GRADE |
MARKS |
VALUE |
A+ |
100 |
4.00 |
A |
95-100 |
4.00 |
A- |
85-94 |
3.70 |
B+ |
80-84 |
3.30 |
B |
75-79 |
3.00 |
B- |
65-74 |
2.70 |
C+ |
60-64 |
2.40 |
C |
55-59 |
2.20 |
C- |
50-54 |
2.00 |
D+ |
45-49 |
1.70 |
D |
40-44 |
1.50 |
F |
0-39 |
0.00 |
Mimarlık Bölümü mezunları, lisans derecesi almaya hak kazandıktan sonra lisansüstü eğitimlerini sürdürmek istediklerinde, buna yönelik programlara başvurmak için her enstitünün belirlediği genel not ortalaması, yabancı dil seviyesi, ALES ve diğer sınav yeterliliklerini yerine getirdikleri takdirde lisansüstü eğitime devam edebilir, sanatta yeterlik programlarına başvurabilir. |
|
Amaçlar:Mimarlık mesleğini yerine getirecek vasıflara sahip olacak mimarları yetiştirmek mimarlık eğitiminin ana amacını oluşturmaktadır. Öğrencilerin yaratıcılığını ortaya çikarmak, gözlem ve araştırma gücünü geliştirme-yönlendirme, eğitim-öğretim sürecine katılımlarını sağlamak doğrultusunda, mimarlık mesleğinin temeli olan uygulamalı derslerin yanında kuramsal derslerle destekleyerek, ileri tekniklerle en çağdaş koşullarda eğitim-öğretimlerini sağlayarak onları, hayata mimar olarak yetiştirmektir.Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1.Mimari tasarım kavramları, teorileri, düşünsel, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgileri öğrenip bunları eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve tasarıma ilişkin çözüm önerileri geliştirmede kullanır. Çözüm önerilerini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisine sahiptir. (Bilgi ve Beceriler)2.El çizimleri ile Avrupa Bilgisayar Kullanımı Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ve diğer bilişim teknolojilerini birlikte kullanarak tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilecek bilgiye sahip olur. (Bilgi ve İletişim Yetkinliği)3.Temel tasarım ilkeleri ve mimari prensipleri çerçevesinde, doğal ve yapılı çevreye duyarlı, farklı ölçeklerde mekân (çevre, yapı, bina) tasarlama ve alternatif çözüm üretme yetisine sahiptir. Ayrıca araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. (Bilgi ve Beceriler)4.Avrupa Dil Portöyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dili, kendini ifade edecek ve alanında gerçekleşen gelişmeleri takip edebilecek düzeyde kullanır. (Bilgi ve İletişim Yetkinliği)5.Tasarım sürecinde, bağımsız olarak proje yürütme ya da çok disiplinli çalışmalarda sorumluluk alma ve etkili iletişim kurma, bilgi ve yetkinlikleri paylaşabilme becerisine sahiptir. (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)6.Mimarlık pratiği (prehistorik dönemlerden günümüze) açısından yapı tasarım ve sistemlerini analiz edebilecek bilgi ve kavrayışa sahiptir. (Bilgi)7.Tarihi ve kültürel varlıkları tanıyarak ve bu değerlerin önemini anlayarak, kültürel mirasa saygılı ve sürdürülebilir tasarımlar geliştirebilme becerisine sahiptir. (Bilgi ve Beceriler)8.Tarihi yapı ve çevrelerin mevcut durumunun belgelenmesi sürecinde araştırma, belgeleme ve farklı ölçüm yöntemlerini tanıyarak, çağdaş restorasyon kuramı hakkında ve restorasyon projesi hazırlama konusunda gerekli bilgiye sahiptir. (Bilgi)9.Yapı üretim alanındaki gelişmeler ve teknolojileri takip ederek güncel problemlere sürdürülebilir çözümler üretebilir. (Beceriler)10.Çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilkeleri ile afetlerle ilgili konularda ve toplum gereksinimlerini karşılayan, erişilebilir nitelikte tasarımlar geliştirebilecek bilgiye sahiptir. (Bilgi ve Beceriler)11.Yapı ve çevre tasarımında çağdaş teknolojilerden yararlanabilme, geliştirme ve yenilikçi çözümler üretebilme becerisi kazanır; yapı malzemeleri, teknikleri ve strüktürel davranışları konusunda temel bilgileri, yasa, yönetmelik ve standartları öğrenerek tasarım sürecine dahil eder. (Bilgi ve Beceriler)12.Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularında temel bilgileri edinir. (Bilgi)13.Taşıyıcı sistemlerin tarihsel gelişimi, temel, duvar, döşeme, merdiven, çatı gibi yapı elemanlarının türleri, tasarım ve yapım teknikleri konusunda bilgi kazanır ve bu bilgileri projelerinde uygular. (Bilgi ve Beceriler)14.Mesleki pratiğin gerçekleştirilmesi için gerekli proje yönetimi, organizasyon, planlama ve liderlik konularında yetkin olup, alanıyla ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirir ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ya da olmayan kişilere sözlü ve yazılı olarak paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinciyle, işbirlikleri ve projeler üretir. (Sorumluluk Alabilme Yetkinliği, Sosyal Yetkinlik ve Beceriler)15.Yaşam boyu öğrenme bilincine ve mesleki gelişimi için gerekli ihtiyaçları tanımlama ve kendini geliştirme bilincine sahiptir. (Öğrenme Yetkinliği)16.Mesleki etik davranış bilincine sahip olup, toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak verilerini toplar. Çevresine ve mesleki sorunlara karşı duyarlıdır, iş sağlığı ve güvenliği gibi profesyonel hizmetleri vermeye yasalar çerçevesinde hakimdir. (Alana Özgü Yetkinlik) |
1.YIL |
||||||
1 Güz Dönemi |
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
Ön/Eş Koşul |
|
ARC 1000 |
TEMEL TASARIM |
2 |
4 |
4 |
8 |
ARC1011 Eş |
ARC 1011 |
MİMARİ TASARIM STÜDYOSU I |
4 |
4 |
6 |
10 |
ARC1000 Eş |
ARC 1103 |
MİMARİDE ANLATIM TEKNİKLERİ I |
3 |
2 |
4 |
6 |
|
ARC 1701 |
MESLEKİ MATEMATİK |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
TURK 101 |
TÜRK DİLİ I |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
HIST 101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
|
TOPLAM |
15 |
10 |
20 |
30 |
|
2 Bahar Dönemi |
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
Ön/Eş Koşul |
|
ARC 1012 |
MİMARİ TASARIM STÜDYOSU II |
4 |
4 |
6 |
10 |
ARC 1011 Ön |
ARC 1106 |
MİMARİ ANLATIM TEKNİKLERİ II |
3 |
3 |
5 |
6 |
ARC 1103 Ön |
ARC 1108 |
MİMARİDE MAKET YAPIM TEKNİKLERİ |
2 |
2 |
3 |
5 |
|
ARC 1404 |
YAPI BİLGİSİNE GİRİŞ |
3 |
0 |
3 |
5 |
|
TURK 102 |
TÜRK DİLİ II |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
HIST 102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
|
TOPLAM |
16 |
9 |
21 |
30 |
|
DERSLER |
DERS SAYISI |
KREDİ |
AKTS |
|
||
TEMEL DERSLER |
8 |
33 |
52 |
|
||
GENEL DERSLER |
4 |
9 |
8 |
|
||
ALAN SEÇMELİ DERSLER |
0 |
0 |
0 |
|
||
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERSLER |
0 |
0 |
0 |
|
||
1.YIL TOPLAM |
12 |
42 |
60 |
|
||
2.YIL |
||||||
3 Güz Dönemi |
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
Ön/Eş Koşul |
|
ARC 2011 |
MİMARİ TASARIM STÜDYOSU III |
4 |
4 |
6 |
10 |
ARC 1012 Ön |
ARC 2301 |
MİMARLIK TARİHİ I |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
ARC 2405 |
YAPI BİLGİSİ I |
3 |
1 |
4 |
6 |
ARC 1404 Ön |
ARC 2403 |
STATİK VE MUKAVEMET |
2 |
2 |
3 |
5 |
|
ACE 103 |
SUNUM BECERİLERİ |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
ARC 2XXX |
ALAN SEÇMELİ DERS |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
|
TOPLAM |
18 |
7 |
22 |
30 |
|
4 Bahar Dönemi |
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
Ön/Eş Koşul |
|
ARC 2012 |
MİMARİ TASARIM STÜDYOSU IV |
4 |
4 |
6 |
10 |
ARC 2011 Ön |
ARC 2006 |
MİMARİDE SÜRDÜRÜLEBİLİR TASARIM |
2 |
2 |
3 |
5 |
|
ARC 2302 |
MİMARLIK TARİHİ II |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
ARC 2406 |
YAPI BİLGİSİ II |
3 |
1 |
3 |
6 |
ARC 2405 Ön |
ACE 104 |
İLETİŞİM BECERİLERİ |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
ARC 2XXX |
ALAN SEÇMELİ DERS |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
TOPLAM |
18 |
7 |
21 |
30 |
|
|
DERSLER |
DERS SAYISI |
KREDİ |
AKTS |
|
||
TEMEL DERSLER |
8 |
31 |
48 |
|
||
GENEL DERSLER |
2 |
6 |
6 |
|
||
ALAN SEÇMELİ DERSLER |
2 |
6 |
6 |
|
||
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERSLER |
0 |
0 |
0 |
|
||
2.YIL TOPLAM |
12 |
43 |
60 |
|
||
3.YIL |
||||||
5 Güz Dönemi |
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
Ön/Eş Koşul |
|
ARC 3011 |
MİMARİ TASARIM STÜDYOSU V |
4 |
4 |
6 |
10 |
ARC 2012 Ön |
ARC 3005 |
KENTSEL TASARIM |
2 |
2 |
3 |
4 |
|
ARC 3301 |
MİMARLIK TARİHİ III |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
ARC 3603 |
TARİHİ YAPILARDA BELGELEME |
3 |
2 |
4 |
5 |
ARC 2406 Ön |
ARC 3703 |
MİMARLIKTA ŞANTİYE STAJI |
0 |
2 |
2 |
5 |
|
ARC 3XXX |
ALAN SEÇMELİ DERS |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
TOPLAM |
15 |
10 |
21 |
30 |
|
|
6 Bahar Dönemi |
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
Ön/Eş Koşul |
|
ARC 3012 |
MİMARİ TASARIM STÜDYOSU VI |
4 |
4 |
6 |
10 |
ARC 3011 Ön |
ARC 3604 |
TARİHİ YAPILARDA KORUMA |
3 |
2 |
5 |
6 |
ARC 3603 Ön |
ARC 3404 |
FİZİKSEL ÇEVRE KONTROLÜ |
3 |
2 |
5 |
6 |
|
KPL 101 |
KARİYER PLANLAMA |
1 |
0 |
1 |
2 |
|
ARC 3XXX |
ALAN SEÇMELİ DERS |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
ARC 3XXX |
ALAN SEÇMELİ DERS |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
|
TOPLAM |
17 |
8 |
23 |
30 |
|
DERSLER |
DERS SAYISI |
KREDİ |
AKTS |
|
||
TEMEL DERSLER |
8 |
34 |
49 |
|
||
GENEL DERSLER |
1 |
1 |
2 |
|
||
ALAN SEÇMELİ DERSLER |
3 |
9 |
9 |
|
||
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERSLER |
0 |
0 |
0 |
|
||
3.YIL TOPLAM |
12 |
44 |
60 |
|
||
4.YIL |
||||||
7 Güz Dönemi |
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
Ön/Eş Koşul |
|
ARC 4011 |
MİMARİ TASARIM STÜDYOSU VII |
4 |
4 |
6 |
10 |
ARC 3012 Ön |
ARC 4401 |
UYGULAMA PROJESİ |
4 |
2 |
5 |
6 |
ARC 2406 Ön |
ARC 4703 |
MİMARLIKTA İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ I |
2 |
0 |
2 |
3 |
|
ARC 4705 |
MİMARLIKTA OFİS STAJI |
0 |
2 |
1 |
5 |
|
ARC 4XXX |
ALAN SEÇMELİ DERS |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
USD 100 |
ÜNİVERSİTE ALAN DIŞI SEÇMELİ DERS |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
TOPLAM |
16 |
8 |
20 |
30 |
|
|
8 Bahar Dönemi |
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
Ön/Eş Koşul |
|
ARC 4012 |
MİMARİ TASARIM STÜDYOSU VIII |
4 |
4 |
6 |
10 |
ARC4011 Ön |
ARC 4704 |
MİMARLIKTA İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ II |
2 |
0 |
2 |
3 |
|
ARC 4708 |
MİMARLIKTA MESLEKİ UYGULAMA PRATİKLERİ VE YÖNETMELİKLER |
3 |
0 |
3 |
5 |
|
ARC 4XXX |
ALAN SEÇMELİ DERS |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
ARC 4XXX |
ALAN SEÇMELİ DERS |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
ARC 4XXX |
ALAN SEÇMELİ DERS |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
ARC 4XXX |
ALAN SEÇMELİ DERS |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
TOPLAM |
21 |
4 |
23 |
30 |
|
|
DERSLER |
DERS SAYISI |
KREDİ |
AKTS |
|
||
TEMEL DERSLER |
7 |
25 |
42 |
|
||
GENEL DERSLER |
0 |
0 |
0 |
|
||
ALAN SEÇMELİ DERSLER |
5 |
15 |
15 |
|
||
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERSLER |
1 |
3 |
3 |
|
||
4.YIL TOPLAM |
13 |
43 |
60 |
|
1. YIL - GÜZ DÖNEMİ |
|
ARC 1000 Temel Tasarım |
Ders Saati: 2+4 Kredi: 4 AKTS:8Bu ders, form, desen, renk, kompozisyon, doku ve gölge gibi temel tasarım konseptlerini, iki ve üç boyutlu tasarım prensiplerini ve farklı sunum tekniklerini öğretmeyi amaçlar. Öğrenciler farklı görsel tasarım problemlerinin çözümünde kullanılabilecek olan tasarım teorilerini belirlemeye yönlendirilir. |
ARC 1011 Mimari Tasarım Stüdyosu I |
Ders Saati: 4+4 Kredi: 6 AKTS:10Bu ders, beden ve mekân ilişkisi bağlamında mekânın tasarım bileşenlerinin kavranmasını; mekânın temel öğelerinin fiziksel ve deneyimsel anlamda irdelenmesini; mimari tasarım sürecine ait kavramların üç boyutlu sunum araçlarıyla mekânsal deneyimlere dönüştüğü ürünlerin elde edilmesi için uygulama yapılmasını hedefler. |
ARC 1103 Mimaride Anlatım Teknikleri I |
Ders Saati: 3+2 Kredi: 4 AKTS:6Tasarımda görselleştirme ve temsilin rolünü araştırmayı; mimarlık disiplinine özgü iletişim, keşfetme ve öğrenme becerilerinin geliştirilmesini ve farklı ölçeklerde mekânsal soyutlama, analiz ve görselleştirme için gerekli becerilerin edinilmesini amaçlar. Ders, sıralı olarak tasarlanmış bireysel ve grup projelerinde 2B ve 3B çizim ve diyagram oluşturma tekniklerini, analog, malzeme, dijital ve hibrit temsil dillerini kapsar. |
ARC 1701 Mesleki Matematik |
Ders Saati: 2+0 Kredi: 2 AKTS:2Bu ders mimarlık öğrencilerinin matematiksel becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Mimari tasarım problemlerini çözmek amacıyla temel matematiksel konseptler ve analitik geometri prensibi örneklerle öğrenciye aktarılır. Ayrıca öğrencilere strüktürel tasarım konusunda yarar sağlayacak temel matematik bilgisi de kazandırılır. |
TURK 101 Türk Dili I |
Ders Saati: 2+0 Kredi: 2 AKTS:2Bu ders; temel dil bilgisi kuralları, kelime çeşitleri, zamanlar, dünya dil grupları, Türkçenin dünya dil grupları arasındaki yeri, sözlü ve yazılı anlatım şekilleri, imla, noktalama ve yazım kuralları, doğru cümle kurma ve cümle çözümlemesi gibi Türk diline ait temel bilgilerin edinildiği konuları içerir. |
HIST 101 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I |
Ders Saati: 2+0 Kredi: 2 AKTS:2Türkiye’de modernleşme sürecinin siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel yönlerini analiz eden bu iki dönemlik dersin ilk bölümünde, Osmanlı İmparatorluğu’nun neden sona erdiği, devlet ve toplum arasındaki ilişki bağlamında Türkiye Cumhuriyeti’ne ne miras bıraktığı; Türkiye Cumhuriyeti’nin nasıl ve hangi mekanizmalarla tarih sahnesindeki yerini aldığı ve Erken Cumhuriyet Dönemi’nde nasıl bir ulus-devlet ve toplum tasavvur edildiğine Atatürk ilke ve inkılapları bağlamında bakılmaktadır. |
1. YIL - BAHAR DÖNEMİ |
|
ARC 1012 Mimari Tasarım Stüdyosu II |
Ön Koşul : ARC 1011Ders Saati: 4+4 Kredi: 6 AKTS:10Bu derste mimari tasarıma ait temel kavramların beden ölçeğinden kent ölçeğine kadar farklı aralıklarda tartışılması; bu tartışmaların üreteceği tasarım problemlerinin uygulama çalışmaları ile pekiştirilmesi amaçlanmaktadır. |
ARC 1106 Mimaride Anlatım Teknikleri II |
Ön Koşul : ARC 1103Ders Saati: 3+3 Kredi: 5 AKTS :6Mekânsal düşüncelerin geliştirilmesini ve görsel-grafik anlatım için gerekli becerilerin kazandırılmasını hedefler. Yazı tekniği, ölçek kavramı, izdüşüm (plan –kesit-görünüş ilişkisi) düzlem kesişmelerinin çizgisel ifadesi, ortografik çizim tekniği, aksonometrik ve oblik çizimler, 3 boyutlu mekân geometrisinin 2 boyutta anlatım teknikleri ile ilgili uygulamalar yapılır. Serbest el çizim becerilerinin kazandırılması, görsel algılama ve algılananı serbest el çizimle ifade edebilme becerisi, çeşitli malzeme ve sunuş teknikleri kullanarak düşünceyi desen, eskiz, taslak çizimlerle anlatabilme konularını içerir. |
ARC 1108 Mimaride Maket Yapım Teknikleri |
Ders Saati: 2+2 Kredi: 3 AKTS :5Bu derste, öğrenciler kendi tasarım süreçlerine, fikirlerine ve tasarım sonuçlarının sunumunda kullanacakları üç boyutlu değerlendirmeye yönelik maketler ile ilgili malzeme ve yapım yöntemlerine ait bilgileri öğrenir. Bu bilgiler atölye çalışmalarıyla desteklenerek uygulamalar yapılır. |
ARC 1404 Yapı Bilgisine Giriş |
Ders Saati: 3+0 Kredi: 3 AKTS :5Bu ders; yapı ve yapım sistemleri konusunda öğrencilerin temel kavramları öğrenmesini, yapı elemanlarını tanımayı ve detay tasarımı konusunda öğrencilere kavramsal bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Edinilen kavramsal bilgiler, stüdyo içi uygulamalarla desteklenir. |
TURK 102 Türk Dili II |
Ders Saati: 2+0 Kredi: 2 AKTS:2Bu ders; Türk dilinin ses ve şekil bilgisi, Türkçe’nin tarihî gelişimi, sunum yapma ve etkili konuşma teknikleri, sözlü ve yazılı edebi türler, imlâ-noktalama işaretleri; sunum, şiir, deneme, kompozisyon, hikâye, gazete, dergi çalışmaları ve uygulamaları gibi Türk diline ait temel bilgilerin edinildiği konuları içermektedir. |
HIST 102 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II |
Ders Saati: 2+0 Kredi: 2 AKTS:2Türkiye’de modernleşme sürecinin siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel yönlerini analiz eden bu iki dönemlik dersin ikinci bölümünde, demokrasiye geçiş süreci, sanayileşme, ekonomi politikaları ve bu politikaların toplumsal, siyasal ve kültürel sonuçları; Türkiye Cumhuriyeti’nin dış dünyayla olan ilişkileri ve bu sürecin devlet ve toplum arasındaki ilişkiye olan etkilerine Atatürk ilke ve inkılapları bağlamında değinilmektedir. |
2. YIL – GÜZ DÖNEMİ |
|
ARC 2011 Mimari Tasarım Stüdyosu III |
Ön Koşul : ARC 1012Ders Saati: 4+4 Kredi: 6 AKTS :10Tasarım problemini bütüncül bir şekilde ele alarak çözüm geliştirme; tarihi, doğal ve kültürel çevre koşullarının tasarım içindeki rolünün tartışılması; mimarlık ile ilgili terminoloji ve kavramları kullanarak tartışabilme becerisi kazanma; çağdaş tasarım yaklaşımlarının eleştirel bir gözle değerlendirilmesi; tüm süreçlerdeki çıktıları mimari proje üretim sürecine dâhil edebilme becerisi elde etmesi hedeflenir. |
ARC 2301 Mimarlık Tarihi I |
Ders Saati: 3+0 Kredi: 3 AKTS :3Ders, Prehistorik Çağ’dan Bizans Dönemi’ne kadar olan mimarlık tarihi sürecini kapsar.Dönemlerin bilinen önemli yapıları ve kentleri ele alınır. Mimari düşünce ve uygulamalar içindeki kimi konuların arka planında tematik bir tartışma yapılacaktır. Her bir tema özel bir döneme odaklanmakta, böylelikle bu ders mimari historiografi içinde kronolojik ve tematik konuların bir kombinasyonunu oluşturacak bir metodolojiyle ele alınmaktadır. Karşılaştırmalı araştırmalar yoluyla öğrencilerin, uygarlığın global tarihi bağlamında mimari tarih söylemi içindeki devamlılık ve ilerlemelerin karmaşıklığını anlamaya yönelik gelişme kaydetmeleri beklenmektedir. Ödevler onların mimari düşüncenin terimlerini kullanma yeteneğini geliştirmeyi ve mimari teorilerle bunların evrimi üzerine kişisel entelektüel bir pozisyon oluşturmalarını amaçlar. |
ARC 2405 Yapı Bilgisi I |
Ön Koşul : ARC 1404Ders Saati: 3+1 Kredi: 4 AKTS : 6ARC 1404 Yapı Bilgisine giriş dersinde edinilen teorik bilgiler, bu derste malzemelerin mekanik özellikleri, yapısal davranışları ve yapı elemanlarının bir araya gelme hiyerarşisini tasarım derslerinde geliştirdikleri tasarım becerilerini somutlaştırmaya destek verecek şekilde öğretmektedir. Yapı detayı oluşturma üzerine edinilen teorik bilgi stüdyo uygulamaları ile desteklenecektir. |
ARC 2403 Statik ve Mukavemet |
Ders Saati: 2+2 Kredi: 3 AKTS:5Bu derste; statik ve mukavemetle ilgili tanımlar, kuvvet prensipleri, yükler, serbest cisim kavramı, yapı elemanlarında mesnet şartları, mesnet reaksiyonları, iç kuvvetler, izostatik sistemlerde iç kuvvetlerin hesabı, kesit tesiri diyagramlarının çizilmesi, bir en-kesitin ağırlık merkezi, atalet momentleri, atalet yarıçapları, mukavemet momentleri ile tanımlanması, normal kuvvet, kesme kuvveti, eğilme ve burulma gibi gerilme kavramları, çeşitli kesit zorları altındaki yapı elemanlarının boyutlandırılması gibi temel kavramlar öğretilmektedir. |
ACE 103 Sunum Becerileri |
Ders Saati: 3+0 Kredi: 3 AKTS:3Bu ders, öğrencilerin mimarlık bölümü derslerinde ve diğer akademik sunumlardaki ana mesajı anlamalarına yardımcı olmak için İngilizce dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmeleri amacıyla tasarlanmıştır. Öğrencilerin mimarlık alanında uygun örnekler vererek anlaşılır ve içerik yönünden zengin sunum yapma becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir. |
2. YIL – BAHAR DÖNEMİ |
|
ARC 2012 Mimari Tasarım Stüdyosu IV |
Ön Koşul : ARC 2011Ders Saati: 4+4 Kredi: 6 AKTS :10Stüdyo, mekânsal deneyim, bağlam, işlev, kullanıcı, ölçek, biçimsel kompozisyon gibi temel kavramlara odaklanarak mekân yapım temellerinin araştırıldığı kişisel kavrayışları destekleyen ve dönem boyunca tasarım sürecinin proje önerileri üzerinden değerlendirildiği karşılaşmalar toplamından oluşmaktadır. |
ARC 2006 Mimaride Sürdürülebilir Tasarım |
Ders Saati: 2+2 Kredi: 3 AKTS :5Ekonomik, sosyal ve çevresel faydalara dayalı enerji verimli tasarım yaklaşımlarını ve stratejilerini vurgulayan konuları inceler. Pasif ve aktif yeşil tasarıma dayanan sürdürülebilir prensipleri öğretir. Ayrıca yeşil tasarım değerlendirme araçları tanıtılır. |
ARC 2302 Mimarlık Tarihi II |
Ders Saati: 3+0 Kredi:3 AKTS :3Genel olarak Bizans Dönemi’nden 19. yüzyıla uzanan mimari düşünce ve üretim tarihinin altında yatan bazı temalar, konular ve meseleler üzerinden tematik bir çalışma sunar. Dersler aracılığıyla, karşılaştırmalı vaka çalışmaları okuyarak öğrencilerin, küresel uygarlık tarihi içindeki hem entelektüel hem de pratik görünümleriyle ilgili olarak mimarlık söylemi tarihindeki süreklilik ve ilerlemenin karmaşıklıklarına dair bir anlayış geliştirmeleri beklenmektedir. |
ARC 2406 Yapı Bilgisi II |
Ön Koşul : ARC 2405Ders Saati: 3+1 Kredi:3 AKTS :6ARC 2405 dersinin devamı niteliğindeki bu modülde, malzemelerin mekanik özellikleri, yapısal davranışları ve yapı elemanlarının bir araya gelme hiyerarşisi öğrencilerin tasarım derslerinde geliştirdikleri tasarım becerilerini somutlaştırmaya destek verecek şekilde öğretilmektedir. Teorik bilgi bina genelinde öğrencilerin kendi tasarlayacakları yapı ve yapım sistemleri özelinde 3 boyutlu model ve 2 boyutlu çizimler halinde uygulamaya dökülmektedir. |
ACE 104 İletişim Becerileri |
Ders Saati: 3+0 Kredi:3 AKTS :3Bu ders öğrencilerin İngilizce okuma, yazma, dinleme ve konuşma etkinlikleriyle, alanları için gerekli dil becerilerini geliştirmelerini sağlamak için tasarlanmıştır. |
3. YIL – GÜZ DÖNEMİ |
|
ARC 3011 Mimari Tasarım Stüdyosu V |
Ön Koşul : ARC 2012Ders Saati: 4+4 Kredi:6 AKTS :10Stüdyo, mekânsal deneyim, bağlam, işlev, kullanıcı, ölçek, biçimsel kompozisyon gibi temel kavramlara odaklanarak mekân yapım temellerinin araştırıldığı kişisel kavrayışları destekleyen ve dönem boyunca tasarım sürecinin proje önerileri üzerinden değerlendirildiği karşılaşmalar toplamından oluşmaktadır.Bu stüdyo dersinde; tasarım yaklaşımını analiz, sentez ve kişisel gözlemler ışığında geliştirme ve tasarım yaklaşımını ifade edebilecek kavramsal bilgiye sahip olabilme; tasarım yaklaşımını çevresel, tarihi, kültürel, sosyal vb. faktörler tarafından etkilenerek farklı disiplin ve kavramlardan beslenen kişisel bir kavrayışa dönüştürebilme becerisi; mekânsal ilişkilerin çözümlenmesi ve tüm bu süreçlerin yeni mekânsal ilişki önerileri ile geliştirilmesi; eleştiriyi mimari proje üretim sürecinin bir parçası olarak görebilme ve tasarım aracına dönüştürebilme becerisi kazandırılmaktadır. |
ARC 3005 Kentsel Tasarım |
Ders Saati: 2+2 Kredi:3 AKTS :4Bu ders, kentsel yapı ve bileşenleri için analitik çalışmalar içermektedir. Ders kapsamında, bütünleşik ve sürdürülebilir kentsel tasarım yaklaşımlarına odaklanılarak, mekânsal ortamların işlevsel ve görsel tasarım sorunlarına kentsel tasarım çözümleri üretilmektedir. |
ARC 3301 Mimarlık Tarihi III |
Ders Saati: 3+0 Kredi:3 AKTS :3Endüstri devrimi sonrasındaki mimari düşünce ve üretim tarihinin altında yatan bazı temalar, konular ve meseleler üzerinden mimarlık tarihi üzerine tematik bir çalışma sunmaktadır. Ders aracılığıyla öğrencilerin, karşılaştırmalı vaka çalışmaları okuyarak, küresel uygarlık tarihi içindeki hem entelektüel hem de pratik görünümleriyle ilgili olarak mimarlık söylemi tarihindeki süreklilik ve ilerlemenin karmaşıklıklarına dair bir anlayış geliştirmeleri beklenmektedir. |
ARC 3603 Tarihi Yapılarda Belgeleme |
Ön Koşul : ARC 2406Ders Saati: 3+2 Kredi:4 AKTS :5Bu ders öğrencilere tarihi yapıların ve alanlarının rölöve ve belgelenmeleri ile ilgili temel becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Dersin sonunda, öğrencilerin ölçülü çizimler ve düzeltilmiş fotoğraflar da dâhil olmak üzere hem geleneksel hem de modern metotları olan belgeleme tekniklerine ilişkin temel bilgiye sahip olması beklenmektedir. Ayrıca alanın tarihsel önemi ve fonksiyonuna ilişkin anlayışın öneminin de vurgulanması amaçlanır. |
ARC 3703 Mimarlıkta Şantiye Stajı |
Ders Saati: 0+2 Kredi:2 AKTS :5Öğrenciler, Staj Komisyonu tarafından onaylanan bir şantiyede 30 iş günü süresince staj yapar. Öğrenci staj boyunca yaptığı çalışmaları içeren bir raporu staj bitiminde komisyona sunar. |
3. YIL – BAHAR DÖNEMİ |
|
ARC 3012 Mimari Tasarım Stüdyosu VI |
Ön Koşul : ARC 3011Ders Saati: 4+4 Kredi:6 AKTS :10Stüdyo, mekânsal deneyim, bağlam, işlev, kullanıcı, ölçek, biçimsel kompozisyon gibi temel kavramlara odaklanarak mekân yapım temellerinin araştırıldığı kişisel kavrayışları destekleyen ve dönem boyunca tasarım sürecinin proje önerileri üzerinden değerlendirildiği karşılaşmalar toplamından oluşmaktadır.Bu stüdyo dersinde; tasarım yaklaşımlarının karmaşık ve çok işlevli yapı programları üzerinden çevre ile birlikte geliştirilmesi; analiz, sentez ve kişisel gözlemler sonucu ortaya çıkan tasarım yaklaşımını strüktür, konstrüksiyon gibi kavramlar ile birlikte tartışabilmesi; ele alınan tasarım yaklaşımları arasındaki ölçek farklılığı gözetmeksizin farklı ölçek ve detay düzeyleri arasında esnek bir şekilde tartışılabilmesi amaçlanmaktadır. |
ARC 3604 Tarihi Yapılarda Koruma |
Ön Koşul : ARC 3603Ders Saati: 3+2 Kredi:5 AKTS :6Bu ders öğrencilere tarihi bina ve sit alanlarının araştırılması, kayıt altına alınması hakkında özet bilgiler vermeyi amaçlamaktadır. Mirasın korunması alanını tanıtmakta ve mirasın korunmasında ileri çalışmalar için gerekli arka planı sağlamaktadır. Ders, kültürel mirasın çağdaş koruma yaklaşımını tanıtmayı ve bunların uygulamalarla öğrenciler tarafından kavranmasını amaçlamaktadır. |
ARC 3404 Fiziksel Çevre Kontrolü |
Ders Saati: 3+2 Kredi:5 AKTS :6Pasif İklimlendirme-İklimsel unsurlar, iklimsel konfor, iklim ve enerji kontrolü üzerinde etkili olan yapılı çevre ile ilgili tasarım parametreleri (saha, yönelim, bina kabuğu, bina formu, bina mesafesi vb.), bina kabuğu tasarımı konuları dersin içeriğini oluşturmaktadır. Aydınlatma- Işığın tanımı, aydınlatma çeşitleri; fotometri, yasalar (yönetmelikler); görsel konfor, ışık kontrolü üzerinde etkili olan yapılı çevre ile ilgili tasarım parametreleri (pencereler, oda boyutları, iç yüzeylerin yansımaları, engeller, yapay ışık kaynakları vb.), yapay aydınlatma sistemleri aktarılmaktadır. Gürültü kontrolü - sesin tanımı, insan sağlığı ve gürültü ilişkisi, yapılı çevrenin bir gürültü kontrol sistemi olarak tasarımı; binalarda gürültü ve titreşim kontrolü; yapı elemanlarının ses yalıtımı; salonların akustik tasarımından bahsedilmektedir. Derste sıhhi tesisat, ısıtma sistemi, dikey ulaşım, güvenlik ve yangından korunma sistemleri dâhil olmak üzere bina hizmet sistemlerinin tasarımını bilgilendiren temel ilkelerin anlaşılması hedeflenmektedir. Kursun sonunda öğrencinin; bina ve elemanlarına su temini sistemi, sıhhi cihazlar, ıslak hacimlerin tasarımı, atık su, tahliye sistemi ve elemanları, sıhhi uygulama, ısıtma sistemleri ve elemanları, bu sistemler ve elemanlarının mimari, havalandırma sistemleri ve elemanları ile entegrasyonu, iklimlendirme sistemleri ve elemanları, yangın kontrol sistemleri, sprinkler tesisatı, aktif yangın güvenlik sistemleri, yangın merdiveni hakkında gerekli bilgileri edinmesi beklenmektedir. |
KPL 101 Kariyer Planlama |
Ders Saati: 1+0 Kredi: 1 AKTS :2Bu ders ile öğrencilerde iş hayatının dinamikleri ve beklentileri konusunda farkındalık oluşturulması ve öğrencilerin kariyerlerini kendi zekâ, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak kariyer planlaması yapabilmesi için yol gösterilmesi amaçlanmaktadır. |
4. YIL – GÜZ DÖNEMİ |
|
ARC 4011 Mimari Tasarım Stüdyosu VII |
Ön Koşul : ARC 3012Ders Saati: 4+4 Kredi: 6 AKTS :10Stüdyo, mekânsal deneyim, bağlam, işlev, kullanıcı, ölçek, biçimsel kompozisyon gibi temel kavramlara odaklanarak mekân yapım temellerinin araştırıldığı kişisel kavrayışları destekleyen ve dönem boyunca tasarım sürecinin proje önerileri üzerinden değerlendirildiği karşılaşmalar toplamından oluşmaktadır.Bu stüdyo dersinde; veri toplama, analiz, sentez yöntemleri ile çevresel değerlendirme yapılarak bina programı oluşturulma ve geliştirme; çevreye, programa ve programın yapıya dönüşme sürecindeki tüm aşamalara hakim olabilme becerisi; strüktür, detay, konstrüksiyon gibi bileşenlerin tasarımın tüm süreçlerine dahil edilmesi; yapı sistem ve teknolojilerini karmaşık bina programlarının geliştirilmesi sürecinde tasarımın bir parçası haline dönüştürebilme becerisi; tüm tasarım sürecini farklı ölçeklerdeki değerlendirme ve girdileri kullanarak yönetebilme beceresini ortaya koyması hedeflenmektedir. |
ARC 4401 Uygulama Projesi |
Ön Koşul : ARC 2406Ders Saati: 4+2 Kredi: 5 AKTS :6Ders kapsamında bina üretiminde sanayileşmenin gelişimi ve özellikle bina kabuğuna göre çeşitli yapı sistemleri hakkında bilgiler verilmektedir. Ayrıca öğrenilen tüm sistemleri entegre etme becerisi kazandırılması hedeflenmekte; bilgilerin pratiğe aktarılmasında stüdyo çalışmaları yapılmaktadır. Öğrenciler, önceki dönemlerde tasarlamış oldukları avan projenin uygulama projesini çizerek gelişmiş sistemleri seçme ve entegre etme becerisi kazanmaktadır. |
ARC 4703 Mimarlıkta İş Sağlığı ve Güvenliği I |
Ders Saati: 2+0 Kredi: 2 AKTS :3Bu derste öğrencilere iş sağlığı ve güvenliği kavramı, iş sağlığı ve güvenliğine bütünsel yaklaşım; iş yerinde risk önleme kültürü; güvenlik kültürünün önemi ve günlük yaşamdaki yeri; güvenlik kültürünün oluşturulması ve devamlılığının sağlanması; iş sağlığı ve güvenliğinin temel prensipleri; iş sağlığı ve güvenliğinin işletme yönetimindeki yeri, sağlıklı ve güvenli yaşam anlatılmaktadır. |
ARC 4705 Mimarlıkta Ofis Stajı |
Ders Saati: 0+2 Kredi: 1 AKTS :5Öğrenciler Staj Komisyonu tarafından onaylanan bir mimarlık ofisinde 30 iş günü süresince staj yapar. Öğrenci staj boyunca yaptığı çalışmaları içeren bir raporu staj bitiminde komisyona sunar. |
4. YIL – BAHAR DÖNEMİ |
|
ARC 4012 Mimari Tasarım Stüdyosu VIII |
Ön Koşul : ARC 4011Ders Saati: 4+4 Kredi: 6 AKTS :10Mimari tasarım probleminin ihtiyaç programı, çevresel faktörler, diğer tüm koşul ve gereksinmeler değerlendirilerek tartışabilme becerisiyle birlikte elde edilen tüm veri, gözlem ve çıkarımların tasarım süreçlerine dahil edilecek ölçek ve içeriğe dönüştürülmesi; tasarım kavram, kriter ve eleştirilerinin mimari proje üzerinden değerlendirilerek tartışılması ve alternatif önerilerin ve projenin geliştirilmesi; tüm süreçte elde edilen deneyim ve bilginin tasarım süreçlerine yansıtabilme ve mekânsal ilişkilere dönüştürebilme becerisini ortaya koyması hedeflenir. |
ARC 4704 Mimarlıkta İş Sağlığı ve Güvenliği II |
Ders Saati: 2+0 Kredi: 2 AKTS :3Öğrencilere iş sağlığı ve güvenliği kavramlarının ulusal ve uluslararası tanımlamaları, iş sağlığı ve güvenliğinde bütünsel yaklaşım örnekleri ve uygulamaları; iş yerinde risk önleme kültürüne katkı sağlayacak faaliyetlerin araştırılması; güvenlik kültürünün oluşturulması ve devamlılığının sağlanması için yapılabilecek faaliyetler; iş sağlığı ve güvenliğinin işletme bütçelemesindeki yeri, sağlıklı ve güvenli yaşam ve uygulamaları aktarılır. |
ARC 4708 Mimarlıkta Mesleki Uygulama Pratikleri ve Yönetmelikler |
Ders Saati: 3+0 Kredi: 3 AKTS :5Mezun olduktan sonra iş hayatında mesleki açıdan karşılaşabileceği ve bilgi sahibi olması gereken, etik kurallar, meslek kodları, yükümlülükler, haklar ve görevlerin verilmesi, yeni bir iş kurmak için gerekli süreçler, proje yaşam döngüsünde mimarlık disiplininin yeri ve rolü, bilgi teknolojilerinin mimarlık mesleğine olan etkileri, bir projenin mimarlık hizmetleri şartnamesine göre aşama aşama üretilip, keşif metraj çalışması yapılması, yapı yaklaşık maliyeti çıkarılması ve Türkiye'de güncel olan bina ve yapım yönetmelikleri ile kentsel dönüşümün uygulama esasları öğretilmektedir. |
ÜY-FR-0020 ARC 2052 Sanatta Görme Biçimi ve Teknikleri
ÜY-FR-0020 ARC 2152 Mimari Fotoğrafçılık
ÜY-FR-0020 ARC 3051 Turizm ve Mimari Tasarım
ÜY-FR-0020 ARC 4352 Mimarlıkta Yeniden Kullanım
ÜY-FR-0020 ARC 4452 Tarihsel Yapı Teknikleri
ÜY-FR-0020 ARC 4601 Koruma ve Restorasyon Projesi
ÜY-FR-0020 ARC1404 Introduction to Building Science
ÜY-FR-0019 ARC2011 Architectural Design III
ÜY-FR-0019 ARC2012 Architectural Design IV
ÜY-FR-0019 ARC3012 Architectural Design Studio VI
ÜY-FR-0019 ARC 3051 Tourism and Architectural Design
ÜY-FR-0019 ARC 4601 Conservation and Restoration Project