Müfredata Git

ANTALYA BİLİM ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ, İDARİ VE SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ

PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ BİLGİ PAKETİ

 

1.Programın Dili 

İngilizcedir.

2.Programın Süresi (Yıl)

4 (dört) Yıl.

3.Programın Azami Süresi (Yıl)

Öğrenciler, yabancı dil hazırlık sınıfı hariç, kaydolduğu programa ilişkin derslerin verildiği yarıyıldan başlamak üzere, her yarıyıl için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın azami 7 (yedi) yıl içinde programı tamamlamak zorundadır.

4.Bölüm Başkanı

Dr. Merve Gölcük

5. Tarihçe

Antalya Bilim Üniversitesi (ABÜ) Psikoloji Bölümü 2019 yılında açılmış ve ilk mezunlarını 2023 yılında vermiştir. Eğitim dili İngilizce olup öğrencilerine psikoloji biliminin farklı alanlarından derslerle zenginleştirilmiş bir program sunmaktadır. Bölüm YÖK tarafından tanımlanmış altı temel psikoloji alanından (Uygulamalı Psikoloji, Klinik Psikoloji, İş ve Örgüt Psikolojisi, Sosyal Psikoloji, Gelişim Psikolojisi, Öğrenme-Bilişsel-Biyo-Deneysel Psikoloji) ve başka alanlardan dersleri eğitim programına dahil etmiştir. Bölümdeki akademik kadro da bu doğrultuda farklı alanlardan uzmanlığını almış hocalardan oluşmaktadır. Bölüm müfredatında öğrencilerin hem araştırma ve istatistik yönünü güçlendirmek hem de geniş bir perspektiften temel alan bilgisini öğrencilere kazandırmak hedeflenmiştir. ABÜ Psikoloji bölümünde öğrencilere hem bölüm- içi hem de bölüm-dışı (Felsefe; Sosyoloji; Sanat, Dil Toplum gibi) zorunlu ve seçmeli derslerle çok yönlü bütüncül bir bakış açısı kazandırılması hedeflenmiştir.

ABÜ Psikoloji Bölümü bünyesinde 2021 yılında Klinik Psikoloji Tezli Yüksek Lisans programı açılmıştır. Eğitim dili Türkçe olan program yılda 2 kere (bahar ve güz) öğrenci alımı yapmaktadır.  Klinik Psikoloji yüksek lisans programında öğrencilerin hem araştırma alanında hem de klinik psikolojinin uygulama alanlarında gelişmeleri hedef alınmıştır. Eğitimin ilk yılında daha çok kuramsal dersler yer alırken ikinci yıl uygulama, gözlem ve müdahaleye yönelik becerilerin geliştirilmesi hedeflenmiştir.

6.Kazanılan Derece

Psikoloji Bölümü Lisans Diploması.

7.Kabul ve Kayıt Koşulları

Psikoloji bölümüne, ÖSYM’nin her yıl düzenlediği üniversiteye giriş sınavları kapsamında eşit ağırlık puan türünden alınan puanlar ile bir önceki yılın taban puanları esas alınarak, tercih yapmak suretiyle öğrenci kabul edilmektedir. ‘Antalya Bilim Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği’ esas alınır. Uluslararası öğrencilerin kabulü ve kayıtları için ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde YÖK ve Senato tarafından belirlenen esaslar uygulanır.

 

8. Önceki (Öncel) Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

ÖSYM tarafından yapılan merkezi yerleştirme, başarı koşulu ile yurtiçi ve yurtdışı kurumlar arası yatay geçiş, başarı koşulu ile kurum içi yatay geçiş, merkezi yerleştirme puanı ile kurumlar arası ve kurum içi yatay geçiş ile bölümümüz öğrenci kabul edilmektedir. 

Bölümümüze kabul edilen öğrenciler, kayıt yaptırmadan önce kayıtlı oldukları lisans veya ön lisans programlarından başarılı oldukları derslerin bölümümüz ders müfredatına intibak ettirilmesini talep edebilirler. Bu talep, öğrencinin, eğer gerekiyorsa, İngilizce hazırlık okulunu tamamlayarak, bölümde öğrenim görmeye başlayacağı akademik yılın başında Fakülte Dekanlığı’na yazacağı bir dilekçe ile yapılır. Talepte bulunan öğrencinin, dilekçesine onaylı bir not döküm (transkript) belgesinin aslını eklemesi gereklidir. 

İntibak işlemi, İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakülte yönetim kurulunun ve görevlendireceği komisyonların belirlediği esaslar çerçevesinde gerçekleştirilir. Yurtiçi geçiş sistemleriyle üniversitemize gelen öğrencilerin gerek kurum içi gerekse kurumlar arası intibak işlemlerinde ders içerikleri ve AKTS yükü gözetilir. Yurtdışı geçiş sistemleri için de aynı esaslar ile birlikte ders ve program eşdeğerlilikleri ile psikoloji eğitimine uygun düştüğü oranda intibak işlemleri ayrıca özel olarak değerlendirilir. Kurumlar arası yurtdışı yatay geçişle fakültemize kayıt yaptıran öğrencilerin intibak taleplerinin değerlendirilmesinde ise, yurt içi ve/veya yurtdışından alınan derslerin alanına ilişkin ulusal yeterliliklere uygun olarak belirlenen program yeterliliklerine uygun olması esası gözetilir.

9.Sınavlar, ölçme ve değerlendirme

Üniversitemizde sınavlar, ara sınav, final sınavı, mazeret sınavı, muafiyet sınavı, ek sınav ve tek ders sınavından oluşur. Sınavlar fakültemiz tarafından hazırlanan ve ilan edilen programa göre yapılır. Sınavlara girmek için öğrenci kimlik kartlarının ibrazı zorunludur. Üniversitemizde bütünleme sınavı uygulaması bulunmayıp, yaz okulu programı mevcuttur.

Ara sınav, fakültemiz lisans programı müfredatında bulunan bir dersin verildiği yarıyıl içinde yapılan sınavdır. Her dersin bir yarıyılda en az bir ara sınavı yapılır veya ders içerisinde yapılan ödev, proje ve benzeri çalışmalar, dersin öğretim üyesi takdirinde, bir ara sınav yerine kullanılabilir. Final sınavı ise, dersin okutulduğu yarıyıl sonunda akademik takvimde belirtilen tarihler içinde yapılan sınavdır. Final sınavlarına katılabilmek için derslere %70 devam mecburiyetinin tamamlanması gerekmektedir. Öğrencilerin dersten başarılı sayılmaları için belirlenen not aralıkları aşağıdaki şekildedir:

Harf Notu

A+

A

A-

B+

B

B-

C+

C

C-

D+

D

F

4’lük Sistemdeki Karşılığı

4.00

4.00

3.70

3.30

3.00

2.70

2.40

2.20

2.00

1.70

1.50

0.00

Puan Karşılığı

-

95-100

85-94

80-84

75-79

65-74

60-64

55-59

50-54

45-49

40-44

0-39

 

 

 

 

 

 

 

Öğrencilerimizin akademik yeterliği her yarıyıl sonunda not ortalamaları hesaplanarak belirlenir. İkinci yarıyılın sonundan itibaren genel not ortalaması 2,00 ve üzeri olan öğrencilerin durumu başarılı; 1,99 ve altındaki öğrencilerin durumu ise akademik olarak yetersiz kabul edilir. Program müfredatında bulunan bir dersten başarısız olan öğrenciler bu dersin verildiği ilk yarıyılda dersi tekrar almak zorundadır. Başarısız olunan dersler tamamlanmadan geri kalan tüm mezuniyet koşulları gerçekleşmiş olsa da öğrenci mezuniyete hak kazanamaz.

10.Mezuniyet Koşulları

Üniversitemiz Ön Lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nin 40’ıncı maddesi uyarınca, Fakültemiz müfredatında yer alan tüm dersleri başarı ile tamamlamaları, genel not ortalamalarının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması ve tamamladıkları toplam kredinin en az 240 AKTS kredisi olduğu tespit edilen öğrenciler, bölümümüzden lisans diploması almaya hak kazanırlar.

11.Çift Anadal

Bölümümüzde çift anadal programı bulunmamaktadır.

12.Yandal

Bölümümüzde yandal programı bulunmamaktadır.

13.Mezun İstihdam Olanakları

“Psikolog” unvanıyla mezun olan öğrencilerimiz hastaneler, üniversiteler, özel danışma merkezleri, toplum ruh sağlığı merkezleri, özel eğitim merkezleri, çocuk yuvaları, kreş ve huzurevleri, ilk ve ortaöğretim kurumları, çocuk ve aile mahkemeleri, cezaevi ve ıslahevleri, psikoteknik değerlendirme merkezleri, insan kaynakları birimleri, sivil toplum kuruluşları, kitle iletişimi ile ilgili kurum ve kuruluşlar, kamuoyu araştırma merkezleri ve çeşitli bakanlıklarda çalışma olanağı bulmaktadır. Lisansüstü eğitimlerine devam eden mezunlar, üniversitelerdeki çeşitli akademik pozisyonlarda istihdam olanağına sahiptir.

14. Üst Derece Programlara Geçiş

Psikoloji Bölümü mezunları, lisans derecesi almaya hak kazandıktan sonra lisansüstü eğitimlerini sürdürmek istediklerinde, buna yönelik programlara başvurmak için her enstitünün belirlediği genel not ortalaması, yabancı dil seviyesi, ALES ve diğer sınav yeterliliklerini yerine getirdikleri takdirde lisansüstü eğitime devam edebilir, yüksek lisans ve doktora programlarına başvurabilir.

15. Program Yeterlilikleri (Çıktıları)

PÇ-1. Psikoloji alanında edindiği teorik bilgi birikimini uygulamaya aktarma becerisine sahip olur.

PÇ-2. Psikoloji alanının diğer sosyal bilim alanları ile ilişkisini kavrar, disiplinlerarası yaklaşımların farkında olur.                            

PÇ-3. Psikoloji alanında bir araştırmayı başından sonuna bağımsız olarak yürütebilme ve bulgularını akademik yazıma uygun şekilde sunabilme becerisine sahip olur.                

PÇ-4. Veri analizi konusunda gerekli adımları uygun analiz programları kullanarak tamamlar.

PÇ-5. Alanyazındaki bilgi birikimine basılı ve çevrimiçi kaynakları kullanarak ulaşma yöntemlerini öğrenir.                                   

PÇ-6. Bilişim ve iletişim teknolojilerini yeterli düzeyde kullanır.                             

PÇ-7. Psikojinin alt dallarına dair temel bilgi birikimini edinir ve alana dair bütünsel bir bakış açısı kazanır.                                   

PÇ-8. Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.                    

PÇ-9. Bilgi ve becerilerini psikolojideki araştırma ve gelişmeleri takip ederek güncel tutar.

PÇ-10. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.

PÇ-11. Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarma, değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.                           

PÇ-12. Toplumsal sorunlarda psikoloji biliminin bilgi birikimini kullanarak çözüm üretebilme becerisine sahip olur.                            

PÇ-13. İyi düzeyde İngilizce yeterliliğini sahip olup, farklı ülkelerden meslektaşlarıyla iletişim kurar.

PÇ-14. Mesleki sınırlarını bilir ve eylemlerinde etik değerlere bağlı karar verir.    

PÇ-15. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.                                   

PÇ-16. Yeni fikir ve uygulamalara karşı açık bir tutuma sahiptir.

 

16. Program Yeterlilikleri - TYÇÇ Matrisi

Temel Alan Program Yeterlilikleri Ulusal Yeterlilik
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Bilgi 1                                                                 1 Bilgi
2                                                                  
3                                                                  
4                                                                  
5                                                                  
6                                                                  
Beceriler 1                                                                 1 Beceriler
2                                                                 2
3                                                                  
4                                                                  
5                                                                  
Yetkinlikler Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1                                                                 1 Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yetkinlikler
2                                                                 2
3                                                                 3
4                                                                  
5                                                                  

 Öğrenme Yetkinliği
1                                                                 1
 Öğrenme Yetkinliği
2                                                                 2
3                                                                 3
4                                                                  
5                                                                  
6                                                                  
7                                                                  

İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1                                                                 1
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
2                                                                 2
3                                                                 3
4                                                                 4
5                                                                 5
6                                                                  
7                                                                  
Alana Özgü Yetkinlik 1                                                                 1 Alana Özgü Yetkinlik
2                                                                 2
3                                                                  
4                                                                  


 

17. Alan-Program Yeterlilik İlişkileri Matrisi

Psikoloji Bölümü Alan-Program Yeterlilik İlişkisi Matrisi                  
                                 
0: Desteklemiyor   1: Alt seviyede destekliyor   2: Orta seviyede destekliyor   3: Üst seviyede destekliyor
Alan Yeterlilikleri  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur. 2 0 3 3 3 0 1 0 1 0 2 0 0 1 0 1
Bölümün, matematik, istatistik ve ekonomi gibi farklı disiplinlerle ilişkisini anlar. 0 3 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1
Sosyal bilimlerde disiplinler arası yaklaşımların farkında olur. 0 3 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1 0 0 1 1
Sosyal bilimlerdeki farklı konuları güncel olaylarla ilişkilendirme becerisine sahip olur. 3 1 0 0 0 0 2 1 1 0 1 2 0 0 1 1
Sosyal bilimlerin araştırdığı konuları yazılı ve sözlü olarak analiz eder. 2 0 3 2 0 0 1 1 1 0 3 0 0 0 0 3
Eleştirel düşünme becerileri geliştirir. 2 2 2 0 0 1 2 3 2 0 2 1 0 1 1 3


 

18.Ders Program Yeterlilikleri İlişkileri Matrisi

 

1. Sınıf Güz Dönemi
Dersler Program Yeterlilikleri
Dersin Kodu Dersin Adı 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
PSYC 141 Psikolojiye Giriş -I                                   
PSYC 143 Sosyolojiye Giriş                                  
PSYC 105 Felsefeye Giriş                                  
ACE 101 Akademik Okuma ve Yazmaya Giriş                                  
HIST 101 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi - I                                  
TURK 101 Türk Dili - I                                  
1. Sınıf Bahar Dönemi
Dersler Program Yeterlilikleri
Dersin Kodu Dersin Adı 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
PSYC 142 Psikolojiye Giriş - II                                  
PSYC 144 Araştırma Yöntemleri - I                                   
PSYC 106 Sanat, Dil ve Toplum                                  
ACE 103 Sunum Becerileri                                  
HIST 102 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi - II                                  
TURK 102 Türk Dili - II                                  
KLP 101 Kariyer Planlama                                  
2. Sınıf Güz Dönemi
Dersler Program Yeterlilikleri
Dersin Kodu Dersin Adı 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
PSYC 241 İstatistik - I                                  
PSYC 203 Sosyal Psikoloji                                  
PSYC 205 Deneysel Psikoloji                                  
PSYC 207 Psikoloji Tarihi                                  
2. Sınıf Bahar Dönemi
Dersler Program Yeterlilikleri
Dersin Kodu Dersin Adı 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
PSYC 242 İstatistik - II                                  
PSYC 204 Yaşam Boyu Gelişim                                  
PSYC 206 Bilişsel Psikoloji                                  
3. Sınıf Güz Dönemi
Dersler Program Yeterlilikleri
Dersin Kodu Dersin Adı 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
PSYC 341 Araştırma Yöntemleri - II                                  
PSYC 303 Öğrenme Psikolojisi                                  
PSYC 305 Kişilik Kuramları                                  
3. Sınıf Bahar Dönemi
Dersler Program Yeterlilikleri
Dersin Kodu Dersin Adı 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
PSYC 302 Kültürlerarası Psikoloji                                  
PSYC 304 Psikopatoloji                                   
PSYC 306 Endüstri ve Örgüt Psikolojisi                                   
4. Sınıf Güz Dönemi
Dersler Program Yeterlilikleri
Dersin Kodu Dersin Adı 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
PSYC 401 Klinik Psikoloji                                  
4. Sınıf Bahar Dönemi
Dersler Program Yeterlilikleri
Dersin Kodu Dersin Adı 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
PSYC 442 Psikolojide Etik İlkeler                                  
PSYC 404 Sağlık Psikolojisi                                  
Alan İçi Seçmeli Dersler
Dersler Program Yeterlilikleri
Dersin Kodu Dersin Adı 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
PSYC 216 Psikolojide Seçme Konular                                   
PSYC 218 Stres Yönetimi                                  
PSYC 302 Kişilerarası Psikoloji                                  
PSYC 315 Tüketici Davranışı                                  
PSYC 317 Sosyal Gelişim                                  
PSYC 320 Duyum ve Algı                                  
PSYC 321/361 Beyin ve Davranış                                  
PSYC 322/362 Bellek                                  
PSYC 415/455 Gelişimsel Psikopatoloji                                  
PSYC 420/460 Spor Psikolojisi                                  
PSYC 430/470 Psikoterapi Teorilerine Giriş                                  
PSYC 457 İnsan Kaynakları Yönetimi                                  
PSYC 462 Adli Psikoloji                                  
PSYC 463 Travma Psikolojisi                                  
Alan Dışı Seçmeli Dersler
Dersler Program Yeterlilikleri
Dersin Kodu Dersin Adı 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
FELPS 101 Antropolojiye Giriş                                  
FELPS 103 Bilim Tarihi                                  
UNI 025  Egzersiz ve Spor Psikolojisinde Temel İlkeler                                  

 

19.Müfredat

Müfredat 2020

Müfredat 2022

ANTALYA BİLİM ÜNİVERSİTESİ
         İİSBF    FAKÜLTESİ
       PSİKOLOJİ     BÖLÜMÜ
2022 - 2023 AKADEMİK YILI DERS MÜFREDATI
1.YIL
1  Güz Dönemi       Teorik Uygulama Kredi AKTS Ön / Yan Koşul
PSYC 141 Psikolojiye Giriş I       4 0 4 8  
PSYC 143 Sosyolojiye Giriş       3 0 3 6  
PSYC 105 Felsefeye Giriş       3 0 3 6  
ACE 101 Akademik Okuma ve Yazmaya Giriş       3 0 3 3  
HIST 101 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I       2 0 2 2  
TURK 101 Türk Dili I       2 0 2 2  
USD 100 Üniversite alandışı ders havuzu       3 0 3 3  
        TOPLAM 20 0 20 30  
                   
2  Bahar Dönemi       Teorik Uygulama Kredi AKTS Ön / Yan Koşul
PSYC 142 Psikolojiye Giriş II       4 0 4 8  
PSYC 144 Araştırma Yöntemleri I       3 2 4 8  
PSYC 106 Sanat, Dil ve Toplum       3 0 3 5  
ACE 103 Sunum Becerileri       3 0 3 3  
HIST 102 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II       2 0 2 2  
TURK 102 Türk Dili II       2 0 2 2  
KPL 101 Kariyer Planlama       1 0 1 2  
        TOPLAM 18 2 19 30  
                   
DERSLER DERS SAYISI KREDİ AKTS  
TEMEL DERSLER 6 21 41  
GENEL DERSLER 7 15 16  
ZORUNLU GRUP DERSLERİ 0 0 0  
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERSLER 1 3 3  
1.YIL TOPLAM 14 39 60  
                   
2.YIL
3  Güz Dönemi       Teorik Uygulama Kredi AKTS Ön / Yan Koşul
PSYC 241 İstatistik I       3 2 4 7 (Ön PSYC 141 / Ön PSYC 142) ve Ön PSYC 144 
PSYC 203 Sosyal Psikoloji       3 0 3 6 Ön PSYC 141 / Ön PSYC 142
PSYC 205 Deneysel Psikoloji       3 0 3 6 Ön PSYC 141 / Ön PSYC 142
PSYC 207 Psikoloji Tarihi       3 0 3 6  
FEL 2XX Fakülte Ortak Seçmeli Ders       3 0 3 5  
                   
        TOPLAM 15 2 16 30  
                   
4  Bahar Dönemi       Teorik Uygulama Kredi AKTS Ön / Yan Koşul
PSYC 242 İstatistik II       3 2 4 7 Ön PSYC 144 ve Ön PSYC 241
PSYC 204 Yaşam Boyu Gelişim       3 0 3 6 Ön PSYC 141 / Ön PSYC 142
PSYC 206 Bilişsel Psikoloji       3 0 3 6 Ön PSYC 141 / Ön PSYC 142
PSYC 2XX Zorunlu Grup Dersi       3 0 3 6  
FEL 2XX Fakülte Ortak Seçmeli Ders       3 0 3 5  
                   
        TOPLAM 15 2 16 30  
                   
DERSLER DERS SAYISI KREDİ AKTS  
TEMEL DERSLER 7 23 44  
GENEL DERSLER 0 0 0  
ZORUNLU GRUP DERSLERİ 1 3 6  
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERSLER 2 6 10  
2.YIL TOPLAM 10 32 60  
                   
3.YIL
5  Güz Dönemi       Teorik Uygulama Kredi AKTS Ön / Yan Koşul
PSYC 341 Araştırma Yöntemleri II       2 2 3 6 Ön PSYC 144
PSYC 303 Öğrenme Psikolojisi       3 0 3 6  
PSYC 305 Kişilik Kuramları       3 0 3 6  
PSYC 3XX Zorunlu Grup Dersi       3 0 3 7  
FEL 3XX Fakülte Ortak Seçmeli Ders       3 0 3 5  
                   
                   
                   
        TOPLAM 14 2 15 30  
                   
6  Bahar Dönemi       Teorik Uygulama Kredi AKTS Ön / Yan Koşul
PSYC 302 Kültürlerarası Psikoloji       3 0 3 6  
PSYC 304 Psikopatoloji       3 0 3 6 Ön PSYC 305
PSYC 306 Endüstri ve Örgüt Psikolojisi       3 0 3 6  
PSYC 3XX Zorunlu Grup Dersi       3 0 3 7  
FEL 3XX Fakülte Ortak Seçmeli Ders       3 0 3 5  
                   
                   
                   
        TOPLAM 15 0 15 30  
                   
DERSLER DERS SAYISI KREDİ AKTS  
TEMEL DERSLER 6 18 36  
GENEL DERSLER 0 6 0  
ZORUNLU GRUP DERSLERİ 2 6 14  
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERSLER 2 0 10  
3.YIL TOPLAM 10 30 60  
                   
4.YIL
7  Güz Dönemi       Teorik Uygulama Kredi AKTS Ön / Yan Koşul
PSYC 401 Klinik Psikoloji       3 0 3 6  
PSYC 4XX Zorunlu Grup Dersi       3 0 3 7  
PSYC 4XX Zorunlu Grup Dersi       3 0 3 7  
FEL 4XX Fakülte Ortak Seçmeli Ders       3 0 3 5  
FEL 4XX Fakülte Ortak Seçmeli Ders       3 0 3 5  
                   
                   
        TOPLAM 15 0 15 30  
                   
8  Bahar Dönemi       Teorik Uygulama Kredi AKTS Ön / Yan Koşul
PSYC 442 Psikolojide Etik İlkeler       3 0 3 7  
PSYC 404 Sağlık Psikolojisi       3 0 3 6  
PSYC 4XX Zorunlu Grup Dersi       3 0 3 7  
FEL 4XX Fakülte Ortak Seçmeli Ders       3 0 3 5  
FEL 4XX Fakülte Ortak Seçmeli Ders       3 0 3 5  
                   
        TOPLAM 15 0 15 30  
                   
DERSLER DERS SAYISI KREDİ AKTS  
TEMEL DERSLER 3 9 19  
GENEL DERSLER 0 0 0  
ZORUNLU GRUP DERSLERİ 3 9 21  
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERSLER 4 12 20  
4.YIL TOPLAM 10 30 60  
                   
                   
Zorunlu 1: Bilişsel / Deneysel       Teorik Uygulama Kredi AKTS Ön / Yan Koşul
PSYC 212 Fizyolojik Psikoloji       3 0 3 6 -
PSYC 331 Bilişsel Gelişim       3 0 3 7 -
PSYC 360 Duyum ve Algı       3 0 3 7 -
PSYC 361 Beyin ve Davranış       3 0 3 7 -
PSYC 362 Bellek       3 0 3 7 -
PSYC 364 Dil Psikolojisi       3 0 3 7 -
PSYC 466 Nöropsikoloji       3 0 3 7 -
                   
Zorunlu 2: Sosyal / Gelişimsel                
PSYC 220 Kişilerarası İlişkiler       3 0 3 6 -
PSYC 333 Sosyal Biliş       3 0 3 7 -
PSYC 335      Çevre Psikolojisi       3 0 3 7 -
PSYC 352 Benlik       3 0 3 7 -
PSYC 357 Sosyal Gelişim       3 0 3 7 -
PSYC 358 Siyaset Psikolojisi       3 0 3 7 -
PSYC 359 Uygulamalı Sosyal Psikoloji       3 0 3 7 -
PSYC 391 Sosyal Davranış       3 0 3 7 -
PSYC 453 Tutumlar ve İkna Edici İletişim       3 0 3 7 -
PSYC 454 Psikoloji ve Sosyal Politika       3 0 3 7 -
PSYC 455 Gelişimsel Psikopatoloji       3 0 3 7 -
PSYC 461 Yaşlılık Psikolojisi       3 0 3 7 -
PSYC 472 Dil Edinimi       0 6 3 7 -
PSYC 474 Dil ve Kültür       0 6 3 7 -
                   
Zorunlu 3: Klinik / Sağlık                
PSYC 218 Stres Yönetimi       3 0 3 6 -
PSYC 356 Duygu Psikolojisi       3 0 3 7 -
PSYC 393 Stres       3 0 3 7 -
PSYC 456 Çift ve Aile Terapisine Giriş       3 0 3 7 -
PSYC 463 Travma Psikolojisi       3 0 3 7 -
PSYC 465 Psikolojik Testler       3 0 3 7 -
PSYC 468 Klinik Görüşme Teknikleri       2 2 3 7 -
PSYC 470 Psikoterapi Teorilerine Giriş       3 0 3 7 -
                   
Zorunlu 4: Endüstri Örgüt / Trafik                
PSYC 336      Havacılık Psikolojisi       3 0 3 7 -
PSYC 355 Tüketici Davranışı       3 0 3 7 -
PSYC 457 İnsan Kaynakları Yönetimi       3 0 3 7 -
PSYC 458 Örgütsel Davranışa Giriş       3 0 3 7 -
PSYC 464 Trafik Psikolojisi       3 0 3 7 -
                   
Zorunlu 5: Psikometri / Disiplinlerarası                  
PSYC 214 Eğitim Psikolojisi       3 0 3 6 -
PSYC 216 Psikolojide Seçme Konular        3 0 3 6 -
PSYC 354      Sosyal Bilimlerde (Psikolojide) Programlama     3 0 3 7 -
PSYC 451 Bağımsız Çalışma I       3 0 3 7 -
PSYC 452 Bağımsız Çalışma II       3 0 3 7 -
PSYC 459 Psikolojide Güncel Tartışmalar       3 0 3 7 -
PSYC 460 Spor Psikolojisi       3 0 3 7 -
PSYC 462 Adli Psikoloji       3 0 3 7 -
PSYC 467 Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme       3 0 3 7 -
PSYC 469 Staj       0 6 3 7 -
PSYC 471 Bitirme Tezi       0 6 3 7 -
                   
                   
                   
                   
ALINAN DERS SAYISI VE KREDİ TOPLAMI DERS SAYISI KREDİ AKTS  
44 131 240

 

 

 

20.  Ders İçerikleri

1.YIL

1. Dönem

Psikolojiye Giriş I (PSYC 141) Teori:4 | Uygulama:0 | Kredi: 4 | AKTS: 8

Bu ders psikolojinin temel prensiplerine nesnel ve bilimsel bir giriş niteliğindedir. Ders konuları psikoloji tarihi, psikolojide araştırma yöntemleri, duyum ve algı, davranış, öğrenme, motivasyon, duygu ve bellektir.

Sosyolojiye Giriş (PSYC 143) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 6

Bu ders öğrencilere sosyolojinin akademik disiplinini, prensiplerini, kavramlarını ve teorilerini tanıtmaktadır. Ders konuları arasında sosyolojinin bilim olarak kavramsallaştırılması, sosyalleşme, küçük ve büyük ölçekli grupların doğası, tarihsel dönemler ve sosyal değişim ve ırksal, etnik ve cinsiyet ilişkileri yer almaktadır.

Felsefeye Giriş (PSYC 105) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 6

 Bu dersin konusu felsefenin temel kavramları ve soruları,felsefe tarihinde yer alan filozofların görüşleri, felsefedeki temel disiplinler, varlık felsefesi, bilgi felsefesi, sanat felsefesi ve etik felsefesi gibi konulardır.

Akademik Okuma ve Yazmaya Giriş (ACE 101) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 3 

Bu ders üniversite düzeyinde akademik çalışmaların gerektirdiği İngilizce okuma ve yazma becerilerine giriş dersidir. Bu dersin temel amacı kapsamlı pratikler ile akademik okuma ve yazma becerilerinde uzmanlığın geliştirilmesidir.

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I (HIST 101) Teori:2 | Uygulama:0 | Kredi: 2 | AKTS: 2

Türkiye’de modernleşme sürecinin siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel yönlerini analiz eden bu iki dönemlik dersin ilk bölümünde, Osmanlı İmparatorluğu’nun neden sona erdiği, devlet ve toplum arasındaki ilişki bağlamında Türkiye Cumhuriyeti’ne ne miras bıraktığı; Türkiye Cumhuriyeti’nin nasıl ve hangi mekanizmalarla tarih sahnesindeki yerini aldığı ve 1946 yılında çoğulcu parlamenter sisteme geçişe kadar Erken Cumhuriyet Dönemi’nde nasıl bir ulus-devlet ve toplum tasavvur edildiğine bakılacaktır.

Türk Dili I (TURK 101) Teori:2 | Uygulama:0 | Kredi: 2 | AKTS: 2

Bu dersin amacı öğrencilerin sözlü olarak tartışma yürütme becerisini geliştirmektir. Derste Türkçe’nin özellikleri ele alınacak ve Türk Edebiyatı’ndan seçme metinler incelenecektir. Düzyazı, hikaye ve şiir gibi farklı yazınsal türler okunacak, incelenecek ve tartışılacaktır. Anlatım bozuklukları, noktalama ve yazım yanlışlarından hareketle Türkçe’nin doğru kullanımı üzerinde durulacak ve metinlerin tarihsel ve kültürel temelleri incelenecektir.

 

1.YIL

2. Dönem

Psikolojiye Giriş II (PSYC 142) Teori:4 | Uygulama:0 |Kredi: 4 | AKTS: 8

Bu ders Psikolojiye Giriş I dersinin devamı niteliğindedir. Ders konuları arasında zeka, kişilik, gelişim psikolojisi, sağlık psikolojisi, sosyal psikoloji, psikolojik bozukluklar ve psikolojik bozuklukların tedavisi bulunmaktadır.

Araştırma Yöntemleri I (PSYC 144) Teori:3 | Uygulama:2 | Kredi: 4 | AKTS: 8

Bu derste öğrencilere temel araştırma kavramları ve araştırma aşamaları tanıtılacaktır. Bu ders ile öğrenciler sosyal sorunları inceleyen araştırmalar tasarlayabilecek ve bu araştırma sonuçlarını değerlendirmek için gerekli kavramları öğrenecektir.

Sanat, Dil ve Toplum (PSYC 106) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 5

Bu ders, belgesel film türünü, özellikle tarihsel, teorik, sanatsal ve toplumsal yönlerini vurgulayarak tanıtır. Türün erken örnekleriyle başlayarak, ders, gerçek ile temsili arasındaki ilişkiyi, estetiğin temsil ile ilişkisini ele alır. Ders kapsamında, filmleri ve ırkçılık, cinsiyet ve sınıf gibi toplumsal temalarla ilişkilerindeki söylemsel ifadeleri analiz edilir. Bu ders, öğrencilere sinema hakkında gelişmiş bir anlayış geliştirmek için belgesel sinemanın tarihsel, teorik ve estetik temelleri hakkında bilgi sağlar.

Sunum Becerileri (ACE 103) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi:3 | AKTS:3

Bu ders, okuma, dinleme, konuşma ve yazma gibi dört temel dil bileşeni ile öğrencilerin İngilizce dil becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Dersin öğrenme aktiviteleri genel olarak öğrencilerin İngilizce dil becerilerini, özel olarak okuma ve yazma becerilerini ilgili konular çerçevesinde geliştirmeyi hedefler.

Kariyer Planlama (KPL 101) Teori:1 | Uygulama:0 | Kredi:1 | AKTS:2

Kariyer planlaması, neyi iyi yaptığınızı belirleme sürecidir. Bu dersin içeriğinde beceri, yetenek, değer ve ilgi alanlarının olası işlerle örtüştürme, becerileri mevcut işler veya kariyerlerle eşleştirme, kariyer hedeflerini finansal ihtiyaçlara uygun hale getirme, kariyer hedeflerini eğitim ihtiyaçlarına uygun hale getirme; kendisi için iyi kararlar alma; eğitim ve finansal ihtiyaçları kendi programınıza göre karşılamanın yollarını bulma konuları yer almaktadır.

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II (HIST 102) Teori:2 | Uygulama:0 | Kredi: 2 | AKTS: 2

Türkiye’de modernleşme sürecinin siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel yönlerini analiz eden bu iki dönemlik dersin ikinci bölümünde, iki kutuplu dünyada siyasal rejimin demokrasiye geçiş süreci; 1960-1970 arasında uygulanan ithal ikameci sanayileşme; bu stratejinin sona erdiği 1980’lerde uygulamaya geçen “açık ekonomi” politikaları ve bu politikaların toplumsal, siyasal ve kültürel sonuçları; Türkiye Cumhuriyeti’nin Avrupa Birliği ile olan ilişkileri ve bu sürecin devlet ve toplum arasındaki ilişkiye olan etkilerine değinilecektir.

Türk Dili II (TURK 102) Teori:2 | Uygulama:0 | Kredi: 2 | AKTS: 2

Bu dersin amacı öğrencilerin yazılı olarak tartışma yürütme becerisini geliştirmektir. Derste, “Neden edebiyat okuruz?” sorusuna cevap aramak üzere Türk Edebiyatı’ndan seçme metinler incelenecek ve edebiyata farklı yaklaşımlar ele alınacaktır. Derste farklı yazınsal türlerden seçilen kurmaca yapıtlar okunacak ve bu yapıtlar üzerine eleştirel değerlendirme yazıları yazılacaktır. Ders boyunca anlatım bozuklukları, noktalama ve yazım yanlışlarından hareketle Türkçe’nin doğru kullanımı üzerinde de durulacaktır.

 

   2. YIL

3. Dönem

İstatistik I (PSYC 241) Teori:3 | Uygulama:2 | Kredi: 4 | AKTS: 7 | Ön koşul: PSYC 141/ PSYC 142 ve PSYC 144

Bu ders istatistikteki temel kavramları incelemesini içerecektir. Temel kavramlara giriş yapıldıktan sonra, frekans dağılımı, ortalama, mod, medyan, standart sapma, varyans, normal dağılım, hipotez testi, korelasyon teknikleri ve basit regresyon ele alınacaktır.

Sosyal Psikoloji (PSYC 203) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 6 | Ön koşul: PSYC 141/PSYC 142

Bu ders sosyal psikoloji alanına bir giriş sağlamaktadır. Bu derste öğrenciler sosyal varlık olarak benlik algısını, tutumları, izlenimleri, yakın ilişkileri, grup süreçlerini ve etkilerini ve sosyal güdüleri inceleyecektir.Ayrıca,kişilerarası alanda, normlar, uyma davranışı, saldırganlık, müzakere, iş birliği, çatışma, liderlik, verimlilik ve sosyalleşme süreçleri gibi grup süreçlerindeki teorik ve ampirik çalışmalar tartışılacaktır.

Deneysel Psikoloji (PSYC 205) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 6 | Ön koşul: PSYC 141/PSYC 142

Bu ders öğrencilere psikoloji alanındaki deneysel araştırma yöntemleri hakkında bilgi ve uygulamalı pratik kazandırmak için tasarlanmıştır. Öğrenciler kendi deneysel araştırmalarını nasıl planlayacaklarını, yürüteceklerini ve analiz edeceklerini ve araştırma sonuçlarını başkalarına nasıl ileteceklerini öğrenirler. Bu ders, deneysel araştırma bilgilerinin yanı sıra öğrenme ve davranışın temel ilkelerine bir giriş niteliğindedir.

Psikoloji Tarihi (PSYC 207) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 6

Bu ders, AntikYunandan başlayarak psikolojinin günümüze kadar olan tarihçesini inceler. Psikolojinin tarihsel gelişimi ve pratiğine genel bir bakış sağlamak için tasarlanmıştır. Akıl ile ilgili fikirlerin tarihi, alanı şekillendiren temel tarihsel ve sosyal olaylar, psikolojinin bilimsel alan olarak ne zaman ve nasıl kabul edildiği gibi psikoloji ile ilgili fikirler ve gelişmeler bu dersin temel konularıdır.

 

   2. YIL

4. Dönem

İstatistik II (PSYC 242) Teori:3 | Uygulama:2 | Kredi: 4 | AKTS: 7 | Ön koşul: PSYC 144 ve PSYC 241

Bu ders Psikoloji İçin İstatistik I dersinin devamı niteliğindedir. Dersin amacı psikolojide sıklıkla kullanılan istatistiksel hipotez test yöntemlerini tanıtmaktır. İşlenecek konular arasında varyans analizi (tek yönlü ve çok değişkenli), korelasyon ve parametrik olmayan testlerin kullanımı bulunmaktadır.

Yaşam Boyu Gelişim (PSYC 204) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 6 | Ön koşul: PSYC 141/PSYC 142

Bu ders insan gelişiminin fiziksel, bilişsel, duygusal ve sosyal yönlerinin doğum öncesinden geç yetişkinlik dönemine kadar incelenmesini içerir. Bu ders sürecinde öğrenciler gelişimin doğasını ve bağlamını, gelişimin temel teorilerini ve insan gelişimini çalışmak için kullanılan yöntemleri öğreneceklerdir.

Bilişsel Psikoloji (PSYC 206) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 6 | Ön koşul: PSYC 141/PSYC 142

Bu ders bilişsel psikoloji alanına kapsamlı bir giriş niteliğindedir. Dersin konuları bilişsel psikolojinin ortaya çıkışı ve önemi, hafıza, problem çözme, düşünme ve muhakeme, dikkat, örüntü tanıma, kısa süreli depolama ve işleme ve unutmadır.

 

   3. YIL

5. Dönem

Araştırma Yöntemleri II (PSYC 341) Teori:2 | Uygulama:2 | Kredi: 3 | AKTS: 6 | Ön koşul: PSYC 144

Bu ders öğrencilere psikoloji alanında bilimsel araştırma tasarlamak ve araştırma raporu hazırlamak için gerekli araçları sağlamak için tasarlanmıştır. Teoriler ve hipotezler, korelasyonel ve deneysel araştırma, etik ve APA tarzı referanslar konularının yanısıra güvenilirlik ve geçerlilik, karıştırıcı değişkenler, tanımlayıcı istatistikler, örnekleme ve faktöriyel tasarım gibi konuları içerir.

Öğrenme Psikolojisi (PSYC 303) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 6

Bu ders davranışçılık perspektifinden öğrenme ve koşullanmanın temel ilkelerini ele alır. Dersin konuları öğrenmenin ne olduğu ve nesnel bir biçimde nasıl ölçüleceği, alışmanın prensipleri, duyarsızlaşma, klasik koşullanma, edimsel koşullanma ve kaçınma ilkelerini içerir.

Kişilik Kuramları (PSYC 305) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 6

Bu ders öğrencileri kişilik kuram ve yaklaşımları, bu yaklaşımların tarihleri ve uygulamaları ile tanıştıracaktır. Kilit teorisyenler, farklı yaklaşımlarının güçlü yönleri ve sınırlılıkları ile birlikte ele alınacaktır.

 

   3. YIL

6. Dönem

Kültürlerarası Psikoloji (PSYC 302) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 6

Bu ders, kültürün insan biliş, duygu ve davranışı üzerindeki etkisini incelemektedir. Davranış, bireysel gelişim, sosyal davranışlar ve kişilik, zeka, duygu, dil, algı gibi alanlardaki kültürler arası benzerlikler ve farklılıklar dersin ana konusunu oluşturur.

Psikopatoloji (PSYC 304) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 6 | Ön koşul: PSYC 305

Bu ders öğrencilere psikopatolojileri tanıtır. Etiyolojileri ve tedavileri hakkındaki ana bilimsel teorilere odaklanarak temel psikolojik bozukluklara genel bir bakış sunar.

Endüstri ve Örgüt Psikolojisi (PSYC 306) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 6

Bu ders, daha etkili ve verimli bir kurumsal ortam oluşturmak için gerekli insan davranışının temellerini tanıtmakta ve davranışların performans üzerindeki etkilerini incelemektedir. Dersin amacı öğrencilerin bireysel, takım ve kuruma dayalı davranışları anlamalarını ve analiz etmelerini sağlamaktır.

 

   4. YIL

7. Dönem

Klinik Psikoloji (PSYC 401) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3| AKTS: 6 | Ön koşul: PSYC 304

Bu ders bilim ve uygulama odaklı klinik psikoloji alanına geniş bir bakış sunar. İşlenecek konular arasında klinik psikolojinin tanımı ile klinik psikologların eğitimi ve mesleki etkinlikleri, tarihi ve güncel tartışmalar, DSM-IV-TR ve DSM-V'e göre tanılama, görüşme ve psikolojik değerlendirme yöntemleri, psikoterapi yaklaşımları ve etik bulunmaktadır.

 

   4. YIL

8. Dönem

Psikolojide Etik İlkeler (PSYC 442) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 7

Psikolojik araştırma ve uygulamaların doğasında var olan etik konular bu derste tartışılmaktadır. Ders boyunca terapi, klinik ve örgütsel değerlendirme, eğitim, danışmanlık ve adli konular dahil olmak üzere farklı çalışma alanlarıyla ilgili etik konular ve ikilemler ele alınmaktadır.

Sağlık Psikolojisi (PSYC 404) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 6

Bu ders sağlık ve hastalığa ilişkin psikolojik yaklaşımlar üzerine odaklanmaktadır. Biyopsikososyal yaklaşımı kullanarak, sağlık alışkanlıklarını değiştirme, stresle başa çıkma, acı ile başa çıkma ve sağlık sorunlarını tedavi etme konularını içerir.

 

SEÇMELİ DERSLER

Fizyolojik Psikoloji (PSYC 212) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 6

Bu derste davranışın biyolojik temelleri hakkında temel bilgiler öğretilir. Sinir sisteminin yapısı, işleyişi ve temel psikolojik süreçlerle ilişkisi ele alınır. Çeşitli davranışsal süreçlerin sinirsel ve kimyasal temellerini ve bu davranışlara ilişkin beyin yapılarını incelemek bu dersin temel amaçlarındandır. 

Eğitim Psikolojisi (PSYC 214) Teori:3 | Uygulama:0 | Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 6

Bu ders psikolojik ilkelerin eğitim süreçlerine uygulanması ile ilgili konuları içermektedir. Temel eğitim kavramları ve teorilerin yanı sıra, bireysel farklılıklar (örneğin;zeka, yaratıcılık), eğitim davranışı, sınıf yönetimi gibi konular bu derste tanıtılmaktadır.

Psikolojide Seçme Konular (PSYC 216) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 6

Psikolojideki güncel eğilimleri veya özel içerik alanlarını yansıtan konular, bu dersin içeriğini oluşturur. Ders, son yıllarda yayınlanmış teorik ve görgül araştırma makalelerinin sınıfta tartışılması şeklinde işlenir.

Stres Yönetimi (PSYC 218) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 6

Bu ders, stresin nedenleri ve stresin vücudumuzu nasıl etkilediğine dair genel bir giriş sağlar. İşlenecek konular arasında stres teorileri, stresle başa çıkma, stres algısı, stresin işlevi ve sonuçları üzerindeki kişisel ve kültürel etkiler yer almaktadır.

Kişilerarası İlişkiler (PSYC 220) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 6

Ders kişilerarası ilişkileri sosyal psikolojik açıdan ele almaktadır. Dersin amacı, bu alanı öğrencilere en yeni teoriler ve araştırma alanları ile tanıtmaktır. Kişilerarası çekicilik ve eş seçimi, bağlanmanın oluşumu, kişilerarası ilişkilerde sosyal-bilişsel süreçler, kıskançlık ve sadakatsizlik, yalnızlık, sosyal ret gibi konular bu dersin içeriğine katkıda bulunmaktadır.

Bilişsel Gelişim (PSYC 331) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 7

Bu dersin amacı doğumdan ergenliğe kadar geçen zihinsel değişikliklerin anlaşılmasını sağlamaktır. Ders içeriği; algısal yeteneklerin, dikkatin, belleğin, dilin, problem çözme ve akıl yürütmenin ve sosyal bilişin gelişimini kapsar. Aynı zamanda bilişsel gelişim ile ilgili araştırma yöntemleri hakkında temel bir anlayış sağlar.

Benlik (PSYC 352) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 7

Bu dersin amacı, sosyal psikoloji konularından biri olan benlik ile ilgili kuram, araştırma ve kavramları tanıtmaktır. Benlik gelişimi, benliği düzenleme, öz sunum vb. teorik yaklaşımları ve araştırma bulgularını kapsar.

Sosyal Biliş (PSYC 333) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 7

Sosyal bilgiyi nasıl işlediğimize karşılık gelen sosyal biliş kavramı, kendimizin ve başkalarının davranışlarını nasıl anladığımız, açıkladığımız ve yorumladığımızla ilgilidir. Sosyal biliş bu nedenle sosyal psikoloji ile bilişsel psikoloji arasındaki arayüzdür. Otomatik düşünme, sosyal karşılaştırma, kalıpyargılar, şemalar vb. konular bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Tüketici Davranışı (PSYC 355) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 7

Bu ders tüketicilerin psikolojik süreçlerini ve nasıl karar verdiklerini, tüketici davranışlarının neden bireyler arasında farklılık gösterdiğini ele almaktadır.

Duygu Psikolojisi (PSYC 356) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 7

Bu ders insan duygularına ilişkin teorileri ve farklı yaklaşımları inceler. İşlenecek konular arasında duygu tanımı, rolü ve işlevi, duyguların kökeni ve biyolojik temelleri, duygusal ifadeler, kültürün duygulara etkisi ve temel duygular yer almaktadır.

Sosyal Gelişim (PSYC 357) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 7

Dersin amacı, özellikle çocukluk döneminde sosyal ve duygusal gelişimi anlamayı sağlayacak çağdaş teori, araştırma ve yöntemleri incelemektir. Bu ders sosyal öğrenme, sosyal biliş, ahlaki gelişim, cinsiyet rolü gelişimi gibi araştırma alanları hakkında bilgi verir.

Siyaset Psikolojisi (PSYC 358) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 7

Bu ders, politik psikoloji ile ilgili gelişen literatüre genel bir bakış sağlar ve psikolojik teorilerin uygulanması yoluyla kamuoyu ve politik davranış kaynaklarını araştırır. Ayrıca, insanların politika hakkında ne düşündüklerini ve hissettiklerini anlamalarına yardımcı olan psikolojik teorileri de tanıtır. Kişilik, liderlik, oylama, medyanın rolü, etnik çatışma, milliyetçilik, terörizm, uluslararası güvenlik ve çatışma bu dersin inceleme konularındandır.

Uygulamalı Sosyal Psikoloji (PSYC 359) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 7

Bu ders, sosyal psikoloji bilimini günlük yaşamdaki problem çözme uygulamalarıyla birleştirir. Öğrencilere sosyal psikolojideki kuram ve teknikleri günlük yaşamdaki sosyal problemlere uygulama becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu dersin ana konusu örgütsel sistemler, adalet sistemi, eğitim, çevre, kişisel sağlık ve sağlık endüstrisi ve toplumun kaygıları gibi sosyal problemlerdir.

Duyum ve Algı (PSYC 360) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 7

Bu ders, insanın beş temel duyu sistemi (görme, işitme, koklama, dokunma ve tatma) ve bu duyularla ilgili algısal deneyimlerle ilgilidir. Ders, duyum ve algıyı etkileyen anatomik, fizyolojik ve sinirsel bağlantıları inceler, duyum ve algı kuram ve kavramlarını araştırır.

Beyin ve Davranış (PSYC 361) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 7

Tüm zihinsel aktivitelerden ve davranışlardan sorumlu olan sinir sistemi ve beyin bu dersin ana konusudur. Bu ders, nörobilimin temel kavramlarına ve beyin mekanizmalarının duyum, motivasyon, duygu, öğrenme ve anormal davranış gibi konularda nasıl aracılık ettiğine odaklanmaktadır.

Bellek (PSYC 362) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 7

Bu ders insan belleğini edinme, depolama, hatırlama ve unutmayla ilgili temel işlemlerle birlikte tanıtır. Konular, kısa süreli / uzun süreli bellek ayrımı, semantik bellek, çalışma belleği, duyusal bellek, otobiyografik bellek, örtük bellek ve amneziyi içerir. Ayrıca, bellek tarihi, belleğin biyolojik yapısı, bellek üzerine eleştirel düşünme, bellek ve yaşlanma, duyguların bellek üzerindeki etkileri ve bellek hataları gibi konular da bu dersin içeriğine katkıda bulunur.

Sosyal Davranış (PSYC 391) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 7

Bu ders, sosyal psikoloji alanına bir giriş sağlamaktadır. Bukapsamda, kişilerin kendilerini ve başkalarını nasıl algıladıkları, dünyayı nasıl anlamlandırdıkları, tutumları, yakın ilişkileri ve farklı gruplardan bireylerle ilişkileri nasıl yönettikleri incelenecektir. Ayrıca, saldırganlık, çatışma ve liderlik gibi bireyler arası ve birey ve grup arası süreçler sosyal psikolojik açıdan tartışılacaktır.

Stres (PSYC 393) Kredi: 3 | AKTS: 7

Bu ders stres kavramını ve stresin insan hayatının çeşitli alanlarındaki etkisini ele almaktadır. Derste işlenecek konular arasında stres teorileri, stres alanındaki bilimsel çalışmalar, stresin psikofizyolojisi ve evrimsel kökenleri, başa çıkma, stres algısına ve stresin işlevine etki eden kültürel etmenler bulunmaktadır.

Bağımsız Çalışma I (PSYC 451) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 7

Bu ders öğrencilere bir araştırma konusunu kapsamlı bir şekilde ele alma becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu beceri, yönlendirilmiş okuma, kütüphane araştırması ve/veya laboratuvar deneyimi yoluyla kazandırılır. Ders, dersi veren hocaya bağlı olarak bir araştırma önerisi, araştırma raporu ve/veya bilimsel bir makalenin üretimini içerebilir.

Bağımsız Çalışma II (PSYC 452) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 7

Bu ders öğrencilere bir araştırma konusunu kapsamlı bir şekilde ele alma becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu beceri, yönlendirilmiş okuma, kütüphane araştırması ve/veya laboratuvar deneyimi yoluyla kazandırılır. Ders, dersi veren hocaya bağlı olarak bir araştırma önerisi, araştırma raporu ve/veya bilimsel bir makalenin üretimini içerebilir.

Tutumlar ve İkna Edici İletişim (PSYC 453) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 7

Bu ders sosyal psikolojide tutum, tutum değişimi ve ikna üzerine kuram ve araştırmaları inceler. Ders, alanın tarihsel arka planını, tutumların doğasını, tutumların kavramsal yapısını ve organizasyonunu ve tutum ve davranış arasındaki ilişkiyi kapsar. Tutum araştırmalarında kalıpyargı, önyargı ve ayrımcılık gibi en çok araştırılan konular bu dersin içeriğine katkıda bulunur.

Psikoloji ve Sosyal Politika (PSYC 454) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 7

Bu ders psikoloji ile ilgili önemli kamu politikaları konularını inceler. Devlet politikaları, politika oluşturma bileşenleri ve politika oluşturma süreçleri gözden geçirilir. Psikologların analiz, araştırma ve savunuculuk gibi politikaları etkilemede oynayabileceği roller incelenir.

Gelişimsel Psikopatoloji (PSYC 455) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 7

Bu ders, ortak etiyolojileri ve gelişimsel etmenleri anlayarak çeşitli gelişimsel bozuklukların doğasını ve kapsamını öğretmeyi amaçlamaktadır. İşlenecek konular arasında çocuklukta görülen temel bozukluklar, gelişim yolları, teorik açıklamalar ve tanı özellikleri yer almaktadır.

Çift ve Aile Terapisine Giriş (PSYC 456) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 7

Bu ders çift, aile ve evlilik terapisinin temellerini oluşturan teorileri ve kavramları tanıtmaktadır. İşlenecek konular arasında sistemik tedavinin tarihsel gelişimi, tedavi modelleri, temel beceriler ve teknikler, danışmanın rolü ve işlevi ve etik standartlar yer almaktadır.

İnsan Kaynakları Yönetimi (PSYC 457) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 7

Bu ders, insan kaynakları uzmanlarının işletmeleri yönetmede stratejik bir ortak olarak rollerini inceler. Bu derste, işe alım, seçim, gelişim, değerlendirme, tazminat ve iş ilişkileri gibi temel işlevler incelenir.

Örgütsel Davranışa Giriş (PSYC 458) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 7

Bu ders, daha etkili ve verimli bir kurumsal ortam oluşturmak için gerekli insan davranışının temellerini tanıtmakta ve davranışların performans üzerindeki etkilerini incelemektedir. Dersin amacı öğrencilerin bireysel, takım ve kuruma dayalı davranışları anlamalarını ve analiz etmelerini sağlamaktır.

Psikolojide Güncel Tartışmalar (PSYC 415) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 7

Bu ders psikoloji alanındaki güncel konular ve teorileri incelemeyi ve analiz etmeyi amaçlar. Güncel konular hakkında derinlemesine bilgi sağlamayı amaçlamaktadır.

Spor Psikolojisi (PSYC 460) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 7

Ders, spor psikolojisinin teorik ve pratik yönlerine bir giriş niteliğindedir. Bu dersin amacı, öğrencilere motivasyon, konsantrasyon, kaygı, odaklanma gibi sporda performansı etkileyen psikolojik faktörler hakkında temel bilgileri vermektir.

Yaşlılık Psikolojisi (PSYC 461) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 7

Bu ders normal yaşlanma sürecinde meydana gelen davranış değişikliklerine odaklanmaktadır. Öğrenme, bellek, algısal ve bilişsel yeteneklerdeki yaş farklılıkları bu dersin ana ilgi alanıdır.

Adli Psikoloji (PSYC 462) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 7

Bu ders, adli psikolojideki güncel araştırma konu ve teorilerine ayrıntılı bir bakış sunmaktadır. Bu dersin amacı, adli psikolojinin bazı alanlarını tanıtmak ve psikoloji araştırmalarının hukuk sistemine nasıl katkıda bulunduğunu öğretmektir. Bu derste suç ve suçluluk, şiddet ve tehdit, cinsel istismar, sosyal risk faktörleri, suç mağdurları, etik meseleler gibi temel konular ele alınmaktadır.

Travma Psikolojisi (PSYC 463) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 7

Bu dersin amacı öğrencilere travmanın tanımı ve türleri insan psikolojisine etkileri, travma sonrası stres bozukluğu, travma sonrası büyüme, travmanın etiyolojisi, afetlerin yarattığı travma, afetin çocuk ve ergenler üzerindeki etkileri, travmaya psiko-sosyal müdahale gibi konularda derinlikli bir bakış sağlanması hedeflenmektedir.

Trafik Psikolojisi (PSYC 464) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 7

Bu ders, öğrencilere trafik psikolojisinde araştırma yöntemleri ve yaklaşımları öğretmeyi amaçlamaktadır. Bu derste sürücü davranışları, psikoteknik değerlendirme, trafikteki riskli davranışlar, tutumlar ve bireysel sürücü davranışları ve sürücü rehabilitasyonu gibi trafik psikolojisi konuları tanıtılmaktadır.

Psikolojik Testler (PSY 465) Kredi: 3 | AKTS: 7

Bu ders, psikolojik test ve değerlendirme teori ve ilkeleri ile çeşitli standart zeka, kişilik, başarı, ilgi, nöropsikoloji testlerine giriş niteliğindedir. Ayrıca, psikolojik testlerin geçerli, uygun ve adil kullanımıyla ilgili tartışmaları da inceler.

Nöropsikoloji (PSYC 466) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 7

Bu ders beyin ve sinir sistemi ile zihin ve davranış arasındaki ilişkiyi kapsamlı bir şekilde ele almaktadır. Bu dersin amacı öğrenciye belirli beyin bölgelerinin ve ağların davranış üretimindeki rolünü tanıtmaktır. Ayrıca, fonksiyon kaybından ya da beyin hasarından kaynaklanan davranışsal ve bilişsel eksiklikleri tespit etmek için kullanılan araçları da tanıtmaktadır.

Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme (PSYC 467) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 7

Bu ders psikolojideki temel ölçüm prensiplerini kapsar. Ele alınacak konular arasında test geliştirme ve testlerin kullanımı, norm geliştirme, geçerlilik, güvenilirlik, zeka ve zeka testindeki konular bulunmaktadır.

Klinik Görüşme Teknikleri (PSYC 468) Teori:2 | Uygulama:2 | Kredi: 3 | AKTS: 7

Bu dersin amacı psikolojide görüşme tekniklerinin esaslarını tanıtmaktır. Bu ders kapsamında öğrenciler psikolojide görüşme yapmanın rolü, kullanılan görüşme türleri, terapötik ittifak, görüşme çerçevesi, görüşmeyi etkileyebilecek, risk faktörleri gibi kavramlar konusunda genel bir bilgi düzeyine sahip olurlar.

Staj (PSYC 469) Teori:0 | Uygulama:6 | Kredi: 3 | AKTS: 7

Bu ders, öğrencilerin edindikleri psikoloji bilgi ve yöntemlerini gerçek bir çalışma ortamında uygulama fırsatı sunmaktadır.

Psikoterapi Teorilerine Giriş (PSYC 470) Teori:3 | Uygulama:0 | Kredi: 3 | AKTS: 7

Dersin amacı psikoterapi kuramlarının tarihini ve özelliklerini gözden geçirmek ve bu kuramları karşılaştırarak her birinin avantajları ve sınırlılıklarına dair bir bakış açısı kazanmaktır. 

Bitirme Tezi (PSYC 471) Teori:0 | Uygulama:6 | Kredi: 3 | AKTS: 7

Bu derste öğrenciler bir öğretim üyesi gözetiminde bağımsız bir araştırma yürüteceklerdir.