ANTALYA BİLİM ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU TIBBİ HİZMETLER VE TEKNİKLER BÖLÜMÜ DİYALİZ PROGRAMI DERS BİLGİ PAKETİ
1. Programın Dili
Türkçe.
2. Programın Süresi (Yıl)
2 (iki) yıl.
3. Programın Azami Süresi (Yıl)
Öğrenciler, kaydolduğu programa ilişkin derslerin verildiği yarıyıldan başlamak üzere, her yarıyıl için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın azami 4 (dört) yıl içinde programı tamamlamak zorundadır.
4. Bölüm Başkanı
Dr. Öğr. Üyesi Bekir KABASAKAL
5. Tarihçe
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu bünyesinde kurulan Diyaliz Programı,2020-2021 akademik yılından bu yana öğrenci kabul etmektedir.
6. Kazanılan Derece
Diyaliz Programı ön lisans diploması.
7. Kabul ve Kayıt Koşulları
Öğrenciler Diyaliz Programına, ÖSYM’nin her yıl düzenlediği üniversiteye giriş sınavları kapsamında TYT puan türünden bir önceki yılın taban puanları esas alınarak tercih yapmak suretiyle kabul edilmektedir.
8. Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar
ÖSYM tarafından yapılan merkezî yerleştirme, başarı koşulu ile yurtiçi ve yurtdışı kurumlar arası yatay geçiş, merkezî yerleştirme puanı ile kurumlar arası ve kurum içi yatay geçiş ile programımıza öğrenci kabul edilmektedir.
Diyaliz Programına kabul edilen öğrenciler, kayıt yaptırmadan önce kayıtlı oldukları lisans veya ön lisans programlarından başarılı oldukları derslerin programımız ders müfredatına intibak ettirilmesini talep edebilirler. Bu talep, öğrencinin öğrenim görmeye başlayacağı akademik yılın başında Sağlık Meslek Yüksek Okulu’na yazacağı bir dilekçe ile yapılır. Talepte bulunan öğrencinin, dilekçesine onaylı bir not döküm (transkript) belgesinin aslını eklemesi gereklidir. İntibak işlemi, Sağlık Meslek Yüksek Okulu Yönetim Kurulunun ve görevlendireceği komisyonların belirlediği esaslar çerçevesinde gerçekleştirilir. İntibak işlemlerinde ders içerikleri ve AKTS yükü gözetilir.
9. Sınavlar, ölçme ve değerlendirme
Üniversitemizde sınavlar, ara sınav, final sınavı, mazeret sınavı, muafiyet sınavı, ek sınav ve tek ders sınavından oluşur. Sınavlar Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu tarafından hazırlanan ve ilan edilen programa göre yapılır. Sınavlara girmek için öğrenci kimlik kartlarının ibrazı zorunludur. Üniversitemizde bütünleme sınavı uygulaması bulunmayıp, yaz okulu programı mevcuttur.
Letter Grade |
A+ |
A |
A- |
B+ |
B |
B- |
C+ |
C |
C- |
D+ |
D |
F |
Value |
4.00 |
4.00 |
3.70 |
3.30 |
3.00 |
2.70 |
2.40 |
2.20 |
2.00 |
1.70 |
1.50 |
0.00 |
Total Points |
- |
95-100 |
85-94 |
80-84 |
75-79 |
65-74 |
60-64 |
55-59 |
50-54 |
45-49 |
40-44 |
0-39 |
Ara sınav, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulunun ön lisans programı müfredatında bulunan bir dersin verildiği yarıyıl içinde yapılan sınavdır. Her dersin bir yarıyılda en az bir ara sınavı yapılır veya ders içerisinde yapılan ödev, proje ve benzeri çalışmalar, dersin öğretim üyesi takdirinde, bir ara sınav yerine kullanılabilir. Final sınavı ise, dersin okutulduğu yarıyıl sonunda akademik takvimde belirtilen tarihler içinde yapılan sınavdır. Final sınavlarına katılabilmek için derslere %70 devam mecburiyetinin tamamlanması gerekmektedir. Öğrencilerin dersten başarılı sayılmaları için belirlenen not aralıkları aşağıdaki şekildedir:
Öğrencilerimizin akademik yeterliği her yarıyıl sonunda not ortalamaları hesaplanarak belirlenir. İkinci yarıyılın sonundan itibaren genel not ortalaması 2,00 ve üzeri olan öğrencilerin durumu başarılı; 1,99 ve altındaki öğrencilerin durumu ise akademik olarak yetersiz kabul edilir. Program müfredatında bulunan bir dersten başarısız olan öğrenciler bu dersin verildiği ilk yarıyılda dersi tekrar almak zorundadır. Başarısız olunan dersler tamamlanmadan geri kalan tüm mezuniyet koşulları gerçekleşmiş olsa da öğrenci mezuniyete hak kazanamaz.
10. Mezuniyet Koşulları
Üniversitemiz Lisans ve Ön lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin 40’ıncı maddesi uyarınca, ilgili öğrencinin, kayıtlı olduğu programın müfredatında yer alan tüm dersleri başarı ile tamamlaması, genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 ve tamamladığı toplam kredinin en az 120 AKTS olması durumunda öğrenci, ilgili programdan ön lisans diploması almaya hak kazanır.
11. Çift Ana Dal Programı
Çift ana dal öğrenimine ilişkin usul ve esaslar YÖK’ün “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Ana Dal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümlerine göre ve “Antalya Bilim Üniversitesi Çift Ana Dal ve Yan Dal Yönergesi” çerçevesinde yapılır.
12. Yan Dal
Yan dal öğrenimine ilişkin usul ve esaslar YÖK’ün “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Ana Dal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümlerine göre ve “Antalya Bilim Üniversitesi Çift Ana Dal ve Yan Dal Yönergesi” çerçevesinde yapılır.
13. Mezun İstihdam Olanakları
Diyaliz Programı mezunlarımızın özel ya da kamu sağlık kuruluşlarındaki Diyaliz Merkezlerinde istihdam olanakları bulunmaktadır.
14. Üst Derece Programlara Geçiş
Diyaliz Programından mezun olan öğrencilerin dikey geçiş sınavı ile ÖSYM tarafından duyurulan lisans programlarına geçiş yapabilme imkanları bulunmaktadır.
15. Program Yeterlilikleri (Çıktıları)
16. Program Yeterlilikleri - TYYÇ Matrisi
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | |||||||||||||||||||||||
Bilgi | 1 | 1 | Bilgi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Beceriler | 1 | 1 | Beceriler | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlikler | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 1 | 1 | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yetkinlikler | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alana Özgü Yetkinlik | 1 | 1 | Alana Özgü Yetkinlik | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Form No: ÜY-FR-1102 Yayın Tarihi:07.10.2024 Değ. No: 0 Değ. Tarihi: - |
17. Alan - Program Yeterlilik İlişkileri
Alan Yeterlilikleri | Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | |||
Bilgi | 1 | ||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||
Beceriler | 1 | ||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||
Yetkinlikler | 1 | ||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||
Form No: SH-FR-0021 Yayın Tarihi:14.10.2024 Değ. No:0 Değ. Tarihi: |
18. Ders Program Yeterlilikleri İlişkisi
19. Müfredat
DİYALİZ PROGRAMI | ||||||
BİRİNCİ SINIF DÖNEM I. | ||||||
GÜZ DÖNEMİ | ||||||
DERSİN KODU | DERSİN ADI | Z/S | T | U/L | YK | AKTS |
TAF101 | Temel Anatomi ve Fizyoloji | Z | 3 | 0 | 3 | 4 |
DYZ101 | Diyalizde Temel Mikrobiyoloji | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
DYZ103 | Hasta Bakım İlkeleri | Z | 2 | 2 | 3 | 6 |
DYZ115 | Genel Farmakoloji | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
DYZ117 | Temel Biyokimya | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
DYZ119 | Diyalizde Tıbbi Terminoloji | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
KPL101 | Kariyer Planlama | Z | 1 | 0 | 1 | 2 |
TURK101 | Türk Dili-I | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
INGO101 | İngilizce-I | Z | 3 | 0 | 3 | 4 |
HIST101 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-I | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
TOPLAM | 21 | 2 | 22 | 30 | ||
BİRİNCİ SINIF DÖNEM II. | ||||||
BAHAR DÖNEMİ | ||||||
DERSİN KODU | DERSİN ADI | Z/S | T | U/L | YK | AKTS |
DYZ112 | Diyaliz Ekipmanlarının Kullanımı ve Bakımı | Z | 2 | 2 | 3 | 5 |
DYZ114 | Diyaliz-I | Z | 2 | 2 | 3 | 6 |
DYZ116 | Nefroloji | Z | 2 | 0 | 2 | 5 |
SHTB102 | Temel Bilgi Teknolojileri | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHIS102 | İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
TURK102 | Türk Dili-II | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
INGO102 | İngilizce-II | Z | 3 | 0 | 3 | 4 |
HIST102 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-II | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
TOPLAM | 17 | 4 | 19 | 30 | ||
İKİNCİ SINIF DÖNEM III. | ||||||
GÜZ DÖNEMİ | ||||||
DERSİN KODU | DERSİN ADI | Z/S | T | U/L | YK | AKTS |
DYZ211 | Hastalıklar Bilgisi | Z | 2 | 0 | 2 | 5 |
DYZ213 | Diyaliz-II | Z | 2 | 8 | 6 | 9 |
DYZS200 | Yaz Stajı | Z | 0 | 0 | 0 | 7 |
USD 100 | Alan Dışı Seçmeli Ders | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
DYZI 201 | Alan İçi Seçmeli Ders-I | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
DYZI 203 | Alan İçi Seçmeli Ders-II | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
TOPLAM | 10 | 8 | 14 | 30 | ||
İKİNCİ SINIF DÖNEM IV. | ||||||
BAHAR DÖNEMİ | ||||||
DERSİN KODU | DERSİN ADI | Z/S | T | U/L | YK | AKTS |
DYZ202 | Diyaliz Hastalarında Rehabilitasyon | Z | 2 | 0 | 2 | 4 |
DYZ214 | Diyaliz-III | Z | 2 | 8 | 6 | 13 |
DYZ216 | Böbrek Hastalarında Beslenme | Z | 2 | 0 | 2 | 4 |
USD 100 | Alan Dışı Seçmeli Ders | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
DYZI 202 | Alan İçi Seçmeli Ders-I | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
DYZI 204 | Alan İçi Seçmeli Ders-II | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
TOPLAM | 12 | 8 | 16 | 30 | ||
SEÇMELİ DERSLER | ||||||
Alan Dışı Seçmeli Ders Listesi | ||||||
İkinci Sınıf III. ve IV. Dönem Alan Dışı Seçmeli Ders Listesi | ||||||
DERSİN KODU | DERSİN ADI | Z/S | T | U/L | YK | AKTS |
SHS200 | Meslek Etiği | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS210 | Sağlık Hizmetlerinde İletişim | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS220 | Sağlık Hukuku | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS230 | İşaret Dili | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS240 | Sağlıklı Beslenme | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS250 | İklim Değişikliği ve Küresel Ekoloji | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS252 | Sağlık Hizmetlerinde Kriz Yönetimi ve Öfke Kontrolü | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS254 | Etkili Sunum Yapma Teknikleri | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS256 | Girişimcilik | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS270 | Teknoloji Bağımlılığı | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS280 | Nanotıp ve Uygulamaları | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS290 | Nanoboyut ve Nanoteknoloji | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
Alan İçi Seçmeli Dersler | ||||||
İkinci Sınıf III. ve IV. Dönem Alan İçi Seçmeli Ders Listesi | ||||||
DERSİN KODU | DERSİN ADI | Z/S | T | U/L | YK | AKTS |
IYS210 | İlk Yardım | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
GSS210 | Genel Sağlık Bilgisi | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
BHS210 | Bulaşıcı Hastalıklar | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
CHS210 | Cerrahi Hastalıklara Giriş | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
TIS210 | Temel İmmünoloji | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
BCS210 | Biyomedikal Cihaz Bilgisi | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
NBT210 | Nanobiyoteknoloji ve Uygulamaları | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
NİH210 | Nanoteknolojik İlaç Hedefleme Metotları ve Uygulamaları | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
TFU210 | Tıbbi Fizik | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
NMY210 | Nanomanyetik ve Nanomultiferroik Yapılar ve Uygulamaları | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
20. Ders İçerikleri
BİRİNCİ SINIF DÖNEM I. |
|||||
GÜZ DÖNEMİ |
|||||
DERS |
T |
U/L |
YK |
AKTS |
|
TAF101 Temel Anatomi ve Fizyoloji (3+0 3 AKTS 4) |
3 |
0 |
3 |
4 |
|
Anatomiye ve Fizyolojiye giriş ve kısa terminoloji, Eksenler, düzlemler, Yer ve yön bildiren terimler; genel bilgiler, Hücre Kuramı, Yapısal özellikleri, Hücre organelleri, Hücre bölünmesi; Madde alış-verişi, Metabolizma Lokomotor Sistem Anatomi ve Fizyolojisi- Osteoloji, Lokomotor Sistem; Artroloji; Genel bilgiler, eklem tipleri, hareketleri. Myoloji; Anatomisi, Kasılma mekanizması, Çizgili kaslar, kalp kası, düz kaslar fizyolojisi. Solunum sistemi Anatomi ve Fizyolojisi. Burun, Paranasal sınuslar, Larynx, trachea, Akciğerler. Solumun Fizyolojisi, ventilasyon, difüzyon, Perfüzyon, Solunum Regülasyonu. Kalp-Dolaşım sistemi Anatomi ve Fizyolojisi. Kan: görevleri, bileşenleri, kanın şekilli elemanları, Kan grupları. Kalbin metabolizması, kalp sesleri. Kalp boşlukları, Damarları. Sindirim sistemi Anatomi ve Fizyolojisi I. Ağız anatomisi, Çiğneme kasları, Pharynx, Oesophagus, Mide, İnce-kalınbağırsaklar, Kc. Safra kesesi, Pankreas, Sindirim bezleri. Sindirim Sistemi II. Ağızda sindirim, Mide, ince- kalınbarsaklarda sindirim. KC. İşlevleri, CHO sindirimi, Yağ-proteinlerin sindirimi. Vitamin-Mineral- Elektrolit işlevleri. Üriner Sistem Anatomi ve Fizyolojisi. Böbreklerin işlevi, nefron, urin oluşumu, sıvı - elektrolit dengesi. Organizmada suyun dağılımı, Elektrolitler- aşıt-baz dengesi. Renin-anjiotensin sistemi. Genital organlar-üreme fizyolojisi. Kadın ve erkek genital organları. Üreme sisteminin hormonal kontrolü, hipothalamus, hipofiz, gonodotrop hormonlar. Ovaryum hormonları, üreme siklusu. Endokrin sistem anatomi ve fizyolojisi. İç salgı bezleri, işlevleri. Hormonların fizyolojik işlevleri, sınıflandırılması. Hormonlar ve hedef hücreler. Sinir sistemi Anatomi ve Fizyolojisi. Sinir dokusunun gelişimi, neuron, neuron tipleri, fonksiyonları, sinaps, nöroglia hücreleri. SSSve PSS. Duyu organları, Anatomi ve Fizyolojisi. Görme yolları, işitme ve denge yolları. |
|||||
DYZ101 Diyalizde Temel Mikrobiyoloji (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
|
Mikrobiyolojinin tarihçesi, gelişimi ve temel kavramlar; Laboratuvarda uygulanacak çalışma kuralları; Mikrobiyolojide Kullanılan Genel Araçlar-Cihazlar ve Mikroskoplar; Mikroorganizmaların sınıflandırılması ve genel özellikleri; Bakterilerin yapısı, üreme özellikleri, metabolizması; Bakterileri genetiği ve Antimikrobik maddeler; Enfeksiyon ve bulaşma yolları, sterilizasyon ve dezenfeksiyon; Mikroorganizmaların üretildiği ortamlar, Boyalar ve boyama yöntemleri; Stafilokok, streptokok, pnömokok ve basiller, mantarlar hakkında genel bilgi; Virüsler hakkında genel bilgi, bazı önemli virüs hastalıkları; Normal floralar ve örnek alma teknikleri; İmmunoloji'ye giriş, antijen-antikor reaksiyonları; Mikrobiyolojik tanı yöntemleri, enfeksiyon hastalıkları, bu hastalıklara engel olabilecek mikroorganizmalar ve bu mikroorganizmalardan korunma yolları, sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemleri. |
|||||
DYZ103 Hasta Bakım İlkeleri (2+2 3 AKTS 6) |
2 |
2 |
3 |
6 |
|
Hasta Bakımında Temel Kavramlar, Sağlık ve Hastalık Kavramları, Güvenli Hastane Ortamı, Hayati Belirtiler; Ateş, Nabız, Arteriyel Tansiyon, Solunum ve Vital Bulguların Takibi, Hayati Belirtiler; Ateş, Nabız, Arteriyel Tansiyon, Solunum ve Vital Bulguların Takibi, Sıcak-Soğuk Uygulamalar, Hastane Enfeksiyonları, Bireysel hijyen ve bakım, İzolasyon-Asepsi-Antisepsi-Sterilizasyon-Dezenfeksiyon, Dekibüt (Yatak/Bası Yarası) Oluşumu ve Tedavisi, Kan Şekeri Tanımı, Ölçümü ve Şeker Hastalıkları, Boşaltım Sistemi ve Sorunları, İlaç Uygulama Yöntemleri ve İlaç Hazırlama, Parenteral İlaç Uygulaması, İntravenöz Sıvı Tedavisi, Kronik Hastalığı Olan ve Terminal Dönem Hastanın Bakımı
|
|||||
DYZ1105 Genel Farmakoloji (2+0 2 AKTS 2) |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
Farmakolojiye giriş ve temel kavramlar, farmakokinetik, farmakodinamik, merkezi sinir sistemi ilaçları, otonom sinir sistemi ilaçları, kardiyovasküler sistem ilaçları, analjezikler, anti-inflamatuarlar, genel anestezikler, lokal anestezikler, preanestezik medikasyon |
|||||
DYZ117 Temel Biyokimya (2+0 2 AKTS 2) |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
Hücre, Amino Asitler, Peptidler, Proteinler, Enzimler, Nükleik Asitler, Karbohidratlar, Lipidler ve Membranlar, Yağlar, Vitaminler |
|||||
DYZ119 Diyalizde Tıbbi Terminoloji (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
|
Giriş, temel tanım ve kavramlar, terimlerin telaffuzu, tıbbi terimleri meydana getiren öğeler, kökler, ön ekler, son ekler, sıklıkla kullanılan eş anlamlı terimler. Terim çeşitleri, tanısal terimler. Hareket sistemine ilişkin terimler. Kan yapısı ve kardiyovasküler sisteme ilişkin terimler. Solunum sistemine ilişkin terimler. Sindirim sistemine ilişkin terimler. Ürogenital sistem, kadın ve doğum hastalıklarına ilişkin terimler. Endokrin sistem ve psikiyatri alanında kullanılan tıbbi terimler. Sinir sistemi ve duyu organları ile ilgili terimler |
|||||
KPL101 Kariyer Planlama (1+0 1 AKTS 2) |
1 |
0 |
1 |
2 |
|
Bu ders öğrencilerin; ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanmalarını sağlayarak gelecek hedefleri ile uyumlu bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktadır. Bu kapsamda, kariyer merkezlerinin ve faaliyetlerinin tanınması, öz farkındalığın artırılması, kariyer seçeneklerinin keşfedilmesi, kariyer planlamasına katkı sağlamak için yapılabilecek faaliyetlerin keşfedilmesi, kamu ve özel sektör çalışanları ile akademi çalışılanlarının kariyerlerinden örnekler verilmesi, uluslararası değişim programlarının tanınması, yetenek kapısının tanınması gibi konuları içermektedir. |
|||||
INGO101 İngilizce-I (3+0 3 AKTS 4) |
3 |
0 |
3 |
4 |
|
Belirteçler. Ön hal Edatlar: Yer, Zaman, Hareket. Tekil ve Çoğul İsimler: Sayılabilir ve Sayılamayan isimler. Zamanlar: Geniş zaman, Şimdiki zaman, Geçmiş zaman yapıları. Kipler: Will, Should, Should not, Must, Must not, Can. Karşılaştırmalı yapılar. Adıllar: Kişi adılları, İyelik adılları; Sıfatlar. Olumlu cümle, Olumsuz cümle ve Soru cümleleri. Bağlaçlar: ve Fakat -ken, Çünkü. |
|||||
HIST101 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-I (2+0 2 AKTS 2) |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
Siyasi alanda yapılan devrimler, siyasi partiler ve çok partili siyasi hayata geçiş denemeleri, hukuk alanında yapılan devrimler, toplumsal yaşayışın düzenlenmesi, ekonomik alanda yapılan yenilikler, 1923-1938 Döneminde Türk dış politikası, Atatürk sonrası Türk dış politikası, Türk Devriminin İlkeleri: (Cumhuriyetçilik, Halkçılık, Laiklik, Devrimcilik, Devletçilik, Milliyetçilik) . Bütünleyici İlkeler ile ilgili konular aktarılır. |
|||||
TURK101 Türk Dili-I (2+0 2 AKTS 2) |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
İmla, noktalama ve kompozisyon (noktalama işaretleri, diğer işaretler) , İmla, yazım kuralları (büyük harflerin imlası, sayıların yazılışı, kısaltmaların imlası, alıntı kelimelerin yazılışı) , Kompozisyon (kompozisyonun amacı, kompozisyon yazmada yöntem) , kompozisyonda plan, giriş, gelişme, sonuç, Anlatım özellikleri, anlatımda duruluk, anlatımda sadelik, anlatımda açıklık içtenlik, Anlatım bozuklukları ( eş anlamlı kelimelerin cümle içinde kullanılışı) , Deyimlerin yanlış kullanılışı, Anlatım biçimleri (açıklama, hikâye, özlü anlatım, tasvir, hiciv, portre, kanıtlama, konuşma, manzum anlatım çeşitleri) , Sözlü anlatım çeşitleri (günlük ve hazırlıksız konuşma, hazırlıklı konuşma, açıkoturum, münazara, panel) , Yazılı anlatım türleri (mektup, telgraf, tebrik, davetiye, edebi mektup) , iş mektupları, resmi mektup, dilekçe, rapor, tutanak, karar, ilan, reklam, sohbet, eleştiri, anı, gezi yazısı, röportaj, anket, Otobiyografi, biyografi, roman, hikâye, masal, fabl, tiyatro, trajedi, dram, senaryo) ile ilgili konular aktarılır. |
BİRİNCİ SINIF DÖNEM II. |
||||
BAHAR DÖNEMİ |
||||
DERS |
T |
U/L |
YK |
AKTS |
DYZ112 Diyaliz Ekipmanlarının Kullanımı ve Bakımı (2+2 3 AKTS 5) |
2 |
2 |
3 |
5 |
Diyaliz Sistemi Ekipmanları, Su arıtma sistemleri, Reverz Ozmos sistemleri, Diyaliz ekipmanlarının problem ve çözümleri. Diyaliz makinesi temel özellikleri. Diyaliz makinesi sıvı devresi. Single needle diyaliz sistemi, hemofiltrasyon temel özellikleri, hemodiafiltrasyon temel özellikleri. Na ve Uf profilleri. Diyaliz Makinesi Dezenfenkisyon Sistemleri I, Diyaliz Makinesi Dezenfenkisyon Sistemleri II ve Diyaliz makinalarının kullanımı. |
||||
DYZ114 Diyaliz-I (2+2 3 AKTS 6) |
2 |
2 |
3 |
6 |
Diyaliz ilgili temel kavramlar. Üriner sistem kavramları. Böbreğin yapısı ve fonksiyonları. İdrar üretimi ve analizi, Nefroloji hastalarının değerlendirilmesi. 1-2, hemodiyalizin tarihçesi. Hemodiyalizin temel prensipleri. Hemodiyaliz aygıtının tanıtımı ve Hemodiyaliz uygulaması için gereklilikler, Hemodiyaliz uygulaması için damarsal giriş yolları, Kronik böbrek yetmezliği belirti bulgularının tanınması ve tedavi seçenekleri, Hemodiyaliz öncesi hasta hazırlığı, Hemodiyaliz Uygulamaları 1-2, Hemodiyaliz uygulaması sonrası hasta takibi. |
||||
DYZ116 Nefroloji (2+0 2 AKTS 5) |
2 |
0 |
2 |
5 |
KBY’de Etyopatogenez ve klinik (H.Tansiyon, K.V. Sistemi, Sinir Sistemi, Renal Osteodisirofi Hemopoetik Sisitemimyopati, GİS İmmunsistem). Kby’de etyopatogenez ve klinik (Sinir Sistemi, Renal Osteodisirofi Hemopoetik Sistem imyopati). KBY’de Etyopatogenez ve Klinik (GİS İmmunsistem), KBY’de Konservatif Tedaviler. Renal Replasman Tedavilerine Genel Bakış. Endikasyon Kontrendikasyonlar, Glomerül Hastalıklar (Yetişkinlerde), Renal Osteodistrofi Anemi ve Tedavisi, EpoVenofer kullanma Kriterleri, Hemodiyalizin Fizyolojik Prensipleri, Akut Hemodiyaliz Kronik Hemodiyaliz, Hemodiyaliz Yeterliliği, Hemodiyalizde Mg. Komplikasyonları, Türkiyede Renal Replasman Tedavilerinin Durumu, Hipertansiyon Ve Tedavisi, Periton Diyalizi Fizyolojik Prensipleri, Akut Kronik Periton Diyalizi Peritonitler konuları hakkında genel bilgiler verilecektir. |
||||
SHTB102 Temel Bilgi Teknolojileri (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
Temel Donanım Bilgisi, Temel Seviye İşletim Sistemi Bilgisi, İşletim Sistemi Ayarlarının Yapılandırılması, İnternet Kullanımı ve Mail Yönetimi, MS Office Word, MS Office PowerPoint ve MS Office Excel. |
||||
SHIS102 İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
İş sağlığı ve güvenliği terminolojisi. İş güvenliğiyle ilgili riskler. Kaza Sebeplendirme Yöntemleri ve Kaza Teorileri. İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları. İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı. İş Güvenliği ile ilgili Kurumlar. İş Güvenliği Uygulamaları. Süreç Tehlike Analizi. Risk Analizi ve Değerlendirilmesi. İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemleri. |
||||
TURK102 Türk Dili-II (2+0 2 AKTS 2) |
2 |
0 |
2 |
2 |
Anadilini doğru kullanma becerisini kazandırmak; bu beceriyi kazanarak üniversiteye gelmiş olan öğrencilerin de bu alandaki yeteneklerini geliştirmek amacıyla düşünce üretme ve düşündüğünü yazmanın esas olduğu derste, noktalama işaretleri ve imla kuralları, kompozisyon kuralları, yazı türleri örneklerle ele alınmakta ve bunlarla ilgili yazmaçalışmaları yapılmaktadır. Ayrıca çeşitli romanlar, şiir kitapları ve tiyatro eserleri okunmakta ve incelenmektedir. Sınıfta okuma tiyatrosu yapılarak, çeşitli diksiyon teknikleri ile uygulamalı vurgu ve tonlama dersleri yapılmaktadır. |
||||
INGO102 İngilizce-II (3+0 3 AKTS 4) |
3 |
0 |
3 |
4 |
Zamanlar: Şimdiki zaman, Geniş zaman, Geçmiş zaman, Gelecek zaman yapıları; Kipler: Might, Could, Can, Must, May; Zarflar: Yer, Yön, Amaç, Hal zarfları; Sıfatlar: Sıfatların sırası, Karşılaştırma, Üstünlük belirten yapılar; Edilgen Yapı: Şimdiki, Geniş, Geçmiş, Gelecek zamanda edilgen yapı; Şart Cümlecikleri; Sıfat Tümceleri; Aktarım Cümleleri; Fiil Yapıları: TO, -ING; İsim Cümlecikleri; Zarf Cümlecikleri |
||||
HIST102 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi-II (2+0 2 AKTS 2) |
2 |
0 |
2 |
2 |
Osmanlı Toplum ve Devlet Düzeninin Geri Kalması ve Yapılan Reform Hareketleri; Osmanlı Devletinin Parçalanması ve Ulusal Mücadelenin Başlaması; Mustafa Kemal Paşa'nın Anadolu'da Ulusal Mücadeleyi Örgütlemesi; Birinci T.B.M.M.'nin Açılması; 1920-1922 Arası Askeri ve Siyasal Gelişmeler; Devrimler ve Karşı Tepkiler; Anayasal Sistemin Kurulması; Cumhuriyet Döneminde İç ve Dış Siyaset; Türk Devriminin Temel Özellikleri ve Etkilendiği Düşünce Akımları; Hukuk, Eğitim, Ekonomi ve Toplumsal Yaşayışta Yapılan Yenilikler; Atatürk İlkeleri ve Bu İlkelerin Genel Nitelikleri; İdeolojik Açıdan Atatürkçülüğün Değerlendirilmesi. |
İKİNCİ SINIF DÖNEM III. |
||||
GÜZ DÖNEMİ |
||||
DERS |
T |
U/L |
YK |
AKTS |
DYZ2011 Hastalıklar Bilgisi (2+0 2 AKTS 5) |
2 |
0 |
2 |
5 |
1. Temel Sağlık ve Hastalık Kavramları 2. İnsan Vücudu Sistemlerine Genel Giriş 3. Solunum Sistemi Hastalıkları 4. Sindirim Sistemi Hastalıkları 5. Sinir Sistemi Hastalıkları 6. Dolaşım Sistemi Hastalıkları 7. Dolaşım Sistemi Hastalıkları 8. Boşaltım Sistemi Hastalıkları 9. Endokrin Sistemi Hastalıkları 10. Kan Hastalıkları 11. Eklem Hastalıkları 12. Cilt Hastalıkları konularında genel bilgiler verilecektir. |
||||
DYZ213 Diyaliz-II (2+8 6 AKTS 9) |
2 |
8 |
6 |
9 |
Yavaş Ve Sürekli H.D. Yöntemleri, Plazmaferez- Zehirlenmelerde Hemoperfüzyon Ve Diyaliz, Kuru Ağ Kavramı – Resürkilasyon Yaşlı Hasta Di. Reuse, Hepatit-B-C- Aşılama-H.D. Personelinin Taşıdığı Riskler İğne Batması, Kardiyovasküler Problemler, Gastro-intestinal Sorunlar, Enfeksiyonlar (Vas. Gir. Yol.Enf. Bakteriyemi, Pnomoni İdrar Yolu Enfeksiyonu), Diyaliz Amiloidozu, Karpal Tünel Sendromu, Periferik Eklemlerde Osteartropati, Spondiloaz Tropat, MetabolikVe Endokrin Proplemler, H.D. Hast. Karşılaşılan Diğer Sorunlar (Kanser Kazanılmış RenalKistik Hastalık İmpotans, Kadınlarda Seksüel Fonk. Boz. Uterus Kanaması İnfertilite Kontrolü Ve Gebelik Ve Diyaliz), A.C. Ve Plevral Sorunlar –A.C. Ödemi, Plevral Enfüzyon , Diğer Sorunlar TBC, Diyaliz Yeterliliği konuları hakkında genel bilgiler verilecektir. |
||||
DYZS200 Yaz Stajı (0+0 0 AKTS 7) |
0 |
0 |
0 |
7 |
Stajın amacı, teorik ve uygulamalı derslerde görülen konuların ve ilgili alandaki rutin uygulamaların, uygun kurum veya kuruluşlarda kurum staj sorumlularının denetiminde yerinde pratik yaparak, mesleki beceri ve deneyim kazandırmaktır. |
İKİNCİ SINIF DÖNEM IV. |
||||
BAHAR DÖNEMİ |
||||
DERS |
T |
U/L |
YK |
AKTS |
DYZ202 Diyaliz Hastalarında Rehabilitasyon (2+0 2 AKTS 4) |
2 |
0 |
2 |
4 |
Sağlık, hastalık, kronik hastalık kavramları- Ruh Sağlığı İle İlgili temel kavramlar ve temel ruh sağlığı sorunları-Durumsal krizler, Travmatik Yaşam Deneyimleri ve hastalık ilişkisi-Fiziksel sağlık sorunlarına verilen ruhsal tepkiler ve uyum süreci- Kronik hastalıkların hasta ve ailesine ruhsal etkileri- Diyaliz hastalarında görülen ruhsal sorunlar ve hastalıklar- Diyaliz hastası ve ailesine yönelik psikososyal yaklaşımlar-Psikososyal açıdan organ bağışı süreci ve ruhsal etkileri-Psikososyal açıdan organ transplantasyon süreci ve ruhsal etkileri-Psikososyal bakım gibi konuları içerir. |
||||
DYZ204 Diyaliz-III (2+8 6 AKTS 13) |
2 |
8 |
6 |
13 |
Öğrencilerin öğrendikleri teorik bilgilerini pekiştirebilecekleri ve her hafta 16 saat olmak koşuluyla derslerin devam ettiği 14 haftalık uygulama sürecini kapsar. |
||||
DZY206 Böbrek Hastalarında Beslenme (2+0 2 AKTS 4) |
2 |
0 |
2 |
4 |
Fizyolojik Koşullarda ve Hastalıklarda Böbrek Fonksiyonları. Böbrek Hastalığının Global Görünümü. Böbrek Hastalarında Beslenmenin Değerlendirilmesi. Böbrek Hastalığında Antropometrik Değerlendirme. Kronik Böbrek Hastalığında Beslenmenin Biyokimyasal Değerlendirilmesi. Kronik Böbrek Hastalığında Beslenmenin Fiziksel Değerlendirilmesi. Erişkinlerde Kronik Böbrek Hastalığı. Hipertansiyon. Diyabetes Mellitus ve Kronik Böbrek Hastalığı (Evre 1-5). Dislipidemiler. Böbrek Hastalıklarında Obezitenin Etkileri ve Tedavisi. Renal Replasman Tedavisi Alan Erişkin Böbrek Hastaları. Diyaliz. Böbrek Nakli. Protein-Enerji Kaybı. Akut Böbrek Hasarı. Kemik ve Mineral Bozuklukları. Fiziksel Aktivite ve Egzersiz. Kronik Böbrek Hastalığı Olan Özellikli Hasta Gruplarında Beslenme. Gebelik. Bebeklik, Çocukluk ve Ergenlik. Yaşlı Yetişkinler. Nefrotik Sendrom. Nefrolitiyazis. Böbrek Hastalıklarında Ek Beslenme Hususları. Kamu Politikası ve Beslenme Uygulaması: Dünü, Bugünü ve Geleceği. Diyet Takviyeleri. Kronik Böbrek Hastalığında Vitamin ve Eser Element İhtiyaçları. Diyete Bağlılığı Etkileyen Faktörler. |
İKİNCİ SINIF III. VE IV. DÖNEM |
||||
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERS LİSTESİ |
||||
İKİNCİ SINIF III. VE IV. DÖNEM ALAN DIŞI SEÇMELİ DERS LİSTESİ |
||||
SEÇMELİ DERS (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
SHS200 Meslek Etiği |
||||
Etik Nedir? / Etik Kuramlara Bir Bakış / Temel Kavramlar: Sorumluluk, Hesap verebilirlik ve Yükümlülük / Etik Analiz; Toplum ve Bilişim Etiği: Toplum ve Teknoloji Arasındaki İki Yönlü İlişki Bilişim Teknolojilerinin Etkileri; İyimser, Kötümser, Bağlamcı Sağlık Sorunları, İşsizlik, Sosyal İlişkiler. Güvenlik, Kötüye Kullanım ve Siber Suçlar; İnsan hakları ve Hasta hakları, Hastane etik kurulları; Tıp meslek etiği ilkeleri ve deontoloji, Tıp meslek etiği ilkeleri ve deontoloji; Etik vaka analizi; Biyoetik; Etik sorunlar ve etik karar verme süreci, tıbbi etik ikilemler; Etik davranış ilkeleri; Mahremiyet; Vaka tartışması. |
||||
SHS210 Sağlık Hizmetlerinde İletişim |
||||
İletişimin tanımı, önemi ve tarihçesi, İletişimin boyutları, türleri, özellikleri, Sözsüz iletişim, Etkili iletişim yöntemleri (dinleme/ empati), Sözlü iletişim, Örgütsel iletişim (yatay ilişki/ dikey ilişki), Duygusal Zekâ, Kendini Tanıma ve Farkındalık, Başkalarını Tanıma ve Empati, İletişim Becerileri, Motivasyon ve Planlama, Sorun Çözme Becerileri, Öfke, Saldırganlık ve Şiddet, İlişki Yönetimi, Sebatkârlık, Sağlıklı Karar Verme, Uzlaşmacılık, Öfkeli hastaya yaklaşım ve yakını ölen bireye yaklaşım, Engelli hastaya yaklaşım, Çocuk ve yaşlı hastayla yaklaşım, Geri bildirim ve istekte bulunma, İletişim çatışmaları ve çözümleri. |
||||
SHS220 Sağlık Hukuku |
||||
Sağlık Hukukuna Giriş. Sağlık Hukukunun Temel Kavramları ve Kurumları. Hasta Hakları Ve Kavramları, Hekim Hakları Ve Kavramları. Tıbbı Müdahalelerde Mahremiyet. Aydınlatma ve Rıza. Tıbbı Müdahalenin Hukuka Aykırılığı. Tıbbı Endikasyon Olmaksızın Yapılan Müdahaleler. Hastane ve Hasta Arasındaki İlişkiler İle Hukuksal Niteliği. Özel Hastaneler İle Hasta Arasındaki İlişkinin Hukuksal Niteliği. Kamu Hastanleri İle Hasta Arasındaki İlişkinin Hukuksal Niteliği. Hatalı Tıbbı Uygulamalar ve Tazminat Sorunları |
||||
SHS230 İşaret Dili |
||||
Türk İşaret Dili'nin (TİD) Tanımı, El ve parmak şekilleri, ellerin vücuda göre konumu, mimiklerin fonksiyonu, Tek ve çift el kullanımı, işaretlerin Türkçe ile ilişkisi, İşaret anlamlandırma, özgün anlatım biçimi, El-beden uyumu, yüz ifadesi-mesaj uyumu, Selamlaşma, hal-hatır sorma, TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma, Duygu ve düşünceleri aktarma, Egzersiz: İşaret dili ile müzik çalışması |
||||
SHS240 Sağlıklı Beslenme |
||||
Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki, yeterli ve dengeli beslenmenin tanımı, Besin ögeleri: karbonhidratlar, yağlar, proteinler, Besin ögeleri: vitaminler, Besin ögeleri: su ve mineraller, Fonksiyonel Gıdalar ve Probiyotik, Beden ağırlığı dengesizliği, şişmanlık ve zayıflık tanımı, oluşum nedenleri, düzeltilmesi, diyet değişikliği, İnsülin tanımı ve etkinliği, diyabet tanı kriterleri, tanı testleri, komplikasyonları, Diabetes Mellitus tanımı, epidemiyolojisi, hastalığın sınıflandırılması, Diabetes Mellitus oluşum nedenleri ve mekanizmaları ile tedavisi, Özel durumlarda beslenme, Hastalıklara göre beslenme-Kanser hastalarında beslenme, Enfeksiyon hastalıklarında beslenme, Hastalıklara göre beslenme-Sinir sistemi hastalıklarında beslenme, Sindirim sistemi hastalıklarında beslenme, Hastalıklara göre beslenme-Kalp damar hastalıklarında beslenme, Böbrek hastalıklarında beslenme-Solunum sistemi hastalıklarında beslenme, Ülkemizde ve Dünya’da görülen beslenme sorunları ve epidemiyolojisi, Ulusal besin ve beslenme plan ve politikalar. |
||||
SHS250 İklim Değişikliği ve Küresel Ekoloji |
||||
Bu ders iklim değişikliği kavramı ile sebep ve sonuçlarına genel bakış, iklimi oluşturan faktörler, iklim tipleri ve iklim simülasyonları, ekoloji kavramı ve ekolojinin bileşenleri, biyosfer kavramı ve küresel döngüler, ekosistem kavramı, ekosistemde madde döngüleri ve ekosistem hizmetleri, iklim değişikliğinin sebepleri ve sonuçları ile iklim değişikliği ile küresel, toplumsal ve bireysel mücadele konularını içermektedir. |
||||
SHS252 Sağlık Hizmetlerinde Kriz Yönetimi ve Öfke Kontrolü |
||||
Kriz, öfke kontrolü ve stres gibi faktörlerin nedenlerini anlayıp stresle başa çıkmanın yollarını açıklamak, stres durumlarında öfke kontrolünü sağlamak. |
||||
SHS254 Etkili Sunum Yapma Teknikleri |
||||
Ders kapsamında, başarılı bir sunumun gerçekleştirilmesinde önem taşıyan unsurlar ele alınacaktır. Genel sunum planının hazırlanması, dinleyicilerin analizi, sunumda sesi doğru ve etkili kullanabilme, beden dilinin etkin kullanımı, sunum korkusunun yenilmesine yönelik tedbirler incelenecektir. |
||||
SHS256 Girişimcilik |
||||
Girişimciliğin Temel Fonksiyonları, KOBİ’lerin Ekonomiye ve Sosyal Hayata Katkıları. KOBİ’lerin Zayıf Yönleri ve Türkiye’de KOBİ’lere Destek Sağlayan Kuruluşlar. Franchising Sistemi ve Yatırımcıya Sağlayacağı Faydalar. Pazarlama ve Tutundurma Stratejileri. İş Planı ve Bölümleri analiz etme |
||||
SHS270 Teknoloji Bağımlılığı |
||||
Teknolojinin tarihçesi ve tanımı, teknoloji bağımlılığının türleri, kişisel ve toplum zararları, bağımlılıkla mücadele ve teknoloji bağımlılığının tedavisi |
||||
SHS280 Nanotıp ve Uygulamaları |
||||
Nanoteknoloji ve nanotıp alanının temelleri, bu alanda son yıllarda yapılan çalışmalar. |
||||
SHS290 Nanoboyut ve Nanoteknoloji |
||||
Nano boyutlu malzemeler; kimyasal, fiziksel ve biyolojik yöntemler ile nanomalzeme sentezi nanomalzemelerin karakterizasyonu; nanoteknolojide disiplinler arası yaklaşım; nano boyutta üretim; medikal alanında nanoteknoloji; nano boyutta kimyasal davranışlar; nanomalzeme endüstrisini kapsar. |
İKİNCİ SINIF III. VE IV. DÖNEM |
|
||||
ALAN İÇİ SEÇMELİ DERS LİSTESİ |
|
||||
İKİNCİ SINIF III. VE IV. DÖNEM ALAN İÇİ SEÇMELİ DERS LİSTESİ |
|
||||
SEÇMELİ DERS (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
|
IYS210 İlk Yardım |
|||||
Genel İlk Yardım Bilgileri, İnsan Vücudu, Hasta/Yaralı ve Olay Yeri Değerlendirmesi, Temel Yaşam Desteği, Solunum Yolu Tıkanıklıkları, Kanamalar ve Şok, Yaralanmalar, Yanıklar, Donmalar, Sıcak Çarpması, Bilinç Bozuklukları (Bilinç Kayıplar, Havale, Kan Şekeri Düşüklüğü, Göğüs Ağrısı), Zehirlenmeler, Hayvan Isırmaları, Göze-Kulağa-Buruna Yabacı Cisim Kaçması, Boğulmalar, Kırıklar, Çıkıklar, Burkulmalar, Taşıma Teknikleri. |
|||||
GSS210 Genel Sağlık Bilgisi |
|||||
Genel Tanımlar, Hastalıklardan korunma, İnfeksiyonlardan Korunma (Asepsi, antisepsi, sterilizasyon, dezenfeksiyon), Toplumda Sık Görülen İnfeksiyon Hastalıkları (Tbc, hepatit, AIDS, akut infeksiyonlar), Toplumda Sık Görülen Kronik Hastalıklar (Diabet, astım, kanser, hipertansiyon, kronik kalp hastalıkları), Kadın Sağlığı, Aile Planlaması, Çocuk Sağlığı, Ruh Sağlığı ve Stresle Mücadele, Gençlik ve Uyuşturucu, Alkol Bağımlılığı, Kazalardan Korunma |
|||||
BHS210 Bulaşıcı Hastalıklar |
|||||
Dünyada ve Türkiyede bulaşıcı hastalıkların tarihsel gelişimi, Enfeksiyon gelişim dönemleri Bulaşıcı hastalıklar ve bulaşıcı hastalıkların görülmesini etkileyen faktörler, Enfeksiyon etkeni mikroorganizmalar ve bulaşma yolları, Enfeksiyon süreci döngüsü ve önemi Enfeksiyona karşı vücudun savunma düzeni ve vücut savunmasını etkileyen faktörler, Enfeksiyon gelişim dönemleri Bulaşıcı hastalıklar ve bulaşıcı hastalıkların görülmesini etkileyen faktörler, Çocukluk çağı enfeksiyon hastalıkları Hava yoluyla bulaşan hastalıklar ve korunma yolları, Kan, vücut sıvı ve salgılarına temasla bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve korunma yolları, Zoonaslarla bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve korunma yolları Bildirimi zorunlu hastalıklar, Toplum bağışıklığı ve epidemileri önleme yolları, Hastane enfeksiyonları ve önemi, enfeksiyon kontrol önlemleri, el yıkama ve el antisepsisi, Bulaşıcı hastalıkların kontrolünde izolasyonun önemi İzolasyon tipleri ve alınacak önlemler, Çapraz enfeksiyonların önlenmesinde uyulması gereken önlemler |
|||||
CHS210 Cerrahi Hastalıklara Giriş |
|||||
Cerrahiye Giriş (Cerrahinin Tarihçesi, Cerrahi Gerektiren Durumlar, Cerrahinin Sınıflandırılması, Cerrahinin Hasta Üzerine Etkisi), Cerrahide Temel Teorik Kavramlar (homeostasis, ağrı, anksiyete, cerrahi asepsi), Travmaya Karşı Bedenin Tepkileri (İnflamasyon, Yara/ yaraçeşitleri, İnsizyon/ İnsizyonçeşitleri, Yara iyileşmesi, Yara iyileşmesini etkileyen faktörler), Ameliyat Öncesi (Preoperatif) Dönem, Ameliyat Sırası (İntraoperatif) Dönem, Ameliyat Sonrası (Postoperatif) Dönem, Gastrointestinal Sistem (GİS), Meme Hastalıkları ve Cerrahi tedavisi, Endokrin Hastalıkları ve Cerrahi tedavisi, Doku ve Organ Tranplantasyonu, Kas- İskelet Sistemi Hastalıkları ve Cerrahi tedavisi, Sinir sistemi hastalıkları ve Cerrahi tedavisi, Plastik cerrahi ve yanıklar, solunum sistemi hastalıkları, kulak burun boğaz hastalıkları ve tedavisi. |
|||||
TIS210 Temel İmmünoloji |
|||||
İmmün sistemn yapısı hakkında genel bilgi,İmmün sistemle ilgili organlar,Primer lenfoid organlar, sekonder lenfoid organlar,İmmün sistemle ilgili hücreler(lenfositler,makrofajlar, monositler, nötrofiller, eozinofiller, bazofiller, NK Naturel Killer hücreler),İmmunglobulinler (yapısı ile ilgili genel bilgiler, izotipler, allotipler, idyotipler, İgG, İgA, İgM, İgD, İgE hakkında genel bilgiler),Serolojik reaksiyonlar, Presipitasyon,İmmün-Elektroforez, Aglütinasyon, Eritrositlerin yer aldığıAglütinasyon,Heterofil antikor deneyleri ,İnhibisyon Hemadsorbsion ve Hemadsorbsiyon-İnhibisyon deneyi ,Kan grupları ve İmmün sistemn yapısı hakkında genel bilgi,Nükleik asitler (DNA-RNA) ve Nükleik asit çoğaltma yönrtemleri,Moleküler biyolojinin bakteriyoloji parazitoloji ve virolojid kullanımı,Blotlama teknikleri ve mikrobiyolojide kullanımı,Moleküler epidemiyolojinin prensipleri |
|||||
BCS210 Biyomedikal Cihaz Bilgisi |
|||||
Biyomedikal Teknolojisine Giriş, Temeller. Biyomedikal Etik. Biyomekanik (Kas ve İskelet Sisteminin Mekanik Özellikleri). Biyomekanik (Solunum Sistemi ve Dolaşım Sistemin Mekanik Özellikleri). Biyoelektronik. Bioelektriksel Olaylar ve Biyosinyaller (EEG, ECG, EMG). Biyomedikal Ölçme ve Enstrümantasyon. Fizyolojik Sistemlerin Modellenmesi. Biyomedikal Cihaz Türleri ve Özellikleri. Biyomedikal Cihazlar Kalite ve Güvenlik Standartlar. Biyomedikal Cihazların Kullanımı ve Bakımı. Biyomateryaller, Biyoinformatik Teknolojiler ve Klinik Mühendisliği Uygulamaları. |
|||||
NBT210 Nanobiyoteknoloji ve Uygulamaları |
|||||
Nanobiyoteknoloji'nin Temelleri, Uygulama Alanları, İlaç Hedefleme ve Taşıma Sistemleri, Protez ve İmplantlar, In-vitro Uygulamalar, Nanobiyosensörler, Diyagnostikler, Kontrast Arttırıcı Uygulamalar, Radyofarmasötikler. |
|||||
NİH210 Nanotenolojik İlaç Hedefleme Metotları ve Uygulamaları |
|||||
İlaç hedefleme yöntemlerinin tarihsel süreci, amacı, temelleri, hedeflendirme yöntemleri ve farklılıkları, literatür örnekleri, uygulama metotları ve alanları |
|||||
TFU210 Tıbbi Fizik |
|||||
Fiziğin alt bilim dallarının temel kavramlarının, ilkelerinin ve yasalarının işlenmesi, tıbbi ve biyolojik sistemlerle bu kavramların, ilkelerin ve yasaların ilişkisinin anlatılması ve yeni multidisipliner tıbbi bilim dalları bağlamında fiziğin konumunun ve öneminin vurgulanması. |
|||||
NMY210 Nanomanyetik ve Nanomultiferroik Yapılar ve Uygulamaları |
|||||
Manyetik moment kavramı, manyetik dizilim, temel manyetizasyon terimleri ve parametreleri, manyetizma çeşitleri, manyetik momentler ve etkileşimler, nano boyutta manyetizma kavramı, multiferroik yapılar, manyeto-elektrik özellik, parçacıklar arası etkileşimler, manyetik ve multiferroik nano yapıların uygulama alanları |
|||||