ANTALYA BİLİM ÜNİVERSİTESİ TURİZM FAKÜLTESİ
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ DERS BİLGİ PAKETİ
1. Programın Dili
İngilizce.
2. Programın Süresi (Yıl)
4 (dört) Yıl.
3. Programın Azami Süresi (Yıl)
Öğrenciler, yabancı dil hazırlık sınıfı hariç, kaydolduğu programa ilişkin derslerin verildiği yarıyıldan başlamak üzere, her yarıyıl için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın azami 7 (yedi) yıl içinde programı tamamlamak zorundadır.
4. Bölüm Başkanı
Doç. Dr. Gözdegül BAŞER
5. Tarihçe
Antalya Bilim Üniversitesi Turizm Fakültesi, Turizm İşletmecililiği bölümü olarak 2012 yılından bu yana çağdaş, kaliteli ve sektör ihtiyaçlarına uygun eğitim programları sunan, deneyimli ve nitelikli bir akademik kadroya sahiptir. Fakültemizde öğrencileri, lisans eğitiminin ilk yılında Turizm İşletmeciliği alanına yönelik temel teorik bilgiler edinmektedir. Ayrıca, ikinci ve üçüncü eğitim yıllarının yaz dönemlerinde toplamda 120 gün süren staj programlarına katılarak teorik bilgilerini uygulamaya dönüştürmektedir. Turizm sektörü, dinamik yapısı, sürekli gelişen doğası ve yüksek ekonomik katkısıyla hem dünya genelinde hem de ülkemizde büyümesini sürdürmektedir. Bu bağlamda bölümümüz, sektörün yanı sıra kamu ve eğitim kurumlarının ihtiyaç duyduğu nitelikli, entelektüel birikimi yüksek, mevcut durumu analiz edebilen ve geleceğe yönelik stratejik planlar geliştirebilen bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bölümümüzden mezun olan öğrenciler, edindikleri yetkinlikler ve kariyer beklentileri doğrultusunda, turizm işletmelerinde istihdam edilme şansına sahip olmaktadır.
6. Kazanılan Derece
Turizm İşletmeciliği Lisans Diploması.
7. Kabul ve Kayıt Koşulları
Öğrenciler programa, ÖSYM’nin her yıl düzenlediği üniversiteye giriş sınavları kapsamında Turizm İşletmeciliği Bölümü için EA puan türünden bir önceki yılın taban puanları esas alınarak tercih yapmak suretiyle kabul edilmektedir.
8. Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar
ÖSYM tarafından yapılan merkezî yerleştirme, başarı koşulu ile yurtiçi ve yurtdışı kurumlar arası yatay geçiş, merkezî yerleştirme puanı ile kurumlar arası ve kurum içi yatay geçiş ile bölümümüze öğrenci kabul edilmektedir.
Fakültemize kabul edilen öğrenciler, bölüme kayıt yaptırmadan önce kayıtlı oldukları lisans veya ön lisans programlarından başarılı oldukları derslerin bölümümüz ders müfredatına intibak ettirilmesini talep edebilirler. Bu talep, öğrencinin, eğer gerekiyorsa, İngilizce hazırlık okulunu tamamlayarak, bölümde öğrenim görmeye başlayacağı akademik yılın başında Fakülte Dekanlığı’ na yazacağı bir dilekçe ile yapılır. Talepte bulunan öğrencinin, dilekçesine onaylı bir not döküm (transkript) belgesinin aslını eklemesi gereklidir. İntibak işlemi, Turizm Fakültesi Yönetim Kurulunun ve görevlendireceği komisyonların belirlediği esaslar çerçevesinde gerçekleştirilir. İntibak işlemlerinde ders içerikleri ve AKTS yükü gözetilir.
9. Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Üniversitemizde sınavlar, ara sınav, final sınavı, mazeret sınavı, muafiyet sınavı, ek sınav ve tek ders sınavından oluşur. Sınavlar fakültemiz tarafından hazırlanan ve ilan edilen programa göre yapılır. Sınavlara girmek için öğrenci kimlik kartlarının ibrazı zorunludur. Üniversitemizde bütünleme sınavı uygulaması bulunmayıp, yaz okulu programı mevcuttur.
Ara sınav, fakültemiz lisans programı müfredatında bulunan bir dersin verildiği yarıyıl içinde yapılan sınavdır. Her dersin bir yarıyılda en az bir ara sınavı yapılır veya ders içerisinde yapılan ödev, proje ve benzeri çalışmalar, dersin öğretim üyesi takdirinde, bir ara sınav yerine kullanılabilir. Final sınavı ise, dersin okutulduğu yarıyıl sonunda akademik takvimde belirtilen tarihler içinde yapılan sınavdır. Final sınavlarına katılabilmek için teorik derslere %70, pratik derslere ise %80 devam mecburiyetinin tamamlanması gerekmektedir. Öğrencilerin dersten başarılı sayılmaları için belirlenen not aralıkları aşağıdaki şekildedir:
Harf Notu | A+ | A | A- | B+ | B | B- | C+ | C | C- | D+ | D | F |
Değer | 4.00 | 4.00 | 3.70 | 3.30 | 3.00 | 2.70 | 2.40 | 2.20 | 2.00 | 1.70 | 1.50 | 0.00 |
Toplam Puan | - | 95-100 | 85-94 | 80-84 | 75-79 | 65-74 | 60-64 | 55-59 | 50-54 | 45-49 | 40-44 | 0-39 |
Öğrencilerimizin akademik yeterliği her yarıyıl sonunda not ortalamaları hesaplanarak belirlenir. İkinci yarıyılın sonundan itibaren genel not ortalaması 2,00 ve üzeri olan öğrencilerin durumu başarılı; 1,99 ve altındaki öğrencilerin durumu ise akademik olarak yetersiz kabul edilir. Program müfredatında bulunan bir dersten başarısız olan öğrenciler bu dersin verildiği ilk yarıyılda dersi tekrar almak zorundadır. Başarısız olunan dersler tamamlanmadan geri kalan tüm mezuniyet koşulları gerçekleşmiş olsa da öğrenci mezuniyete hak kazanamaz.
10. Mezuniyet Koşulları
Turizm İşletmeciliği bölümünü tercih eden öğrencilerimiz, dört senelik lisans eğitimini tamamlayarak mezun olmaktadırlar. Fakültemiz bölümlerinde eğitim almakta olan her öğrencimiz, 2. sınıf yaz döneminde 8 hafta ve 3. sınıf yaz döneminde 8 hafta olmak üzere toplam 4 ay staj yapmak zorundadır.
Üniversitemiz, Lisans ve Ön lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin 40’ıncı maddesi uyarınca, ilgili öğrencinin, kayıtlı olduğu programın müfredatında yer alan tüm dersleri başarı ile tamamlaması, genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 ve tamamladığı toplam kredinin en az 240 AKTS olması durumunda öğrenci, ilgili programdan lisans diploması almaya hak kazanır.
11. Çift Ana Dal
Turizm İşletmeciliği Bölümünde eğitim gören öğrenciler, gerekli şartları sağladıkları takdirde, farklı bölümlerde Ana Dal yapabilir. Çift ana dal öğrenimine ilişkin usul ve esaslar YÖK’ün “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Ana Dal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümlerine göre ve “Antalya Bilim Üniversitesi Çift Ana Dal ve Yan Dal Yönergesi” çerçevesinde yapılır.
12.Yan Dal
Turizm İşletmeciliği Bölümünde eğitim gören öğrenciler, gerekli şartları sağladıkları takdirde, farklı bölümlerde yan dal yapabilir. Yan dal öğrenimine ilişkin usul ve esaslar YÖK’ün “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Ana Dal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümlerine göre ve “Antalya Bilim Üniversitesi Çift Ana Dal ve Yan Dal Yönergesi” çerçevesinde yapılır.
13. Mezun İstihdam Olanakları
Turizm İşletmeciliği Bölümü’nden mezun olan öğrencilerimiz, yetkinliklerine ve beklentilerine uygun olarak, çeşitli turizm işletmelerinde istihdam edilebilmektedir, bölümümüzden mezun olan bir öğrencinin turizm sektöründe sahip olabileceği iş olanakları ve kariyer fırsatları aşağıdaki gibi sıralanabilir:
Konaklama İşletmeleri, Yeme-İçme İşletmeleri, Seyahat İşletmeleri, Rekreasyon İşletmeleri, Akademik Kariyer İmkanları, Resmi Kurumlarda Çalışma İmkanları (Kültür ve Turizm Bakanlığı, Turizm İl Müdürlükleri, Turizm Enformasyon Büroları, Diğer Kamu Kurumları), Girişimcilik Fırsatları, Öğretmenlik Fırsatları (Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Liseleri), Diğer Özel Sektör Kuruluşları, Yabancı Dil Yeterliliğinin Getirdiği Yurt Dışı Fırsatları.
Turizm İşletmeciliği Bölümü öğrencilerimiz, 4. sınıf bahar yarıyılında “Gölge Yönetici” programı ile haftada 3 gün tam zamanlı olarak sektörde, bir yöneticinin yanında çalışarak karar verme süreçlerinde deneyim kazanmakta ve yönetime aktif bir şekilde katılma fırsatı yakalamaktadır. Program sayesinde öğrencilerimiz, iş hayatına ve yöneticiliğe hızlı uyum sağlamakta, özgüven, farkındalık, liderlik potansiyellerini keşfetmekte ve profesyonel iş yaşantıları için kariyerlerinin ilk adımını atmaktadırlar.
14. Üst Derece Programlara Geçiş
Programdan “Lisans” derecesi ile mezun olacak öğrenciler, başta Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı olmak üzere Turizm ve Otel İşletmeciliği, Konaklama ve Turizm İşletmeciliği, Seyahat İşletmeciliği, İşletme, Uluslararası Turizm Yönetimi, Kültürel Miras Yönetimi gibi alanlarda yüksek lisans veya doktora programlarına başvurabilir.
15. Program Yeterlilikleri (Çıktıları)
1. Turizm sektörünün temel kavramlarını, yapısını ve aktörlerini tanımlar.
2. Turizm işletmelerinin yönetim, organizasyon, pazarlama, operasyon ve finans süreçlerini açıklar ve uygular.
3. Konuk memnuniyetine odaklı, etkili iletişim ve hizmet sunumu gerçekleştirir.
4. Küresel ve yerel turizm destinasyonlarını analiz eder, kültürel miras unsurlarını yorumlar.
5. Turizmde güvenlik, hijyen ve risk yönetimi süreçlerini uygular.
6. Turizm alanındaki dijital teknolojileri, inovatif uygulamaları ve güncel trendleri etkin biçimde kullanır.
7. Alanındaki etik ilkelere ve profesyonel değerlere uygun şekilde hareket eder.
8. En az iki yabancı dili mesleki iletişim düzeyinde kullanır.
9. İnsan kaynakları yönetimi, ekip çalışması ve liderlik becerilerini etkin şekilde uygular.
10. Finansal, istatistiksel ve sayısal analiz teknikleriyle karar verme süreçlerini yönetir.
11. Bilimsel yöntem ve tekniklerle araştırma yapar, veri toplar, analiz eder ve rapor hazırlar.
12. Turizm sektöründeki gelişmeleri, güncel eğilimleri ve kriz süreçlerini değerlendirir.
13. Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini akademik ve mesleki düzeyde etkin şekilde kullanır.
14. Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir; bireysel ve mesleki gelişimi sürdürülebilir.
15. Turizm alanındaki yasal düzenlemeleri/mevzuatı, sosyal haklar, kalite kontrol ve sürdürülebilirlik ilkelerini ve temel değerleri takip eder ve uygular.
16. Program Yeterlilikleri – TYÇÇ Matrisi
Turizm İşletmeciliği Bölümü TYÇÇ – Program Çıktıları Matrisi (Görmek için tıklayınız).
17. Alan – Program Yeterlilik İlişkileri
Bulunmamaktadır.
18. Ders – Program Yeterlilik İlişkileri
Turizm İşletmeciliği Bölümü Ders – Program Yeterlilikleri Matrisi (Görmek için tıklayınız).
Turizm İşletmeciliği Bölümü 2022-2023 Müfredat Tablosu (Görmek için tıklayınız).
(Aşağıdaki tabloda yer alan derslerin üzerine tıklayarak dersin AKTS formunu görebilirsiniz)
ANTALYA BİLİM ÜNİVERSİTESİ TURİZM FAKÜLTESİ TURİZM İŞLETMECİLİĞİ BÖLÜMÜ 2025 - 2026 AKADEMİK YILI DERS MÜFREDATI (2025 - 2026 TOURISM MANAGEMENT CURRICULUM) |
|||||||||
1.YIL FRESHMEN |
|||||||||
1 Güz Dönemi Fall Semester |
Teorik Theory |
Uygulama Practical |
Kredi Credits |
AKTS ECTS |
Ön/Eş Koşul Pre / Co-requisite |
||||
TRM 1001 | Turizme Giriş Introduction to Tourism |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 1015 | Dünya Destinasyonları World Destinations |
2 | 0 | 2 | 4 | ||||
TRM 1017 | Turizmde İIetişim Stratejileri Communication Technologies in Tourism |
2 | 0 | 2 | 4 | ||||
TRM 1019 | Yenilikçi Turizm Teknolojileri Innovative Tourism Technologies |
2 | 1 | 3 | 5 | ||||
*** 201 | Alan Seçmeli Ders - Yabanci Dil I Area Elective Course- Foreign Language I |
3 | 0 | 3 | 3 | ||||
HIST 101 | Atatürk İlke ve İnkılapları I Ataturk's Principles And Revolution History I |
2 | 0 | 2 | 2 | ||||
TURK 101 | Türk Dili I Turkish Language I |
2 | 0 | 2 | 2 | ||||
TRM 1021 | İleri İngilizce I Advanced English I |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TOPLAM TOTAL |
19 | 1 | 20 | 30 | |||||
2 Bahar Dönemi Spring Semester |
Teorik Theory |
Uygulama Practical |
Kredi Credits |
AKTS ECTS |
Ön/Eş Koşul Pre / Co-requisite |
||||
TRM 1014 | Çağdaş Yönetim Yaklaşımları Contemporary Management Approaches |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 1016 | Turizmde Güvenlik, Sanitasyon ve Risk Yönetimi Safety, Sanitation, and Risk Management in Tourism |
2 | 0 | 2 | 5 | ||||
TRM 1018 | Otel Operasyon Yönetimi Lodging Operations Management |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
*** 202 | Alan Seçmeli Ders - Yabanci Dil II Area Elective Course- Foreign Language II |
3 | 0 | 3 | 3 | Ön koşul: *** 201 Yabancı Dil I Pre-requisite: *** 201 Foreign Language I |
|||
TURK 102 | Türk Dili II Turkish Language II |
2 | 0 | 2 | 2 | ||||
HIST 102 | Atatürk İlke ve İnkilapları II Ataturk's Principles And Revolution History II |
2 | 0 | 2 | 2 | ||||
TRM 1020 | İleri İngilizce II Advanced English II |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
NAE 1000 | Alan Dışı Seçmeli Ders Non-Area Elective Course |
3 | 0 | 3 | 3 | ||||
TOPLAM TOTAL |
21 | 0 | 21 | 30 | |||||
Dersler Courses |
DERS SAYISI Number of Course |
KREDİ Credits |
AKTS ECTS |
||||||
Temel Dersler Core Courses |
9 | 24 | 43 | ||||||
Genel Dersler General Courses |
4 | 8 | 8 | ||||||
Alan Seçmeli Dersler Area Elective Courses |
2 | 6 | 6 | ||||||
Alan Dışı Seçmeli Dersler Non-area Elective Courses |
1 | 3 | 3 | ||||||
1. Yıl Toplam 1st Year Total |
16 | 41 | 60 | ||||||
2.YIL SOPHOMORE |
|||||||||
3 Güz Dönemi Fall Semester |
Teorik Theory |
Uygulama Practical |
Kredi Credits |
AKTS ECTS |
Ön/Eş Koşul Pre / Co-requisite |
||||
TRM 2011 | Yiyecek ve İçecek Yönetimi Food and Beverage Management |
2 | 0 | 2 | 3 | ||||
TRM 2013 | Turizm Operasyon Yazılımları Tourism Operations Software |
0 | 3 | 2 | 4 | ||||
TRM 2015 | Pazarlama İlkeleri Principles of Marketing |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 2017 | Örgütsel Davranış Organizational Behavior |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 2019 | Finansal Muhasebe Financial Accounting |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 2021 | Kültür Rotaları Cultural Routes |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
*** 301 | Alan Seçmeli Ders - Yabanci Dil III Area Elective Course- Foreign Language III |
3 | 0 | 3 | 3 | Ön koşul: *** 202 Yabancı Dil II Pre-requisite: *** 202 Foreign Language II |
|||
TOPLAM TOTAL |
17 | 3 | 19 | 30 | |||||
4 Bahar Dönemi Spring Semester |
Teorik Theory |
Uygulama Practical |
Kredi Credits |
AKTS ECTS |
Ön/Eş Koşul Pre / Co-requisite |
||||
TRM 2012 | Sağlık Turizmi Health Tourism |
2 | 0 | 2 | 4 | ||||
TRM 2014 | Maliyet Yönetimi ve Satınalma Cost Management and Purchasing |
2 | 1 | 3 | 4 | ||||
TRM 2018 | Sürdürülebilir Turizm Sustainable Tourism |
2 | 0 | 2 | 4 | ||||
TRM 2020 | Turizm Araştırmaları ve Veri Analizi Tourism Research and Data Analysis |
1 | 2 | 3 | 5 | ||||
TRM 2022 | Staj I Internship I |
0 | 2 | 1 | 5 | ||||
CPL 101 | Kariyer Planlama Career Planning |
1 | 0 | 1 | 2 | ||||
NAE 1000 | Alan Dışı Seçmeli Ders Non-Area Elective Course |
3 | 0 | 3 | 3 | ||||
*** 302 | Alan Seçmeli Ders - Yabanci Dil IV Area Elective Course- Foreign Language IV |
3 | 0 | 3 | 3 | Ön koşul: *** 301 Yabancı Dil III Pre-requisite: ***301 Foreign Language III |
|||
TOPLAM TOTAL |
14 | 5 | 18 | 30 | |||||
Dersler Courses |
DERS SAYISI Number of Courses |
KREDİ Credits |
AKTS ECTS |
||||||
Temel Dersler Core Courses |
11 | 27 | 49 | ||||||
Genel Dersler General Courses |
1 | 1 | 2 | ||||||
Alan Seçmeli Dersler Area Elective Courses |
2 | 6 | 6 | ||||||
Alan Dışı Seçmeli Dersler Non-area Elective Courses |
1 | 3 | 3 | ||||||
2. Yıl Toplam 2nd Year Total |
15 | 37 | 60 | ||||||
3.YIL JUNIOR |
|||||||||
5 Güz Dönemi Fall Semester |
Teorik Theory |
Uygulama Practical |
Kredi Credits |
AKTS ECTS |
Ön/Eş Koşul Pre / Co-requisite |
||||
TRM 3011 | Hizmet Kalitesi ve Pazarlama Service Quality and Marketing |
2 | 0 | 2 | 4 | ||||
TRM 3013 | Yönetim Muhasebesi Managerial Accounting |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 3015 | Seyahat Endüstrisi Travel Industry |
2 | 0 | 2 | 4 | ||||
TRM 3017 | Turistik Çekicilikler ve Kültürel Miras Yönetimi Tourism Atractions and Heritage Management |
2 | 0 | 2 | 4 | ||||
TRM 3019 | Turizm Ekonomisi Tourism Economy |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 3021 | Turizmde Kriz Yönetimi Crisis Management in Tourism |
2 | 0 | 2 | 3 | ||||
TRM 4XXX | Alan Seçmeli Ders Grup -0 Area Elective Course Group -0 |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TOPLAM TOTAL |
17 | 0 | 17 | 30 | |||||
6 Bahar Dönemi Spring Semester |
Teorik Theory |
Uygulama Practical |
Kredi Credits |
AKTS ECTS |
Ön/Eş Koşul Pre / Co-requisite |
||||
TRM 3012 | İnsan Kaynakları Yönetimi Human Resources Management |
3 | 0 | 3 | 4 | ||||
TRM 3014 | Gelir Yönetimi Revenue Management |
3 | 0 | 3 | 4 | ||||
TRM 3016 | Büyük Veri Analizi ve Yapay Zeka Big Data Analysis and Artificial Intelligence |
1 | 2 | 3 | 4 | ||||
TRM 3018 | Yatırım Projeleri ve Girişimcilik Investment Projects and Entrepreneurship |
2 | 1 | 3 | 4 | ||||
TRM 3020 | Staj II Internship II |
0 | 2 | 1 | 5 | ||||
TRM 3022 | Destinasyon Yönetimi Destination Management |
2 | 0 | 2 | 4 | ||||
TRM 4XXX | Alan Seçmeli Ders Grup -0 Area Elective Course Group -0 |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TOPLAM TOTAL |
14 | 5 | 18 | 30 | |||||
Dersler Courses |
DERS SAYISI Number of Courses |
KREDİ Credits |
AKTS ECTS |
||||||
Temel Dersler Core Courses |
12 | 29 | 50 | ||||||
Genel Dersler General Courses |
0 | 0 | 0 | ||||||
Alan Seçmeli Dersler Area Elective Courses |
2 | 6 | 10 | ||||||
Alan Dışı Seçmeli Dersler Non-area Elective Courses |
0 | 0 | 0 | ||||||
3. Yıl Toplam 3rd Year Total |
14 | 35 | 60 | ||||||
4.YIL SENIOR |
|||||||||
7 Güz Dönemi Fall Semester |
Teorik Theory |
Uygulama Practical |
Kredi Credits |
AKTS ECTS |
Ön/Eş Koşul Pre / Co-requisite |
||||
TRM 4XXX | Alan Seçmeli Ders Grup -0 Area Elective Course Group -0 |
3 | 0 | 3 | 5 | Eşdeğerlilik: GRUP 1- 30 AKTS Equivalency: GROUP 1- 30 ETCS |
|||
TRM 4XXX | Alan Seçmeli Ders Grup -0 Area Elective Course Group -0 |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 4XXX | Alan Seçmeli Ders Grup -0 Area Elective Course Group -0 |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 4XXX | Alan Seçmeli Ders Grup -0 Area Elective Course Group -0 |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 4XXX | Alan Seçmeli Ders Grup -0 Area Elective Course Group -0 |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 4XXX | Alan Seçmeli Ders Grup -0 Area Elective Course Group -0 |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TOPLAM TOTAL |
18 | 0 | 18 | 30 | |||||
8 Bahar Dönemi Spring Semester |
Teorik Theory |
Uygulama Practical |
Kredi Credits |
AKTS ECTS |
Ön/Eş Koşul Pre / Co-requisite |
||||
TRM 4XXX | Alan Seçmeli Ders Grup -0 Area Elective Course Group -0 |
3 | 0 | 3 | 5 | Eşdeğerlilik: GRUP 1 - 30 AKTS Equivalency: GROUP 1- 30 ETCS |
|||
TRM 4XXX | Alan Seçmeli Ders Grup -0 Area Elective Course Group -0 |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 4XXX | Alan Seçmeli Ders Grup -0 Area Elective Course Group -0 |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 4XXX | Alan Seçmeli Ders Grup -0 Area Elective Course Group -0 |
3 | 0 | 3 | 5 | ya da GRUP 2 - 15 AKTS OR GROUP 2 - 15 ECTS |
|||
TRM 4XXX | Alan Seçmeli Ders Grup -0 Area Elective Course Group -0 |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 4XXX | Alan Seçmeli Ders Grup -0 Area Elective Course Group -0 |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TOPLAM TOTAL |
18 | 0 | 18 | 30 | |||||
Dersler Courses |
DERS SAYISI Number of Courses |
KREDİ Credits |
AKTS ECTS |
||||||
Temel Dersler Core Courses |
0 | 0 | 0 | ||||||
Genel Dersler General Courses |
0 | 0 | 0 | ||||||
Alan Seçmeli Dersler Area Elective Courses |
12 | 36 | 60 | ||||||
Alan Dışı Seçmeli Dersler Non-area Elective Courses |
0 | 0 | 0 | ||||||
4. Yıl Toplam 4th Year Total |
12 | 36 | 60 | ||||||
Alan Seçmeli Dersler Area Elective Courses |
Teorik Theory |
Uygulama Practical |
Kredi Credits |
AKTS ECTS |
|||||
Grup-0 Turizm İşletmeciliği Alan Dersler Group-0 (Tourism Management Area Electives) |
|||||||||
TRM 4155 | Grafik Tasarım Yazılımı Graphic Design Software |
1 | 2 | 2 | 5 | ||||
TRM 4157 | Kırsal Turizm Agro Tourism |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 4159 | Turizm Sosyolojisi Tourism Sociology |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 4163 | Pazar Araştırmaları Marketing Research |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 4165 | Çocuk Klübü Yönetimi Kids Club Management |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 4167 | Turizm Sektöründe Saha Araştırmaları Applied Field Research in Tourism |
1 | 2 | 2 | 5 | ||||
TRM 4169 | Turizmde Güncel Konular Curent Issues in Tourism |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 4171 | Otel İşletmelerinde Marka Yönetimi Hotel Brand Management |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 4173 | Tarihi Şehirler ve Turizm Ancient Cities and Tourism |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 4175 | Turizm Rehberliği Tourism Guidance |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 4177 | İnovasyon ve Yaratıcılık Innovation and Creativity |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 4179 | Havayolu Yönetimi Airline Management |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 4181 | Tema ve Eğlence Parkı Yönetimi Amusement and Theme Parks Management |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 4183 | Dijital Seyahat Hikayeleştirmesi ve İçerik Üretiliciliği Digital Travel Storytelling and Content Creation |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 4185 | Spor Turizmi Sports Tourism |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 4187 | Turizmde Stratejik Yönetim Strategic Management in Tourism |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 4116 | Turizm Mevzuatı Tourism Regulations |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 4154 | Anadolu Uygarlıkları Anatolian Civilizations |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 4156 | Restoran Operasyonu ve Girişimcilik Restaurant Operations and Entrepreneurship |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 4158 | Havaalanı Operasyonu Airport Operations |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 4160 | Etkinlik Yönetimi Event Management |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 4164 | Turizm Etiği Tourism Ethics |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 4168 | Odalar Bölümü Yönetimi Rooms Division Management |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 4170 | Veri Madenciliği Uygulamaları Data Mining Practices |
1 | 2 | 2 | 5 | Ön koşul: TRM 3016 Pre-requisite: TRM 3016 |
|||
TRM 4172 | Turizmde Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulamaları Customer Relationship Management Applications in Tourism |
1 | 2 | 2 | 5 | ||||
TRM 4174 | Dijital Pazarlama Digital Marketing |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 4176 | Turizmde Küçük ve Orta Büyüklükteki Girişimler Small & Medium Enterprises and Entrepreneurship in Tourism |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 4178 | Eğlence ve Rekreasyon Yönetimi Leisure and Recreation Management |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 4180 | Özel İlgi Turizmi Special Interest Tourism |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 4182 | Tüketici Davranışı Consumer Behaviour |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 4186 | Gönüllü Çalışmalar ve Toplumsal Katkı Community Engagement and Voluntary Work |
3 | 0 | 3 | 5 | ||||
TRM 4188 | Turizmde Coğrafi Bilgi Sistemi Uygulamaları Geogprahic Information Systems in Tourism |
2 | 1 | 3 | 5 | ||||
Grup-1 İşletmede Mesleki Eğitim Group-1 (Vocational Education Electives) |
|||||||||
TRMCOOP 4011 | Uluslararası Ortak Eğitim I International Cooperative Education I |
0 | 40 | 20 | 30 | ||||
TRMCOOP 4012 | Uluslararası Ortak Eğitim II International Cooperative Education II |
0 | 40 | 20 | 30 | ||||
Grup-2 İşletmede Mesleki Eğitim Group-2 (Vocational Education Electives) |
|||||||||
TRM 4250 | Gölge Yöneticilik Management Shadowing |
1 | 15 | 8 | 15 | ||||
Grup-3 Modern Diller Grup-3 Modern Languages |
|||||||||
SPA 201 | İspanyolca I Spanish I |
3 | 0 | 3 | 3 | ||||
GRM 201 | Almanca I German I |
3 | 0 | 3 | 3 | ||||
CHI 201 | Çince I Chinese I |
3 | 0 | 3 | 3 | ||||
RUS 201 | Rusça I Russian I |
3 | 0 | 3 | 3 | ||||
SPA 202 | İspanyolca II Spanish II |
3 | 0 | 3 | 3 | ||||
GRM 202 | Almanca II German II |
3 | 0 | 3 | 3 | ||||
CHI 202 | Çince II Chinese II |
3 | 0 | 3 | 3 | ||||
RUS 202 | Rusça II Russian II |
3 | 0 | 3 | 3 | ||||
SPA 301 | İspanyolca III Spanish III |
3 | 0 | 3 | 3 | ||||
GRM 301 | Almanca III German III |
3 | 0 | 3 | 3 | ||||
CHI 301 | Çince III Chinese III |
3 | 0 | 3 | 3 | ||||
RUS301 | Rusça III Russian III |
3 | 0 | 3 | 3 | ||||
SPA 302 | İspanyolca IV Spanish IV |
3 | 0 | 3 | 3 | ||||
GRM 302 | Almanca IV German IV |
3 | 0 | 3 | 3 | ||||
CHI 302 | Çince IV Chinese IV |
3 | 0 | 3 | 3 | ||||
RUS 302 | Rusça IV Russian IV |
3 | 0 | 3 | 3 | ||||
ALINAN DERS SAYISI VE KREDİ TOPLAMI NUMBER OF COURSES TAKEN AND TOTAL CREDITS |
DERS SAYISI Number of Courses |
KREDİ Credits |
AKTS ECTS |
||||||
57 | 149 | 240 | |||||||
Form No: GM-FR-0006 Yayın Tarihi:03.05.2018 Değ.Tarihi: Değ.No:0 |
20. Ders İçerikleri
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Ders İçeriği |
TRM 1001 |
Turizme Giriş |
Bu ders, turizmin temel kavramlarını, tarihsel gelişimini ve sektörün ekonomik, sosyal ve kültürel etkilerini ele alır. Turizm çeşitleri, turist tipolojileri, turizm arz ve talep unsurları ile turizmin toplum ve çevre üzerindeki yansımaları incelenir. Öğrenciler, turizmin çok yönlü yapısını kavrayarak sektöre giriş düzeyinde genel bir bakış açısı kazanır. |
TRM 1015 |
Dünya Destinasyonları |
Dünya turizm destinasyonlarının coğrafi, kültürel ve ekonomik özelliklerini inceleyen bu ders, Avrupa, Amerika, Asya, Afrika ve Okyanusya’daki önemli turistik bölgeleri kapsar. Cazibe merkezleri, ulaşım ve konaklama altyapıları da değerlendirilir. Öğrenciler, küresel destinasyonları karşılaştırma, pazar trendlerini analiz etme ve turistik çekiciliklerin planlanması konusunda bilgi sahibi olur. |
TRM 1017 |
Turizmde İIetişim Stratejileri |
Bu ders, turizm sektöründe kullanılan iletişim teknikleri ve stratejilerini inceler. Kurumsal iletişim, kriz iletişimi, dijital ve sosyal medya yönetimi, halkla ilişkiler ve müşteriyle etkileşim yöntemleri üzerinde durulur. Öğrenciler, farklı paydaşlarla etkili iletişim kurma ve marka imajı yönetme becerisi geliştirir. |
TRM 1019 |
Yenilikçi Turizm Teknolojileri |
Turizm endüstrisinde dijitalleşme sürecinde kullanılan yeni nesil teknolojilerin tanıtılması amaçlanır. Sanal gerçeklik, artırılmış gerçeklik, yapay zeka, büyük veri, blok zinciri ve mobil uygulamalar gibi yenilikçi araçlar ele alınır. Öğrenciler, bu teknolojilerin müşteri deneyimi, operasyonel verimlilik ve rekabet avantajı üzerindeki etkilerini analiz eder. |
TRM 1014 |
Çağdaş Yönetim Yaklaşımları |
Yönetim teorilerinin tarihsel gelişimi ve çağdaş yaklaşımların turizm sektöründeki uygulamaları ele alınır. Toplam kalite yönetimi, yalın yönetim, stratejik yönetim, değişim yönetimi ve çevik yönetim gibi güncel yönetim modelleri üzerinde durulur. Öğrenciler, farklı yönetim felsefelerini değerlendirerek organizasyonel verimliliği artırmaya yönelik bilgi ve beceri kazanır. |
TRM 1016 |
Turizmde Güvenlik, Sanitasyon ve Risk Yönetimi |
Ders, turizm işletmelerinde güvenlik, hijyen, sanitasyon standartları ve risk yönetimini kapsar. Kriz senaryoları, doğal afetler, salgınlar, güvenlik protokolleri ve risk azaltma stratejileri ele alınır. Öğrenciler, misafir güvenliğini sağlama, riskleri önceden tahmin etme ve etkin yönetim planları geliştirme becerisi edinir. |
TRM 1018 |
Otel Operasyon Yönetimi |
Konaklama işletmelerinde önbüro, kat hizmetleri, yiyecek-içecek ve teknik servis operasyonları incelenir. Otel işletmelerinin günlük işleyişi, departmanlar arası koordinasyon ve misafir memnuniyetine yönelik uygulamalar üzerinde durulur. Öğrenciler, operasyon yönetiminin etkinliği ve verimliliğini artıracak beceriler kazanır. |
TRM 2011 |
Yiyecek ve İçecek Yönetimi |
Bu ders, otel ve restoran işletmelerinde yiyecek-içecek hizmetlerinin planlanması, üretimi ve sunum süreçlerini inceler. Menü planlama, satın alma, stok yönetimi, maliyet kontrolü, servis yöntemleri ve kalite standartları üzerinde durulur. Öğrenciler, yiyecek-içecek hizmetlerinde yönetimsel kararlar alabilecek bilgiye sahip olur. |
TRM 2013 |
Turizm Operasyon Yazılımları |
Turizm işletmelerinde kullanılan yazılım sistemleri ve teknolojileri ele alınır. Rezervasyon sistemleri, müşteri ilişkileri yönetimi yazılımları, kanal yönetimi araçları ve veri analiz yazılımları üzerinde durulur. Öğrenciler, operasyonel süreçleri dijital araçlarla yönetme ve verimlilik sağlama becerisi kazanır. |
TRM 2015 |
Pazarlama İlkeleri |
Pazarlamanın temel kavramları, pazarlama karması, tüketici davranışı ve hizmet pazarlaması ilkeleri incelenir. Turizm sektöründe pazarlamanın özellikleri, hedef pazar belirleme, konumlandırma ve rekabet stratejileri üzerinde durulur. Öğrenciler, pazarlama süreçlerini turizm sektörü bağlamında uygulamayı öğrenir. |
TRM 2017 |
Örgütsel Davranış |
Ders, turizm işletmelerinde bireylerin ve grupların davranışlarını anlamaya yönelik konuları kapsar. Motivasyon, liderlik, grup dinamikleri, örgüt kültürü, çatışma yönetimi ve iletişim konuları işlenir. Öğrenciler, çalışan davranışlarını analiz ederek etkin insan yönetimi becerileri kazanır. |
TRM 2019 |
Finansal Muhasebe |
Muhasebenin temel kavramları, finansal tabloların hazırlanması ve yorumlanması ele alınır. Gelir tablosu, bilanço ve nakit akış tabloları incelenerek turizm işletmelerinde finansal raporlama süreçleri üzerinde durulur. Öğrenciler, finansal bilgileri doğru yorumlama ve karar süreçlerine entegre etme becerisi edinir. |
TRM 2021 |
Kültür Rotaları |
Bu ders, kültürel mirasın korunması ve turizme kazandırılmasına yönelik kültür rotalarının planlanmasını ve yönetimini kapsar. UNESCO Dünya Mirası Listesi’ndeki destinasyonlar, inanç rotaları, gastronomi yolları ve tarihi şehirler incelenir. Öğrenciler, kültür rotalarının tasarımı, sürdürülebilirliği ve pazarlanması konusunda bilgi edinir. |
TRM 2012 |
Sağlık Turizmi |
Sağlık turizminin kapsamı, çeşitleri ve gelişim dinamikleri ele alınır. Termal turizm, medikal turizm, spa ve wellness turizmi konuları incelenir. Öğrenciler, sağlık turizminin ulusal ve uluslararası pazarlardaki önemini kavrayarak sektörün ekonomik ve sosyal boyutlarını analiz eder. |
TRM 2014 |
Maliyet Yönetimi ve Satınalma |
Turizm işletmelerinde maliyet yönetimi, bütçeleme, fiyatlandırma ve satın alma süreçleri incelenir. Girdi maliyetlerinin kontrolü, tedarikçi seçimi, sözleşme yönetimi ve verimlilik artırıcı yöntemler üzerinde durulur. Öğrenciler, maliyet odaklı karar alma ve satın alma süreçlerini etkin şekilde yönetme becerisi kazanır. |
TRM 2018 |
Sürdürülebilir Turizm |
Turizmin çevresel, ekonomik ve sosyo-kültürel boyutları sürdürülebilirlik perspektifinden değerlendirilir. Yeşil otel uygulamaları, ekoturizm, karbon ayak izi, sürdürülebilir işletme modelleri ve politika yaklaşımları incelenir. Öğrenciler, turizmin sürdürülebilir gelişimine katkı sağlayacak bilgi ve farkındalık kazanır. |
TRM 2020 |
Turizm Araştırmaları ve Veri Analizi |
Bu ders, turizm araştırmalarının yöntemlerini ve veri analizi tekniklerini öğretir. Nitel ve nicel araştırma yöntemleri, anket tasarımı, veri toplama ve SPSS gibi yazılımlarla analiz süreçleri incelenir. Öğrenciler, akademik ve sektörel araştırmalarda veri temelli karar verme becerisi kazanır. |
TRM 2022 |
Staj I |
Öğrencilerin turizm sektöründe edindikleri teorik bilgileri uygulama fırsatı bulmalarını amaçlayan bu ders, zorunlu staj uygulamasını kapsar. Öğrenciler, otel, seyahat acentesi veya gastronomi işletmelerinde saha deneyimi kazanır. Staj sonunda, sektörün işleyişini analiz etme ve mesleki becerilerini geliştirme imkânı elde ederler. |
TRM 3011 |
Hizmet Kalitesi ve Pazarlama |
Hizmet sektöründe kalite yönetimi, müşteri memnuniyeti, hizmet standartları ve hizmet pazarlaması stratejileri incelenir. Öğrenciler, hizmet kalitesini ölçme, geliştirme ve müşteri sadakatini artırma yollarını öğrenir. |
TRM 3013 |
Yönetim Muhasebesi |
Yönetim muhasebesinin temel kavramları, maliyet analizi, bütçeleme ve performans ölçüm yöntemleri ele alınır. Öğrenciler, turizm işletmelerinde yönetim kararlarına destek sağlayacak muhasebe bilgilerini kullanmayı öğrenir. |
TRM 3015 |
Seyahat Endüstrisi |
Seyahat acenteleri, tur operatörleri ve online platformların işleyişi ele alınır. Paket turların hazırlanması, satış ve dağıtım kanalları, tur planlama ve müşteri ilişkileri incelenir. Öğrenciler, seyahat endüstrisinin dinamiklerini ve iş modellerini kavrar. |
TRM 3017 |
Turistik Çekicilikler ve Kültürel Miras Yönetimi |
Doğal, tarihi ve kültürel çekiciliklerin korunması ve yönetimi dersin temel konusudur. Kültürel miras alanlarının sürdürülebilir turizme kazandırılması, ziyaretçi yönetimi ve kültürel mirasın tanıtımı üzerinde durulur. Öğrenciler, miras yönetimi ve destinasyon çekiciliğini artırma konusunda bilgi edinir. |
TRM 3019 |
Turizm Ekonomisi |
Turizmin ekonomik etkileri, turizm gelirleri, istihdam, döviz kazancı ve yatırım ilişkileri incelenir. Turizm arz-talep dengesi, fiyatlandırma ve ekonomik sürdürülebilirlik ele alınır. Öğrenciler, turizm ekonomisinin ulusal ve küresel boyutlarını analiz eder. |
TRM 3021 |
Turizmde Kriz Yönetimi |
Turizmde krizlerin nedenleri, türleri ve yönetim stratejileri ele alınır. Doğal afetler, politik istikrarsızlık, salgınlar ve güvenlik krizlerine karşı alınacak önlemler üzerinde durulur. Öğrenciler, kriz dönemlerinde riskleri azaltacak ve işletme sürekliliğini sağlayacak yöntemler öğrenir. |
TRM 3012 |
İnsan Kaynakları Yönetimi |
İnsan kaynakları planlaması, iş analizi, işe alım, eğitim, performans değerlendirme ve motivasyon süreçleri ele alınır. Öğrenciler, turizm işletmelerinde insan kaynağını etkin şekilde yönetme becerisi kazanır. |
TRM 3014 |
Gelir Yönetimi |
Otel ve turizm işletmelerinde gelir yönetimi stratejileri incelenir. Rezervasyon sistemleri, fiyatlandırma, talep tahmini, oda envanteri yönetimi ve verimlilik artırıcı teknikler ele alınır. Öğrenciler, gelir yönetimi araçlarını kullanarak işletme kârlılığını optimize etmeyi öğrenir. |
TRM 3016 |
Büyük Veri Analizi ve Yapay Zeka |
Turizm işletmelerinde büyük verinin toplanması, analizi ve yapay zekâ uygulamalarının kullanımı ele alınır. Talep tahmini, müşteri davranışı analizi ve kişiselleştirilmiş hizmetler konuları işlenir. Öğrenciler, veri temelli karar alma becerileri kazanır. |
TRM 3018 |
Yatırım Projeleri ve Girişimcilik |
Turizm sektöründe yatırım planlaması, fizibilite çalışmaları ve girişimcilik süreçleri incelenir. Öğrenciler, yeni iş fikirlerini geliştirme, iş planı hazırlama ve finansal analiz yapma becerisi kazanır. |
TRM 3020 |
Staj II |
Öğrencilerin ikinci staj sürecinde sektör deneyimlerini derinleştirmeleri hedeflenir. Öğrenciler, üst düzey operasyonel süreçlere katılım sağlayarak sektörde profesyonel becerilerini güçlendirir. |
TRM 3022 |
Destinasyon Yönetimi |
Destinasyonların planlanması, pazarlanması ve sürdürülebilir yönetimi bu dersin kapsamındadır. Turizm örgütleri, kamu-özel iş birlikleri, marka destinasyon oluşturma ve destinasyon rekabetçiliği üzerinde durulur. Öğrenciler, destinasyon yönetimi stratejilerini geliştirmeyi öğrenir. |
TRM 4155 |
Grafik Tasarım Yazılımı |
Turizm işletmelerinde tanıtım ve pazarlamada kullanılan grafik tasarım yazılımları öğretilir. Öğrenciler, görsel iletişim tasarımı ve içerik üretimi becerisi kazanır. |
TRM 4157 |
Kırsal Turizm |
Kırsal turizmin gelişim dinamikleri, ekoturizm ve agro-turizm örnekleri incelenir. Öğrenciler, kırsal alanlarda turizm geliştirme stratejilerini analiz eder. |
TRM 4159 |
Turizm Sosyolojisi |
Turizmin sosyal etkileri, turist-yerel halk ilişkileri, kültürel değişim ve toplumsal algılar ele alınır. Öğrenciler, turizmi sosyolojik perspektifle değerlendirme becerisi kazanır. |
TRM 4163 |
Pazar Araştırmaları |
Pazar araştırma yöntemleri, anket tasarımı, veri toplama ve analiz süreçleri incelenir. Öğrenciler, turizm pazar trendlerini ölçümleme ve stratejik karar alma süreçlerine veri sağlamayı öğrenir. |
TRM 4165 |
Çocuk Klübü Yönetimi |
Bu ders, otellerde ve tatil köylerinde çocuk kulübü yönetimini kapsar. Animasyon programları, güvenlik, pedagojik ilkeler ve müşteri memnuniyeti konuları ele alınır. Öğrenciler, çocuk dostu hizmet tasarlamayı öğrenir. |
TRM 4167 |
Turizm Sektöründe Saha Araştırmaları |
Turizm sektöründe saha araştırmalarının planlanması, uygulanması ve raporlanması öğretilir. Öğrenciler, sahadan veri toplama ve değerlendirme becerisi kazanır. |
TRM 4169 |
Turizmde Güncel Konular |
Turizm sektöründeki güncel trendler, krizler, teknolojik gelişmeler ve tüketici eğilimleri incelenir. Öğrenciler, güncel gelişmeleri takip etme ve yorumlama becerisi kazanır. |
TRM 4171 |
Otel İşletmelerinde Marka Yönetimi |
Marka oluşturma, konumlandırma ve marka sadakati süreçleri turizm işletmeleri bağlamında incelenir. Öğrenciler, marka değerini artırma ve sürdürülebilir marka stratejileri geliştirme becerisi kazanır. |
TRM 4173 |
Tarihi Şehirler ve Turizm |
Tarihi şehirlerin turizm açısından değerlendirilmesi, korunması ve yönetimi ele alınır. Öğrenciler, kültürel mirasın turizme entegrasyonunu öğrenir. |
TRM 4175 |
Turizm Rehberliği |
Turizm rehberliğinin işlevleri, mesleki standartlar, iletişim teknikleri ve yasal çerçeveleri incelenir. Öğrenciler, rehberlik mesleğinin sektördeki önemini kavrar. |
TRM 4177 |
İnovasyon ve Yaratıcılık |
Turizm sektöründe inovatif yaklaşımlar ve yaratıcı iş modelleri ele alınır. Öğrenciler, yeni fikirler geliştirme ve inovatif çözümler üretme becerisi kazanır. |
TRM 4179 |
Havayolu Yönetimi |
Havayolu taşımacılığının yapısı, havayolu şirketlerinin işleyişi ve havacılık sektörü analiz edilir. Öğrenciler, havayolu yönetimi süreçlerini kavrar. |
TRM 4181 |
Tema ve Eğlence Parkı Yönetimi |
Tema ve eğlence parklarının planlanması, işletilmesi ve pazarlanması ele alınır. Öğrenciler, rekreasyon yönetimi ve ziyaretçi memnuniyeti konularında bilgi edinir. |
TRM 4183 |
Dijital Seyahat Hikayeleştirmesi ve İçerik Üretiliciliği |
Turizm tanıtımında dijital hikâyeleştirme teknikleri, sosyal medya içerik üretimi ve görsel iletişim yöntemleri ele alınır. Öğrenciler, dijital platformlarda etkili turizm içerikleri üretir. |
TRM 4185 |
Spor Turizmi |
Spor etkinliklerinin turizmle ilişkisi, mega etkinlikler, spor destinasyonları ve tesis yönetimi konuları işlenir. Öğrenciler, spor turizmi planlama ve pazarlama becerisi kazanır. |
TRM 4187 |
Turizmde Stratejik Yönetim |
Stratejik yönetim süreçleri, turizm işletmelerinde uygulanan stratejik planlama ve rekabet avantajı geliştirme yöntemleri incelenir. Öğrenciler, stratejik karar alma becerisi kazanır. |
TRM 4116 |
Turizm Mevzuatı |
Turizm sektörünü düzenleyen ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler bu dersin kapsamındadır. Turizm teşvikleri, konaklama işletmeleri yönetmelikleri, seyahat acenteleri ve rehberlik mevzuatı ele alınır. Öğrenciler, sektördeki hukuki düzenlemeleri öğrenerek işletmelerin yasal uyumunu sağlama becerisi kazanır. |
TRM 4154 |
Anadolu Uygarlıkları |
Bu ders, Anadolu coğrafyasında tarih boyunca gelişmiş uygarlıkları ve bu uygarlıkların günümüz turizmine katkılarını inceler. Hititler, Frigler, Lidyalılar, Roma ve Bizans dönemleri, Selçuklu ve Osmanlı mirası işlenir. Öğrenciler, Anadolu’nun kültürel mirasını turizm bağlamında değerlendirme yetkinliği kazanır. |
TRM 4156 |
Restoran Operasyonu ve Girişimcilik |
Restoran işletmeciliğinde operasyonel süreçler, menü tasarımı, personel yönetimi, maliyet kontrolü ve müşteri deneyimi ele alınır. Ayrıca girişimcilik perspektifinden restoran kurma, iş planı hazırlama ve finansman yöntemleri işlenir. Öğrenciler, restoran işletmelerinde operasyonel beceri ve girişimcilik vizyonu kazanır. |
TRM 4158 |
Havaalanı Operasyonu |
Havaalanı yönetimi, operasyonel süreçler ve yolcu hizmetleri bu dersin temel konularıdır. Terminal operasyonları, güvenlik, lojistik, havacılık otoriteleri ile koordinasyon ve hizmet kalitesi ele alınır. Öğrenciler, havaalanı işletmelerinin karmaşık yapısını analiz ederek yönetimsel beceriler geliştirir. |
TRM 4160 |
Etkinlik Yönetimi |
Etkinlik planlama, organizasyon, bütçeleme, lojistik ve pazarlama süreçleri incelenir. Kongre, fuar, festival ve spor etkinlikleri örnekleri üzerinden uygulamalı çalışmalar yapılır. Öğrenciler, etkinlik yönetiminin turizmdeki önemini kavrayarak planlama ve uygulama becerisi kazanır. |
TRM 4164 |
Turizm Etiği |
Turizmde etik ilkeler, sosyal sorumluluk, sürdürülebilirlik ve turizm çalışanlarının mesleki etik davranışları ele alınır. Öğrenciler, etik sorunları analiz ederek sektörde sorumlu kararlar alma becerisi kazanır. |
TRM 4168 |
Odalar Bölümü Yönetimi |
Konaklama işletmelerinde odalar bölümünün yapısı, işleyişi ve yönetimsel süreçleri bu dersin kapsamındadır. Temizlik, bakım, güvenlik, müşteri taleplerine yanıt verme ve kalite standartları üzerinde durulur. Öğrenciler, odalar bölümünü etkin şekilde yönetme becerisi kazanır. |
TRM 4170 |
Veri Madenciliği Uygulamaları |
Veri madenciliği teknikleri ve turizm sektöründe kullanımları incelenir. Büyük veri analizleri, müşteri segmentasyonu, talep tahmini ve karar destek sistemleri ele alınır. Öğrenciler, veri madenciliğini kullanarak stratejik kararlar alma becerisi kazanır. |
TRM 4172 |
Turizmde Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulamaları |
Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) sistemleri, müşteri sadakati, geri bildirim yönetimi ve dijital CRM araçları incelenir. Öğrenciler, müşteri ilişkilerini yönetme ve kişiselleştirilmiş hizmet sunma becerisi kazanır. |
TRM 4174 |
Dijital Pazarlama |
Dijital pazarlama stratejileri, sosyal medya yönetimi, SEO, SEM ve çevrim içi reklamcılık konuları ele alınır. Öğrenciler, turizm sektöründe dijital platformları etkin kullanma becerisi kazanır. |
TRM 4176 |
Turizmde Küçük ve Orta Büyüklükteki Girişimler |
KOBİ’lerin turizm sektöründeki rolü, iş modelleri, finansal kaynaklara erişim ve sürdürülebilirlik stratejileri işlenir. Öğrenciler, KOBİ yönetimi ve girişimcilik perspektifi kazanır. |
TRM 4178 |
Eğlence ve Rekreasyon Yönetimi |
Rekreasyon türleri, eğlence tesisleri, turistik aktiviteler ve müşteri memnuniyeti yönetimi incelenir. Öğrenciler, rekreasyon programları tasarlama ve yönetme becerisi edinir. |
TRM 4180 |
Özel İlgi Turizmi |
Doğa, macera, gastronomi, inanç, sağlık ve kültürel miras turizmi gibi özel ilgi turizmi türleri ele alınır. Öğrenciler, özel ilgi turizmi ürünlerini geliştirme ve pazarlama konusunda bilgi edinir. |
TRM 4182 |
Tüketici Davranışı |
Tüketicilerin karar alma süreçleri, algı, motivasyon, kültür ve sosyal etkiler bağlamında incelenir. Öğrenciler, turizm tüketicilerinin davranışlarını analiz etme becerisi kazanır. |
TRM 4186 |
Gönüllü Çalışmalar ve Toplumsal Katkı |
Sosyal sorumluluk projeleri, gönüllülük faaliyetleri ve turizmin toplumsal katkısı ele alınır. Öğrenciler, toplumsal duyarlılık kazanarak sektörde sosyal fayda yaratma becerisi edinir. |
TRM 4188 |
Turizmde Coğrafi Bilgi Sistemi Uygulamaları |
CBS teknolojilerinin turizm planlamasında ve destinasyon yönetiminde kullanımı işlenir. Haritalama, rota planlama ve veri analiz uygulamaları incelenir. Öğrenciler, CBS araçlarını turizm alanında kullanma becerisi kazanır. |
TRMCOOP 4011 |
Uluslararası Ortak Eğitim I |
Öğrenciler, turizm sektöründe uluslararası iş deneyimi kazanır. Farklı kültürlerde çalışma, yabancı dil kullanımı ve uluslararası standartları öğrenme imkânı sağlanır. |
TRMCOOP 4012 |
Uluslararası Ortak Eğitim II |
İkinci aşamada öğrencilerin uluslararası deneyimlerini derinleştirmeleri hedeflenir. Öğrenciler, sektörün küresel boyutunu tanıyarak uluslararası iş becerilerini geliştirir. |
TRM 4250 |
Gölge Yöneticilik |
Bu ders, öğrencilerin turizm işletmelerinde deneyimli yöneticilerin yanında gözlem yaparak öğrenmelerini sağlar. Öğrenciler, karar alma süreçlerini ve liderlik becerilerini yerinde gözlemleyerek yönetimsel yetkinlik kazanır. |