ANTALYA BİLİM ÜNİVERSİTESİ TURİZM FAKÜLTESİ
GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI BÖLÜMÜ
DERS BİLGİ PAKETİ
Letter Grade |
A+ |
A |
A- |
B+ |
B |
B- |
C+ |
C |
C- |
D+ |
D |
F |
Value |
4.00 |
4.00 |
3.70 |
3.30 |
3.00 |
2.70 |
2.40 |
2.20 |
2.00 |
1.70 |
1.50 |
0.00 |
Total Points |
- |
95-100 |
85-94 |
80-84 |
75-79 |
65-74 |
60-64 |
55-59 |
50-54 |
45-49 |
40-44 |
0-39 |
FRESHMAN |
|||||||||
1. yıl |
|||||||||
1 Fall Semester Güz Dönemi |
|
Theory Teori |
Practice Pratik |
Credits Kredi |
ECTS AKTS |
||||
TRM 111 |
INFORMATION TECHNOLOGIES |
2 |
2 |
3 |
6 |
||||
|
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ |
||||||||
ENGG 101 |
ADVANCED ENGLISH I |
4 |
0 |
3 |
6 |
||||
|
İLERİ İNGİLİZCE I |
||||||||
GAST 101 |
INTRODUCTION TO GASTRONOMY |
3 |
0 |
4 |
5 |
||||
|
GASTRONOMİYE GİRİŞ |
||||||||
GAST 103 |
NUTRITION |
3 |
0 |
3 |
5 |
||||
|
BESLENME İLKELERİ |
||||||||
HIST 101 |
ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-I |
2 |
0 |
2 |
2 |
||||
|
ATATÜK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
||||||||
GAST 111 |
MATHEMATICS FOR GASTRONOMY |
3 |
0 |
4 |
4 |
||||
|
GASTRONOMİ İÇİN MATEMATİK |
||||||||
TURK 101 |
TURKISH LANGUAGE-I |
2 |
0 |
2 |
2 |
||||
|
TÜRK DİLİ-I |
||||||||
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
TOTAL TOPLAM |
19 |
2 |
21 |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 Spring Semester Bahar Dönemi |
|
|
|
|
Theory Teori |
Practice Pratik |
Credits Kredi |
ECTS AKTS |
|
ENGG 102 |
ADVANCED ENGLISH II |
4 |
0 |
3 |
6 |
||||
|
İLERİ İNGİLİZCE II |
||||||||
GAST 104 |
FOOD SCIENCE |
3 |
0 |
3 |
5 |
||||
|
GIDA BİLİMİ |
||||||||
GAST 106 |
AGRICULTURAL PRODUCTION |
1 |
2 |
3 |
3 |
||||
|
BAHÇE ÜRÜNLERİ YETİŞTİRME |
||||||||
GAST 108 |
BASIC ART EDUCATION |
1 |
2 |
3 |
3 |
||||
|
TEMEL SANAT EĞİTİMİ |
||||||||
HIST 102 |
ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-II |
2 |
0 |
2 |
2 |
||||
|
ATATÜK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
||||||||
TRM 108 |
SANITATION, HYGIENE AND OCCUPATIONAL SAFETY |
3 |
0 |
2 |
4 |
||||
|
SANİTASYON, HİJYEN VE İŞ GÜVENLİĞİ |
||||||||
GAST 110 |
INTRODUCTION TO BEVERAGES |
2 |
1 |
3 |
5 |
||||
|
İÇECEKLERE GİRİŞ |
||||||||
TURK 102 |
TURKISH LANGUAGE-II |
2 |
0 |
2 |
2 |
||||
|
TÜRK DİLİ-II |
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL TOPLAM |
18 |
5 |
21 |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
FRESMAN TOTAL |
|
# OF COURSES DERS SAYISI |
CREDITS KREDİ |
ECTS AKTS |
|||||
1. YIL TOPLAM |
|
15 |
|
42 |
|
60 |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SOPHOMORE |
|||||||||
2. Yıl |
|||||||||
3 Fall Semester Güz Dönemi |
|
Theory Teori |
Practice Pratik |
Credits Kredi |
ECTS AKTS |
||||
TRM 231 |
FINANCIAL ACCOUNTING |
3 |
0 |
3 |
5 |
||||
|
FİNANSAL MUHASEBE |
||||||||
TRM 227 |
INTODUCTION TO MARKETING |
3 |
0 |
3 |
5 |
||||
|
PAZARLAMAYA GİRİŞ |
||||||||
GAST 201 |
INTRODUCTION TO CULINARY TECHNOLOGY |
1 |
2 |
3 |
5 |
||||
|
MUTFAK TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ |
||||||||
GAST 203 |
FOOD AND THEIR SPECIFICATIONS |
3 |
0 |
3 |
3 |
||||
|
GIDALAR VE ÖZELLİKLERİ |
||||||||
GAST 207 |
FOOD HISTORY I |
2 |
0 |
2 |
3 |
||||
|
YİYECEK TARİHİ I |
||||||||
NAE 2XX |
FOREIGN LANGUAGE I |
3 |
0 |
3 |
5 |
||||
|
YABANCI DİL I |
||||||||
TRM 223 |
FOOD AND BEVERAGE MANAGEMENT I |
2 |
1 |
3 |
4 |
||||
|
YİYECEK VE İÇECEK YÖNETİMİ I |
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL TOPLAM |
17 |
3 |
20 |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 Spring Semester Bahar Dönemi |
|
Theory Teori |
Practice Pratik |
Credits Kredi |
ECTS AKTS |
||||
GAST 200 |
SUMMER WORK INTEGRATED LEARNING I |
1 |
0 |
3 |
5 |
||||
|
YAZ STAJI I |
||||||||
GAST 202 |
KITCHEN TECHNOLOGY I |
3 |
3 |
5 |
5 |
||||
|
MUTFAK TEKNOLOJİLERİ I |
||||||||
GAST 204 |
FOOD CULTURE |
2 |
0 |
2 |
3 |
||||
|
YEMEK KÜLTÜRÜ |
||||||||
GAST 212 |
MENU PLANNING |
3 |
0 |
3 |
4 |
||||
|
MENÜ PLANLAMA |
||||||||
GAST 208 |
INTRODUCTION TO PASTERY AND BAKERY |
3 |
3 |
5 |
5 |
||||
|
PASTACILIK VE FIRIN ÜRÜNLERİNE GİRİŞ |
||||||||
GAST 214 |
FOOD HISTORY II |
2 |
0 |
2 |
3 |
||||
|
YİYECEK TARİHİ II |
||||||||
NAE 2XX |
FOREIGN LANGUAGE II |
3 |
0 |
3 |
5 |
||||
|
YABANCI DİL II |
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL TOPLAM |
17 |
6 |
23 |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SOPHOMORE TOTAL |
|
# OF COURSES DERS SAYISI |
CREDITS KREDİ |
ECTS AKTS |
|||||
2. YIL TOPLAM |
|
14 |
|
43 |
|
60 |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
JUNIOR |
|||||||||
3. Yıl |
|||||||||
5 Fall Semester Güz Dönemi |
|
Theory Teori |
Practice Pratik |
Credits Kredi |
ECTS AKTS |
||||
AE 3XX |
AREA ELECTIVE |
3 |
0 |
3 |
4 |
||||
|
ALAN SEÇMELİ |
||||||||
GAST 301 |
KITCHEN TECHNOLOGY II |
3 |
3 |
5 |
5 |
||||
|
MUTFAK TEKNOLOJİLERİ II |
||||||||
GAST 309 |
RESTAURANT OPERATIONS AND ENTREPRENEURSHIP |
2 |
0 |
2 |
4 |
||||
|
RESTORAN OPERASYONU VE GİRİŞİMCİLİK |
||||||||
GAST 311 |
ADVANCED BAKERY AND PASTERY |
1 |
3 |
3 |
4 |
||||
|
İLERİ PASTACILIK VE FIRIN ÜRÜNLERİ |
||||||||
GAST 313 |
TURKISH REGIONAL CUISINES |
2 |
3 |
3 |
3 |
||||
|
TÜRK YÖRE MUTFAKLARI |
||||||||
NAE 3XX |
FOREIGN LANGUAGE III |
3 |
0 |
3 |
5 |
||||
|
YABANCI DİL III |
||||||||
TRM 335 |
CONSUMER BEHAVIOUR |
3 |
0 |
3 |
5 |
||||
|
TÜKETİCİ DAVRANIŞI |
||||||||
|
|
|
|
|
TOTAL TOPLAM |
17 |
9 |
22 |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 Spring Semester Bahar Dönemi |
|
Theory Teori |
Practice Pratik |
Credits Kredi |
ECTS AKTS |
||||
AE 3XX |
AREA ELECTIVE |
3 |
0 |
3 |
3 |
||||
|
ALAN SEÇMELİ |
||||||||
GAST 300 |
SUMMER WORK INTEGRATED LEARNING II |
1 |
0 |
3 |
5 |
||||
|
YAZ STAJI II |
||||||||
GAST 302 |
KITCHEN TECHNOLOGY III |
3 |
3 |
3 |
5 |
||||
|
MUTFAK TEKNOLOJİLERİ III |
||||||||
GAST 308 |
OTTOMAN CUISINE |
2 |
3 |
3 |
4 |
||||
|
OSMANLI MUTFAĞI |
||||||||
GAST 310 |
SALES AND MARKETING FOR FOOD AND BEVERAGE |
3 |
0 |
3 |
3 |
||||
|
YİYECEK VE İÇECEK İŞLETMELERİNDE SATIŞ VE PAZARLAMA |
||||||||
NAE 3XX |
FOREIGN LANGUAGE IV |
3 |
0 |
3 |
5 |
||||
|
YABANCI DİL IV |
||||||||
TRM 304 |
HUMAN RESOURCES MANAGEMENT |
3 |
0 |
3 |
5 |
||||
|
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ |
||||||||
|
|
|
|
|
TOTAL TOPLAM |
18 |
6 |
21 |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
JUNIOR TOTAL |
|
# OF COURSES DERS SAYISI |
CREDITS KREDİ |
ECTS AKTS |
|||||
3. YIL TOPLAM |
|
14 |
|
43 |
|
60 |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SENIOR |
|||||||||
4.Yıl |
|||||||||
7 Fall Semester Güz Dönemi |
|
Theory Teori |
Practice Pratik |
Credits Kredi |
ECTS AKTS |
||||
AE 4XX |
AREA ELECTIVE |
3 |
0 |
3 |
4 |
||||
|
ALAN SEÇMELİ |
||||||||
AE 4XX |
AREA ELECTIVE |
3 |
0 |
3 |
4 |
||||
|
ALAN SEÇMELİ |
||||||||
GAST 409 |
INFORMATION TECHNOLOGIES FOR GASTRONOMY |
2 |
1 |
3 |
4 |
||||
|
GASTRONOMİ İÇİN BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ |
||||||||
GAST 403 |
KITCHEN TECHNOLOGY IV |
3 |
3 |
3 |
5 |
||||
|
MUTFAK TEKNOLOJİLERİ IV |
||||||||
GAST 405 |
WORLD CUISINES |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
|
DÜNYA MUTFAKLARI |
||||||||
GAST 407 |
FOOD REGULATIONS |
2 |
0 |
3 |
5 |
||||
|
GIDA MEVZUATI |
||||||||
NAE 4XX |
NONE AREA ELECTIVE |
3 |
0 |
3 |
3 |
||||
|
ALAN DIŞI SEÇMELİ |
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL TOPLAM |
18 |
7 |
22 |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 Spring Semester Bahar Dönemi |
|
Theory Teori |
Practice Pratik |
Credits Kredi |
ECTS AKTS |
||||
AE 4XX |
AREA ELECTIVE |
3 |
0 |
3 |
5 |
||||
|
ALAN SEÇMELİ |
||||||||
AE 4XX |
AREA ELECTIVE |
3 |
0 |
3 |
5 |
||||
|
ALAN SEÇMELİ |
||||||||
GAST 400 |
GRADUATION PROJECT |
3 |
0 |
3 |
7 |
||||
|
MEZUNİYET PROJESİ |
||||||||
GAST 402 |
FACILITIES MANAGEMENT AND DESIGN |
3 |
0 |
3 |
5 |
||||
|
TESİS YÖNETİMİ VE TASARIMI |
||||||||
GAST 404 |
KITCHEN TECHNOLOGY V |
3 |
3 |
3 |
5 |
||||
|
MUTFAK TEKNOLOJİLERİ V |
||||||||
NAE 4XX |
NONE AREA ELECTIVE |
3 |
0 |
3 |
3 |
||||
|
ALAN DIŞI SEÇMELİ |
||||||||
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL TOPLAM |
18 |
3 |
18 |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SENIOR TOTAL |
|
# OF COURSES DERS SAYISI |
CREDITS KREDİ |
ECTS AKTS |
|||||
4. YIL TOPLAM |
|
13 |
|
40 |
|
60 |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
AREA ELECTIVES (TRM) ALAN SEÇMELİ DERSLER (TRM) |
Theory Teori |
Practice Pratik |
Credits Kredi |
ECTS AKTS |
|||||
Spring Semester Bahar Dönemi |
|
|
|
|
|||||
GAST 331 |
SENSORY EVALUATION OF FOOD |
3 |
0 |
3 |
4 |
||||
|
DUYUSAL ANALİZ |
||||||||
GAST 333 |
VEGETARIAN CUISINE |
1 |
2 |
3 |
4 |
||||
|
VEJETERYAN MUTFAĞI |
||||||||
GAST 335 |
NEW TRENDS IN GASTRONOMY |
3 |
0 |
3 |
4 |
||||
|
GASTRONOMİDE YENİ TRENDLER |
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fall Semester Güz Dönemi |
|
|
|
|
|||||
GAST 332 |
FOOD WRITING |
2 |
0 |
3 |
3 |
||||
|
GASTRONOMİ YAZARLIĞI |
||||||||
GAST 334 |
FOOD IN MYTHOLOGY AND BELIEFS |
3 |
0 |
3 |
3 |
||||
|
MİTOLOJİ VE İNANÇLARDA YEMEK |
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Spring Semester Bahar Dönemi |
|
|
|
|
|||||
GAST 431 |
FOOD STYLING AND PHOTOGRAPHY |
2 |
3 |
3 |
4 |
||||
|
YEMEK STİLİSTLİĞİ VE FOTOĞRAFÇILIĞI |
||||||||
GAST 433 |
OENOLOGY |
3 |
0 |
3 |
4 |
||||
|
ENOLOJİ |
||||||||
GAST 435 |
CHOCOLATE ART |
1 |
2 |
3 |
4 |
||||
|
ÇİKOLATA SANATI |
||||||||
GAST 437 |
GASTRONOMY TOURISM |
3 |
0 |
3 |
4 |
||||
|
GASTRONOMİ TURİZMİ |
||||||||
GAST 439 |
CULINARY GEOGRAPHY |
3 |
0 |
3 |
4 |
||||
|
MUTFAK COĞRAFYASI |
||||||||
GAST 441 |
NEW PRODUCT DEVELOPMENT IN FOOD SECTOR |
3 |
0 |
3 |
4 |
||||
|
GIDA SEKTÖRÜNDE YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME |
||||||||
GAST 443 |
FOOD AND SUSTAINABILITY |
3 |
0 |
3 |
4 |
||||
|
GIDA VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK |
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fall Semester Güz Dönemi |
|
|
|
|
|||||
GAST 430 |
BANQUET AND EVENT MANAGEMENT |
3 |
0 |
3 |
5 |
||||
|
BANKET VE ZİYAFET YÖNETİMİ |
|
|||||||
GAST 466 |
INNOVATION AND CREATIVITY |
3 |
0 |
3 |
5 |
||||
|
İNOVASYON VE YARATICILIK |
||||||||
GAST 432 |
FOOD AND MEDIA |
3 |
0 |
3 |
5 |
||||
|
GIDA VE MEDYA |
||||||||
GAST 434 |
FOOD AND BEVERAGE SERVICE |
3 |
0 |
3 |
5 |
||||
|
YİYECEK VE İÇECEK SERVİSİ |
||||||||
FOREIGN LANGUAGE ELECTIVES SEÇMELİ YABANCI DİL DERSLERİ |
Theory Teori |
Practice Pratik |
Credits Kredi |
ECTS AKTS |
|||||
RUS 201 |
RUSSIAN I |
3 |
0 |
3 |
5 |
||||
|
RUSÇA 1 |
||||||||
RUS 202 |
RUSSIAN II |
3 |
0 |
3 |
5 |
||||
|
RUSÇA 2 |
||||||||
RUS 301 |
RUSSIAN III |
3 |
0 |
3 |
5 |
||||
|
RUSÇA 3 |
||||||||
RUS 302 |
RUSSIAN IV |
3 |
0 |
3 |
5 |
||||
|
RUSÇA 4 |
||||||||
GER 201 |
GERMAN I |
3 |
0 |
3 |
5 |
||||
|
ALMANCA 1 |
||||||||
GER 202 |
GERMAN II |
3 |
0 |
3 |
5 |
||||
|
ALMANCA 2 |
||||||||
GER 301 |
GERMAN III |
3 |
0 |
3 |
5 |
||||
|
ALMANCA 3 |
||||||||
GER 302 |
GERMAN IV |
3 |
0 |
3 |
5 |
||||
|
ALMANCA 4 |
||||||||
SPA 201 |
SPANISH I |
3 |
0 |
3 |
5 |
||||
|
İSPANYOLCA 1 |
||||||||
SPA 202 |
SPANISH II |
3 |
0 |
3 |
5 |
||||
|
İSPANYOLCA 2 |
||||||||
SPA 301 |
SPANISH III |
3 |
0 |
3 |
5 |
||||
|
İSPANYOLCA 3 |
||||||||
SPA 302 |
SPANISH IV |
3 |
0 |
3 |
5 |
||||
|
İSPANYOLCA 4 |
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL # OF COURSES AND CREDITS |
# OF COURSES DERS SAYISI |
CREDITS KREDİ |
ECTS AKTS |
||||||
TOPLAM DERS VE KREDİ SAYISI |
56 |
168 |
240 |
17.Ders İçerikleri
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin İçeriği |
GAST 101 |
GASTRONOMİYE GİRİŞ |
Bu derste öğrenciler gıdaların yapısı (dokusu) ve lezzetine etki eden faktörleri inceleyecek, gıdaların özelliklerini algılamaya yarayan duyularını geliştirme fırsatı bulacak, kişilerin lezzet algıları ve yemek seçimlerini etkileyen kültürel faktörleri değerlendirecek ve edindikleri bulgu ve deneyimleri araştırma ve problem çözme esnasında kullanabilecek aşamaya geleceklerdir. Bu ders, gıdaların kalitesinin ve/veya kalite özelliklerinin anlaşılması ve gıdalar arasındaki farklılıkların (örneğin gıdaların nasıl hazırlandığı/üretildiği ve kimler için üretildiği gibi) algılanması üzerine yoğunlaşacaktır. Öğrenciler gastronomiyle bilgi sahibi olur. |
ENGG 101 |
AKADEMİK İNGİLİZCE I |
Akademik İngilizce dersinin amacı, öğrencilerin akademik okuma, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmektir. Bu çerçevede, not tutma, özet çıkarma, makale tarama, sunum teknikleri gibi konular incelenir. Öğrenciler, Turizm sektörünün ihtiyacı olan İngilizceyi doğru kullanma ve anlama üstüne çalışmalar yaparlar. Bu ders kapsamında öğrenciler, İngilizceyi doğru ve etkin bir şekilde kullanır. |
GAST 103 |
BESLENME İLKELERİ |
Beslenme, yeterli beslenme, dengeli beslenme gibi temel kavramları, beslenme ve sağlık ilişkisi, karbonhidratlar, lipitler, proteinler, vitaminler, su ve mineraller şeklindeki besin öğeleri, sağlık, hastalıklar, diyet ve beslenme ilişkisi, sağlıklı beslenme açısından yemek hazırlama. Öğrenciler, beslenmenin ilkeleriyle ilgili bilgi sahibi olur. |
TRM 111 |
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ |
Ders kapsamında, öğrenciler bilgisayar kullanımı gerektiren derslerinde ve sektörde ihtiyaç duyacakları MS office programları konusunda bilgi sahibi olmaktadır. Öğrenciler ders içerisinde uygulamalı olarak Google forms, Outlook, Word, Excel ve Powerpoint araçlarını kullanmakta ve analiz etme, raporlama ve sunum yapma becerilerini geliştirmektedirler. |
GAST 104 |
GIDA BİLİMİ |
Gıdalarda bulunan temel gıda moleküllerinin birbiri ile interaksiyonu, gıdalarda meydana getirdikleri fiziksel, kimyasal ve biyolojik değişimler, pişirme işleminin bilimsel temeli vb. konulara sahip ders ile öğrenciler mutfakta yaptıkları işlemlerin gıdalar üzerinde meydana getirdiği değişimi anlayabilme yeteneği kazanacaktır. |
GAST 106 |
BAHÇE ÜRÜNLERİ YETİŞTİRME |
Bahçe Ürünleri Yetiştirme dersi bir yandan sebze ve otların yetiştirilme koşulları ve sürecini açıklarken, diğer yandan uygulamalar aracılığıyla öğrencilerin bu sürece katılmalarını sağlar. Birinci sınıf öğrencileri bu bahçenin yönetiminden sorumlu olur ve sonrasında bahçe yeni gelenlere devredilir. Öğrenciler ürün yetiştirme konusunda deneyim kazanır. |
GAST 108 |
TEMEL SANAT EĞİTİMİ |
Dersin amacı öğrencilerin; form, desen, kompozisyon, tema, düzen, renk, doku gibi temel sanat kavramlarını öğrenmesidir. Ayrıca tasarım problemleri, soyutlama, 2 boyutlu ve 3 boyutlu tasarım konuları ele alınır. Öğrenciler, temel sanat kavramlarını bilir. |
GAST 110 |
İÇECEKLERE GİRİŞ |
Bu derste öğrenciler alkolsüz ve alkollü içecek sınıflamasını, bu içeceklerin üretim yöntemlerini ve içeriklerini öğrenir. İçecekler hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olur. |
TRM 108 |
SANİSTAYON HİJYEN VE İŞ GÜVENLİĞİ |
Bu ders, öğrencilere konaklama sektöründeki sunulan yiyecek ve içecek servisinin sanitasyon, hijyen ve iş güvenliği ile ilgili konularını tanıtır. Ayrıca, öğrencilerin gıda güvenliği ve hijyen uygulamalarını keşfetmelerini sağlar. Derslerde öğrencilere el yıkama gibi temel konulardan, gıda kaynaklı hastalıklara, gıda mikrobiyolojisine, bulaşmaya, gıda güvenliği yönetim sistemlerine (HACCP) ve gıda üretim ve servis ekipmanlarının temizliği ve bakımı ve personel hijyeni gibi daha karmaşık konulara kadar öğretilmesi amaçlanır. Bir restorandaki satın alma, hazırlama, taşıma, pişirme, bekletme, depolama ve servis gibi gıda akışı aşamaları sırasında ortaya çıkabilecek potansiyel riskler ve bunlara yönelik önleyici ve kontrol tedbirleri örnek olay çalışmalarının yardımıyla ayrıntılı olarak verilmektedir. Ek olarak, çalışanlar için risk oluşturabilecek belirli tehlikeler (kesikler, yanıklar, kaymalar ve düşmeler, elektrik çarpması vb.) de ele alınmaktadır. |
ENGG 102 |
AKADEMİK İNGİLİZCE II |
Akademik yazı yazma becerileri geliştirme, gazete okuma, değişik yazı tiplerini öğrenme bu dersin ana amaçlarındandır. Öğrenci ayrıca analitik düşünme ve analiz yapma yeteneklerini geliştirirler. Bu çerçevede vaka analizleri ve grup çalışmaları, ödevler ve sunumlar ile desteklenir. Böylelikle öğrenciler, İngilizceyi doğru ve etkin bir şekilde kullanabileceklerdir. |
GAST 200 |
YAZ STAJI I |
Öğrenciler, gerçek iş yaşamı ile ilgili deneyimlerini yaz ayları boyunca, otel, restoran, tatil köyü, kulüp, tema parkı, hava yolu yiyeceği üreten kurumlarda, kurumsal yiyecek üretimi yapan firmalarda veya bir kruvaziyer gemisinde, akademisyenlerinin ve staj koordinatörünün denetimleri altında tamamlayacaklardır. |
GAST 201 |
MUTFAK TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ |
Bu derste, mutfak operasyonları ve yemek pişirmenin temelleri hakkında genel bilgiler sunulur. Mutfak eğitiminin temelini oluşturan klasik mutfak terimleri ve açıklamaları, her derste ele alınan konuların temel prensiplerini desteklemek ve pekiştirmek ve uygulamaların iş güvenliği kurallarına uygunluğunu sağlamada önemli bir rol oynar. Dersin uygulama kısmında ise, öğrencilere profesyonel kesim teknikleri; et suyu-soslar, et-balık-tavuk pişirme teknikleri gibi klasik mutfak teknik ve prensiplerinin öğretilmesinin yanı sıra, önceki oturumlarda öğretilen konuların pekiştirilmesi hedeflenir. Öğrenciler, mutfak terimleri, pişirme yöntemleri vs. konularda bilgi sahibi olur. |
GAST 202 |
MUTFAK TEKNOLOJİLERİ I |
Öğrenciler, otel ve restoran sektöründeki endüstriyel mutfaklarda gerekli olan orta ve ileri düzey bilgi ve becerileri edinirler. Öğrenciler, yöresel ve uluslararası perspektiflere göre gıda hazırlama trendlerini öğrenme ve analiz etme becerisine sahip olur. Öğrenciler, mutfak terimleri, pişirme yöntemleri vs. konularda bilgi sahibi olur. |
GAST 203 |
GIDALAR VE ÖZELLİKLERİ |
Kristalizasyon, oksidasyon, kaynatma, dondurma vb. kavramlar öğretilir. Gıdaların muhafaza ve pişirilme yöntemleri, gıda katkı maddeleri, pişirme ile gıdalarda meydana gelen değişikler incelenir. Öğrenciler, gıdalar ve özellikleri hakkında temel bilgi sahibi olur. |
GAST 204 |
YEMEK KÜLTÜRÜ |
Bu dersin amacı ülkelerin sahip oldukları mutfak kültürleri, yemek üretiminde kullanılan malzeme ve ekipmanları ortaya çıkarmak ve dünya mutfağında oynadığı rolü tanımlamaktır. Beş kıtadan yemek kültürü temel düzeyde bilgi verilecektir. Sürdürülebilirlik ve lokal lezzetlerin tanıtımı ve mutfak kültürüne katkısı vurgulanacaktır. Ayrıca ülke mutfaklarının tarihsel coğrafi gelişimi ele alınacaktır. Yemeklerin içerikleri ve terimleri detaylı bir şekilde incelenecektir. Öğrenciler, farklı ülke yemekleri hakkında bilgi sahibi olur. |
GAST 207 |
YİYECEK TARİHİ I |
Bu derste yiyecek üretimi ve tüketiminin ekonomik, sosyal, politik ve kültürel açılardan tarihsel gelişimi süreç içinde incelenir. Rönesans döneminden günümüze kadar geçen süreçteki Avrupa ve dünya kültürlerine yer verilir. Endüstri devriminden günümüze üretim sistemlerinin geçirdiği değişim ve gastronomi üzerine etkileri incelenir. Yiyecek üretimi ve tüketimi ile ilgili olarak bireysel ve sosyal açılardan ortaya çıkan değişiklikler hakkında bilgi verilir. Öğrenciler, yiyecek tarihi hakkında bilgi sahibi olur. |
GAST 208 |
PASTACILIK VE FIRIN ÜRÜNLERİNE GİRİŞ |
Bu ders öğrencilere hamurlar, kremalar ve tatlılarda kullanılan dolgu malzemeleri gibi klasik pastacılık teknikleri konusunda bilgi ve becerilerinin artırmaları için ihtiyaç duydukları temeli verir. Dersin uygulamalı ve gösterimli anlatımı sayesinde, öğrenciler farklı hamur, krema ve keklerle çalışarak oluşturulan klasik keklerin detaylandırılmasına odaklanır. Dersler boyunca, bu kekler konusunda pratik yaparak uzmanlaşırken, aynı zamanda klasik pastacılığın kökeni ve tarihçesi hakkında bilgi sahibi olma şansı elde ederler. Öğrenciler, pastacılık ve fırın ürünleri hakkında bilgi sahibi olur. |
GAST 212 |
MENÜ PLANLAMA |
Menü planlama ilkeleri doğrultusunda farklı ihtiyaçlara cevap verebilecek menüler geliştirir. Öğrenciler, düşük/yüksek kalorili beslenme grupları, belirli besin gruplarından kaçınan kişiler (et, işlenmiş gıda, ve sağlıklı beslenme konusunda hassasiyeti olan müşteriler) için nasıl menü hazırlayabileceklerini öğrenirler. Öğrenciler bir yiyecek, içecek operasyonunu nasıl yönetecekleri konusunda beceri kazanırlar. Bu derste öğrenciler vaka analizi olarak bir restoran menüsü hazırlayacaklardır. Öğrenciler menü tasarımı konusunda bilgi ve deneyim kazanır. |
TRM 223 |
YİYECEK VE İÇECEK YÖNETİMİ I |
Ders kapsamında işletmede, endüstride ve sağlıkla ilgili tesislerde yemek hizmetinin işleyişinin açıklanması ve tahlil edilmesi, yemek hizmeti organizasyon yapısının sunumu ve analizi, iş tanımları, iç kontrol, iç sistem dizaynı, özel yemek hizmeti araçlarının düşünülmesi; oteller, havayolu yemekçiliği, diğer ulaşım araçları yemekçiliği, eğitim kurumları ve sözleşmeli yemek hizmetinin yönetimi gibi alanlardaki faktörlerin analizi konuları incelenmektedir. |
TRM 223 |
YİYECEK VE İÇECEK YÖNETİMİ I |
İşletmede, endüstride ve sağlıkla ilgili tesislerde yemek hizmetinin işleyişinin açıklanması ve tahlil edilmesi. Yemek hizmeti organizasyon yapısının sunumu ve analizi, iş tanımları, iç kontrol, iç sistem dizaynı, özel yemek hizmeti araçlarının düşünülmesi. Oteller, havayolu yemekçiliği, diğer ulaşım araçları yemekçiliği, eğitim kurumları ve sözleşmeli yemek hizmetinin yönetimi gibi alanlardaki faktörlerin analizi. Adı geçen işlemler için saha ziyaretleri. Ders kapsamında öğrenciler, turizm işletmelerindeki yiyecek ve içecek yönetimi uygulamaları hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
TRM 227 |
PAZARLAMAYA GİRİŞ |
Bu ders, pazarlamanın temel kavramları ve konularına değinmektedir. Bu doğrultuda arz, talep, ihtiyaç, memnuniyet, pazarlama karması elemanları, işletme makro ve mikro çevresi, pazarlama stratejisi, ürün geliştirme süreci, tüketici ihtiyacı oluşma süreci, sürdürülebilirlik ve modern pazarlama araçları üzerinde durmaktadır. |
TRM 231 |
FİNANSAL MUHASEBE |
Finansal okur yazarlığı sağlamak üzere, muhasebe ilkeleri, Türk ve dünya muhasebe standartları, Bilanço - Nakit Akım - Kar Zarar tablolarının kaydı, okunmasını yorumlanması ve rasyolar ile iyileştirilmesi konuları işlenmektedir. |
GAST 300 |
YAZ STAJI II |
Öğrenciler yaz ayları boyunca gerçek iş yaşamı ile ilgili, tercihen yönetici düzeyinde edinecekleri deneyimleri, otel, restoran, tatil köyü, kulüp, tema parkı, hava yolu yiyeceği üreten kurumlarda, kurumsal yiyecek üretimi yapan firmalarda veya bir kruvaziyer gemisinde, akademisyenlerinin ve staj koordinatörünün denetimleri altında tamamlayacaklardır. |
GAST 301 |
MUTFAK TEKNOLOJİLERİ II |
Öğrencilere bu derste reçetelerin zamanlama açısından etkili kullanımı vurgulanarak; gıdaların hazırlanması, uygun pişirme tekniği seçimi, ve gıdaların pişirilmesi öğretilir. Stokların hazırlanması, detaylı mutfak uygulamaları ve unlu mamül hazırlama teknikleri ile ilgili çalışmalar yapılır. Özenli ve lezzetli yemeklerin hazırlık ve pişirme süreçlerinin kısa zamanda gerçek müşteriye sunumunun ve servisinin nasıl yapılması gerektiği anlatılır. Dersin içeriğinde sıcak - soğuk yemek uygulamaları ve sunumu detaylı olarak yer alır. Öğrenciler, doğru pişirme tekniğinin seçimi, gıdanın pişirilmesi vs. konularında bilgi sahibi olur. |
GAST 302 |
MUTFAK TEKNOLOJİLERİ III |
Öğrencilere bu derste reçetelerin zamanlama açısından etkili kullanımı vurgulanarak; gıdaların hazırlanması, uygun pişirme tekniği seçimi, ve gıdaların pişirilmesi öğretilir. Stokların hazırlanması, detaylı mutfak uygulamaları ve unlu mamül hazırlama teknikleri ile ilgili çalışmalar yapılır. Özenli ve lezzetli yemeklerin hazırlık ve pişirme süreçlerinin kısa zamanda gerçek müşteriye sunumunun ve servisinin nasıl yapılması gerektiği anlatılır. Dersin içeriğinde sıcak - soğuk yemek uygulamaları ve sunumu detaylı olarak yer alır. Öğrenciler, doğru pişirme tekniğinin seçimi, gıdanın pişirilmesi vs. konularında bilgi sahibi olur. |
TRM 304 |
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ |
İnsan Kaynakları Yönetimi dersi içeriğini insan kaynakları yönetim fonksiyonları, insan kaynaklarını planlama, iş analizi, iş tanımı, iş özellikleri, iş tasarımı, işe alma, seçme, oryantasyon, eğitim ve geliştirme, performans değerlendirme, ücretlendirme, disiplin, mülakat yapma gibi konular oluşturmaktadır. |
GAST 308 |
OSMANLI MUTFAĞI KÜLTÜRÜ |
Tarihte Osmanlı Devleti’nin hükümran olduğu coğrafyadaki mutfaklar üzerinde çalışılacak, geçmişi, bugüne kadar insanlığa katkıları, besin türleri, yemek kültürleri, hizmet ve servis anlayışı, hijyen kavramları, tat beklentileri değerlendirilecektir. Öğrenciler, Osmanlı mutfağı ve kültürü hakkında detaylı bilgi sahibi olur. |
GAST 309 |
RESTORAN OPERASYONLARI VE GİRİŞİMCİLİK |
Restoranlar küçük ve orta büyüklükte işletmeler olarak ya da ciddi boyutta gelir getiren ve istihdam sağlayan iş yerleri olarak ekonomik hayatımızın önemli bir kısmını kapsar. İnsanların yoğun olarak çalıştığı bu sektörde restoranlar her boyutta sorunlarla karşılaşırlar ve çözüm üretmeye çalışırlar. Öğrenciler bu sorunların sistem içinde nasıl oluştuğunu ve nasıl çözümler üretilebileceği konusunda çalışarak, yeni yaklaşımlar üreteceklerdir. |
GAST 311 |
İLERİ PASTACILIK VE FIRIN ÜRÜNLERİ |
Dersin içeriğinde öğrencilere hamur, pasta ve tatlı hazırlama teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiler verilir. Unlu mamul üretimi konusunda endüstriyel mutfaklarda kullanılan hammaddeler, alet ve ekipmanlar hakkında gerekli bilgiler aktarılır. Uygulamalarda bunları kullanmaları sağlanır. Öğrenciler, pastacılık ve fırın ürünleri hakkında bilgi sahibi olur. |
GAST 313 |
TÜRK YÖRE MUTFAKLARI |
Yerel, Anadolu ve Türk mutfağı üzerinde çalışılacak, tarihi geçmişi, bugüne kadar insanlığa katkıları, besin türleri, yemek kültürleri, hizmet ve servis anlayışı, hijyen kavramları, tat beklentileri değerlendirilecek, yapılacak araştımalar ışığında farklı menüler hazırlanarak hem bu yiyeceklerin üretiminde, hem de tadımında bilgi ve tecrübe sahibi olunacaktır. Öğrenciler, Türk yöre mutfakları hakkında bilgi sahibi olur. |
GAST 331 |
DUYUSAL ANALİZ |
Bu derste tüketici beğenisi üzerine gıdaların sahip oldukları duyusal özellikleri etkisi anlatılmaktadır. Öğrenciler gıdaların duyusal olarak nasıl algılandığını, gıdaların duyusal özelliklerinin neler olduğunu, yeni ürün geliştirme/formülasyon iyileştirme süreçlerinde duyusal analiz yöntemlerinin önemini öğreneceklerdir. |
GAST 332 |
GASTRONOMİ YAZARLIĞI |
Öğrenciler, gazetecilik etiği, reklamcılık, bilimsel ve teknolojik konular, tarifi yazma, yemek eleştirisi, yiyecek, kurgu yemekleri, dergiler ve gazeteler hakkındaki antropolojik ve tarihsel yazı çalışmaları yoluyla yemek yazma becerilerini geliştirecektir. |
GAST 333 |
VEJETARYEN MUTFAĞI |
Öğrenciler bu derste vejetaryen beslenenler ve özel beslenme şekline sahip kişiler için gerekli bilgileri edinip, konu hakkında çözümlemelerde bulunabileceklerdir. Öğrenciler, vejetaryen yiyecekler hakkında bilgi sahibi olur. |
GAST 335 |
GASTRONOMİDE YENİ TRENDLER |
Bu derste gastronomi trendleri, kültür, beslenme alışkanlıkları ve diyet trendleri ele alınmaktadır. Dersin amacı öğrencilere sağlıklı beslenme, füzyon mutfağı, haute cusine, nouvelle cusine ve moleküler gastronomi gibi belli başlı çağdaş gastronomi trendlerini tanıtmaktır. Öğrenciler yemek trendleri ve günümüzün sağlık endüstrisi ile ilgili konularla ilgili derslere ve seminerlere katılacaklardır. Öğrencileri gastronomideki yeni trendler hakkında bilgi sahibi olur. |
TRM 335 |
TÜKETİCİ DAVRANIŞI |
Tüketici davranışını anlamak, başarılı pazarlama politikalarının temelidir. Tüketiciler, satın almalarını etkileyen pazarlama uyaranlarına maruz kalırlar ve bu uyaranlar tüketicinin karar verme ve hatırlama süreçlerini etkilemektedir. Bu ders, tüketicileri daha iyi anlamak ve ihtiyaçlarını ve taleplerini karşılamak için kullanılabilecek kavramlar ve etik ilkeler için tüketici davranışı araştırmalarını inceler. |
GAST 400 |
BİTİRME PROJESİ |
Bu derste öğrenciler danışman eşliğinde proje hazırlayacaklardır. Bilimsel bir temele dayandırılarak hazırlanacak bu çalışmada gastronomi ile alakalı öğrencinin ilgi duyduğu bir alt alanda, araştırma sorusu, hipotez ve metodolojisi olan ve akademik çerçevede yazılacak olan bir bilimsel çalışma yapılacaktır. Öğrenciler, proje yazma ve uygulama konusunda deneyim kazanacaktır. |
GAST 402 |
TESİS YÖNETİMİ VE TASARIMI |
Öğrenciler bu derste, bir restoranın veya bir yiyecek üretimi tesisinin hem üretim hem de hizmet alanlarının planlanması, tasarımı, çizimi, ekipman temini ve iç mekan tasarımı gibi konuları öğreneceklerdir. Ticari ve kurumsal tesis özellikleri, temel kapasiteler, personel organizasyonu, mekansal organizasyon ilişkileri, mutfak tipleri, sınıflandırılması ve bölümleri hakkında bilgi edineceklerdir. Öğrenciler tesislerin işletilme süreçlerinde gerçekleşebilecek bakım ve onarım gibi konularda da bilgi sahibi olacaklardır. |
GAST 403 |
MUTFAK TEKNOLOJİLERİ IV |
Öğrencilere bu derste reçetelerin zamanlama açısından etkili kullanımı vurgulanarak; gıdaların hazırlanması, uygun pişirme tekniği seçimi, ve gıdaların pişirilmesi öğretilir. Stokların hazırlanması, detaylı mutfak uygulamaları ve unlu mamül hazırlama teknikleri ile ilgili çalışmalar yapılır. Özenli ve lezzetli yemeklerin hazırlık ve pişirme süreçlerinin kısa zamanda gerçek müşteriye sunumunun ve servisinin nasıl yapılması gerektiği anlatılır. Dersin içeriğinde sıcak - soğuk yemek uygulamaları ve sunumu detaylı olarak yer alır. Öğrenciler, doğru pişirme tekniğinin seçimi, gıdanın pişirilmesi vs. konularında bilgi sahibi olur. |
GAST 404 |
MUTFAK TEKNOLOJİLERİ V |
Öğrencilere bu derste reçetelerin zamanlama açısından etkili kullanımı vurgulanarak; gıdaların hazırlanması, uygun pişirme tekniği seçimi, ve gıdaların pişirilmesi öğretilir. Stokların hazırlanması, detaylı mutfak uygulamaları ve unlu mamül hazırlama teknikleri ile ilgili çalışmalar yapılır. Özenli ve lezzetli yemeklerin hazırlık ve pişirme süreçlerinin kısa zamanda gerçek müşteriye sunumunun ve servisinin nasıl yapılması gerektiği anlatılır. Dersin içeriğinde sıcak - soğuk yemek uygulamaları ve sunumu detaylı olarak yer alır. Öğrenciler, doğru pişirme tekniğinin seçimi, gıdanın pişirilmesi vs. konularında bilgi sahibi olur. |
GAST 405 |
DÜNYA MUTFAKLARI |
Bu dersin içeriğinde Avrupa, Uzak Doğu, Asya ve Amerika kıtalarına ait mutfakların öne çıkan özellikleri ve uygulamaları yer alır. Öğrencilerin bu coğrafyalardaki yiyecek kültürü ve mutfakları konularında bilgi sahibi olmaları sağlanır. Dünya üzerindeki o bölgelere ait reçetelerin bilgisi teorik ve uygulamalı olarak verilir. Öğrenciler, dünya mutfakları hakkında bilgi sahibi olur. |
GAST 405 |
ÇİKOLATA SANATI |
Çikolata ve tatlıların tarihçesi, kökleri ve coğrafyaları öğrencilerin bilgilerine sunulacaktır. Çikolata temelli ve dünyadaki farklı tatlı algılarıyla oluşmuş ürünler araştırılacak, pastanede bire bir üretilecek ve tadılacaktır. Öğrenciler, çikolata sanatı hakkında bilgi ve deneyim sahibi olur. |
GAST 405 |
DÜNYA MUTFAKLARI |
Bu dersin içeriğinde Avrupa, Uzak Doğu, Asya ve Amerika kıtalarına ait mutfakların öne çıkan özellikleri ve uygulamaları yer alır. Öğrencilerin bu coğrafyalardaki yiyecek kültürü ve mutfakları konularında bilgi sahibi olmaları sağlanır. Dünya üzerindeki o bölgelere ait reçetelerin bilgisi teorik ve uygulamalı olarak verilir. Öğrenciler, dünya mutfakları hakkında bilgi sahibi olur. |
GAST 407 |
GIDA MEVZUATI |
EFSA (European Food Safty Authority), FDA (Food and Drug Administration), FAO (Food and Agricultue Organizatin of the United States) önerileri, tüzük, kodeks, resmi kurumlarca yayınlanan tebliğler ve gıda işleyiş sistemleri hakkında bilgiler verilir. Ayrıca genetik modifikasyon, gıda ithalatı, gıda katkı maddeleri, gıda güvenliği ve kanuni yükümlülükler dersin içeriğini oluşturur. Öğrencileri gıdayla ilgili kanun ve mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur. |
GAST 430 |
BANKET VE ZİYAFET YÖNETİMİ |
Bu ders kapsamında öğrenciler banket ve ziyafet operasyonu planlama, yönetim ve pazarlama prosedürleri konusunda bilgi sahibi olur. |
GAST 431 |
YEMEK STİLİSTLİĞİ VE FOTOĞRAFÇILIĞI |
Bu dersin içeriği görsel, yazılı, sosyal medya alanında ve sanatsal uygulamaların yer alacağı çalışma alanlarında uzmanlık sağlamak üzere ihtiyaç duyulacak teknik bilgiler ve uygulamada yer alan örnekler hakkında bilgilerden oluşacaktır. Öğrenciler yemek ve gıda endüstrisinde pazarlama ve iletişim alanı başta olmak üzere biçim, doku, denge, renk, hareket, bütünlük gibi temel tasarım kavramları ve sunum tabağı tasarımı hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
GAST 432 |
GIDA VE MEDYA |
Öğrenciler yiyecek ve içecek dünyasını medya, basın gibi farklı bir açıdan irdeleyecek, sektörün tanınmasında ve yaygınlaşmasında önemli bir görev üstlenen basılı ve/ya elektronik basın ve medya alanlarındaki olanakları araştıracak ve girişimci ve yaratıcı yönlerini değerlendirmeye çalışacaklardır. Bu ders kapsamında öğrenciler, gıda ve medya arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibi olur. |
GAST 433 |
ENOLOJİ |
Öğrenciler bir şarap menüsünün nasıl hazırlanacağı, dünya genelinde şarap üretilen yerler, Türkiye’de şarap üretilen yerler ve Türk şaraplarının genel özellikleri hakkında bilgilendirilecektir. Şarap tadım teknikleri, şarap kör tadımı ve değerlendirilmesi dersin içeriğini oluşturan diğer kısımlardır. Öğrenciler şarap üretimi, üzüm çeşitle |
GAST 434 |
YİYECEK VE İÇECEK SERVİSİ |
Bu derste yiyecek içecek ünitelerinin ön kısmının (servis) etkin yönetimini sağlayacak genel terminoloji, kavram ve prosedürler çerçevesinde etkin planlama, operasyon ve denetim faaliyetleri hakkında bilgi verilir. Bu ders kapsamında öğrenciler, yiyecek ve içecek servisi hakkında bilgi sahibi olur. |
GAST 437 |
GASTRONOMİ TURİZMİ |
Bu ders, destinasyonların pazarlanmasında yerel mutfak kültürünün etkili bir biçimde kullanılabileceğinin ve gastronomi turizmi yolu ile değer zinciri oluşturarak bölgesel ekonomik gelişme konusunu ele almaktadır. Derste ilgili literatürde önerilen gastronomi turizmi kaynakları, destinasyon pazarlama ve gastronomi turizmi stratejileri, pazarlama stratejisinde gıdanın rolü konularına odaklanılmıştır. Öğrenciler, gastronomi ve turizm arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibi olur. |
GAST 439 |
MUTFAK COĞRAFYASI |
Yemek kültürün ayrılmaz bir parçasıdır ve kültür de coğrafyanın önemli bir alanıdır, yemek coğrafyası kavramı bu noktadan doğar. Yemek hayatlarımızın hayati bir parçasıdır ve kültürümüzü ve kimliğimizi tanımlayan bir unsurdur. Bu dersin amacı yerel mutfak kültürü ve onun özgünlüğü, göç, tarihi ticaret yolları gibi konuları incelemek ve bu faktörlerin coğrafi etkileşim etkileşim içinde yemek kültürünü ne şekilde etkilediği konusunu ele almaktır. Öğrenciler, coğrafyanın yemek kültürü üzerindeki etkisi hakkında bilgi sahibi olur. |
GAST 441 |
GIDA SEKTÖRÜNDE YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME |
Yeni hammaddeler veya yeni tüketici ürünleri üreten gıda şirketleri, ticari ürünlerin piyasaya sürülmesinde başarılı olabilmek için yenilik becerilerine, teknolojik bilgiye ve organizasyon yeteneğine ihtiyaç duyar. Bu ders, öğrencilerin yeni ürün geliştirme süreçleri hakkında bilgi kazanmalarını sağlar ve bir gıda işletmesinde ürün geliştirme süreçlerinin yönetilmesi konusundaki analitik düşünme yeteneklerini geliştirir. |
GAST 443 |
GIDA VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK |
Ders, öğrencileri sürdürülebilir uygulamaların teorik temelleri hakkında bilgilendirir, restoran ve yemek hizmetlerinin en iyi temsilcileri aracılığıyla bunların uygulanabilirliğini gösterir. Bu ders, gelecek için sınırlı doğal kaynakları göz önünde bulunduran gastronomi iş modelleri odaklı sürdürülebilir yaklaşımların entegrasyonunu içermektedir. |
GAST 466 |
İNOVASYON VE YARATICILIK |
Turizm, otelcilik ve gastronomi alanında yaratıcılık ve yenilikçilik için yapılması gerekenler, dünya trendleri ve gelişmelerinin öğretileceği bu ders öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirmeleri için imkanlar ve uygulamalar içerecektir. Turizmde yaratıcı olmak için kişilerin ihtiyaç duydukları teknikler öğretilecektir. Grup çalışmalarında yaratıcılık ve bireysel yaratıcılık ile kuruma olan katkıları öğretilerek uygulamalar ile pekiştirilecektir. Turizmde yeni ürün geliştirme ve inovasyon için yapılması gerekenler uygulamalı projeler ile desteklenecektir. Bu ders kapsamında öğrenciler, turizm sektöründe inovasyon ve yaratıcılık konusunda bilgi sahibi olur. |
18.AKTS Ders Tanıtım Formları