Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Ders İçeriği
|
PSYC 101
|
Psikolojiye Giriş I
|
Bu ders psikolojinin temel prensiplerine nesnel ve bilimsel bir giriş niteliğindedir. Ders konuları psikoloji tarihi, psikolojide araştırma yöntemleri, duyum ve algı, davranış, öğrenme, motivasyon, duygu ve bellektir.
|
PSYC 103
|
Sosyolojiye Giriş
|
Bu ders öğrencilere sosyolojinin akademik disiplinini, prensiplerini, kavramlarını ve teorilerini tanıtmaktadır. Ders konuları arasında sosyolojinin bilim olarak kavramsallaştırılması, sosyalleşme, küçük ve büyük ölçekli grupların doğası, tarihsel dönemler ve sosyal değişim ve ırksal, etnik ve cinsiyet ilişkileri yer almaktadır.
|
PSYC 105
|
Felsefeye Giriş
|
Bu dersin konusu felsefenin temel kavramları ve soruları, felsefe tarihinde yer alan filozofların görüşleri, felsefedeki temel disiplinler, varlık felsefesi, bilgi felsefesi, sanat felsefesi ve etik felsefesi gibi konulardır.
|
PSYC 102
|
Psikolojiye Giriş II
|
Bu ders Psikolojiye Giriş I dersinin devamı niteliğindedir. Ders konuları arasında zeka, kişilik, gelişim psikolojisi, sağlık psikolojisi, sosyal psikoloji, psikolojik bozukluklar ve psikolojik bozuklukların tedavisi bulunmaktadır.
|
PSYC 104
|
Davranış Bilimlerinde Bilimsel Yöntemler
|
Bu derste öğrencilere temel araştırma kavramları ve araştırma aşamaları tanıtılacaktır. Bu ders ile öğrenciler sosyal sorunları inceleyen araştırmalar tasarlayabilecek ve bu araştırma sonuçlarını değerlendirmek için gerekli kavramları öğrenecektir.
|
PSYC 201
|
Psikoloji İçin İstatistik I
|
Bu ders istatistikteki temel kavramları incelemesini içerecektir. Temel kavramlara giriş yapıldıktan sonra, frekans dağılımı, ortalama, mod, medyan, standart sapma, varyans, normal dağılım, hipotez testi, korelasyon teknikleri ve basit regresyon ele alınacaktır.
|
PSYC 203
|
Sosyal Psikoloji
|
Bu ders sosyal psikoloji alanına bir giriş sağlamaktadır. Bu derste öğrenciler sosyal varlık olarak benlik algısını, tutumları, izlenimleri, yakın ilişkileri, grup süreçlerini ve etkilerini ve sosyal güdüleri inceleyecektir. Ayrıca, kişilerarası alanda, normlar, uyma davranışı, saldırganlık, müzakere, iş birliği, çatışma, liderlik, verimlilik ve sosyalleşme süreçleri gibi grup süreçlerindeki teorik ve ampirik çalışmalar tartışılacaktır.
|
PSYC 205
|
Deneysel Psikoloji
|
Bu ders öğrencilere psikoloji alanındaki deneysel araştırma yöntemleri hakkında bilgi ve uygulamalı pratik kazandırmak için tasarlanmıştır. Öğrenciler kendi deneysel araştırmalarını nasıl planlayacaklarını, yürüteceklerini ve analiz edeceklerini ve araştırma sonuçlarını başkalarına nasıl ileteceklerini öğrenirler. Bu ders, deneysel araştırma bilgilerinin yanı sıra öğrenme ve davranışın temel ilkelerine bir giriş niteliğindedir.
|
PSYC 207
|
Psikoloji Tarihi
|
Bu ders, Antik Yunandan başlayarak psikolojinin günümüze kadar olan tarihçesini inceler. Psikolojinin tarihsel gelişimi ve pratiğine genel bir bakış sağlamak için tasarlanmıştır. Akıl ile ilgili fikirlerin tarihi, alanı şekillendiren temel tarihsel ve sosyal olaylar, psikolojinin bilimsel alan olarak ne zaman ve nasıl kabul edildiği gibi psikoloji ile ilgili fikirler ve gelişmeler bu dersin temel konularıdır.
|
PSYC202
|
Psikoloji İçin İstatistik II
|
Bu ders Psikoloji İçin İstatistik I dersinin devamı niteliğindedir. Dersin amacı psikolojide sıklıkla kullanılan istatistiksel hipotez test yöntemlerini tanıtmaktır. İşlenecek konular arasında varyans analizi (tek yönlü ve çok değişkenli), korelasyon ve parametrik olmayan testlerin kullanımı bulunmaktadır.
|
PSYC 204
|
Yaşam Boyu Gelişim
|
Bu ders insan gelişiminin fiziksel, bilişsel, duygusal ve sosyal yönlerinin doğum öncesinden geç yetişkinlik dönemine kadar incelenmesini içerir. Bu ders sürecinde öğrenciler gelişimin doğasını ve bağlamını, gelişimin temel teorilerini ve insan gelişimini çalışmak için kullanılan yöntemleri öğreneceklerdir.
|
PSYC 206
|
Bilişsel Psikoloji
|
Bu ders bilişsel psikoloji alanına kapsamlı bir giriş niteliğindedir. Dersin konuları bilişsel psikolojinin ortaya çıkışı ve önemi, hafıza, problem çözme, düşünme ve muhakeme, dikkat, örüntü tanıma, kısa süreli depolama ve işleme ve unutmadır.
|
PSYC 301
|
Psikolojide Araştırma Teknikleri
|
Bu ders öğrencilere psikoloji alanında bilimsel araştırma tasarlamak ve araştırma raporu hazırlamak için gerekli araçları sağlamak için tasarlanmıştır. Teoriler ve hipotezler, korelasyonel ve deneysel araştırma, etik ve APA tarzı referanslar konularının yanısıra güvenilirlik ve geçerlilik, karıştırıcı değişkenler, tanımlayıcı istatistikler, örnekleme ve faktöriyel tasarım gibi konuları içerir.
|
PSYC 303
|
Öğrenme Psikolojisi
|
Bu ders davranışçılık perspektifinden öğrenme ve koşullanmanın temel ilkelerini ele alır. Dersin konuları öğrenmenin ne olduğu ve nesnel bir biçimde nasıl ölçüleceği, alışmanın prensipleri, duyarsızlaşma, klasik koşullanma, edimsel koşullanma ve kaçınma ilkelerini içerir
|
PSYC 305
|
Kişilik Kuramları
|
Bu ders öğrencileri kişilik kuram ve yaklaşımları, bu yaklaşımların tarihleri ve uygulamaları ile tanıştıracaktır. Kilit teorisyenler, farklı yaklaşımlarının güçlü yönleri ve sınırlılıkları ile birlikte ele alınacaktır.
|
PSYC 302
|
Kültürlerarası Psikoloji
|
Bu ders, kültürün insan biliş, duygu ve davranışı üzerindeki etkisini incelemektedir. Davranış, bireysel gelişim, sosyal davranışlar ve kişilik, zeka, duygu, dil, algı gibi alanlardaki kültürler arası benzerlikler ve farklılıklar dersin ana konusunu oluşturur.
|
PSYC 304
|
Psikopatoloji
|
Bu ders öğrencilere psikopatolojileri tanıtır. Etiyolojileri ve tedavileri hakkındaki ana bilimsel teorilere odaklanarak temel psikolojik bozukluklara genel bir bakış sunar
|
PSYC 306
|
Endüstri ve Örgüt Psikolojisi
|
Bu ders, daha etkili ve verimli bir kurumsal ortam oluşturmak için gerekli insan davranışının temellerini tanıtmakta ve davranışların performans üzerindeki etkilerini incelemektedir. Dersin amacı öğrencilerin bireysel, takım ve kuruma dayalı davranışları anlamalarını ve analiz etmelerini sağlamaktır.
|
PSYC 401
|
Klinik Psikoloji
|
Bu ders bilim ve uygulama odaklı klinik psikoloji alanına geniş bir bakış sunar. İşlenecek konular arasında klinik psikolojinin tanımı ile klinik psikologların eğitimi ve mesleki etkinlikleri, tarihi ve güncel tartışmalar, DSM-IV-TR ve DSM-V'e göre tanılama, görüşme ve psikolojik değerlendirme yöntemleri, psikoterapi yaklaşımları ve etik bulunmaktadır.
|
PSYC 402
|
Psikolojide Etik İlkeler
|
Psikolojik araştırma ve uygulamaların doğasında var olan etik konular bu derste tartışılmaktadır. Ders boyunca terapi, klinik ve örgütsel değerlendirme, eğitim, danışmanlık ve adli konular dahil olmak üzere farklı çalışma alanlarıyla ilgili etik konular ve ikilemler ele alınmaktadır.
|
PSYC 404
|
Sağlık Psikolojisi
|
Bu ders sağlık ve hastalığa ilişkin psikolojik yaklaşımlar üzerine odaklanmaktadır. Biyopsikososyal yaklaşımı kullanarak, sağlık alışkanlıklarını değiştirme, stresle başa çıkma, acı ile başa çıkma ve sağlık sorunlarını tedavi etme konularını içerir.
|
PSYC 111
|
Psikolojiye Giriş
|
Alan dışı öğrencilere Psikoloji bilimini tanıtmak için açılan bu ders psikolojinin temel prensiplerine nesnel ve bilimsel bir giriş niteliğindedir. Ders konuları psikoloji tarihi, psikolojide araştırma yöntemleri, duyum ve algı, davranış, öğrenme, motivasyon, duygu ve bellek, zeka, kişilik, gelişim psikolojisi, sağlık psikolojisi, sosyal psikoloji, psikolojik bozukluklar ve psikolojik bozuklukların tedavisidir.
|
PSYC 212
|
Fizyolojik Psikoloji
|
Bu derste davranışın biyolojik temelleri hakkında temel bilgiler öğretilir. Sinir sisteminin yapısı, işleyişi ve temel psikolojik süreçlerle ilişkisi ele alınır. Çeşitli davranışsal süreçlerin sinirsel ve kimyasal temellerini ve bu davranışlara ilişkin beyin yapılarını incelemek bu dersin temel amaçlarındandır.
|
PSYC 214
|
Eğitim Psikolojisi
|
Bu ders psikolojik ilkelerin eğitim süreçlerine uygulanması ile ilgili konuları içermektedir. Temel eğitim kavramları ve teorilerin yanı sıra, bireysel farklılıklar (örneğin; zekâ, yaratıcılık), eğitim davranışı, sınıf yönetimi gibi konular bu derste tanıtılmaktadır.
|
PSYC 216
|
Psikolojide Seçme Konular
|
Psikolojideki güncel eğilimleri veya özel içerik alanlarını yansıtan konular, bu dersin içeriğini oluşturur. Ders, son yıllarda yayınlanmış teorik ve görgül araştırma makalelerinin sınıfta tartışılması şeklinde işlenir.
|
PSYC 218
|
Stres Yönetimi
|
Bu ders, stresin nedenleri ve stresin vücudumuzu nasıl etkilediğine dair genel bir giriş sağlar. İşlenecek konular arasında stres teorileri, stresle başa çıkma, stres algısı, stresin işlevi ve sonuçları üzerindeki kişisel ve kültürel etkiler yer almaktadır.
|
PSYC 220
|
Kişilerarası İlişkiler
|
Ders kişilerarası ilişkileri sosyal psikolojik açıdan ele almaktadır. Dersin amacı, bu alanı öğrencilere en yeni teoriler ve araştırma alanları ile tanıtmaktır. Kişilerarası çekicilik ve eş seçimi, bağlanmanın oluşumu, kişilerarası ilişkilerde sosyal-bilişsel süreçler, kıskançlık ve sadakatsizlik, yalnızlık, sosyal ret gibi konular bu dersin içeriğine katkıda bulunmaktadır.
|
PSYC 311
|
Bilişsel Gelişim
|
Bu dersin amacı doğumdan ergenliğe kadar geçen zihinsel değişikliklerin anlaşılmasını sağlamaktır. Ders içeriği; algısal yeteneklerin, dikkatin, belleğin, dilin, problem çözme ve akıl yürütmenin ve sosyal bilişin gelişimini kapsar. Aynı zamanda bilişsel gelişim ile ilgili araştırma yöntemleri hakkında temel bir anlayış sağlar.
|
PSYC 312
|
Benlik
|
Bu dersin amacı, sosyal psikoloji konularından biri olan benlik ile ilgili kuram, araştırma ve kavramları tanıtmaktır. Benlik gelişimi, benliği düzenleme, öz sunum vb. teorik yaklaşımları ve araştırma bulgularını kapsar.
|
PSYC 313
|
Sosyal Biliş
|
Sosyal bilgiyi nasıl işlediğimize karşılık gelen sosyal biliş kavramı, kendimizin ve başkalarının davranışlarını nasıl anladığımız, açıkladığımız ve yorumladığımızla ilgilidir. Sosyal biliş bu nedenle sosyal psikoloji ile bilişsel psikoloji arasındaki arayüzdür. Otomatik düşünme, sosyal karşılaştırma, kalıpyargılar, şemalar vb. konular bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
PSYC 315
|
Tüketici Davranışı
|
Bu ders tüketicilerin psikolojik süreçlerini ve nasıl karar verdiklerini, tüketici davranışlarının neden bireyler arasında farklılık gösterdiğini ele almaktadır.
|
PSYC 316
|
Duygu Psikolojisi
|
Bu ders insan duygularına ilişkin teorileri ve farklı yaklaşımları inceler. İşlenecek konular arasında duygu tanımı, rolü ve işlevi, duyguların kökeni ve biyolojik temelleri, duygusal ifadeler, kültürün duygulara etkisi ve temel duygular yer almaktadır.
|
PSYC 317
|
Sosyal Gelişim
|
Dersin amacı, özellikle çocukluk döneminde sosyal ve duygusal gelişimi anlamayı sağlayacak çağdaş teori, araştırma ve yöntemleri incelemektir. Bu ders sosyal öğrenme, sosyal biliş, ahlaki gelişim, cinsiyet rolü gelişimi gibi araştırma alanları hakkında bilgi verir.
|
PSYC 318
|
Siyaset Psikolojisi
|
Bu ders, politik psikoloji ile ilgili gelişen literatüre genel bir bakış sağlar ve psikolojik teorilerin uygulanması yoluyla kamuoyu ve politik davranış kaynaklarını araştırır. Ayrıca, insanların politika hakkında ne düşündüklerini ve hissettiklerini anlamalarına yardımcı olan psikolojik teorileri de tanıtır. Kişilik, liderlik, oylama, medyanın rolü, etnik çatışma, milliyetçilik, terörizm, uluslararası güvenlik ve çatışma bu dersin inceleme konularındandır.
|
PSYC 319
|
Uygulamalı Sosyal Psikoloji
|
Bu ders, sosyal psikoloji bilimini günlük yaşamdaki problem çözme uygulamalarıyla birleştirir. Öğrencilere sosyal psikolojideki kuram ve teknikleri günlük yaşamdaki sosyal problemlere uygulama becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu dersin ana konusu örgütsel sistemler, adalet sistemi, eğitim, çevre, kişisel sağlık ve sağlık endüstrisi ve toplumun kaygıları gibi sosyal problemlerdir.
|
PSYC 320
|
Duyum ve Algı
|
Bu ders, insanın beş temel duyu sistemi (görme, işitme, koklama, dokunma ve tatma) ve bu duyularla ilgili algısal deneyimlerle ilgilidir. Ders, duyum ve algıyı etkileyen anatomik, fizyolojik ve sinirsel bağlantıları inceler, duyum ve algı kuram ve kavramlarını araştırır.
|
PSYC 321
|
Beyin ve Davranış
|
Tüm zihinsel aktivitelerden ve davranışlardan sorumlu olan sinir sistemi ve beyin bu dersin ana konusudur. Bu ders, nörobilimin temel kavramlarına ve beyin mekanizmalarının duyum, motivasyon, duygu, öğrenme ve anormal davranış gibi konularda nasıl aracılık ettiğine odaklanmaktadır.
|
PSYC 322
|
Bellek
|
Bu ders insan belleğini edinme, depolama, hatırlama ve unutmayla ilgili temel işlemlerle birlikte tanıtır. Konular, kısa süreli / uzun süreli bellek ayrımı, semantik bellek, çalışma belleği, duyusal bellek, otobiyografik bellek, örtük bellek ve amneziyi içerir. Ayrıca, bellek tarihi, belleğin biyolojik yapısı, bellek üzerine eleştirel düşünme, bellek ve yaşlanma, duyguların bellek üzerindeki etkileri ve bellek hataları gibi konular da bu dersin içeriğine katkıda bulunur.
|
PSYC 351
|
Sosyal Davranış
|
Bu ders, sosyal psikoloji alanına bir giriş sağlamaktadır. Bu kapsamda, kişilerin kendilerini ve başkalarını nasıl algıladıkları, dünyayı nasıl anlamlandırdıkları, tutumları, yakın ilişkileri ve farklı gruplardan bireylerle ilişkileri nasıl yönettikleri incelenecektir. Ayrıca, saldırganlık, çatışma ve liderlik gibi bireyler arası ve birey ve grup arası süreçler sosyal psikolojik açıdan tartışılacaktır.
|
PSYC 353
|
Stresin Psikolojisi
|
Bu ders stres kavramını ve stresin insan hayatının çeşitli alanlarındaki etkisini ele almaktadır. Derste işlenecek konular arasında stres teorileri, stres alanındaki bilimsel çalışmalar, stresin psikofizyolojisi ve evrimsel kökenleri, başa çıkma, stres algısına ve stresin işlevine etki eden kültürel etmenler bulunmaktadır.
|
PSYC 411
|
Bağımsız Çalışma I
|
Bu ders öğrencilere bir araştırma konusunu kapsamlı bir şekilde ele alma becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu beceri, yönlendirilmiş okuma, kütüphane araştırması ve/veya laboratuvar deneyimi yoluyla kazandırılır. Ders, dersi veren hocaya bağlı olarak bir araştırma önerisi, araştırma raporu ve/veya bilimsel bir makalenin üretimini içerebilir.
|
PSYC 412
|
Bağımsız Çalışma II
|
Bu ders öğrencilere bir araştırma konusunu kapsamlı bir şekilde ele alma becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu beceri, yönlendirilmiş okuma, kütüphane araştırması ve/veya laboratuvar deneyimi yoluyla kazandırılır. Ders, dersi veren hocaya bağlı olarak bir araştırma önerisi, araştırma raporu ve/veya bilimsel bir makalenin üretimini içerebilir.
|
PSYC 413
|
Tutumlar ve İkna Edici İletişim
|
Bu ders sosyal psikolojide tutum, tutum değişimi ve ikna üzerine kuram ve araştırmaları inceler. Ders, alanın tarihsel arka planını, tutumların doğasını, tutumların kavramsal yapısını ve organizasyonunu ve tutum ve davranış arasındaki ilişkiyi kapsar. Tutum araştırmalarında kalıpyargı, önyargı ve ayrımcılık gibi en çok araştırılan konular bu dersin içeriğine katkıda bulunur.
|
PSYC 414
|
Psikoloji ve Sosyal Politika
|
Bu ders psikoloji ile ilgili önemli kamu politikaları konularını inceler. Devlet politikaları, politika oluşturma bileşenleri ve politika oluşturma süreçleri gözden geçirilir. Psikologların analiz, araştırma ve savunuculuk gibi politikaları etkilemede oynayabileceği roller incelenir.
|
PSYC 415
|
Gelişimsel Psikopatoloji
|
Bu ders, ortak etiyolojileri ve gelişimsel etmenleri anlayarak çeşitli gelişimsel bozuklukların doğasını ve kapsamını öğretmeyi amaçlamaktadır. İşlenecek konular arasında çocuklukta görülen temel bozukluklar, gelişim yolları, teorik açıklamalar ve tanı özellikleri yer almaktadır.
|
PSYC 416
|
Çift ve Aile Terapisine Giriş
|
Bu ders çift, aile ve evlilik terapisinin temellerini oluşturan teorileri ve kavramları tanıtmaktadır. İşlenecek konular arasında sistemik tedavinin tarihsel gelişimi, tedavi modelleri, temel beceriler ve teknikler, danışmanın rolü ve işlevi ve etik standartlar yer almaktadır.
|
PSYC 417
|
İnsan Kaynakları Yönetimi
|
Bu ders, insan kaynakları uzmanlarının işletmeleri yönetmede stratejik bir ortak olarak rollerini inceler. Bu derste, işe alım, seçim, gelişim, değerlendirme, tazminat ve iş ilişkileri gibi temel işlevler incelenir.
|
PSYC 418
|
Örgütsel Davranışa Giriş
|
Bu ders, daha etkili ve verimli bir kurumsal ortam oluşturmak için gerekli insan davranışının temellerini tanıtmakta ve davranışların performans üzerindeki etkilerini incelemektedir. Dersin amacı öğrencilerin bireysel, takım ve kuruma dayalı davranışları anlamalarını ve analiz etmelerini sağlamaktır.
|
PSYC 419
|
Psikolojide Güncel Tartışmalar
|
Bu ders psikoloji alanındaki güncel konular ve teorileri incelemeyi ve analiz etmeyi amaçlar. Güncel konular hakkında derinlemesine bilgi sağlamayı amaçlamaktadır.
|
PSYC 420
|
Spor Psikolojisi
|
Ders, spor psikolojisinin teorik ve pratik yönlerine bir giriş niteliğindedir. Bu dersin amacı, öğrencilere motivasyon, konsantrasyon, kaygı, odaklanma gibi sporda performansı etkileyen psikolojik faktörler hakkında temel bilgileri vermektir.
|
PSYC 421
|
Yaşlılık Psikolojisi
|
Bu ders normal yaşlanma sürecinde meydana gelen davranış değişikliklerine odaklanmaktadır. Öğrenme, bellek, algısal ve bilişsel yeteneklerdeki yaş farklılıkları bu dersin ana ilgi alanıdır.
|
PSYC 422
|
Adli Psikoloji
|
Bu ders, adli psikolojideki güncel araştırma konu ve teorilerine ayrıntılı bir bakış sunmaktadır. Bu dersin amacı, adli psikolojinin bazı alanlarını tanıtmak ve psikoloji araştırmalarının hukuk sistemine nasıl katkıda bulunduğunu öğretmektir. Bu derste suç ve suçluluk, şiddet ve tehdit, cinsel istismar, sosyal risk faktörleri, suç mağdurları, etik meseleler gibi temel konular ele alınmaktadır.
|
PSYC 423
|
Travma Psikolojisi
|
Bu dersin amacı öğrencilere travmanın tanımı ve türleri insan psikolojisine etkileri, travma sonrası stres bozukluğu, travma sonrası büyüme, travmanın etiyolojisi, afetlerin yarattığı travma, afetin çocuk ve ergenler üzerindeki etkileri, travmaya psiko-sosyal müdahale gibi konularda derinlikli bir bakış sağlanması hedeflenmektedir.
|
PSYC 424
|
Trafik Psikolojisi
|
Bu ders, öğrencilere trafik psikolojisinde araştırma yöntemleri ve yaklaşımları öğretmeyi amaçlamaktadır. Bu derste sürücü davranışları, psikoteknik değerlendirme, trafikteki riskli davranışlar, tutumlar ve bireysel sürücü davranışları ve sürücü rehabilitasyonu gibi trafik psikolojisi konuları tanıtılmaktadır.
|
PSY 425
|
Psikolojik Testler
|
Bu ders, psikolojik test ve değerlendirme teori ve ilkeleri ile çeşitli standart zeka, kişilik, başarı, ilgi, nöropsikoloji testlerine giriş niteliğindedir. Ayrıca, psikolojik testlerin geçerli, uygun ve adil kullanımıyla ilgili tartışmaları da inceler.
|
PSYC 426
|
Nöropsikoloji
|
Bu ders beyin ve sinir sistemi ile zihin ve davranış arasındaki ilişkiyi kapsamlı bir şekilde ele almaktadır. Bu dersin amacı öğrenciye belirli beyin bölgelerinin ve ağların davranış üretimindeki rolünü tanıtmaktır. Ayrıca, fonksiyon kaybından ya da beyin hasarından kaynaklanan davranışsal ve bilişsel eksiklikleri tespit etmek için kullanılan araçları da tanıtmaktadır.
|
PSYC 427
|
Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme
|
Bu ders psikolojideki temel ölçüm prensiplerini kapsar. Ele alınacak konular arasında test geliştirme ve testlerin kullanımı, norm geliştirme, geçerlilik, güvenilirlik, zeka ve zeka testindeki konular bulunmaktadır.
|
PSYC 428
|
Klinik Görüşme Teknikleri
|
Bu dersin amacı psikolojide görüşme tekniklerinin esaslarını tanıtmaktır. Bu ders kapsamında öğrenciler psikolojide görüşme yapmanın rolü, kullanılan görüşme türleri, terapötik ittifak, görüşme çerçevesi, görüşmeyi etkileyebilecek, risk faktörleri gibi kavramlar konusunda genel bir bilgi düzeyine sahip olurlar.
|
PSYC 429
|
Staj
|
Bu ders, öğrencilerin edindikleri psikoloji bilgi ve yöntemlerini gerçek bir çalışma ortamında uygulama fırsatı sunmaktadır.
|
PSYC 430
|
Psikoterapi Teorilerine Giriş
|
Dersin amacı psikoterapi kuramlarının tarihini ve özelliklerini gözden geçirmek ve bu kuramları karşılaştırarak her birinin avantajları ve sınırlılıklarına dair bir bakış açısı kazanmaktır.
|
PSYC 431
|
Bitirme Tezi
|
Bu derste öğrenciler bir öğretim üyesi gözetiminde bağımsız bir araştırma yürüteceklerdir.
|