ANTALYA BÄ°LÄ°M ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° LÄ°SANSÜSTÜ EĞİTÄ°M ENSTÄ°TÜSÜ
Ä°ÅžLETME TEZSÄ°Z –TÜRKÇE YÜKSEK LÄ°SANS PROGRAMI DERS BÄ°LGÄ° PAKETÄ°
1. Program Dili
Türkçe
2. Program Süresi
1,5 Yıl, 3 Yarıyıl
3. Program Azami Süresi
1,5 Yıl, 3 Yarıyıl
4. Bölüm BaÅŸkanı
Prof. Dr. Sefa ÇETÄ°N
5. Tarihçe
6. Kazanılan Derece
Tezsiz Yüksek Lisans Diploması
7. Kabul ve Kayıt Koşulları
YükseköÄŸrenim kurumları yüksek lisans programlarına yalnız ALES puanı ile ÖÄŸrenci kabul edebileceÄŸi gibi ALES puanına ek olarak lisans not ortalaması,yazılı olarak yapılacak bilimsel deÄŸerlendirme ve/veya mülakat sonucunu da deÄŸerlendirmeye alabilir.
8. Önceki ÖÄŸrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar
9. Sınavlar, Ölçme ve DeÄŸerlendirme
10. Mezuniyet Koşulları
Tez sınavında baÅŸarılı olmak ve senato tarafından belirlenen mezuniyet için gerekli diÄŸer koÅŸulları da saÄŸlamak kaydıyla,yüksek lisans tezinin ciltlenmiÅŸ en az üç kopyasını tez sınavına giriÅŸ tarihinden itibaren 1 ay içinde ilgili enstitüye teslim eden ve tezi ÅŸekil yönünden uygun bulunan yüksek lisans öÄŸrencisine tezli yüksek lisans diploması verilir.
11. Çift Ana Dal
Bulunmamaktadır.
12. Yan Dal
Bulunmamaktadır.
13. Mezun İstihdam Olanakları
14. Üst Derece Programlara GeçiÅŸ
15. Program Yeterlilikleri ( Çıktıları)
Pratik Bilgi ve Uygulama: ÖÄŸrenciler, iÅŸletme teorilerini pratikte uygulama yeteneÄŸi geliÅŸtirirler.
Kapsamlı İşletme Bilgisi: Farklı işletme alanlarında geniş bir bilgi temeli edinirler (pazarlama, finans, insan kaynakları vb.).
Analitik Beceriler: Verileri analiz etme ve iÅŸ kararlarını destekleyen bilgiler çıkarma yeteneÄŸi kazanırlar.
Ä°letiÅŸim Yetenekleri: Yazılı ve sözlü iletiÅŸim becerilerini güçlendirirler, etkili sunum yapma yeteneÄŸi geliÅŸtirirler.
Problem Çözme: Ä°ÅŸletme sorunlarına yaratıcı ve stratejik çözümler geliÅŸtirme yeteneÄŸi kazanırlar.
Proje Yönetimi: Proje planlama, yürütme ve deÄŸerlendirme konularında bilgi ve deneyim kazanırlar.
Takım Çalışması: Ekip içinde etkili bir ÅŸekilde çalışma becerilerini geliÅŸtirirler.
Etik Bilinç: Ä°ÅŸletme pratiÄŸinde etik ilkeleri anlama ve uygulama yeteneÄŸi kazanırlar.
Kariyer Hazırlığı: Mezunlar, profesyonel kariyerlerine yönelik gerekli becerileri edinirler.
Liderlik ve Yönetim Becerileri: Yönetim ve liderlik yeteneklerini geliÅŸtirme fırsatı bulurlar.
16. Program Yeterlilikleri – TYÇÇ Matrisi
Temel Alan |
Program Yeterlilikleri |
Ulusal Yeterlilik |
|||||||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
||||||||||||||||
Bilgi |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Bilgi |
||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
Beceriler |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Beceriler |
||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliÄŸi |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliÄŸi |
Yetkinlikler |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Alana Özgü Yetkinlik |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Alana Özgü Yetkinlik |
||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
Form No: ÜY-FR-1102 Yayın Tarihi:07.10.2024 DeÄŸ. No: 0 DeÄŸ. Tarihi: - |
17. Alan-Program Yeterlilik Ä°liÅŸkisi
Ä°ÅŸletme Bölümü Tezsiz Yüksek Lisans Programı ( Türkçe) Alan-Program Yeterlilik Ä°liÅŸkisi Matrisi |
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NO |
Alan Yeterlilikleri |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
1 |
Bir iÅŸ veya öÄŸrenme alanında fikirlerin oluÅŸturulmasına veya alana özgü mesleki süreçlerin geliÅŸtirilmesine temel teÅŸkil edebilecek uzmanlık bilgisine sahiptir. |
x |
x |
x |
|
|
x |
|
|
x |
|
2 |
Bir öÄŸrenme alanı ve bunun etkileÅŸim içinde olduÄŸu diÄŸer alanlara ait bilgileri eleÅŸtirebilecek düzeyde farkındalığa sahiptir. |
|
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Farklı alanlardaki bilgileri bütünleÅŸtirerek bir iÅŸ veya öÄŸrenme alanına özgü proje |
x |
|
|
|
|
x |
|
|
x |
|
4 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliÅŸtirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
x |
|
|
|
x |
|
|
|
x |
x |
5 |
Belirlenen stratejik hedeflere ulaşılmasını temin etmek üzere içinde yer aldığı ekiplerin mesleki bilgi ve uygulama becerilerinin geliÅŸtirilmesi için katkı verir. |
x |
|
|
|
|
|
x |
|
x |
x |
6 |
Alanında sahip olduÄŸu bilgi ve becerileri eleÅŸtirel bir yaklaşımla deÄŸerlendirir, öÄŸrenme gereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öÄŸrenme anlayışına sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
7 |
Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletiÅŸim kurar ve bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
Alanına özgü biliÅŸim teknolojilerini ileri üstü düzeyde kullanır. |
|
|
x |
|
|
|
|
|
x |
|
9 |
Alanıyla ilgili güncel geliÅŸmeleri ve çalışmaları, nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak alanda uzman veya uzman olmayan gruplara sistemli bir biçimde aktarır. |
|
|
|
x |
|
|
|
|
x |
x |
10 |
Alanıyla ilgili verilerin toplanması, analiz edilmesi ve sonuçlarının duyurulması aÅŸamalarında bilimsel, toplumsal ve etik ilke ve deÄŸerlere uygun davranır. |
|
|
x |
|
|
|
|
x |
x |
|
11 |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle sosyal iliÅŸkileri ve bu iliÅŸkilerle ilgili normları eleÅŸtirel bir bakış açısıyla inceler. |
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
12 |
Temel insan hakları, kültürel ve evrensel deÄŸerler, sosyal adalet ve çevre konularında toplumun bilinçlenmesi için sorumluluk alır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
13 |
SaÄŸlıklı yaÅŸam için gerekli tutum ve davranışlarına sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14 |
Ülkesinin sahip olduÄŸu ve içinde yaÅŸadığı toplumun itibar ettiÄŸi deÄŸerleri benimseyerek sosyal iliÅŸkilerini düzenler. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15 |
Ülkesinin stratejik önceliklerini göz önünde tutarak sosyal ve ekonomik sorunlara çözüm getirecek ileri üstü düzeyde bilgi, beceri, tutum ve davranışlara sahiptir. |
|
|
|
|
x |
|
|
|
x |
|
16 |
Tutum ve davranışlarında toplumun örf ve adetlerini, kendine özgü özelliklerini ve milli kültürünü önceler. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18. Ders-Program Yeterlilikleri Ä°liÅŸkisi
1. Sınıf Güz Dönemi |
|||||||||||
Dersler |
Program Yeterlilikleri |
||||||||||
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
ISL 719 |
Scientific Research Methods and Ethics (Bilimsel AraÅŸtırma Yöntemleri ve Etik) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ISL 7XX |
Seçmeli |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ISL 7XX |
Seçmeli |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ISL 7XX |
Seçmeli |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ISL 7XX |
Seçmeli |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Sınıf Bahar Dönemi |
|||||||||||
Dersler |
Program Yeterlilikleri |
||||||||||
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
ISL 7XX |
Seçmeli |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ISL 7XX |
Seçmeli |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ISL 7XX |
Seçmeli |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ISL 7XX |
Seçmeli |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ISL 7XX |
Seçmeli |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Sınıf Güz Dönemi |
|||||||||||
Dersler |
Program Yeterlilikleri |
||||||||||
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
ISL 790 |
Graduate Project (Yüksek Lisans Projesi) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alan Ä°çi Seçmeli Dersler |
|||||||||||
Dersler |
Program Yeterlilikleri |
||||||||||
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
ISL 704 |
Stratejik Yönetim (Strategic Management) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ISL 705 |
Yönetim ve Organizasyon (Management and Organization) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ISL 710 |
Muhasebe Denetimi (Accounting Audit) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ISL 711 |
Yönetim Muhasebesi (Managerial Accounting) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ISL 716 |
Marka Yönetimi (Brand Management) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ISL 771 |
Export Import Management (Ä°thalat Ä°hracat Yönetimi) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ISL 752 |
Consumer Behaviour (Tüketici Davranışları) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ISL 761 |
Industrial and Organizational Psychology (Endüstri ve Örgüt Psikolojisi) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ISL 706 |
Human Resources Management ( Ä°nsan Kaynakları Yönetimi) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pazarlama Yönetimi (Marketing Management) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ISL 759 |
Stratejik Liderlik ve Yönetim Becerileri (Strategic Leadership and Management Skills) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ISL 758 |
Örgütsel Davranış (Organizational Behavior) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Form No: ÜY-FR-1104 Yayın Tarihi:18.10.2024 DeÄŸ. No: 0 DeÄŸ. Tarihi: - |
Ä°ÅŸletme (Tezsiz - Türkçe) |
|||||
Dönem - 1 |
|
|
|
|
|
KOD |
Dersin Adı |
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
ISL 719 |
Bilimsel AraÅŸtırma Yöntemleri ve Etik (Scientific Research Methods and Ethics) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 7XX |
Seçmeli |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 7XX |
Seçmeli |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 7XX |
Seçmeli |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 7XX |
Seçmeli |
3 |
0 |
3 |
6 |
TOPLAM |
|
|
15 |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
Dönem - 2 |
|
|
|
|
|
KOD |
Dersin Adı |
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
ISL 7XX |
Seçmeli |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 7XX |
Seçmeli |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 7XX |
Seçmeli |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 7XX |
Seçmeli |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 7XX |
Seçmeli |
3 |
0 |
3 |
6 |
TOPLAM |
|
|
15 |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
Dönem - 3 |
|
|
|
|
|
KOD |
Dersin Adı |
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
ISL 790 |
Yüksek Lisans Projesi (Graduate Project) |
0 |
1 |
1 |
30 |
TOPLAM |
|
|
1 |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
Seçmeli Ders Havuzu |
|||||
KOD |
Dersin Adı |
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
ISL 701 |
Finansal Muhasebe (Financial Accounting) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 702 |
Finansal Yönetim (Financial Management) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 703 |
Pazarlama Yönetimi (Marketing Management) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 704 |
Stratejik Yönetim (Strategic Management) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 705 |
Yönetim ve Organizasyon (Management and Organization) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 706 |
Ä°nsan Kaynakları Yönetimi (Human Resources Management) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 710 |
Muhasebe Denetimi (Accounting Audit) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 711 |
Yönetim Muhasebesi (Managerial Accounting) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 712 |
Satış Yönetimi (Sales Management) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 713 |
Uluslararası Pazarlama (International Marketing) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 714 |
Stratejik Pazarlama (Strategic Marketing) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 715 |
Turizm Pazarlaması (Tourism Marketing) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 716 |
Marka Yönetimi (Brand Management) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 717 |
İşletmelerde Bilgisayar Uygulamaları (Computer Applications in Business) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 718 |
Sayısal Yöntemler (Numerical Methods) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 720 |
Tedarik Zinciri Yönetimi (Supply Chain Management) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 721 |
Ä°ÅŸletme Ekonomisi (Business Economics) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 722 |
Ekonomik Analiz (Economic Analysis) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 723 |
Uluslararası Ticaret Hukuku ve Politikaları (International Trade and Policies) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 724 |
Uluslararası Finans (International Finance) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 725 |
Kıymetli Evrak Hukuku (Negotiable Instruments Law) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 726 |
Åžirketler Hukukunda Güncel GeliÅŸmeler (Current Affairs in Corporate Law) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 727 |
Liderlik ve Yönetim (Leadership and Management) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 728 |
Kalite Yönetimi (Quality Management) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 729 |
Rekabet ve Piyasa Yapısı (Competition and Market Structure) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 730 |
Vergi Hukuku (Tax Law) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 731 |
Yönetim BiliÅŸim Sistemleri (Management Information Systems) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 732 |
Ä°ÅŸletme Sermayesi Yönetimi (Business Capital Management) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 733 |
Bilimsel Araştırma Teknikleri (Scientific Research Methods) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 734 |
Ölçme ve DeÄŸerlendirme (Assessment and Evaluation) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 736 |
DüÅŸünme ve Problem Çözme Becerileri (Thinking and Problem Solving Skills) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 738 |
ÖÄŸrenme ve ÖÄŸretme Kuralları (Learning and Teaching Rules) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 739 |
Finansal Tablolar Analizi (Financial Statement Analysis) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 740 |
Kriz Yönetimi ve Liderlik (Crisis Management and Leadership) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 741 |
Ä°ÅŸ Dünyasında Liderlik (Business Leadership) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 742 |
Ä°ÅŸ Dünyasında Çok Kültürlü Yönetim (Multicultural Management in Business) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 743 |
Yöneticiler Ä°çin Oyun Teorisi (Game Theory for Managers) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 745 |
Müzakere Teknikleri ve Çatışma Yönetimi (Negotiation Techniques and Conflict Management) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 752 |
Tüketici Davranışları (Consumer Behavior) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 753 |
Tarihsel Süreçte Yönetim Konsepti ve Liderlik (Management Concept in History and Leadership) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 754 |
Küresel Krizler ve Risk Yönetimi (Global Crises and Risk Management) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 755 |
Yönetimde ÇaÄŸdaÅŸ Yaklaşımlar ve DüÅŸünceler (Contemporary Approaches in Management and Ideas) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 756 |
Uluslararası İşletmecilik (International Business) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 757 |
Çok Uluslu Ä°ÅŸletme Yönetimi (Multinational Business Management) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 758 |
Örgütsel Davranış (Organizational Behavior) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 759 |
Stratejik Liderlik ve Yönetim Becerileri (Strategic Leadership and Management Skills) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 760 |
Örgüt Teorisi (Organizational Theory) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 761 |
Endüstri ve Örgüt Psikolojisi (Industrial and Organizational Psychology) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 762 |
Uluslararası Ticaret Teorileri (International Trade Theories) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 763 |
Çalışma Sosyolojisi (Sociology of Work) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 764 |
Kurumlar Sosyolojisi (Sociology of Institutions) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 765 |
Yönetimde Simülasyon (Simulation Modeling in Management) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 766 |
Reklam Yönetimi (Advertising Management) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 768 |
Dijital Pazarlama (Digital Marketing) |
3 |
0 |
3 |
6 |
ISL 769 |
Üretim Yönetimi (Production Management) |
3 |
0 |
3 |
6 |
20. Ders Ä°çerikleri
ISL 701 Finansal Muhasebe
Bu dersin amacı, öÄŸrencilerin muhasebenin temel kavram ve kurallarını ve muhasebe döngüsünü öÄŸrenip mali tabloları anlayacak düzeye gelmelerini saÄŸlamak, ticari iÅŸlemlerin kayıtlarını yapmalarını saÄŸlayacak bilgi ve tecrübeleri geliÅŸtirmektir. Bu ders, finansal muhasebe kavramları ve finansal raporlama konularında öÄŸrenciye saÄŸlam bir temel oluÅŸturmayı amaçlamakta; ders sonunda öÄŸrencinin finansal raporları hazırlayabilecek ve kullanabilecek seviyeye gelmesi hedeflenmektedir. Ders, karar vericilerin muhasebe bilgi sisteminin sunduÄŸu bilgiyi nasıl analiz ettikleri, yorumladıkları ve kullandıklarına odaklanacaktır. Bilanço ve gelir tablosu unsurlarının muhasebeleÅŸtirilmesi, hesap kavramı ve iÅŸleyiÅŸi, muhasebe süreci, stok maliyetleme yöntemleri, amortisman yöntemleri, menkul deÄŸerlere yönelik muhasebe iÅŸlemleri dersin temel konuları arasındadır. Kapsanacak konular finansal raporların hazırlanmasıyla ilgili temel ilkeleri ve raporların hazırlanma süreçlerini içermekte, muhasebenin iÅŸletmelerin iktisadi faaliyetlerini nasıl ölçtüÄŸüne, kaydettiÄŸine, raporladığına ve tahakkuk ile nakit akım esaslarının muhasebe bilgisinin yorumlanmasındaki iliÅŸkisine ağırlık verilmektedir. Muhasebe bilgi sisteminin nasıl iÅŸlediÄŸini kavramak, muhasebe bilgi sisteminin çıktıları olan temel finansal tabloları anlamak ve yorumlamak, finansal tablolarda sunulan bilgileri kullanarak iÅŸletmeyle ilgili konularda kararlar alabilmek, genel kabul görmüÅŸ muhasebe ilkelerini iÅŸletmelerin mali olaylarına uygulayabilmek, iç denetim ve kontrol ile ilgili temel kavramları bilmek ve iÅŸletmelere uygulayabilmek, vergilerle ilgili bilgilerini iÅŸletmeyle ilgili kararlarda uygulayabilmek bu dersin temel çıktılarıdır.
Teori: 3
Uygulama: 0
Kredi: 3
AKTS: 6
S/Z: Seçmeli
ISL 702 Finansal Yönetim
Bu dersin amacı muhasebe finans iliÅŸkisini pekiÅŸtirmek, paranın zaman deÄŸeri, tahvil ve hisse senetlerinin deÄŸerlendirilmesi, net bugünkü deÄŸer, deÄŸer ve deÄŸer yatırım ölçütleri, yatırım kararı alınmasında risk getiri ve sermayenin fırsat maliyeti gibi konularda öÄŸrencilerin bilgi edinmesini saÄŸlamaktır. Finansal Yönetim dersinde, gerek firma sahiplerinin gerekse de profesyonel finans yöneticilerinin, bir ÅŸirketi ya da iÅŸletmeyi finansal açıdan en verimli ÅŸekilde nasıl yönetebilecekleri, proje/yatırım kararları alınırken preoje finansmanının nasıl yapılması gerektiÄŸi, dış ticaret iÅŸlemlerinde dikkat edilmesi gereken hususlar, ÅŸirketin kur riskinin nasıl yöneteceÄŸi, finansal tabloların nasıl inceleneceÄŸi konusunda çalışmalar yapılacaktır. Bilimsel araÅŸtırma ile ilgili beceriler elde etmek, finansal yönetim bilgisine derinlemesine hakim olmak, analitik ve eleÅŸtirel düÅŸünme kapasitesini artırmak, bağımsız ve yansıtıcı öÄŸrenmeye katılma yeteneÄŸi, finansal kavramları küresel ticaret ortamında kullanabilmek, mali bilgilerin detaylı analizini yapabilmek bu dersin çıktıları arasındadır.
Teori: 3
Uygulama: 0
Kredi: 3
AKTS: 6
S/Z: Seçmeli
ISL 703 Pazarlama Yönetimi
Bu dersin amacı, pazarlama yönetiminin ilkeleri ve organizasyonlara olan katkısını incelemek, alıcı ve satıcıların bilgi edinme, satın alma tutum ve davranışlarını etkileyen faktörleri, pazar araÅŸtırmalarındaki ana metotları ve tüketici eÄŸilimlerinin saptanması ile ilgili yöntemleri öÄŸrencilere sunmaktır. Bunlara ek olarak pazarlama yönetiminin temel kavramlarını tanıtmak, pazarlama yöneticisinin karşılaÅŸabileceÄŸi problemleri irdeleyip tartışmak, yönetim bakış açısını geliÅŸtirmek, çeÅŸitli pazarlama problemlerine analitik çözüm yaklaşımları getirmesini saÄŸlamak ve yöneticilerin sorunların çözümüne iliÅŸkin sonuç ve tavsiyeler oluÅŸturma yeteneklerini geliÅŸtirmektir. Bu amaçlara ulaÅŸmak için; pazarlama sisteminin içinde bulunduÄŸu çevre ile iliÅŸkisi, pazarlama kavramının açıklanması, pazarlama birimleri ve iÅŸleyiÅŸleri, pazarlama stratejileri ve planlama, pazarlama araÅŸtırması ve pazarlama bilgi sistemleri, tüketici davranışı, ürün, dağıtım, tutundurma ve fiyatlandırma stratejileri konuları üzerine durulacaktır. Piyasa bölümlendirmesi ve konumlanma, yeni ürün geliÅŸtirme ve ürün karması yönetimi, ürün ve hizmet kararları dersin konuları arasındadır. Pazarlamada kullanılan temel kavramlar ve terminolojiyi anlamak, sosyal, politik, ekonomik ve rekabet çevrelerinin kendi içlerindeki iliÅŸkileri, bunların pazarlama faaliyetlerine etkileri ve pazarlama stratejileri içerisindeki yerleri ve önemlerini olabildiÄŸince analitik bir yaklaşımla ele almak, pazarlamanın yalnızca pazarlama ve satış departmanları açısından taktik ve operasyonel iÅŸlev ve önemleri deÄŸil en üst yönetim düzeyindeki stratejik rolünü önce tanımlayıcı düzeyde daha sonra da problem çözme düzeyinde ele almak, pazarlama ve diÄŸer iÅŸletme konularında ileriye yönelik çalışmalara temel oluÅŸturabilecek ana konuları incelemek, çaÄŸdaÅŸ pazarlama yönetimi ve iÅŸ dünyası uygulamaları ile kiÅŸilerarası iletiÅŸim ve yazışma becerisini kazandırmaya yönelik uygulamalar yapmak, stratejik bir pazarlama planı hazırlamak, yazmak ve sunmak bu dersin çıktıları arasındadır.
Teori: 3
Uygulama: 0
Kredi: 3
AKTS: 6
S/Z: Seçmeli
ISL 704 Stratejik Yönetim
Bu dersin amacı, dinamik ve hızla deÄŸiÅŸen bir ortamdaki iÅŸletmelerin, stratejik seçenek alternatiflerinin deÄŸerlendirilmesi ve farklı iÅŸlevsel alanlardaki faaliyetlerini bütünleÅŸtirme amacını gerçekleÅŸtirmesini saÄŸlayacak bilgileri sunmaktır. Bu ders ile öÄŸrencilere etkin stratejik konusunda bilgi sahibi olmaları, mevcut örgütleri gözlemleyerek analiz edebilmeleri ve baÅŸarılı ve baÅŸarısız organizasyonları deÄŸerlendirmeleri hedeflenmektedir. Üst düzey yönetimin önemli görevlerinden bir kısmını oluÅŸturan örgütsel yenilenme ve büyümenin gerçekleÅŸmesini saÄŸlayan süreçler, geliÅŸme stratejileri ve yapıları, strateji formülasyonu ve uygulaması global bir perspektifte ele alınacaktır. Bu derste; stratejik yönetim ve stratejik liderlik kapsamında; stratejik yönetim: kavramsal çerçeve ve süreç, stratejik yönetimde çevrenin rolü ve çevre analizi, stratejiler: kurumsal stratejiler ve rekabet stratejileri, yönetim stratejilerinin uygulanmasında kullanılan teknikler, iÅŸletme yapıları ve stratejik yönetim, kültür, insan kaynakları ve iÅŸletme yetenekleri, liderlik, yenilikçilik, giriÅŸimcilik ve stratejik liderlik, liderlikte güncel yaklaşımlar, etik liderlik, sosyal sorumluluk ve farklılıkların yönetimi, liderlik yeteneklerinin geliÅŸtirilmesi konuları incelenecek ve bu çerçevede stratejik liderlik ev yönetim alanında yapılan araÅŸtırmalar ele alınacaktır. Stratejik yönetimle ilgili temel kavramlar hakkında fikir alışveriÅŸinde bulunabilmek, yönetici pozisyonlarının gerektirdiÄŸi beceri ve rolleri muhakeme edebilmek, planlama ile ilgili genel felsefe ve bakış açısına sahip olmak, günümüzde çokça kullanılan planlama tekniklerine aÅŸina olmak, farklı organizasyon yapıları hakkında fikir sahibi olmak ve gerektiÄŸinde yeni organizasyon yapıları tasarlayabilmek, yönetim fonksiyonlarını gerektiÄŸinde yerine getirebilmek için gerekli temel bilgileri edinmek bu dersin çıktıları arasındadır.
Teori: 3
Uygulama: 0
Kredi: 3
AKTS: 6
S/Z: Seçmeli
ISL 705 Yönetim ve Organizasyon
Bu ders ile öÄŸrencilere etkin yönetim ve organizasyon konusunda bilgi sahibi olmaları, mevcut örgütleri gözlemleyerek analiz edebilmeleri ve baÅŸarılı ve baÅŸarısız organizasyonları deÄŸerlendirmeleri hedeflenmektedir. Bu dersin temel amacı farklı disiplinlerdeki bir çok bakış açısını entegre ederek insan davranışlarını ve yönetim teorisini incelemektir. Dersin konuları arasında yönetim sürecinin temel özellikleri; iÅŸletmeler için önemi; benzer kavramlarla karşılaÅŸtırma; yönetim biliminin geliÅŸimi; modern yönetim akımları; yönetim düÅŸüncesi ve örgüt kuramı; organizasyon süreci ve planlama süreci ile karşılaÅŸtırma, bölümlendirme, kadrolama gibi kavramlar yer almaktadır. Bu ders ile yönetimin bilimsel ve sanatsal yönleri ele alınacak, klasik yönetim anlayışından günümüz yönetim anlayışına kadar geliÅŸimi incelenecek, yönetimin boyutları analiz edilerek, etkin örgüt ve uygulamaları güncel örneklerle sunulacaktır. Yönetim ve organizasyonla ilgili temel kavramlar hakkında fikir alışveriÅŸinde bulunabilmek, kendisinin bulunduÄ