ANTALYA BİLİM ÜNİVERSİTESİ TURİZM FAKÜLTESİ
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ DERS BİLGİ PAKETİ
1. Programın Dili
İngilizce.
2. Programın Süresi (Yıl)
4 (dört) Yıl.
3. Programın Azami Süresi (Yıl)
Öğrenciler, yabancı dil hazırlık sınıfı hariç, kaydolduğu programa ilişkin derslerin verildiği yarıyıldan başlamak üzere, her yarıyıl için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın azami 7 (yedi) yıl içinde programı tamamlamak zorundadır.
4. Bölüm Başkanı
Doç. Dr. Sezer KARASAKAL
5. Tarihçe
Antalya Bilim Üniversitesi Turizm Fakültesi, Turizm İşletmecililiği bölümü olarak 2012 yılından bu yana çağdaş, kaliteli ve sektör ihtiyaçlarına uygun eğitim programları sunan, deneyimli ve nitelikli bir akademik kadroya sahiptir. Fakültemizde öğrencileri, lisans eğitiminin ilk yılında Turizm İşletmeciliği alanına yönelik temel teorik bilgiler edinmektedir. Ayrıca, ikinci ve üçüncü eğitim yıllarının yaz dönemlerinde toplamda 120 gün süren staj programlarına katılarak teorik bilgilerini uygulamaya dönüştürmektedir. Turizm sektörü, dinamik yapısı, sürekli gelişen doğası ve yüksek ekonomik katkısıyla hem dünya genelinde hem de ülkemizde büyümesini sürdürmektedir. Bu bağlamda bölümümüz, sektörün yanı sıra kamu ve eğitim kurumlarının ihtiyaç duyduğu nitelikli, entelektüel birikimi yüksek, mevcut durumu analiz edebilen ve geleceğe yönelik stratejik planlar geliştirebilen bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bölümümüzden mezun olan öğrenciler, edindikleri yetkinlikler ve kariyer beklentileri doğrultusunda, turizm işletmelerinde istihdam edilme şansına sahip olmaktadır.
6. Kazanılan Derece
Turizm İşletmeciliği Lisans Diploması.
7. Kabul ve Kayıt Koşulları
Öğrenciler programa, ÖSYM’nin her yıl düzenlediği üniversiteye giriş sınavları kapsamında Turizm İşletmeciliği Bölümü için EA puan türünden bir önceki yılın taban puanları esas alınarak tercih yapmak suretiyle kabul edilmektedir.
8. Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar
ÖSYM tarafından yapılan merkezî yerleştirme, başarı koşulu ile yurtiçi ve yurtdışı kurumlar arası yatay geçiş, merkezî yerleştirme puanı ile kurumlar arası ve kurum içi yatay geçiş ile bölümümüze öğrenci kabul edilmektedir.
Fakültemize kabul edilen öğrenciler, bölüme kayıt yaptırmadan önce kayıtlı oldukları lisans veya ön lisans programlarından başarılı oldukları derslerin bölümümüz ders müfredatına intibak ettirilmesini talep edebilirler. Bu talep, öğrencinin, eğer gerekiyorsa, İngilizce hazırlık okulunu tamamlayarak, bölümde öğrenim görmeye başlayacağı akademik yılın başında Fakülte Dekanlığı’ na yazacağı bir dilekçe ile yapılır. Talepte bulunan öğrencinin, dilekçesine onaylı bir not döküm (transkript) belgesinin aslını eklemesi gereklidir. İntibak işlemi, Turizm Fakültesi Yönetim Kurulunun ve görevlendireceği komisyonların belirlediği esaslar çerçevesinde gerçekleştirilir. İntibak işlemlerinde ders içerikleri ve AKTS yükü gözetilir.
9. Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Üniversitemizde sınavlar, ara sınav, final sınavı, mazeret sınavı, muafiyet sınavı, ek sınav ve tek ders sınavından oluşur. Sınavlar fakültemiz tarafından hazırlanan ve ilan edilen programa göre yapılır. Sınavlara girmek için öğrenci kimlik kartlarının ibrazı zorunludur. Üniversitemizde bütünleme sınavı uygulaması bulunmayıp, yaz okulu programı mevcuttur.
Ara sınav, fakültemiz lisans programı müfredatında bulunan bir dersin verildiği yarıyıl içinde yapılan sınavdır. Her dersin bir yarıyılda en az bir ara sınavı yapılır veya ders içerisinde yapılan ödev, proje ve benzeri çalışmalar, dersin öğretim üyesi takdirinde, bir ara sınav yerine kullanılabilir. Final sınavı ise, dersin okutulduğu yarıyıl sonunda akademik takvimde belirtilen tarihler içinde yapılan sınavdır. Final sınavlarına katılabilmek için teorik derslere %70, pratik derslere ise %80 devam mecburiyetinin tamamlanması gerekmektedir. Öğrencilerin dersten başarılı sayılmaları için belirlenen not aralıkları aşağıdaki şekildedir:
Harf Notu | A+ | A | A- | B+ | B | B- | C+ | C | C- | D+ | D | F |
Değer | 4.00 | 4.00 | 3.70 | 3.30 | 3.00 | 2.70 | 2.40 | 2.20 | 2.00 | 1.70 | 1.50 | 0.00 |
Toplam Puan | - | 95-100 | 85-94 | 80-84 | 75-79 | 65-74 | 60-64 | 55-59 | 50-54 | 45-49 | 40-44 | 0-39 |
Öğrencilerimizin akademik yeterliği her yarıyıl sonunda not ortalamaları hesaplanarak belirlenir. İkinci yarıyılın sonundan itibaren genel not ortalaması 2,00 ve üzeri olan öğrencilerin durumu başarılı; 1,99 ve altındaki öğrencilerin durumu ise akademik olarak yetersiz kabul edilir. Program müfredatında bulunan bir dersten başarısız olan öğrenciler bu dersin verildiği ilk yarıyılda dersi tekrar almak zorundadır. Başarısız olunan dersler tamamlanmadan geri kalan tüm mezuniyet koşulları gerçekleşmiş olsa da öğrenci mezuniyete hak kazanamaz.
10. Mezuniyet Koşulları
Turizm İşletmeciliği bölümünü tercih eden öğrencilerimiz, dört senelik lisans eğitimini tamamlayarak mezun olmaktadırlar. Fakültemiz bölümlerinde eğitim almakta olan her öğrencimiz, 2. sınıf yaz döneminde 8 hafta ve 3. sınıf yaz döneminde 8 hafta olmak üzere toplam 4 ay staj yapmak zorundadır.
Üniversitemiz, Lisans ve Ön lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin 40’ıncı maddesi uyarınca, ilgili öğrencinin, kayıtlı olduğu programın müfredatında yer alan tüm dersleri başarı ile tamamlaması, genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 ve tamamladığı toplam kredinin en az 240 AKTS olması durumunda öğrenci, ilgili programdan lisans diploması almaya hak kazanır.
11. Çift Ana Dal
Turizm İşletmeciliği Bölümünde eğitim gören öğrenciler, gerekli şartları sağladıkları takdirde, farklı bölümlerde Ana Dal yapabilir. Çift ana dal öğrenimine ilişkin usul ve esaslar YÖK’ün “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Ana Dal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümlerine göre ve “Antalya Bilim Üniversitesi Çift Ana Dal ve Yan Dal Yönergesi” çerçevesinde yapılır.
12.Yan Dal
Turizm İşletmeciliği Bölümünde eğitim gören öğrenciler, gerekli şartları sağladıkları takdirde, farklı bölümlerde yan dal yapabilir. Yan dal öğrenimine ilişkin usul ve esaslar YÖK’ün “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Ana Dal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümlerine göre ve “Antalya Bilim Üniversitesi Çift Ana Dal ve Yan Dal Yönergesi” çerçevesinde yapılır.
13. Mezun İstihdam Olanakları
Turizm İşletmeciliği Bölümü’nden mezun olan öğrencilerimiz, yetkinliklerine ve beklentilerine uygun olarak, çeşitli turizm işletmelerinde istihdam edilebilmektedir, bölümümüzden mezun olan bir öğrencinin turizm sektöründe sahip olabileceği iş olanakları ve kariyer fırsatları aşağıdaki gibi sıralanabilir:
Konaklama İşletmeleri, Yeme-İçme İşletmeleri, Seyahat İşletmeleri, Rekreasyon İşletmeleri, Akademik Kariyer İmkanları, Resmi Kurumlarda Çalışma İmkanları (Kültür ve Turizm Bakanlığı, Turizm İl Müdürlükleri, Turizm Enformasyon Büroları, Diğer Kamu Kurumları), Girişimcilik Fırsatları, Öğretmenlik Fırsatları (Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Liseleri), Diğer Özel Sektör Kuruluşları, Yabancı Dil Yeterliliğinin Getirdiği Yurt Dışı Fırsatları.
Turizm İşletmeciliği Bölümü öğrencilerimiz, 4. sınıf bahar yarıyılında “Gölge Yönetici” programı ile haftada 3 gün tam zamanlı olarak sektörde, bir yöneticinin yanında çalışarak karar verme süreçlerinde deneyim kazanmakta ve yönetime aktif bir şekilde katılma fırsatı yakalamaktadır. Program sayesinde öğrencilerimiz, iş hayatına ve yöneticiliğe hızlı uyum sağlamakta, özgüven, farkındalık, liderlik potansiyellerini keşfetmekte ve profesyonel iş yaşantıları için kariyerlerinin ilk adımını atmaktadırlar.
14. Üst Derece Programlara Geçiş
Programdan “Lisans” derecesi ile mezun olacak öğrenciler, başta Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı olmak üzere Turizm ve Otel İşletmeciliği, Konaklama ve Turizm İşletmeciliği, Seyahat İşletmeciliği, İşletme, Uluslararası Turizm Yönetimi, Kültürel Miras Yönetimi gibi alanlarda yüksek lisans veya doktora programlarına başvurabilir.
15. Program Yeterlilikleri (Çıktıları)
1. Turizm işletmeciliği ile ilgili kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahiptir.
2. İşletmecilik (finans-muhasebe, insan kaynakları yönetimi, pazarlama, araştırma-geliştirme vb.) ve yönetim (örgütleme, planlama, koordinasyon, motivasyon, kontrol etme) bilgilerini turizm sektörüne uygulayabilir.
3. Turizm sektöründeki paydaşları (turistler, oteller, restoranlar, acenteler, tur operatörleri, tedarikçiler, rakipler vb.) tanır, bu paydaşlar arasındaki ilişkiyi, sektörel dinamikleri ve gelişmeleri anlayıp uyum sağlayabilir.
4. Yazılı ve sözlü iletişim araçlarına hâkim olarak, etkin bir iletişim kurabilir, gerekli sunum / poster / rapor vb. çıktıları oluşturabilir, kendisini en az iki farklı dilde ifade edebilir.
5. Farklı kültürleri tanır; dünyadaki ve Türkiye’deki turistik değerleri ve kültürel mirasunsurlarını bilir.
6. Turizm işletmeciliği ile ilgili teknolojik (bilgisayar yazılımlarını, otomasyon sistemlerini ve bilişim teknolojilerini) ve mesleki gelişmeleri takip eder, değişimleri işletmesine uyarlar ve bu gelişmelere göre bilgi, beceri ve yetkinliklerini artırır.
7. Görev yaptığı işletme içerisinde takım çalışması yapar, işletmenin paydaşları ile iş birliğini geliştirir ve işletmenin toplumu etkileyen boyutlarında (ekonomik, sosyal,çevresel, kültürel) bilgi ve bilince sahip olur.
8. Mesleki etik ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olarak, misafirlerin özel hayatına, kişisel güvenliğe, kültürel farklılığa ve çevreye karşı duyarlı davranarak gerekli hassasiyeti gösterir.
9. Turizm işletmeciliği alanında bilimsel araştırma bilgi ve yeteneğine sahip olur ve uygulanabilecek araştırma yöntemlerini kullanarak turizm işletmelerinin hizmet üretim süreçlerini çözümler, olası problemleri tanımlar, alternatif çözümleri tasarlar ve çözümleri planlar, uygular ve denetler.
10. Mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge vb.), temel değer ve ilkeleri izleyerek bunlara uygun davranır; iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile doğal çevrenin korunması ve sürdürülebilirlik konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
11. Turizm sektöründeki güncel sorunların kaynağını eleştirel düşünceyle belirleyebilir ve karşılaşılabilecek olası sorunlara bireysel veya ekip olarak yaratıcı ve yenilikçi çözüm önerileri geliştirir.
12. Yaşam boyu öğrenme ve gelişme ihtiyacının farkında olarak, gerekli kaynaklara erişim sağlayabilir, kaynaklardan edindiği bilgiyi yorumlayabilir ve edinilen bilgiyi temel nicel ve nitel yöntemlerle değerlendirebilir.
16. Program Yeterlilikleri – TYÇÇ Matrisi
Turizm İşletmeciliği Bölümü TYÇÇ – Program Çıktıları Matrisi (Görmek için tıklayınız).
17. Alan – Program Yeterlilik İlişkileri
Bulunmamaktadır.
18. Ders – Program Yeterlilik İlişkileri
Turizm İşletmeciliği Bölümü Ders – Program Yeterlilikleri Matrisi (Görmek için tıklayınız).
Turizm İşletmeciliği Bölümü 2022 Öncesi Müfredat Tablosu (Görmek için tıklayınız).
Turizm İşletmeciliği Bölümü 2022 Sonrası Müfredat Tablosu (Görmek için tıklayınız).
(Aşağıdaki tabloda yer alan derslerin üzerine tıklayarak dersin AKTS formunu görebilirsiniz)
ANTALYA BİLİM ÜNİVERSİTESİ TURİZM FAKÜLTESİ TURİZM İŞLETMECİLİĞİ BÖLÜMÜ MÜFREDATI (2022 - 2023) |
||||||||||
1. YIL | ||||||||||
1 Güz Dönemi | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | Ön / Yan Koşul | |||||
TRM 1001 | TURİZME GİRİŞ | 3 | 0 | 3 | 5 | |||||
TRM 1003 | DÜNYA DESTİNASYONLARI | 2 | 0 | 3 | 3 | |||||
TRM 1005 | HİJYEN, SANİTASYON VE İŞ GÜVENLİĞİ | 3 | 0 | 3 | 5 | |||||
TRM 1007 | TEMEL OFİS PROGRAMLARI | 1 | 2 | 3 | 5 | |||||
TRM 1009 | TEMEL MATEMATİK | 3 | 0 | 3 | 5 | |||||
HIST 101 | ATATÜRK İLKE ve İNKİLAPLARI I | 2 | 0 | 2 | 2 | |||||
TURK 101 | TÜRK DİLİ I | 2 | 0 | 2 | 2 | |||||
ACE 10X | ALAN İÇİ SEÇMELİ DERS - AKADEMİK İNGİLİZCE | 3 | 0 | 3 | 3 | |||||
TOPLAM | 19 | 2 | 22 | 30 | ||||||
2 Bahar Dönemi | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | Ön / Yan Koşul | |||||
TRM 1002 | YÖNETİME GİRİŞ | 3 | 0 | 3 | 6 | |||||
TRM 1004 | İLETİŞİMİN İLKELERİ | 3 | 0 | 3 | 6 | |||||
TRM 1006 | OTEL OPERASYON YÖNETİMİ | 3 | 0 | 3 | 6 | |||||
TRM 1008 | SAHA GEZİSİ VE ORYANTASYON | 1 | 3 | 3 | 5 | |||||
TRM 102 | ATATÜRK İLKE VE İNKİLAPLARI II | 2 | 0 | 2 | 2 | |||||
TURK 102 | TÜRK DİLİ II | 2 | 0 | 2 | 2 | |||||
ACE 10X | ALAN İÇİ SEÇMELİ DERS - AKADEMİK İNGİLİZCE | 3 | 0 | 3 | 3 | |||||
TOPLAM | 17 | 3 | 19 | 30 | ||||||
DERSLER | DERS SAYISI | KREDİ | AKTS | |||||||
TEMEL DERSLER | 9 | 27 | 46 | |||||||
GENEL DERSLER | 4 | 8 | 8 | |||||||
ALAN SEÇMELİ DERSLER | 2 | 6 | 6 | |||||||
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERSLER | 0 | 0 | 0 | |||||||
1. YIL TOPLAM | 15 | 41 | 60 | |||||||
2. YIL | ||||||||||
3 Güz Dönemi | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | Ön / Yan Koşul | |||||
TRM 2001 | YİYECEK VE İÇECEK YÖNETİMİ | 3 | 0 | 3 | 5 | |||||
TRM 2003 | SEYAHAT ACENTESİ OPERASYON YAZILIMI | 0 | 2 | 1 | 3 | |||||
TRM 2005 | PAZARLAMAYA GİRİŞ | 3 | 0 | 3 | 5 | |||||
TRM 2007 | ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ | 3 | 0 | 3 | 6 | |||||
TRM 2009 | FİNANSAL MUHASEBE | 3 | 0 | 3 | 5 | |||||
USD 100 | ALAN DIŞI SEÇMELİ DERS | 3 | 0 | 3 | 3 | |||||
*** 201 | ALAN SEÇMELİ DERS - YABANCI DİL I | 3 | 0 | 3 | 3 | |||||
TOPLAM | 18 | 2 | 19 | 30 | ||||||
4 Bahar Dönemi | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | Ön / Yan Koşul | |||||
TRM 2002 | TÜKETİCİ DAVRANIŞI | 3 | 0 | 3 | 5 | |||||
TRM 2004 | MALİYET YÖNETİMİ | 2 | 1 | 3 | 5 | |||||
TRM 2006 | OTEL OPERASYON YAZILIMI | 0 | 2 | 1 | 2 | |||||
TRM 2010 | STAJ I | 0 | 2 | 1 | 10 | |||||
KPL 101 | KARİYER PLANLAMA | 1 | 0 | 1 | 2 | |||||
USD 100 | ALAN DIŞI SEÇMELİ DERS | 3 | 0 | 3 | 3 | |||||
*** 202 | ALAN SEÇMELİ DERS - YABANCI DİL II | 3 | 0 | 3 | 3 | Ön Koşul: ***201 Yabancı Dil I | ||||
TOPLAM | 13 | 5 | 15 | 30 | ||||||
DERSLER | DERS SAYISI | KREDİ | AKTS | |||||||
TEMEL DERSLER | 9 | 21 | 46 | |||||||
GENEL DERSLER | 1 | 1 | 2 | |||||||
ALAN SEÇMELİ DERSLER | 2 | 6 | 6 | |||||||
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERSLER | 2 | 6 | 6 | |||||||
2. YIL TOPLAM | 14 | 34 | 60 | |||||||
3. YIL | ||||||||||
5 Güz Dönemi | Teorik | Pratik | AKTS | Ön / Yan Koşul | ||||||
TRM 3001 | HİZMET PAZARLAMASI | 3 | 0 | 3 | 5 | Ön Koşul: TRM 2005 | ||||
TRM 3003 | YÖNETİM MUHASEBESİ | 3 | 0 | 3 | 6 | |||||
TRM 3005 | SEYAHAT ENDÜSTRİSİ | 3 | 0 | 3 | 5 | |||||
TRM 3007 | TURİZM EKONOMİSİ | 3 | 0 | 3 | 5 | |||||
*** 301 | ALAN SEÇMELİ DERS - YABANCI DİL III | 3 | 0 | 3 | 3 | Ön Koşul: *** 202 Yabancı Dil II | ||||
TRM 3XXX | ALAN SEÇMELİ DERS | 2 | 0 | 2 | 3 | |||||
TRM 3XXX | ALAN SEÇMELİ DERS | 2 | 0 | 2 | 3 | |||||
TOPLAM | 19 | 0 | 19 | 30 | ||||||
6 Bahar Dönemi | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | Ön / Yan Koşul | |||||
TRM 3002 | İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | 3 | 0 | 3 | 6 | |||||
TRM 3004 | GELİR YÖNETİMİ | 3 | 0 | 3 | 5 | |||||
TRM 3010 | STAJ II | 0 | 2 | 1 | 10 | Ön Koşul: TRM 2010 | ||||
*** 302 | ALAN SEÇMELİ DERS - YABANCI DİL IV | 3 | 0 | 3 | 3 | Ön Koşul: *** 301 Yabancı Dil III | ||||
TRM 3XXX | ALAN SEÇMELİ DERS | 2 | 0 | 2 | 3 | |||||
TRM 3XXX | ALAN SEÇMELİ DERS | 2 | 0 | 2 | 3 | |||||
TOPLAM | 13 | 2 | 14 | 30 | ||||||
DERSLER | DERS SAYISI | KREDİ | AKTS | |||||||
TEMEL DERSLER | 7 | 19 | 42 | |||||||
GENEL DERSLER | 0 | 0 | 0 | |||||||
ALAN SEÇMELİ DERSLER | 6 | 14 | 18 | |||||||
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERSLER | 0 | 0 | 0 | |||||||
3. YIL TOPLAM | 13 | 33 | 60 | |||||||
4. YIL | ||||||||||
7 Güz Dönemi | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | Ön / Yan Koşul | |||||
TRM 4001 | SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM | 3 | 0 | 3 | 6 | |||||
TRM 4003 | DESTİNASYON YÖNETİMİ | 3 | 1 | 4 | 6 | |||||
TRM 4005 | GİRİŞİMCİLİK | 3 | 0 | 4 | 6 | |||||
TRM 4007 | TURİZM MEVZUATI | 3 | 0 | 3 | 6 | |||||
TRM 4XXX | ALAN SEÇMELİ DERS | 2 | 0 | 2 | 3 | |||||
TRM 4XXX | ALAN SEÇMELİ DERS | 2 | 0 | 2 | 3 | |||||
TOPLAM | 16 | 1 | 18 | 30 | ||||||
8 Bahar Dönemi | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | Ön / Yan Koşul | |||||
TRM 4002 | BİTİRME PROJESİ | 3 | 2 | 4 | 10 | |||||
TRM 4004 | TURİZMDE STRATEJİK YÖNETİM | 3 | 0 | 3 | 5 | |||||
TRM 4XXX | ALAN SEÇMELİ DERS | 2 | 0 | 2 | 3 | Eşdeğerlilik: TRM 4152 15 AKTS İlgili mevzuat Md. 10 |
||||
TRM 4XXX | ALAN SEÇMELİ DERS | 2 | 0 | 2 | 3 | |||||
TRM 4XXX | ALAN SEÇMELİ DERS | 2 | 0 | 2 | 3 | |||||
TRM 4XXX | ALAN SEÇMELİ DERS | 2 | 0 | 2 | 3 | |||||
TRM 4XXX | ALAN SEÇMELİ DERS | 2 | 0 | 2 | 3 | |||||
TOPLAM | 16 | 2 | 17 | 30 | ||||||
DERSLER | DERS SAYISI | KREDİ | AKTS | |||||||
TEMEL DERSLER | 6 | 21 | 39 | |||||||
GENEL DERSLER | 0 | 0 | 0 | |||||||
ALAN SEÇMELİ DERSLER | 7 | 14 | 21 | |||||||
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERSLER | 0 | 0 | 0 | |||||||
4. YIL TOPLAM | 13 | 35 | 60 | |||||||
ALAN SEÇMELİ DERSLER | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | ||||||
Grup - 0 (Turizm İşletmeciliği Alan Seçmelileri) | ||||||||||
TRM 3051 | TARİHİ ŞEHİRLER VE TURİZM | 2 | 0 | 2 | 3 | |||||
TRM 3053 | İNOVASYON VE YARATICILIK | 2 | 0 | 2 | 3 | |||||
TRM 3055 | TURİZM REHBERLİĞİ | 2 | 0 | 2 | 3 | |||||
TRM 3057 | HAVAYOLU YÖNETİMİ | 2 | 0 | 2 | 3 | |||||
TRM 3052 | EĞLENCE VE REKREASYON YÖNETİMİ | 2 | 0 | 2 | 3 | |||||
TRM 3054 | DİJİTAL PAZARLAMA | 1 | 2 | 2 | 3 | |||||
TRM 3056 | KÜLTÜR ROTALARI | 2 | 0 | 2 | 3 | |||||
TRM 3058 | SPOR TURİZMİ | 2 | 0 | 2 | 3 | |||||
TRM 3062 | TURİZMDE KÜÇÜK VE ORTA BÜYÜKLÜKTEKİ GİRİŞİMLER VE GİRİŞİMCİLİK | 2 | 0 | 2 | 3 | |||||
TRM 3064 | ÖZEL İLGİ TURİZMİ | 2 | 0 | 2 | 3 | |||||
TRM 3066 | KÜLTÜR TURİZMİ | 2 | 0 | 2 | 3 | |||||
TRM 4051 | TURİZMDE BÜYÜK VERİ ANALİZİ | 1 | 1 | 2 | 3 | |||||
TRM 4053 | TURİSTİK ÇEKİCİLİKLER VE KÜLTÜREL MİRAS YÖNETİMİ | 2 | 0 | 2 | 3 | |||||
TRM 4055 | GRAFİK TASARIM YAZILIMI | 1 | 2 | 2 | 3 | |||||
TRM 4057 | KIRSAL TURİZM | 2 | 0 | 2 | 3 | |||||
TRM 4059 | TURİZM SOSYOLOJİSİ | 2 | 0 | 2 | 3 | |||||
TRM 4061 | TURİZMDE KRİZ YÖNETİMİ | 2 | 0 | 2 | 3 | |||||
TRM 4063 | PAZAR ARAŞTIRMASI | 2 | 0 | 2 | 3 | |||||
TRM 4052 | SAĞLIK TURİZMİ | 2 | 0 | 2 | 3 | |||||
TRM 4054 | ANADOLU UYGARLIKLARI | 2 | 0 | 2 | 3 | |||||
TRM 4056 | RESTORAN OPERASYONU VE GİRİŞİMCİLİK | 2 | 0 | 2 | 3 | |||||
TRM 4058 | HAVAALANI OPERASYONU | 2 | 0 | 2 | 3 | |||||
TRM 4060 | ETKİNLİK YÖNETİMİ | 2 | 0 | 2 | 3 | |||||
TRM 4062 | MODERN YÖNETİM TEKNİKLERİ | 2 | 0 | 2 | 3 | |||||
TRM 4064 | TURİZM ETİĞİ | 2 | 0 | 2 | 3 | |||||
TRM 4066 | YATIRIM PROJE ANALİZİ | 1 | 1 | 2 | 3 | |||||
TRM 4068 | ODALAR BÖLÜMÜ YÖNETİMİ | 2 | 0 | 2 | 3 | |||||
Grup - 1 (Mesleki Eğitim Seçmelileri) | ||||||||||
TRM 4152 | GÖLGE YÖNETİCİLİK | 1 | 15 | 8 | 15 | |||||
Grup - 2 (Yabancı Dil Seçmelileri) | ||||||||||
SPA 201 | İSPANYOLCA I | 3 | 0 | 3 | 3 | |||||
GRM 201 | ALMANCA I | 3 | 0 | 3 | 3 | |||||
CHI 201 | ÇİNCE I | 3 | 0 | 3 | 3 | |||||
RUS 201 | RUSÇA I | 3 | 0 | 3 | 3 | |||||
SPA 202 | İSPANYOLCA II | 3 | 0 | 3 | 3 | |||||
GRM 202 | ALMANCA II | 3 | 0 | 3 | 3 | |||||
CHI 202 | ÇİNCE II | 3 | 0 | 3 | 3 | |||||
RUS 202 | RUSÇA II | 3 | 0 | 3 | 3 | |||||
SPA 301 | İSPANYOLCA III | 3 | 0 | 3 | 3 | |||||
GRM 301 | ALMANCA II | 3 | 0 | 3 | 3 | |||||
CHI 301 | ÇİNCE III | 3 | 0 | 3 | 3 | |||||
RUS 301 | RUSÇA III | 3 | 0 | 3 | 3 | |||||
SPA 302 | İSPANYOLCA IV | 3 | 0 | 3 | 3 | |||||
GRM 302 | ALMANCA IV | 3 | 0 | 3 | 3 | |||||
CHI 302 | ÇİNCE IV | 3 | 0 | 3 | 3 | |||||
RUS 302 | RUSÇA IV | 3 | 0 | 3 | 3 | |||||
Grup - 3 (Akademik İngilizce Seçmelileri) | ||||||||||
ACE 101 | AKADEMİK OKUMA VE YAZMAYA GİRİŞ | 3 | 0 | 3 | 3 | |||||
ACE 102 | AKADEMİK OKUMA VE YAZMA | 3 | 0 | 3 | 3 | Ön Koşul: ACE 101 | ||||
ACE 103 | SUNUM BECERİLERİ | 3 | 0 | 3 | 3 | |||||
ACE 104 | İLETİŞİM BECERİLERİ | 3 | 0 | 3 | 3 | |||||
ALINDAN DERS SAYISI VE KREDİ TOPLAMI | DERS SAYISI | KREDİ | AKTS | |||||||
55 | 240 | 240 | ||||||||
Form No: GM-FR-0006 Publication Date:03.05.2018 Revision Date: - Rev. No:0 |
20. Ders İçerikleri
DERSİN KODU |
DERSİN ADI |
DERSİN İÇERİĞİ |
TRM 1001 |
TURİZME GİRİŞ |
Küresel, topluluk, metropol, kent ve kırsal alanlarda turizm destinasyonlarının geliştirilmesiyle ilgili sosyo-ekonomik planlama sürecinin analizi. Turistlerin ihtiyaçlarını karşılamak için politika ve ürün geliştirme, yenilenme ve tesislerin ve hizmetlerin geliştirilmesi. Bu ders, turizmin gelişmekte olan bir ekonomiye entegrasyonunda yer alan ayarlama sürecini ve başlangıçtan başlayarak gelişimin yönlendirilmesinde doğal olan proje yönetimi becerilerini içerir. |
TRM 1003 |
DÜNYA DESTİNASYONLARI |
Yeni yerler keşfetmek, yeni kültürleri tanımak bir o kadar insan zihnini yenileyen ve harekete geçiren bir eylem. Bu ders, dünya destinasyonlarının, neden büyüleyici olduklarını, ziyaretçilere neyi sunduklarını ve destinasyon yönetimi örgütlerinin destinasyonları iyi bir şekilde yönetmek için ne yapmaları gerektiğini ele alır. |
TRM 1005 |
HİJYEN, SANİTASYON VE İŞ GÜVENLİĞİ |
Bu ders, öğrencilere konaklama sektöründeki sunulan yiyecek ve içecek servisinin sanitasyon, hijyen ve iş güvenliği ile ilgili konularını tanıtır. Ayrıca, öğrencilerin gıda güvenliği ve hijyen uygulamalarını keşfetmelerini sağlar. Derslerde öğrencilere el yıkama gibi temel konulardan, gıda kaynaklı hastalıklara, gıda mikrobiyolojisine, bulaşmaya, gıda güvenliği yönetim sistemlerine (HACCP) ve gıda üretim ve servis ekipmanlarının temizliği ve bakımı ve personel hijyeni gibi daha karmaşık konulara kadar öğretilmesi amaçlanır. Bir restorandaki satın alma, hazırlama, taşıma, pişirme, bekletme, depolama ve servis gibi gıda akışı aşamaları sırasında ortaya çıkabilecek potansiyel riskler ve bunlara yönelik önleyici ve kontrol tedbirleri örnek olay çalışmalarının yardımıyla ayrıntılı olarak verilmektedir. Ek olarak, çalışanlar için risk oluşturabilecek belirli tehlikeler (kesikler, yanıklar, kaymalar ve düşmeler, elektrik çarpması vb.) de ele alınmaktadır. |
TRM 1007 |
TEMEL OFİS PROGRAMLARI |
Ders kapsamında, öğrenciler bilgisayar kullanımı gerektiren derslerinde ve sektörde ihtiyaç duyacakları MS office programları konusunda bilgi sahibi olmaktadır. Öğrenciler ders içerisinde uygulamalı olarak Google forms, Outlook, Word, Excel ve Powerpoint araçlarını kullanmakta ve analiz etme, raporlama ve sunum yapma becerilerini geliştirmektedirler. |
TRM 1009 |
TEMEL MATEMATİK |
Bu ders, öğrencilerin temel matematik anlayışını geliştirmek ve bazı matematiksel kavramlara aşina olmalarını sağlamak için tasarlanmıştır. Derste doğal sayılar, tam sayılar, kesirler ve karmaşık sayılar, ondalık sayılar, oran-orantı ve ölçüm anlatılmaktadır. |
TRM 1002 |
YÖNETİME GİRİŞ |
Bu ders, alanla ilgili teknik terimleri tanıtırken, yönetimle ilgili ana akım anlayışları da tartışmaktadır. Ders boyunca kullanılan örnek olay incelemeleri ve tartışma sorularının, öğrencilerin dersle ilişkili deneyimlerini ortaya çıkarması beklenmektedir. Buna göre yönetimin doğası, yönetim yaklaşımları, liderlik becerileri, organizasyon türleri, örgüt kültürü, çalışan performansının ölçülmesi gibi konular üzerinde durulmaktadır. |
TRM 1004 |
İLETİŞİMİN İLKELERİ |
İletişimin ilkeleri dersi, etkin iletişim kanalları, iletişim teorisi, iletişim sorunları ve etkin iletişim ile ilgili konuları kapsamaktadır. Kültürel farklılıklar, sözlü ve sözsüz iletişim, vücut dili, dinleme, geri bildirim, dilin kullanımı, algılama, empati, kişilik farklılıkları, etkin sunum yapma gibi konular bu ders kapsamında ele alınmaktadır. |
TRM 1006 |
OTEL OPERASYON YÖNETİMİ |
Bu ders kapsamında ilk olarak otelciliğin tarihsel süreci ele alınmaktadır. Daha sonra, otel bölümleri olan insan kaynakları, finans, gelir yönetimi, ön büro, kat hizmetleri, satış ve pazarlama ve yiyecek-içecek bölümleri üzerinde durulmaktadır. Ayrıca bazı haftalar ilgili departman müdürleri misafir edilerek, öğrencilerin dersle ilişkili bilgilerinin artırılması ve farklı bir bakış açısı kazandırılması beklenmektedir. |
TRM 1008 |
SAHA GEZİSİ VE ORYANTASYON |
Saha gezileri, oldukça etkili bir öğretim aracı olarak kabul edilen turizm yönetimi programlarının bir bileşenidir. Eğitim turizmi olarak da adlandırılan saha gezileri, bir sınıf okul dışı bir ortamı ziyaret ettiğinde gerçekleşir. Bu dersin temel amacı, öğrencilerin farklı turizm destinasyonlarında otantik öğrenme deneyimleri yaşamalarını sağlamaktır. |
TRM 2001 |
YİYECEK VE İÇECEK YÖNETİMİ |
İşletmelerde bir yemek servisi yönetiminin iç işleyişinin açıklanması ve analizi; sanayi ve sağlıkla ilgili tesisler. Yemek servisi organizasyon yapılarının sunumu ve analizi; iş tanımları; iç kontroller; dahili sistem tasarımı; özel yemek servisi ekipmanı hususları. Faktörlerin otel gibi alanlar bağlamında analizi; havayolu ikramı; diğer ulaşım ikram hizmetleri; eğitim kurumları ve sözleşmeli yemek servisi yönetimi. Yukarıda belirtilen operasyon türlerine saha ziyaretleri. |
TRM 2003 |
SEYAHAT ACENTESİ OPERASYON YAZILIMI |
Bu ders kapsamında, seyahat acentesi ilgili teknik terimlerin yanı sıra, oteller ve acenteler arasında yapılan kontratın uygulamasını öğretilir. Ayrıca, rezervasyon ve operasyon konuları üzerinde durulmaktadır. |
TRM 2005 |
PAZARLAMAYA GİRİŞ |
Bu ders, pazarlamanın temel kavramları ve konularına değinmektedir. Bu doğrultuda arz, talep, ihtiyaç, memnuniyet, pazarlama karması elemanları, işletme makro ve mikro çevresi, pazarlama stratejisi, ürün geliştirme süreci, tüketici ihtiyacı oluşma süreci, sürdürülebilirlik ve modern pazarlama araçları üzerinde durmaktadır. |
TRM 2007 |
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ |
Bu ders, farklı analiz seviyeleri aracılığıyla örgütsel davranışın (OB) sistematik bir anlayışını sunar. Bu farklı analiz seviyeleri; bireysel, grup ve örgütsel olarak tanımlanmaktadır. OB multidisipliner bir yaklaşım olduğu için öğrenciler, çalışan tutumları, çalışan algıları, motivasyonları gibi birey psikolojisi hakkında bilgilendirileceklerdir. Grup davranışlarının yanı sıra kişilerarası çatışmalar, müzakere, güç ilişkileri tartışılacaktır. Bireysel veya grup eylemi nedeniyle sosyalleşme, stres ve değişim yönetimi gibi örgütsel sonuçlar değerlendirilecektir. Sonuç olarak, öğrenciler iş hayatındaki çeşitli davranışsal ve algısal faktörleri akademik bir bakış açısıyla kavrayabilecekler. |
TRM 2009 |
FİNANSAL MUHASEBE |
Bu ders bilgisayar laboratuvarında veya sınıfta yürütülen proje yönetimi dersidir. |
TRM 2002 |
TÜKETİCİ DAVRANIŞI |
Tüketici davranışını anlamak, başarılı pazarlama politikalarının temelidir. Tüketiciler, satın almalarını etkileyen pazarlama uyaranlarına maruz kalmaktadır. |
TRM 2004 |
MALİYET YÖNETİMİ |
Bu ders, öğrencinin çeşitli yemek servisi sistemlerinde yemek servisi yönetiminin bileşenlerini değerlendirmesini sağlayacaktır. Öğrenci, maliyet ve satış kavramlarını ve bunların kârla ilişkisini öğrenecektir. Öğrenci, maliyetlerin ve karların nasıl hesaplanacağını öğrenecek ve yiyecek, içecek ve iş gücü kontrolü için kontrol kavramı faktörlerini uygulayacaktır. |
TRM 2006 |
OTEL OPERASYON YAZILIMI |
Bu ders kapsamında, otelcilik ile ilgili teknik terimlerin yanı sıra, walk-in, online, acente ve grup rezervasyonları öğretilir. Ayrıca, folio işlemleri, oda değişimi, hesap bölme, faturalama, kontrat girme, banket operasyonu, housekeeping, CRM ve operasyonla ilgili çeşitli raporlar üzerinde durulmaktadır. |
TRM 2010 |
STAJ I |
Bu ders Antalya Bilim Üniversitesi Turizm Fakültesi öğrencilerinin yapmak zorunda oldukları, süresi, dönemi ve staj yönerge esasları, bu esaslarda tanımlanan ve yine bu esaslarda belirtilen niteliklerdeki bir işyerinde çalışmayı kapsamaktadır. |
TRM 3001 |
HİZMET PAZARLAMASI |
Hizmet organizasyonunun gereklilikleri, pazarlama kavramlarının uygulanması, hizmet endüstrisinde yöntem ve teknikler, pazarlama fonksiyonunun idaresi, hizmet endüstrisinde pazarlama bileşenlerini yönetmek, hizmetlerin fiyatlandırılması, kalitesi, ve hizmet süreç yönetimi kavramları ders kapsamında ele alınmaktadır. |
TRM 3003 |
YÖNETİM MUHASEBESİ |
Konaklama ve turizm yöneticileri ve liderleri olmak için, işletmenin yönetimsel portresini anlamak gerekir. Bu ders, GPA hedeflemesi ve kendiniz için müfredat planlaması ile karar verme sürecini, parametrik bütçeleme ve şelale grafiği ile sapma analizini, mezuniyetinizi ve mezuniyet sonrası kariyerinizi tasarlamaya başlamak için kişisel SWOT'unuzu anlamanıza yardımcı olacaktır. |
TRM 3005 |
SEYAHAT ENDÜSTRİSİ |
Bu derste, tur operatörleri ve seyahat acentalarının görev ve sorumlulukları, tur paketlerinin hazırlanması aşamaları anlatılmaktadır. Seyahat endüstrisinde taşımacılık modları, hava taşımacılığının payı ve önemi, hava taşımacılığı sektörünün dünyada ve Türkiye'de gelişimi incelenmektedir Ayrıca Seyahat dokümanları, pasaport ve vize türleri, deporte kayramları anlatılmakta ve seyahat endüstrisinde yeni teknolojiler ve yeni trendler anlatılmaktadır. |
TRM 3007 |
TURİZM EKONOMİSİ |
Turizm Ekonomisi dersinin içeriğini, turizm talebi, turizm arzı, turizmin ekonomik etkileri oluşturmaktadır. Ekonomik etkiler kapsamında havayolları, konaklama, tur operatörleri ve seyahat acentaları, ulaşım, cruise endüstrisi gibi alanlar ayrı ayrı ele alınmaktadır. Bu ders kapsamında turizmin ekonomik etkileri, Türkiye ve dünya bazında incelenmektedir. |
TRM 3001 |
HİZMET PAZARLAMASI |
Hizmet organizasyonunun gereklilikleri, pazarlama kavramlarının uygulanması, hizmet endüstrisinde yöntem ve teknikler, pazarlama fonksiyonunun idaresi, hizmet endüstrisinde pazarlama bileşenlerini yönetmek, hizmetlerin fiyatlandırılması, kalitesi, ve hizmet süreç yönetimi kavramları ders kapsamında ele alınmaktadır. |
TRM 3003 |
YÖNETİM MUHASEBESİ |
Konaklama ve turizm yöneticileri ve liderleri olmak için, işletmenin yönetimsel portresini anlamak gerekir. Bu ders, GPA hedeflemesi ve kendiniz için müfredat planlaması ile karar verme sürecini, parametrik bütçeleme ve şelale grafiği ile sapma analizini, mezuniyetinizi ve mezuniyet sonrası kariyerinizi tasarlamaya başlamak için kişisel SWOT'unuzu anlamanıza yardımcı olacaktır. |
TRM 3005 |
SEYAHAT ENDÜSTRİSİ |
Bu derste, tur operatörleri ve seyahat acentalarının görev ve sorumlulukları, tur paketlerinin hazırlanması aşamaları anlatılmaktadır. Seyahat endüstrisinde taşımacılık modları, hava taşımacılığının payı ve önemi, hava taşımacılığı sektörünün dünyada ve Türkiye'de gelişimi incelenmektedir Ayrıca Seyahat dokümanları, pasaport ve vize türleri, deporte kayramları anlatılmakta ve seyahat endüstrisinde yeni teknolojiler ve yeni trendler anlatılmaktadır. |
TRM 3007 |
TURİZM EKONOMİSİ |
Turizm Ekonomisi dersinin içeriğini, turizm talebi, turizm arzı, turizmin ekonomik etkileri oluşturmaktadır. Ekonomik etkiler kapsamında havayolları, konaklama, tur operatörleri ve seyahat acentaları, ulaşım, cruise endüstrisi gibi alanlar ayrı ayrı ele alınmaktadır. Bu ders kapsamında turizmin ekonomik etkileri, Türkiye ve dünya bazında incelenmektedir. |
TRM 3002 |
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ |
İnsan Kaynakları Yönetimi dersi içeriğini insan kaynakları yönetim fonksiyonları, insan kaynaklarını planlama, iş analizi, iş tanımı, iş özellikleri, iş tasarımı, işe alma, seçme, oryantasyon, eğitim ve geliştirme, performans değerlendirme, ücretlendirme, disiplin, mülakat yapma gibi konular oluşturmaktadır. |
TRM 3004 |
GELİR YÖNETİMİ |
Konaklama ve turizm yöneticileri, nispeten sabit bir ürün arzının ve değişen tüketici talebinin satışına bağlı olarak, firma gelirlerinin maliyet etkin bir şekilde nasıl maksimize edileceğine ilişkin stratejik ve proaktif kararlar almaktan sorumludur. Yöneticiler, hizmet tabanlı bir ürünün zamana duyarlı veya çabuk bozulan doğası nedeniyle konaklama endüstrisindeki temel ürün gelir maksimizasyonuna kritik önem vermelidir. Bu tür mali değerlendirme, amacın maksimum gelir elde etmek olduğu firmanın gelir yönetimi sistemi içinde bulunur. |
TRM 3010 |
STAJ II |
Bu ders Antalya Bilim Üniversitesi Turizm Fakültesi öğrencilerinin yapmak zorunda oldukları, süresi, dönemi ve staj yönerge esasları, bu esaslarda tanımlanan ve yine bu esaslarda belirtilen niteliklerdeki bir işyerinde çalışmayı kapsamaktadır. |
TRM 3051 |
TARİHİ ŞEHİRLER VE TURİZM |
Bu ders antik şehirlerin neden önemli olduklarını, tüketicilere neyi temsil ettiklerini ve bunları doğru yönetmek için kuruluşların ne yapması gerektiğini ele almaktadır. |
TRM 3053 |
İNOVASYON VE YARATICILIK |
İnovasyon ve yaratıcılık dersi kapsamında, inovasyon ve yaratıcılık konularının içerikleri tartışıldıktan sonra, bu yaklaşımların turizm ve ağırlama endüstrisi kapsamında nasıl ele alınabileceği tartışılmaktadır. Mevcut örnekler gözden geçirilmekte ve geliştirilebilecek öneri ve fikirler üzerinde çalışılmaktadır. Turizm ve ağırlama sektörüne inovatif bir yaklaşım geliştirmenin önemi ve uygulama çalışmaları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
TRM 3055 |
TURİZM REHBERLİĞİ |
Hem gelişmiş hem de gelişmekte olan ülkelerde şehir sokaklarından kültürel miras ve turizm çekicilik alanlarına, üst düzey turistik konaklama tesislerinden ulusal park kamp alanlarına rehberli turlar düzenlenmektedir. Tur rehberleri genellikle turizmin diğer paydaşları tarafından turizm ürününün ve deneyiminin önemli bir parçası ve bazen de anahtar oyuncusu olarak görülmektedir. Tur rehberleri ile her turizm destinasyonunda karşılaşılabilir. Hem turizm endüstrisinin içindeki hem de dışındaki neredeyse herkes bir 'tur rehberi' terimine ve kişisine aşinadır. Ancak çok az kişi bir tur rehberinin ne yaptığını ve nelerin “tur rehberliği” mesleğini oluşturduğunu tam olarak bilmektedir. Bu kapsamda bu dersin içeriği, turizm rehberliği konularının kapsamlı ve güncel bir şekilde ele alınmasını sağlamaktır. |
TRM 3057 |
HAVAYOLU YÖNETİMİ |
Bu derste havalimanları ve terminallerde yolcu ve uçaklara verilen hizmetler ile yolcu hizmetlerinde yeni teknolojiler tanıtılmakta, bu hizmetler havalimanı hizmet düzeyi ve yolcu memnuniyeti açısından değerlendirilmektedir. Turizm işletmeciliği açısından, havalimanlarının işletme maliyetleri ve yatırım maliyetleri de dahil olmak üzere tüm gelir ve gider kalemleri incelenmektedir. Havalimanlarının mülkiyet yapısı ve özelleştirme uygulamaları incelenmektedir. |
TRM 3052 |
EĞLENCE VE REKREASYON YÖNETİMİ |
Rekreasyon genellikle boş zaman etkinlikleri ve uğraşları olarak düşünülür ve ister parkta gayri resmi bir oyunda isterse başkaları tarafından daha resmi olarak organize edilmiş olsun, genellikle daha organize olma eğilimindedir. Rekreasyon, oyun ya da eğlenceden daha kurumsal bir karaktere sahiptir. Bununla birlikte, rekreasyon yeniden yaratma olabilir: canlanmaya yol açan içsel bir tüketim deneyimidir. Bu anlamda, rekreasyon deneyimi yenilenir, geri yüklenir ve "yeniden şarj edilir". Eğlence, çeşitli şekillerde algılanır- zaman, aktivite, deneyim veya iyi oluş hali olarak. Oyun ve rekreasyonu kapsayabilir ve gündelik veya ciddi olabilir. İdealist anlamıyla boş zaman, göreceli özgürlük içinde seçilmiş, kişisel olarak tatmin edici ve doğuştan değer taşıyan ve bir bireyi kendini gerçekleştirmeye yöneltme potansiyeline sahip ve nihayetinde kendi kendini gerçekleştirme yolunda bir rol oynayan aktiviteler olarak algılanabilir. |
TRM 3054 |
DİJİTAL PAZARLAMA |
Bu ders, temel pazarlama bilgi ve becerilerine sahip lisans öğrencileri için ileri düzeyde bir pazarlama dersidir. Ders kapsamında, çeşitli dijital kanallar aracılığıyla satın alma sürecinde müşteri motivasyonunu anlamada müşteri odaklı olmanın oynadığı bütünleyici rol vurgulanacaktır. Konaklama sektörü ile ilgili özel örnekler verilecektir. |
TRM 3056 |
KÜLTÜR ROTALARI |
Ders, geniş bir tanımsal pencereden, Türkiye, Avrupa ve dünya rotalarını inceler. Ulusal ve uluslararası ölçeklerde 20'den fazla rotayı yöneten Kültür Rotaları Derneği temsilcileri dersin yürütücüleridir. Kültür rotalarını tanıma, kullanıcı ve yerel toplumlar nezdinde neleri ifade ettiklerini araştırma dersin öğrencilerine kazandırılması hedeflenen öğelerdir. Aynı zamanda, kültürel mirasın korunmasında, somut ve somut olmayan mirasın tanıtılmasında rotaların rolü araştırılır. Uygulamalı saha çalışması ve teorik metodlar çerçevesinde kültür rotalarının geliştirilmesi, tanıtımı ve sürdürülebilirlikleri ele alınır. Paydaş olarak kabul gören iş birlikçiler, rotalar üzerine çalışan önemli figürler derste konuk konuşmacılar olarak yer alır. |
TRM 3058 |
SPOR TURİZMİ |
Ders spor ve turizm ilişkisini açıklayarak, kavramlar, spor turizmi çeşitleri, katılımcıların motivasyonları incelenmektedir. Ayrıca spor turizminin pazar yapısı istatistiklerle ortaya konarak, özellikleri anlaşılmaya çalışılmaktadır. Sektörden konuşmacılarla öğrencilerin uygulamaya yönelik bilgisi de artırılmaktadır. |
TRM 4001 |
SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM |
Turizmin akademik araştırma alanı olarak itibar gördüğü 1960'lardan günümüze sürdürülebilirlik kavramı turizm araştırmalarının merkezindedir. Sürdürülebilirliğe ilişkin çeşitli konular dünya genelinde, konferanslarda ele alınır ve bu bilimsel çıktıların akademik ve akademik olmayan çevrelere etkisi vardır. Küresel turizm endüstrisinde sürdürülebilirliğin öğeleri eleştirel şekilde ele alınır ve bu analizler politika, uygulama ve planlama perspektiflerinde irdelenir. |
TRM 4003 |
DESTİNASYON YÖNETİMİ |
Turizm endüstrisindeki farklı destinasyonlarla ilişkili rekabetin yapısını kavramak; bilgi teknolojilerinin sunum, yorum ve pazarlama alanlarındaki rollerini keşfetmek; destinasyon yönetimi üzerinde öğrencilerin araştırma ve analitik düşünme yeteneklerini geliştirmek. Bu amaçlar öbeğinde, yönetim ve pazarlama süreçleri, internet kullanımının getirdiği kültürel değişimler; yeni iletişim, tanıtım, dağıtım ve promosyon kanalları ele alınır. Destinasyon yönetimine ilişkin öğrencilerin bilgi birikimini geliştirmek üzere oluşturulmuştur. |
TRM 4005 |
GİRİŞİMCİLİK |
Bu ders, temel işletme bilgi ve becerilerine sahip lisans öğrencileri için ileri düzeyde bir dersdir. Ders kapsamında, girişimciliğin anlamı ve içeriği vurgulanacaktır. |
TRM 4007 |
TURİZM MEVZUATI |
Bu ders, kişi olarak seyahat ve turizm hareketlerine katılan turisti, turizm faaliyetlerini örgütleyen ve gerçekleştiren sektör kuruluşlarını ve turizm endüstrisinde rol alan her düzeydeki yatırımcı ve işletmecileri ilgilendiren bir alandır. Sosyal ve profesyonel yaşamda karşılaşılan ve uyulması gerekli kuralların ana çizgileriyle ilgili bilgiler edinmektir ve gerektiğinde kaynağına ulaşılmasını sağlayan anahtar bilgilere ulaşılmasını sağlamaktır. |
TRM 4002 |
BİTİRME PROJESİ |
Bu derste öğrenciler danışman eşliğinde proje hazırlayacaklardır. Bilimsel bir temele dayandırılarak hazırlanacak bu çalışmada turizm ve otelcilik ile alakalı öğrencinin ilgi duyduğu bir alt alanda, araştırma sorusu, hipotez ve metodolojisi olan ve akademik çerçevede yazılacak olan bir bilimsel çalışma yapılacaktır. Öğrenciler, proje yazma ve uygulama konusunda deneyim kazanacaktır. |
TRM 4004 |
TURİZMDE STRATEJİK YÖNETİM |
Bu ders, öğrencilere uzun vadeli üstün performansı sağlayan rekabet avantajı kaynakları hakkında bilgi verir. Bu ders, firmanın dış ve iç ortamlarını analiz etmek ve iş stratejisini formüle etmek için yararlı teorik kavramları ve çerçeveleri tanıtmaktadır. |
TRM 4051 |
TURİZMDE BÜYÜK VERİ ANALİZİ |
Ders kapsamında büyük veri kaynakları, analiz metotları ve kullanımı konuları işlenir. Büyük veri analizi metotları akıllı destinasyon yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi ve online itibar yönetimi temelinde ele alınır. En çok kullanılan makine öğrenimi ve veri madenciliği metotları tartışılır. Öğrenciler temel python kütüphaneleri ve büyük veri analizi metotlarını kullanır. |
TRM 4053 |
TURİSTİK ÇEKİCİLİKLER VE KÜLTÜREL MİRAS YÖNETİMİ |
KMY'ni çevreleyen güncel tartışmalar 'miras' kavramının kültürel bir yapılandırma olduğunu ortaya koyar; kültürel mirasın birden fazla ve değişken anlamı vardır; bireyler, topluluklar ve milletler kültürel mirası farklı tanımlayabilirler. Günümüz turizminde kültürel mirasın farklı formları modern turistin kullanımı için ürünleştirilir. Uluslararası turizmin daha ziyade doğal ve kültürel alanlara odaklandığını biliyor olsak da, örneğin, geçmiş, yerel yaşantılar, yaşayan gelenekler, festivaller ve müzik turizmin geniş ürün yelpazesi arasındadır. Bu ders, mirasın farklı formlarını ve bunların turistik çekicilikler olarak dünyada nasıl kullanıldıklarını inceler. Turizm ve miras arasındaki ilişki (etkiler, değişim ve çatışmalar) örnek çalışmalar ile yorumlanır. |
TRM 4055 |
GRAFİK TASARIM YAZILIMI |
Öğrencilerin sosyal medya, gazete/dergi, video, basılı poster/pano, web sitesi gibi kanallarda yayınlanan görsel tasarımları yapabilecekleri yazılımları öğrenmeleri ve tasarım konusundaki yeteneklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu ders, grafik tasarım programları kullanılarak, farklı platformlara uygun tasarımların yapıldığı proje çalışmalarını içerecektir. |
TRM 4057 |
KIRSAL TURİZM |
Bu ders, temel turizm bilgi ve becerilerine sahip lisans öğrencileri için ileri düzeyde bir turizm dersidir. Ders kapsamında, kırsal turizmin yönetimi ve pazarlaması vurgulanacaktır. |
TRM 4059 |
TURİZM SOSYOLOJİSİ |
Ders kapsamında sosyoloji ve sosyal psikoloji kuramları, bu kuramların turizm çalışmalarındaki yeri üzerine bilgi verilecek, ve vaka çalışmaları ile öğrencilerin bu teorileri yorumlaması sağlanacaktır. |
TRM 4061 |
TURİZMDE KRİZ YÖNETİMİ |
Kriz kavramı, türleri, yönetimi ve süreci incelenmektedir. Kriz yönetim sürecinde uygulanan yaklaşımlar ile krize karşı hazırlıklı olmak için faydalanılacak stratejiler üzerinde durulmaktadır. Ayrıca turizm sektörünü etkileyen krizler örnek olaylarla incelenmektedir. |
TRM 4063 |
PAZAR ARAŞTIRMASI |
Bu ders, konaklama, rekreasyon, spor ve diğer turizm alanlarındaki endüstri sorunlarını çözmeye yönelik araştırma yollarını inceleyecektir. Konular problem tanımlama, araştırma mantığı, araştırma tasarımları, bilgi arama stratejileri, anket geliştirme ve istatistiksel analiz konuları içermektedir. Yazılı ve sözlü iletişim becerilerinin yanı sıra veri analiz yazılımının kullanımı vurgulanır. |
TRM 4052 |
SAĞLIK TURİZMİ |
Ders kapsamında sağlık turizmi ve ilişkili kavramlar, sağlık turizmi tarihi, dünya sağlık turizmi pazarı, sektörde faaliyet gösteren aktörler, sağlık turizmi destinasyonları, akreditasyon kuruluşları, Türkiye'de sağlık turizmi faaliyetleri ve ilişkili diğer konular ele alınmaktadır. |
TRM 4054 |
ANADOLU UYGARLIKLARI |
Tarih boyunca Anadolu kültürel açıdan çeşitlilik gösteren bir bölge olmuştur. Anadolu'nun geçşmişinin ve kültürel mirasının araştırılması bugününün anlaşılması için gereklidir. Bu giriş dersi Anadolu'nun Paleolitik'ten Demir Çağı'nının (M.Ö. 550) sonuna kadar uzanan kültürel dönemleri üzerine odaklanmıştır. Güncel arkeolojik ve tarih araştırmaları ışığında, Anadolu'nun kültürel evrimi kronolojik olarak incelenir ve teknoljik, sosyo-ekonomik, çevresel ve politik gelişmelerle ilişkili biçimde değerlendirilir. |
TRM 4056 |
RESTORAN OPERASYONU VE GİRİŞİMCİLİK |
Bu kurs, restoran yönetimi hakkında sistematik bir anlayış ve girişimciler için bir başlangıç kılavuzu sunar. Derste restoranların yönetim doğası, çalışanların görev tanımları, bir restoranda çalışanların motivasyonu ve değerlendirilmesi vurgulanmaktadır. Yönetim yaklaşımları, farklı restoran türlerinin müşteri profilleri, hizmet başarısızlığı ve müşteri memnuniyeti ders kapsamındaki diğer konulardır. Her öğrenci aynı zamanda bir restoranın müşterisi olduğundan, vaka çalışmaları ve tartışma sorularının öğrencilerin günlük yaşamdaki deneyimlerini ortaya koyması beklenir. Bir restoranın işleyişi anlatıldıktan sonra, öğrencilerden yenilikçi bir restoranın iş modelini tasarlamaları istenmektedir. |
TRM 4058 |
HAVAALANI OPERASYONU |
Bu derste, havalimanlarında ve terminallerde yolcu ve uçaklara verilen hizmetleri ve yolcu hizmetlerinde yeni teknolojiler tanıtılırken, havalimanı hizmet seviyesi ve yolcu memnuniyeti açısından da bu hizmetlerin değerlendirilmektedir. Turizm işletmeciliği bakış açısı ile havalimanlarının operasyonel maliyetleri ve yatırım maliyetleri de dahil tüm gelir gider kalemleri incelenmektedir. Havalimanları sahiplik yapısı ve özelleştirme uygulamaları incelenmektedir. |
TRM 4060 |
ETKİNLİK YÖNETİMİ |
Bu ders etkinlik sektörü konusunda bilgi sunar; planlama, yönetim ve pazarlama prosedürlerini içerir. |
TRM 4062 |
MODERN YÖNETİM TEKNİKLERİ |
Bu ders kapsamında, yönetim fonksiyonlarının teori, süreç ve uygulama alanlarının, örgütsel çevre ve uygulamada yer alan pratikleri ele alınmaktadır. Bu kapsamda, öğrenen örgütler, benchmarking, CRM, Kalite Yönetimi, Temel Yetenek, Sanal Örgütler, Networking vb. konular dersin içeriğinde ele alınmaktadır. |
TRM 4064 |
TURİZM ETİĞİ |
Bu ders, turist psikolojisi ve etik davranış hakkında sistematik bir anlayış sunar. Ders üç ana üniteden oluşmaktadır. İlk ünite, tüketici psikolojisini ve davranışını anlamayı amaçlamaktadır. İkinci ünite, temel etik teorileri öğrenmeyi, bunlar arasındaki farkları ve bu teorileri eleştirel bir gözle değerlendirme yetisi kazandırmayı amaçlamaktadır. Son ünite ise, öğrenilen teoriler ışığında etik bir konuyu, durumu, davranışı, bireyi veya bir kuruluşu analiz etmekle ilgilidir. Buna göre bir öğrencinin turizmle ilgili bir etik soruna sebep olabilecek konuları tanımlaması, bu konuyu farklı etik teorilerle değerlendirmesi, kendi ahlaki düşünme tarzının bir etik teori ile ilişkisini ortaya çıkarması, yorumlardaki farklılıkları tartışması ve turizmdeki etik konulara gerçek hayattan örnekler vermesi beklenmektedir. |
TRM 4066 |
YATIRIM PROJE ANALİZİ |
Ders kapsamında fizibilite etüdü, ekonomik, teknik ve finansal değerlendirme metotları, duyarlılık analizi ve turizm yatırım teşvikleri konuları işlenmektedir. |
TRM 4068 |
ODALAR BÖLÜMÜ YÖNETİMİ |
Bu ders ön büro ve kat hizmetleri operasyon kavramları ve organizasyonel yönleri hakkında temel bir anlayış sağlar. Odalar bölümü yönetim süreçlerine ilişkin çeşitli işlemler ve prosedürler açıklanacaktır. |
TRM 4152 |
GÖLGE YÖNETİCİLİK |
Bu derse kabul edilen öğrenciler haftada 3 gün tesise giderek müdürlerinin gölgesi olarak çalışırlar. |