1.Programın Dili
İngilizce
2.Programın Süresi (Yıl)
4
3.Programın Azami Süresi (Yıl)
8
4.Bölüm Başkanı
Prof. Dr. Necati Ağıralioğlu
5. Tarihçe
Bölümümüz, başta altyapı ve üstyapı alanlarında olmak üzere birçok alanda özel sektöre nitelikli eleman, akademiye araştırmacı yetiştirmek üzere, uluslararası literatürden faydalanarak 2012 yılında modern çağın imkanları ve kaynakları doğrultusunda dizayn edilmiş ve güçlü akademik kadrosuyla bilim üretmek üzere hizmete başlamıştır.
6.Kazanılan Derece
İnşaat Mühendisliği
7.Kabul ve Kayıt Koşulları
ÖSYM’nin ilgili sınavlarından gerekli puanlarını almış olmak asgari koşulları sağlamak
8. Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar
Bölümümüz intibak komisyonunca uygun görüldüğü şekilde önceki öğrenimden alınan dersler saydırılabilir.
9.Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Bölümümüz bünyesinde ara sınav, final sınavı, ödev ve projeler ile ölçme ve değerlendirme yapılır, her dersin kendine ait bir yöntemi mevcuttur.
10.Mezuniyet Koşulları
Öğrenci almak zorunda olduğu dersleri başarılı ile tamamlamak zorundadır. 240 AKTS’yi asgari 2.00 genel not ortalaması ile tamamlaması gerekmektedir.
11.Çift Anadal
Öğrencilerimiz çift anadal taleplerini bölümümüze ileterek dilekçe vermek durumundadır. Bölümümüzün uygun görmesi durumunda öğrenci başka bir bölüm ile çift anadal yapabilir.
İnşaat Mühendisliği Bölümü öğrencileri Güzel Sanatlar ve Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümünde Çift Ana Dal Programına katılabilirler. Çift Anadal Programına katılan öğrencilerin aşağıdaki dersleri almaları gerekmektedir.
DERS ADI |
DERS KREDİ BİLGİLERİ |
ÇAP KATILAN BÖLÜM |
|||||
MİMARLIK BÖLÜMÜ |
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ |
||||||
1. YIL GÜZ DÖNEMİ |
T |
U |
K |
AKTS |
K |
|
|
ARC 101 |
TEMEL TASARIM |
4 |
4 |
6 |
8 |
Z |
|
ARC 111 |
GRAFİK İLETİŞİM I |
2 |
2 |
3 |
4 |
Z |
EŞ DEĞER CIVE 112 |
ARC 131 |
MİMARLIĞA GİRİŞ |
2 |
0 |
2 |
2 |
Z |
|
MATH 101 |
MATEMATİK I |
4 |
0 |
4 |
6 |
Z |
EŞ DEĞER MATH 101 |
TURK 101 |
TÜRK DİLİ I |
2 |
0 |
2 |
2 |
Z |
EŞ DEĞER TURK 101 |
HIST 101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
2 |
0 |
2 |
2 |
Z |
EŞ DEĞER HIST 101 |
ENAR 101 |
MİMARLIK İÇİN İNGİLİZCE I |
3 |
0 |
3 |
6 |
Z |
EŞ DEĞER ENEN 101 (ENG 101) |
1. YIL BAHAR DÖNEMİ |
T |
U |
K |
AKTS |
K |
|
|
ARC 102 |
MİMARİ TASARIMA GİRİŞ |
4 |
4 |
6 |
10 |
Z |
|
ARC 112 |
GRAFİK İLETİŞİM II |
2 |
2 |
3 |
4 |
Z |
ÖN KOŞUL CIVE 112 (ARC 111) |
ARC 142 |
MALZEME VE YAPI BİLGİSİNE GİRİŞ |
3 |
1 |
4 |
3 |
Z |
|
ARC 132 |
SANAT VE MİMARLIK TARİHİNE GİRİŞ |
2 |
0 |
2 |
3 |
Z |
|
TURK 102 |
TÜRK DİLİ II |
2 |
0 |
2 |
2 |
Z |
EŞ DEĞER TURK 102 |
HIST 102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
2 |
0 |
2 |
2 |
Z |
EŞ DEĞER HIST 102 |
ENAR 102 |
MİMARLIK İÇİN İNGİLİZCE II |
3 |
0 |
3 |
6 |
Z |
EŞ DEĞER ENEN 102 (ENG 102) |
2. YIL GÜZ DÖNEMİ |
T |
U |
K |
AKTS |
K |
|
|
ARC 201 |
MİMARİ TASARIM II |
4 |
4 |
6 |
10 |
Z |
|
ARC 231 |
MİMARLIK TARİHİ I |
3 |
0 |
3 |
3 |
Z |
|
ARC 241 |
YAPI MALZEMELERİ VE TEKNOLOJİLERİ I |
2 |
1 |
3 |
5 |
Z |
EŞ DEĞER CIVE 212 |
ARC 243 |
STATİK |
3 |
0 |
3 |
4 |
Z |
EŞ DEĞER CIVE 241 |
ARC 251 |
ÇEVRE SOSYOLOJİSİ |
2 |
1 |
2 |
4 |
Z |
|
ARC 213 |
MİMARİ SUNUM TEKNİKLERİ |
2 |
2 |
3 |
4 |
Z |
|
2. YIL BAHAR DÖNEMİ |
T |
U |
K |
AKTS |
K |
|
|
ARC 202 |
MİMARİ TASARIM I |
4 |
4 |
6 |
10 |
Z |
|
ARC 204 |
PEYZAJ TASARIMI |
2 |
1 |
3 |
5 |
Z |
|
ARC 232 |
MİMARLIK TARİHİ II |
3 |
0 |
3 |
3 |
Z |
|
ARC 242 |
YAPI MALZEMELERİ VE TEKNOLOJİLERİ II |
2 |
1 |
3 |
5 |
Z |
ÖN KOŞUL CIVE 212 (ARC 241) |
ARC 244 |
MUKAVEMET |
3 |
0 |
3 |
4 |
Z |
EŞ DEĞER CIVE 242 |
ARC 262 |
TARİHİ YAPILARIN KAYDI VE ANALİZİ |
2 |
1 |
3 |
3 |
Z |
|
3. YIL GÜZ DÖNEMİ |
T |
U |
K |
AKTS |
K |
|
|
ARC 301 |
MİMARİ TASARIM III |
4 |
4 |
6 |
10 |
Z |
|
ARC 303 |
KENTSEL TASARIM İLKELERİ |
2 |
2 |
3 |
4 |
Z |
|
ARC 331 |
MİMARLIK TARİHİ III |
3 |
0 |
3 |
3 |
Z |
|
ARC 311 |
MİMARİDE DİJİTAL MEDYA TEKNİKLERİ |
2 |
1 |
3 |
3 |
Z |
|
ARC 341 |
ÇEVRESEL VE MEKANİK SİSTEMLER |
3 |
0 |
3 |
4 |
Z |
EŞ DEĞER (CIVE 202) |
ARC 343 |
STRÜKTÜREL DAVRANIŞ ANALİZİ |
3 |
0 |
3 |
4 |
Z |
EŞ DEĞER CIVE 341 |
ARC 321 |
YAZ STAJI I |
0 |
0 |
0 |
2 |
Z |
EŞ DEĞER CIVE 301 |
3. YIL BAHAR DÖNEMİ |
T |
U |
K |
AKTS |
K |
|
|
ARC 302 |
MİMARİ TASARIM IV |
4 |
4 |
6 |
12 |
Z |
|
ARC 332 |
ÇAĞDAŞ MİMARLIK TARİHİ |
3 |
0 |
3 |
3 |
Z |
|
ARC 304 |
KENT TASARIMI VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK |
2 |
1 |
3 |
4 |
Z |
|
ARC 344 |
ÇEVRE KONTROL TEKNOLOJİLERİ |
2 |
1 |
3 |
4 |
Z |
|
ARC 342 |
YAPI PROJESİ |
2 |
2 |
3 |
4 |
Z |
EŞ DEĞER CIVE 480(CIVE 481) |
ARC 372 |
İMAR HUKUKU VE YÖNETMELİKLERİ |
2 |
0 |
2 |
3 |
Z |
|
4. YIL GÜZ DÖNEMİ |
T |
U |
K |
AKTS |
K |
|
|
ARC 401 |
MİMARİ TASARIM V |
4 |
4 |
6 |
12 |
Z |
|
ARC 461 |
KORUMA VE RESTORASYON PROJESİ |
2 |
2 |
3 |
6 |
Z |
|
ARC 421 |
YAZ STAJI II |
0 |
0 |
0 |
3 |
Z |
EŞ DEĞER CIVE 401 (CIVE 402) |
AE 4XX |
SEÇMELİ (GRUP X) |
2 |
1 |
3 |
3 |
S |
|
AE 4XX |
SEÇMELİ (GRUP X) |
2 |
1 |
3 |
3 |
S |
|
AE 4XX |
SEÇMELİ (GRUP X) |
2 |
1 |
3 |
3 |
S |
|
4. YIL BAHAR DÖNEMİ |
T |
U |
K |
AKTS |
K |
|
|
ARC 402 |
MİMARİ TASARIM VI |
4 |
4 |
6 |
12 |
Z |
|
ARC 472 |
MESLEKİ UYGULAMA PRATİKLERİ |
2 |
1 |
3 |
4 |
Z |
|
AE 4XX |
SEÇMELİ (GRUP X) |
2 |
1 |
3 |
3 |
S |
|
AE 4XX |
SEÇMELİ (GRUP X) |
2 |
1 |
3 |
3 |
S |
|
AE 4XX |
SEÇMELİ (GRUP X) |
2 |
1 |
3 |
3 |
S |
|
NAE 4XX |
ALAN DIŞI SEÇMELİ |
3 |
0 |
3 |
5 |
S |
EŞ DEĞER NAE 4XX |
12.Yandal
Öğrencilerimiz yandal taleplerini bölümümüze ileterek dilekçe vermek durumundadır. Bölümümüzün uygun görmesi durumunda öğrenci başka bir bölüm ile yandal yapabilir.
13.Mezun İstihdam Olanakları
Mezun olan öğrencilerimiz, özel sektörde başta altyapı ve üstyapı projeleri olmak üzere mühendislik bilgisinin gerektiği çeşitli alanlarda çalışabilir. En eski mühendislik dallarından biri olması nedeniyle iş olanakları geniş bir bölümdür.
14. Üst Derece Programlara Geçiş
İsteyen öğrenciler lisansüstü eğitimlerine ÖSYM ve YÖK sınavlarına girerek ve asgari koşulları sağlayarak devam edebilir.
15. Program Yeterlilikleri (Çıktıları)
1) Matematik, fen bilimleri ve mühendislik alanında yeterli bilgi birikimi edinir; bu bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözmede kullanır.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlar, analiz eder ve çözüm üretir; bu amaca yönelik uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
3) Karmaşık bir sistemi, cihazı veya süreci, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve uygular; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini kullanır.
4) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır.
6) Hem bireysel hem de disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerle çalışabilme, etkili sözlü ve yazılı iletişim kurabilme, teknik rapor yazabilme ve sunum yapabilme yetkinliğine sahip olurlar.
7) Proje yönetimi, risk yönetimi, değişiklik yönetimi, girişimcilik ve sürdürülebilirlik gibi iş hayatına yönelik temel kavramları tanır ve bu konularda bilgi sahibidir.
8) Mühendislik uygulamalarında etik ilkelere uygun hareket eder, toplumsal sorumluluk bilinci ve çevreye duyarlılık kazanmıştır.
9) Bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek bilgiye erişim sağlayabilme ve bireysel gelişimi sürdürme yeteneğine sahip olur.
10) Altyapı ve üstyapı alanlarında pratik bilgilere sahip olur.
11)Temel bilimlere hakim olur.
12) Mühendislik çözümleme ve analiz yeteneklerini geliştirir.
16. Program Müfredat
''İnşaat Mühendisliği Lisans Müfredatı'' dosyasındadır.
|
18.AKTS Ders Tanıtım Formları
''İnşaat Mühendisliği Bölümü Dersleri AKTS Formları'' dosyasındadır.
19.Program Yeterlilikleri - TYYÇ Matrisi
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik | |||||||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||||||||||||||||||
Bilgi | 1 | 1 | Bilgi | ||||||||||||||||||||||||||
Beceriler | 1 | 1 | Beceriler | ||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlikler | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 1 | 1 | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yetkinlikler | ||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Yetkinliği |
1 | ||||||||||||||||||||||||||||
2 | 1 | Öğrenme Yetkinliği | |||||||||||||||||||||||||||
3 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||
4 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||||||||
7 | |||||||||||||||||||||||||||||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||
5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
Alana Özgü Yetkinlik | 1 | 1 | Alana Özgü Yetkinlik | ||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||
3 |