Müfredata Git

ANTALYA BİLİM ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ DERS BİLGİ PAKETİ

1.Programın Dili 

Türkçe.

2.Programın Süresi (Yıl)

4 (dört) yıl.

3.Programın Azami Süresi (Yıl)

Öğrenciler, kaydolduğu programa ilişkin derslerin verildiği yarıyıldan başlamak üzere, her yarıyıl için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın azami 7 (yedi) yıl içinde programı tamamlamak zorundadır.

4.Bölüm Başkanı

Doç. Dr. Derya ADIBELLİ

5. Tarihçe

Antalya Bilim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü 2020-2021 Akademik döneminde ilk öğrencilerini kabul etmiştir.

6.Kazanılan Derece

Hemşirelik lisans diploması.

7.Kabul ve Kayıt Koşulları

Öğrenciler programa, ÖSYM’nin her yıl düzenlediği üniversiteye giriş sınavları kapsamında Hemşirelik Bölümü için SAY puan türünden bir önceki yılın taban puanları esas alınarak tercih yapmak suretiyle kabul edilmektedir.

Bölüme kabul edilecek öğrencilerin yükseköğretim programının koşul ve açıklamalar kılavuzunda yer alan 38. ve 87. maddelerine uymaları gerekmektedir. Bu maddeler aşağıda yer almaktadır:

1. Bu programa kayıt olacak öğrenciler, hastane/saha ve okul laboratuvar uygulamalarında bölüm yönetimince belirlenmiş olan üniformayı giymek zorundadırlar (Madde 38).

2.Bu programa kayıt için üniversitenin önereceği ve/veya tam teşekküllü resmî bir hastaneden, eğitim süresince ve daha sonrasında bu mesleği yürütmeyi engelleyecek fiziki ve ruhsal engeli olmadığını belgeleyen heyet raporu alınması gerekir (Madde 87).

8. Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

ÖSYM tarafından yapılan merkezî yerleştirme, başarı koşulu ile yurtiçi ve yurtdışı kurumlar arası yatay geçiş, merkezî yerleştirme puanı ile kurumlar arası ve kurum içi yatay geçiş ile fakültemize öğrenci kabul edilmektedir.

Fakültemize kabul edilen öğrenciler,  kayıt yaptırmadan önce kayıtlı oldukları lisans veya ön lisans programlarından başarılı oldukları derslerin fakültemiz ders müfredatına intibak ettirilmesini talep edebilirler. Bu talep, öğrencinin,   öğrenim görmeye başlayacağı akademik yılın başında Fakülte Dekanlığı’ na yazacağı bir dilekçe ile yapılır. Talepte bulunan öğrencinin, dilekçesine onaylı bir not döküm (transkript) belgesinin aslını eklemesi gereklidir. İntibak işlemi, Sağlık Bilimleri Fakültesi Yönetim Kurulunun ve görevlendireceği komisyonların belirlediği esaslar çerçevesinde gerçekleştirilir. İntibak işlemlerinde ders içerikleri ve AKTS yükü gözetilir.

9.Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Üniversitemizde sınavlar, ara sınav, final sınavı, mazeret sınavı, muafiyet sınavı, ek sınav ve tek ders sınavından oluşur. Sınavlar fakültemiz tarafından hazırlanan ve ilan edilen programa göre yapılır. Sınavlara girmek için öğrenci kimlik kartlarının ibrazı zorunludur. Üniversitemizde bütünleme sınavı uygulaması bulunmayıp, yaz okulu programı mevcuttur.

Ara sınav, fakültemiz lisans programı müfredatında bulunan bir dersin verildiği yarıyıl içinde yapılan sınavdır. Her dersin bir yarıyılda en az bir ara sınavı yapılır veya ders içerisinde yapılan ödev, proje ve benzeri çalışmalar, dersin öğretim üyesi takdirinde, bir ara sınav yerine kullanılabilir. Final sınavı ise, dersin okutulduğu yarıyıl sonunda akademik takvimde belirtilen tarihler içinde yapılan sınavdır. Final sınavlarına katılabilmek için derslere %70 devam mecburiyetinin tamamlanması gerekmektedir. Öğrencilerin dersten başarılı sayılmaları için belirlenen not aralıkları aşağıdaki şekildedir:

 

Letter Grade

A+

A

A-

B+

B

B-

C+

C

C-

D+

D

F

Value

4.00

4.00

3.70

3.30

3.00

2.70

2.40

2.20

2.00

1.70

1.50

0.00

Total Points

-

95-100

85-94

80-84

75-79

65-74

60-64

55-59

50-54

45-49

40-44

0-39

Öğrencilerimizin akademik yeterliği her yarıyıl sonunda not ortalamaları hesaplanarak belirlenir. İkinci yarıyılın sonundan itibaren genel not ortalaması 2,00 ve üzeri olan öğrencilerin durumu başarılı; 1,99 ve altındaki öğrencilerin durumu ise akademik olarak yetersiz kabul edilir. Program müfredatında bulunan bir dersten başarısız olan öğrenciler bu dersin verildiği ilk yarıyılda dersi tekrar almak zorundadır. Başarısız olunan dersler tamamlanmadan geri kalan tüm mezuniyet koşulları gerçekleşmiş olsa da öğrenci mezuniyete hak kazanamaz.

 

10.Mezuniyet Koşulları

Üniversitemiz Lisans ve Ön lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin 40’ıncı maddesi uyarınca, ilgili öğrencinin, kayıtlı olduğu programın müfredatında yer alan tüm dersleri başarı ile tamamlaması, genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 ve tamamladığı toplam kredinin en az 240 AKTS olması durumunda öğrenci, ilgili programdan lisans diploması  almaya hak kazanır.

11.Çift Ana Dal

Bölümde çift ana dal çalışmaları devam etmektedir.

12.Yan Dal

Bölümde yan dal çalışmaları devam etmektedir.

13.Mezun İstihdam Olanakları

Mezun olan öğrenciler koruyucu, tedavi ve rehabilite edici hizmet veren kamu ve özel sektöre ait sağlık kuruluşlarında, okullar, işyerleri, huzurevleri, bakım evleri gibi kurumlarda hemşire, eğitim hemşiresi, özel dal hemşiresi, yönetici hemşire; ayrıca ilaç, sigorta şirketleri, medikal tedavi ve bakım ürünleri sanayinde araştırmacı ve danışman olarak çalışabilmektedir. Birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetleri veren kurum ve kuruluşlarda klinik hemşiresi, eğitim hemşiresi ya da yönetici hemşire olarak çalışırlar. Bunun yanı sıra iş yerleri, okul, otel, rehabilitasyon merkezleri, yaşlı-engelli bakım evlerinde de çalışabilmektedirler. Ayrıca lisansüstü eğitime devam eden mezunlar akademik birimlerde görev alabilirler.

14. Üst Derece Programlara Geçiş

Hemşirelik Bölümü mezunları, lisans derecesi almaya hak kazandıktan sonra lisansüstü eğitimlerini sürdürmek istediklerinde, buna yönelik programlara katılmak için her enstitünün belirlediği genel not ortalaması, yabancı dil seviyesi, ALES ve diğer sınav yeterliliklerini tamamladıkları takdirde lisansüstü eğitime devam edebilirler.

15. Program Yeterlilikleri (Çıktıları)

1.Hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak, bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla birey, aile ve topluma; kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verir, verdiği bakımın etkisini değerlendirir ve kaydeder.

2.Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerini belirler, bu doğrultuda eğitim ve danışmanlık yapar.

3.Hemşirelik alanında problem çözme, karar verme, eleştirel düşünme ve liderlik becerilerini kullanır.

4.Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini ifade ederek iletişim kurar. 

5.Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde ilgili mevzuata, meslekî değerlere ve etik ilkelere uygun davranarak insan hakları ve onuruna saygı gösterir.

6.Disiplin içi ve disiplinler arası ekip üyeleri ile iş birliği içinde çalışır.

7.Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.

8.Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı doğrultusunda hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirir.

9.Bireysel ve meslekî gelişime katkı sağlayacak her türlü araştırma, proje ve etkinliklerde yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir.
10.Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır.

 

16. Program Yeterlilikleri - TYÇÇ Matrisi

 

Temel Alan Hemşirelik Bölümü Program Yeterlilikleri Ulusal Yeterlilik
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Bilgi 1                                         1 Bilgi
2                                          
3                                          
Beceriler 1                                         1 Beceriler
2                                         2
3                                          
4                                              
Yetkinlikler Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1                                         1 Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yetkinlikler
2                                         2
3                                         3
4                                            

 Öğrenme Yetkinliği
1                                         1
 Öğrenme Yetkinliği
2                                         2
3                                         3
4                                            
5                                            

İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1                                         1
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
2                                         2
3                                         3
4                                         4
5                                          
6                                          
  7                                            
  8                                            
  9                                            
Alana Özgü Yetkinlik 1                                         1 Alana Özgü Yetkinlik
2                                         2
3                                          
4                                          
5                                          
6                                          
7                                          
8                                          

 

17. Alan-Program Yeterlilik İlişkileri

Bulunmamaktadır.
 

18.Ders Program Yeterlilikleri İlişkisi

1. Sınıf Güz Dönemi
Dersler Hemşirelik Lisans Programı Yeterlilikleri
Dersin Kodu Dersin Adı 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
HEM117 Hemşirelik Esasları I                    
HEM119 Anatomi I                     
HEM121 Fizyoloji I                    
HEM123 Mikrobiyoloji ve Parazitoloji                    
HEM125 İş Sağlığı ve Güvenliği                    
INGL101 İngilizce I                    
TURK101 Türk Dili I                    
HIST101 Atatürk İlkelerı ve İnkılâp Tarihi I                     
1. Sınıf Bahar Dönemi
Dersler Hemşirelik Lisans Programı Yeterlilikleri
Dersin Kodu Dersin Adı 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
HEM122 Hemşirelik Esasları II                    
HEM124 Hemşirelik Esasları Uygulaması                    
HEM126 Anatomi II                    
HEM128 Fizyoloji II                    
HEM130 Kişilerarası İlişkiler                    
HEM132 Psikoloji                    
TURK102 Türk Dili II                    
HIST102 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II                    
INGL102 İngilizce II                    
2. Sınıf Güz Dönemi
Dersler Hemşirelik Lisans Programı Yeterlilikleri
Dersin Kodu Dersin Adı 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
HEM 219 İç Hastalıkları Hemşireliği                    
HEM 221 İç Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması                    
HEM 223 Farmakoloji I                    
HEM 225 Biyokimya                    
HEM 227 Hemşireler İçin Fiziksel Değerlendirme                    
HEM 229 Hemşirelik Bakımı İçin Fizyopatoloji                    
2. Sınıf Bahar Dönemi
Dersler Hemşirelik Lisans Programı Yeterlilikleri
Dersin Kodu Dersin Adı 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
HEM 220 Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği                    
HEM 222 Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği Uygulaması                    
HEM 224 Farmakoloji II                    
HEM 226 Beslenmeye Giriş                    
HEM 228 Sağlık Eğitimi                    
HEM 230 Hemşirelikte Temel Kavramlar                    
3. Sınıf Güz Dönemi
Dersler Hemşirelik Lisans Programı Yeterlilikleri
Dersin Kodu Dersin Adı 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
HEM 315 Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği                    
HEM 317 Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması                    
HEM 319 Araştırma Yöntemleri                    
HEM 327 Stoma ve Yara Bakım Hemşireliği                    
HEM 321 İlk Yardım ve Acil Bakım                    
EHP 201 Sağlık Profesyonelleri İçin İngilizce I                     
3. Sınıf Bahar Dönemi
Dersler Hemşirelik Lisans Programı Yeterlilikleri
Dersin Kodu Dersin Adı 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
HEM 318 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği                    
HEM 324 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması                    
HEM 322 Biyoistatistik                    
EHP 202  Sağlık Profesyonelleri İçin İngilizce II                    
HEM 326 Hemşirelikte Deontoloji ve Etik                    
4. Sınıf Güz Dönemi
Dersler Hemşirelik Lisans Programı Yeterlilikleri
Dersin Kodu Dersin Adı 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
HEM 413 Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği                    
HEM 415  Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması                    
HEM 417 Halk Sağlığı Hemşireliği                    
HEM 419 Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulaması                    
4. Sınıf Bahar Dönemi
Dersler Hemşirelik Lisans Programı Yeterlilikleri
Dersin Kodu Dersin Adı 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
HEM418 Hemşirelikte Yönetim                    
HEM434 Hemşirelikte Yönetim Uygulaması                    
HEM438 İç Hastalıkları Hemşireliği Mesleki Alan Uygulaması                    
HEM442 Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Mesleki Alan Uygulaması                    
HEM444 Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Mesleki Alan Uygulaması                    
HEM446 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Mesleki Alan Uygulaması                    
HEM448 Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Mesleki Alan Uygulaması                    
HEM452 Halk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Mesleki Alan Uygulaması                    
Alan İçi Seçmeli Dersler
Dersler Hemşirelik Lisans Programı Yeterlilikleri
Dersin Kodu Dersin Adı 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
HEM127 Bakım Teknolojisi                    
HEM140 Tıbbı Terminoloji                    
HEM140  Tıbbi Terminoloji                    
HEM134 Bilimsel Okuryazarlık                    
HEM136 Girişimcilik                    
HEM 231 Hemşirelikte Liderlik Becerilerini Geliştirme                    
HEM 233 Hasta Güvenliği                    
HEM 232 Kültürlerarası Hemşirelik                    
HEM 234 Onkoloji Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Semptom Yönetimi                    
HEM 240 Türk İşaret Dili                    
HEM 329 Palyatif Bakım Hemşireliği                    
HEM 325 Sağlık Hukuku ve Hemşirelik                    
HEM 328 Yaşlı Sağlığı Hemşireliği                    
HEM 336 Hemşirelik Hizmetlerinde Kalite Yönetimi                    
HEM 332 Epidemiyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Hemşireliği                    
HEM 334 İnsan Kaynakları Yönetimi                    
Alan Dışı Seçmeli Dersler
Dersler Hemşirelik Lisans Programı Yeterlilikleri
Dersin Kodu Dersin Adı 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
SBF 102 Cinsel Sağlık                     
SBF 110 Sosyal Sorumluluk Projeleri                     
UNI 003 Toplumsal Cinsiyet                    
UNI 009 Sağlıklı Yaşam ve Spor                    
UNI 013 Medya Okuryazarlığı                    
UNI 015 Kanser ve Koruma Yolları                    
UNI 016 Temel Gökbilimi                    
UNI 017 Temel İlk Yardım Bilgisi                    
UNI 019 Üniversitede Yaşam Kültürü                    
UNI 021 Bağımlılık ile Mücadele                    
UNI 028 Sözsüz İletişimi Anlamak & Etkili Şekilde Kullanmak                    
UNI 029 Müzik Kültürü                    
UNI 031 Türk İşaret Dili I                    
Form No: ÜY-FR-1104 Yayın Tarihi:18.10.2024 Değ. No: 0 Değ. Tarihi: -

19.Müfredat

 

ANTALYA BİLİM ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
HEMŞİRELİK  BÖLÜMÜ MÜFREDATI

1.YIL
1  Güz Dönemi         Teorik Uygulama Kredi AKTS Ön / Yan Koşul
HEM 117 Hemşirelik Esasları I       4 2 5 8  
HEM 119 Anatomi I       2 1 3 4  
HEM 121 Fizyoloji I       2 0 2 3  
HEM 123 Mikrobiyoloji ve Parazitoloji       2 1 3 3  
HEM 125 İş Sağlığı ve Güvenliği       2 0 2 3  
TURK 101 Türk Dili I       2 0 2 2  
HIST 101 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I       2 0 2 2  
INGL 101 İngilizce I       2 0 2 2  
HEM 1XX Alan Seçmeli Ders       2 0 2 3  
        TOPLAM 20 4 23 30  
2  Bahar Dönemi         Teorik Uygulama Kredi AKTS Ön / Yan Koşul
HEM 122 Hemşirelik Esasları II       4 4 6 6 HEM 117 Ön Koşul
HEM 124 Hemşirelik Esasları Uygulaması       0 4 2 4 HEM 117 Ön Koşul, HEM122 Yan Koşul
HEM 126 Anatomi II       2 1 3 3  
HEM 128 Fizyoloji II       2 0 2 3  
HEM 130 Kişilerarası İlişkiler       2 0 2 2  
HEM 132 Psikoloji       2 0 2 3  
TURK 102 Türk Dili II       2 0 2 2  
HIST 102 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II       2 0 2 2  
INGL 102 İngilizce II       2 0 2 2  
HEM 1XX Alan Seçmeli Ders       2 0 2 3  
        TOPLAM 20 9 25 30  
DERSLER DERS SAYISI KREDİ AKTS  
TEMEL DERSLER 11 32 42  
GENEL DERSLER 6 12 12  
ALAN SEÇMELİ DERSLER 2 4 6  
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERSLER 0 0 0  
1.YIL TOPLAM 19 48 60  
                   
2.YIL
3  Güz Dönemi         Teorik Uygulama Kredi AKTS Ön / Yan Koşul
HEM 219 İç Hastalıkları Hemşireliği       5 0 5 8 HEM 117, HEM 122, HEM 124 Ön Koşul
HEM 221 İç Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması       0 10 5 7 HEM 117, HEM 122, HEM 124 Ön Koşul, HEM 219 Yan Koşul
HEM 223 Farmakoloji I       2 0 2 3  
HEM 225 Biyokimya       2 0 2 3  
HEM 227 Hemşireler İçin Fiziksel Değerlendirme       2 1 3 3  
HEM 229 Hemşirelik Bakımı İçin Fizyopatoloji       2 0 2 3  
HEM 2XX Alan Seçmeli Ders       2 0 2 3  
        TOPLAM 15 11 21 30  
4  Bahar Dönemi         Teorik Uygulama Kredi AKTS Ön / Yan Koşul
HEM 220 Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği       5 0 5 8 HEM 117,HEM 122, HEM 124 Ön Koşul
HEM 222 Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği Uygulaması     0 10 5 7 HEM 117, HEM 122, HEM 124 Ön Koşul, HEM 220 Yan Koşul
HEM 224 Farmakoloji II       2 0 2 3  
HEM 226 Beslenmeye Giriş       2 0 2 3  
HEM 228 Sağlık Eğitimi       2 0 2 3  
HEM 230 Hemşirelikte Temel Kavramlar       2 0 2 3  
HEM 2XX Alan Seçmeli Ders       2 0 2 3  
        TOPLAM 15 10 20 30  
DERSLER DERS SAYISI KREDİ AKTS  
TEMEL DERSLER 12 37 54  
GENEL DERSLER 0 0 0  
ALAN SEÇMELİ DERSLER 2 4 6  
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERSLER 0 0 0  
2.YIL TOPLAM 14 41 60  
                   
3.YIL
5  Güz Dönemi         Teorik Uygulama Kredi AKTS Ön / Yan Koşul
HEM 315 Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği       4 2 5 6 HEM 117, HEM 122, HEM 124 Ön Koşul
HEM 317 Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması     0 10 5 10 HEM 117, HEM 122, HEM 124 Ön Koşul, HEM 315 Yan Koşul
HEM 319 Araştırma Yöntemleri       2 0 2 3  
HEM 321 İlk Yardım ve Acil Bakım       2 0 2 3  
EHP 201  Sağlık Profesyonelleri İçin İngilizce I        3 0 3 3  
KPL 101 Kariyer Planlama       1 0 1 2  
HEM 3XX Alan Seçmeli Ders       2 0 2 3  
        TOPLAM 14 12 20 30  
6  Bahar Dönemi       Teorik Uygulama Kredi AKTS Ön / Yan Koşul
HEM 318 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği       4 2 5 7 HEM 117, HEM 122,HEM 124 Ön Koşul
HEM 324 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması     0 10 5 10 HEM 117, HEM 122, HEM 124 Ön Koşul, HEM 318 Yan Koşul
HEM 322 Biyoistatistik       2 0 2 2  
EHP 202  Sağlık Profesyonelleri İçin İngilizce II       3 0 3 3  
HEM 326 Hemşirelikte Deontoloji ve Etik       2 0 2 2  
HEM 3XX Alan Seçmeli Ders       2 0 2 3  
SBF XXX Fakülte Ortak Seçmeli Ders       2 0 2 3  
        TOPLAM 15 12 21 30  
DERSLER DERS SAYISI KREDİ AKTS  
TEMEL DERSLER 8 28 43  
GENEL DERSLER 3 7 8  
ALAN SEÇMELİ DERSLER 2 4 6  
FAKÜLTE SEÇMELİ DERSLER 1 2 3  
3. YIL TOPLAM 14 41 60  
                   
4.YIL
7 Güz Dönemi         Teorik Uygulama Kredi AKTS Ön / Yan Koşul
HEM 413 Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği       5 0 5 6 HEM 117, HEM 122, HEM 124 Ön Koşul
HEM 415  Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması     0 8 4 8 HEM 117, HEM 122, HEM 124 Ön Koşul, HEM 413 Yan Koşul
HEM 417 Halk Sağlığı Hemşireliği       5 0 5 5 HEM 117,HEM 122, HEM 124 Ön Koşul
HEM 419 Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulaması       0 8 4 8 HEM 117, HEM 122, HEM 124 Ön Koşul, HEM 417 Yan Koşul
USD 100 Üniversite Alan Dışı Seçmeli       2 0 2 3  
        TOPLAM 12 16 20 30  
8  Bahar Dönemi       Teorik Uygulama Kredi AKTS Ön / Yan Koşul
HEM 418 Hemşirelikte Yönetim       4 0 4 4 HEM 117, HEM 122, HEM 124 Ön Koşul
HEM 434 Hemşirelikte Yönetim Uygulaması       0 4 2 4 HEM 117, HEM 122, HEM 124 Ön Koşul, HEM 418 Yan Koşul
HEM 4XX Alan Seçmeli Ders       2 20 12 22  
        TOPLAM 6 24 18 30  
DERSLER DERS SAYISI KREDİ AKTS  
TEMEL DERSLER 6 24 35  
GENEL DERSLER 0 0 0  
İNTÖRNLÜK SEÇMELİ DERSLER 1 12 22  
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERSLER 1 2 3  
4.YIL TOPLAM 8 38 60  
                   
ALAN SEÇMELİ DERSLER       Teorik Uygulama Kredi AKTS Ön Koşul
  GRUP-1 (Alan Seçmeli Dersler)        
HEM 140 Tıbbi Terminoloji       2 0 2 3  
HEM 127  Bakım Teknolojisi       2 0 2 3  
HEM 129 Toplumsal Sorumluluk       2 0 2 3  
HEM 140 Tıbbi Terminoloji       2 0 2 3  
HEM 134 Bilimsel Okuryazarlık       2 0 2 3  
HEM 136 Girişimcilik       2 0 2 3  
HEM 231 Hemşirelikte Liderlik Becerilerini Geliştirme     2 0 2 3  
HEM 233 Hasta Güvenliği       2 0 2 3  
HEM 240 Türk İşaret Dili       2 0 2 3  
HEM 240 Türk İşaret Dili       2 0 2 3  
HEM 232 Kültürlerarası Hemşirelik       2 0 2 3  
HEM 234 Onkoloji Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Semptom Yönetimi     2 0 2 3  
HEM 240 Türk İşaret Dili       2 0 2 3  
HEM 325 Sağlık Hukuku ve Hemşirelik       2 0 2 3  
HEM 327 Stoma ve Yara Bakım Hemşireliği       2 0 2 3  
HEM 329 Palyatif Bakım Hemşireliği       2 0 2 3  
HEM 328 Yaşlı Sağlığı Hemşireliği       2 0 2 3  
HEM 240 Türk İşaret Dili       2 0 2 3  
HEM 336 Hemşirelik Hizmetlerinde Kalite Yönetimi       2 0 2 3  
HEM 332 Epidemiyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Hemşireliği     2 0 2 3  
HEM 334 İnsan Kaynakları Yönetimi       2 0 2 3  
  GRUP-2 (Mesleki Alan Uygulaması Seçmeli Dersleri)        
HEM 438 İç Hastalıkları Hemşireliği Mesleki Alan Uygulaması     2 20 12 22 HEM219, HEM221, HEM222, HEM317, HEM324, HEM415, HEM419 Ön
HEM 442 Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Mesleki Alan Uygulaması     2 20 12 22 HEM220, HEM222, HEM221, HEM317, HEM324, HEM415, HEM419 Ön
HEM 444 Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Mesleki Alan Uygulaması   2 20 12 22 HEM315, HEM317, HEM221, HEM222, HEM324, HEM415, HEM419 Ön
HEM 446 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Mesleki Alan Uygulaması   2 20 12 22 HEM318, HEM324, HEM221, HEM222, HEM317, HEM415, HEM419 Ön
HEM 448 Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Mesleki Alan Uygulaması   2 20 12 22 HEM413, HEM415, HEM221, HEM222, HEM317, HEM324, HEM419 Ön
HEM 452 Halk Sağlığı Hemşireliği Mesleki Alan Uygulaması     2 20 12 22 HEM417, HEM419, HEM221, HEM222, HEM317, HEM324, HEM415 Ön
                   
FAKÜLTE ORTAK SEÇMELİ DERSLER     Teorik Uygulama Kredi AKTS  
SBF 102 Cinsel Sağlık        2 0 2 3  
SBF 110 Sosyal Sorumluluk Projeleri        2 0 2 3  
ALINAN DERS SAYISI VE KREDİ TOPLAMI DERS SAYISI KREDİ AKTS
55 168 240
AÇIKLAMALAR
a- HEM117 dersi, HEM122 dersi ve HEM124 dersinin ön koşuludur.
b- HEM117,HEM122 ve HEM124 dersleri; HEM 219,HEM221, HEM 220, HEM222, HEM315, HEM317, HEM318, HEM324, HEM413, HEM415, HEM417, HEM419, HEM418, HEM434 derslerinin ön koşuludur. 
c- Bir öğrencinin HEM221 dersine kayıt olabilmesi için ya HEM 219 dersine de kayıt olması ya da HEM 219 dersini daha önce almış (devamsızlıktan kalma dışında başarmış olma şartı aranmaz) olması gerekir.
d- Bir öğrencinin HEM222 dersine kayıt olması için ya HEM220 dersine de kayıt olması ya da HEM220 dersini daha önce almış (devamsızlıktan kalma dışında başarmış olma şartı aranmaz) olması gerekir.
e- Bir öğrencinin HEM317 dersine kayıt olması için ya HEM315 dersine de kayıt olması ya da HEM315 dersini daha önce almış (devamsızlıktan kalma dışında başarmışı olma şartı aranmaz) olması gerekir.
f- Bir öğrencinin HEM324 dersine kayıt olması için ya HEM318 dersine de kayıt olması ya da HEM318 dersini daha önce almış (devamsızlıktan kalma dışında başarmış olma şartı aranmaz) olması gerekir.
g- Bir öğrencinin HEM415 dersine kayıt olması için ya HEM413 dersine de kayıt olması ya da HEM413 dersini daha önce almış (devamsızlıktan kalma dışında başarmış olma şartı aranmaz) olması gerekir.
h- Bir öğrencinin HEM419 dersine kayıt olması için ya HEM417 dersine de kayıt olması ya da HEM417 dersini daha önce almış (devamsızlıktan kalma dışında başarmış olma şartı aranmaz) olması gerekir.
ı- Bir öğrencinin HEM434 dersine kayıt olması için ya HEM418 dersine de kayıt olması ya da HEM418 dersini daha önce almış (devamsızlıktan kalma dışında başarmış olma şartı aranmaz) olması gerekir.
Form No:ÜY-FR-1053 Yayın Tarihi:25.08.2021 Değ.Tarihi:-Değ.No:0              
                   

20. Ders İçerikleri 

1.YIL (1.Yarıyıl) GÜZ DÖNEMİ ZORUNLU DERSLER
HEM117 HEMŞİRELİK ESASLARI I (4-2-0-5) (AKTS:8)

Bu ders; Türkiye’de Sağlık Hizmetlerinin Sunumu, Bir Meslek Olarak Hemşirelik, Hemşireliğin Kültürel ve Sosyal Rolleri, Fonksiyonları, Sorumlulukları, Temel İnsan Gereksinimleri, Yaşam Süreci, Homeostazis, Stres, Sağlık, Hastalık, Holistik, Hümanistik Yaklaşım, Birey Ve Hastane Ortamı, Hastanın Hastaneye Kabulü ve Taburculuk, Enfeksiyon Kontrolü, Hareket Gereksinimi, Sağlıklı Bireyin Hijyen Gereksinimi, Yaşam Bulguları, Sıcak-Soğuk Uygulamalar, İlaçların Uygulanması, Parenteral İlaç Uygulamaları - 1 Lokal İlaç Uygulamaları, Ağrı ve Acıyla Baş Etme konularını kapsamaktadır.
HEM119 ANATOMİ I (2-1-0-3) (AKTS:4)

Bu ders ;temel anatomi bilgileri, terminoloji, kemik, eklem, kas, dolaşım, solunum, sindirim, endokrin, ürogenital ve sinir sistemleri ile duyu organları ve sistemleri oluşturan organların ve bu organlar arasındaki yapısal ve komşuluk ilişkilerini açıklar.
HEM121 FİZYOLOJİ I (2-0-0-2) (AKTS:3)

Bu ders ile öğrencinin; insan vücudundaki hücre, doku, organ ve sistemlerin normal işleyiş mekanizmaları ve bunların kontrol yöntemlerini öğrenmesi amaçlanır.
HEM123 MİKROBİYOLOJİ VE PARAZİTOLOJİ (2-1-0-3) AKTS:3)

Bu ders; temel tıbbi mikrobiyoloji, bakteriyoloji, viroloji, parazitoloji, mikoloji, doğal ve edinilmiş bağışıklık ile mikrobiyolojik tanı süreçlerine ilişkin konuları kapsar.
HEM125 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ (2-0-0-2) (AKTS:3)

Bu ders ile öğrenciye; iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kavramları bilme, işyerlerinde risk yönetimi ve değerlendirmesi yapabilme, iş sağlığı ve güvenliği kanunu öğrenme, iş kazaları
e önlemlerini, meslek hastalıklarını tanıyabilme, acil durumlar ve ilk yardım durumlarında gereken uygulamalır konusunda beceri kazandırmak amaçlanmıştır.
INGL101 İNGİLİZCE I (2-0-0-2) (AKTS:2)

Öğrencilerin başlangıç düzeyde İngilizce dil bilgisi ve kelime bilgisi ile birlikte okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerinin öğretimini içerir.
TURK101 TÜRK DİLİ I (2-0-0-2) (AKTS:2)

Dersin içeriğini temel dil bilgisi kuralları, kelime çeşitleri, zamanlar ve anlatım içinde zaman uygunluğu. dünya dil grupları, türkçenin dünya dil grupları arasındaki yeri, sözlü ve yazılı anlatım şekilleri, imla, noktalama ve yazım kuralları, doğru cümle kurma, cümle çözümlemesi oluşturmaktadır.
HIST101 ATATÜRK İLKELERI VE İNKILÂP TARiHi I (2-0-0-2) (AKTS:2)

Türkiye Cumhuriyeti devletinin Osmanlı İmparatorluğu'nun yıkılmasından sonra laik ve üniter yapıda ulus-devlet olarak kuruluşunu, bu kuruluş esasına göre biçimlenen çağdaşlaşma tecrübesinin tarihini; Türkiye Cumhuriyeti devletinin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk'ün önderliğinde gerçekleştirilen Türk Devrimi'nin, ulus-devlet ve çağdaşlık ve laiklik olgularının Türkiye bağlamında ifadesi ve anlamına karşılık gelen Atatürkçü Düşünce'yi genç nesillere öğretmek ve bunun değerini idrak ettirmektir
 SEÇMELİ DERSLER

HEM127 BAKIM TEKNOLOJİSİ (2-0-0-2) (AKTS:3)

Bu dersin amacı; öğrencinin teknolojik gelişmelerin önemini kavrama, hemşirelik ve sağlık bakımı uygulamalarında teknolojik gelişmeleri tanıma, kullanabilme becerileri kazandırmaktır
HEM129 TOPLUMSAL SORUMLULUK (2-0-0-2) (AKTS:3)

Bu dersin amacı; öğrencilerin yaşadıkları topluma karşı sorumluluklarını, bir takım çalışması içerisinde ve aynı zamanda bireysel inisiyatiflerini de ele alarak gerçekleştirmelerini sağlamaktır.
HEM140 TIBBİ TERMİNOLOJİ (2-0-0-2) (AKTS:3)
Bu dersin amacı sağlık bilimlerinde kullanılan tıp terminolojisinin esaslarını kavrayarak teorik dersler ve pratik uygulamalar ile mesleki çalışmalarda kavramayı kolaylaştıracak temel meslek terminolojisi bilgilerinin kazandırmaktır.

I.    YIL(2.Yarıyıl) BAHAR DÖNEMİ

ZORUNLU DERSLER
 HEM122 HEMŞIRELIK ESASLARI II (4-4-0-6) (AKTS:6)
Hemşirelik Esasları II dersi, hemşirelik eğitimine yeni başlayan öğrencilere yönelik olup, hemşirelik bakımında temel olacak bilgi ve becerilerin kazandırılmasını sağlar. Bu ders, öğrencilerin insanı kendine özgü varlığı ve gereksinimleri içinde çevresi ve toplumla birlikte bütüncül bir anlayışla ele almasını hedefleyen, temel insan gereksinimleri doğrultusunda, hemşirelik bakımında temel kavram ilke, kural, yöntem bilgisi ve uygulama becerisi kazanmasını sağlayan, aynı zamanda diğer mesleki derslere temel oluşturan kuramsal ve uygulamalı bir derstir. Bu ders aynı zamanda Hemşirelik Esasları I dersinin devamı niteliğindedir.
HEM124 HEMŞIRELIK ESASLARI UYGULAMASI (0-0-4-2) (AKTS:4)

Bu dersin amacı öğrencinin teorik bilgisini uygulamaya aktarması, klinik beceri, klinik karar verme, kritik düşünme ve araştırma becerisinin artırılması ve bilişsel, duyuşsal ve davranışsal alanlarda becerilerini arttırarak bağımsız çalışma yeteneğinin geliştirilmesidir.
HEM126 ANATOMİ II (2-1-0-3) (AKTS:3)

Bu ders ile öğrenciye temel anatomi bilgileri, terminoloji, kemik, eklem, kas, dolaşım, solunum, sindirim, endokrin, ürogenital ve sinir sistemleri ile duyu organları hakkında genel bilgilerin kavranması ve sistemleri oluşturan organların ve bu organlar arasındaki yapısal ve komşuluk ilişkilerinin açıklanması amaçlanmaktadır.
HEM128 FİZYOLOJİ-II (2-0-0-2) (AKTS:3)

Bu ders; hücre ve sinir-kas fizyolojisi, kan ve dolaşım sistemi fizyolojisi, sindirim sistemi fizyolojisi, boşaltım sistemi fizyolojisi, solunum sistemi fizyolojisi, merkezi sinir sistemi fizyolojisi, endokrin sistem fizyolojisini kapsamaktadır.
HEM130 KİŞİLERARASI İLİŞKİLER (2-0-0-2) (AKTS:2)

Bu ders, hemşirelik öğrencilerine sağlık hizmeti alan bireyler, aileler, hemşirelik meslektaşları ve diğer sağlık profesyonelleri ile etkili bir şekilde iletişim kurmaları için gerekli bilgi ve becerileri sağlar. Öğrencilerin içsel ve kişilerarası iletişim becerilerini etkili bir şekilde geliştirmelerine ve uygulamalarına yardımcı olacak iletişim kavram ve ilkelerini tanıtır.
HEM132 PSİKOLOJİ (2-0-0-2) (AKTS:3)
Bu ders; Psikolojinin Tanımı Ve Konusu, Hemşirelik Bakımında Psikolojinin Önemi Psikolojinin Tarihçesi, Psikolojinin Alt Dalları, Psikolojide Yaklaşımlar, Duyum Ve Algı, Bellek, Öğrenme, Zeka, Duygular, Kişilik, Motivasyon, Kültürel Psikoloji, Sosyal Psikoloji, Gelişim Psikolojisi, Anormal Psikoloji, Klinik Psikoloji konularını içerir.
INGL102 İNGİLİZCE-II (2-0-0-2) (AKTS:2)

Öğrencilerin başlangıç düzeyde İngilizce dilbilgisi ve kelime bilgisi ile birlikte okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerinin öğretimini içerir.
HIST102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ II (2-0-0-2) (AKTS:2)

Bu dersi alan öğrenciden, Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucu temel ilkeleri ve Türk Devrimi çerçevesinde, bu düşünceyi akıl ve bilim, çağdaşlık normları içinde millî esaslara göre uyarlayarak ve uygunlaştırarak toplum, birey ve ülke seviyesinde çağdaş sorunların çözümü üzerine sınıflama, betimleme, açıklama, analiz yeteneğini kazanması hedeflenir.
TURK102 TÜRK DİLİ II (2-0-0-2) (AKTS:2)

Bu ders Türkçenin söz dizimi özelliklerini, cümle yapısı, bilimsel yazılarda türk dilinin özelliklerini, anlatım bozukluğundan kaynaklanan iletişim sorunlarını içermektedir. Türk dilinin söz dizimi özelliklerini ana çizgileriyle tanıtmak; metin çözümleme becerisini geliştirmek; Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırmak hedeflenir.
 SEÇMELİ DERSLER

HEM134 BİLİMSEL OKURYAZARLIK (2-0-0-2) (AKTS:3)

Bu ders bilimsel okuryazarlığın tanımı, bilgiye erişmede yeni yaklaşımlar, bilimin doğası ve önemi, elde edilen bilginin kullanılması, bilgiye erişim araçları, kütüphanelerin kullanılması, bilgisayarla tarama ile ilgili kavram ve teknikler, Web of Science araştırma için kullanılması, uygun bilginin bulunması ve kullanılması,bilginin iletilmesi, bilimsel okuryazar uygulamaları ve bilimsel okuryazar olmanın önemini içerir.
HEM136 GİRİŞİMCİLİK (2-0-0-2) (AKTS:3)

Bu ders ile öğrenciye; iş planı için gerekli araştırmaları yapma, iş planı hazırlığı ve sunumu için gerekli teknikleri kullanabilme becerilerini kazandırabilme amaçlanır.

HEM140 TIBBİ TERMİNOLOJİ (2-0-0-2) (AKTS:3)
Bu dersin amacı sağlık bilimlerinde kullanılan tıp terminolojisinin esaslarını kavrayarak teorik dersler ve pratik uygulamalar ile mesleki çalışmalarda kavramayı kolaylaştıracak temel meslek terminolojisi bilgilerinin kazandırmaktır

2.YIL 3.YARIYIL GÜZ DÖNEMİ
ZORUNLU DERSLER

HEM219 İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ (5-0-0-5) (AKTS:8)
Bu dersin amacı; öğrencilere sağlıklı/hasta birey, aile ya da toplumun sağlığının geliştirilmesi, korunması, sistemlere ilişkin tedavi/bakım ve rehabilitasyon süreçlerine yönelik bütüncül bir anlayışla ve sistematik bir yaklaşımla hemşirelik sürecini kullanabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
HEM221 İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMASI (0-0-10-5) (AKTS:7)
Bu ders ile, sağlıklı/hasta birey ve ailenin sağlığının geliştirilmesi, korunması, sistemlere ilişkin sağlık sorunlarında tıbbi tedavi/bakım ve rehabilitasyon süreçlerine yönelik teorik bilgisinin uygulamaya aktarılması, klinik beceri, klinik karar verme, kritik düşünme ve araştırma becerisinin artırılması ve bilişsel, duyuşsal ve davranışsal alanlarda becerilerin arttırarak bağımsız çalışma yeteneğinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
HEM223 FARMAKOLOJİ I (2-0-0-2) (AKTS:3)
Bu ders ile farmakoloji ve toksikolojideki temel kavramların öğretilmesi amaçlanmaktadır.

HEM225 BİYOKİMYA (2-0-0-2) (AKTS:3)
Bu dersin amacı; öğrencilerin protein, karbonhidrat, lipid ve nükleik asit gibi biyomoleküllerin yapıları hakkında temel bilgileri öğrenmesini, bu moleküllerin metabolizmalarının nasıl meydana geldiğini, moleküller arasındaki metabolik bütünlüğün nasıl sağlandığını kavramasını ve hemşirelik alanında uygulayabilmesini sağlamaktır.
HEM227 HEMŞİRELER İÇİN FİZİKSEL DEĞERLENDİRME (2-1-0-3) (AKTS:3)
Bu ders ile öğrencinin, tüm hemşirelik girişimlerinde planlı hemşirelik bakımını yürütebilmesi için hasta/sağlıklı bireyin fiziksel değerlendirmesini gerçekleştirebilecek bilgi, beceri ve davranışları kazanması amaçlanmaktadır.
HEM229 HEMŞİRELİK BAKIMI İÇİN FİZYOPATOLOJİ (2-0-0-2) (AKTS:3)
Bu ders; öğrencinin homeostazis ve homeostazisi bozan durumlarda organizmanın tepkisini açıklayabilme; hücre, doku, organ ve sistemlerin fizyopatolojik süreçleri ile ilgili teorik bilgileri anlayabilme; yaygın olan akut ve kronik hastalık durumlarında fizyopatolojik süreçlerin neden olduğu klinik özellikleri açıklayabilmesini amaçlar.

 SEÇMELİ DERSLER
HEM231 HEMŞİRELİKTE LİDERLİK BECERİLERİNİ GELİŞTİRME (2-0-0-2) (AKTS:3) 
Bu dersin amacı, öğrencinin dünya ve ülkemiz hemşireliğinin gereksinimi olan liderlik özellikleri ve becerilerinin önemini anlamasını, kendisini bu açıdan tanımasını ve mesleki yaşamında değişime yön vermek için liderlik becerilerini geliştirmeleri için rehberlik yapmaktır.
HEM233 HASTA GÜVENLİĞİ (2-0-0-2) (AKTS:3)
Bu ders öğrencinin, hasta güvenliğini tehdit eden risklere, tıbbi hataların önlenmesine ve hasta güvenliğinin sağlanmasına ilişkin bilgi, tutum ve beceri kazanmasını amaçlamaktadır. Hasta güvenliği ve temel kavramları, hasta güvenliği konusunda risk yaratan faktörler, ulusal ve uluslararası hasta güvenliği hedefleri, tıbbi hataların nedenleri, ilaç hatalarının önlenmesi, kan ve kan ürünü transfüzyon hatalarının önlenmesi, cerrahi hataların önlenmesi, düşmelerin önlenmesi, enfeksiyonların önlenmesi, iletişim hatalarının önlenmesi, bebek/çocuk hasta güvenliği, intiharların önlenmesi ve hasta güvenliği konularını içerir.

HEM240 TÜRK İŞARET DİLİ (2-0-0-2) (AKTS: 3)
Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrencileri için, sağlıkçı perspektifiyle engelli bireylere yaklaşma, sorunlarını anlayabilme ve çözümleyebilme yetisi kazandırmaktır.İşitme ve konuşma engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğretmek ve bu sayede öğrencilere sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmaktır. Bu ders kapsamında, işaret dilinin dilbilgisi özellikleri ve dil yapısıyla birlikte dili iletişim seviyesinde öğrenir. Türk İşaret Dili'nin (TİD) Tanımı, El ve parmak şekilleri, ellerin vücuda göre konumu, Selamlaşma, hal-hatır sorma, TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma, Duygu ve düşünceleri aktarma, Egzersiz: Karşılıklı Konuşma

2.YIL (4.Yarıyıl) BAHAR DÖNEMİ
ZORUNLU DERSLER

HEM220 CERRAHİ HASTALIKLAR HEMŞİRELİĞİ (5-0-0-5) (AKTS:8)
Bu ders ile öğrenciye; hastaya ve hasta yakınına biyo-psiko-sosyal bütünlük içinde yaklaşarak cerrahi girişim öncesi, sırası ve sonrasında hemşirelik gereksinimlerini belirleme, girişimlerini planlama, uygulama, değerlendirme becerilerini kazanması ve diğer sağlık personeli ile etkin iletişim kurma becerisini geliştirmesi amaçlanmaktadır. Cerrahinin tanımı ve sınıflandırması, stress, cerrahi hastalarında sıvı-elektrolit ve asit-baz dengesi, şok, yara iyileşmesi, hastane enfeksiyonları, cerrahi alan enfeksiyonları, perioperatif hemşirelik bakımı, yanık ve hemşirelik bakımı, göğüs travmaları, meme kanseri ve hemşirelik bakımı ve tüm sistemlerin cerrahi girişimlerine yönelik hemşirelik bakımı konularını içerir.

HEM222 CERRAHİ HASTALIKLAR HEMŞİRELİĞİ UYGULAMASI (0-0-10-5) (AKTS:7)
Cerrahi hastasının bakımında verilen eğitim doğrultusunda hasta ve ailesinin ameliyat öncesi, sırası ve sonrası bakım gereksinimlerinin hemşirelik süreci doğrultusunda uygulamasını içerir. Klinik ortamda uygulama yapılır.
HEM224 FARMAKOLOJİ-II (2-0-0-2) (AKTS:3)
Bu ders ile, organ sistemlerine etki eden ilaçların yan etkilerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
HEM226 BESLENMEYE GİRİŞ (2-0-0-2) (AKTS:3)
Bu ders ile, yeterli ve dengeli beslenmeye zemin hazırlayacak, beslenmenin sağlıkla ilişkisini açıklayıcı temel beslenme bilgisi kazanılması amaçlanmaktadır.
HEM228 SAĞLIK EĞİTİMİ (2-0-0-2) (AKTS:3)
Bu ders ile hemşirenin eğitici rolü kapsamında yer alan sağlık eğitiminin, eğitim süreci doğrultusunda gerçekleştirmesinde bilgi ve beceri kazanılması amaçlanmaktadır.
HEM230 HEMŞİRELİKTE TEMEL KAVRAMLAR (2-0-0-2) (AKTS:3)
Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavramlar ve bakım ilkeleri hakkında bilgi vererek hemşirelik mesleğinin temel bakım anlayışlarının geliştirilmesidir

 SEÇMELİ DERSLER
HEM232 KÜLTÜRLERARASI HEMŞİRELİK (2-0-0-2) (AKTS:3)
Bu ders ile, öğrencilerin kültürlerarası hemşirelik modelleri, kültürel yeterliliğin hemşirelik eğitimi ve uygulamasına entegrasyonu ve kültürün sağlık üzerine etkilerini öğrenmeleri amaçlanmıştır.
HEM234 ONKOLOJİ HEMŞİRELİĞİNDE KANITA DAYALI SEMPTOM YÖNETİMİ (2-0-0-2) (AKTS:3)
Bu ders ile, kanser hastalarında en sık görülen semptomlara kanıtada dayalı ulaşılması, en iyi kanıt düzeyleriyle değerlendirilmesi ve semptom yönetiminde kanıtların kullanılması amaçlanmaktadır.
HEM240 TÜRK İŞARET DİLİ (2-0-0-2) (AKTS: 3)
Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrencileri için, sağlıkçı perspektifiyle engelli bireylere yaklaşma, sorunlarını anlayabilme ve çözümleyebilme yetisi kazandırmaktır.İşitme ve konuşma engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğretmek ve bu sayede öğrencilere sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmaktır. Bu ders kapsamında, işaret dilinin dilbilgisi özellikleri ve dil yapısıyla birlikte dili iletişim seviyesinde öğrenir. Türk İşaret Dili'nin (TİD) Tanımı, El ve parmak şekilleri, ellerin vücuda göre konumu, Selamlaşma, hal-hatır sorma, TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma, Duygu ve düşünceleri aktarma, Egzersiz: Karşılıklı Konuşma

3.YIL (5.Yarıyıl) GÜZ DÖNEMİ
ZORUNLU DERSLER

HEM315 KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ (4-2-0-5) (AKTS:6)
Bu ders öğrencinin kadın sağlığının korunması, sağlığının izlenmesi ve hastalık durumlarında hemşirelik bakımına ilişkin temel kavram ve kuramları anlamasını, kadına ve ailesine bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik bakım gereksinimlerini belirleme, girişimleri planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerini kazanmasını amaçlamaktadır. Ders içerigi olarak; kadın sağlığının önemi ve hemşirelik bakımı, üreme sağlığının anatomi ve fizyolojisi, gebeliğin fizyolojisi, doğum öncesi bakım, riskli gebelikler, doğum eylemi ve hemşirelik bakımı, yenidoğan fizyolojisi ve bakımı, anne sütünün önemi ve emzirmede hemşirelik bakımı, anne sütünün önemi ve emzirmede hemşirelik bakımı, puerperal dönem ve riskli durumlar, aile planlaması, üreme sistemleri enfeksiyonları ve cinsel yolla bulaşan hastalıklar, üreme siklusu anomalileri, üreme organının anatomik ve fonksiyonel anomalileri, benign jinekolojik değişiklikler, üreme sistemi kanserleri konılarında oluşmaktadır.

HEM317 KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMASI (0-10-0-5) (AKTS:10)
Kadın hastalıkları ve doğum hemşireliği teorik ders kapsamında öğrenilen bilgiler ışığında öğrencilere, yaşam evrelerine göre sağlıklı ve sağlığı bozulmuş kadının, yenidoğanın ve doğumun başlangıcından sonuna kadar olan kadının, fizyolojik, psikososyal, kültürel ve gelişimsel bakım gereksinimlerini karşılamaya yönelik becerileri laboratuvar/ gerçek uygulama ortamında uygulatarak yetkinlik kazandırır.

HEM319 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ (2-0-0-2) (AKTS: 3)
Bilimsel bir araştırma planlayabilme, uygulayabilme ve bilimsel bir çalışmayı irdeleyebilme becerisi kazandırmak. Veri, ölçüm işlemleri ve ölçekler, makalelerin araştırma yönteminin analizi/tartışılması, veri toplama yöntem, teknik ve araçları dersin içeriğini oluşturmaktadır.

HEM321 İLK YARDIM VE ACİL BAKIM (2-0-0-2) (AKTS: 3)
İnsan vücudu yapı ve işleyişi , Temel yaşam fonksiyonları, İlkyardımda temel kavramları ve bu kavramların uygulamadaki önemi, Olay yeri,olayh yeri vaka türü değerlendirmesi,Acil müdahele öncesi vaka türüne gore alınması gereken tedbirler, Acil olgu değerlendirme, Temel Yaşam desteği,Temel yaşam desteği konusunda uygulanması gereken konular, Yaralanmalar, yara bakımıYara bakımı esnasında öncelikle yapılması gereken müdahaleler., Kanamalar,Kanamalar konusunda öncelikle yapılması gereken müdahaleler. Kırık,çıkık,burkulma ve incinmeler ve ilk anda yapılması gereken müdahaleler,, Isıya bağlı sorunlar,ısıya bağlı sorunlarda yapılması gereken ilk müdahaleler, Zehirlenmeler, Bilinç bozuklukları, Boğulmalar,yabancı cisimler,ile ilgili problemlerde ilk yapılması gereken müdahaleler. Taşıma teknikleri, Sargı teknikleri,konularında yapılması gerekenler hakkında, İlkyardım çantası ile ilgili bilgi sahibi olurlar.analizi ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olmaları gerekir. Ders bu bilgi ve beceriyi kazandırmak amacı ile EKG değerlendirme prensipleri ve normal ve anormal paternlerin tanımlanmasını içermektedir. Kardiovasküler system konusunda bilgilendirme yapılırken özellikle kalp hastalıkları vurgulanacak ve ileri derece aritmi, kardiak iskemi ve myokard enfarktüsü gibi durumların yorumu öğretilecektir.

EHP201 SAĞLIK PROFESYONELLERİ İÇİN İNGİLİZCE I (3-0-0-3) AKTS: 3
Bu dersin içeriği öğrencilerin lisans eğitimlerini sürdürebilmeleri için okuma, dinleme, yazma ve konuşma becerilerini güçlendirmektir. Ders içeriğinde yer alan dört temel dil bileşenine (okuma, dinleme, konuşma ve yazma) yoğunlaşarak elde edilecektir.

KPL101 KARİYER PLANLAMA (1-0-0-1) AKTS: 2
Bu ders ile, öğrencilerde  iş hayatının dinamikleri ve beklentileri konusunda farkındalık oluşturulması ve öğrencilerin kariyerlerini kendi zekâ, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak kariyer planlaması yapabilmesi için yol gösterilmesi  amaçlanmaktadır

SEÇMELİ DERSLER
HEM325 SAĞLIK HUKUKU VE HEMŞİRELİK (2-0-0-2) (AKTS: 3)
Bu dersin amacı, sağlık profesyonellerinin hukuka dayalı hak ve sorumlulukları, sağlık ve hemşirelikle ilgili kanun ve yönetmelikler, hasta ve çalışan hakları, uygulamalarda istenmeyen olaylar ve malpraktis, ulusal ve uluslararası kuruluşların sağlık ve hemşireliğe ilişkin kararları konusunda bilgilendirmektir.

HEM327 STOMA VE YARA BAKIM HEMŞİRELİĞİ (2-0-0-2) (AKTS: 3)
Bu dersin amacı, öğrenciye stoma ve yara bakımına yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Stoma ve yara bakım hemşireliğinin tarihçesi, rol ve sorumlulukları, dünyada ve Türkiye'deki durumu, yara tanımı ve sınıflandırması, yanık yarası ve bakımı, stoma ve bakımı, stomalı bireyde gelişebilecek komplikasyonlar konularını içerir.

HEM329 PALYATİF BAKIM HEMŞİRELİĞİ (2-0-0-2) (AKTS: 3)
Bu ders kriz, ölüm, kayıp, yas süreci kavramları, ölümü yaklaşan hastanın rahatını sağlama, terminal dönemde bireyin ve ailenin desteklenmesi ve yaşam kalitesinin sürdürülmesi, hospice hizmetleri ve diğer organizasyonlar, palyatif bakım ekibi, rol ve işlevlerinin tartışılması konularını içermektedir.

HEM240 TÜRK İŞARET DİLİ (2-0-0-2) (AKTS: 3)
Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrencileri için, sağlıkçı perspektifiyle engelli bireylere yaklaşma, sorunlarını anlayabilme ve çözümleyebilme yetisi kazandırmaktır.İşitme ve konuşma engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğretmek ve bu sayede öğrencilere sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmaktır. Bu ders kapsamında, işaret dilinin dilbilgisi özellikleri ve dil yapısıyla birlikte dili iletişim seviyesinde öğrenir. Türk İşaret Dili'nin (TİD) Tanımı, El ve parmak şekilleri, ellerin vücuda göre konumu, Selamlaşma, hal-hatır sorma, TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma, Duygu ve düşünceleri aktarma, Egzersiz: Karşılıklı Konuşma

3.YIL (6.Yarıyıl) BAHAR DÖNEMİ
ZORUNLU DERSLER

HEM318 ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ (4-0-2-5) AKTS: 7
Bu ders öğrenciye Sağlık bakımının her aşamasında sağlıklı/hasta çocuğun ve ailesinin bakım gereksinimlerini profesyonel hemşirelik rollerini kullanarak bütüncül bir yaklaşımla karşılayabilecek düzeyde bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu ders, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, aile merkezli bakım, Büyüme gelişme dönemleri, vücut sisstemlere yönelik çocuk hastalıkları, çocuk ihmal ve istismarını kapsar. bu der s ögrenciye;  çocuk hemşireliğinin diğer hemşirelik alanlarından farkını bilmeyi, çocuğun büyüme gelişme özelliklerine göre hemşirelik bakımı vermeyi,  çocuk ve aileden fonksiyonel sağlık örüntülerini kullanarak sistematik veri toplayabilmeyi, uygular ve değerlendirebilmeyi, çocuğun fonksiyonlarını etkileyen ve sık görülen sağlık problemlerine yönelik hemşirelik bakım planlama ve uygulayabilme için gereken bilgi beceriyi kazandırmayı amaçlamaktadır.
HEM324 ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMASI (0-10-0-5) (AKTS: 10)
Çocuk hastalıkları ve hemşireliği teorik ders kapsamında öğrenilen bilgiler ışığında öğrencilere, yaş evrelerine göre çocuğun, yenidoğanın ve adölesanın fizyolojik, psikososyal, kültürel ve gelişimsel bakım gereksinimlerini karşılamaya yönelik becerileri laboratuvar/ gerçek uygulama ortamında uygulatarak yetkinlik kazandırır.
HEM322 BİYOİSTATİSTİK (2-0-0-2) (AKTS: 2)
Sağlık alanında toplanan verilerin istatistiksel açıdan değerlendirilmesini yapabilmek ve bir karar verebilmektir. Dersin içeriğini Bilim, bilimsel yöntem, istatistik ve biyoistatistik kavramları, biyoistatistik temel kavramları, değişken türleri, SPSS programı, istatistiksel testler oluşturur.
EHP202 SAĞLIK PROFESYONELLERİ İÇİN İNGİLİZCE II (3-0-0-3) (AKTS: 3)
Bu dersin içeriği öğrencilerin lisans eğitimlerini sürdürebilmeleri için okuma, dinleme, yazma ve konuşma becerilerini güçlendirmektir. Ders içeriğinde yer alan dört temel dil bileşenine (okuma, dinleme, konuşma ve yazma) yoğunlaşarak elde edilecektir.
HEM326 HEMŞİRELİKTE DEONTOLOJİ VE ETİK (2-0-0-2) (AKTS: 2)
Bu ders öğrencinin hemşireliğin tarihsel gelişimini kavramasını, hemşirelikle ilgili yasa ve yönetmelikler, etik kavramlar konusunda bilgi edinmesini ve etik  karar verebilme becerisini kazanmasını sağmaktadır. Dersle birlikte ögrenciye; . etik kavramı ve felsefi temellerini açıklayabilme, etik ve hemşirelik etiğine ilişkin temel kavramları tanımlayabilme, hemşirelik felsefesi ve hemşirelik değerlerini açıklayabilme, hemşirelik etik kodlarını tarttışabilme, yasal ve etik yönleri ile hasta haklarını tartışabilme, insan haklarının tarihi gelişimini açıklayabilme,  hasta haklarının tarihi gelişimini açıklayabilme, hasta haklarını ve sorumluluklarını tartışabilme, etik sorunlar ve etik karar verme sürecini açıklayabilme, etik sorunların yaşandığı durumları tanıyabilme, etik sorunların çözümüne öneriler getirebilme, etik sorun yaratabilecek olan risk gruplarını açıklayabilme gibi yetiler kazandırılacaktır.

SEÇMELİ DERSLER

HEM328 YAŞLI SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ (2-0-0-2) (AKTS: 3)
Bu ders ile, yaşlanma süreci ve bu süreçte oluşan fizyolojik, psikolojik ve sosyal değişiklikler ve hemşirelik bakımına yansımaları konusunda gerekli bilgi ve becerilerilerin kazanılması amaçlanmaktadır.
HEM240 TÜRK İŞARET DİLİ (2-0-0-2) (AKTS: 3)
Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrencileri için, sağlıkçı perspektifiyle engelli bireylere yaklaşma, sorunlarını anlayabilme ve çözümleyebilme yetisi kazandırmaktır.İşitme ve konuşma engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğretmek ve bu sayede öğrencilere sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmaktır. Bu ders kapsamında, işaret dilinin dilbilgisi özellikleri ve dil yapısıyla birlikte dili iletişim seviyesinde öğrenir. Türk İşaret Dili'nin (TİD) Tanımı, El ve parmak şekilleri, ellerin vücuda göre konumu, Selamlaşma, hal-hatır sorma, TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma, Duygu ve düşünceleri aktarma, Egzersiz: Karşılıklı Konuşma

HEM336 HEMŞİRELİK HİZMETLERİNDE KALİTE YÖNETİMİ (2-0-0-2) (AKTS: 3)
"Hemşirelik Hizmetlerinde Kalite Yönetimi” dersinin amacı; kalite yönetimi ile ilgili temel kavram ve yaklaşımları bilmesini sağlamak ve sağlık hizmetlerinde en sık kullanılan kalite yönetim yaklaşımlarının gerektirdiği becerileri kazandırmaktır.

HEM332 EPİDEMİYOLOJİ VE ENFEKSİYON HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ (2-0-0-2) (AKTS: 3)
Bu ders ile, epidemiyoloji bilimi ve enfeksiyon hastalıklarının genel özellikleri, enfeksiyon zinciri, hastane enfeksiyonları ve enfeksiyon hastalıklarından korunma, enfeksiyon hastalıklarının nedenleri, tanı, tedavi ve hemşirelik bakımına yönelik bilgi ve beceri kazanılması amaçlamaktadır.

HEM334 İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ (2-0-0-2) (AKTS: 3)
İnsan kaynakları yönetiminin temel fonksiyonlarına ilişkin temel bilgi ve uygulamaların stratejik bakış açısı çerçevesinde ortaya konulması.

FAKÜLTE SEÇMELİ DERS
SBF102 CİNSEL SAĞLIK (2-0-0-2) (AKTS: 3)
Öğrencilerin, olumlu bir cinsel görüş geliştirmelerine, cinsel sağlık bakımları için gerekli olan bilgiyi edinmelerine ve cinsel sağlığı ilgilendiren konularda doğru karar verme tutum ve beceri elde etmelerine yardım ederek cinsel sağlığı geliştirmektir.
SBF110 SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİ (2-0-0-2) (AKTS: 3)
Öğrencilerin bilgi ve birikimlerini kullanacakları bir toplumsal hizmet projesinde yer almalarını sağlayarak sosyal sorumluluk duygusu ve bilincini geliştirmektir.

4. YIL (7. YARIYIL) GÜZ DÖNEMİ

ZORUNLU DERSLER 

HEM417 HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ  (5-0-0-5) (AKTS: 5)
Bu ders ile öğrencinin; Halk sağlığı hemşirelik biliminin temel bilgi, kavram ve ilkelerini, toplumun sağlık gereksinimleri, ülkenin sağlık bakım sistemi ve yüksekokulumuz felsefesi doğrultusunda kullanabilen, sağlığın ve hastalığın her aşamasında profesyonel hemşirelik rollerini üstlenerek, birey, toplum grupları ve toplumun sağlığını geliştiren, sürdüren ve hastalıklardan koruyan hemşire yetiştirmektir. Ders içeriği olarak; Sağlık ve hastalığa multifaktoriyel yaklaşım, sağlığı koruma düzeyleri, herkes için sağlık ve temel sağlık hizmetleri, halk sağlığı ve halk sağlığı hemşireliği, Türkiye’de genel sağlık sorunları, aile sağlığı , ev ziyaretleri, doğum öncesi, doğum ve doğum sonrası anne ve çocuk sağlığında halk sağlığı hemşiresinin fonksiyonları, 0-6 yaş çocuk sağlığında toplum sağlığı hemşiresinin fonksiyonları, Okul çocuğu ve adölesan sağlığında halk sağlığı hemşiresinin fonksiyonları, Bulaşıcı hastalıkların kontrolü ve bağışıklama hizmetleri, Erişkin ve yaşlı sağlığı, Toplum beslenmesi, Okul sağlığı hizmetleri ve okul hemşireliği, Aile ve toplum içinde şiddet ve suistimal, Toplumda akıl sağlığı, Halk sağlığı hemşireliğinin erken tanı, Toplum taramalarındaki rol ve fonksiyonları, Engelli bireylerin sağlığı ve izlemi, Taburculuğun planlanması ve evde bakım konularından oluşmaktadır.

HEM 329 PALYATİF BAKIM HEMŞİRELİĞİ
Palyatif bakım sürecinde primer hastalığın kontrolü, fiziksel semptomların değerlendirilmesi, palyatif bakım gereken hasta ve ailesinde psikiyatrik, manevi, sosyal ve ekonomik sorunlar, yaşam sonu gereksinimlerin tanılanması, bakım süreci, yas dönemiyle etkin baş etme.

HEM419 HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMASI (0-8-0-4) (AKTS:8)

Bu dersin amacı; Halk sağlığı hemşirelik biliminin temel bilgi, kavram ve ilkelerini, toplumun sağlık gereksinimleri, ülkenin sağlık bakım sistemi ve yüksekokulumuz felsefesi doğrultusunda kullanabilen, sağlığın ve hastalığın her aşamasında profesyonel hemşirelik rollerini üstlenerek, birey, toplum grupları ve toplumun sağlığını geliştiren, sürdüren ve hastalıklardan koruyan hemşire yetiştirmektir.

HEM413 RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ (5-0-0-5) (AKTS: 6)
Bu ders ile öğrencinin insan davranışları ve davranış bozukluklarının özelliklerini anlaması, ruh sağlığı hemşireliğinin temel ilkelerini kavrayarak, hastalarının bakım planını oluşturacak ve uygulayabilecek bilgi, beceri ve tutumu kazanması, ruh sağlığının korunması, tedavisi ve rehabilitasyonunun önemini kavraması amaçlanmaktadır. Ders içeriği olarak; Ruh sağlığına yönelik inanışlar ve tutumlar, Ülkemizde ruh sağlığı problemleri, ruh sağlığı yönünden gelişim dönemleri ve özellikleri, Terapötik ortam ve terapötik ortamı oluşturmada hasta kabul ve taburculuk süreci, Stres ve psikosomatik hastalıklar, Cinsel sağlık ve cinsel işlev bozuklukları, Anksiyete bozukluğu olan hasta, Somatoform ve disosyatif bozukluğu olan hasta, şizofrenik ve diğer psikotik bozukluğu olan hasta,Duygu durum bozukluğu ve kişilik bozukluğu olan hasta, Madde kullanım bozukluğu olan hasta, Deliryum, demans ve diğer kognitif bozukluğu olan hasta, Psikiyatri kliniğinde acil durumlar, Psikiyatri kliniğinde tedaviler konularından oluşmaktadır.

HEM415 RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMASI ( 0-8-0-4) (AKTS:8)
Bu ders ile öğrencinin insan davranışları ve davranış bozukluklarının özelliklerini anlaması, ruh sağlığı hemşireliğinin temel ilkelerini kavrayarak, hastalarının bakım planını oluşturacak ve uygulayabilecek bilgi, beceri ve tutumu kazanması, amaçlanmaktadır.    

4. YIL (8. YARIYIL) BAHAR DÖNEMİ
ZORUNLU DERSLER

HEM418 HEMŞİRELİKTE YÖNETİM ( 4-0-0-4) (AKTS:4)
Bu dersin amacı: yönetim kavram kuram ve ilkelerini inceleyerek, sağlık
kurumlarında hemşirelik hizmetlerinin etkin yönetimini sağlayabilecek bilgi ve beceriye sahip, yönetim ve hemşirelik hizmetleri yönetimine ilişkin temel kavramları tanımlayabilen hemşireler yetiştirmektir. Ders içeriği olarak; Yönetimin tanımı, amacı, rolü, Yönetimin gelişimi,  Yönetim biçimleri,  Yönetim teorileri    , Yönetim süreci ve hemşirelik hizmetlerinin örgütlenmesi, Hemşirelik hizmetleri sunum sistemleri, Hemşirelik hizmetleri yönetim süreci, Takım çalışması, sorun çözme ve karar verme, Güç ve otorite, İş doyumu ve tükenme, Stres yönetimi, İletişim ve Çatışma yönetimi, Değişim ve yenileşim yönetimi, Kişilik gelişimi ve güdülenme, Bireysel gelişimde nöro linguistik programlama (NLP), Tartışma ve Tekrar konularından oluşmaktadır.

HEM434 HEMŞİRELİKTE YÖNETİM UYGULAMASI ( 0-4-0-2) (AKTS:4)
Bu dersin amacı: yönetim kavram kuram ve ilkelerini inceleyerek, sağlık
kurumlarında hemşirelik hizmetlerinin etkin yönetimini sağlayabilecek bilgi ve beceriye sahip, yönetim ve hemşirelik hizmetleri yönetimine ilişkin temel kavramları tanımlayabilen hemşireler yetiştirmektir.

SEÇMELİ DERSLER
HEM438 İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ MESLEKİ ALAN UYGULAMASI
Bu derste öğrencinin mesleki rol ve işlevlerini gerçekleştirirken mesleğin gerektirdiği bilgi ve becerileri kullanabilmeyi, sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül yaklaşımla bilimsel süreç doğrultusunda karşılayabilmeyi, mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranabilmeyi ve tüm mesleki uygulamaları ilgili mevzuat doğrultusunda yapabilmeyi öğrenmesi hedeflenir.
HEM442 CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ MESLEKİ ALAN UYGULAMASI
Bu derste öğrencinin mesleki rol ve işlevlerini gerçekleştirirken mesleğin gerektirdiği bilgi ve becerileri kullanabilmeyi, sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül yaklaşımla bilimsel süreç doğrultusunda karşılayabilmeyi, mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranabilmeyi ve tüm mesleki uygulamaları ilgili mevzuat doğrultusunda yapabilmeyi öğrenmesi hedeflenir.
HEM444 KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ MESLEKİ ALAN UYGULAMASI
Bu derste öğrencinin mesleki rol ve işlevlerini gerçekleştirirken mesleğin gerektirdiği bilgi ve becerileri kullanabilmeyi, sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül yaklaşımla bilimsel süreç doğrultusunda karşılayabilmeyi, mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranabilmeyi ve tüm mesleki uygulamaları ilgili mevzuat doğrultusunda yapabilmeyi öğrenmesi hedeflenir.
HEM446 ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ MESLEKİ ALAN UYGULAMASI    
Bu derste öğrencinin mesleki rol ve işlevlerini gerçekleştirirken mesleğin gerektirdiği bilgi ve becerileri kullanabilmeyi, sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül yaklaşımla bilimsel süreç doğrultusunda karşılayabilmeyi, mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranabilmeyi ve tüm mesleki uygulamaları ilgili mevzuat doğrultusunda yapabilmeyi öğrenmesi hedeflenir.
HEM448 RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ MESLEKİ ALAN UYGULAMASI    
Bu derste öğrencinin mesleki rol ve işlevlerini gerçekleştirirken mesleğin gerektirdiği bilgi ve becerileri kullanabilmeyi, sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül yaklaşımla bilimsel süreç doğrultusunda karşılayabilmeyi, mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranabilmeyi ve tüm mesleki uygulamaları ilgili mevzuat doğrultusunda yapabilmeyi öğrenmesi hedeflenir.
HEM452 HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ MESLEKİ ALAN UYGULAMASI    
Bu derste öğrencinin mesleki rol ve işlevlerini gerçekleştirirken mesleğin gerektirdiği bilgi ve becerileri kullanabilmeyi, sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül yaklaşımla bilimsel süreç doğrultusunda karşılayabilmeyi, mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranabilmeyi ve tüm mesleki uygulamaları ilgili mevzuat doğrultusunda yapabilmeyi öğrenmesi hedeflenir.