ANTALYA BİLİM ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
TIBBİ GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ PROGRAMI DERS BİLGİ PAKETİ
1. Programın Dili
Türkçe.
2. Programın Süresi (Yıl)
2 (İki) yıl.
3. Programın Azami Süresi (Yıl)
Öğrenciler, kaydolduğu programa ilişkin derslerin verildiği yarıyıldan başlamak üzere, her yarıyıl için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın azami 4 (dört) yıl içinde programı tamamlamak zorundadır.
4. Bölüm Başkanı
Dr. Öğr. Üyesi Bekir KABASAKAL
5. Tarihçe
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu bünyesinde kurulan Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı, 2019-2020 akademik yılından bu yana öğrenci kabul etmektedir. Programımız ilk mezunlarını 2021 yılında vermiştir.
6. Kazanılan Derece
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı ön lisans diploması.
7. Kabul ve Kayıt Koşulları
Öğrenciler Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programına, ÖSYM’nin her yıl düzenlediği üniversiteye giriş sınavları kapsamında TYT puan türünden bir önceki yılın taban puanları esas alınarak tercih yapmak suretiyle kabul edilmektedir.
8. Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar
ÖSYM tarafından yapılan merkezî yerleştirme, başarı koşulu ile yurtiçi ve yurtdışı kurumlar arası yatay geçiş, merkezî yerleştirme puanı ile kurumlar arası ve kurum içi yatay geçiş ile programımıza öğrenci kabul edilmektedir.
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programına kabul edilen öğrenciler, kayıt yaptırmadan önce kayıtlı oldukları lisans veya ön lisans programlarından başarılı oldukları derslerin programımız ders müfredatına intibak ettirilmesini talep edebilirler. Bu talep, öğrencinin öğrenim görmeye başlayacağı akademik yılın başında Sağlık Meslek Yüksek Okulu’na yazacağı bir dilekçe ile yapılır. Talepte bulunan öğrencinin, dilekçesine onaylı bir not döküm (transkript) belgesinin aslını eklemesi gereklidir. İntibak işlemi, Sağlık Meslek Yüksek Okulu Yönetim Kurulunun ve görevlendireceği komisyonların belirlediği esaslar çerçevesinde gerçekleştirilir. İntibak işlemlerinde ders içerikleri ve AKTS yükü gözetilir
9. Sınavlar, ölçme ve değerlendirme
Üniversitemizde sınavlar, ara sınav, final sınavı, mazeret sınavı, muafiyet sınavı, ek sınav ve tek ders sınavından oluşur. Sınavlar Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu tarafından hazırlanan ve ilan edilen programa göre yapılır. Sınavlara girmek için öğrenci kimlik kartlarının ibrazı zorunludur. Üniversitemizde bütünleme sınavı uygulaması bulunmayıp, yaz okulu programı mevcuttur.
Ara sınav, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulunun ön lisans programı müfredatında bulunan bir dersin verildiği yarıyıl içinde yapılan sınavdır. Her dersin bir yarıyılda en az bir ara sınavı yapılır veya ders içerisinde yapılan ödev, proje ve benzeri çalışmalar, dersin öğretim üyesi takdirinde, bir ara sınav yerine kullanılabilir. Final sınavı ise, dersin okutulduğu yarıyıl sonunda akademik takvimde belirtilen tarihler içinde yapılan sınavdır. Final sınavlarına katılabilmek için derslere %70 devam mecburiyetinin tamamlanması gerekmektedir. Öğrencilerin dersten başarılı sayılmaları için belirlenen not aralıkları aşağıdaki şekildedir:
Letter Grade |
A+ |
A |
A- |
B+ |
B |
B- |
C+ |
C |
C- |
D+ |
D |
F |
Value |
4.00 |
4.00 |
3.70 |
3.30 |
3.00 |
2.70 |
2.40 |
2.20 |
2.00 |
1.70 |
1.50 |
0.00 |
Total Points |
- |
95-100 |
85-94 |
80-84 |
75-79 |
65-74 |
60-64 |
55-59 |
50-54 |
45-49 |
40-44 |
0-39 |
Öğrencilerimizin akademik yeterliği her yarıyıl sonunda not ortalamaları hesaplanarak belirlenir. İkinci yarıyılın sonundan itibaren genel not ortalaması 2,00 ve üzeri olan öğrencilerin durumu başarılı; 1,99 ve altındaki öğrencilerin durumu ise akademik olarak yetersiz kabul edilir. Program müfredatında bulunan bir dersten başarısız olan öğrenciler bu dersin verildiği ilk yarıyılda dersi tekrar almak zorundadır. Başarısız olunan dersler tamamlanmadan geri kalan tüm mezuniyet koşulları gerçekleşmiş olsa da öğrenci mezuniyete hak kazanamaz.
10. Mezuniyet Koşulları
Üniversitemiz Lisans ve Ön lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin 40’ıncı maddesi uyarınca, ilgili öğrencinin, kayıtlı olduğu programın müfredatında yer alan tüm dersleri başarı ile tamamlaması, genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 ve tamamladığı toplam kredinin en az 120 AKTS olması durumunda öğrenci, ilgili programdan ön lisans diploması almaya hak kazanır.
11. Çift Anadal
Çift ana dal öğrenimine ilişkin usul ve esaslar YÖK’ün “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Ana Dal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümlerine göre ve “Antalya Bilim Üniversitesi Çift Ana Dal ve Yan Dal Yönergesi” çerçevesinde yapılır.
Ağız ve Diş Sağlığı Programı ÇAP Müfredatı için tıklayınız.
Ameliyathane Hizmetleri Programı ÇAP Müfredatı için tıklayınız.
Anestezi Programı ÇAP Müfredatı için tıklayınız.
Diyaliz Programı ÇAP Müfredatı için tıklayınız.
Fizyoterapi Programı ÇAP Müfredatı için tıklayınız.
İlk ve Acil Yardım Programı ÇAP Müfredatı için tıklayınız.
Optisyenlik Programı ÇAP Müfredatı için tıklayınız.
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı ÇAP Müfredatı için tıklayınız.
12. Yan Dal
13. Mezun İstihdam Olanakları
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri mezunlarımızın devlet, üniversite, özel hastaneler ve tıp merkezleri ile özel görüntüleme merkezlerinin Radyoloji (konvansiyonel ve dijital radyoloji, fluoroskopi, pozitron emisyon tomografisi, bilgisayarlı tomografi, ultrason, manyetik rezonans, anjiografi, mamografi), Nükleer Tıp ve Radyoterapi departmanlarında istihdam olanakları bulunmaktadır.
14. Üst Derece Programlara Geçiş
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programından mezun olan öğrencilerin dikey geçiş sınavı ile ÖSYM tarafından duyurulan lisans programlarına geçiş yapabilme imkanları bulunmaktadır.
15. Program Yeterlilikleri (Çıktıları)
16. Program Yeterlilikleri - TYYÇ Matrisi
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | |||||||||||||||||||||||
Bilgi | 1 | 1 | Bilgi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Beceriler | 1 | 1 | Beceriler | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlikler | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 1 | 1 | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yetkinlikler | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alana Özgü Yetkinlik | 1 | 1 | Alana Özgü Yetkinlik | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Form No: ÜY-FR-1102 Yayın Tarihi:07.10.2024 Değ. No: 0 Değ. Tarihi: - |
17. Alan - Program Yeterlilik İlişkileri
18. Ders Program Yeterlilikleri İlişkisi
1. Sınıf Güz Dönemi | ||||||||||||||||||
Dersler | Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||
Dersin Kodu | Dersin Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
ANT101 | Temel Anatomi | |||||||||||||||||
FZK 111 | Temel Fizik | |||||||||||||||||
TGT111 | Radyolojik Görüntüleme Yöntemleri I | |||||||||||||||||
TGT 113 | Radyolojide Tıbbi Terminoloji | |||||||||||||||||
FIZ 101 | Fizyoloji | |||||||||||||||||
KPL101 | Kariyer Planlama | |||||||||||||||||
TURK101 | Türk Dili-I | |||||||||||||||||
INGO101 | İngilizce-I | |||||||||||||||||
HIST101 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-I | |||||||||||||||||
1. Sınıf Bahar Dönemi | ||||||||||||||||||
Dersler | Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||
Dersin Kodu | Dersin Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
TGT 122 | Radyolojik Görüntüleme Fiziği | |||||||||||||||||
TGT 106 | Radyolojik Görüntüleme Yöntemleri II | |||||||||||||||||
TGT 104 | Radyasyon Güvenliği ve Korunma | |||||||||||||||||
SHTB102 | Temel Bilgi Teknolojileri | |||||||||||||||||
SHIS102 | İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği | |||||||||||||||||
TURK102 | Türk Dili-II | |||||||||||||||||
INGO102 | İngilizce-II | |||||||||||||||||
HIST102 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-II | |||||||||||||||||
2. Sınıf Güz Dönemi | ||||||||||||||||||
Dersler | Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||
Dersin Kodu | Dersin Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
TGT 217 | Temel Farmakoloji | |||||||||||||||||
TGT 213 | Nükleer Tıp | |||||||||||||||||
TGT 205 | Radyolojik Anatomi | |||||||||||||||||
TGT221 | Radyolojik Görüntüleme Yöntemleri-III | |||||||||||||||||
TGT 200 | Yaz Stajı | |||||||||||||||||
2. Sınıf Bahar Dönemi | ||||||||||||||||||
Dersler | Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||
Dersin Kodu | Dersin Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
TGT 212 | Radyolojik Görüntüleme Yöntemleri-IV | |||||||||||||||||
TGT214 | Temel Radyoterapi | |||||||||||||||||
Alan İçi Seçmeli Dersler | ||||||||||||||||||
Dersler | Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||
Dersin Kodu | Dersin Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
IYS210 | İlk Yardım | |||||||||||||||||
GSS210 | Genel Sağlık Bilgisi | |||||||||||||||||
TGTS 210 | Radyolojide Mesleki İngilizce | |||||||||||||||||
TGTS220 | Radyolojide Araç Gereç Bakım ve Onarımı | |||||||||||||||||
BYFS210 | Biyofizik | |||||||||||||||||
HSS210 | Halk Sağlığı | |||||||||||||||||
Alan Dışı Seçmeli Dersler | ||||||||||||||||||
Dersler | Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||
Dersin Kodu | Dersin Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
SHS200 | Meslek Etiği | |||||||||||||||||
SHS210 | Sağlık Hizmetlerinde İletişim | |||||||||||||||||
SHS220 | Sağlık Hukuku | |||||||||||||||||
SHS230 | İşaret Dili | |||||||||||||||||
SHS240 | Sağlıklı Beslenme | |||||||||||||||||
Form No: ÜY-FR-1104 Yayın Tarihi:18.10.2024 Değ. No: 0 Değ. Tarihi: - |
TIBBİ GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ PROGRAMI | ||||||
BİRİNCİ SINIF DÖNEM I. | ||||||
GÜZ DÖNEMİ | ||||||
DERSİN KODU | DERSİN ADI | Z/S | T | U/L | YK | AKTS |
ANT101 | Temel Anatomi | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
FIZ 101 | Fizyoloji | Z | 2 | 0 | 2 | 4 |
FZK111 | Temel Fizik | Z | 3 | 0 | 3 | 5 |
TGT111 | Radyolojik Görüntüleme Yöntemleri-I | Z | 3 | 0 | 3 | 5 |
TGT113 | Radyolojide Tıbbi Terminoloji | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
KPL101 | Kariyer Planlama | Z | 1 | 0 | 1 | 2 |
TURK101 | Türk Dili-I | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
INGO101 | İngilizce-I | Z | 3 | 0 | 3 | 4 |
HIST101 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-I | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
TOPLAM | 20 | 0 | 20 | 30 | ||
BİRİNCİ SINIF DÖNEM II. | ||||||
BAHAR DÖNEMİ | ||||||
DERSİN KODU | DERSİN ADI | Z/S | T | U/L | YK | AKTS |
TGT122 | Radyolojik Görüntüleme Fiziği | Z | 3 | 0 | 3 | 5 |
TGT104 | Radyasyon Güvenliği ve Korunma | Z | 3 | 0 | 3 | 5 |
TGT106 | Radyolojik Görüntüleme Yöntemleri-II | Z | 2 | 2 | 3 | 6 |
SHTB102 | Temel Bilgi Teknolojileri | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHIS102 | İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
TURK102 | Türk Dili-II | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
INGO102 | İngilizce-II | Z | 3 | 0 | 3 | 4 |
HIST102 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-II | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
TOPLAM | 19 | 2 | 20 | 30 | ||
İKİNCİ SINIF DÖNEM III. | ||||||
GÜZ DÖNEMİ | ||||||
DERSİN KODU | DERSİN ADI | Z/S | T | U/L | YK | AKTS |
TGT221 | Radyolojik Görüntüleme Yöntemleri-III | Z | 2 | 2 | 3 | 5 |
TGT213 | Nükleer Tıp | Z | 3 | 0 | 3 | 3 |
TGT205 | Radyolojik Anatomi | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
TGT217 | Temel Farmakoloji | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
TGT200 | Yaz Stajı | Z | 0 | 0 | 0 | 7 |
USD 100 | Alan Dışı Seçmeli Ders | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
TGTI 201 | Alan İçi Seçmeli Ders-I | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
TGTI 203 | Alan İçi Seçmeli Ders-II | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
TOPLAM | 15 | 2 | 16 | 30 | ||
İKİNCİ SINIF DÖNEM IV. | ||||||
BAHAR DÖNEMİ | ||||||
DERSİN KODU | DERSİN ADI | Z/S | T | U/L | YK | AKTS |
TGT212 | Radyolojik Görüntüleme Yöntemleri-IV | Z | 6 | 6 | 9 | 15 |
TGT214 | Temel Radyoterapi | Z | 4 | 0 | 4 | 6 |
USD 100 | Alan Dışı Seçmeli Ders | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
TGTI 202 | Alan İçi Seçmeli Ders-I | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
TGTI 204 | Alan İçi Seçmeli Ders-II | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
TOPLAM | 16 | 6 | 19 | 30 | ||
SEÇMELİ DERSLER | ||||||
Alan Dışı Seçmeli Ders Listesi | ||||||
İkinci Sınıf III. ve IV. Dönem Alan Dışı Seçmeli Ders Listesi | ||||||
DERSİN KODU | DERSİN ADI | Z/S | T | U/L | YK | AKTS |
SHS200 | Meslek Etiği | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS210 | Sağlık Hizmetlerinde İletişim | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS220 | Sağlık Hukuku | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS230 | İşaret Dili | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS240 | Sağlıklı Beslenme | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS250 | İklim Değişikliği ve Küresel Ekoloji | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS252 | Sağlık Hizmetlerinde Kriz Yönetimi ve Öfke Kontrolü | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS254 | Etkili Sunum Yapma Teknikleri | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS256 | Girişimcilik | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS270 | Teknoloji Bağımlılığı | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS280 | Nanotıp ve Uygulamaları | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS290 | Nanoboyut ve Nanoteknoloji | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
ALAN İÇİ SEÇMELİLER | ||||||
İkinci Sınıf III. ve IV. Dönem Alan İçi Seçmeli Ders Listesi | ||||||
GSS210 | Genel Sağlık Bilgisi | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
IYS210 | İlk Yardım | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
TGTS210 | Radyolojide Mesleki İngilizce | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
TGTS220 | Radyolojide Araç Gereç Bakım ve Onarımı | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
BYFS210 | Biyofizik | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
HSS210 | Halk Sağlığı | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
NBT210 | Nanobiyoteknoloji ve Uygulamaları | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
NİH210 | Nanoteknolojik İlaç Hedefleme Metotları ve Uygulamaları | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
TFU210 | Tıbbi Fizik | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
NMY210 | Nanomanyetik ve Nanomultiferroik Yapılar ve Uygulamaları | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
KBN210 | Kanser Biyofiziği ve Nanoteknolojisi | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
20. Ders İçerikleri
BİRİNCİ SINIF DÖNEM I. |
||||
GÜZ DÖNEMİ |
||||
DERS |
T |
U/L |
YK |
AKTS |
ANT101 Temel Anatomi (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
Anatomiye giriş. Eksenler, düzlemler, genel bilgiler, Kemikler, Eklemler, Kaslar, Solunum sistemi, Kalp-Dolaşım sistemi, Sindirim sistemi, Sindirim Sistemi, Üriner sistem, Kadın Genital organları, Erkek genital organları, Sinir Sistemi, Sinir sistemi, Duyu organları, Endokrin sistem |
||||
TGT111 Radyolojik Görüntüleme Yöntemleri-I (3+0 3 AKTS 5) |
3 |
0 |
3 |
5 |
Radyoloji tarihçesi ve Radyolojinin bölümleri, Görüntüleme yöntemlerinin temel prensipleri. Röntgen cihazlarının temel üniteleri. Dijital Röntgen temel prensipleri. Kısa röntgen fiziği, grafilerde siyah-beyaz spektrumunun yorumu. Röntgen filmleri ve eş değerleri. Kasetler, Banyo tekniği ve röntgen filmlerinin yapısı, Anatomik kompartmanlara göre direkt grafiler.(kranio-kaudal sırada), Anatomik kompartmanlara göre direkt grafiler., Mammografi, Ortopantomografi, Ortoröntrenografi. |
||||
TGT113 Radyolojide Tıbbi Terminoloji (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
Tıbbi Terminolojiye Giriş; İnsanın Yapısına İlişkin Temel Tanım ve Terimler, Tıbbi Terimleri okuma kuralları, Kaynaştırma harfleri, Tıbbi terimleri meydana getiren öğeler; ön ek, son ek, kök yapıları, kaynaştırma harfleri, Tıbbi Kısaltmalar, Kan ve Kan Yapıcı Organlar, Lenf ve İmmün Sisteme İlişkin Terimler, Kardiyovasküler Sisteme İlişkin Terimler, Solunum Sistemine İlişkin Terimler, Sindirim sistemine İlişkin Terimler, Göze İlişkin Terimler, Üriner Sisteme İlişkin Terimler, Genital Sisteme İlişkin Terimler, Kulağa İlişkin Terimler Eponimler, Sinonimler, Sinir Sistemi ve Psikiyatrik Hastalıklar, İç Salgı ve Metabolizma Bozuklukları ve Hareket Sistemine ilişkin terimler |
||||
FZK111 Temel Fizik (3+0 3 AKTS 5) |
3 |
0 |
3 |
5 |
Madde; maddenin özellikleri, katı cisimlerin denge koşulları, ağırlık merkezi, hareket, Newton kanunları, momentum-denge, uzunluk, ölçme ve birimleri, vektörler, mekanik; statik, kinetik, dinamik, akışkanlar dinamiği, iş, güç, enerji kavramı, termodinamik; sıcaklık, ısı, optik; ışığın doğası, yansıma ve kırılma yasaları, fiber-optik dalga hareketi ve ses; mekanik dalgalar, sinüzoidal dalga, elektrik akımları |
||||
FIZ101 Fizyoloji (2+0 2 AKTS 4) |
2 |
0 |
2 |
4 |
Fizyolojiye Giriş ve Homeostazis, Hücre fizyolojisi, Kan fizyolojisi, Uyarılabilir Dokular, Kas-İskelet Sistemi fizyolojisi, Kardiyovasküler Sistem fizyolojisi, Solunum Sistemi fizyolojisi, Sindirim Sistemi fizyolojisi, Üriner Sistem fizyolojisi, Asit Baz Dengesi, Sinir Sistemi fizyolojisi, Endokrin Sistem fizyolojisi, Üreme Sistemi fizyolojisi, Duyu Sistemi fizyolojisi |
||||
TURK101 Türk Dili-I (2+0 2 AKTS 2) |
2 |
0 |
2 |
2 |
Dil ve Diller: Dil Millet İlişkisi, Dil Kültür İlişkisi Yeryüzündeki Diller ve Türk Dilinin Dünya Dilleri arasındaki Yeri; Şekil Bilgisi, şekil bakımından kelimeler, kökler, gövdeler, ekler (yapım ekleri, çekim ekleri) , anlatım ve vazifeleri bakımından kelimeler; isimler, sıfatlar, zamirler, fiiller, fiil çekimi, şekil ve zaman ekleri, fiilimsiler, edatlar, fiilden türeyenler ve isimden türeyenler, anlam bilimi; kelimede anlam, kelimenin anlam çerçevesi, cümle bilgisi; cümle çeşitleri, cümle tahlilleri. |
||||
INGO101 İngilizce-I (3+0 3 AKTS 4) |
3 |
0 |
3 |
4 |
Öğrencilerin okuma-anlama ve yazma becerilerini akademik sözcük dağarcığını genişleterek geliştirmeye yöneliktir. Öğrencilerin eleştirel ve analitik düşünme yetenekleri seçilmiş okuma parçaları aracılığıyla geliştirilerek, okuma parçalarında sunulan fikirleri değerlendirebilmeleri, sentez yapabilmeleri ve onlara karşılık verebilmeleri sağlanır. Ayrıca öğrencilerin gerekli altyapı desteğiyle birlikte yazma becerisi geliştirilir. |
||||
HIST101 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-I (2+0 2 AKTS 2) |
2 |
0 |
2 |
2 |
İnkılâp ve benzeri kavramlar, Osmanlı İmparatorluğu'nun yıkılışını hazırlayan sebepler, I. Dünya Savaşı, Türkiye Cumhuriyeti'nin kurulmasını hazırlayan sebepler, Mondros Mütarekesi ve sonrasında Anadolu'nun işgali üzerine başlayan ulusal uyanış, Atatürk'ün kişiliği ve Samsun'a çıkış, Milli Mücadele'ye hazırlık dönemi (kongreler, T.B.M.M.'nin açılışı) ve savaşlar dönemi, Saltanatın kaldırılması, Lozan Barış Antlaşması, Cumhuriyet'in ilanı anlatılır ve kavratılır. |
||||
KPL101 Kariyer Planlama (1+0 1 AKTS 2) |
1 |
0 |
1 |
2 |
Bu ders öğrencilerin; ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanmalarını sağlayarak gelecek hedefleri ile uyumlu bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktadır. Bu kapsamda, kariyer merkezlerinin ve faaliyetlerinin tanınması, öz farkındalığın artırılması, kariyer seçeneklerinin keşfedilmesi, kariyer planlamasına katkı sağlamak için yapılabilecek faaliyetlerin keşfedilmesi, uluslararası değişim programlarının tanınması, yetenek kapısının tanınması gibi konuları içermektedir. |
||||
|
||||
BİRİNCİ SINIF DÖNEM II. |
||||
BAHAR DÖNEMİ |
||||
DERS |
T |
U/L |
YK |
AKTS |
TGT122 Radyolojik Görüntüleme Fiziği (3+0 3 AKTS 5) |
3 |
0 |
3 |
5 |
Radyolojiye Giriş, Elektromanyetik enerji, X-ışınının oluşumu, X-ışınının madde ile etkileşimi, Attenuasyon, Röntgen cihazları 1, 2 ve 3 Saçılan radyasyonun kontrolü 1 ve 2, Röntgen cihazları (Floroskopi, Ortopantomografi), BT fiziği, Mamografi, MR fiziği |
||||
TGT104 Radyasyon Güvenliği ve Korunma (3+0 3 AKTS 5) |
3 |
0 |
3 |
5 |
Radyasyondan korunmada tarihsel gelişim, Hücrenin yapıları ve çalışma sistemi, Radyasyon ölçümünde kullanılan birimler, Radyasyona maruz kalmada risk hesabı, Radyasyondan korunmada kullanılan ölçüm cihazları, Radyoaktif kaynakların toplanması ve zararsız hale getirilmesi, Radyoloji ve nükleer tıp cihazlarında zırhlama, Radyoloji cihazlarında zırhlama hesapları örnek problemler, Radyoloji, nükleer tıp ve Radyoterapide fetüs dozları, Türkiye'de radyasyondan korunmada hukuksal durum |
||||
TGT106 Radyolojik Görüntüleme Yöntemleri-II (2+2 3 AKTS 6) |
2 |
2 |
3 |
6 |
İndirekt radyolojik incelemelergiriş,tanım ve genel özellikler.Sistemlere göre sınıflandırma. IVP,Antegrad ve Retrogradpyeloüreterografi,minüte IVP.BT ve MR ürografi ile ilgili ön bilgiler. VoidingSistoüretrografi, Histerosalpingografi. Özafagus ve mide-duodenum pasaj grafileri. İnce barsak pasaj grafisi.Entroklizis. Kolon pasaj grafisi (oral). Çift kontrastlı kolon grafisi. Myelografi. İstem formlar uygulaması. Dakriosistografi,Galaktografi,Fistülografi, üretrografi. PTK, ERCP. USG;temelfizik,cihaz ana üniteleri,görüntüyorumlama,endikasyonlar. DopplerUSG;temelfizik,cihaz ana üniteleri,görüntüyorumlama,endikasyonlar. Anjiyografi, temel bilgiler. Anjiografi işlemler. DSA, girişimselendovasküler işlemler. Onam formları.Genel tekrar. |
||||
SHIS102 İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
İş sağlığı ve güvenliği terminolojisi. İş güvenliğiyle ilgili riskler. Kaza Sebeplendirme Yöntemleri ve Kaza Teorileri. İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları. İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı. İş Güvenliği ile ilgili Kurumlar. İş Güvenliği Uygulamaları. Süreç Tehlike Analizi. Risk Analizi ve Değerlendirilmesi. İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemleri. |
||||
SHTB102 Temel Bilgi Teknolojileri (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
Temel Donanım Bilgisi, Temel Seviye İşletim Sistemi Bilgisi, İşletim Sistemi Ayarlarının Yapılandırılması, İnternet Kullanımı ve Mail Yönetimi, MS Office Word, MS Office Powerpoint ve MS Office Excel |
||||
TURK102 Türk Dili-II (2+0 2 AKTS 2) |
2 |
0 |
2 |
2 |
İmla, noktalama ve kompozisyon (noktalama işaretleri, diğer işaretler) , İmla, yazım kuralları (büyük harflerin imlası, sayıların yazılışı, kısaltmaların imlası, alıntı kelimelerin yazılışı), Kompozisyon (kompozisyonun amacı, kompozisyon yazmada yöntem) , kompozisyonda plan, giriş, gelişme, sonuç, Anlatım özellikleri, anlatımda duruluk, anlatımda sadelik, anlatımda açıklık içtenlik, Anlatım bozuklukları ( eş anlamlı kelimelerin cümle içinde kullanılışı) , Deyimlerin yanlış kullanılışı, Anlatım biçimleri (açıklama, hikaye, özlü anlatım, tasvir, hiciv, portre, kanıtlama, konuşma, manzum anlatım çeşitleri) , Sözlü anlatım çeşitleri (günlük ve hazırlıksız konuşma, hazırlıklı konuşma, açıkoturum, münazara, panel) , Yazılı anlatım türleri (mektup, telgraf, tebrik, davetiye, edebi mektup) , iş mektupları, resmi mektup, dilekçe, rapor, tutanak, karar, ilan, reklam, sohbet, eleştiri, anı, gezi yazısı, röportaj, anket, Otobiyografi, biyografi, roman, hikaye, masal, fabl, tiyatro, trajedi, dram, senaryo). |
||||
INGO102 İngilizce-II (3+0 3 AKTS 4) |
3 |
0 |
3 |
4 |
Zamanlar: Şimdiki zaman, Geniş zaman, Geçmiş zaman, Gelecek zaman yapıları; Kipler: Might, Could, Can, Must, May; Zarflar: Yer, Yön, Amaç, Hal zarfları; Sıfatlar: Sıfatların sırası, Karşılaştırma, Üstünlük belirten yapılar; Edilgen Yapı: Şimdiki, Geniş, Geçmiş, Gelecek zamanda edilgen yapı; Şart Cümlecikleri, Sıfat Tümceleri; Aktarım Cümleleri, Fiil Yapıları: TO, -ING; İsim Cümlecikleri, Zarf Cümlecikleri |
||||
HIST102 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-II (2+0 2 AKTS 2) |
2 |
0 |
2 |
2 |
Siyasi alanda yapılan devrimler, siyasi partiler ve çok partili siyasi hayata geçiş denemeleri, hukuk alanında yapılan devrimler, toplumsal yaşayışın düzenlenmesi, ekonomik alanda yapılan yenilikler, 1923-1938 Döneminde Türk dış politikası, Atatürk sonrası Türk dış politikası, Türk Devriminin İlkeleri: (Cumhuriyetçilik, Halkçılık, Laiklik, Devrimcilik, Devletçilik, Milliyetçilik). Bütünleyici İlkeler. |
İKİNCİ SINIF DÖNEM III. |
||||
GÜZ DÖNEMİ |
||||
DERS |
T |
U/L |
YK |
AKTS |
TGT221 Radyolojik Görüntüleme Yöntemleri-III (2+2 3 AKTS 5) |
2 |
2 |
3 |
5 |
BT tarihçesi, fiziği, BT sistemleri, Hasta hazırlıkları, kontrast maddeler ve yan etkileri, radyasyondan korunma, Kranial BT, orbite BT, hipofiz BT, Paranazal sinüsler BT, Temporal kemik BT, Boyun BT, larenks BT, Spinal BT, Thoraks BT, Abdomino-pelvik BT, Ekstremite ve eklem BT incelemeleri, BT anjiyo temel özellikleri, SerebralBTanjiyo, servikal BT anjiyo, Pulmoner BT anjiyo, torakalve abdominal aort BT anjiyo, Renal BT anjiyo,ekstremiteler yönelik BT anjiyo uygulamaları, Koroner-kardiyak BT anjiyo |
||||
TGT213 Nükleer Tıp (3+0 3 AKTS 3) |
3 |
0 |
3 |
3 |
Giriş, amaç ve Öğrenim hedefleri, Radyofarmasi ve Radyonüklidler, Gama Kamera Çalışma PrensibiGama Kamera Kalite Kontrol Testleri, TiroidSintigrafisi, Tiroid Uptake Testi uygulaması, Kemik Sintigrafisi, Kemik Mineral Yoğunluğu Ölçümü uygulaması, Kalp Sintigrafisi, GIS Sintigrafileri uygulamaları, Nükleer Tıp Yapısı, Radyoaktif Atıklar, Nükleer Tıpta Radyasyondan Korunma, PET/BT çalışma sistemi, SPECT/BT çalışma sistemi, PET/BT ve SPECT/BT Kalite Kontrol Testleri, Dersin Değerlendirilmesi |
||||
TGT205 Radyolojik Anatomi (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
Kesitsel Anatomi giriş. Eksenler, düzlemler. Yer ve yön Üst extremiteanatomik yapıları. Radyografi, CT, MR (axial-sagital-coronal görüntüler), Alt extremiteninanatomik yapıları. X-ray, Ct, MR (axial, sagital-coronal görüntüler), Columna vertebralis anatomik yapılar, Baş-boyun anatomik yapıları, Cerebral Hemisiferler ve anatomik yapıları, Cerebral Hemisiferler, Cerebral Hemisiferler ve anatomik yapıları, Beyin sapı ve medulla spinalis, anatomik yapıları, Thorax, Abdomen, Pelvis-Kadın genital organları, Pelvis-Erkek genital organları bildiren genel anatomik terimler. Genel terminolojik terimler. |
||||
TGT217 Temel Farmakoloji (2+0 3 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
Farmakoloji ve toksikolojiye giriş, tanım ve genel kavramlar, İlaç uygulama yolları, İlaçların toksik etkileri, Otonom sinir sistemi ilaçları, Kardiyovasküler sistem ilaçları, Santral sinir sistemi üzerine etki eden ilaçlar, İlaç suistimali ve bağımlılığı, Analjezik İlaçlar ve anestezikler, Solunum sistemi ilaçları, Gastrointestinal sistem ilaçları, Otakoidler ve Endokrin sistem üzerine etkili ilaçlar, Kemoterapötikler |
||||
TGT200 Yaz Stajı (0+0 0 AKTS 7) |
0 |
0 |
0 |
7 |
Stajın amacı, teorik ve uygulamalı derslerde görülen konuların ve ilgili alandaki rutin uygulamaların, uygun kurum veya kuruluşlarda kurum staj sorumlularının denetiminde yerinde pratik yaparak, mesleki beceri ve deneyim kazandırmaktır. |
İKİNCİ SINIF DÖNEM IV. |
||||
BAHAR DÖNEMİ |
||||
DERS |
T |
U/L |
YK |
AKTS |
TGT212 Radyolojik Görüntüleme Yöntemleri-IV (6+6 9 AKTS 15) |
6 |
6 |
9 |
15 |
MRG tarihçesi, sistem üniteleri, MRG fiziği I, MRG fiziği II, Artefaktlar,temel çekim prensipleri ,Kontrast Maddeler, Kranial MR, Sella MR, Epilepsi protokolü, Diffüzyon, Spinal MR (Servikal, Dorsal-Torakal,Lomber), Boyun MR, BrakialPleksus MR, TME MR, Omuz MR, Dirsek MR, El Bileği MR, El MR, Üst ve Alt Batın MR, MRCP, Thoraks MR, KoksofemoralMR,DizMR,KrurisMR,Ayak Bileği ve Ayak MR, MR anjiotemelleri,KranialTOF,ServikalAnjio, Venografi, Periferik MR anjio, Renal MR anjio, Aort MR anjio, KardiakMR, İleri MR uygulamaları I (DTI, Perfüzyon), İleri MR uygulumaları II (Fonksiyonel MR, MR Spektroskopi) |
||||
TGT214 Temel Radyoterapi (4+0 4 AKTS 6) |
4 |
0 |
4 |
6 |
Kanser nedir ve nedenleri, Kanser yayılma yolları, Radyasyon onkolojisinde kullanılan tedavi yöntemleri, Ödev, Radyoterapide kullanılan radyasyon türleri, X-ışını, Radyoterapide kullanılan tedavi yöntemleri, Radyoterapide kullanılan cihazlar, Fokalize Blok, Simülasyon, İmmobilizasyon, Ödev |
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERS LİSTESİ |
||||
İKNCİ SINIF III. VE IV. DÖNEM ALAN DIŞI SEÇMELİ DERS LİSTESİ |
||||
SEÇMELİ DERS (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
SHS200 Meslek Etiği |
||||
Etik Nedir? / Etik Kuramlara Bir Bakış / Temel Kavramlar: Sorumluluk, Hesap verebilirlik ve Yükümlülük / Etik Analiz; Toplum ve Bilişim Etiği: Toplum ve Teknoloji Arasındaki İki Yönlü İlişki Bilişim Teknolojilerinin Etkileri; İyimser, Kötümser, Bağlamcı Sağlık Sorunları, İşsizlik, Sosyal İlişkiler. Güvenlik, Kötüye Kullanım ve Siber Suçlar; İnsan hakları ve Hasta hakları, Hastane etik kurulları; Tıp meslek etiği ilkeleri ve deontoloji, Tıp meslek etiği ilkeleri ve deontoloji; Etik vaka analizi; Biyoetik; Etik sorunlar ve etik karar verme süreci, tıbbi etik ikilemler; Etik davranış ilkeleri; Mahremiyet; Vaka tartışması. |
||||
SHS210 Sağlık Hizmetlerinde İletişim |
||||
İletişimin tanımı, önemi ve tarihçesi, İletişimin boyutları, türleri, özellikleri, Sözsüz iletişim, Etkili iletişim yöntemleri (dinleme/ empati), Sözlü iletişim, Örgütsel iletişim (yatay ilişki/ dikey ilişki), Duygusal Zekâ, Kendini Tanıma ve Farkındalık, Başkalarını Tanıma ve Empati, İletişim Becerileri, Motivasyon ve Planlama, Sorun Çözme Becerileri, Öfke, Saldırganlık ve Şiddet, İlişki Yönetimi, Sebatkârlık, Sağlıklı Karar Verme, Uzlaşmacılık, Öfkeli hastaya yaklaşım ve yakını ölen bireye yaklaşım, Engelli hastaya yaklaşım, Çocuk ve yaşlı hastayla yaklaşım, Geri bildirim ve istekte bulunma, İletişim çatışmaları ve çözümleri. |
||||
SHS220 Sağlık Hukuku |
||||
Sağlık Hukukuna Giriş, Sağlık Hukukunun Temel Kavramları ve Kurumları, Hasta Hakları Ve Kavramları, Hekim Hakları Ve Kavramları, Tıbbı Müdahalelerde Mahremiyet, Aydınlatma ve Rıza, Tıbbı Müdahalenin Hukuka Aykırılığı, Tıbbı Endikasyon Olmaksızın Yapılan Müdahaleler, Hastane ve Hasta Arasındaki İlişkiler İle Hukuksal Niteliği, Özel Hastaneler İle Hasta Arasındaki İlişkinin Hukuksal Niteliği, Kamu Hastanleri İle Hasta Arasındaki İlişkinin Hukuksal Niteliği, Hatalı Tıbbı Uygulamalar ve Tazminat Sorunları |
||||
SHS230 İşaret Dili |
||||
Türk İşaret Dili'nin (TİD) Tanımı, El ve parmak şekilleri, ellerin vücuda göre konumu, mimiklerin fonksiyonu, Tek ve çift el kullanımı, işaretlerin Türkçe ile ilişkisi, İşaret anlamlandırma, özgün anlatım biçimi, El-beden uyumu, yüz ifadesi-mesaj uyumu, Selamlaşma, hal-hatır sorma, TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma, Duygu ve düşünceleri aktarma, Egzersiz: İşaret dili ile müzik çalışması |
||||
SHS240 Sağlıklı Beslenme |
||||
Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki, yeterli ve dengeli beslenmenin tanımı, Besin ögeleri: karbonhidratlar, yağlar, proteinler, Besin ögeleri: vitaminler, Besin ögeleri: su ve mineraller, Fonksiyonel Gıdalar ve Probiyotik, Beden ağırlığı dengesizliği, şişmanlık ve zayıflık tanımı, oluşum nedenleri, düzeltilmesi, diyet değişikliği, İnsülin tanımı ve etkinliği, diyabet tanı kriterleri, tanı testleri, komplikasyonları, Diabetes Mellitus tanımı, epidemiyolojisi, hastalığın sınıflandırılması, Diabetes Mellitus oluşum nedenleri ve mekanizmaları ile tedavisi, Özel durumlarda beslenme, Hastalıklara göre beslenme-Kanser hastalarında beslenme, Enfeksiyon hastalıklarında beslenme, Hastalıklara göre beslenme-Sinir sistemi hastalıklarında beslenme, Sindirim sistemi hastalıklarında beslenme, Hastalıklara göre beslenme-Kalp damar hastalıklarında beslenme, Böbrek hastalıklarında beslenme-Solunum sistemi hastalıklarında beslenme, Ülkemizde ve Dünya’da görülen beslenme sorunları ve epidemiyolojisi, Ulusal besin ve beslenme plan ve politikalar. |
||||
SHS250 İklim Değişikliği ve Küresel Ekoloji |
||||
Bu ders iklim değişikliği kavramı ile sebep ve sonuçlarına genel bakış, iklimi oluşturan faktörler, iklim tipleri ve iklim simülasyonları, ekoloji kavramı ve ekolojinin bileşenleri, biyosfer kavramı ve küresel döngüler, ekosistem kavramı, ekosistemde madde döngüleri ve ekosistem hizmetleri, iklim değişikliğinin sebepleri ve sonuçları ile iklim değişikliği ile küresel, toplumsal ve bireysel mücadele konularını içermektedir. |
||||
SHS252 Sağlık Hizmetlerinde Kriz Yönetimi ve Öfke Kontrolü |
||||
Kriz, öfke kontrolü ve stres gibi faktörlerin nedenlerini anlayıp stresle başa çıkmanın yollarını açıklamak, stres durumlarında öfke kontrolünü sağlamak. |
||||
SHS254 Etkili Sunum Yapma Teknikleri |
||||
Ders kapsamında, başarılı bir sunumun gerçekleştirilmesinde önem taşıyan unsurlar ele alınacaktır. Genel sunum planının hazırlanması, dinleyicilerin analizi, sunumda sesi doğru ve etkili kullanabilme, beden dilinin etkin kullanımı, sunum korkusunun yenilmesine yönelik tedbirler incelenecektir. |
||||
SHS256 Girişimcilik |
||||
Girişimciliğin Temel Fonksiyonları, KOBİ’lerin Ekonomiye ve Sosyal Hayata Katkıları. KOBİ’lerin Zayıf Yönleri ve Türkiye’de KOBİ’lere Destek Sağlayan Kuruluşlar. Franchising Sistemi ve Yatırımcıya Sağlayacağı Faydalar. Pazarlama ve Tutundurma Stratejileri. İş Planı ve Bölümleri analiz etme |
||||
SHS270 Teknoloji Bağımlılığı |
||||
Teknolojinin tarihçesi ve tanımı, teknoloji bağımlılığının türleri, kişisel ve toplum zararları, bağımlılıkla mücadele ve teknoloji bağımlılığının tedavisi |
||||
SHS280 Nanotıp ve Uygulamaları |
||||
Nanoteknoloji ve nanotıp alanının temelleri, bu alanda son yıllarda yapılan çalışmalar. |
||||
SHS290 Nanoboyut ve Nanoteknoloji |
||||
Nano boyutlu malzemeler; kimyasal, fiziksel ve biyolojik yöntemler ile nanomalzeme sentezi nanomalzemelerin karakterizasyonu; nanoteknolojide disiplinler arası yaklaşım; nano boyutta üretim; medikal alanında nanoteknoloji; nano boyutta kimyasal davranışlar; nanomalzeme endüstrisini kapsar. |
ALAN İÇİ SEÇMELİ DERS LİSTESİ |
|||||
İKİNCİ SINIF III. VE IV. DÖNEM ALAN İÇİ SEÇMELİ DERS LİSTESİ |
|||||
SEÇMELİ DERS (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
|
IYS210 İlk Yardım |
|||||
Genel İlk Yardım Bilgileri, İnsan Vücudu, Hasta/Yaralı ve Olay Yeri Değerlendirmesi, Temel Yaşam Desteği, Solunum Yolu Tıkanıklıkları, Kanamalar ve Şok, Yaralanmalar, Yanıklar, Donmalar, Sıcak Çarpması, Bilinç Bozuklukları (Bilinç Kayıplar, Havale, Kan Şekeri Düşüklüğü, Göğüs Ağrısı), Zehirlenmeler, Hayvan Isırmaları, Göze-Kulağa-Buruna Yabacı Cisim Kaçması, Boğulmalar, Kırıklar, Çıkıklar, Burkulmalar, Taşıma Teknikleri. |
|||||
GSS210 Genel Sağlık Bilgisi |
|||||
Genel Tanımlar, Hastalıklardan korunma, İnfeksiyonlardan Korunma (Asepsi, antisepsi, sterilizasyon, dezenfeksiyon), Toplumda Sık Görülen İnfeksiyon Hastalıkları (Tbc, hepatit, AIDS, akut infeksiyonlar), Toplumda Sık Görülen Kronik Hastalıklar (Diabet, astım, kanser, hipertansiyon, kronik kalp hastalıkları), Kadın Sağlığı, Aile Planlaması, Çocuk Sağlığı, Ruh Sağlığı ve Stresle Mücadele, Gençlik ve Uyuşturucu, Alkol Bağımlılığı, Kazalardan Korunma |
|||||
TGTS210 Radyolojide Mesleki İngilizce |
|||||
Radyolojide mesleki ingilizceye giriş, Vücudun Bölümleri, Organlar, Radyoloji örnekleri ile Geniş Zaman (Present Simple Tense), Sağlık alanında kullanılan terimler, Radyoloji örnekleri ile Şimdiki Zaman (PresentContinuous Tense), Hastalık terimleri, Radyoloji örnekleri ile Gelecek Zaman (Future Simple Tense), Radyoloji Uygulamalarında Hastaya Verilecek Pozisyonlar, Radyoloji örnekleri ile Geçmiş Zaman (Past Tense), Radyoloji örnekleri ile Perfect Tense, Radyolojik örnekler ile Modal Verbs, Radyoloji ünitelerinde diyaloglar |
|||||
BYFS210 Biyofizik |
|
|
|
|
|
Biyofiziğin tanımı, Biyomekanik; Stres, strain ve elastiklik modülüsü, Hücre zarının elektriksel özellikleri, Dinlenim zar potansiyeli, Yerel potansiyeller ve aksiyon potansiyeli, Sinaptik ileti ve ileti hızını etkileyen faktörler, Dipol kavramı ve EKG, Dolaşım dinamiği, Yüzey gerilimi ve alveollerin işlevi, Kompliyans ve solunum direnci, Radyasyona Giriş, Elektromanyetik dalgaların biyolojik etkileri, Biyolojik sistemler ve informasyon |
|||||
TGTS220 Radyolojide Araç Gereç Bakım ve Onarımı |
|
|
|
|
|
İyonlayıcı Radyasyon Kullanılan Odaların Donanımı, Karanlık Oda Fiziği, Karanlık Oda Materyalleri ve Bakımı, Radyografik Kaset ve Ranfansatörler’in Yapısı, Tipleri, Korunması ve Bakımı, Konvansiyonel Röntgenografide Film Banyo Tekniği ve Kullanılan Materyaller, X Işını Tüpü Bileşenleri ve Arızaları, Radyografi Cihazı Bileşenleri ve Bakımı, Bilgisayarlı Tomografi Cihaz Bileşenleri ve Bakımı, Manyetik Rezonans Cihaz Bileşenleri ve Bakımı |
|||||
HSS210 Halk Sağlığı |
|
|
|
|