ANTALYA BİLİM ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
KLİNİK PSİKOLOJİ TEZLİ TÜRKÇE YÜKSEK LİSANS PROGRAMI DERS BİLGİ PAKETİ
Program Dili
Türkçe
Program Süresi
4 dönem (2 yıl)
Program Azami Süresi
1 dönem tez uzatması ile birlikte 5 dönem
Bölüm Başkanı
Anabilim Dalı Başkanı: Dr. Öğr. Üyesi Oğuzhan Herdi
Tarihçe
Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programı 2020 yılında Üniversitemiz Lisansüstü Eğitim Enstitüsü bünyesinde açılmış olup ilk kez 2020 Bahar döneminde öğrenci kabulüne başlamıştır. Kurulduğu tarihten bu döneme kadar her dönem yeni öğrenci alımına devam etmektedir.
Kazanılan Derece
Uzman Klinik Psikolog
Kabul ve Kayıt Koşulları
1219 Sayılı Kanun ve ilgili mevzuatlar gereğince üniversitelerin 4 yıllık psikoloji ve psikolojik danışmanlık ve rehberlik mezunları,
ALES puanı: En az 55 (EA puan türünde),
Adayların lisans not ortalamalarının en düşük 2.50 (4,00 üzerinden) olması gerekmektedir.
Adaylar bu koşulları karşılayan belgelere ek olarak, yabancı dil alanında sahip oldukları sınav puanları ve/veya sertifikaları, ilgi duydukları psikoterapi alanını ve bu alanda almış oldukları eğitim, okumuş oldukları kitap varsa yayınlarını belirten özgeçmiş dosyasını iletmeleri gerekmektedir.
Başvuruların alım koşullarına uygunluğu açısından ön değerlendirmeye tabi tutulur. Sonrasında mülakatı olan programlarda yapılan sıralamadaki ilk 40 aday mülakata çağrılır.
Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar
Başka bir üniversitede klinik psikoloji yüksek lisansı yapıyor olmak: Bu durumda öğrencilerden okudukları üniversiteden şimdiki başvuru anına kadarki transkriptleri talep edilecektir. Anabilim Dalı Başkanlığınca uygun görülen derslerden öğrenci muaf tutulacaktır.
Başka bir üniversitede klinik psikoloji ile ortak dersleri olan yüksek lisans programında olmak veya bitirmiş olmak: Bu durumda öğrenciden transkriptleri talep edilecektir. Anabilim Dalı Başkanlığınca uygun görülen derslerden öğrenci muaf tutulacaktır.
Daha önce üniversitemiz klinik psikoloji programından ders almış olmak: Bu durumda öğrenci dersleri daha önceki eğitim döneminde başarı ile geçti ise o dersten muaf tutulacaktır. Başarı tespiti vize ve final notları toplamı üzerinden yapılacaktır. Daha önce öğrencinin vizeden geçer not almış olup finalden kalmış olması muafiyet hakkı sağlamayacaktır.
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Sınavlar derslerin içeriklerine göre proje, yazılı, test ve sözlü sınav şeklinde gerçekleştirilmektedir. Aynı zamanda uygulama derslerinde öğrencilerin uygulamalarda göstermiş oldukları performans da dersin öğrenim çıktılarına göre değerlendirilmektedir. Notlar 100 üzerinden verilmekte olup üniversitemizin tabi olduğu harf sistemine göre harf karşılığı belirlenmektedir.
10.Mezuniyet Koşulları
120 AKTS’yi tamamlayan öğrenciler almış oldukları derslerden geçer not aldıkları takdirde ve 5 dönem içerisinde tezlerini sunup jüri tarafından başarılı bulundukları takdirde mezun olmuş sayılacaklardır.
11.Çift Ana Dal
12. Yan Dal
13. Mezun İstihdam Olanakları
14. Üst Derece Programlara Geçiş
15. Program Yeterlilikleri ( Çıktıları)
Klinik Psikoloji Yüksek Lisansı
Eğitimin Amacı
Ülkemizde son yıllarda klinik psikoloji alanında klinik ortamda iyi eğitim almış uzmanlara olan ihtiyaç artmıştır. Antalya Bilim Üniversitesi Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programı uluslararası standartlarda bir eğitim programı olarak tasarlanmıştır.
Bu programda eğitim alarak mezun olan klinik psikologların, psikopatoloji ve psikoterapi kuramlarına ve uygulamalarına hâkim, ölçme ve klinik değerlendirmede, klinik araştırma yöntemlerinde yetkin bir ekip çalışanı olmaları amaçlanır.
Mezun olan bireylerden bu bilimsel verilere dayalı bilgilerini ve mesleki yetkinliklerini, insan ve toplum yararına kullanmaları beklenir. Bilimsel ve mesleki sorumluluklarının bilincinde olduğu kadar etik ilke ve standartlara da bağlı kalan, mesleki sınırlara uyan bireyler olabilmeleri hedeflenir.
Program, temel düzeyde hem psikanalitik-psikodinamik hem de bilişsel davranışçı psikoterapi yönelimli kuram ve uygulamaya yönelik bir eğitime dayanır. Programa kabul edildikten sonra; programa katılacak öğrenciler arasında yapılacak değerlendirme sonrası psikoterapi ekollerinden birini içeren seçmeli derslere kimlerin/hangisine katılabileceği belirlenecektir.
Programda, bilim insanı-uygulamacı (scientist-practitioner) modeli benimsenmektedir; bu programda eğitim alan öğrencilerin klinik ortamlarda kullanmaları gereken becerileri öğrenirken, klinik psikolojiye yönelik bilimsel araştırma yöntemleri konusunda da uzmanlaşmaları amaçlanmaktadır.
Program Çıktıları
Klinik Psikoloji Yüksek Lisans programından mezun olan öğrencilerimiz;
Bu alanda bilimsel araştırma planlama, yürütme ve yayınlama süreçlerinde yetkin olur.
Klinik psikoloji, psikopatoloji ve psikoterapi kuramlarına hâkim olur.
Ruhsal hastalığa sahip bireyleri değerlendirir, uygun tedavi için yönlendirir.
Patolojileri ve psikoterapi çıktılarını klinik olarak ve ölçeklerle değerlendirme becerisine sahip olur.
Eğitimini aldığı psikoterapi kuramına dair ileri okumaları yapabilme konusunda yetkin olur.
Klinik Psikoloji çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
Eğitimini aldığı psikoterapi ekolünde uygulayıcı olma yetkinliğini kazanır.
Toplum ruh sağlığını korumak konusunda değişkenleri gözetir, sahada aktif rol alır ve toplumu bilgilendirmekte sorumluluk alır.
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
Klinik Psikolojinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
Bireysel olarak ya da bir ekibin üyesi ya da lideri olarak çok disiplinli ortamlarda sorumlu ve yaratıcı bir şekilde çalışır.
16. Program Yeterlilikleri – TYÇÇ Matrisi
Temel Alan |
Program Yeterlilikleri |
Ulusal Yeterlilik |
|||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
||||||||||||||||||||
Bilgi |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Bilgi |
||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
Beceriler |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Beceriler |
||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Yetkinlikler |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
||||
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
||||
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
Alana Özgü Yetkinlik |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Alana Özgü Yetkinlik |
||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
Form No: ÜY-FR-1102 Yayın Tarihi:07.10.2024 Değ. No: 0 Değ. Tarihi: - |
17. Alan-Program Yeterlilik İlişkisi
0: Desteklemiyor 1: Alt seviyede destekliyor 2: Orta seviyede destekliyor 3: Üst seviyede destekliyor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alan Yeterlilikleri |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
İlgili alanda araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur. |
3 |
2 |
0 |
3 |
1 |
3 |
2 |
0 |
3 |
3 |
0 |
İlgili alanın farklı disiplinlerle ilişkisini anlar. |
3 |
2 |
3 |
3 |
1 |
0 |
0 |
2 |
3 |
0 |
3 |
İlgili alanda disiplinler arası yaklaşımların farkında olur. |
1 |
1 |
3 |
3 |
1 |
0 |
0 |
1 |
3 |
0 |
3 |
İlgili alanda farklı konuları güncel olaylarla ilişkilendirme becerisine sahip olur. |
1 |
3 |
2 |
3 |
1 |
1 |
0 |
2 |
3 |
3 |
0 |
İlgili alanın araştırdığı konuları yazılı ve sözlü olarak analiz eder. |
3 |
3 |
0 |
1 |
2 |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
0 |
Eleştirel düşünme becerileri geliştirir. |
2 |
3 |
3 |
2 |
3 |
3 |
2 |
1 |
3 |
3 |
0 |
18. Ders-Program Yeterlilikleri İlişkisi
1. Dönem |
||||||||||||||||||
Dersler |
Program Yeterlilikleri |
|||||||||||||||||
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
PSYC 7051 |
İleri Psikopatoloji |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PSYC 7031 |
Klinik Görüşme ve Değerlendirme Becerileri I |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PSYC 7171 |
Psikodinamik Psikoterapi I |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PSYC 7091 |
Mesleki Etik ve Sınırlar |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PSYC 7191 |
Bilişsel Davranışçı Psikoterapiler I |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PSYC 7011 |
Psikolojide İstatistik Uygulamaları |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Dönem |
||||||||||||||||||
Dersler |
Program Yeterlilikleri |
|||||||||||||||||
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
PSYC 7042 |
Klinik Görüşme ve Değerlendirme Becerileri II |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PSYC 7182 |
Psikodinamik Psikoterapi II |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PSYC 7022 |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PSYC 7062 |
Klinik Psikolojide Alan Uygulaması |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PSYC 7202 |
Bilişsel Davranışçı Psikoterapiler II |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PSYC 7302 |
Seminer |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Klinik Psikoloji (Tezli - Türkçe) |
|
|||||||
Dönem -1 |
Ders Havuzu |
|
|
|
|
|
||
KOD |
Dersin Adı |
Teorik |
Uygulama |
AKTS |
Kredi |
AKTS |
||
Psikolojide İstatistik Uygulamaları |
3 |
0 |
6 |
3 |
6 |
|||
PSYC 7031 |
Klinik değerlendirme ve görüşme becerileri I |
3 |
0 |
6 |
3 |
6 |
||
PSYC 7051 |
İleri Psikopatoloji |
3 |
0 |
6 |
3 |
6 |
||
Mesleki etik ve sınırlar |
3 |
0 |
6 |
3 |
6 |
|||
PSYC 7171 |
Psikodinamik Psikoterapi: Temel Kavramlar ve Teknikler I |
3 |
0 |
6 |
3 |
6 |
||
Bilişsel Davranışçı Psikoterapiler: Kavram ve Teknikler I |
3 |
0 |
6 |
3 |
6 |
|||
TOPLAM 30 AKTS olacak şekilde dersler seçilmelidir |
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
||
Dönem - 2 |
Ders Havuzu |
|
|
|
|
|
||
KOD |
Dersin Adı |
Teorik |
Uygulama |
|
Kredi |
AKTS |
||
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik (Zorunlu) |
3 |
0 |
6 |
3 |
6 |
|||
PSYC 7042 |
Klinik değerlendirme ve görüşme becerileri II |
3 |
0 |
6 |
3 |
6 |
||
Klinik Psikoloji Alan Uygulaması I |
3 |
0 |
6 |
3 |
6 |
|||
Seminer (Zorunlu) |
0 |
2 |
6 |
1 |
6 |
|||
PSYC 7182 |
Psikodinamik Psikoterapi: Temel Kavramlar ve Teknikler II |
3 |
0 |
6 |
3 |
6 |
||
Bilişsel Davranışçı Psikoterapiler: Kavram ve Teknikler II |
3 |
0 |
6 |
3 |
6 |
|||
|
|
|
|
|
3 |
6 |
||
|
|
|
|
|
3 |
6 |
||
TOPLAM 30 AKTS olacak şekilde dersler seçilmelidir |
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
||
Dönem - 3 |
Ders Havuzu |
|
|
|
|
|
||
KOD |
Dersin Adı |
Teorik |
Uygulama |
|
Kredi |
AKTS |
||
PSYC 7151 |
Tez 1 |
0 |
0 |
20 |
0 |
20 |
||
PSYC 7351 |
Çocuk ve Ergen Psikopatolojisi |
3 |
0 |
6 |
5 |
6 |
||
PSYC 7271 |
Psikodinamik Psikoterapilerde Süpervizyon I |
0 |
10 |
4 |
5 |
4 |
||
Bilişsel Davranışçı Psikoterapilerde Süpervizyon I |
0 |
10 |
4 |
5 |
4 |
|||
|
|
|
|
|
5 |
4 |
||
TOPLAM 30 AKTS olacak şekilde dersler seçilmelidir |
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
||
Dönem - 4 |
Ders Havuzu |
|
|
|
|
|
||
KOD |
Dersin Adı |
Teorik |
Uygulama |
|
Kredi |
AKTS |
||
PSYC 7162 |
Tez 2 |
0 |
0 |
20 |
0 |
20 |
||
PSYC 7282 |
Psikodinamik Psikoterapilerde Süpervizyon II |
0 |
10 |
4 |
5 |
4 |
||
Bilişsel Davranışçı Psikoterapilerde Süpervizyon II |
0 |
10 |
4 |
5 |
4 |
|||
PSYC 7311 |
Klinik Psikofarmakoloji |
3 |
o |
6 |
5 |
4 |
||
TOPLAM 30 AKTS olacak şekilde dersler seçilmelidir |
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20. Ders İçerikleri
PSYC 7000 Seminer (Zorunlu): Bu ders Antalya Bilim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği uyarınca tüm yüksek lisans öğrencilerine zorunlu kılınmıştır. Öğrenci ve tez danışmanının, öğrenci tez yazmaya başlamadan önce, karar verilecek bir tarihte, öğrencinin dışarıdan katılıma açık bir seminerde, tez araştırma teklifi formatında hazırlanmış bir sunum yapması gerekmektedir.
PSYC 7011 Psikolojide İstatistik Uygulamaları: Bu dersin amacı davranış bilimi verilerinin nasıl faydalı bir şekilde toplanacağı, keşfedileceği ve sunulacağına dair kapsamlı bir anlayış geliştirmektir. Öğrencilere, verileri temsil etmek, görselleştirmek, modellemek ve yorumlamak için bazı temel araç ve istatistik kavramları geniş bir şekilde tanıtılacaktır.
PSYC 7022 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik (Zorunlu): Bu dersin amacı psikoloji alanında araştırmaların nasıl yapıldığına dair kapsamlı bir anlayış geliştirmektir. Bu ders, bir araştırma sorusunun geliştirilmesinden bir araştırma projesinin yürütülmesine ve bilimsel bulguların yayılmasına kadar tüm araştırma sürecini kapsayacaktır. Araştırma süreci hakkında kapsamlı bir anlayış oluşturmanın yanı sıra, derste psikoloji alanında devam eden anlaşmazlıklar ve tartışmalar da ele alınacaktır.
PSYC 7031 Klinik değerlendirme ve görüşme becerileri I: Klinik görüşmelerin temel özellikleri öğretilir. Danışanı önyargısız kabul, saygı, empati temelinde ilk görüşme ve değerlendirme teknikleri kuramsal olarak ele alınır.
PSYC 7042 Klinik değerlendirme ve görüşme becerileri II: Klinik görüşmelerin temel özellikleri öğretilir. Klinik değerlendirme ve görüşme becerileri I dersinin devamı niteliğindedir. Danışanı önyargısız kabul, saygı, empati temelinde ilk görüşme ve değerlendirme teknikleri uygulamalı eğitimle kazandırılır.
PSYC 7051 İleri Psikopatoloji: Psikopatolojiler, biyolojik ve psikososyal yatkınlıklar açısından ele alınır. DSM-5 tanı sınıflandırma sistemi esas alınarak tanılama ve ayırıcı tanı koyma becerisi kazandırılır. Dersin kapsamında kaygı bozuklukları, affektif bozukluklar, şizofrenik bozukluklar ve diğer bozukluklar incelenmektedir. Psikofarmakoloji dersleri de içermektedir.
PSYC 7062 Klinik Psikoloji Alan Uygulaması I: Kuramsal derslerde elde edilen bilgi ve becerilerin klinik ortamda deneyimlenmesini içerir. İlk yıl haftada bir tam gün klinik değerlendirme ve görüşme becerileri, test değerlendirme ve gözleme dayalı beceri eğitimi içerir.
PSYC 7091 Mesleki etik ve sınırlar: Psikoloji mesleği ile ilgili dünya normlarını belirleyen APA ve EFPA'nın etik ilkeler ve standartları gözden geçirilir, mesleki uygulama, eğitim ve araştırma faaliyetleriyle ilgili etik standartlar öğretilir, etik ihlal örnekleri üzerinden tartışılır.
PSYC 7351 Çocuk ve Ergen Psikopatolojisi: Bu dersin amacı, çocukluk ve ergenlik döneminde ortaya çıkan ruhsal ve davranışsal sorunların anlaşılması ve tanınması için öğrencilere kapsamlı bir bakış açısı kazandırmaktır. Çocuk ve ergenlerin ruh sağlığını biyolojik, psikososyal ve çevresel boyutlarıyla ele alarak, bu sorunların gelişim süreci üzerindeki etkilerini incelemeyi hedefler. Ders kapsamında, tanı kriterleri ve psikopatolojik bozukluklara yönelik temel müdahale yaklaşımlarına dair bilgi edinilmesi sağlanacaktır.
PSYC 7311 Klinik Psikofarmakoloji: Psikofarmakolojinin tanımı ve araştırma yöntemlerine ek olarak çeşitli nörotransmitterlerin zihinsel ve motor işlevlerindeki rolleri, psikiyatrik ilaçların ve bağımlılık yapan maddelerin psikoaktif etki düzenekleri konusunda elde edilen bulgu ve olguları tanımak, ilaç tedavilerin hangi amaçla verildiği, hangi ilacın ne gibi yan etkilerinin olabildiği konusunda bilgi sahibi olabilmelerini sağlayarak terapisini üstlendikleri danışanlara daha geniş bir bakış açısıyla yaklaşabilmesi hedeflenmektedir.
PSYC 7151 Tez 1: Klinik psikoloji alanıyla ilgili bir araştırma konusuna yönelik olarak bir tez projesi önerir. Önerisi bilim kurulu tarafından kabul edilenler tez projeleri üzerinde çalışırlar.
PSYC 7162 Tez 2: Klinik psikoloji alanıyla ilgili bir araştırma konusuna yönelik olarak önerilen tez projesi yürütülür, sonlandırılır ve jüriye halinde sunulur.
PSYC 7171 Psikodinamik Psikoterapi: Temel Kavramlar ve Teknikler I :Tarihsel bakış açısı çerçevesinde, psikodinamik düşüncenin farklı okullarının önemli temsilcilerini tanıtılır. Bu dersin sonunda, görüşme, değerlendirme, vaka formulasyonu ile ilgili bazı temel kavramlar ve psikodinamik psikoterapide tedavi planlama, öğrencilerin ikinci dönem metaryalleri ile bağlantı kurabilmeleri için ele alınacaktır.
PSYC 7182 Psikodinamik Psikoterapi: Temel Kavramlar ve Teknikler II: Psikodinamik Psikoterapi: Temel Kavramlar ve Teknikler I’in devamı niteliğindedir. Bu derste öğrencilere psikodinamik yaklaşıma ait psikoterapinin temel becerilerini öğretilmektedir. Öğrenciler, psikodinamik tanı koyabilme ve psikodinamik model içerisinde vaka formülasyonunu öğreneceklerdir.
PSYC 7191 Bilişsel Davranışçı Psikoterapiler: Kavram ve Teknikler I: Bilişsel Davranışçı Psikoterapi tekniklerinin dayandığı felsefi ve kuramsal insan modeli tanıtılır, BDT'ye ilişkin temel kavram ve yöntemler öğretilir.
PSYC 7202 Bilişsel Davranışçı Psikoterapiler: Kavram ve Teknikler IIBilişsel Davranışçı Psikoterapiler: Kavram ve Teknikler I’in devamı niteliğindedir. BDT görüşmelerinin temel yapısı, otomatik düşünce, ara inanç ve çekirdek inançlarla çalışma yöntemleri ve BDT'de yaygın olarak kullanılan diğer teknikler tanı sınıflarına göre tek tek ele alınır.
PSYC 7271 Psikodinamik Psikoterapilerde Süpervizyon I: Psikodinamik psikoterapiye uygun danışanlarla, öğretim üyelerinin süpervizyonu altında psikoterapi görüşmeleri yürütülür. İlgili öğretim üyesi tarafından öğrencilere her görüşme sonrasında eğitim süpervizyonu ve grupiçi akran süpervizyonu verilir.
PSYC 7282 Psikodinamik Psikoterapilerde Süpervizyon II: Psikodinamik Psikoterapilerde Süpervizyon I’in devamı niteliğindedir.
PSYC 7291 Bilişsel Davranışçı Psikoterapilerde Süpervizyon I: Bilişsel Davranışçı Psikoterapi'ye uygun danışanlarla, öğretim üyelerinin süpervizyonu altında BDT görüşmeleri yürütülür. İlgili öğretim üyesi tarafından öğrencilere her görüşme sonrasında eğitim süpervizyonu ve grupiçi akran süpervizyonu verilir.
PSYC 7302 Bilişsel Davranışçı Psikoterapilerde Süpervizyon II: Bilişsel-Davranışçı Psikoterapilerde Süpervizyon I’in devamı niteliğindedir.