Letter Grade |
A+ |
A |
A- |
B+ |
B |
B- |
C+ |
C |
C- |
D+ |
D |
F |
Value |
4.00 |
4.00 |
3.70 |
3.30 |
3.00 |
2.70 |
2.40 |
2.20 |
2.00 |
1.70 |
1.50 |
0.00 |
Total Points |
- |
95-100 |
85-94 |
80-84 |
75-79 |
65-74 |
60-64 |
55-59 |
50-54 |
45-49 |
40-44 |
0-39 |
ANTALYA BİLİM ÜNİVERSİTESİ |
|||||||||
1.YIL |
|||||||||
1 Güz Dönemi |
|
|
|
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
Ön / Yan Koşul |
|
FTR 113 |
Fizyoterapi Rehabilitasyona Giriş ve Etik |
2 |
0 |
2 |
3 |
|
|||
FTR 115 |
Anatomi I |
|
|
|
2 |
2 |
4 |
5 |
|
FTR 117 |
Fizyoloji I |
|
|
|
2 |
1 |
3 |
4 |
|
INGL 101 |
İngilizce I |
|
|
|
2 |
0 |
2 |
2 |
|
HIST 101 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I |
2 |
0 |
2 |
2 |
||||
TURK 101 |
Türk Dili I |
|
|
|
2 |
0 |
2 |
2 |
|
FTR 119 |
Fizik |
2 |
0 |
2 |
3 |
||||
FTR121 |
Psikososyal Rehabilitasyon |
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
|
|
FTR 1XX1 |
Alan Seçmeli Ders |
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
||
FTR 1XX3 |
Alan Seçmeli Ders |
|
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
|
|
|
|
|
TOPLAM |
20 |
3 |
23 |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 Bahar Dönemi |
|
|
|
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
Ön / Yan Koşul |
|
FTR 118 |
Anatomi II |
|
|
|
2 |
2 |
4 |
5 |
|
FTR 120 |
Fizyoloji II |
|
|
|
2 |
1 |
3 |
4 |
|
HIST 102 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II |
|
|
2 |
0 |
2 |
2 |
|
|
TURK 102 |
Türk Dili II |
|
|
|
2 |
0 |
2 |
2 |
|
INGL 102 |
İngilizce II |
|
|
2 |
0 |
2 |
2 |
|
|
FTR 122 |
Engellilik ve Halk Sağlığı |
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
|
|
FTR 1XX2 |
Alan Seçmeli Ders |
1 |
1 |
2 |
3 |
||||
FTR 1XX4 |
Alan Seçmeli Ders |
|
|
|
1 |
0 |
1 |
3 |
|
FTR 1XX6 |
Alan Seçmeli Ders |
1 |
0 |
2 |
3 |
||||
FTR 1XX8 |
Alan Seçmeli Ders |
|
|
1 |
1 |
1 |
3 |
|
|
|
TOPLAM |
16 |
5 |
21 |
30 |
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DERSLER |
DERS SAYISI |
KREDİ |
AKTS |
|
|||||
TEMEL DERSLER |
8 |
22 |
30 |
|
|||||
GENEL DERSLER |
6 |
12 |
12 |
|
|||||
ALAN SEÇMELİ DERSLER |
6 |
10 |
18 |
|
|||||
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERSLER |
0 |
0 |
0 |
|
|||||
1.YIL TOPLAM |
20 |
44 |
60 |
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.YIL |
|||||||||
3 Güz Dönemi |
|
|
|
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
Ön / Yan Koşul |
|
FTR 221 |
Fizyoterapide Temel Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri |
1 |
3 |
3 |
4 |
|
|||
FTR 223 |
Manipulatif Tedavi I |
|
|
1 |
3 |
3 |
4 |
|
|
FTR 225 |
Elektroterapi I |
|
|
|
1 |
3 |
3 |
4 |
|
FTR 227 |
Isı, Işık ve Hidroterapi |
|
|
1 |
2 |
2 |
3 |
|
|
FTR 229 |
Hareket ve Fonksiyon Gelişimi |
|
|
1 |
1 |
2 |
3 |
|
|
FTR 231 |
Biyomekani ve Kinezyoloji I |
|
|
2 |
1 |
3 |
3 |
|
|
FTR 233 |
Nörolojik Bilimler |
2 |
0 |
2 |
3 |
||||
FTR 2XX1 |
Alan Seçmeli Ders |
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
|
|
FTR 2XX3 |
Alan Seçmeli Ders |
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
||
|
|
|
|
TOPLAM |
13 |
13 |
22 |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 Bahar Dönemi |
|
|
|
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
Ön / Yan Koşul |
|
FTR 222 |
Temel Egzersiz Uygulamaları |
|
|
1 |
3 |
3 |
3 |
|
|
FTR 224 |
Manipulatif Tedavi II |
|
|
1 |
1 |
3 |
3 |
|
|
FTR 226 |
Elektroterapi II |
|
|
|
1 |
3 |
3 |
4 |
|
FTR 228 |
Egzersiz Fizyolojisi |
|
|
|
2 |
1 |
3 |
3 |
|
FTR 230 |
Beslenme İlkeleri |
|
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
|
FTR 232 |
Biyomekani ve Kinezyoloji II |
|
|
2 |
1 |
3 |
3 |
|
|
FTR 234 |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Mesleki Uygulama I (4 Hafta Yaz Uygulaması) |
1 |
8 |
5 |
5 |
||||
FTR 236 |
Nöroşirurji |
2 |
0 |
2 |
3 |
|
|||
FTR 2XX2 |
Alan Seçmeli Ders |
2 |
0 |
2 |
3 |
||||
|
|
|
|
TOPLAM |
14 |
17 |
26 |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DERSLER |
DERS SAYISI |
KREDİ |
AKTS |
|
|||||
TEMEL DERSLER |
15 |
42 |
51 |
|
|||||
GENEL DERSLER |
0 |
0 |
0 |
|
|||||
ALAN SEÇMELİ DERSLER |
3 |
6 |
9 |
|
|||||
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERSLER |
0 |
0 |
0 |
|
|||||
2.YIL TOPLAM |
18 |
48 |
60 |
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ALAN SEÇMELİ DERSLER |
|
|
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
|
||
FTR 123 |
İletişim Becerileri |
|
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
|
FTR 125 |
İş Sağlığı ve İş Güvenliği |
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
|
|
FTR 127 |
Temel Bilgi İletişim Teknolojileri Kullanımı |
0 |
2 |
2 |
3 |
|
|||
FTR 129 |
Sosyolojiye Giriş |
2 |
0 |
2 |
3 |
||||
FTR 124 |
İlk Yardım |
|
|
|
1 |
1 |
2 |
3 |
|
FTR 126 |
Fizyoterapide Biyokimya |
|
|
1 |
0 |
1 |
3 |
|
|
FTR 128 |
Fizyoterapide Histoloji |
|
|
1 |
0 |
2 |
3 |
|
|
FTR 130 |
Fizyoterapide Patoloji |
|
|
1 |
1 |
1 |
3 |
|
|
FTR 132 |
Elektrofizyoloji |
|
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
|
FTR 134 |
Sağlık Hizmetleri Yönetimi |
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
|
|
FTR 136 |
Temel Genetik |
|
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
|
FTR 138 |
Mikrobiyoloji |
2 |
0 |
2 |
3 |
||||
FTR 235 |
Fonksiyonel Nöroanatomi |
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
|
|
FTR 237 |
Ortopedi |
2 |
0 |
2 |
3 |
||||
FTR 239 |
Sağlık Ekonomisi |
|
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
|
FTR 241 |
Girişimcilik ve Proje Yönetimi |
2 |
0 |
2 |
3 |
||||
FTR 243 |
Davranış Bilimleri |
|
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
|
FTR 245 |
Akuaterapi |
2 |
0 |
2 |
3 |
||||
FTR 238 |
Dahili Hastalıklar |
|
|
|
2 |
0 |
2 |
3 |
|
FTR 240 |
Sağlık Hukuku |
2 |
0 |
2 |
3 |
||||
FTR 242 |
Sağlık Turizmi ve Tamamlayıcı Terapiler |
|
2 |
0 |
2 |
3 |
|
||
FTR 244 |
Fizyoterapide Duyu Bütünlüğü |
2 |
0 |
2 |
3 |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ALINAN DERS SAYISI VE KREDİ TOPLAMI |
DERS SAYISI |
KREDİ |
AKTS |
|
|||||
38 |
92 |
120 |
|||||||
Form No:ÜY-FR-1053 Yayın Tarihi:25.08.2021 Değ.Tarihi:-Değ.No:0 |
Ders Kodu | Ders adı | Ders İçeriği |
---|---|---|
FTR 113 |
FİZYOTERAPİ REHABİLİTASYONA GİRİŞ VE ETİK |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon tanımı, mesleki kimliği, yetki ve sorumlulukları, içeriği ve gelişimi, fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitimi ve uygulama alanları, profesyonel uygulamalar, ekip çalışması, deontoloji tanımı, fizyoterapide ve rehabilitasyonda etik prensipler, etik sorunlar ve çözüm yolları |
FTR 115 |
ANATOMİ I |
İnsanı oluşturan yapıların normal anatomisi ve fonksiyonları yer alır. İnsan anatomisi ile ilgili temel kavramlar, Anatomiye giriş, anatomik terminoloji, Hareket sistemi (Kemikler-Eklemler Kaslar). |
FTR 117 |
FİZYOLOJİ I |
Hücre fizyolojisi, doku, kemik, kıkırdak, kas fizyolojisi, kan fizyolojisi, periferik sinir ve merkezi sinir sistemi fizyolojisi. |
INGL 101 |
İNGİLİZCE I |
Öğrencilerin başlangıç düzeyde İngilizce dil bilgisi ve kelime bilgisi ile birlikte okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerinin öğretimini içerir. |
TURK 101 |
TÜRK DİLİ I |
Noktalama işaretleri ve yazım kuralları, Dilin doğuşu ve dilin önemi, Dünyadaki diller: Dil aileleri, yapı ve köken bakımından dünya dilleri, Türk Dilinin tarihi dönemleri, Çağdaş Türk Lehçeleri, Dil Bilgisi ve bölümleri: Türkçenin sesleri ve sınıflandırılması, ses değişmeleri, ses olayları, Türkçeye sözcük kazandırma yolları ve tarihçesi: yapısı bakımından kelimeler, kökler ve ekler, yapım ekleri: fiilden fiil, fiilden isim, isimden isim, isimden fiil, çekim ekleri: hal ekleri, anlam bakımından kelimeler, fiilimsiler, sıfatlar, zamirler |
HIST 101 |
ATATÜRK İLKELERI VE İNKILÂP TARiHi I |
Kavramlar ve Osmanlı-Türk modernleşmesi, Fransız Devrimi & Sanayi Devrimi, Modern Devletin Oluşumu Doğrultusunda İlk Adımlar 1789-1839, Tanzimat Dönemi 1839-1876, I.Meşrutiyet’in İlanı ve II. Abdülhamit Dönemi 1876-1908, 19. Yüzyılda Osmanlı Ekonomisi, Jön Türkler, Milli Mücadele Dönemi, Lozan Konferansı ve Lozan Barış Antlaşmasının Değerlendirilmesi, Cumhuriyetin İlk Yılları 1923-1930. |
FTR 119 |
FİZİK |
Ölçme, Vektörler, Fiziksel büyüklükler, Bir ve iki boyutlu hareket, Newton kanunları-hareket yasaları , İş, güç, enerji, Enerjinin korunumu, Momentumun korunumu, Mekanik bilgisi, Katı cisimler ve kütle merkezi, denge,esneklik prensipleri, Isı ve sıcaklığa genel bakış, Temel elektrik bilgileri (Elektrik Alan, elekt potansiyel, devreler vb), Manyetik Alan, Işık ve ışığın özellikleri. |
FTR 121 |
PSİKOSOSYAL REHABİLİTASYON |
Psikososyal rehabilitasyon alanındaki kavramların tanımlanması, kaza sonrası yaşanan psikososyal süreç ve uyum aşamaları, stres ve posttravmatik stres bozukluğu, travmatik yaralanmalardan sonra görülen problemlerde psikososyal rehabilitasyon, nörolojik hastalıklarda psikososyal rehabilitasyon, çocuklarda özüre neden olan problemlerde psikososyal rehabilitasyon, ilerleyici kronik hastalıklarda ve geriatrik kişilerde psikososyal rehabilitasyon, fiziksel engellilerde psikosoyal süreç, engelli çocuğa sahip ailelerde psikosoyal süreç, görme engellilerde psikosoyal süreç, işitme-konuşma engellilerde psikosoyal süreç, depresyon ve başa çıkma yolları. |
FTR 123 |
İLETİŞİM BECERİLERİ |
İletişimin tanımı, öğeleri, türleri ve iletişim engelleri, iletişim geliştirme yöntemleri, gençlerde iletişim ve iletişim problemleri, sağlık personellerinin birbirleriyle iletişimleri, hastalarla ilişkilerinde temel öğeler ve modeler, hasta ve fizyoterapist iletişiminin temelleri, hasta ile görüşmede temel teknikler, içeriği ve yönetimi, çocuk ve yaşlı hastalarda iletişim, farklı hastalıklar ve durumlarda iletişim. |
FTR 125 |
İŞ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİ |
İş Sağlığı ve İş Güvenliği dersi tanımı ve tarihsel gelişimi, İş sağlığı ve güvenliğinin genel olarak önemi, iş kazası ve meslek hastalıklarının işçiler, işveren ve ülke ekonomisi açısından maliyetleri, iş kazalarının ve meslek hastalıklarının nedenleri, iş kazalarına ve işçi sağlığı sorunlarına karşı alınabilecek önlemler, ülkemizde iş sağlığı ve güvenliğinden sorumlu kuruluşlar, ülkemizde iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili uygulamada karşılaşılan sorunlar, iş sağlığı ve güvenliğine ilişkin mevzuat, İşverenin işçiyi gözetme borcu, İşverenin sorumluluğunun kaynakları ve türleri, işverenin sorumluluğunun hukuki niteliği, işverenin sorumluluğunun koşulları ve bunun diğer sorumluluk halleriyle karşılaştırılması, iş kazası ve meslek hastalığından doğan maddi tazminat ve işçinin ölümü halinde destekten yoksun kalma tazminat davaları, iş kazası ve meslek hastalığından doğan manevi tazminat davaları ve iş güvenliği tedbirlerini almayan işverenlere uygulanacak kamu hukuku yaptırımları, Türkiye’de iş güvenliği denetiminin örgüt yapısı ve uygulanışı |
FTR 118 |
ANATOMİ II |
İnsan anatomisi ile ilgili temel kavramların işlendiği dersin ikinci bölümü; solunum sistemi, sinir sistemi, dolaşım sistemi, sindirim sistemi, duyu organları ve sistemleri, boşaltım sistemi, pelvis-perineum üreme sistemi, endokrin sistem. |
FTR 120 |
FİZYOLOJİ II |
Solunum Fizyolojisi, Enerji ve Metabolizma Fizyolojisi, Kardiovasküler Sistem Fizyolojisi, Duyu Fizyolojisi, Sindirim Fizyolojisi, Endokrin ve Boşaltım Fizyolojisi |
INGL 102 |
İNGİLİZCE-II |
Öğrencilerin başlangıç düzeyde İngilizce dilbilgisi ve kelime bilgisi ile birlikte okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerinin öğretimini içerir. |
HIST 102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ II |
20. Yüzyıl Dünya Tarihine Kısa Bir Bakış, Türkiye Büyük Millet Meclisi'ndeki Siyasî Partiler, iktidar-muhalefet ilişkileri, Partiler: Cumhuriyet Halk Partisi, Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası, Serbest Fırka; Siyasî ve toplumsal hayatın Demokratikleşmesi, İkinci Dünya Savaşı ve Türkiye, Türkiye’de Çok Partili Hayata ve Demokrasiye Geçiş, Demokrat Parti Dönemi, İstikrarsız Koalisyonlar, Ekonomik Gelişmeler ve Toplumsal Dönüşüm, Muhtıradan Darbeye, 12 Eylül Darbesi Sonrasında Türkiye, 90’lı ve 2000’li Yıllarda Türkiye. |
TURK 102 |
TÜRK DİLİ II |
Noktalama işaretleri, yazım kuralları, kompozisyon tanımı, amacı, kompozisyonda başarılı olmanın yöntemleri, kompozisyon yazmada yöntemler, anlatım özellikleri, anlatım bozuklukları, anlatım biçimleri, anlatım türleri |
FTR 122 |
ENGELLİLİK VE HALK SAĞLIĞI |
Bu derste normallik, engellilik ve sağlık kavramı konusundaki tanımlar, sağlığı etkileyen faktörler ve sağlığın değerlendirilmesi, engelliliğe İlişkin modeller medikal ve sosyal model, engelliliğin insan gelişimine ve aile sistemi üzerine etkisi, engelliliğin sınıflandırılması görme engelliler, ortopedik engelliler, işitme/dil ve konuşma engellileri, zihinsel engelliler, ruhsal ve duygusal engelliler, engelli bireylerin toplumla ilişkisi ve engelli bireylerin hakları, sağlığın geliştirilmesinde gerekli yaklaşım modelleri, toplum temelli rehabilitasyon, fizyoterapide uluslararası sınıflandırma sistemi, iş, okul ve çevre sağlığı, koruyucu fizyoterapi ve rehabilitasyon konuları ele alınır. |
FTR 124 |
İLK YARDIM |
Hasta bakım prensipleri, sağlık ve yaralanma, kaza bölgesinin incelenmesi, hasta ve yaralının değerlendirilmesi, temel hayat desteği (erişkin), temel hayat desteği (çocuk), kanama, yaralanma ve şok, havayolunun tıkanması, zehirlenme ve ilk yardım, hayvan ısırığı ve sokmaları, kırık, çıkık ve burkulmada ilk yardım, bilinç kaybı ve koma, hastaları taşıma tekniği, yanıklar. |
FTR 126 |
FİZYOTERAPİDE BİYOKİMYA |
Kimyasal bağlar, su ve tamponlar, Amino asitler ve proteinler, Enzimler ve koenzimler, Karbohidratlar, Lipitler ve biyolojik zarlar, Sinyal iletim mekanizmaları, Hormonlar, Biyoenerjetik ve metabolizmanın temel kavramları, Karbohidrat metabolizması, Lipit metabolizması, Amino asit ve protein metabolizması, Metabolizmanın integrasyonu, Klinik biyokimyada temel kavramlar, klinik açıdan ödem, Enflamasyonun laboratuvar tanısı, İdrar, kasların klinik laboratuvar incelemesi, genel kan biyokimyası. |
FTR 128 |
FİZYOTERAPİDE HİSTOLOJİ |
Histolojiye giriş ve Histolojik Yöntemler, epitel doku, bağ doku, kıkırdak doku, kemik doku, kan doku, kas doku, sinir doku, lenfoid sistem. |
FTR 130 |
FİZYOTERAPİDE PATOLOJİ |
Patolojiye giriş, patolojik inceleme, laboratuar yöntemleri ve canlı hastalık etkenleri, hemopoetik sistem hastalıkları, tümör patolojisi, kalp hastalıkları, iltihap-nekroz-trombüsembolüs-infarktüs, solunum hastalıkları, kadın genital sistemi hastalıkları ve meme hastalıkları, gastrointestinal sistem hastalıkları, endokrin sistem hastalıkları, üriner ve erkek genital sistem hastalıkları, gastrointestinal sistem hastalıkları, kemik ve yumuşak doku hastalıkları, deri hastalıkları |
FTR 221 |
FİZYOTERAPİDE TEMEL ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon’da hikaye alma (yaş, boy, kilo, iş/oyun/okul durumu, gelişimi, yaşadığı çevre, soy geçmişi, tıbbi hikayesi, fonksiyonel durumu, aktivite düzeyinin kaydedilmesi), gözlemsel analizi (deri rengi, deri bütünlüğü, skar doku, ödem varlığı) vücut yapısı, postürü (dinamik, statik, istemli), antropometrik ölçümleri, kassal kuvveti, kassal enduransı, esnekliği, eklem hareket açıklığı (pasif, aktif, fonksiyonel), koordinasyonu, temel ölçme ve değerlendirme yöntemleri ile değerlendirme ve yorumlayabilme yetisi kazandırmak amaçlanır. |
FTR 223 |
MANİPULATİF TEDAVİ I |
Özgün masaj tekniklerinin (klasik masaj, konnektif doku, teröpotik masaj, manuel lenf drenaj) mekanik, fizyolojik, psikolojik ve refleks etkileri ile uygulama sonrası etkinliği belirlemede kullanılacak değerlendirme yöntemleri ve bu yöntemlerin pratik uygulamaları öğretilir. Öğretilecek yöntemlerin endikasyon ve kontraendikasyonları; biopsikososyal çerçevede klinik örnekler ile hasta emniyetini sağlayarak değerlendirme ve analitik yaklaşımlar ile etkin tekniğin hangisi olduğuna karar verme yetisi kazandırmak amaçlanır. |
FTR 225 |
ELEKTROTERAPİ I |
Kanıta dayalı Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını destekleyecek elektroterapatik ve elektrofiziksel ajanların (iyontoforez, TENS, enterferansiyel akımlar, faradik stimülasyon, yüksek voltajlı galvanik stimülasyon, nöromusküler elektrik stimülasyonu, elektriksel kas stimülasyonu, biofeedback, vs) endikasyonları, kontraendikasyonları, yararlılıkları ve uygulama şekilleri ile sağlam ve yaralanmış periferik sinirlerin elektrofizyolojik yanıtlarının yorumlanma yetisi kazandırmak amaçlanır. |
FTR 227 |
ISI, IŞIK VE HİDROTERAPİ |
Ağrı fizyolojisi ve parametrelerinin (tipi, şiddeti, frekansı, lokalizasyonu, paterni, tarzı sebepleri) değerlendirilmesi, inflamasyon, yumuşak doku iyileşme süreci, immobilizasyonun etkileri, dejenerasyon ve rejenerasyon süreçleri; fizyoterapi ve rehabilitasyonda kullanılan yüzeyel sıcak (infraruj, hot pack, fluidoterapi, parafin, ultraviole vb), soğuk uygulamalar (buz masajı, kryoterapi, cold pack vb), lazer ve hidroterapi (zıt banyo, havuzlar, whirpool, kaplıcalar) yöntemlerinin gözden geçirilmesi ve örnek uygulamalar ile fiziksel prensipler, fizyolojik etkiler, uygulama yöntemleri, endikasyonları, kontraendikasyonları ve tehlikeleri konusunda temel bilgi ve uygulama yöntemleri örnekler ile ders kapsamında ele alınır. |
FTR 229 |
HAREKET VE FONKSİYON GELİŞİMİ |
Normal hareket ve fonksiyon gelişimi ilgili terminoloji ve kavramlar, Gelişim Teorileri, Normal ve anormal hareket ve fonksiyonun gelişim, Refleks ve duyu gelişimi, Motor gelişim basamakları, bebek gelişimi psikomotor gelişim, motor organizasyon düzeyleri, yenidoğan değerlendirmesi, patolojik refleksler, Çocuğun prenatalden adolesana normal gelişim süreci, pediatrik nörolojik muayene, spinal ve beyin sapı refleksleri, orta beyin düzeltme reaksiyonları, korteks seviyesi, denge reaksiyonları, motor gelişim testleri, refleks ve duyu gelişimi, riskli bebekler, hipotonik bebek, cerebral palsy. |
FTR 231 |
BİYOMEKANİ VE KİNEZYOLOJİ I |
Hareket ve mekanik prensipler, kemik, kas, kollajen, kıkırdak ve yumuşak dokunun biyomekanik özellikleri ve patomekaniği, vücut eklemlerinin genel mekanik özellikleri, denge, oryantasyon düzlemleri ve koordinatlar ile normal ve patolojik yürüyüş ders kapsamında ele alınır. |
FTR 233 |
NÖROLOJİK BİLİMLER |
Çocuk ve erişkinlerde, nörolojik değerlendirme, medulla spinalis hastalıkları, cerebrovasküler hastalıklar, ekstrapiramidal sistem hastalıkları, cerebellar sistem hastalıkları, nöromüsküler hastalıklar, MS, Parkinson, polio, guillain barre, periferik sistem ve hastalıkları, sinir ve kasta dejenerasyon ve rejenerasyon, elektrofizyolojik testler (EMG, sinir iletim çalışmaları, uyarılmış potansiyeller, EEG). |
FTR 235 |
FONKSİYONEL NÖROANATOMİ |
Merkezi, periferik ve otonom sinir sisteminin özelliklerini ve fonksiyonlarını kavranmasını sağlamak; kranial ve periferik sinir bütünlüğünü değerlendirme ve bu nöroanatomik yapıların işlev bozuklukları sonucunda gelişebilecek fonksiyon bozukluklarını ayırt edebilme yeterliliği kazandırmak amaçlanır. |
FTR 237 |
ORTOPEDİ |
Kırıklar, çıkıklar, Üst ekstremitede görülen ortopedik problemlerin değerlendirmesi ve tedavisi (omuz kuşağı- (kol ve dirsek- ön kol ve el), Artroplastiye giriş (omuz, kalça, diz, ayak bileği, küçük eklem), Çocuk ortopedisi, Kalça, diz, ayak-ayak bileği ekleminde görülen ortopedik problemlerin değerlendirmesi ve tedavisi, Amputasyonlar, Omurgada görülen ortopedik problemlerin değerlendirmesi ve tedavisi, Postür bozukluğu (skolyoz-kifoz- göğüs deformiteleri), Ortopedik tümörler. |
FTR 222 |
TEMEL EGZERSİZ UYGULAMALARI |
Fizyoterapi ve rehabilitasyonda terapötik egzersiz yaklaşımları hazırlarken sıklıkla kullanılan eklem hareket açıklığı egzersizleri, yatak içi egzersizler, tilt table, germe egzersizleri, kuvvetlendirme egzersizleri (baş, boyun, bel, ekstremite), izokinetik egzersizler, aerobik egzersizler, gevşeme egzersizleri (nefes ve hareket stratejileri, gevşeme teknikleri), açık ve kapalı halka egzersizleri, denge ve derin duyu egzersizleri, piliometrik/çeviklik egzersizleri, dinamik lomber stabilizasyon egzersizleri, kompresyon terapisi, kesikli/sürekli traksiyon uygulamaları ve sürekli pasif hareket (CPM) konuları ders kapsamında işlenir. Derste kişiye ve topluma özgü egzersiz protokolünde gerektiği durumlarda gerekli değişiklikleri doğal veya farklı terapötik ortamlara uygun olarak planlama ve uygulama yetisi kazandırmak amaçlanır. Ayrıca serbest ağırlıklar, denge tahtaları, pilates topları ve egzersiz lastikleri gibi egzersiz ekipmanları ders kapsamında ele alınır. |
FTR 224 |
MANİPULATİF TEDAVİ II |
Eklem ve yumuşak dokuların fonksiyonel anatomisi, fizyolojisi, biyomekaniği ve patomekaniği; immobilizasyonun etkileri; eklem/yumuşak doku manipulasyonu, mobilizasyonu, manuel traksiyon ve transvers friksiyon tekniklerinin temel özellikleri, endikasyonları, yan etkileri ve kontraendikasyonları; eklem ve yumuşak doku patofizyolojisi ve iyileşme fazları üzerine temel ölçme, değerlendirme ve farklı manuel tedavi uygulamaları; manuel tekniklerin kas aktivitesi üzerine etkileri; nöromotor ve manuel takniklerin prensipleri ve fizyoterapiye özgün uygulama prensipleri; biopsikososyal çerçevede klinik örnekler ile hasta emniyetini sağlayarak değerlendirme ve analitik yaklaşımlar ile etkin tekniğin hangisi olduğuna karar verme, hastayı pozisyonlama ve tekniği uygulayabilme becerisi ders kapsamında kazandırılır. |
FTR 226 |
ELEKTROTERAPİ II |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını destekleyecek ultrason, fonoforez, kısa dalga diatermi, radar, mikrodalga diatermi, magnetoterapi, biofeedback, ESWT vb. elektroterapötik ajanların belirlenmesi, uygulama şekilleri ve problem çözme yetisi ders kapsamında kazandırılır. |
FTR 228 |
EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ |
Egzersiz Fizyolojisine Giriş, Vücutta ve egzersizde enerji transfer sistemleri, Egzersizde Kas Fizyolojisi, Sinir fizyolojisi ve hareketin nöral kontrolü, Kardiovasküler sistem ve egzersiz, Egzersize dolaşım ve kan uyumları , Endokrin sistem ve vücut kompozisyonu ve egzersiz, Solunum Sistemi ve Egzersiz , İmmün sistem ve egzersiz, Oksijen borcu ve açığı, Egzersizde Bağışıklık - Ani Ölüm, Fiziksel aktivite nedir-etkileyen faktörler-MET, süresi, şiddeti, değerlendirilmesi, İstirahat ve fiziksel aktivitede enerji kapasitesi ve enerji harcamasının ölçülmesi, Egzersiz testleri- Klinikte uygulanan efor testleri, Aerobik ve anaerobik egzersiz eğitimi, egzersiz sonrası toparlanma, Termoregülasyon ve egzersiz, Sualtı ve yüksek irtifa fizyolojisi, Çocuklar, kadınlar ve yaşlılarda fizyolojik değerlendirmeler, Sporcu kalbi. |
FTR 230 |
BESLENME İLKELERİ |
Karbonhidratların, proteinlerin, lipitlerin, vitamin ve minerallerin sağlıklı beslenmedeki önemi, karbonhidratların, proteinlerin, lipitlerin, vitamin ve minerallerin kaynakları, günlük alım önerileri, aşırı alım durumu, enerji metabolizması, su ve elektrolitlerin vücut çalışmasındaki önemi, özel durumlarda beslenme, besin gruplarında yer alan besinlerin sağlıklı beslenmedeki önemi ve değerlendirilmesi ders kapsamında ele alınır. |
FTR 232 |
BİYOMEKANİ VE KİNEZYOLOJİ II |
Kolumna vertebralis patolojileri, anatomik ve mekanik özellikleri; pelvis, kalça, diz, ayak/ayak bileği, omuz-kol kompleksi, dirsek, el-elbileğine yönelik anatomik, kinematik ve kinetik özellikleri ile omurganın patolojik durumları ve birbirleriyle ilişkileri ders kapsamında ele alınır. |
FTR 234 |
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON MESLEKİ UYGULAMA I (4 HAFTA YAZ UYGULAMASI) |
Dört haftalık yaz stajında fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulama yeteneklerinin gelişmesi amaçlanır. |
FTR 236 |
NÖROŞİRURJİ |
Epilepsi, Nörolojik muayene, Medulla spinalis hastalıkları, Polinöropatiler, Ekstrapiramidal sistem hastalıkları, Tuzak nöropatileri, Demiyelinizan hastalıklar, Serebellar sistem hastalıkları, Serebrovasküler hastalıklar, Kas hastalıkları Santral ve Periferik Sinir Cerrahisi Yaklaşımlar, Nörodiagnostik yöntemler, serebrovasküler hastalıklar, KIBA, KIBAS, kafa travmaları, spinal travmalar ve tümörleri, periferik sinirlerin cerrahi hastalıkları, disk hernileri, hidrosefaliler, konjenital ve gelişimsel santral sinir sistemi cerrahi yaklaşımları, erişkin ve pediatrik beyin tümörleri, ağrı ve spastisite cerrahisi. Çocuk ve erişkinlerde, nörolojik değerlendirme, medulla spinalis hastalıkları, cerebrovasküler hastalıklar, ekstrapiramidal sistem hastalıkları, cerebellar sistem hastalıkları, nöromüsküler hastalıklar, MS, Parkinson, polio, guillain barre, periferik sistem ve hastalıkları, sinir ve kasta dejenerasyon ve rejenerasyon, elektrofizyolojik testler (EMG, sinir iletim çalışmaları, uyarılmış potansiyeller, EEG). |
FTR 238 |
DAHİLİ HASTALIKLAR |
Dahili hastalıklar kapsamında; Diyabet, obezite, kalsiyum fizyolojisi, osteomalazi, osteoporoz, anemi, hiperkalsemi ve kas iskelet sistemi etkileri, troid hastalıkları ve kas iskelet sistemi etkileri. Kardiyoloji; Hipertansiyon, koroner arter hastalığı, MI, kalp ritim bozuklukları, doğuştan kalp hastalıkları, EKG, efor testi. Göğüs hastalıkları kapsamında; Göğsün fizik muayenesi: İnspeksiyon, palpasyon, perküsyon, oskültasyon, akciğer grafisi, solunum hastalıklarında belirtiler, semptomlar ve değerlendirme yöntemleri, bronşit, bronşektazi, astım, KOAH, kistik fibrozis,pulmoner emboli, solunum fonksiyon testleri, pnömothorax , hemothorax, pulmoner efuzyon, tüberküloz, akciğer kanserleri vs... |