ANTALYA BİLİM ÜNİVERSİTESİ
DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ DERS BİLGİ PAKETİ
1. Programın Dili
Türkçe.
2. Programın Süresi (Yıl)
5 (beş) yıl.
3. Programın Azami Süresi (Yıl)
Öğrenciler, kaydolduğu programa ilişkin derslerin verildiği yarıyıldan başlamak üzere, her yarıyıl için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın azami 8 (sekiz) yıl içinde programı tamamlamak zorundadır.
4. Bölüm Başkanı
Diş Hekimliği Fakültesi Dekanı, Prof. Dr. Behram TUNCEL’ dir.
5. Tarihçe
Antalya Bilim Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Yüksek Öğretim Kurumu kararının Cumhurbaşkanlığı makamınca 1157 sayı 24.06.2019 tarihli resmi gazetede yayımlanmasıyla kurulmuş olup 2020-2021 eğitim yılında eğitim-öğretim hayatına başlamıştır. Antalya Bilim Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi’nde lisans eğitimi ilk 3 yıl klinik öncesi temel eğitim, 4.yıldan itibaren ise ağırlıklı olarak klinik eğitim olmak üzere toplam 5 yıldır. Temel Tıp Bilimleri dersleri ve Diş Hekimliği dersleri komite esasına dayalı olarak verilir, böylece farklı disiplinlerin ana konular altında yatay ve dikey entegrasyonu sağlanmıştır. Klinik öncesi uygulama laboratuvarlarında gerek fiziki gerekse teknik açıdan eğitimi destekleyen alt yapı mevcuttur. Fantom laboratuvarımızda her öğrencinin hizmetine tek bir fantom maketi sunularak, her öğrencinin pratik tecrübesi klinik öncesi maksimum düzeye çıkartılarak kliniğe hazır hale gelmesi amaçlanmıştır. 4. ve 5. sınıflarda ise entegre klinik uygulaması ile öğrencilerin öğretim üyeleri gözetiminde hasta tedavi hizmetlerini öğrenmeleri sağlanmıştır. Klinik uygulamalarda eğitim standart klinik donanımın yanında dental mikroskop, rotary system, cad/cam sistemi gibi dünya standartlarındaki teknolojik alt yapıyla desteklenmiştir.
6. Kazanılan Derece
Diş Hekimliği Lisans Diploması.
7. Kabul ve Kayıt Koşulları
Öğrenciler, ÖSYM’nin her yıl düzenlediği üniversiteye giriş sınavları kapsamında Diş Hekimliği Fakültesine giriş için SAY puan türünden 80.000 sıralama barajını aşmak koşuluyla ve bir önceki yılın taban puanları esas alınarak tercih yapmak suretiyle kabul edilmektedir.
8. Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar
ÖSYM tarafından yapılan merkezî yerleştirme, başarı koşulu ile yurtiçi ve yurtdışı kurumlar arası yatay geçiş, merkezî yerleştirme puanı ile kurumlar arası ve kurum içi yatay geçiş ile fakültemize öğrenci kabul edilmektedir.
Fakültemize kabul edilen öğrenciler, kayıt yaptırmadan önce kayıtlı oldukları lisans veya ön lisans programlarından başarılı oldukları derslerin fakültemiz ders müfredatına intibak ettirilmesini talep edebilirler. Bu talep, öğrencinin, öğrenim görmeye başlayacağı akademik yılın başında Fakülte Dekanlığı’ na yazacağı bir dilekçe ile yapılır. Talepte bulunan öğrencinin, dilekçesine onaylı bir not döküm (transkript) belgesinin aslını eklemesi gereklidir. İntibak işlemi, Diş Hekimliği Fakültesi Yönetim Kurulunun ve görevlendireceği komisyonların belirlediği esaslar çerçevesinde gerçekleştirilir. İntibak işlemlerinde ders içerikleri ve AKTS yükü gözetilir.
9. Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Fakültemizde sınavlar, ara sınav, final sınavı, mazeret sınavı, bütünleme sınavı ve tek ders sınavından oluşur. Sınavlar fakültemiz tarafından hazırlanan ve ilan edilen programa göre yapılır. Sınavlara girmek için öğrenci kimlik kartlarının ibrazı zorunludur. Ara sınav, fakültemiz lisans programı müfredatında bulunan bir dersin verildiği yarıyıl içinde yapılan sınavdır. Her dersin bir yarıyılda en az bir ara sınavı yapılır veya ders içerisinde yapılan ödev, proje ve benzeri çalışmalar, dersin öğretim üyesi takdirinde, bir ara sınav yerine kullanılabilir. Final sınavı ise, dersin okutulduğu yarıyıl sonunda, yıllık derslerde ise akademik yılın sonunda akademik takvimde belirtilen tarihler içinde yapılan sınavdır. Final sınavlarına katılabilmek için derslere %70 devam mecburiyetinin tamamlanması gerekmektedir. Ara sınav ve final sınavlarının geçme notuna etkisi akademik yılın başında ilan edilir. Fakültede sınıf geçme sistemi uygulanır. Başarısız olan öğrenciler o sınıfı tekrar eder. Sınıf tekrarı yapacak öğrencilerin hangi dersleri alacakları Fakülte Yönetim Kurulu tarafından akademik yıl başlamadan karara bağlanır.
10. Mezuniyet Koşulları
Üniversitemiz Lisans ve Ön lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin 40’ıncı maddesi uyarınca, ilgili öğrencinin, kayıtlı olduğu programın müfredatında yer alan tüm dersleri başarı ile tamamlaması, genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 ve tamamladığı toplam kredinin en az 300 AKTS olması durumunda öğrenci, ilgili programdan lisans diploması almaya hak kazanır.
11. Çift Ana Dal
Fakültemizde çift ana dal programı bulunmamaktadır.
12. Yan Dal
Fakültemizde yan dal programı bulunmamaktadır.
13. Mezun İstihdam Olanakları
Diş Hekimliği Fakültesi mezunlarımız Sağlık Bakanlığında, bazı kamu ve özel sektöre ait kurumların sağlık ünitelerinde ve serbest olarak kendi muayenehanelerinde diş hekimi olarak çalışabilirler. DUS (Diş Hekimliğinde Uzmanlık Sınavı) sınavına girerek Diş Hekimliği Fakültelerinde girmeye hak kazandıkları anabilim dallarında uzmanlık eğitimlerini tamamlayarak uzmanlaşabilir ve başarılarına göre akademik kariyer yapma hakkını elde edebilirler.
14. Üst Derece Programlara Geçiş
Diş Hekimliği Fakültesinden lisans derecesi ile mezun olacak öğrenciler lisansüstü eğitimlerini sürdürmek istediklerinde, buna yönelik programlara katılmak için her enstitünün belirlediği genel not ortalaması, yabancı dil seviyesi, ALES ve diğer sınav yeterliliklerini tamamladıkları takdirde lisansüstü eğitime devam edebilirler.
15. Program Yeterlilikleri (Çıktıları)
1. Mesleğin gerektirdiği, tüm temel tıp bilimleri hakkında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve iletişim bilimlerine ait güncel bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular.
2. Oral kavitedeki dişler, periodontal dokular, çene ve eklemlerle ilgili yapıların durumu, fonksiyonu ve gelişimi hakkında bilgi sahibidir.Oral kavitedeki dişler, periodontal dokular, çene ve eklemlerle ilgili yapıların durumu, fonksiyonu ve gelişimi hakkında bilgi sahibidir. Ağız, diş ve çene hastalıklarının nedenlerini ve oluşum mekanizmalarını, sebep olduğu bulguları, yapı ve fonksiyon bozukluklarını ve organizmayı nasıl etkilediğini tanımlar. Ayrıca bu bilgileri etkin ve güvenli şekilde belgeler ve kaydını tutar.
3. Diş hekimliği tarihi ve tıp ahlakı konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. Mesleki hukuki sorumlulukları konusundaki mevzuatı, deontolojiyi ve etik ilkeleri bilir.
4. Temel sağlık bilgilerini ve hastalıktan korunma yöntemlerini, teşhis ve tedavi planlamalarının medikal ve dental durumlarının analizini yapar, sistemik ve oral hastalıklar arasındaki ilişkiyi kurar. Hastaların tıbbi durumlarının semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar, çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular.
5. Hastanın estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlarını göz önünde tutarak diş hekimliğinde, modern standartlara göre güvenli ve kanıta dayalı multidisipliner tedavi planlaması yapar ve uygular.
6. Diş hekimliği alanında kullanılan tüm ekipman, cihaz ve aletleri bilir ve kullanır; teşhis ve tedavide kullanılacak tüm materyaller hakkında bilgi sahibidir ve etkili bir şekilde kullanır.
7. Oral hijyen prosedürlerini bilir ve uygular, oral kavite, çene ve yüz bölgesinin temel muayenesini yapar, bunlara komşu dokuların hastalıklarını tanımlar, farklı uzmanlık dalları ile iletişim kurarak tanı ve tedavi aşamalarında takım çalışması yapar.
8. Sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunarak kişisel gelişimini ve yaşam boyu öğrenme ilkesi ile gerçekleştirir.
9. Çocuk ve yetişkinlerde tüm ağız, diş ve çenelerdeki hastalıkların, toplumda görülme sıklığını ve bu hastalıklarla ilgili koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygular, hasta takibi yapar. Bununla ilgili toplum ağız ve diş sağlığı destekleyici program ve projelerine katılır ve uygular.
10. Sağlık bilimlerinin dışında diğer bilim alanları ile meslek hayatı boyunca kişisel gelişimini arttırıcı eğitim alır ve çalışmalar yapar.
16. Program Yeterlilikleri - TYÇÇ Matrisi
Temel Alan |
Program Yeterlilikleri |
Ulusal Yeterlilik |
|||||||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
||||||||||||||||
Bilgi |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Bilgi |
||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Beceriler |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Beceriler |
||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Yetkinlikler |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
||||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
Alana Özgü Yetkinlik |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Alana Özgü Yetkinlik |
||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
Form No: ÜY-FR-1102 Yayın Tarihi:07.10.2024 Değ. No: 0 Değ. Tarihi: - |
17. Alan-Program Yeterlilik İlişkisi
DUÇEP MEZUN (PROGRAM) YETERLİLİKLERİ ÇERÇEVESİ |
ANTALYA BİLİM ÜNİVERSİTESİ DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ PROGRAM ÇIKTILARI |
|
|
|||||||
PÇ-1 |
PÇ-2 |
PÇ-3 |
PÇ-4 |
PÇ-5 |
PÇ-6 |
PÇ-7 |
PÇ-8 |
PÇ-9 |
PÇ-10 |
|
A. Bilimsellik |
X |
X |
|
X |
X |
X |
X |
|
X |
X |
B. Profesyonellik ve Etik |
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
X |
|
C. İletişim |
X |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
D. Sağlığın Öncelenmesi |
|
|
|
X |
|
|
|
|
X |
|
E. Kurumsal Yönetim ve Liderlik |
|
X |
|
|
|
|
|
X |
|
X |
F. Bilişim |
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
X |
G. Tanı ve Tedavi Süreçleri |
|
X |
|
X |
X |
|
X |
|
X |
|
18. Ders-Program Yeterlilikleri İlişkisi
1. Sınıf Güz Dönemi |
||||||||||||||||||
Dersler |
Program Yeterlilikleri |
|||||||||||||||||
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
DHF 100 |
TEMEL TIP BİLİMLERİ I |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 110 |
PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ I |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TURK 101 |
TÜRK DİLİ I |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
HIST 101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
INGL 101 |
İNGİLİZCE I |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 111 |
DİŞ HEKİMLİĞİNE GİRİŞ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Sınıf Bahar Dönemi |
||||||||||||||||||
Dersler |
Program Yeterlilikleri |
|||||||||||||||||
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
BLT 104 |
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TURK 102 |
TÜRK DİLİ II |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
HIST 102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
INGL 102 |
İNGİLİZCE II |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 112 |
DENTAL EKİPMAN VE MADDELER BİLGİSİ I |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Sınıf Güz Dönemi |
||||||||||||||||||
Dersler |
Program Yeterlilikleri |
|||||||||||||||||
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
DHF 200 |
TEMEL TIP BİLİMLERİ II |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 210 |
PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ II |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 220 |
RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ I |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 211 |
MUAYENE VE ÇÜRÜK |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Sınıf Bahar Dönemi |
||||||||||||||||||
Dersler |
Program Yeterlilikleri |
|||||||||||||||||
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
DHF 212 |
AĞIZ DİŞ VE ÇENE RADYOLOJİSİ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 214 |
DENTAL EKİPMAN VE MADDELER BİLGİSİ II |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Sınıf Güz Dönemi |
||||||||||||||||||
Dersler |
Program Yeterlilikleri |
|||||||||||||||||
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
DHF 300 |
PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ III |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 310 |
ENDODONTİ I |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 320 |
ERİŞKİN DİŞ HEKİMLİĞİ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 312 |
ÇOCUK DİŞ HEKİMLİĞİ I |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 330 |
TEMEL TIP BİLİMLERİ III |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Sınıf Bahar Dönemi |
||||||||||||||||||
Dersler |
Program Yeterlilikleri |
|||||||||||||||||
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
DHF 311 |
İLK YARDIM ACİL |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KPL 101 |
KARİYER PLANLAMA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Sınıf Güz Dönemi |
||||||||||||||||||
Dersler |
Program Yeterlilikleri |
|||||||||||||||||
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
DHF 400 |
PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ IV |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 410 |
ENDODONTİ II |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 420 |
AĞIZ DİŞ ÇENE CERRAHİSİ I |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 430 |
PERİODONTOLOJİ I |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 440 |
RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ II |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 450 |
ORTODONTİ I |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 460 |
PEDODONTİ I |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 470 |
AĞIZ DİŞ ÇENE RADYOLOJİSİ II |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 402 |
TEMEL İMPLANTOLOJİ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Sınıf Bahar Dönemi |
||||||||||||||||||
Dersler |
Program Yeterlilikleri |
|||||||||||||||||
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Sınıf Güz Dönemi |
||||||||||||||||||
Dersler |
Program Yeterlilikleri |
|||||||||||||||||
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
DHF 500 |
PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ V |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 510 |
ENDODONTİ III |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 520 |
ORTODONTİ II |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 530 |
PEDODONTİ II |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 540 |
RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ III |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 550 |
AĞIZ DİŞ ÇENE CERRAHİSİ II |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 560 |
AĞIZ DİŞ ÇENE RADYOLOJİSİ III |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 570 |
PERİODONTOLOJİ II |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Sınıf Bahar Dönemi |
||||||||||||||||||
Dersler |
Program Yeterlilikleri |
|||||||||||||||||
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
DHF 502 |
TOPLUM AĞIZ DİŞ SAĞLIĞI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 504 |
KLİNİK TIP BİLİMLERİ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alan İçi Seçmeli Dersler |
||||||||||||||||||
Dersler |
Program Yeterlilikleri |
|||||||||||||||||
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
DHF 113 |
DAVRANIŞ VE İLETİŞİM |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 114 |
PSİKOLOJİYE GİRİŞ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 118 |
SAĞLIK PSİKOLOJİSİ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 119 |
GİRİŞİMCİLİK |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 121 |
DAVRANIŞ BİLİMLERİ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 117 |
SAĞLIK GİRİŞİMCİLİĞİ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 115 |
SANAT TARİHİ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 222 |
BEL BOYUN SAĞLIĞI VE ERGONOMİK ÇALIŞMA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 221 |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 217 |
DİŞ HEKİMLİĞİNDE MESLEKİ RİSKLER VE YÖNETİMİ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 216 |
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 218 |
DİŞ HEKİMLİĞİNDE ERGONOMİ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 302 |
BİYOİSTATİSTİK VE ARAŞTIRMA METODOLOJİLERİ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 306 |
DİŞ HEKİMLİĞİNDE ENFEKSİYONLARIN ÖNLENMESİ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 304 |
ENFEKSİYON KONTROLÜ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 308 |
TEMEL İSTATİSTİK |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 401 |
DİŞ HEKİMLİĞİNDE AKILCI ANTİBİYOTİK KULLANIMI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 404 |
BİLİMSEL DİŞ HEKİMLİĞİ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 414 |
KANITA DAYALI DİŞ HEKİMLİĞİ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 403 |
DİŞ HEKİMLİĞİNDE FOTOGRAÇILIK |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 405 |
DENTAL FOTOĞRAFÇILIK |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 408 |
ORAL PATOLOJİ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 406 |
AĞIZ PATOLOJİSİ VE AĞIZ HASTALIKLARI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 407 |
DİŞ HEKİMLİĞİNDE AKILCI İLAÇ KULLANIMI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 508 |
DİJİTAL DİŞ HEKİMLİĞİ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 503 |
DİŞ HEKİMLİĞİNDE MULTİDİSİPLİNER YAKLAŞIMLAR |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 505 |
DİŞ HEKİMLİĞİNDE OLGU TARTIŞMALARI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 506 |
DİŞ HEKİMLİĞİNDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 507 |
DİŞ HEKİMLİĞİNDE SİSTEMİK HASTALIKLAR |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 509 |
ÖZEL BAKIM GEREKTİREN HASTALARDA DENTAL YAKLAŞIM |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 512 |
KLİNİK YÖNETİMİ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 511 |
SAĞLIK HUKUKU |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 514 |
MUAYENE YÖNETİMİ VE SAĞLIK TURİZMİ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DHF 513 |
SAĞLIKTA HUKUKİ DÜZENLEMELER |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alan Dışı Seçmeli Dersler |
||||||||||||||||||
Dersler |
Program Yeterlilikleri |
|||||||||||||||||
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
UNI 003 |
TOPLUMSAL CİNSİYET |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
UNI 013 |
MEDYA OKURYAZARLIĞI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
UNI 031 |
TÜRK İŞARET DİLİ I |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Form No: ÜY-FR-1104 Yayın Tarihi:18.10.2024 Değ. No: 0 Değ. Tarihi: - |
1.YIL |
||||||||||
1 Akademik Yıl |
|
|
|
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
Dönem |
Ön / Yan Koşul |
|
|
|
7 |
3 |
9 |
16 |
YILLIK |
|
|||
|
|
1 |
7 |
4 |
15 |
YILLIK |
|
|||
|
|
1 |
1 |
2 |
2 |
BAHAR |
|
|||
|
|
|
2 |
0 |
2 |
2 |
GÜZ |
|
||
|
|
|
2 |
0 |
2 |
2 |
BAHAR |
|
||
2 |
0 |
2 |
2 |
GÜZ |
|
|||||
2 |
0 |
2 |
2 |
BAHAR |
|
|||||
|
|
|
2 |
0 |
2 |
2 |
GÜZ |
|
||
|
|
|
2 |
0 |
2 |
2 |
BAHAR |
|
||
2 |
0 |
2 |
3 |
BAHAR |
|
|||||
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
GÜZ |
|
|||
DHF XXX |
ALAN SEÇMELİ DERS |
|
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
GÜZ |
|
DHF XXX |
ALAN SEÇMELİ DERS |
|
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
BAHAR |
|
DHF XXX |
ALAN SEÇMELİ DERS |
|
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
GÜZ |
|
|
|
|
|
TOPLAM |
31 |
11 |
37 |
60 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DERSLER |
DERS SAYISI |
KREDİ |
AKTS |
|
|
|||||
TEMEL DERSLER |
4 |
17 |
37 |
|
|
|||||
GENEL DERSLER |
7 |
27 |
14 |
|
|
|||||
ALAN SEÇMELİ DERSLER |
3 |
6 |
9 |
|
|
|||||
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERSLER |
0 |
0 |
0 |
|
|
|||||
1.YIL TOPLAM |
14 |
50 |
60 |
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.YIL |
||||||||||
2 Akademik Yıl |
|
|
|
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
Dönem |
Ön / Yan Koşul |
|
|
|
7 |
3 |
9 |
16 |
YILLIK |
|
|||
|
|
2 |
7 |
6 |
13 |
YILLIK |
|
|||
|
2 |
7 |
6 |
13 |
YILLIK |
|
||||
|
2 |
0 |
2 |
3 |
BAHAR |
|
||||
|
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
GÜZ |
|
||
2 |
0 |
2 |
3 |
BAHAR |
|
|||||
DHF XXX |
ALAN SEÇMELİ DERS |
|
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
BAHAR |
|
DHF XXX |
ALAN SEÇMELİ DERS |
|
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
GÜZ |
|
USD 100 |
ÜNİVERSİTE ALAN DIŞI SEÇMELİ DERS |
2 |
0 |
2 |
3 |
GÜZ |
|
|||
|
|
|
|
TOPLAM |
23 |
17 |
33 |
60 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DERSLER |
DERS SAYISI |
KREDİ |
AKTS |
|
|
|||||
TEMEL DERSLER |
6 |
33 |
51 |
|
|
|||||
GENEL DERSLER |
0 |
0 |
0 |
|
|
|||||
ALAN SEÇMELİ DERSLER |
2 |
4 |
6 |
|
|
|||||
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERSLER |
1 |
2 |
3 |
|
|
|||||
2.YIL TOPLAM |
9 |
39 |
60 |
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.YIL |
||||||||||
3 Akademik Yıl |
|
|
|
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
Dönem |
Ön / Yan Koşul |
|
|
|
2 |
7 |
6 |
13 |
YILLIK |
|
|||
|
|
|
1 |
7 |
5 |
10 |
YILLIK |
|
||
|
|
3 |
2 |
4 |
8 |
YILLIK |
|
|||
|
|
4 |
1 |
4 |
4 |
BAHAR |
|
|||
|
|
4 |
0 |
4 |
7 |
YIILIK |
|
|||
|
|
|
1 |
1 |
2 |
3 |
GÜZ |
|
||
|
|
|
1 |
0 |
1 |
2 |
GÜZ |
|
||
DHF XXX |
ALAN İÇİ SEÇMELİ DERS |
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
BAHAR |
|
|
DHF XXX |
ALAN İÇİ SEÇMELİ DERS |
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
BAHAR |
|
|
USD100 |
ÜNİVERSİTE ALAN DIŞI SEÇMELİ DERS |
2 |
0 |
2 |
3 |
GÜZ |
|
|||
|
|
|
|
TOPLAM |
22 |
20 |
32 |
60 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DERSLER |
DERS SAYISI |
KREDİ |
AKTS |
|
|
|||||
TEMEL DERSLER |
6 |
25 |
45 |
|
|
|||||
GENEL DERSLER |
1 |
1 |
2 |
|
|
|||||
ALAN SEÇMELİ DERSLER |
2 |
4 |
6 |
|
|
|||||
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERSLER |
1 |
2 |
3 |
|
|
|||||
3.YIL TOPLAM |
10 |
32 |
60 |
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.YIL |
||||||||||
4 Akademik Yıl |
|
|
|
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
Dönem |
Ön / Yan Koşul |
|
|
|
1 |
7 |
5 |
10 |
YILLIK |
|
|||
|
|
|
1 |
3 |
3 |
6 |
YILLIK |
|
||
|
|
1 |
3 |
3 |
6 |
YILLIK |
|
|||
|
|
|
1 |
3 |
3 |
5 |
YILLIK |
|
||
|
1 |
3 |
3 |
6 |
YILLIK |
|
||||
|
|
|
1 |
2 |
2 |
4 |
YILLIK |
|
||
|
|
|
1 |
2 |
2 |
4 |
YILLIK |
|
||
|
1 |
2 |
2 |
4 |
YILLIK |
|
||||
|
|
1 |
0 |
1 |
3 |
BAHAR |
|
|||
DHF XXX |
ALAN SEÇMELİ DERS |
|
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
BAHAR |
|
DHF XXX |
ALAN SEÇMELİ DERS |
|
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
GÜZ |
|
DHF XXX |
ALAN SEÇMELİ DERS |
|
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
GÜZ |
|
DHF XXX |
ALAN SEÇMELİ DERS |
|
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
BAHAR |
|
|
|
|
|
TOPLAM |
17 |
25 |
32 |
60 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DERSLER |
DERS SAYISI |
KREDİ |
AKTS |
|
|
|||||
TEMEL DERSLER |
9 |
24 |
48 |
|
|
|||||
GENEL DERSLER |
0 |
0 |
0 |
|
|
|||||
ALAN SEÇMELİ DERSLER |
4 |
8 |
12 |
|
|
|||||
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERSLER |
0 |
0 |
0 |
|
|
|||||
4.YIL TOPLAM |
13 |
32 |
60 |
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.YIL |
||||||||||
5 Akademik Yıl |
|
|
|
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
Dönem |
Ön / Yan Koşul |
|
|
|
1 |
5 |
4 |
7 |
YILLIK |
|
|||
|
|
|
1 |
3 |
3 |
5 |
YILLIK |
|
||
|
|
|
1 |
2 |
2 |
4 |
YILLIK |
|
||
|
|
|
1 |
2 |
2 |
4 |
YILLIK |
|
||
|
1 |
3 |
3 |
4 |
YILLIK |
|
||||
|
1 |
3 |
3 |
5 |
YILLIK |
|
||||
|
1 |
2 |
2 |
4 |
YILLIK |
|
||||
|
|
|
1 |
3 |
3 |
5 |
YILLIK |
|
||
|
|
1 |
1 |
2 |
3 |
BAHAR |
|
|||
DHF 504 |
KLİNİK TIP BİLİMLERİ |
|
|
|
2 |
0 |
2 |
4 |
BAHAR |
|
DHF XXX |
ALAN SEÇMELİ DERS |
|
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
GÜZ |
|
DHF XXX |
ALAN SEÇMELİ DERS |
|
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
GÜZ |
|
DHF XXX |
ALAN SEÇMELİ DERS |
|
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
BAHAR |
|
DHF XXX |
ALAN SEÇMELİ DERS |
|
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
GÜZ |
|
DHF XXX |
ALAN SEÇMELİ DERS |
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
BAHAR |
|
|
|
|
|
|
TOPLAM |
21 |
24 |
36 |
60 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DERSLER |
DERS SAYISI |
KREDİ |
AKTS |
|
|
|||||
TEMEL DERSLER |
10 |
26 |
45 |
|
|
|||||
GENEL DERSLER |
0 |
0 |
0 |
|
|
|||||
ALAN SEÇMELİ DERSLER |
5 |
10 |
15 |
|
|
|||||
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERSLER |
0 |
0 |
0 |
|
|
|||||
5.YIL TOPLAM |
15 |
36 |
60 |
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ALAN İÇİ SEÇMELİ DERSLER |
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
Dönem |
|
||||
|
Grup - 0 |
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
GÜZ |
|
|||
|
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
BAHAR |
|
||
|
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
GÜZ |
|
||
|
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
GÜZ |
|
||
|
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
BAHAR |
|
||
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
GÜZ |
|
|||
|
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
GÜZ |
|
||
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
BAHAR |
|
|||
2 |
0 |
2 |
3 |
GÜZ |
|
|||||
|
2 |
0 |
2 |
3 |
BAHAR |
|
||||
2 |
0 |
2 |
3 |
BAHAR |
|
|||||
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
GÜZ |
|
|||
2 |
0 |
2 |
3 |
BAHAR |
|
|||||
2 |
0 |
2 |
3 |
BAHAR |
|
|||||
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
BAHAR |
|
|||
|
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
BAHAR |
|
||
2 |
0 |
2 |
3 |
GÜZ |
|
|||||
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
BAHAR |
|
|||
|
2 |
0 |
2 |
3 |
BAHAR |
|
||||
|
2 |
0 |
2 |
3 |
GÜZ |
|
||||
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
GÜZ |
|
|||
|
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
BAHAR |
|
||
2 |
0 |
2 |
3 |
BAHAR |
|
|||||
2 |
0 |
2 |
3 |
GÜZ |
|
|||||
2 |
0 |
2 |
3 |
BAHAR |
|
|||||
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
BAHAR |
|
|||
2 |
0 |
2 |
3 |
GÜZ |
|
|||||
2 |
0 |
2 |
3 |
GÜZ |
|
|||||
DHF 507 |
DİŞ HEKİMLİĞİNDE SİSTEMİK HASTALIKLAR |
2 |
0 |
2 |
3 |
GÜZ |
|
|||
DHF 509 |
ÖZEL BAKIM GEREKTİREN HASTALARDA DENTAL YAKLAŞIM |
2 |
0 |
2 |
3 |
GÜZ |
|
|||
DHF 512 |
KLİNİK YÖNETİMİ |
|
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
BAHAR |
|
|
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
GÜZ |
|
||
|
2 |
0 |
2 |
3 |
GÜZ |
|
||||
DHF 514 |
MUAYENE YÖNETİMİ VE SAĞLIK TURİZMİ |
2 |
0 |
2 |
3 |
BAHAR |
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ALINAN DERS SAYISI VE KREDİ TOPLAMI |
DERS SAYISI |
KREDİ |
AKTS |
|
|
|||||
61 |
189 |
300 |
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Form No:ÜY-FR-1053 Yayın Tarihi:25.08.2021 Değ.Tarihi:-Değ.No:0 |
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*Fakültede sınıf geçme sistemi uygulandığı için , her sınıfta verilen Temel Tıp Bilimleri, mesleki teorik ve uygulama dersleri, bir sonraki sınıfın ön koşuludur. |
20. Ders İçerikleri
DERSİN KODU |
DERSİN ADI |
İÇERİK |
1. SINIF GÜZ DÖNEMİ |
||
DHF 100 |
Temel Tıp Bilimleri I |
İnsan bedenini meydana getiren oluşumların hücreden - sistemlere kadar farklı temel bilimler açısından değerlendirilmesi. |
DHF 110 |
Protetik Diş Tedavisi I |
Klinik öncesi eğitim aletleri ve kuralları, diş resmi çizme, alçı pratiği, sabundam ve mumdan diş anatomisi yontu çalışmaları, diş preparasyon prensipleri, jaket ve full kron preparasyonları, mum modelasyon, jaket ve full kron hazırlama aşamalarını yaparak öğrencilerimizin hem teorik hem de uygulamalı çalışmalarla bilgi ve beceri kazanmalarına yardımcı olmak. |
TURK 101 |
Türk Dili I |
Temel dil bilgisi kuralları, Kelime çeşitleri, Zamanlar ve anlatım içinde zaman uygunluğu. Dünya dil grupları. Türkçenin dünya dil grupları arasındaki yeri. Sözlü ve yazılı anlatım şekilleri. İmla, noktalama ve yazım kuralları. Doğru cümle kurma, cümle çözümlemesi. |
HIST 101 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I |
Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucu temel ilkeleri ve Türk Devrimi çerçevesinde, bu düşünceyi akıl ve bilim, çağdaşlık normları içinde millî esaslara göre uyarlayarak ve uygunlaştırarak toplum, birey ve ülke seviyesinde çağdaş sorunların çözümü üzerine sınıflama, betimleme, açıklama, analiz yeteneğini kazanması hedeflenir. |
INGL 101 |
İngilizce I |
İngilizce dili A1 seviyesi konuları. |
DHF 111 |
Diş Hekimliğine Giriş |
Diş hekimliği biliminin uygulama alanlarını, diş hekimliği tarihçesini, anabilim dallarının görevlerini öğrenmek. |
1. SINIF BAHAR DÖNEMİ |
||
BLT 104 |
Bilişim Teknolojileri |
Bu ders; Bilgisayar İşletim Sistemleri, Bilgisayar Tarihi, Donanım ve Çevre Birimleri, Sayı Sistemi I, Bilgisayar Ağları ve İnternet, Sosyal Paylaşım Sistemlerinin Kullanımı, Web Tasarımı, E-Ticaret, MS Word, MS Excel, MS Excel 2010, MS PowerPoint; konularını içerir. |
TURK 102 |
Türk Dili II |
İmla, noktalama ve kompozisyon (noktalama işaretleri, diğer işaretler) , İmla, yazım kuralları (büyük harflerin imlası , sayıların yazılışı, kısaltmaların imlası, alıntı kelimelerin yazılışı) , Kompozisyon (kompozisyonun amacı, kompozisyon yazmada yöntem) , kompozisyonda plan, giriş, gelişme, sonuç, Anlatım özellikleri, anlatımda duruluk, anlatımda sadelik, anlatımda açıklık içtenlik, Anlatım bozuklukları ( eş anlamlı kelimelerin cümle içinde kullanılışı) , Deyimlerin yanlış kullanılışı, Anlatım biçimleri (açıklama, hikaye, özlü anlatım, tasvir, hiciv, portre, kanıtlama, konuşma, manzum anlatım çeşitleri) , Sözlü anlatım çeşitleri (günlük ve hazırlıksız konuşma, hazırlıklı konuşma, açıkoturum, münazara, panel) , Yazılı anlatım türleri (mektup, telgraf, tebrik, davetiye, edebi mektup) , iş mektupları, resmi mektup, dilekçe, rapor, tutanak, karar, ilan, reklam, sohbet, eleştiri, anı, gezi yazısı, röportaj, anket, Otobiyografi, biyografi, roman, hikaye, masal, fabl, tiyatro, trajedi, dram, senaryo). |
HIST 102 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II |
Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucu temel ilkeleri ve Türk Devrimi çerçevesinde, bu düşünceyi akıl ve bilim, çağdaşlık normları içinde millî esaslara göre uyarlayarak ve uygunlaştırarak toplum, birey ve ülke seviyesinde çağdaş sorunların çözümü üzerine sınıflama, betimleme, açıklama, analiz yeteneğini kazanması hedeflenir. |
INGL 102 |
İngilizce II |
İngilizce dili A2 seviyesi konuları. |
DHF 112 |
Dental Ekipman ve Maddeler Bilgisi I |
Diş hekimliğinde kullanılan yardımcı ve temel materyaller ve gelişen teknolojiler. |
2. SINIF GÜZ DÖNEMİ |
||
DHF 200 |
Temel Tıp Bilimleri II |
İnsan bedenini meydana getiren sistemlerin multidisipliner olarak farklı temel bilimler açısından değerlendirilmesi. |
DHF 210 |
Protetik Diş Tedavisi II |
Sabit protez uygulamalarındaki ağız hazırlığı, planlama, oklüzyon, artikülasyon, artikülatörler, biyomekanik, renk seçimi, estetik, gingival retraksiyon, geçici kronlar, ölçü, döküm, postcore, laminate, adeziv restorasyonlar, inley, onley, parsiyel ve teleskop kronlar, metal destekli ve tam seramik restorasyonlar, interoklüzal kayıt, dijital diş hekimliği, simantasyon, oklüzal uyumlama, diş preparasyonu, laboratuvar ve klinik uygulama etaplarının öğrenilmesi. |
DHF 220 |
Restoratif Diş Tedavisi I |
Kavite preperasyon çeşitleri, amalgam, kompozit rezin materyalleri, restoratif diş hekimliğinde kullanılan alet ve aygıtlar, restorasyon tipleri, polimerizasyon için kullanılan ışık kaynakları, restoratif diş hekimliğinde kullanılan simanlar, dişlerin histolojisi, diş hekimliğinde adezyon ve adeziv sistemler, koafaj, dişlerin gelişim anomalileri. |
DHF 211 |
Muayene ve Çürük |
Diagnostik sürecin tanıtılması, Oral Diagnoz ve Oral Medicine tanımları, hikaye alma ve klinik muayene yöntemleri, ağız içi ve ağız dışı muayene yöntemleri, klinik- radyolojik ve laboratuvar teknikleri, plak, mine-dentin- sement ve kök çürüğü, süt ve genç daimi dişlerde çürük gelişimi. |
2. SINIF BAHAR DÖNEMİ |
||
DHF 212 |
Ağız Diş ve Çene Radyolojisi |
X-ışınlarının özellikleri, tarihçesi ve oluşumu, diş hekimliğinde kullanılan röntgen cihazları ve filmlerin yapısı, filmlerin banyosu, ağız içi ve ağız dışı röntgen çekimleri, röntgenlerde görülen anatomik yapılar, radyasyon kaynakları ve biyolojik dokulara olan zararları. |
DHF 214 |
Dental Ekipman ve Maddeler Bilgisi II |
Dental ortam ve el aletleri, restoratif materyaller, floridler ve remineralize edici ajanlar, edodontik materyaller. |
3. SINIF GÜZ DÖNEMİ |
||
DHF 300 |
Protetik Diş Tedavisi III |
Tam ve bölümlü protez uygulamalarındaki ağız hazırlığı, planlama, oklüzyon, artikülasyon, artikülatörler, , estetik, , interoklüzal kayıt, oklüzal uyumlama, diş dizimi laboratuvar ve klinik uygulama etaplarının öğrenilmesi. |
DHF 310 |
Endodonti I |
Öğrencilerin kök kanal tedavisinin endikasyonlarını, kök kanal tedavisinde kullanılan materyaller ve yöntemler, endodontik mikrobiyolojiyi, travmayı, ağartmayı içeren temel teorik eğitimin yanında preklinikte kök kanal tedavisi yapma prensipleri hakkında temel bilgi, beceri ve tutum kazandırılması. |
DHF 320 |
Erişkin Diş Hekimliği |
Anamnez, çekim öncesi hazırlık , asepsi- antisepsi kavramları,yara ve yara iyileşmesi, sistemik hastalıklarda tedavi yaklaşımları, diş çekimi endikasyon ve kontraendikasyonları, diş çekim yöntemleri ile sırasında ve sonrasında oluşabilecek olası komplikasyonlar ve tedavileri,sütur materyalleri ve yöntemleri. Periodonsiyumun anatomik ve morfolojik özellikleri, periodontal hastalıkların sınıflaması ve epidemiyolojisi, dişeti hastalıklarının etyolojisi, periodontal patoloji. Anamnez alma, vital bulguların ölçülmesi ve değerlendirilmesi, ağız içi ve ağız dışı muayene, tanı ve tedavi planlaması, periapikal, ısırtma, okluzal ve ekstraoral film alma teknikleri, radyografların değerlendirilmesi, sistemik hastalıkların baş boyun bölgesindeki bulguları. Restoratif Diş Tedavisinde Enfeksiyon Kontrolü, Dişlerin Çürüksüz Lezyonları: Etyolojileri, Sınıflama ve tedavileri, restoratif Diş Tedavisinde İzolasyon, Çürük Teşhisi, çürük Riskinin Belirlenmesi: Tükürük ve Diyet Analizi, Erişkinlerde Çürükten Korunma: Çürük Önleme Stratejileri (Florür, antibakteriyel ajanlar ve uygulamaları), Çürük Kontrol Restorasyonları, Diyet Kontrolü ve Şeker Değişkenleri. |
DHF 330 |
Temel Tıp Bilimleri III |
Patolojik süreçler, hemodinamik bozukluklar, iltihap ve onarım süreçleri, bakteri, virüs,mantar enfeksiyonlarının ,aşıların ve infeksiyonların bulaş yollarının tanımı ve açıklaması, ilaç emilimi, ilaç etki mekanizmaları, toksikoloji, reçete yazım kuralları, antibiyotik ve analjezik kullanımı. |
DHF 311 |
İlk Yardım Acil |
İlk yardımın önemini, şok durumunda, kanamalarda, travma ve yumuşak doku yaralanmalarında, yanıklarda, zehirlenmelerde, ısırma ve sokmalarda, sıcak soğuğa karşı kalmalarda ilk yardımı, triaj ve temel yaşam desteği sağlamayı öğretilmesidir. |
KPL 101 |
Kariyer Planlama |
Bu ders öğrencilerin; ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanmalarını sağlayarak gelecek hedefleri ile uyumlu bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktadır. |
3. SINIF BAHAR DÖNEMİ |
||
DHF 312 |
Çocuk Diş Hekimliği I |
Ortodontik ve pedodontik tedavide muayene ve teşhis, kraniofasiyal kompleksin büyüme ve gelişimi, süt, karma ve daimi dentisyonların özellikleri, çene ve yüz deformiteleri, diş hareketleri, sefalometrik radyografi analizi, ortodontik malokluzyonlar, sürme rehberliği, diş sürme teorileri, dişlerin gelişimsel anomalileri, çocuk hastada davranış yönetim teknikleri, çürük etiyolojisi, pedodontide koruyucu ve önleyici uygulamalar, lokal anestezi teknikleri, süt dentisyonda restoratif tedaviler. |
4. SINIF GÜZ DÖNEMİ |
||
DHF 400 |
Protetik Diş Tedavisi IV |
Ağız ve Diş Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezi’ne başvuran hastaların protetik tedavilerinin gerçekleştirilmesi sağlanır. Sabit ve hareketli protezlerin yapılması konusunda eğitim verilir. Sabit protezler için metal alt yapının elde edilmesi, bunun üzerinde dental seramik materyalinin hazırlanması ve glaze edilmesi, hareketli protezler için metal iskelet yapının hazırlanması ve protez bitiminin gerçekleştirilmesi safhaları hariç, kalan bütün işlemler öğrenciler tarafından gerçekleştirilir. Öğrenciler, tedavinin yürütülmesi ve sonlandırılmasıyla ilgili eğitim aldıkları gibi ayrıca, başlangıç tedavi planlaması hakkında da eğitim alırlar. Klinik staj uygulamasına hazır olunabilmesi için gerekli olan teorik bilgi, öğrencilere ayrıca verilir. |
DHF 410 |
Endodonti II |
Endodontinin temel uygulamalarında klinik bilgi ve becerinin kazanılması: Gruplar için belirlenen sayıda stajyerin staj süresinde komplike olmayan olgularda endodontik hasta hazırlığı, tanısı, tedavisi ve gözleminde bilgi, beceri ve tutum kazanması. |
DHF 420 |
Ağız Diş Çene Cerrahisi I |
Diş hekimliğinde cerrahi uygulamalarında endikasyon kontrendikasyonlar, hastaların sistemik durumlarının değerlendirilmesi, laboratuvar testleri, odontojenik enfeksiyonlar, osteomyelit tanı ve tedavisi, maksiller sinüs anatomisi ve hastalıkları, biyopsi çeşitleri, elektrocerrahi, kriyocerrahi, lazer cerrahisi, preprotetik cerrahi, apikal rezeksiyon, oral ve maksillofasiyal cerrahide kullanılan biyomateryaller. |
DHF 430 |
Periodontoloji I |
Çenelerde radyografik görüntü veren lezyonların, enflamatuar hastalıkların, benign ve malign lezyonların, kistik ve tümöral lezyonların, sistemik hastalıkların oral klinik ve radyolojik bulgularını kavrama, ileri görüntüleme yöntemlerinin diş hekimliğinde kullanımını hakkında bilgi sahibi olma, Klinik ve Radyolojik Değerlendirmede Temel Prensipleri uygulayarak anormal bulguların analizini yapabilme,dental implant radyolojisi hakkında temel bilgileri edinme, TME ve tükrük bezi hastalıklarının klinik ve radyolojik bulguları ile ön tanı oluşturabilme, alternatif tedavi planları üretebilme ve hastayı ilgili birimlere yönlendirebilme. |
DHF 440 |
Restoratif Diş Tedavisi II |
Kavite preperasyon çeşitleri, amalgam, kompozit rezin materyalleri, restoratif diş hekimliğinde kullanılan alet ve aygıtlar, restorasyon tipleri, polimerizasyon için kullanılan ışık kaynakları, restoratif diş hekimliğinde kullanılan simanlar, dişlerin histolojisi, diş hekimliğinde adezyon ve adeziv sistemler, koafaj, dişlerin gelişim anomalileri. |
DHF 450 |
Ortodonti I |
Ortodontik tanı araçları kullanarak anomalinin tespit edilmesi, anomalilerin etiyolojisinin ayırt edilmesi ve tedavi seçeneklerini öğrenme, basit ortodontik işlemleri yapabilme. |
DHF 460 |
Pedodonti I |
Çocuk hastalarda davranış yönlendirme teknikleri, lokal anestezi uygulama yöntemleri ve diş çekim endikasyonları, güvenli ilaç kullanımı, diş eti hastalıkları, süt ve genç sürekli dişlerde pulpa tedavileri, süt ve sürekli dişlerde kullanılan restoratif materyaller, süt dentisyonda okluzyon, yer tutucular ve çocuk protezleri, kronik sağlık sorunu olan ve engelli çocuklarda ağız ve diş sağlığı ile ilgili tedavi yaklaşımları, genel anestezi ve sedasyon gerektiren durumlar ve uygulama şekilleri, zararlı ağız alışkanlıkları, TME bozuklukları ve bruksizm tanı ve tedavisi, ileri restoratif tedavi teknikleri ve pediatrik kronlar anlatılmaktadır. |
DHF 470 |
Ağız Diş Çene Radyolojisi II |
Çenelerde radyografik görüntü veren lezyonların, enflamatuar hastalıkların, benign ve malign lezyonların, kistik ve tümöral lezyonların, sistemik hastalıkların oral klinik ve radyolojik bulgularını kavrama, ileri görüntüleme yöntemlerinin diş hekimliğinde kullanımını hakkında bilgi sahibi olma, Klinik ve Radyolojik Değerlendirmede Temel Prensipleri uygulayarak anormal bulguların analizini yapabilme,dental implant radyolojisi hakkında temel bilgileri edinme, TME ve tükrük bezi hastalıklarının klinik ve radyolojik bulguları ile ön tanı oluşturabilme, alternatif tedavi planları üretebilme ve hastayı ilgili birimlere yönlendirebilme. |
4. SINIF BAHAR DÖNEMİ |
||
DHF 402 |
Temel İmplantoloji |
Diş hekimliğinde implant uygulamalarında endikasyon kontrendikasyonlar, hastaların sistemik durumlarının değerlendirilmesi, kemik değerlendirmeleri ve gerekli ise greftleme yöntemleri, kullanılan aletler, implant çeşitleri, dezenfeksiyon, asepsi, antisepsi ve sterilizasyon. |
5. SINIF GÜZ DÖNEMİ |
||
DHF 500 |
Protetik Diş Tedavisi V |
Bu dersin içeriği komplike sabit ve hareketli protez vakalarında teşhs koyabilmelerini tedavi alternatiflerini değerlendirebilmelerini ve en doğru tedaviye karar verebilmelerini sağlayabilmek aynı zamanda klinikte kullandıkları materyaller hakkında kapsamlı bilgi vermek en doğru materyal seçimini yapabilmelerini sağlamak üzere oluşturulmuştur. Aynı zamanda implant üstü protezler, dijital dişhekimliği ve çene yüz protezleri konularında bilgi sahibi olmaları hedeflenmiştir. |
DHF 510 |
Endodonti III |
Endodontik teşhis, pulpa patolojisi, giriş kaviteleri, endodontik anatomi, kök kanallarının preparasyonu, irrigasyonu ve dolumu, iyatrojenik hataların önlenmesi ve yönetimi ile endodontik tedavi görmüş dişlerin restorasyonu. |
DHF 520 |
Ortodonti II |
Ortodontik tanı araçları kullanarak anomalinin tespit edilmesi, anomalilerin etiyolojisinin ayırt edilmesi ve tedavi seçeneklerini öğrenme, basit ortodontik işlemleri yapabilme. |
DHF 530 |
Pedodonti II |
Çocuklarda travmatik ağız - diş yaralanmaları ve tedavileri, sendromlu ve kronik sağlık sorunu olan hastaların bakımı ve yönetimi, çocukluk çağı hastalıklarının ağız içi bulguları, çocuk hastlarda prefabrike pediatrik kuron uygulamaları ve minimal invaziv restorasyonların uygulanması, çocuk istismarı vakalarının tespiti,olgu sunumları. |
DHF 540 |
Restoratif Diş Tedavisi III |
Çenelerde radyografik görüntü veren lezyonların, enflamatuar hastalıkların, benign ve malign lezyonların, kistik ve tümöral lezyonların, sistemik hastalıkların oral klinik ve radyolojik bulgularını kavrama, ileri görüntüleme yöntemlerinin diş hekimliğinde kullanımını hakkında bilgi sahibi olma, Klinik ve Radyolojik Değerlendirmede Temel Prensipleri uygulayarak anormal bulguların analizini yapabilme,dental implant radyolojisi hakkında temel bilgileri edinme, TME ve tükrük bezi hastalıklarının klinik ve radyolojik bulguları ile ön tanı oluşturabilme, alternatif tedavi planları üretebilme ve hastayı ilgili birimlere yönlendirebilme. |
DHF 550 |
Ağız Diş Çene Cerrahisi II |
Dentofasiyal deformitede tanı ve tedavi, maksillofasiyal travma değerlendirme ve rekonstrüksiyon işlemleri, DDY teşhis tedavi planlamaları, TME anatomisi/hastalıkları ve tedavisi. |
DHF 560 |
Ağız Diş Çene Radyolojisi III |
Çenelerde radyografik görüntü veren lezyonların, enflamatuar hastalıkların, benign ve malign lezyonların, kistik ve tümöral lezyonların, sistemik hastalıkların oral klinik ve radyolojik bulgularını kavrama, ileri görüntüleme yöntemlerinin diş hekimliğinde kullanımını hakkında bilgi sahibi olma, Klinik ve Radyolojik Değerlendirmede Temel Prensipleri uygulayarak anormal bulgularını analizini yapabilme, dental implant radyolojisi hakkında temel bilgileri edinme, TME ve tükrük bezi hastalıklarının klinik ve radyolojik bulguları ile ön tanı oluşturabilme, alternatif tedavi planları üretebilme ve hastayı ilgili birimlere yönlendirme becerisinin öğretilmesidir. |
DHF 570 |
Periodontoloji II |
Periodontal tedavilerde kullanılan alet ve ekipmanlar, uygun çalışma pozisyonları, başlangıç periodontal tedavisi, hasta başı vaka takdimi, hastanın periodontal kayıtların ve radyografik kayıtların alınması, mevcut periodontal durumu güncel periodontal ve peri-implant hastalık ve durumlar sınıflamasına göre teşhis edilmesi ve tedavi planlamasının yapılması, tedavi başarısının değerlendirilmesi, hastalığın önlenmesi için alınması gereken tedbirler, detertraj ve polisaj işlemleri, ilgili alanda sorumlu bir öğretim üyesi tarafından belirlenen bir seminer konusunun öğrencilere verilmesi, öğrencilerin ilgili konu ile ilgili araştırmaların ve literatür incelemelerinin nasıl yapılacağı konusunda bilgilendirilmesi, ilgili seminerin öğrenciler tarafından sunulması ve akademik düzeyde tartışılması. |
5. SINIF BAHAR DÖNEMİ |
||
DHF 502 |
Toplum Ağız Diş Sağlığı |
Ağız diş sağlığı tarama yöntemleri, periodontal hastalık ve diş çürüğü epidemiyolojisi, dental indeksler, diş hekimliğinde koruyucu yaklaşımlar, çürük teşhis yöntemleri, periodontal hastalıkta risk faktörleri. |
ALAN İÇİ SEÇMELİ DERSLER |
||
DHF 113 |
Davranış ve İletişim |
Davranışların nedenleri ve davranışı etkileyen faktörler konusunda temel bilgi kazandırma. İletişimin ve davranışın gündelik yaşam ve sağlık sektöründeki önemini kavratmak. |
DHF 114 |
Psikolojiye Giriş |
Psikanalitik, davranışsal, bilişsel, ve insancıl perspektifler gibi temel psikoloji perspektifleri hakkında genel kavrayış sahibi olmak, davranışların biyolojik temellerini öğrenmek, duyum, algı, öğrenme, bellek, biliş ve kişilik gibi konularda bilgi sahibi olmak. |
DHF 115 |
Sanat Tarihi |
Göktürk, Uygur devirleri, batı toplulukları ve bazı büyük devletler kuramamış Asya topluluklarının sanatları ele alınmaktadır. |
DHF119 |
Girişimcilik |
Derste temel olarak “girişimcilik” ve yeni bir işletme kurma kararının nasıl alınması gerektiği konuları işlenmektedir. Genel olarak dersin konu başlıkları girişimcilik ile ilgili tanımlar, bir girişimcide olması gereken özellikler, girişimcilik ahlakı ve ülkemizde girişimcilik ve teşvik olarak sıralanabilir. |
DHF 216 |
Temel Fotoğrafçılık |
Temel fotoğrafçılık konuları ve kavramları, fotoğraf makinesi ve ekipmanları, fotoğraf makinesinin ve ekipmanların doğru kullanılması, ışık ekipmanları, ışık ayarlanması, doğru fotoğraf çekimi. |
DHF 222 |
Bel Boyun Sağlığı ve Ergonomik Çalışma |
Omurganın Anatomisi ve Biyomekaniği, Bel ve Boyun Ağrısında Risk Faktörleri, Diş Hekimlerinin Çalışma Postürü ve Kas İskelet Sistemi Ağrılarının İlişkisi, Bel, Boyun Koruma Teknikleri, Bel ve Boyun Sağlığının Korunmasında Ergonomi, Diş Hekimliğinde Ergonominin Gelişimi, Ergonomik Olmayan Çalışmalar Sonucu Oluşan Muskuloskeletal Bozukluklar, Diş Hekimliğinde Ergonomik Risk Faktörleri- Farkındalık ve Alınacak Önlemler, Koruyucu Egzersizler ve Stres Yönetimi. |
DHF 221 |
İş Sağlığı ve Güvenliği |
İş sağlığı ve güvenliği kültürü, tehlike,risk ve ramak kala olay kavramları , iş kazaları, meslek hastalıkları, çalışan ve işveren hak ve sorumlulukları, risk analizi ve değerlendirilmesi, fiziksel-kimyasal-biyolojik-ergonomik-psikososyal risk etmenleri, acil durumlar ve kontrol tedbirleri. |
DHF 302 |
Biyoistatistik ve Araştırma Metodolojileri |
İstatistiğin temel kavramları, sağlık alanına özgü istatistiksel yöntemler, saha araştırmaları ve raporlaması. |
DHF 304 |
Enfeksiyon Kontrolü |
Bulaşıcı ve çapraz enfeksiyonlar ile alet yaralanmaları, korunmada dikkat edilecek konular, sterilizasyon ve dezenfeksiyon, ilaçların veriliş yolları ve antibiyotikler. |
DHF 401 |
Diş Hekimliğinde Akılcı Antibiyotik Kullanımı |
Antibiyotiklerin genel özellikleri, oral mikroflarayı oluşturan mikroorganizma çeşitliliği, oral ve maksillofasiyal enfeksiyonlarda antibiyotik kullanımı. |
DHF 414 |
Kanıta Dayalı Diş Hekimliği |
Kanıta dayalı diş hekimliği nedir? Terimler, tanımı, prensipleri, klinik kullanımı, kanıt piramidi nedir? Kanıta dayalı karar verme yöntemini uygulamak ve gerekli yetenekler, kanıtın elde edilmesi, kanıt aşamaları, kanıtın değerlendirilmesi, kanıta dayalı kararların klinik pratiğe uygulanması, Metodolojinin kalitesinin değerlendirilmesi, istatistik yöntemlere genel bakış, Literatür taraması nasıl yapılır? Kanıta dayalı diş hekimliği safhaları ve çalışmaların şekline göre yayın türleri nelerdir? Randomize kontrollü klinik çalışma, Kohort çalışma, Kontrol ve vaka çalışmaları, İn vitro çalışmalar, Meta Analiz ve Sistematik derleme kavramları nelerdir? Klinik Bilimler Derslerinde Kanıta Dayalı Diş Hekimliği, makale değerlendirmesi. |
DHF 405 |
Dental Fotoğrafçılık |
Dental fotoğrafçılık konuları ve kavramları ile Fotoğraf makinesi ve ekipmanlarını doğru kullanarak fotoğraf çekimi. |
DHF 406 |
Ağız Patolojisi ve Ağız Hastalıkları |
Ağız hastalıkları ve ağız çevresi tümör patolojileri ve gelişimi. |
DHF 508 |
Dijital Diş Hekimliği |
Diş hekimliğinde tedavi yaklaşımlarında ve dijital diş hekimliğinde güncel yaklaşımların öğrenilmesi. |
DHF 503 |
Diş Hekimliğinde Multidisipliner Yaklaşımlar |
Bu ders, öğrencilerin her disiplindeki temel bilgileri ve klinik karar verme yeteneklerini gözden geçirmeyi ve disiplinler arası korelasyonlar çizme becerisi kazanmalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır. |
DHF 511 |
Sağlık Hukuku |
Hukuka giriş, temel kavramlar, hasta, hekim hak ve yükümlülükleri, tıbbi müdahaleler, hasta ve hekim hakları, sağlık çalışanlarının hukuki ve cezai sorumluluğu. |
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERSLER |
||
UNI 003 |
Toplumsal Cinsiyet |
Toplumsal Cinsiyet nedir ve Toplumlarda Cinsiyete Bakış, Toplumsallaşma Sürecinde Cinsiyet Rolleri ve Kalıp Yargıları, Toplumsal Cinsiyet Eşitliğinin Tarihsel ve Sosyal Temelleri, Feminizm Hareketleri ve Kadın Sağlığı, Erkeklikler, Kadınlara Yönelik Şiddet, Cinsel Şiddet/ Taciz/ Tecavüz/Flört şiddeti, Toplumda Bireylerin Beden Algısı, Toplumda Güzellik ve Popüler Estetik Anlayışı. |
UNI 013 |
Medya Okuryazarlığı |
Medya okuryazarlığı ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi, BTK, RTÜK gibi medya düzenleyici kurumların işleyişinin öğrenilmesi, kitlesel medyayı analiz etme. |
UNI 031 |
Türk İşaret Dili I |
Bu ders kapsamında, işaret dilinin dilbilgisi özellikleri ve dil yapısıyla birlikte dili iletişim seviyesinde öğrenir. |