ANTALYA BİLİM ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU FİZYOTERAPİ PROGRAMI DERS BİLGİ PAKETİ
1. Programın Dili
Türkçe.
2. Programın Süresi (Yıl)
2 (iki) yıl.
3. Programın Azami Süresi (Yıl)
Öğrenciler, kaydolduğu programa ilişkin derslerin verildiği yarıyıldan başlamak üzere, her yarıyıl için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın azami 4 (dört) yıl içinde programı tamamlamak zorundadır.
4. Bölüm Başkanı
Dr. Öğr. Üyesi Menekşe CENGİZ
5. Tarihçe
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu bünyesinde kurulan Fizyoterapi Programı, 2019-2020 akademik yılından bu yana öğrenci kabul etmektedir. Programımız ilk mezunlarını 2021 yılında vermiştir.
6. Kazanılan Derece
Fizyoterapi Programı ön lisans diploması.
7. Kabul ve Kayıt Koşulları
Öğrenciler Fizyoterapi Programına, ÖSYM’nin her yıl düzenlediği üniversiteye giriş sınavları kapsamında TYT puan türünden bir önceki yılın taban puanları esas alınarak tercih yapmak suretiyle kabul edilmektedir.
8. Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar
ÖSYM tarafından yapılan merkezî yerleştirme, başarı koşulu ile yurtiçi ve yurtdışı kurumlar arası yatay geçiş, merkezî yerleştirme puanı ile kurumlar arası ve kurum içi yatay geçiş ile programımıza öğrenci kabul edilmektedir.
Fizyoterapi Programına kabul edilen öğrenciler, kayıt yaptırmadan önce kayıtlı oldukları lisans veya ön lisans programlarından başarılı oldukları derslerin programımız ders müfredatına intibak ettirilmesini talep edebilirler. Bu talep, öğrencinin öğrenim görmeye başlayacağı akademik yılın başında Sağlık Meslek Yüksek Okulu’na yazacağı bir dilekçe ile yapılır. Talepte bulunan öğrencinin, dilekçesine onaylı bir not döküm (transkript) belgesinin aslını eklemesi gereklidir. İntibak işlemi, Sağlık Meslek Yüksek Okulu Yönetim Kurulunun ve görevlendireceği komisyonların belirlediği esaslar çerçevesinde gerçekleştirilir. İntibak işlemlerinde ders içerikleri ve AKTS yükü gözetilir.
9. Sınavlar, ölçme ve değerlendirme
Üniversitemizde sınavlar, ara sınav, final sınavı, mazeret sınavı, muafiyet sınavı, ek sınav ve tek ders sınavından oluşur. Sınavlar Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu tarafından hazırlanan ve ilan edilen programa göre yapılır. Sınavlara girmek için öğrenci kimlik kartlarının ibrazı zorunludur. Üniversitemizde bütünleme sınavı uygulaması bulunmayıp, yaz okulu programı mevcuttur.
Letter Grade |
A+ |
A |
A- |
B+ |
B |
B- |
C+ |
C |
C- |
D+ |
D |
F |
Value |
4.00 |
4.00 |
3.70 |
3.30 |
3.00 |
2.70 |
2.40 |
2.20 |
2.00 |
1.70 |
1.50 |
0.00 |
Total Points |
- |
95-100 |
85-94 |
80-84 |
75-79 |
65-74 |
60-64 |
55-59 |
50-54 |
45-49 |
40-44 |
0-39 |
Ara sınav, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulunun ön lisans programı müfredatında bulunan bir dersin verildiği yarıyıl içinde yapılan sınavdır. Her dersin bir yarıyılda en az bir ara sınavı yapılır veya ders içerisinde yapılan ödev, proje ve benzeri çalışmalar, dersin öğretim üyesi takdirinde, bir ara sınav yerine kullanılabilir. Final sınavı ise, dersin okutulduğu yarıyıl sonunda akademik takvimde belirtilen tarihler içinde yapılan sınavdır. Final sınavlarına katılabilmek için derslere %70 devam mecburiyetinin tamamlanması gerekmektedir. Öğrencilerin dersten başarılı sayılmaları için belirlenen not aralıkları aşağıdaki şekildedir:
Öğrencilerimizin akademik yeterliği her yarıyıl sonunda not ortalamaları hesaplanarak belirlenir. İkinci yarıyılın sonundan itibaren genel not ortalaması 2,00 ve üzeri olan öğrencilerin durumu başarılı; 1,99 ve altındaki öğrencilerin durumu ise akademik olarak yetersiz kabul edilir. Program müfredatında bulunan bir dersten başarısız olan öğrenciler bu dersin verildiği ilk yarıyılda dersi tekrar almak zorundadır. Başarısız olunan dersler tamamlanmadan geri kalan tüm mezuniyet koşulları gerçekleşmiş olsa da öğrenci mezuniyete hak kazanamaz.
10. Mezuniyet Koşulları
Üniversitemiz Lisans ve Ön lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin 40’ıncı maddesi uyarınca, ilgili öğrencinin, kayıtlı olduğu programın müfredatında yer alan tüm dersleri başarı ile tamamlaması, genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 ve tamamladığı toplam kredinin en az 120 AKTS olması durumunda öğrenci, ilgili programdan ön lisans diploması almaya hak kazanır.
11. Çift Ana Dal
Çift ana dal öğrenimine ilişkin usul ve esaslar YÖK’ün “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Ana Dal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümlerine göre ve “Antalya Bilim Üniversitesi Çift Ana Dal ve Yan Dal Yönergesi” çerçevesinde yapılır.
12. Yan Dal
Yan dal öğrenimine ilişkin usul ve esaslar YÖK’ün “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Ana Dal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümlerine göre ve “Antalya Bilim Üniversitesi Çift Ana Dal ve Yan Dal Yönergesi” çerçevesinde yapılır.
13. Mezun İstihdam Olanakları
Fizyoterapi programı mezunlarımızın, resmi ve özel hastanelerde, rehabilitasyon merkezlerinde, özel sağlık kuruluşlarında, özel eğitim merkezlerinde, spor-sağlık merkezlerinde, profesyonel ve amatör spor kulüplerinde, huzur evlerinde ve kaplıca-termal tesislerinde istihdam olanakları bulunmaktadır.
14. Üst Derece Programlara Geçiş
Fizyoterapi Programından mezun olan öğrencilerin dikey geçiş sınavı ile ÖSYM tarafından duyurulan lisans programlarına geçiş yapabilme imkanları bulunmaktadır.
15. Program Yeterlilikleri (Çıktıları)
16. Program Yeterlilikleri - TYYÇ Matrisi
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | ||||||||||||||||||||||
Bilgi | 1 | 1 | Bilgi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Beceriler | 1 | 1 | Beceriler | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlikler | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 1 | 1 | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yetkinlikler | ||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alana Özgü Yetkinlik | 1 | 1 | Alana Özgü Yetkinlik | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Form No: ÜY-FR-1102 Yayın Tarihi:07.10.2024 Değ. No: 0 Değ. Tarihi: - |
17. Alan - Program Yeterlilik İlişkileri
Alan Yeterlilikleri | Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | |||
Bilgi | 1 | |||||||||||||||||
2 | ||||||||||||||||||
Beceriler | 1 | |||||||||||||||||
2 | ||||||||||||||||||
3 | ||||||||||||||||||
Yetkinlikler | 1 | |||||||||||||||||
2 | ||||||||||||||||||
3 | ||||||||||||||||||
4 | ||||||||||||||||||
5 | ||||||||||||||||||
Form No: SH-FR-0021 Yayın Tarihi:14.10.2024 Değ. No:0 Değ. Tarihi: |
18. Ders Program Yeterlilikleri İlişkisi
19. Müfredat
FİZYOTERAPİ PROGRAMI | ||||||
BİRİNCİ SINIF DÖNEM I. | ||||||
GÜZ DÖNEMİ | ||||||
DERSİN KODU | DERSİN ADI | Z/S | T | U/L | YK | AKTS |
ANT101 | Temel Anatomi | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
FIZ101 | Fizyoloji | Z | 2 | 0 | 2 | 4 |
FZY101 | Fizyoterapi-I | Z | 4 | 0 | 4 | 6 |
FZY113 | Genel Fizik | Z | 3 | 0 | 3 | 4 |
FZY105 | Fizyoterapide Tıbbi Terminoloji | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
KPL101 | Kariyer Planlama | Z | 1 | 0 | 1 | 2 |
TURK101 | Türk Dili-I | Z | 1 | 0 | 2 | 2 |
INGO101 | İngilizce-I | Z | 3 | 0 | 3 | 4 |
HIST101 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-I | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
TOPLAM | 20 | 0 | 21 | 30 | ||
BİRİNCİ SINIF DÖNEM II. | ||||||
BAHAR DÖNEMİ | ||||||
DERSİN KODU | DERSİN ADI | Z/S | T | U/L | YK | AKTS |
FZY 102 | Biyomekanik | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
FZY 114 | Elektroterapi-I | Z | 1 | 2 | 2 | 5 |
FZY 106 | Fizyoterapide Ölçme ve Değerlendirme | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
FZY 118 | Fizyoterapi-II | Z | 1 | 2 | 2 | 5 |
SHTB102 | Temel Bilgi Teknolojileri | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHIS102 | İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
TURK102 | Türk Dili-II | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
INGO102 | İngilizce-II | Z | 3 | 0 | 3 | 4 |
HIST102 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-II | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
TOPLAM | 17 | 4 | 19 | 30 | ||
İKİNCİ SINIF DÖNEM III. | ||||||
GÜZ DÖNEMİ | ||||||
DERSİN KODU | DERSİN ADI | Z/S | T | U/L | YK | AKTS |
FZY 221 | Elektroterapi-II | Z | 1 | 2 | 2 | 4 |
FZY 213 | Kinezyoloji | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
FZY 225 | Klinik Bilimler-I | Z | 3 | 0 | 3 | 4 |
FZY 227 | Masaj Teknikleri ve Uygulama | Z | 1 | 2 | 2 | 3 |
FZY 200 | Yaz Stajı | Z | 0 | 0 | 0 | 7 |
USD 100 | Alan Dışı Seçmeli Ders | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
FZYI 201 | Alan İçi Seçmeli Ders-I | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
FZYI 203 | Alan İçi Seçmeli Ders-II | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
TOPLAM | 13 | 4 | 15 | 30 | ||
İKİNCİ SINIF DÖNEM IV. | ||||||
BAHAR DÖNEMİ | ||||||
DERSİN KODU | DERSİN ADI | Z/S | T | U/L | YK | AKTS |
FZY 222 | Hidroterapi Balneoterapi | Z | 1 | 2 | 2 | 4 |
FZY 224 | İş Uğraşı ve Terapisi | Z | 2 | 0 | 2 | 4 |
FZY 226 | Klinik Bilimler-II | Z | 3 | 0 | 3 | 5 |
FZY 228 | Normal Motor Gelişimi | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
FZY 220 | Ortez ve Protez | Z | 3 | 0 | 3 | 5 |
USD 100 | Alan Dışı Seçmeli Ders | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
FZYI 202 | Alan İçi Seçmeli Ders-I | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
FZYI 204 | Alan İçi Seçmeli Ders-II | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
TOPLAM | 17 | 2 | 18 | 30 | ||
SEÇMELİ DERSLER | ||||||
Alan Dışı Seçmeli Ders Listesi | ||||||
İkinci Sınıf III. ve IV. Dönem Alan Dışı Seçmeli Ders Listesi | ||||||
DERSİN KODU | DERSİN ADI | Z/S | T | U/L | YK | AKTS |
SHS200 | Meslek Etiği | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS210 | Sağlık Hizmetlerinde İletişim | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS220 | Sağlık Hukuku | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS230 | İşaret Dili | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS240 | Sağlıklı Beslenme | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
Alan İçi Seçmeli Dersler | ||||||
İkinci Sınıf III. ve IV. Dönem Alan İçi Seçmeli Ders Listesi | ||||||
DERSİN KODU | DERSİN ADI | Z/S | T | U/L | YK | AKTS |
IYS210 | İlk Yardım | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
GSS210 | Genel Sağlık Bilgisi | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
BHS210 | Bulaşıcı Hastalıklar | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
CHS210 | Cerrahi Hastalıklara Giriş | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
OES210 | Özel Eğitimde Terapi ve Uygulamalar | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
20. Ders İçerikleri
GÜZ DÖNEMİ |
||||
DERS |
T |
U/L |
YK |
AKTS |
2 |
0 |
2 |
3 |
|
Anatomiye giriş. İskelet sistemi. Kas sistemi. Sinir sistemi. Duyu organları. Endokrin sistem. Dolaşım sistemi. Solunum sistemi. Sindirim sistemi. Boşaltım sistemi. Üreme sistemi |
||||
FIZ101 Fizyoloji (2+0 2 AKTS 4) |
2 |
0 |
2 |
4 |
Dersin Tanımı ve Genel Terimler, Kimyasal ve Hücresel Organizasyon, Doku ve Organ/Sistemler; Homeostasis; Lokomotor Sistem, Dolaşım Sistemi, Solunum Sistemi, Sinir Sistemi, Boşaltım Sistemi, Üreme Sistemi, Bağışıklık Sistemi, Sindirim Sistemi, Endokrin Sistemi, Duyu organları. |
||||
FZY101 Fizyoterapi-I (4+0 4 AKTS 6) |
4 |
0 |
4 |
6 |
Fizyoterapi tanımı, içeriği, uygulama alanları, fizyoterapi tekniklerinin görev ve sorumlulukları, yasal düzenlemeler, rehabilitasyonda multidisipliner ekip çalışması, Türkiye ve diğer ülkelerde engelli bireyler için sosyal politika ve programlar. Ekip üyeleri, hasta ve yakını ile iletişim, ısının fiziksel özellikleri, ısının fizyolojik etkileri ve sıcalık modalitelerinin uygulaması |
||||
FZY113 Genel Fizik (3+0 3 AKTS 4) |
3 |
0 |
3 |
4 |
Madde; maddenin özellikleri. Katı cisimlerin denge koşulları. Ağırlık merkezi, hareket. Newton kanunları. Momentum-denge. Uzunluk, ölçme ve birimleri. Vektörler, mekanik; statik, kinetik, dinamik, akışkanlar dinamiği, iş, güç, enerji kavramı, termodinamik; sıcaklık, ısı, optik; ışığın doğası, yansıma ve kırılma yasaları, fiber-optik dalga hareketi ve ses; mekanik dalgalar, sinüzoidal dalga, elektrik akımları, |
||||
FZY105 Fizyoterapide Tıbbi Terminoloji (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
Tıbbi terminolojiye giriş, sözcüklerin temel yapısı, latince telaffuz ve vurgu, önekler- sonekler, terim çeşitleri, vücudun düzlemleri ve sistemler, kardiyovasküler sistem, solunum sistemi, sindirim sistemi, ürogenital sistem, sinir sistemi tıbbi terimleri, ilaç bilimi, hastalık sınıflaması ve analjezi ile ilgili terimler. |
||||
KPL101 Kariyer Planlama (1+0 1 AKTS 2) |
1 |
0 |
1 |
2 |
Bu ders öğrencilerin; ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanmalarını sağlayarak gelecek hedefleri ile uyumlu bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktadır. Bu kapsamda, kariyer merkezlerinin ve faaliyetlerinin tanınması, öz farkındalığın artırılması, kariyer seçeneklerinin keşfedilmesi, kariyer planlamasına katkı sağlamak için yapılabilecek faaliyetlerin keşfedilmesi, kamu ve özel sektör çalışanları ile akademi çalışılanlarının kariyerlerinden örnekler verilmesi, uluslararası değişim programlarının tanınması, yetenek kapısının tanınması gibi konuları içermektedir. |
||||
TURK101 Türk Dili-I (2+0 2 AKTS 2) |
2 |
0 |
2 |
2 |
Dilin tanımı, önemi ve özellikleri; Dillerin doğuşu; yeryüzündeki diller ve sınıflandırılması; Dil-düşünce-kültür ilişkisi; Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri; Türk dilinin tarihî dönemleri, günümüzdeki yayılma alanları; Türkçedeki seslerin özellikleri, sınıflandırılması ve çeşitli ses olayları; Türkçedeki kök ve eklerin işlevleri; Yazım kuralları, noktalama işaretleri ve uygulanmaları ile ilgili çalışmalar oluşturur. |
||||
INGO101 İngilizce-I (3+0 3 AKTS 4) |
3 |
0 |
3 |
4 |
Belirteçler; Ön hal Edatlar: Yer, Zaman, Hareket; Tekil ve Çoğul İsimler: Sayılabilir ve Sayılamayan isimler; Zamanlar: Geniş zaman, Şimdiki zaman, Geçmiş zaman yapıları; Kipler: Will, Should, Should not, Must, Must not, Can; Karşılaştırmalı yapılar; Adıllar: Kişi adılları, İyelik adılları; Sıfatlar; Olumlu cümle, Olumsuz cümle ve Soru cümleleri; Bağlaçlar: ve Fakat -ken, Çünkü. |
||||
HIST101 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-I (2+0 2 AKTS 2) |
2 |
0 |
2 |
2 |
Temel kavramlar ve Osmanlı yenileşmesi, Avrupa’daki gelişmeler, sanayi devrimi ve Fransız ihtilali, Yeni Osmanlılar, Meşrutiyet, İttihat ve Terakki Cemiyeti, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Milli Kurtuluş Savaşı hazırlık dönemi, Kongreler, Misak-ı Milli, TBMM Dönemi, Milli cephelerin kurulması, Lozan Antlaşması |
BİRİNCİ SINIF DÖNEM II. |
||||
BAHAR DÖNEMİ |
||||
DERS |
T |
U/L |
YK |
AKTS |
FZY102 Biyomekanik (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
Biyomekaniğe giriş-Newton kanunları ve mekanik prensipler, özel doku biyomekaniği, kas doku-kemik doku-bağ dokusu-kollagen doku-kıkırdak doku biyomekaniği, normal yürüyüş ve patolojik yürüyüş mekaniği, eklem biyomekaniği, kolumna vertebralis biyomekaniği, pelvis-kalça-diz eklemi-ayak ve ayak bileği biyomekaniği, omuz kol kompleksi-dirsek eklemi- el ve el bileği biyomekaniği, temporomandibular eklem biyomekaniği |
||||
FZY114 Elektroterapi-I (1+2 2 AKTS 4) |
1 |
2 |
2 |
5 |
Elektroterapiye giriş, elektrostimülasyonla ilgili genel bilgiler, ağrı mekanizması, elektrofiziksel mekanizmalar, kas ve sinirin fizyolojik yanıtları, sağlıklı ve denerve kasın uyarılma özellikleri, alçak frekanslı akımlar, galvanik akımlar, iyontoforez, faradik akımlar, sinüzoidal akımlar, Nöromüsküler Elektrik Stimülasyonu (NMES) Fonksiyonel Elektrik Stimülasyonu (FES) temel özellikleri ve uygulama ilkeleri. |
||||
FZY106 Fizyoterapide Ölçme ve Değerlendirme (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
Değerlendirme yöntemlerinin genel prensipleri, anamnez alma, postür analizi, uzunluk ölçümleri, çevre ölçümleri, üst ekstremite ve alt ekstremite gonyometrik ölçümleri, kısalık ve esneklik testleri, kaslar ve fonksiyonları, üst ekstremite ve alt ekstremite kas testi ölçme yöntemleri. |
||||
FZY118 Fizyoterapi-II (1+2 2 AKTS 5) |
1 |
2 |
2 |
5 |
Işığın fiziksel özellikleri, aydınlatma kanunları,Işığın fiziksel etkileri, Infraruj ,Ultraviole,Laser, Traksiyon, Hidroterapi, Termal ajanlar soğuk yöntemler, Kriyoterapi,Magnetoterapi Kas kasılması, izometrik, konsantrik, eksantrik ve izokinetik kasılma ve egzersizler |
||||
SHTB102 Temel Bilgi Teknolojileri (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
Temel Donanım Bilgisi, Temel Seviye İşletim Sistemi Bilgisi, İşletim Sistemi Ayarlarının Yapılandırılması, İnternet Kullanımı ve Mail Yönetimi, MS Office Word, MS Office Powerpoint ve MS Office Excel |
||||
SHIS102 İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
İş sağlığı ve güvenliği terminolojisi. İş güvenliğiyle ilgili riskler. Kaza Sebeplendirme Yöntemleri ve Kaza Teorileri. İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları. İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı. İş Güvenliği ile ilgili Kurumlar. İş Güvenliği Uygulamaları. Süreç Tehlike Analizi. Risk Analizi ve Değerlendirilmesi. İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemleri. |
||||
INGO102 İngilizce-II (3+0 3 AKTS 4) |
3 |
0 |
3 |
4 |
Zamanlar: Şimdiki zaman, Geniş zaman, Geçmiş zaman, Gelecek zaman yapıları; Kipler: Might, Could, Can, Must, May; Zarflar: Yer, Yön, Amaç, Hal zarfları; Sıfatlar: Sıfatların sırası, Karşılaştırma, Üstünlük belirten yapılar; Edilgen Yapı: Şimdiki, Geniş, Geçmiş, Gelecek zamanda edilgen yapı; Şart Cümlecikleri, Sıfat Tümceleri; Aktarım Cümleleri, Fiil Yapıları: TO, -ING; İsim Cümlecikleri, Zarf Cümlecikleri |
||||
TURK102 Türk Dili-II (2+0 2 AKTS 2) |
2 |
0 |
2 |
2 |
Kelime gurupları, cümlede yapı ve cümle türleri, anlatım bozuklukları konularını içerir. |
||||
HIST102 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-II (2+0 2 AKTS 2) |
2 |
0 |
2 |
2 |
Saltanatın kaldırılması, Cumhuriyetin ilanı, Halifeliğin kaldırılması, Cumhuriyet dönemi yeni hukuk düzeni, eğitim alanındaki devrimler, kültür ve toplumsal alanda gerçekleşen devrimler, ekonomik alanda yapılan devrimler gibi Siyasi, sosyal ve ekonomik devrimler ile 1923–1930 ve 1930 – 1938 yılları arasındaki Atatürk dönemi dış politikası, Atatürk İlkeleri, Atatürk sonrası Türkiye, Atatürk ve Gençlik, Modern Türkiye´nin doğuşu ve gelişim süreci içindeki olaylar, fikirler ve ilkeleri ele alır. Cumhuriyetin kökleşmesi için yapılan devrimler ve batılılaşma çabaları, demokrasinin unsurlarını ve kaynaklarını ele alarak daha iyiye götürme çabası edinir. |
İKİNCİ SINIF DÖNEM III. |
||||
GÜZ DÖNEMİ |
||||
DERS |
T |
U/L |
YK |
AKTS |
FZY221 Elektroterapi-II (1+2 2 AKTS 4) |
1 |
2 |
2 |
4 |
TENS, rus akımı, mikro akım, HVPC, diadinamik akım, interferansiyel-orta frekanslı akım, biofeedback, yüksek frekanslı akım, kısa dalga diatermi (KDD), kesikli kısa dalga diatermi (KKDD) mikro dalga diatermi (MDD), ultrason ve kesikli ultrason, magnetoterapi, ekstrakorporeal şok dalga tedavisi (ESWT), temel özellikleri ve uygulama ilkeleri. |
||||
FZY213 Kinezyoloji (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
Kinezyolojiye giriş- hareketin temel prensipleri, özel dokuların kinezyolojik özellikleri, kemik doku-bağ dokusu-kollogen doku-kıkırdak dokusu-kas dokusu kinezyolojisi, vertebra kinezyolojik özellikleri, eklem kinezyolojisi, normal ve patolojik yürüyüş kinezyolojisi, kolumna vertebralis kinezyolojisi, pelvis-kalça-diz eklemi-ayak ve ayak bileği kinezyolojisi, omuz kol kompleksi- dirsek eklemi-el ve el bileği kinezyolojisi, temporomandibuler eklem kinezyolojisi |
||||
FZY225 Klinik Bilimler-I (3+0 3 AKTS 4) |
3 |
0 |
3 |
4 |
Klinik Bilimlere giriş, dâhili sistem hastalıkları, biyokimyasal tanı yöntemleri, mikrobiyolojik tanı yöntemleri, radyolojik tanı yöntemleri, dermatolojik hastalıklar, kalp damar hastalıkları, solunum sistemi hastalıkları, kadın doğum hastalıkları, göz hastalıkları, kulak-burun-boğaz hastalıkları. |
||||
FZY227 Masaj Teknikleri ve Uygulama (1+2 2 AKTS 3) |
1 |
2 |
2 |
3 |
Masajın tanımı ve tarihçesi, masajın genel prensipleri, temel kavramlar ve teknikler, mekanik, fizyolojik, refleks ve psikolojik etkileri, endikasyonları ve kontraendikasyonları, alt ekstremite masajı, üst eksteremite masajı, alt sırt-bel masajı, üst sırt masajı, boyun masajı, karın masajı, kolon masajı, yüz masajı, sporda masajın kullanımı. |
||||
FZY200 YAZ STAJI (0+0 0 AKTS 7) |
0 |
0 |
0 |
7 |
Stajın amacı, teorik ve uygulamalı derslerde görülen konuların ve ilgili alandaki rutin uygulamaların, uygun kurum veya kuruluşlarda kurum staj sorumlularının denetiminde yerinde pratik yaparak, mesleki beceri ve deneyim kazandırmaktır. |
İKİNCİ SINIF DÖNEM IV. |
||||
BAHAR DÖNEMİ |
||||
DERS |
T |
U/L |
YK |
AKTS |
FZY222 Hidroterapi Balneoterapi (1+2 2 AKTS 4) |
1 |
2 |
2 |
4 |
Hidroterapiye giriş, hidroterapinin fizyolojik etkileri, hidroterapide kullanılan tanımlar ve uygulama yöntemleri, akuatik rehabilitasyon havuzlarının özellikleri, havuz tedavisi ve su içi egzersizler, belneoterapiye giriş, kaplıca tedavisi, peleido terapi ve talassho terapi uygulama yöntemleri |
||||
FZY224 İş ve Uğraşı Terapisi (2+0 2 AKTS 4) |
2 |
0 |
2 |
4 |
Takım çalışması içinde iş ve uğraşı tedavisinin (ergoterapi) rolü Günlük yaşam aktiviteleri değerlendirme ve eğitimi Transfer aktiviteleri prensip ve uygulamaları El, duyu, duyu bütünlemesi değerlendirmeleri ve tedavisi Farklı problemlerde iş-uğraşı tedavi yaklaşım prensipleri |
||||
FZY226 Klinik Bilimler-II (3+0 3 AKTS 5) |
3 |
0 |
3 |
5 |
Kardiyovaskuler hastalıklar, pulmoner hastalıklar, ortopedik hastalıklar, çocuk hastalıkları, romatolojik hastalıklar, nörolojik hastalıklar ve fizyoterapi yöntemleri |
||||
FZY228 Normal Motor Gelişimi (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
Normal gelişim terminolojisi, embriyonik gelişim, doğum sonrası normal gelişim süreci, normal hareket gelişimi, gelişimsel biyomekani, spinal eğrilerin gelişimi, somatik gelişim, sinir sistemi, refleksler, patolojik refleksler, hareket disfonksiyonları, duyu ve algının gelişimi, kardiopulmoner sistem, psikomotor sistem gelişimi, muskuloskeletal faktörler, yenidoğan ve süt çocuğunun değerlendirilmesi, kafa çiftlerinin muayenesi, denge ve koordinasyon, motor gelişim testleri |
||||
FZY220 Ortez ve Protez (3+0 3 AKTS 5) |
3 |
0 |
3 |
5 |
Ortez giriş, temel kavramlar, ortezlerin biomekanik prensipleri, ortez uygulama öncesi ve sonrasında değerlendirmeler, ayak hastalıkları, kısa yürüme ortezleri, uzun yürüme ortezleri, bel kemerli uzun yürüme ortezleri, gövde ortezleri, hastalıklara göre ortez uygulamaları, protezler, temel kavramlar, amputasyon nedenleri, amputasyon seviyeleri, üst ekstremite, alt ekstremite el ve ayak protezleri, güdük - soket uyumu, kontrol mekanizmaları, myoelektrik protezler, protezlerin uygulanışı |
İKİNCİ SINIF III. VE IV. DÖNEM |
||||
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERS LİSTESİ |
||||
İKİNCİ SINIF III. VE IV. DÖNEM ALAN DIŞI SEÇMELİ DERS LİSTESİ |
||||
SEÇMELİ DERS (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
SHS200 Meslek Etiği |
||||
Etik Nedir? / Etik Kuramlara Bir Bakış / Temel Kavramlar: Sorumluluk, Hesap verebilirlik ve Yükümlülük / Etik Analiz; Toplum ve Bilişim Etiği: Toplum ve Teknoloji Arasındaki İki Yönlü İlişki Bilişim Teknolojilerinin Etkileri; İyimser, Kötümser, Bağlamcı Sağlık Sorunları, İşsizlik, Sosyal İlişkiler. Güvenlik, Kötüye Kullanım ve Siber Suçlar; İnsan hakları ve Hasta hakları, Hastane etik kurulları; Tıp meslek etiği ilkeleri ve deontoloji, Tıp meslek etiği ilkeleri ve deontoloji; Etik vaka analizi; Biyoetik; Etik sorunlar ve etik karar verme süreci, tıbbi etik ikilemler; Etik davranış ilkeleri; Mahremiyet; Vaka tartışması. |
||||
SHS210 Sağlık Hizmetlerinde İletişim |
||||
İletişimin tanımı, önemi ve tarihçesi, İletişimin boyutları, türleri, özellikleri, Sözsüz iletişim, Etkili iletişim yöntemleri (dinleme/ empati), Sözlü iletişim, Örgütsel iletişim (yatay ilişki/ dikey ilişki), Duygusal Zekâ, Kendini Tanıma ve Farkındalık, Başkalarını Tanıma ve Empati, İletişim Becerileri, Motivasyon ve Planlama, Sorun Çözme Becerileri, Öfke, Saldırganlık ve Şiddet, İlişki Yönetimi, Sebatkârlık, Sağlıklı Karar Verme, Uzlaşmacılık, Öfkeli hastaya yaklaşım ve yakını ölen bireye yaklaşım, Engelli hastaya yaklaşım, Çocuk ve yaşlı hastayla yaklaşım, Geri bildirim ve istekte bulunma, İletişim çatışmaları ve çözümleri. |
||||
SHS220 Sağlık Hukuku |
||||
Sağlık Hukukuna Giriş. Sağlık Hukukunun Temel Kavramları ve Kurumları. Hasta Hakları Ve Kavramları, Hekim Hakları Ve Kavramları. Tıbbı Müdahalelerde Mahremiyet. Aydınlatma ve Rıza. Tıbbı Müdahalenin Hukuka Aykırılığı. Tıbbı Endikasyon Olmaksızın Yapılan Müdahaleler. Hastane ve Hasta Arasındaki İlişkiler İle Hukuksal Niteliği. Özel Hastaneler İle Hasta Arasındaki İlişkinin Hukuksal Niteliği. Kamu Hastanleri İle Hasta Arasındaki İlişkinin Hukuksal Niteliği. Hatalı Tıbbı Uygulamalar ve Tazminat Sorunları |
||||
SHS230 İşaret Dili |
||||
Türk İşaret Dili'nin (TİD) Tanımı, El ve parmak şekilleri, ellerin vücuda göre konumu, mimiklerin fonksiyonu, Tek ve çift el kullanımı, işaretlerin Türkçe ile ilişkisi, İşaret anlamlandırma, özgün anlatım biçimi, El-beden uyumu, yüz ifadesi-mesaj uyumu, Selamlaşma, hal-hatır sorma, TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma, Duygu ve düşünceleri aktarma, Egzersiz: İşaret dili ile müzik çalışması |
||||
SHS240 Sağlıklı Beslenme |
||||
Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki, yeterli ve dengeli beslenmenin tanımı, Besin ögeleri: karbonhidratlar, yağlar, proteinler, Besin ögeleri: vitaminler, Besin ögeleri: su ve mineraller, Fonksiyonel Gıdalar ve Probiyotik, Beden ağırlığı dengesizliği, şişmanlık ve zayıflık tanımı, oluşum nedenleri, düzeltilmesi, diyet değişikliği, İnsülin tanımı ve etkinliği, diyabet tanı kriterleri, tanı testleri, komplikasyonları, Diabetes Mellitus tanımı, epidemiyolojisi, hastalığın sınıflandırılması, Diabetes Mellitus oluşum nedenleri ve mekanizmaları ile tedavisi, Özel durumlarda beslenme, Hastalıklara göre beslenme-Kanser hastalarında beslenme, Enfeksiyon hastalıklarında beslenme, Hastalıklara göre beslenme-Sinir sistemi hastalıklarında beslenme, Sindirim sistemi hastalıklarında beslenme, Hastalıklara göre beslenme-Kalp damar hastalıklarında beslenme, Böbrek hastalıklarında beslenme-Solunum sistemi hastalıklarında beslenme, Ülkemizde ve Dünya’da görülen beslenme sorunları ve epidemiyolojisi, Ulusal besin ve beslenme plan ve politikalar. |
İKİNCİ SINIF III. VE IV. DÖNEM |
|
||||
ALAN İÇİ SEÇMELİ DERS LİSTESİ |
|
||||
İKİNCİ SINIF III. VE IV. DÖNEM ALAN İÇİ SEÇMELİ DERS LİSTESİ |
|
||||
SEÇMELİ DERS (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
|
IYS210 İlk Yardım |
|||||
Genel İlk Yardım Bilgileri, İnsan Vücudu, Hasta/Yaralı ve Olay Yeri Değerlendirmesi, Temel Yaşam Desteği, Solunum Yolu Tıkanıklıkları, Kanamalar ve Şok, Yaralanmalar, Yanıklar, Donmalar, Sıcak Çarpması, Bilinç Bozuklukları (Bilinç Kayıplar, Havale, Kan Şekeri Düşüklüğü, Göğüs Ağrısı), Zehirlenmeler, Hayvan Isırmaları, Göze-Kulağa-Buruna Yabacı Cisim Kaçması, Boğulmalar, Kırıklar, Çıkıklar, Burkulmalar, Taşıma Teknikleri. |
|||||
GSS210 Genel Sağlık Bilgisi |
|||||
Genel Tanımlar, Hastalıklardan korunma, İnfeksiyonlardan Korunma (Asepsi, antisepsi, sterilizasyon, dezenfeksiyon), Toplumda Sık Görülen İnfeksiyon Hastalıkları (Tbc, hepatit, AIDS, akut infeksiyonlar), Toplumda Sık Görülen Kronik Hastalıklar (Diabet, astım, kanser, hipertansiyon, kronik kalp hastalıkları), Kadın Sağlığı, Aile Planlaması, Çocuk Sağlığı, Ruh Sağlığı ve Stresle Mücadele, Gençlik ve Uyuşturucu, Alkol Bağımlılığı, Kazalardan Korunma |
|||||
BHS210 Bulaşıcı Hastalıklar |
|||||
Dünyada ve Türkiyede bulaşıcı hastalıkların tarihsel gelişimi, Enfeksiyon gelişim dönemleri Bulaşıcı hastalıklar ve bulaşıcı hastalıkların görülmesini etkileyen faktörler, Enfeksiyon etkeni mikroorganizmalar ve bulaşma yolları, Enfeksiyon süreci döngüsü ve önemi Enfeksiyona karşı vücudun savunma düzeni ve vücut savunmasını etkileyen faktörler, Enfeksiyon gelişim dönemleri Bulaşıcı hastalıklar ve bulaşıcı hastalıkların görülmesini etkileyen faktörler, Çocukluk çağı enfeksiyon hastalıkları Hava yoluyla bulaşan hastalıklar ve korunma yolları, Kan, vücut sıvı ve salgılarına temasla bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve korunma yolları, Zoonaslarla bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve korunma yolları Bildirimi zorunlu hastalıklar, Toplum bağışıklığı ve epidemileri önleme yolları, Hastane enfeksiyonları ve önemi, enfeksiyon kontrol önlemleri, el yıkama ve el antisepsisi, Bulaşıcı hastalıkların kontrolünde izolasyonun önemi İzolasyon tipleri ve alınacak önlemler, Çapraz enfeksiyonların önlenmesinde uyulması gereken önlemler |
|||||
CHS210 Cerrahi Hastalıklara Giriş |
|||||
Cerrahiye Giriş (Cerrahinin Tarihçesi, Cerrahi Gerektiren Durumlar, Cerrahinin Sınıflandırılması, Cerrahinin Hasta Üzerine Etkisi), Cerrahide Temel Teorik Kavramlar (homeostasis, ağrı, anksiyete, cerrahi asepsi), Travmaya Karşı Bedenin Tepkileri (İnflamasyon, Yara/ yaraçeşitleri, İnsizyon/ İnsizyonçeşitleri, Yara iyileşmesi, Yara iyileşmesini etkileyen faktörler), Ameliyat Öncesi (Preoperatif) Dönem, Ameliyat Sırası (İntraoperatif) Dönem, Ameliyat Sonrası (Postoperatif) Dönem, Gastrointestinal Sistem (GİS), Meme Hastalıkları ve Cerrahi tedavisi, Endokrin Hastalıkları ve Cerrahi tedavisi, Doku ve Organ Tranplantasyonu, Kas- İskelet Sistemi Hastalıkları ve Cerrahi tedavisi, Sinir sistemi hastalıkları ve Cerrahi tedavisi, Plastik cerrahi ve yanıklar, solunum sistemi hastalıkları, kulak burun boğaz hastalıkları ve tedavisi. |
|||||
OES210 Özel Eğitimde Terapi ve Uygulamalar |
|||||
Periferik sinir yaralanmalarında ve brakial pleksus yaralanmalarında fizyoterapi, fasial paralizi, deri hastalıkları, yanık ve kanserde fizyoterapi, gebelikte sık görülen problemler ve fizyoterapi, postnatal fizyoterapi, geriatride, baş ağrılarında, şiddete maruz kalanlarda fizyoterapi, otistik çocukların nörogelişimsel bozukluklarında fizyoterapi yöntemleri |
|||||