ANTALYA BİLİM ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
KAMU HUKUKU TEZLİ –TÜRKÇE YÜKSEK LİSANS PROGRAMI DERS BİLGİ PAKETİ
1. Programın Dili:
Türkçe
2. Programın Süresi (Yıl):
2 Yıl
3. Programın Azami Süresi (Yıl):
3 Yıl
4. Bölüm Başkanı:
Prof. Dr. Sezgin Seymen ÇEBİ
5. Tarihçe:
Enstitü tarafından doldurulması beklenmektedir.
6. Kazanılan Derece:
Tezli Yüksek lisans.
7. Kabul ve Kayıt Koşulları:
Kamu Hukuku Tezli Yüksek Lisans Programı’na genel kontenjan kapsamında öğrenci kabulü için yapılacak değerlendirmede, adayın ALES puanının %50’si, lisans mezuniyet not ortalamasının %30’u ve mülâkat notunun %20’si esas alınmaktadır.
Kamu Hukuku Tezli Yüksek Lisans yabancı öğrenci kontenjanlarına öğrenci kabulü için lisans mezuniyet not ortalamasına göre sıralama yapılarak değerlendirilir.
Genel Kontenjana Öğrenci Kabulünde Aranması Gereken Koşullar
1- Lisans Diploması :
a. Hukuk programından lisans diplomasına sahip olunması gerekir.
b. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde yer alan yüksek öğretim kurumlarında lisans eğitimini tamamlamış olan adaylar dâhil lisans eğitimini yurtdışında tamamlamış olan tüm adaylar YÖK denklik esaslarına uygun denklik belgesi sunmaları şartıyla bu kontenjan çerçevesinde başvurabilir.
c. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti hukukuna göre kurulmuş olan üniversitelere ÖSYM tarafından yerleştirilen ve yerleştikleri programda eğitimini tamamlayan T.C. vatandaşlarının lisans diplomaları denklik işlemine tâbi tutulmaksızın Türkiye Cumhuriyeti'nde geçerlidir.
2- ALES :
a. Eşit ağırlık puan türünde en az 55 puana sahip olunması gerekir.
b. Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen uluslararası geçerliği olan Graduate Record Examination (GRE) ve Graduate Management Admission Test (GMAT) sınavlarından alınan belgeler ALES belgesi yerine geçerli sayılabilir.
3- Dil Yeterliliği : Lisans eğitimini Türkiye dışında tamamlamış yabancı uyruklu adayların, TÖMER’in Türkçe yeterlik sınavını C1 düzeyinde başarmaları veya Yunus Emre Enstitüsünden alınacak Türkçe Yeterlik Belgesine sahip olmaları gerekir.
Yabancı Öğrenci Kontenjanlarından Öğrenci Kabulünde Aranması Gereken Koşullar
1- Lisans Diploması :
a. Hukuk programından lisans diplomasına sahip olunması gerekir.
b. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde yer alan yüksek öğretim kurumlarında lisans eğitimini tamamlamış olan adaylar dâhil lisans eğitimini yurtdışında tamamlamış olan tüm adaylar YÖK denklik esaslarına uygun denklik belgesi sunmaları şartıyla bu kontenjan çerçevesinde başvurabilir.
c. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti hukukuna göre kurulmuş olan üniversitelere ÖSYM tarafından yerleştirilen ve yerleştikleri programda eğitimini tamamlayan T.C. vatandaşlarının lisans diplomaları denklik işlemine tabi tutulmaksızın Türkiye Cumhuriyeti'nde geçerlidir.
2- Dil Yeterliliği : Lisans eğitimini Türkiye dışında tamamlamış yabancı uyruklu adayların, TÖMER’in Türkçe yeterlik sınavını C1 düzeyinde başarmaları veya Yunus Emre Enstitüsünden alınacak Türkçe Yeterlik Belgesine sahip olmaları gerekir.
8. Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar: Öğrencinin daha önce eğitim gördüğü kurumda aldığı derslerin ders içeriklerinin, Üniversitemiz Kamu Hukuku Tezli Yüksek Lisans Programı müfredatında bulunan derslerle karşılaştırılarak Ana Bilim Dalı Başkanlığı’nca değerlendirilmesini takiben intibak edilmesidir. İntibak kurallarına ilişkin esaslar, Ana Bilim Dalı Başkanlığınca tespit edilir.
9. Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme: Antalya Bilim Üniversitesi Sınav ve Başarı Değerlendirme Yönergesi esaslarına tâbidir.
10. Mezuniyet Koşulları: Antalya Bilim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile Antalya Bilim Üniversitesi Sınav ve Başarı Değerlendirme Yönergesi esaslarına tâbi olarak değerlendirilir.
11. Çift Ana Dal: Lisansüstü eğitim düzeyinde çift ana dal imkânı bulunmamaktadır.
12. Yan Dal: Lisansüstü eğitim düzeyinde yan dal imkânı bulunmamaktadır.
13. Mezun İstihdam Olanakları: Antalya Bilim Üniversitesi bünyesinde yer alan Mezunlar Ofisi aracılığıyla ilgili istihdam olanakları değerlendirilmektedir.
14. Üst Derece Programlara Geçiş: Kamu Hukuku Tezli Yüksek Lisans programı mezunları, yüksek lisans derecesi almaya hak kazandıktan sonra lisansüstü eğitimlerini sürdürmek istediklerinde, buna yönelik programlara başvurmak için her enstitünün belirlediği genel not ortalaması, yabancı dil seviyesi, ALES ve diğer sınav yeterliliklerini yerine getirdikleri takdirde lisansüstü eğitime devam edebilirler. Üniversitemiz Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde Kamu Hukuku Doktora Programı bulunmaktadır.
15. Program Yeterlilikleri (Çıktıları):
PROGRAM ÇIKTILARI (PROGRAM OUTCOMES) |
|
PÇ1 |
Türkçe ve İngilizce sözlü, yazılı ve görsel yöntemlerle etkin iletişim kurma rapor yazma ve sunum yapma becerisi. |
PO1 |
Ability to communicate effectively through oral, written and visual methods in Turkish and English, report writing and presentation skills. |
PÇ2 |
Hem bireysel hem de disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. |
PO2 |
Ability to work effectively both individually and in disciplinary and multidisciplinary teams. |
PÇ3 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
PO3 |
Awareness of the necessity of lifelong learning and the ability to access information, to follow developments in science and technology and to continuously renew oneself. |
PÇ4 |
Proje yönetimi, risk yönetimi, yenilikçilik ve değişiklik yönetimi, girişimcilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
PO4 |
Knowledge about project management, risk management, innovation and change management, entrepreneurship and sustainable development. |
PÇ5 |
Sektörler hakkında farkındalık ve iş planı hazırlama becerisi. |
PO5 |
Awareness of sectors and ability to prepare a business plan. |
PÇ6 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve etik ilkelerine uygun davranma. |
PO6 |
Awareness of professional and ethical responsibility and acting in accordance with ethical principles. |
PÇ7 |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
PO7 |
To be able to solve the problems encountered in the field by using research methods. |
PÇ8 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunlar için yeni stratejik çözümler geliştirebilme. |
PO8 |
To be able to develop new strategic solutions for complex and unforeseen problems encountered in applications related to the field. |
PÇ9 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
PO9 |
To be able to evaluate the knowledge and skills at the level of expertise acquired in the field with a critical approach. |
PÇ10 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
PO10 |
To be able to systematically transfer the current developments in the field and his/her own studies to the groups in and out of the field in written, oral and visual form by supporting them with quantitative and qualitative data. |
PÇ11 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
PO11 |
To be able to supervise and teach these values by considering social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the data related to the field. |
PÇ12 |
Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulama becerisi. |
PO12 |
Ability to critically question legal concepts and institutions, established legal practice and legal rules. |
PÇ13 |
Kamu hukuku alanı ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri hukuk kuramı ve uygulamasına ilişkin konu ve sorunların analizinde kullanma becerisi. |
PO13 |
Ability to use the specialized knowledge acquired in the field of public law and its sub-disciplines in the analysis of issues and problems related to legal theory and practice |
PÇ14 |
Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve öngörülemeyen ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi |
PO14 |
Ability to develop new approaches to solve complex problems encountered in the field of public law and its sub-disciplines, which are unpredictable and require expertise |
PÇ15 |
Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki topluluğa yazılı ve sözlü olarak sistemli ve anlaşılır biçimde aktarma becerisi |
PO15 |
The ability to systematically and comprehensibly transfer the knowledge at the level of expertise acquired in the field of public law and its sub-disciplines and current developments in the theory and practice of law to the community in and out of the field in written and oral form. |
16. Program Yeterlilikleri - TYÇÇ Matrisi
Temel Alan |
Program Yeterlilikleri |
Ulusal Yeterlilik |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|||||||||||||||||||||
Bilgi |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Bilgi |
||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
||||
Beceriler |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Beceriler |
||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
||||
Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Yetkinlikler |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
||||
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
||
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
||||
Alana Özgü Yetkinlik |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Alana Özgü Yetkinlik |
||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
||||
Form No: ÜY-FR-1102 Yayın Tarihi:07.10.2024 Değ. No: 0 Değ. Tarihi: - |
17. Alan-Program Yeterlilik İlişkileri
0 : Desteklemiyor 1 : Alt seviyede destekliyor 2 : Orta seviyede destekliyor
3 : Üst seviyede destekliyor
|
Program Çıktıları |
TAYT1 |
TAYT2 |
TAYT3 |
TAYT4 |
TAYT5 |
TAYT6 |
PÇ1 |
Türkçe ve İngilizce sözlü, yazılı ve görsel yöntemlerle etkin iletişim kurma rapor yazma ve sunum yapma becerisi. |
3 |
2 |
1 |
1 |
2 |
3 |
PÇ2 |
Hem bireysel hem de disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. |
1 |
2 |
2 |
2 |
3 |
3 |
PÇ3 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
1 |
2 |
2 |
3 |
3 |
3 |
PÇ4 |
Proje yönetimi, risk yönetimi, yenilikçilik ve değişiklik yönetimi, girişimcilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
1 |
3 |
3 |
2 |
1 |
2 |
PÇ5 |
Sektörler hakkında farkındalık ve iş planı hazırlama becerisi. |
2 |
3 |
3 |
1 |
2 |
3 |
PÇ6 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve etik ilkelerine uygun davranma. |
3 |
2 |
1 |
1 |
2 |
3 |
PÇ7 |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
1 |
2 |
2 |
2 |
3 |
3 |
PÇ8 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunlar için yeni stratejik çözümler geliştirebilme. |
1 |
2 |
2 |
3 |
3 |
3 |
PÇ9 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
1 |
3 |
3 |
2 |
1 |
2 |
PÇ10 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
3 |
2 |
1 |
1 |
2 |
3 |
PÇ11 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
1 |
2 |
2 |
2 |
3 |
3 |
PÇ12 |
Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulama becerisi |
1 |
2 |
2 |
3 |
3 |
3 |
PÇ13 |
Kamu hukuku alanı ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri hukuk kuramı ve uygulamasına ilişkin konu ve sorunların analizinde kullanma becerisi |
1 |
3 |
3 |
2 |
1 |
2 |
PÇ14 |
Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve öngörülemeyen ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi |
2 |
3 |
3 |
1 |
2 |
3 |
PÇ15 |
Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki topluluğa yazılı ve sözlü olarak sistemli ve anlaşılır biçimde aktarma becerisi |
3 |
2 |
1 |
1 |
2 |
3 |
18.Ders - Program Yeterlilikleri İlişkisi
0 : Desteklemiyor 1 : Alt seviyede destekliyor 2 : Orta seviyede destekliyor
3 : Üst seviyede destekliyor
Dersler |
PÇ 1 |
PÇ2 |
PÇ3 |
PÇ4 |
PÇ5 |
PÇ6 |
PÇ7 |
PÇ8 |
PÇ9 |
PÇ10 |
PÇ11 |
PÇ12 |
PÇ13 |
PÇ14 |
PÇ15 |
KHUK 711 |
2 |
3 |
3 |
2 |
2 |
1 |
3 |
3 |
2 |
3 |
1 |
2 |
3 |
1 |
3 |
KHUK 712 |
3 |
2 |
1 |
3 |
2 |
2 |
2 |
3 |
2 |
2 |
1 |
2 |
2 |
1 |
2 |
KHUK 713 |
3 |
2 |
2 |
2 |
1 |
3 |
3 |
1 |
2 |
2 |
1 |
2 |
3 |
3 |
2 |
KHUK 714 |
2 |
2 |
3 |
2 |
1 |
2 |
2 |
1 |
3 |
3 |
2 |
3 |
2 |
3 |
2 |
KHUK 715 |
2 |
3 |
3 |
2 |
2 |
1 |
3 |
3 |
2 |
3 |
1 |
2 |
3 |
1 |
3 |
KHUK 716 |
3 |
2 |
1 |
3 |
2 |
2 |
2 |
3 |
2 |
2 |
1 |
2 |
2 |
1 |
2 |
KHUK 717 |
3 |
2 |
2 |
2 |
1 |
3 |
3 |
1 |
2 |
2 |
1 |
2 |
3 |
3 |
2 |
KHUK 718 |
2 |
2 |
3 |
2 |
1 |
2 |
2 |
1 |
3 |
3 |
2 |
3 |
2 |
3 |
2 |
KHUK 719 |
2 |
3 |
3 |
2 |
2 |
1 |
3 |
3 |
2 |
3 |
1 |
2 |
3 |
1 |
3 |
KHUK 724 |
3 |
2 |
1 |
3 |
2 |
2 |
2 |
3 |
2 |
2 |
1 |
2 |
2 |
1 |
2 |
KHUK 725 |
3 |
2 |
2 |
2 |
1 |
3 |
3 |
1 |
2 |
2 |
1 |
2 |
3 |
3 |
2 |
KHUK 726 |
2 |
2 |
3 |
2 |
1 |
2 |
2 |
1 |
3 |
3 |
2 |
3 |
2 |
3 |
2 |
KHUK 727 |
2 |
3 |
3 |
2 |
2 |
1 |
3 |
3 |
2 |
3 |
1 |
2 |
3 |
1 |
3 |
KHUK 728 |
3 |
2 |
1 |
3 |
2 |
2 |
2 |
3 |
2 |
2 |
1 |
2 |
2 |
1 |
2 |
KHUK 729 |
3 |
2 |
2 |
2 |
1 |
3 |
3 |
1 |
2 |
2 |
1 |
2 |
3 |
3 |
2 |
KHUK 732 |
2 |
2 |
3 |
2 |
1 |
2 |
2 |
1 |
3 |
3 |
2 |
3 |
2 |
3 |
2 |
KHUK 733 |
2 |
3 |
3 |
2 |
2 |
1 |
3 |
3 |
2 |
3 |
1 |
2 |
3 |
1 |
3 |
KHUK 734 |
3 |
2 |
1 |
3 |
2 |
2 |
2 |
3 |
2 |
2 |
1 |
2 |
2 |
1 |
2 |
KHUK 737 |
3 |
2 |
2 |
2 |
1 |
3 |
3 |
1 |
2 |
2 |
1 |
2 |
3 |
3 |
2 |
KHUK 738 |
2 |
2 |
3 |
2 |
1 |
2 |
2 |
1 |
3 |
3 |
2 |
3 |
2 |
3 |
2 |
KHUK 739 |
2 |
3 |
3 |
2 |
2 |
1 |
3 |
3 |
2 |
3 |
1 |
2 |
3 |
1 |
3 |
KHUK 741 |
3 |
2 |
1 |
3 |
2 |
2 |
2 |
3 |
2 |
2 |
1 |
2 |
2 |
1 |
2 |
KHUK 742 |
3 |
2 |
2 |
2 |
1 |
3 |
3 |
1 |
2 |
2 |
1 |
2 |
3 |
3 |
2 |
KHUK 745 |
2 |
2 |
3 |
2 |
1 |
2 |
2 |
1 |
3 |
3 |
2 |
3 |
2 |
3 |
2 |
KHUK 746 |
2 |
3 |
3 |
2 |
2 |
1 |
3 |
3 |
2 |
3 |
1 |
2 |
3 |
1 |
3 |
KHUK 747 |
3 |
2 |
1 |
3 |
2 |
2 |
2 |
3 |
2 |
2 |
1 |
2 |
2 |
1 |
2 |
KHUK 749 |
3 |
2 |
2 |
2 |
1 |
3 |
3 |
1 |
2 |
2 |
1 |
2 |
3 |
3 |
2 |
KHUK 753 |
2 |
2 |
3 |
2 |
1 |
2 |
2 |
1 |
3 |
3 |
2 |
3 |
2 |
3 |
2 |
KHUK 754 |
2 |
3 |
3 |
2 |
2 |
1 |
3 |
3 |
2 |
3 |
1 |
2 |
3 |
1 |
3 |
KHUK 757 |
3 |
2 |
1 |
3 |
2 |
2 |
2 |
3 |
2 |
2 |
1 |
2 |
2 |
1 |
2 |
KHUK 758 |
3 |
2 |
2 |
2 |
1 |
3 |
3 |
1 |
2 |
2 |
1 |
2 |
3 |
3 |
2 |
KHUK 736 |
2 |
2 |
3 |
2 |
1 |
2 |
2 |
1 |
3 |
3 |
2 |
3 |
2 |
3 |
2 |
KHUK 751 |
2 |
3 |
3 |
2 |
2 |
1 |
3 |
3 |
2 |
3 |
1 |
2 |
3 |
1 |
3 |
KHUK 755 |
3 |
2 |
1 |
3 |
2 |
2 |
2 |
3 |
2 |
2 |
1 |
2 |
2 |
1 |
2 |
KHUK 740 |
3 |
2 |
2 |
2 |
1 |
3 |
3 |
1 |
2 |
2 |
1 |
2 |
3 |
3 |
2 |
KHUK 744 |
2 |
2 |
3 |
2 |
1 |
2 |
2 |
1 |
3 |
3 |
2 |
3 |
2 |
3 |
2 |
KHUK 760 |
2 |
3 |
3 |
2 |
2 |
1 |
3 |
3 |
2 |
3 |
1 |
2 |
3 |
1 |
3 |
KHUK 735 |
3 |
2 |
1 |
3 |
2 |
2 |
2 |
3 |
2 |
2 |
1 |
2 |
2 |
1 |
2 |
KHUK 743 |
3 |
2 |
2 |
2 |
1 |
3 |
3 |
1 |
2 |
2 |
1 |
2 |
3 |
3 |
2 |
KHUK 771 |
2 |
2 |
3 |
2 |
1 |
2 |
2 |
1 |
3 |
3 |
2 |
3 |
2 |
3 |
2 |
KHUK 701 |
2 |
3 |
3 |
2 |
2 |
1 |
3 |
3 |
2 |
3 |
1 |
2 |
3 |
1 |
3 |
KHUK 700 |
3 |
2 |
1 |
3 |
2 |
2 |
2 |
3 |
2 |
2 |
1 |
2 |
2 |
1 |
2 |
KHUK 791 |
3 |
2 |
2 |
2 |
1 |
3 |
3 |
1 |
2 |
2 |
1 |
2 |
3 |
3 |
2 |
KHUK 792 |
2 |
2 |
3 |
2 |
1 |
2 |
2 |
1 |
3 |
3 |
2 |
3 |
2 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
Dönem -1 |
|
|
|
|
|
|
KOD |
Dersin Adı |
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
|
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
|
KHUK 100 |
Seçmeli |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
KHUK 100 |
Seçmeli |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
KHUK 100 |
Seçmeli |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
KHUK 100 |
Seçmeli |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
TOPLAM |
|
|
15 |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dönem - 2 |
|
|
|
|
|
|
KOD |
Dersin Adı |
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
|
KHUK 100 |
Seçmeli |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
KHUK 100 |
Seçmeli |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
Seminer |
0 |
2 |
1 |
18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOPLAM |
|
|
7 |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dönem - 3 |
|
|
|
|
|
|
KOD |
Dersin Adı |
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
|
KHUK 790 |
Yüksek Lisans Tezi-1 |
0 |
0 |
0 |
30 |
|
TOPLAM |
|
|
0 |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dönem - 4 |
|
|
|
|
|
|
KOD |
Dersin Adı |
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
|
KHUK 791 |
Yüksek Lisans Tezi-2 |
0 |
0 |
0 |
30 |
|
TOPLAM |
|
|
0 |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KHUK 100 - SEÇMELİ DERS HAVUZU |
|||||
|
KOD |
Dersin Adı |
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
|
KHUK 711 |
Suçun Unsurları |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
KHUK 712 |
Ceza Hukukunda Çocuk |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
Bilişim Suçları |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
|
Mal Varlığına Karşı Suçlar |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
|
KHUK 715 |
Ceza Hukukunda Kusur |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
Kişilere Karşı Suçlar |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
|
Ceza Muhakemesi Hukukunda Koruma Tedbirleri |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
|
KHUK 718 |
Hayata Karşı Suçlar |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
KHUK 719 |
Hürriyete Karşı Suçlar |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
KHUK 720 |
Kişisel Verilerin Korunması |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
KHUK 721 |
İdarenin Hukuksal Sorumluluğu ve Tam Yargı Davaları |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
KHUK 722 |
İdari Yargılama Usul Hukukunda Süreler |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
KHUK 723 |
Hukuk Felsefesi Problemleri |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
Toplum Felsefesi Problemleri |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
|
Etik ve İnsan Hakları |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
|
Felsefede ve Hukukta Üniversite İdesi |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
|
KHUK 728 |
Adalet ve Hakkaniyet: John Rawls |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
KHUK 729 |
Feminist Hukuk Kuramı ve Uygulamaları |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
KHUK 730 |
Post-Politik Toplumlarda İnsan Hakları |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
KHUK 731 |
Demokratik Sistemlerde İnsan Haklarının Korunması Yöntemleri |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
KHUK 732 |
Ekoloji ve Hukuk |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
KHUK 733 |
Eleştirel İnsan Hakları Teorisi |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
KHUK 734 |
Parlamento Hukuku |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
Karşılaştırmalı Anayasa Yargısı |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
|
KHUK 737 |
Karşılaştırmalı Anayasa Hukuku |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
KHUK 739 |
Karşılaştırmalı Hukukta Bireysel Başvuru |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
KHUK 741 |
Cumhuriyet Öncesi Dönemde Devlet Yönetimi |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
KHUK 742 |
Türk Demokrasi Tarihi |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
Uluslararası Deniz Hukuku |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
|
Uluslararası Hukukun Güncel Sorunları |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
|
KHUK 751 |
Platon: "Devlet" ve "Yasalar" |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
Uluslararası İnsancıl Hukuk |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
|
KHUK 740 |
Kant: Seçme Eserler |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
KHUK 744 |
Post-Kolonyal Teori ve Hukuk |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
Uluslararası Ceza Hukuku |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
|
KHUK 735 |
Michael Sandel: Siyaset Felsefesi Metinleri |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
KHUK 743 |
Müşterekler ve Hukuk |
3 |
0 |
3 |
6 |
|
Vergi Hukukunun Güncel Meseleleri |
3 |
0 |
3 |
6 |
20.Ders İçerikleri
KHUK 740 Kant: Seçme Eserler
Kant'ın 300. doğum yıldönümü vesilesiyle açılan bu ders düşünürün en temel düşüncelerini ele alma amacındadır. Derste ele alınacak konular Kant'ın bilgi görüşünü içeren teorik felsefesini değil, daha çok etik görüşünü içeren pratik felsefesiyle ilgilidir. Etik görüşü irdelendikten sonra filozofun siyaset ve hukuk konularına eğilinecektir. Dönemin sonunda hukuk fakültesi yüksek lisans öğrencilerinin Immanuel Kant'ın temel görüşleriyle ilgili fikir edinmeleri hedeflenmektedir.
KHUK 726 İdari Yargılama Usul Hukukunda Süreler
İdari yargılama usul hukukunda dava açma olanakları, dava açma süreleri, dava açma sürelerinin hesaplanması, dava açma sürelerinin meydana getirdiğ ihak kayıpları, dava açma sürelerinin niteliklerinin hukuki niteliği, konu ile ilgili içtihatlar.
KHUK 744 Post-Kolonyal Teori
Klasik Postkolonyal Kuram ve Temel Metinleri, Çağdaş Postkolonyal Kuram ve Temel Metinleri, Sosyal Teori, Çağdaş Hukuki Düşünce ve Postkolonyal Kuram ilişkileri, İnsan Hakları.
KHUK 754 Türk Demokrasi Tarihi
Türkiye’de demokrasinin tarihsel süreci, ilk demokratik uygulamalar, Tanzimat ve Meşrutiyet dönemlerinde demokratik gelişmeler, İlk TBMM, Cumhuriyet ve Tek Parti dönemi, çok partili siyasal yaşam, darbeler ve anayasalar, temel haklar ve özgürlükler, Türk siyasal yaşamı.
KHUK 713 Bilişim Suçları
Bilişim suçları, bilişim sistemi.
KHUK 714 Mal Varlığına Karşı Suçlar
Bu ders kapsamında malvarlığına karşı suçlar incelenecektir.
KHUK 716 Kişilere Karşı Suçlar
Kişilere karşı suçlar, TCK’nın özel hükümler kitabının ikinci kısmında düzenlenmiştir. Bu suçlar, kişilere ait hukuki değerleri ihlal eden suçlardır. Bu ders kapsamında hayata karşı suçlar, vücut dokunulmazlığına karşı suçlar, cinsel özgürlüğe karşı suçlar, şerefe karşı suçlar, malvarlığına karşı suçlar incelenecektir.
KHUK 758 Uluslararası Hukukun Güncel Sorunları
Uluslararası Hukukun tartışmalı alanları incelenecek. Yeni gelişmeler ışığında uluslararası hukukun sorunlu hususları, Türkiye’nin uluslararası hukuk problemleri irdelenmeye çalışılacaktır.
KHUK 760 Uluslararası Ceza Hukuku
Ders yoğunluklu olarak uluslararası ceza hukukunun temelleri ve uluslararası ceza adaletinin sağlama yöntemlerini esas alan içeriklerle işlenilecek olup ele alınan konular şunlar olacaktır:
• uluslararası ceza hukukunun temel ilkeleri,
• uluslararası ceza mahkemesinin yapısı ve yetkileri,
• soykırım suçunun bireysel cezai sorumluluğu,
• insanlığa karşı işlenmiş
• suçlar, savaş suçları,
• ülkelerin saldırganlık suçu
KHUK 735 Michael Sandel: Siyaset Felsefesi Metinleri
Sandel'in Türkçe'ya çevrilmiş üç önemli eseri temel alınarak onun özellikle adalet konusundaki görüşleri irdelenecektir. Ayrıca düşünürün Aristoteles, Bentham, Kant ve Rawls ile hesaplaşmalarına ağırlık verilirken bu düşünürlerin etik ve siyaset görüşlerinin öğrenilmesi sağlanacaktır. Bunların yanı sıra Sandel'in liberal ekonomiye yaptığı eleştiriler gözden geçirilecek ve kendi teorisi öğrenilecektir.
KHUK 725 İdarenin Hukuksal Sorumluluğu ve Tam Yargı Davaları
İdarenin işlem ve eylemleri ile verdiği zararları tazmin zorunluluğu hukuk devletinin esaslı unsurlarından birisidir. İdarenin tazmin sorumluluğu bir sözleşmeden kaynaklanabileceği gibi tek taraflı işlemleri ve eylemlerinden de kaynaklanabilir. Bu ders idarenin sözleşme dışı sorumluluğunu kon edinecektir. İdarenin sözleşme dışı sorumluluğu genel sorumluluk teorisinde olduğu gibi kusurlu ve kusursuz sorumluluk şeklinde iki türdür. Kusur sorumluluğu (hizmet kusuru) başlığı altında özellikle kamu görevlilerinin hizmet içi kişisel kusuru (görev kusuru) ve anonim nitelikteki hizmet kusuru ayrımının yerindeliği ve kapsamı bu dersin önemli konularından birisi olacaktır. Yine bu kapsamda kamu görevlilerinin hizmetin ifası sırasındaki salt kişisel kusurunun tespiti önem arz eder. İdarenin özellikle riskli faaliyetleri yürütürken kusuruyla verdiği zararlarda ağır kusur şartının aranması dersin kendine özgü konuları arasında yer almaktadır. İdare hukukunda kusursuz sorumluluk esası ise özel hukuka göre çok daha geniş bir uygulama alanına sahiptir. Kusursuz sorumluluk kapsamında tehlikeli araç ve faaliyetler, sosyal ve mesleki risk başlıkları ele alınacaktır. Bu ders yargılama usul hukuku boyutuna da sahip olacaktır. Tam yargı davalarının usulü ve özelliklerine ilişkin çalışmalar dersin yargılama usul hukuku boyutunu oluşturacaktır. Bir dönem boyunca sürecek olan dersler hem teorik tartışmaları hem de yargı kararları çerçevesinden uygulamayı kapsayacaktır. Dersin ilk beş ya da altı haftası idarenin sorumluluğuna dair karşılıklı tartışmalarla ilerleyen bir ders akışına sahip olacaktır. Diğer haftalarda öğrenciler kendilerinin belirledikleri ders kapsamında yer alan konularda bilimsel etik kurallarına uygun sunuşlarını yapacaklar ve yapılan sunuşların yazılı metinlerini öğretim üyesine teslim edeceklerdir.
KHUK 743 Müşterekler ve Hukuk
Bu derste sosyal teoride geliştirilen ve tartışılan bir kavlarm olan Müşterekler kavramından hareketle yaşamda birlikte yararlanılan, ortaklaşa kullanılan, herkesçe paylaşılan varlık, değer ve olanakları savunma için geliştirilen tepkilerin özgürlükçü, katılımcı, adaletçi bir yönetim biçimine erişme sürecine hukukun nasıl bir katkı sunabileceği çözümlenmeye çalışılacaktır.
KHUK 724 Kişisel Verilerin Korunması
Kişisel verilerin korunması hukuku kapsamında özellikle de bilişim sistemleri üzerinden yapılabilecek ihlallerin neler olduğunu, bunlara karşı mevzuatın nasıl olduğunu değerlendireceğiz. Bu kapsamda yapay zeka teknolojileri gibi teknolojilerin önemi de değerlendirilecektir.
KHUK 717 Ceza Muhakemesi Hukukunda Koruma Tedbirleri
İlgili mevzuat çerçevesinde koruma tedbirlerinin düzenlenişi, yakalama, gözaltı, tutuklama, adli kontrol, arama-elkoyma, iletişimin denetlenmesi, gizli soruşturmacı, teknik araçlarla izleme, tazminat.
KHUK 755 Uluslararsı İnsancıl Hukuk
Uluslararası İnsancıl Hukuk (UİH) düşmanlıklara katılmayan sivilleri koruyarak savaşın ve silahlı çatışmaların yıkıcı etkisini azaltmayı amaçlamaktadır. İnsancıl Hukuk, insanın acısını hafifletmek için insanlık, insan hakları ve insan onuru kavramından ilham almıştır. UİH, etkilenen insanları korumaya yönelik anlaşmalar ve uluslararası örf hukuku tarafından oluşturulan kuralları ortaya koyar ve en ciddi insancıl hukuk ihlallerinin uluslararası mahkemelerde nasıl yargılanacağını ana hatlarıyla belirtir. Bu kursta uluslararası insancıl hukukun temel kavramlarını keşfedecek, silahlı çatışmaları düzenleyen en önemli belgeleri inceleyecek ve insan hakları hukuku perspektifinden savaş mağdurlarının korunmasını öğretecektir. Çatışmalardan kaçınan sivillerin asla hedef alınmaması gerektiğini ve uluslararası insancıl hukuk kapsamında hangi silahların kullanılmasının yasak olduğu keşfedilecek. Uluslararası insancıl hukukun kadınlar ve çocuklar gibi savunmasız grupları veya artık savaşmayan diğer kişileri nasıl koruduğunu ayrıca öğretmeyi amaçlamaktadır.
KHUK 771 Vergi Hukukunun Güncel Meseleleri
Ders her zaman hükümetin icraatına bağlı olarak önceden öngöremediğimiz ancak yeni yasalar çıktıkça haberder olduğumuz değişikliklere ilişkindir. En son 2 .8.2024 tarihli RG de yayınlanan 7524 sk gündemdedir. Ortalama 2-3 yılda bir yeniden yapılandırma yasaları çıkmaktadır. Halen adil olmayan vergi düzenlemeleri vardır. Ödeden beri var olan vergileme ilkelerine aykırı düzenlemeler ile, AY ya aykırı şekilde, çıkartılan mali aflar önceliklli olarak incelenecek son yıllarda yapılan yasal değişiklikler değerlendirilecektir. Son 2 yıldaki temel değişiklikler ele alınacaktır.
Mali AFlar ve Yeniden Yapılandırma Yasaları
Vergi Kabahat ve Suçlarında Yapılan Değişiklikler
Etkin Pişmanlık
Uzlaşma kapsamının değiştirilmesi
Asgari vergi düzenlemeleri ve Vergi güvenlik önlemleri,
Asgari Yerel ve Küresel Kurumlar Vergisi
KHUK 701 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik
Bu ders ile yüksek lisans öğrencilerine hukuk alanına ilişkin yapacakları çalışmalarda yol gösterilmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilere, bilgi, bilim ve araştırma kavramlarını, bilimsel araştırma ve teknolojik gelişmenin önemi, sosyal bilimlerde araştırmanın temel özellikleri ve bilimsel araştırmalarda araştırma türlerini anlatılır. Ayrıca uygulamalı olarak kaynakların araştırılmasında kütüphanelerden yararlanma, kaynakların bilimsel niteliklerinin belirlenmesi ve okunup değerlendirilmesi, bilimsel araştırma ve e-kaynaklar, internette veri kaynakları ve veri toplama yöntemlerini anlatılır.
KHUK 700 Seminer
Seminer dersi kapsamında hukuk alanına ilişkin yapılacak çalışmalarda; araştırma yeteneğini güçlendirmek, araştırma sorusunu belirleyebilmek, çeşitli teorik ve metodolojik yaklaşımları ve araştırma etiğini anlamak, arşiv ve kütüphane araştırmasıyla ilgili pratik beceriler geliştirmek ve bilimsel inceleme ve sunum becerilerinin düzenini geliştirmek amaçlanmaktadır.