Letter Grade |
A+ |
A |
A- |
B+ |
B |
B- |
C+ |
C |
C- |
D+ |
D |
F |
Value |
4.00 |
4.00 |
3.70 |
3.30 |
3.00 |
2.70 |
2.40 |
2.20 |
1.70 |
1.30 |
1.00 |
0.00 |
Total Points |
- |
95-100 |
85-94 |
80-84 |
75-79 |
65-74 |
60-64 |
55-59 |
50-54 |
45-49 |
40-44 |
0-39 |
1. Küresel Bağlam: Küresel bir bakış açısına sahip olmak ve çalışmalarının her alanında sosyal, kültürel, ekonomik ve ekolojik bağlamları dikkate almak.
2. İşbirliği: Alanın temas ettiği disiplinlerle ortak çalışabilme becerisine sahip olmak.
3. İş Uygulamaları ve Profesyonellik: Meslek alanının toplum için değerini tanımlayan ilkeleri, süreçleri ve sorumlulukları anlamak.
4. İnsan Merkezli Tasarım: Yapılı çevreyi fiziksel, sosyal ve kültürel boyutlarıyla bir bütün halinde ele alarak insan deneyimi ve davranış bilgilerini çözümleme yoluyla tasarım sürecine dahil etmek.
5. Tasarım Süreci: Bir tasarım problemini yaratıcı bir şekilde çözmek için tasarım sürecinin tüm yönlerini kullanmak.
6. İletişim: Tasarım ve uygulama süreci boyunca fikir ve düşüncelerini sözlü, yazılı ve görsel araçlarla etkin şekilde, İngilizce olarak ifade etme ve sunma becerisine sahip olmak.
7. Tarih: Mesleğin tarihi hakkında bilgi sahibi olmak ve tasarım yaklaşımlarını/kararlarını kültürel mirasa ve tarihi/doğal çevreye duyarlı bir şekilde vermek.
8. Tasarım Öğeleri ve İlkeleri: Tasarım öğelerini ve ilkelerini benimseyerek tasarım yaklaşımlarında etkin olmak.
9. Işık ve Renk: Çevresel etki ve insan konforu ile ilgili olarak ışık ve renk ilke ve teorilerini etkin bir şekilde uygulamak.
10. Ürünler ve Malzemeler: İç mekanda kullanılan donatı elemanları, malzeme ve aksesuarların üretim, montaj ve bakım gereksinimleri ile ilgili bilgi sahibi olarak estetik, ergonomi, güvenlik ve maliyet kriterleri temelinde seçim ve uygulama becerisini kazanmış olmak.
11. Çevresel Sistemler ve İnsan Konforu: Çevresel etki ve insan konforu ile ilgili olarak akustik, termal konfor, iç hava kalitesi, sıhhi tesisat sistemleri ve atık yönetimi ilkelerini kullanmak.
12. İnşaat/Yapı/Yapım: İç mekan inşaatı ile bunun temel bina inşaatı ve sistemleriyle ilişkisini anlamak.
13. Yönetmelikler ve Yönergeler: Meslek pratiği ile ilgili, sürdürülebilirlik, yangın güvenliği, inşaat, malzeme, erişilebilirlik, fikri ve sınai haklar gibi yasa, yönetmelik ve standartlara hakim olmak ve tasarım sürecinde bunlardan yararlanma becerisine sahip olmak.
`1.YIL |
||||||
1 Güz Dönemi |
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
Ön Koşul |
|
IAED 1001 |
MEKÂN TASARIM STÜDYOSU I |
4 |
4 |
6 |
10 |
|
IAED 1101 |
TEKNİK ÇİZİM I |
2 |
2 |
3 |
4 |
|
IAED 1301 |
İÇ MİMARLIĞA GİRİŞ |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
IAED 1105 |
İÇ MİMARLIKTA TEMEL TASARIM |
2 |
2 |
3 |
4 |
|
TURK 101 |
TÜRK DİLİ I |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
HIST 101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
ACE 101 |
SUNUM BECERİLERİ |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
|
|
|
|
TOPLAM |
30 |
|
2 Bahar Dönemi |
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
Ön Koşul |
|
IAED 1002 |
MEKÂN TASARIM STÜDYOSU II |
4 |
4 |
6 |
10 |
IAED 1001 |
IAED 1102 |
TEKNİK ÇİZİM II |
2 |
2 |
3 |
4 |
IAED 1101 |
IAED 1502 |
İÇ MEKÂNDA MALZEME VE YAPI I |
1 |
2 |
2 |
3 |
|
IAED 1202 |
MEKÂN TASARIM TARİHİ I |
2 |
0 |
2 |
3 |
|
IAED 1108 |
MODELLEME TEKNİKLERİ II |
1 |
2 |
2 |
3 |
|
TURK 102 |
TÜRK DİLİ II |
2 |
0 |
2 |
2 |
TURK 101 |
HIST 102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
2 |
0 |
2 |
2 |
HIST 101 |
ACE 104 |
İLETİŞİM BECERİLERİ |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
|
|
|
|
TOPLAM |
30 |
|
DERSLER |
DERS SAYISI |
KREDİ |
AKTS |
|
||
TEMEL DERSLER |
10 |
31 |
46 |
|
||
GENEL DERSLER |
6 |
14 |
14 |
|
||
ALAN SEÇMELİ DERSLER |
0 |
0 |
0 |
|
||
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERSLER |
0 |
0 |
0 |
|
||
1.YIL TOPLAM |
16 |
45 |
60 |
|
||
`2.YIL |
||||||
3 Güz Dönemi |
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
Ön Koşul |
|
IAED 2001 |
MEKÂN TASARIM STÜDYOSU III |
4 |
4 |
6 |
10 |
IAED 1002 |
IAED 2103 |
SUNUM TEKNİKLERİ |
2 |
2 |
3 |
4 |
IAED 1102 |
IAED 2302 |
İÇ MEKÂN TASARIMINDA KAVRAMSAL YAKLAŞIMLAR |
3 |
0 |
3 |
4 |
|
IAED 2503 |
İÇ MEKÂNDA MALZEME VE YAPI II |
2 |
2 |
3 |
5 |
IAED 1502 |
IAED 2203 |
MEKÂN TASARIM TARİHİ II |
3 |
0 |
3 |
4 |
|
IAED 2XXX |
ALAN SEÇMELİ DERS |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
|
|
|
|
TOPLAM |
30 |
|
4 Bahar Dönemi |
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
Ön Koşul |
|
IAED 2002 |
MEKÂN TASARIM STÜDYOSU IV |
4 |
4 |
6 |
10 |
IAED 2001 |
IAED 2102 |
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TEKNİK ÇİZİM |
2 |
2 |
3 |
5 |
IAED 1102 |
IAED 2108 |
IÇ MEKANDA RENK VE DOKU |
2 |
0 |
2 |
3 |
|
IAED 2204 |
MOBİLYA TASARIM TARİHİ |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
IAED 2106 |
AYDINLATMA TASARIMI |
2 |
2 |
3 |
4 |
|
IAED 2XXX |
ALAN SEÇMELİ DERS |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
|
|
|
TOPLAM |
30 |
|
|
DERSLER |
DERS SAYISI |
KREDİ |
AKTS |
|
||
TEMEL DERSLER |
10 |
34 |
51 |
|
||
GENEL DERSLER |
0 |
0 |
0 |
|
||
ALAN SEÇMELİ DERSLER |
3 |
9 |
9 |
|
||
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERSLER |
0 |
0 |
0 |
|
||
2.YIL TOPLAM |
13 |
43 |
60 |
|
||
`3.YIL |
||||||
5 Güz Dönemi |
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
Ön Koşul |
|
IAED 3001 |
MEKÂN TASARIM STÜDYOSU V |
4 |
4 |
6 |
10 |
IAED 2002IAED 1102 |
IAED 3505 |
DETAY STÜDYOSU |
2 |
2 |
3 |
4 |
IAED 2503 |
IAED 3103 |
MOBİLYA TASARIMI |
1 |
2 |
2 |
3 |
IAED 1102 |
IAED 3301 |
İÇ MEKÂNDA İNSAN FAKTÖRÜ |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
IAED 3105 |
BİLGİSAYAR DESTEKLİ MODELLEME |
1 |
2 |
2 |
3 |
IAED 1102 |
IAED 3003 |
İÇ MİMARLIK STAJI I |
0 |
2 |
1 |
5 |
IAED 2002 |
IAED 3XXX |
ALAN SEÇMELİ DERS |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
|
|
|
TOPLAM |
30 |
|
|
6 Bahar Dönemi |
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
Ön Koşul |
|
IAED 3002 |
MEKÂN TASARIM STÜDYOSU VI |
4 |
4 |
6 |
10 |
IAED 3001 |
IAED 3104 |
MOBİLYA TASARIMI İÇİN MALZEME VE ÜRETİM TEKNİKLERİ |
2 |
2 |
3 |
4 |
IAED 1102 |
IAED 3108 |
İÇ MEKÂNDA RÖLÖVE |
1 |
2 |
2 |
3 |
IAED 1102 |
IAED 3302 |
İÇ MEKÂNDA ÇEVRE KONTROLÜ |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
IAED 3106 |
GİRİŞİMCİLİK VE PAZARLAMA |
0 |
0 |
0 |
2 |
|
IAED 3XXX |
ALAN SEÇMELİ DERS |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
IAED 3XXX |
ALAN SEÇMELİ DERS |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
KPL 101 |
KARİYER PANLAMA |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
|
|
|
|
TOPLAM |
30 |
|
DERSLER |
DERS SAYISI |
KREDİ |
AKTS |
|
||
TEMEL DERSLER |
11 |
30 |
49 |
|
||
GENEL DERSLER |
1 |
2 |
2 |
|
||
ALAN SEÇMELİ DERSLER |
3 |
9 |
9 |
|
||
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERSLER |
0 |
0 |
0 |
|
||
3.YIL TOPLAM |
15 |
41 |
60 |
|
||
4.YIL |
||||||
7 Güz Dönemi |
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
Ön Koşul |
|
IAED 4001 |
MEKÂN TASARIM STÜDYOSU VII |
4 |
4 |
6 |
12 |
IAED 3002 |
IAED 4103 |
MESLEKİ UYGULAMA VE PORTFOLYO |
1 |
2 |
2 |
3 |
|
IAED 4305 |
İÇ MİMARİDE İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ I |
2 |
0 |
2 |
3 |
|
IAED 4003 |
İÇ MİMARLIK STAJI II |
0 |
2 |
1 |
5 |
IAED 3002 |
IAED 4XXX |
ALAN SEÇMELİ DERS |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
IAED 4XXX |
ALAN SEÇMELİ DERS |
3 |
0 |
3 |
4 |
|
|
|
|
TOPLAM |
30 |
|
|
8 Bahar Dönemi |
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
Ön Koşul |
|
IAED 4002 |
MEKÂN TASARIM STÜDYOSU VIII |
4 |
4 |
6 |
12 |
IAED 4001 |
IAED 4102 |
İÇ MİMARİ PROJE YÖNETİMİ |
3 |
0 |
3 |
4 |
|
IAED 4306 |
İÇ MİMARİDE İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ II |
2 |
0 |
2 |
3 |
|
IAED 4XXX |
ALAN SEÇMELİ DERS |
3 |
0 |
3 |
4 |
|
IAED 4XXX |
ALAN SEÇMELİ DERS |
3 |
0 |
3 |
4 |
|
USD 100 |
ALAN DIŞI SEÇMELİ |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
|
|
|
TOPLAM |
30 |
|
|
DERSLER |
DERS SAYISI |
KREDİ |
AKTS |
|
||
TEMEL DERSLER |
7 |
22 |
42 |
|
||
GENEL DERSLER |
0 |
0 |
0 |
|
||
ALAN SEÇMELİ DERSLER |
4 |
12 |
15 |
|
||
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERSLER |
1 |
3 |
3 |
|
||
4.YIL TOPLAM |
12 |
37 |
60 |
|
Ders İçerikleri | ||
Ders Kodu | Ders adı | Ders içeriği |
1. YIL - GÜZ DÖNEMİ |
||
IAED 1001 | Mekân Tasarım Stüdyosu I | Birinci yıl tasarım stüdyo dersi gözlemleyerek, keşfederek ve uygulayarak tasarım odaklı düşünme ve tasarımı ifade etme yöntemlerini anlamak üzerine kuruludur. Tasarım, çeşitli form ve alan kompozisyon egzersizleri aracılığıyla insanlar, eserler, alanlar ve bunların genişletilmiş ortamları arasındaki ilişkileri anlamaya ve oluşturmaya odaklanmaktadır. Keşfedici, yaratıcı, süreç odaklı bir yaklaşımla bir projede temel tasarım ilkelerinin kullanımının anlaşılması, bu dersin stüdyo içi uygulamalarının, ödevlerinin ve kritiklerinin merkezinde yer almaktadır. |
IAED 1101 | Teknik Çizim I | Bu ders kapsamında temel grafik elemanları, ifade araçları ve kullanım teknikleri araştırılacaktır. Öğrenciler çizgi, şekil, biçim, temel ve karmaşık geometriler; topografya, nesne/ürün geometrisi aracılığıyla temel çizim kurallarını öğreneceklerdir. Ayrıca izometrik ve artistik perspektif ile kadraj ve görüntüleme, kompozisyon tanıtılacaktır. |
IAED 1105 | İç Mimarlıkta Temel Tasarım | Bu ders kapsamında iç mimarlık alanındaki bu ders, iç tasarım becerileri ve teknikleri konusunda uzmanlaştırarak öğrencilere, kullanıcıların gereksinimlerini karşılamakla kalmayıp aynı zamanda estetik bir yaşam alanını nasıl tasarlamak öğretilecektir. Bu dersin amacı, öğrencileri mekanın ergonomisi ve orantılarından renk ve dokuların yaratıcı kullanımına, aydınlatmaya, malzemelere, mobilyalara ve kumaş seçimlerine kadar tasarım unsurlarını öğretmektedir. |
IAED 1107 | Maket Yapım Teknikleri I | Bu ders, öğrencilerin yaratıcı fikirlerini ve tasarım projelerini geliştirmelerine yardımcı olacak ve onlara ilham verecek çeşitli yöntemler sunar. Öğrenciler tasarım sürecinin ilk aşamalarında eskiz modellerine odaklanmak için pratik bir şekilde beceri kazanacaklardır. Temsillerini geliştirmeye devam edecekler. Daha da geliştirilmesi için yaratıcı fikirlerin ayrıntılı modelleri kullanılacaktır. |
IAED 1301 | İç Mimarlığa Giriş | İç mimarlığın farklı yönlerine odaklanarak, iç mimari disiplinin temel bilgisi hakkında genel bir bakış açısı sağlanır. Makro düzeyden iç mekâna odaklanılarak iç mimar adayının bu alandaki terminolojiyi öğrenmesine katkıda bulunulur. Bu ders ile öğrencilerin iç mimarlığın temel ilke ve prensipleriyle tanıştırılması hedeflenir. |
1. YIL – BAHAR DÖNEMİ |
||
IAED 1002 | Mekân Tasarım Stüdyosu II | Bu ders, tasarımın unsurlarını ve ilkelerini keşfederek, iç mekanların görsel dilinin uygulamalarını tanıtır. İç mekana ilişkin fikirler, boyut, ölçek ve yapılı çevre aracılığıyla incelenecektir. Bu ders “IAED 1001” tasarım dersinin bir parçası olacaktır. Yapılı ortam, kullanıcının/sanatçının ihtiyaçlarına göre özelleştirilecektir. Bu projede bir sanatçı için kişisel yaşam alanı, çalışma alanı ve sergileme alanı tasarlanmalıdır. Öğrencinin sunduğu ek ihtiyaçlar öğretim elemanı tarafından değerlendirilebilir. Bu stüdyoda, hem iç hem de dış çevre için tasarımın çevresel, estetik, görsel, kültürel, yapısal ve işlevsel temelleri uygulanacaktır. |
IAED 1102 | 1101 Teknik Çizim I | Bu dersin amacı, çizgi tipleri, teknik yazı, ölçülendirme esasları, izdüşüm prensipleri, paralel, dik ve eğik izdüşüm teknikleri, ölçek, plan, kesit ve görünüş, işaretler ve sembollerin öğretilmesidir. |
IAED 1108 | Modelleme Teknikleri II | Bu ders, öğrencilere yaratıcı fikirlerini ve tasarım projelerini geliştirmeleri için yardımcı olacak ve ilham verecek çeşitli yöntemler sunar. Öğrenciler tasarım sürecinin ilk aşamalarında eskiz modellerine odaklanmak için pratik bir şekilde beceri kazanacaklardır. Temsillerini geliştirmeye devam edecekler. Daha da geliştirilmesi için yaratıcı fikirlerin ayrıntılı modelleri kullanılacaktır. Kursun pratik kısmı bir takım zorlukları ele almaktadır. Küçük adımlarla öğrencilere temsili 3D modeller oluşturmanın teknik ve yaratıcı zorlukları ile rehberlik edilecektir. |
IAED 1202 | Mekan Tasarım Tarihi I | Mekânı karmaşık toplumsal bir mesele olarak ele alan derste farklı dönem ve toplumların iç mekânları üzerinden işlevsellik, güvenlik, hijyen, konfor, mobilite vb kavramlar tartışılacaktır. |
IAED 1502 | İç Mekanda Malzeme ve Yapı I | Bu ders, yapısal bileşenleri ve malzemeleri tanıtan iki ana dersten ilkini içermektedir. Öğrencilerin bir inşaat aşamasının teknik ve teknolojik yönlerine aşina olmaları beklenir. Ders, bir binanın ana bileşenlerine, işlevlerine ve teknolojik gereksinimlerine odaklanır. Haftalık sınıf etkinlikleri tamamlayıcı bir değerlendirme olarak planlanmıştır. |
2. YIL – GÜZ DÖNEMİ | ||
IAED 2001 | Mekân Tasarım Stüdyosu III | Ders kapsamında konut tasarım süreci ve uygulamaları hakkında genel bir anlayış önerilecektir. Bir yaşam ortamının plan organizasyonu, yarı açık yapı elemanları ve iç mekan yapı malzemeleri ile tasarımın estetik, görsel, kültürel ve işlevsel temelleri beraber ele alınarak paralel değerlendirilecektir. |
IAED 2103 | Sunum Teknikleri | Ders temel olarak tasarımı görselleştirme ve sunum çalışmalarından oluşmaktadır. Öğrencilerden farklı tasarım yaklaşımlarına uygun sunumlar yapmaları beklenir. Bu amaçla bilgi toplama, analiz ve değerlendirme süreçleri öğretilir. Ek olarak yapılan alıştırmalar ve uygulamalarda öğrencilerin serbest el ve bilgisayar becerilerini geliştirmeleri hedeflenir. Öğrencilerin kendi tasarım sunum tekniklerini geliştirmeleri amaçlanır. |
IAED 2203 | Mekan Tasarım Tarihi II | Ders Rönesans'dan itibaren iç mekân ve mobilya tasarımlarına odaklanmaktadır. Dersin ilk bölümü Rönesans ve Barok dönemlerden başlayarak De Stijl'e giden bir modernleşme sürecini ele almaktadır. Burada tasarımda disiplinin tesisi, konut tasarımındaki değişim, standardizasyon ve rasyonalizasyon gibi kavramlar ele alınacaktır. Dersin ikinci yarısında ise Bauhaus'dan başlayarak 20. yüzyılın ikinci yarısında ortaya çıkmış ve etkili olmuş tasarım kuram ve etkinlikleri incelenecektir. |
IAED 2302 | İç Mekân Tasarımında Kavramsal Yaklaşımlar | Konsept oluşturmada temel teknik bilgisi verilerek bir projenin başlangıç aşamasından sonlandırılmasına kadar kullanılacak stratejiler öğretilir. Ders içeriği ayrıca grafik tasarım problemlerini çözme yöntemlerini, süreçlerini ve kavramsal düşünme çalışmalarını içermektedir. Konular, ilk araştırma ve tasarım aşamalarından uygulamaya kadar tüm proje metotlarını öğretmeyi destekler. |
IAED 2503 | İç Mekânda Malzeme ve Yapı II | Malzemeler, inşaat teknolojileri ve tasarım ilişkisi üzerinden öğretilir. Yapıştırma malzemeleri, agregalar, beton, yapı taşları, seramikler, cam, ahşap, plastik, metal, sıva, boya ve koruyucular, fonksiyonel yapı malzemeleri, ısı emiciler, ses yalıtım ve emici malzemeler, su ve buhar izolasyon malzemeleri, tavan kaplamaları, çatı kaplama malzemeleri gibi yapı malzemelerinin genel özellikleri uygulamalarla öğretilir. |
2. YIL – BAHAR DÖNEMİ | ||
IAED 2002 | Mekân Tasarım Stüdyosu IV | Tasarım ilkeleri ve görsel öğeler üzerine kurgulanan bu derste öğrencilerin alış-veriş alanları için kaliteli bir mekan (80-100 m2) yaratmaları hedeflenir. Bu ders, tasarımın estetik, görsel, kültürel, yapısal ve işlevsel değerleri ile iç ve çevresel faktörleri dikkate alarak temel yapısal çözümleri ele alır. |
IAED 2102 | Bilgisayar Destekli Teknik Çizim | Bu ders, AutoCAD bilgisayar programını bir tasarım aracı olarak kullanarak temel dijital sunum tekniklerini gösterir. Program yardımı ile çizim yapılması, mevcut çizimlerin birleştirilmesi ve basılması öğretilir. Ayrıca Photoshop programı kullanımı ile sunum yeteneğinin gelişmesini destekler. |
IAED 2106 | Aydınlatma Tasarımı | Bu ders, aydınlatmanın temel kavramlarını ve terminolojisini tanıtmaktadır. Bu içerikte, aydınlatma ve mekan arasındaki ilişki görsel konfor, aydınlatma kontrolü ve aydınlatma seviyesine odaklanarak öğretilecektir. Ayrıca ışığın yansıması ve iletimi, yapay ışık, ışık kaynakları, kaliteli bir ortam için ortalama aydınlatmanın hesaplanması incelenecektir. Ticari olmayan aydınlatma yazılımlarını kullanarak bilgilerini tasarım projelerine uygulayabilecektir. |
IAED 2108 | İç Mekanda Renk ve Doku | Bu ders, uygun doku ve renk uygulamaları yoluyla iç yüzeylerin kalitesinde iyileştirmelere odaklanmaktadır. Öğrencilerin çeşitli renk ve dokuların uygulamalarını deneyimlemelerine ve koşulları gözlemlemelerine yardımcı olmayı amaçlar. |
IAED 2204 | Mobilya Tasarımı Tarihi |
Bu derste, mobilyanın bir iç mimarlık ögesi olarak tanımlanması, mobilya tasarımının geçirdiği tarihsel süreç, değişik mimarlık ve sanat akımlarına bağlı olarak oluşan mobilya türleri ve karşılaştırmaları üzerinde durulacaktır. |
3. YIL – GÜZ DÖNEMİ | ||
IAED 3001 | Mekân Tasarım Stüdyosu V | Dersin teması yemek kültürü ve yemek mekânları üzerine kurgulanmıştır. Bu içerikte öğrencilerden ana tema ile bağlantılı olarak mekânın kavramsal, fiziksel ve psikolojik yönlerini anlamak ve alan, yapı teknolojisi ve çevre için gerekli mekânsal gereksinimler hakkında stratejiler geliştirmek ve insan faktörlerini göz önünde bulundurarak tasarlamaktır. |
IAED 3103 | Mobilya Tasarımı | Bu derste öğrenciler ölçek, insan konforu, ergonomi, sürdürülebilirlik, evrensellik, üretim teknikleri ve pazarlamayı göz önünde bulundurarak tüm detaylarıyla mobilya tasarlanır. Öğrenciler tam anlamı ile stüdyoda olarak, her kritik için hazırlanır ve projeleri geliştirmek için stüdyo saatleri dışında da tasarımlarını geliştirmeye zaman ayırırlar. |
IAED 3105 | Bilgisayar Destekli Modelleme | Dersin ana amacı öğrencilere modelleme ve render (görsel oluşturma) yazılımı olan 3ds Max hakkında kapsamlı bilgilerle donatmaktır. 3B modeller ve sunumlar öğrencilere tasarımlarını ifade etmede kolaylık sağlar. |
IAED 3301 | İç Mekanda İnsan Faktörü | Bu ders “Fiziksel Faktörler” ve “Bilişsel Faktörler” başlıkları altında ele alınmaktadır. “Fiziksel Faktörler” bölümünde yapılı çevrenin ve kullanıcıların fiziksel olarak nasıl uyum gösterdiği öğretilmektedir. “Bilişsel Faktörler” bölümünde ise insan ve çevresi arasındaki etkileşim açıklanarak iç mimarlık ve çevre tasarımındaki önemine vurgu yapılmaktadır. |
IAED 3505 | Detay Stüdyosu | Belirlenen bir tasarım problemi için, uygulamaya yönelik ayrıntıda çözüm geliştirilir; iç mekân bileşenleri bağlamında mevcut örnekler üzerinden analiz edilir. Bilgiye ulaşmaya ve sınırlamalar çerçevesinde tasarım destek modelleri, iç mekânda servis sistemleri analizi, malzeme ve bileşenlerin birbiriyle ve mevcut alt sistemlerle bütünleştirilmesinde izlenen ilkeler ve teknikler, malzemelerde-bileşenlerde birleştirme teknikleri, kaplama – yalıtım – gövde – taşıyıcı sistem – servis sistemi bağlamında tasarım ve yapım teknikleri öğretilir. |
IAED 3003 | İç Mimarlık Yaz Stajı I | Öğrenciler yaz aylarında 28 günü tamamlayacaklardır. Öğrenciler, iç mimarlık veya iç tasarım, sergi tasarımı, set ve aydınlatma tasarımı, perakende ve ürün tasarımı ve iç koruma gibi ilgili alanlarda, onlara sınıfta simüle edilemeyen, tercihen süpervizör düzeyinde gerçek yaşam deneyimleri sağlayan deneyimler yaşayacaklardır. Stajyerler, akademik bir danışman ve staj koordinatörü tarafından düzenli olarak değerlendirilecektir. |
3. YIL – BAHAR DÖNEMİ |
||
IAED 3002 | Mekân Tasarım Stüdyosu VI | Bu ders, doktor kliniği, estetik merkezi gibi ofis alanları için fonksiyonel, teknik ve yapısal önerilere odaklanır. Bu amaç doğrultusunda, bu ders tasarımın estetik, görsel, kültürel, yapısal ve işlevsel değerleri ile çalışma ortamındaki iç ve çevresel faktörleri dikkate alarak yapısal çözümleri ele alır. |
IAED 3104 | Mobilya Tasarımı İçin Malzeme ve Üretim Teknikleri | Bu ders mobilyaların estetik ve teknik boyutlarına odaklanır. Öğrencilere malzeme, detay, kaplama ve yapım teknikleri gibi mobilya tasarımının temelleri tanıtılacaktır. Sonunda öğrencilerin daha önce verilen kavram ve bilgileri göz önünde bulundurarak 1/5 ölçeğinde bir mobilyayı yeniden tasarlamaları ve üretmeleri beklenir. |
IAED 3106 | Girişimcilik ve Pazarlama | Bu dersin içeriğinde girişimcilik ve pazarlama konularının ana prensipleri ve temel kavramları işlenecektir. Girişimcilerin özellikler, girişimler için ihtiyaç duyulan kaynaklar, girişimci iş modelleri ve benzeri konuların yanı sıra girişimci örnekleri tartışılacaktır. Pazarlamanın anlamı, içeriği, prensipleri gibi konuların yanı sıra pazarlama örnekleri sunulacaktır. |
IAED 3108 | İç Mekânda Rölöve | Öğrencilere saha çalışması, bina analizi, fotoğraflama, belgeleme, ölçüm yapma ve görselleştirme gibi teknikler aracılığıyla rölöve çalışmaları yapmaları ve uygun tekniklerle çalışmalarını aktarmaları öğretilmektedir. |
IAED 3302 | İç Mekânda Çevre Kontrolü | Bu ders, insan gereksinimleri ve iç mekân ısıl konforu bağlamında pasif iklimlendirme (ısıtma, soğutma, havalandırma ve nemlendirme) kriterlerinin ve bu kriterlerin tasarıma nasıl aktarıldığının tartışılmasını amaçlamaktadır. |
4. YIL – GÜZ DÖNEMİ |
||
IAED 4001 | Mekân Tasarım Stüdyosu VII | Öğrencilerin konaklama (otel, motel vb.) mekanları tasarlamaları ve tasarım önerilerini profesyonel bir proje düzeyinde sunmaları amaçlanmaktadır. |
IAED 4103 | Mesleki Uygulama ve Portfolyo | Öğrencinin kendi portfolyosunu oluşturması, mesleki sorumlulukları ve etik sorunları ile tanışması ve profesyonel iç mimarlarla ilişki kurması hedeflenmektedir. Davetli profesyoneller tarafından sunulan seminerlere katılarak öğrenciler mesleklerinin farklı yönleriyle tanışacaklardır. Bu dersin temel amacı öğrencilere mesleklerin mevcut durumunu öğretmek ve tasarım ideolojilerini şekillendirmelerine yardımcı olmaktır. |
IAED 4305 | İç Mimaride İş Sağlığı ve Güvenliği I | İş sağlığı ve güvenliğinin işletme yönetimindeki yeri, sağlıklı ve güvenli yaşam olarak aktarılmaktadır. Tehlike ve risk kavramları, yasal mevzuatlar, risk analizleri ve yöntemleri öğretilmektedir. Öğrencilerin çevresel streslerin çalışma ortamına, güvenliğe ve sağlığa etkilerini, iş kazaları verilerini, kaza sebeplerini, alınması gereken önlemleri, iş güvenliği yasasının işverene ve çalışana yüklediği yasal sorumlulukları anlamaları amaçlanmaktadır. |
IAED 4003 | İç Mimarlık Yaz Stajı II | Öğrenciler yaz aylarında 28 günü tamamlayacaklardır. Öğrenciler, iç mimarlık veya iç tasarım, sergi tasarımı, set ve aydınlatma tasarımı, perakende ve ürün tasarımı ve iç koruma gibi ilgili alanlarda, onlara sınıfta simüle edilemeyen, tercihen süpervizör düzeyinde gerçek yaşam deneyimleri sağlayan deneyimler yaşayacaklardır. Stajyerler, akademik bir danışman ve staj koordinatörü tarafından düzenli olarak değerlendirilecektir. |
IAED 4154 Alan Seçmeli | İç Mimarlar için Ev Sahnesi | Bu ders evin temizlik, onarım, yeniden düzenlenmesi ve güncellenmesi gibi prosedürler dahil olmak üzere, evin yenilenmesinde neler gerektiğini öğretmeyi hedeflemektedir. Pazarlama ve psikolojinin ev sahneleme sürecini nasıl etkilediğinin ve bir mekâna satın alan kişinin perspektifinden bakma yeteneğini nasıl geliştirdiğinin keşfedilmesi amaçlanmaktadır. Ev sahneleme işleminin her adımının keşfedilmesi ve ev ortamı oluşturma tekniğinin incelenmesi beklenmektedir. Bu bağlamda, odak noktalarını ve mimari özellikleri vurgulamak için aksesuarların ve resimlerin nasıl kullanılacağının öğretilmesi vurgulanmaktadır. |
4. YIL – SPRING DÖNEMİ |
||
IAED 4002 | Mekân Tasarım Stüdyosu VIII | Öğrencilerin bir Kültür/Eğitim kompleksi (Müze, Merkezler vb.) tasarlamaları hedeflenir. Öğrencilerden tasarım önerilerini profesyonel bir proje düzeyinde sunmaları beklenir. |
IAED 4102 | İç Mimari Proje Yönetimi | Konut ve mekan tasarımı süreci ve uygulamaları hakkında sürecin öğretilmesi hedeflenmektedir. Plan düzeyinde bir yaşam ortamının organizasyonu, yarı açık yapı elemanları ve iç mekan yapı malzemeleri, estetik, görsel, kültürel ve işlevsel tasarım temellerine paralel olarak değerlendirilecektir. |
IAED 4306 | İç Mimaride İş Sağlığı ve Güvenliği II | İş sağlığı ve güvenliği kavramlarının ulusal ve uluslararası tanımlamaları, iş sağlığı ve güvenliğinde bütünsel yaklaşım örnekleri ve uygulamaları; iş yerinde risk önleme kültürüne katkı sağlayacak faaliyetlerin araştırılması; güvenlik kültürünün oluşturulması ve devamlılığının sağlanması için yapılabilecek faaliyetler; iş sağlığı ve güvenliğinin işletme bütçelemesindeki yeri, sağlıklı ve güvenli yaşam ve uygulamaları öğretilmektedir. Ulusal ve uluslararası boyutta yasal mevzuatların irdelenmesi, kalitatif ve kantitatif risk değerlendirme yöntemleri ve uygulamaları, iş kazaları verileri, kaza sebepleri, alınması gereken önlemler bazında analizler ve öneriler yapılması hedeflenmektedir. |
ACE 103 | AKTS & ECTS | İngilizce Sunum Becerileri
IAED 1001 | AKTS & ECTS | İç Mekan Tasarım Stüdyosu I
IAED 1002 | AKTS & ECTS | İç Mekan Tasarım Stüdyosu II
IAED 1101 | AKTS & ECTS | Teknik Çizim I
IAED 1102 | AKTS & ECTS | Teknik Çizim II
IAED 1105 | AKTS & ECTS | İç Mimarlıkta Temel Tasarım
IAED 1107 | AKTS & ECTS | Maket Yapım Teknikleri I
IAED 1108 | AKTS & ECTS | Maket Yapım Teknikleri II
IAED 1202 | AKTS & ECTS | Mekan Tasarım Tarihi I
IAED 1301 | AKTS & ECTS | İç Mimarlığa Giriş
IAED 1502 | AKTS & ECTS | İç Mekanda Malzeme ve Yapı I
IAED 2001 | AKTS & ECTS | Mekan Tasarım Stüdyosu III
IAED 2002 | AKTS & ECTS | Mekan Tasarım Stüdyosu IV
IAED 2102 | AKTS & ECTS | Bilgisayar Destekli Teknik Çizim
IAED 2103 | AKTS & ECTS | Sunum Teknikleri
IAED 2106 | AKTS & ECTS | Aydınlatma Tasarımı
IAED 2108 | AKTS & ECTS | İç Mekanda Renk ve Doku
IAED 2159 | AKTS & ECTS | Tasarımda Yapay Zeka
IAED 2160 | AKTS & ECTS | Sunum Paftası Tasarımı
IAED 2203 | AKTS & ECTS | Mekan Tasarım Tarihi II
IAED 2204 | AKTS & ECTS | Mobilya Tasarım Tarihi
IAED 2302 | AKTS & ECTS | ç Mekan Tasarımında Kavramsal Yaklaşımlar
IAED 2351 | AKTS & ECTS | İç Mekanda Estetik
IAED 2355 | AKTS & ECTS | Tarihi Şehirler ve Turizm
IAED 2503 | AKTS & ECTS | İç Mekanda Malzeme ve Yapı II
IAED 3001 | AKTS & ECTS | Mekan Tasarım Stüdyosu V
IAED 3002 | AKTS & ECTS | Mekan Tasarım Stüdyosu VI
IAED 3003 | AKTS & ECTS | İç Mimarlık Yaz Stajı I
IAED 3103 | AKTS & ECTS | Mobilya Tasarımı
IAED 3104 | AKTS & ECTS | Mobilya Tasarımında Malzeme ve Yapım Teknikleri
IAED 3105 | AKTS & ECTS | Bilgisayar Destekli Modelleme
IAED 3106 | AKTS & ECTS | Girişimcilik ve Pazarlama
IAED 3108 | AKTS & ECTS | İç Mekanda Rölöve
IAED 3153 | AKTS & ECTS | İç Mekanda Rölöve
IAED 3161 | AKTS & ECTS | İç Mimarlık için Revit
IAED 3301 | AKTS & ECTS | İç Mekanda İnsan Faktörü
IAED 3302 | AKTS & ECTS | İç Mekanda Çevre Kontrolü
IAED 3353 | AKTS & ECTS | İç Mekanda Koruma ve Dönüşüm
IAED 3354 | AKTS & ECTS | Mekansal Fotoğrafçılık
IAED 3505 | AKTS & ECTS | Detay Stüdyosu
IAED 4001 | AKTS & ECTS | Mekan Tasarım Stüdyosu VII
IAED 4002 | AKTS & ECTS | Mekan Tasarım Stüdyosu VIII
IAED 4003 | AKTS & ECTS | İç Mimarlık Yaz Stajı II
IAED 4102 | AKTS & ECTS | İç Mimarlıkta Proje Yönetimi
IAED 4103 | AKTS & ECTS | Mesleki Pratikler ve Portfolyo
IAED 4157 | AKTS & ECTS | Kurgusal Mekan
IAED 4158 | AKTS & ECTS | Japon Stili Mekan Tasarımı
IAED 4161 | AKTS & ECTS | Aydınlatma Tekniği
IAED 4305 | AKTS & ECTS | İç Mimaride İş Sağlığı ve Güvenliği I
IAED 4306 | AKTS & ECTS | İç Mimaride İş Sağlığı ve Güvenliği II
IAED 4357 | AKTS & ECTS | Kavramsal İnovasyon