ANTALYA BİLİM ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ   KLİNİK PSİKOLOJİ TEZLİ TÜRKÇE YÜKSEK LİSANS PROGRAMI DERS BİLGİ PAKETİ

 

1.Programın Dili 

Türkçe.

2.Programın Süresi

Tezli yüksek lisans programının süresi bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, kaydolduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın 4 (dört) yarıyıldır.

3.Programın Azami Süresi

Program en çok 6 (altı) yarıyılda tamamlanır.

4.Böm Başkanı

Prof. Dr. Mehmet YUMRU.

5. Tarihçe

Antalya Bilim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü’ne bağlı bir tezli yüksek lisans programı olan Klinik Psikoloji Tezli Türkçe Yüksek Lisans Programı, 2020-2021 öğretim yılında  öğrenci kabul etmeye başlamıştır.

6.Kazanılan Derece

Klinik Psikoloji  Tezli Türkçe Yüksek Lisans diploması.

7.Kabul ve Kayıt Koşulları

Klink Psikoloji  Tezli Türkçe Yüksek Lisans Programı müfredatı, yarıyıl esasına göre hazırlanmış olduğu için, güz ve bahar yarıyıllarında programa öğrenci kabul edilmektedir.

Başvurular Lisansüstü Eğitim Enstitüsü’nün internet sitesi üzerinden veya elden yapılabilmektedir.

Programa, 4 (dört) yıllık psikoloji bölümü mezunları başvurabilir.

ALES puanı: En az 55 (EA puan türünde).

Adayların lisans not ortalamalarının en düşük 2.50 (4.00 üzerinden) olması gerekmektedir.

Adayların lisansüstü programlara kabul edilebilmeleri için belirli düzeyde İngilizce bilmeleri gerekmektedir (ÜDS/YDS/YÖKDİL=60).

Adaylar bu koşulları karşılayan belgelere ek olarak, ilgi duydukları psikoterapi alanını ve bu alanda almış oldukları eğitim, okumuş oldukları kitap varsa yayınlarını belirten öz geçmiş dosyasını iletmeleri gerekmektedir. 

Evrak üzerinden ön değerlendirme yapılacak ve ön değerlendirme sonucunda başarılı bulunan adaylar mülakata çağırılacaktır.

Programa kabul değerlendirmesi %50 ALES puanı, % 30 not ortalaması, % 20 mülakat şeklinde olacaktır.

8. Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

Programa kabul edilen öğrenciler, kayıt yaptırmadan önce kayıtlı oldukları lisansüstü programlarından başarılı oldukları derslerin enstitü tarafından ders müfredatına intibak ettirilmesini talep edebilirler. Bu talep, öğrencinin programda öğrenim görmeye başlayacağı akademik yılın başında enstitü müdürlüğüne yazacağı bir dilekçe ile yapılır. Talepte bulunan öğrencinin, dilekçesine onaylı bir not döküm (transkript) belgesinin aslını ve ders içeriklerini eklemesi gereklidir.

İntibak işlemi, Enstitü Yönetim Kurulu kararıyla Ana Bilim Dalı Başkanlığınca belirlenen intibak komisyonu tarafından yönetmelik ve yönerge çerçevesinde gerçekleştirilir. İntibak işlemlerinde ders içerikleri ve AKTS yükü gözetilir. İntibak işlemlerinde ayrıca öğrencinin önceden kayıtlı olduğu programdan edinmesi mümkün olan bilgi birikimi de değerlendirilerek bir karar verilir.

Kurumlar arası yurt dışı yatay geçişle programımıza kayıt yaptıran öğrencilerin intibak taleplerinin değerlendirilmesinde ise, yurt dışından alınan derslerin programa ilişkin ulusal yeterliliklere uygun olarak belirlenen program yeterliliklerine uygun olması esası gözetilir.

 

9.Sınavlar, ölçme ve değerlendirme

Programda sınavlar ara sınav ve final sınavından oluşmaktadır. Sınavlara girmek için öğrenci kimlik kartlarının ibrazı zorunludur. Ara sınav, program müfredatında bulunan bir dersin verildiği yarıyıl içinde yapılan sınavdır. Her dersin bir yarıyılda en az bir ara sınavı yapılır veya ders içerisinde yapılan ödev, proje ve benzeri çalışmalar, dersin öğretim üyesi takdirinde bir ara sınav yerine kullanılabilir. Final sınavı ise, dersin okutulduğu yarıyıl sonunda akademik takvimde belirtilen tarihler içinde yapılan sınavdır. Final sınavlarına katılabilmek için derslere %70 devam mecburiyetinin tamamlanması gerekmektedir. Dönem sonu başarı notları sınav performansına ek olarak ödev, proje, sunum, sınıf katılımı ve derslere devam durumu gibi çeşitli ölçme ve değerlendirme kriterleri nezdinde belirlenir

10.Mezuniyet Koşulları

Üniversitemiz  Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği gereğince  öğrencinin Klinik Psikoloji Tezli  Türkçe Yüksek Lisans programından  mezun olabilmesi için birisi Bilimsel Araştırma Teknikleri dersi olmak üzere en az yedi dersi,  seminer dersi ve tez çalışmasını başarı ile tamamlaması, ağırlıklı genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 ve en az 120 AKTS kredisini tamamlamış olması gerekir

11.Mezun İstihdam Olanakları

Bu program mezunları klinik psikolog unvanı ile kamu  kurum ve kuruluşları ile özel sektörde ruh sağlığı çalışanı olarak ruh sağlığı alanında görev alabilmektedir. Ayrıca klinik psikoloji meslek alanı ile ilgili görevlerde çalışabilmektedir.

12. Üst Derece Programlara Geçiş

Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programını başarıyla tamamlayan adaylar,  daha sonra müracaat etmeleri ve başarılı görülmeleri halinde doktora programlarında öğrenimlerine devam edebilirler.

      13. Program Yeterlilikleri (Çıktıları)

Bu programdan mezun olacak bireylerin, bu programın yükümlülüklerini tamamladıktan sonra; farkındalık ve içgörü sahibi olan, kendilerini gözlemlemeye, tanımaya ve anlamaya devam eden, mesleki bilgi ve yetkinliklerini hayat boyu geliştirme sorumluluğunu taşıyan, alandaki bilimsel gelişmeleri takip ederek bilgi ve becerilerini her daim güncelleyen ve güçlendiren, etik değerlere ve ilkelere bağlı sorumluluklarının bilincinde olan klinik psikolog olmaları hedeflenmektedir.

14. Program Müfredatı

 

15.Ders İçerikleri

PSYC 501 - Psikolojide İstatistik Uygulamaları: Bu dersin amacı davranış bilimi verilerinin nasıl faydalı bir şekilde toplanacağı, keşfedileceği ve sunulacağına dair kapsamlı bir anlayış geliştirmektir. Öğrencilere, verileri temsil etmek, görselleştirmek, modellemek ve yorumlamak için bazı temel araç ve istatistik kavramları geniş bir şekilde tanıtılacaktır.

PSYC 502 - Psikolojide Araştırma Yöntemleri: Bu dersin amacı psikoloji alanında araştırmaların nasıl yapıldığına dair kapsamlı bir anlayış geliştirmektir. Bu ders, bir araştırma sorusunun geliştirilmesinden bir araştırma projesinin yürütülmesine ve bilimsel bulguların yayılmasına kadar tüm araştırma sürecini kapsayacaktır. Araştırma süreci hakkında kapsamlı bir anlayış oluşturmanın yanı sıra, derste psikoloji alanında devam eden anlaşmazlıklar ve tartışmalar da ele alınacaktır.

PSYC 503 - Klinik değerlendirme ve görüşme becerileri I: Klinik görüşmelerin temel özellikleri öğretilir. Danışanı önyargısız kabul, saygı, empati temelinde ilk görüşme ve değerlendirme teknikleri kuramsal olarak ele alınır.

PSYC 504 - Klinik değerlendirme ve görüşme becerileri II: Klinik görüşmelerin temel özellikleri öğretilir. Klinik değerlendirme ve görüşme becerileri I dersinin devamı niteliğindedir. Danışanı önyargısız kabul, saygı, empati temelinde ilk görüşme ve değerlendirme teknikleri uygulamalı eğitimle kazandırılır.

PSYC 505 - İleri Psikopatoloji: Psikopatolojiler, biyolojik ve psikososyal yatkınlıklar açısından ele alınır. DSM-5 tanı sınıflandırma sistemi esas alınarak tanılama ve ayırıcı tanı koyma becerisi kazandırılır. Dersin kapsamında kaygı bozuklukları, affektif bozukluklar, şizofrenik bozukluklar ve diğer bozukluklar incelenmektedir. Psikofarmakoloji dersleri de içermektedir.

PSYC 506 - Klinik Psikoloji Alan Uygulaması I: Kuramsal derslerde elde edilen bilgi ve becerilerin klinik ortamda deneyimlenmesini içerir. İlk yıl haftada bir tam gün klinik değerlendirme ve görüşme becerileri, test değerlendirme ve gözleme dayalı beceri eğitimi içerir.

PSYC 507 - Seçmeli I: *Seçmeli A başlığı’nda yer alan psikoterapi alanlarından biri seçilir. Seçilen psikoterapi kuramları tarihsel olarak ele alınır. Psikoterapi kuramlarının genel insan ve zihin modelleri, değişimde odaklandıkları nokta, psikoterapistin konumu, değişimde psikoterapistin ve görüşmecinin sahip oldukları roller ve sorumluluklar hakkında karşılaştırmalı incelemeler yapılır.

PSYC 508 - Seçmeli II: Seçmeli I devamı niteliğindedir. Seçmeli A başlığında yer alan II ibaresi olan dersler seçilebilir. Ağırlıklı olarak uygulamalar incelenir.

PSYC 509 - Mesleki etik ve sınırlar: Psikoloji mesleği ile ilgili dünya normlarını belirleyen APA ve EFPA'nın etik ilkeler ve standartları gözden geçirilir, mesleki uygulama, eğitim ve araştırma faaliyetleriyle ilgili etik standartlar öğretilir, etik ihlal örnekleri üzerinden tartışılır.

PSYC 510 – Seminer: Bu ders Antalya Bilim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği uyarınca tüm yüksek lisans öğrencilerine zorunlu kılınmıştır. Öğrenci ve tez danışmanının, öğrenci tez yazmaya başlamadan önce, karar verilecek bir tarihte, öğrencinin dışarıdan katılıma açık bir seminerde, tez araştırma teklifi formatında hazırlanmış bir sunum yapması gerekmektedir.

PSYC 511 - Klinik Psikoloji Alan Uygulaması II: Kuramsal derslerde elde edilen bilgi ve becerilerin klinik ortamda deneyimlenmesini içerir. İkinci yıl haftada iki tam gün, klinik değerlendirme ve görüşme becerileri, test değerlendirme ve gözleme dayalı beceri eğitimi içerir. Klinik Psikoloji Alan Uygulaması I devamı niteliğindedir.

PSYC 512 - Klinik Psikoloji Alan Uygulaması III: Kuramsal derslerde elde edilen bilgi ve becerilerin klinik ortamda deneyimlenmesini içerir. İkinci yıl haftada iki tam gün, klinik değerlendirme ve görüşme becerileri, test değerlendirme ve gözleme dayalı beceri eğitimi içerir.

PSYC 513 – Seçmeli III: *Seçmeli B başlığında yer alan derslerden biri seçilir. Seçmeli I ve II derslerinin devamı niteliğindedir. Seçmeli I ve IIde seçilen psikoterapi alanı ile devam edilmesi gerekmektedir. Seçmeli Bde yer alan I ibaresi ile belirtilen dersler seçilebilir. Kuramsal derslerde elde edilen bilgi ve becerilerin klinik ortamda deneyimlenmesini içerir. Seçilen psikoterapiye uygun danışanlarla, öğretim üyelerinin süpervizyonu altında psikoterapi

görüşmeleri yürütülür. İlgili öğretim üyesi tarafından öğrencilere her görüşme sonrasında eğitim süpervizyonu ve grup içi akran süpervizyonu verilir.

PSYC 514 – Seçmeli IV: *Seçmeli B başlığında yer alan derslerden biri seçilir. Seçmeli I ve II derslerinin devamı niteliğindedir. Seçmeli I ve IIde seçilen psikoterapi alanı ile devam edilmesi gerekmektedir. Seçmeli Bde yer alan I ibaresi ile belirtilen dersler seçilebilir. Seçilen psikoterapiye uygun danışanlarla, öğretim üyelerinin süpervizyonu altında psikoterapi görüşmeleri yürütülür. İlgili öğretim üyesi tarafından öğrencilere her görüşme sonrasında eğitim süpervizyonu ve grup içi akran süpervizyonu verilir.

PSYC 515 - Tez I: Klinik psikoloji alanıyla ilgili bir araştırma konusuna yönelik olarak bir tez projesi önerir. Önerisi bilim kurulu tarafından kabul edilenler tez projeleri üzerinde çalışırlar.

PSYC 516 - Tez II: Klinik psikoloji alanıyla ilgili bir araştırma konusuna yönelik olarak önerilen tez projesi yürütülür, sonlandırılır ve jüriye halinde sunulur.

Seçmeli A

PSYC 517 - Psikodinamik Psikoterapi: Temel Kavramlar ve Teknikler I: Tarihsel bakış açısı çerçevesinde, psikodinamik düşüncenin farklı okullarının önemli temsilcilerini tanıtılır. Bu dersin sonunda, görüşme, değerlendirme, vaka formulasyonu ile ilgili bazı temel kavramlar ve psikodinamik psikoterapide tedavi planlama, öğrencilerin ikinci dönem metaryalleri ile bağlantı kurabilmeleri için ele alınacaktır.

PSYC 518 - Psikodinamik Psikoterapi: Temel Kavramlar ve Teknikler II: Psikodinamik Psikoterapi: Temel Kavramlar ve Teknikler Iin devamı niteliğindedir. Bu derste öğrencilere psikodinamik yaklaşıma ait psikoterapinin temel becerilerini öğretilmektedir. Öğrenciler, psikodinamik tanı koyabilme ve psikodinamik model içerisinde vaka formülasyonunu öğreneceklerdir.

PSYC 519 - Bilişsel Davranışçı Psikoterapiler: Kavram ve Teknikler I: Bilişsel Davranışçı Psikoterapi tekniklerinin dayandığı felsefi ve kuramsal insan modeli tanıtılır, BDT'ye ilişkin temel kavram ve yöntemler öğretilir.

PSYC 520 - Bilişsel Davranışçı Psikoterapiler: Kavram ve Teknikler II: Bilişsel Davranışçı Psikoterapiler: Kavram ve Teknikler Iin devamı niteliğindedir. BDT görüşmelerinin temel yapısı, otomatik düşünce, ara inanç ve çekirdek inançlarla çalışma yöntemleri ve BDT'de yaygın olarak kullanılan diğer teknikler tanı sınıflarına göre tek tek ele alınır.

PSYC 521 - Cinsel işlev bozuklukları psikoterapisi I: Cinsel psikoterapi tekniklerinin dayandığı felsefi ve kuramsal insan modeli tanıtılır, Cinsel psikoterapiye ilişkin temel kavram ve yöntemler öğretilir.

PSYC 522 - Cinsel işlev bozuklukları psikoterapisi II: Cinsel psikoterapi tekniklerinin dayandığı felsefi ve kuramsal insan modeli tanıtılır, Cinsel psikoterapiye ilişkin temel kavram ve yöntemler öğretilir. Ağırlıklı olarak uygulamalar incelenir.

PSYC 523 - Grup Psikoterapileri I: Grup psikoterapisinin kuramsal temellerine, bu alandaki araştırmalara ve farklı ortamlardaki uygulamalarına odaklanmaktadır.

PSYC 524 - Grup Psikoterapileri II: Grup psikoterapisinin kuramsal temellerine, bu alandaki araştırmalara ve farklı ortamlardaki uygulamalarına odaklanmaktadır. Ağırlıklı olarak uygulamalar incelenir.

PSYC 525 - Duygu odaklı psikoterapi I: Duygu odaklı psikoterapisinin kuramsal temellerine, bu alandaki araştırmalara ve farklı ortamlardaki uygulamalarına odaklanmaktadır.

PSYC 526 - Duygu odaklı psikoterapi II: Duygu odaklı psikoterapisinin kuramsal temellerine, bu alandaki araştırmalara ve farklı ortamlardaki uygulamalarına odaklanmaktadır. Ağırlıklı olarak uygulamalar incelenir.

Seçmeli B

PSYC 527 - Psikodinamik Psikoterapilerde Süpervizyon I: Psikodinamik psikoterapiye uygun danışanlarla, öğretim üyelerinin süpervizyonu altında psikoterapi görüşmeleri yürütülür. İlgili öğretim üyesi tarafından öğrencilere her görüşme sonrasında eğitim süpervizyonu ve grupiçi akran süpervizyonu verilir.

PSYC 528 - Psikodinamik Psikoterapilerde Süpervizyon II: Psikodinamik Psikoterapilerde Süpervizyon Iin devamı niteliğindedir.

PSYC 529 - Bilişsel-Davranışçı Psikoterapilerde Süpervizyon I: Bilişsel Davranışçı Psikoterapi'ye uygun danışanlarla, öğretim üyelerinin süpervizyonu altında BDT görüşmeleri yürütülür. İlgili öğretim üyesi tarafından öğrencilere her görüşme sonrasında eğitim süpervizyonu ve grupiçi akran süpervizyonu verilir.

PSYC 530 - Bilişsel-Davranışçı Psikoterapilerde Süpervizyon II: Bilişsel-Davranışçı Psikoterapilerde Süpervizyon Iin devamı niteliğindedir.

PSYC 531 - Cinsel işlev bozuklukları psikoterapisi süpervizyonu I: Cinsel psikoterapiye uygun danışanlarla, öğretim üyelerinin süpervizyonu altında psikoterapi görüşmeleri yürütülür. İlgili öğretim üyesi tarafından öğrencilere her görüşme sonrasında eğitim süpervizyonu ve grupiçi akran süpervizyonu verilir.

PSYC 532 - Cinsel işlev bozuklukları psikoterapisi süpervizyonu II: Cinsel işlev bozuklukları psikoterapisi süpervizyonu Iin devamı niteliğindedir.

PSYC 533 - Grup psikoterapileri süpervizyonu I: Grup psikoterapisine uygun danışanlarla, öğretim üyelerinin süpervizyonu altında psikoterapi görüşmeleri yürütülür. İlgili öğretim üyesi tarafından öğrencilere her görüşme sonrasında eğitim süpervizyonu ve grupiçi akran süpervizyonu verilir.

PSYC 534 - Grup psikoterapileri süpervizyonu II: Grup psikoterapileri süpervizyonu Iin devamı niteliğindedir. Ağırlıklı olarak uygulamalar incelenir.

PSYC 535 - Duygu odaklı psikoterapi süpervizyonu I: Duygu odaklı psikoterapisine uygun danışanlarla, öğretim üyelerinin süpervizyonu altında psikoterapi görüşmeleri yürütülür. İlgili öğretim üyesi tarafından öğrencilere her görüşme sonrasında eğitim süpervizyonu ve grupiçi akran süpervizyonu verilir.

PSYC 536 - Duygu odaklı psikoterapi süpervizyonu II: Duygu odaklı psikoterapi süpervizyonu Iin devamı niteliğindedir. Ağırlıklı olarak uygulamalar incelenir.

 

 

16.AKTS Ders Tanıtım Formları

PSYC 501 - Psikolojide İstatistik Uygulamaları:

PSYC 502 - Psikolojide Araştırma Yöntemleri

PSYC 503 - Klinik değerlendirme ve görüşme becerileri I

PSYC 504 - Klinik değerlendirme ve görüşme becerileri II

PSYC 505 - İleri Psikopatoloji

PSYC 506 - Klinik Psikoloji Alan Uygulaması I

PSYC 507 - Seçmeli I

PSYC 508 - Seçmeli II

PSYC 509 - Mesleki etik ve sınırlar

PSYC 510 – Seminer

PSYC 511 - Klinik Psikoloji Alan Uygulaması II

PSYC 512 - Klinik Psikoloji Alan Uygulaması III

PSYC 513 – Seçmeli III

PSYC 514 – Seçmeli IV

PSYC 515 - Tez I

PSYC 516 - Tez II

Seçmeli A

PSYC 517 - Psikodinamik Psikoterapi: Temel Kavramlar ve Teknikler I

PSYC 518 - Psikodinamik Psikoterapi: Temel Kavramlar ve Teknikler II

PSYC 519 - Bilişsel Davranışçı Psikoterapiler: Kavram ve Teknikler I

PSYC 520 - Bilişsel Davranışçı Psikoterapiler: Kavram ve Teknikler II

PSYC 521 - Cinsel işlev bozuklukları psikoterapisi I

PSYC 522 - Cinsel işlev bozuklukları psikoterapisi II

PSYC 523 - Grup Psikoterapileri I

PSYC 524 - Grup Psikoterapileri II

PSYC 525 - Duygu odaklı psikoterapi I

PSYC 526 - Duygu odaklı psikoterapi II

Seçmeli B

PSYC 527 - Psikodinamik Psikoterapilerde Süpervizyon I

PSYC 528 - Psikodinamik Psikoterapilerde Süpervizyon II

PSYC 529 - Bilişsel-Davranışçı Psikoterapilerde Süpervizyon I

PSYC 530 - Bilişsel-Davranışçı Psikoterapilerde Süpervizyon II

PSYC 531 - Cinsel işlev bozuklukları psikoterapisi süpervizyonu I

PSYC 532 - Cinsel işlev bozuklukları psikoterapisi süpervizyonu II

PSYC 533 - Grup psikoterapileri süpervizyonu I

PSYC 534 - Grup psikoterapileri süpervizyonu II

PSYC 535 - Duygu odaklı psikoterapi süpervizyonu I

PSYC 536 - Duygu odaklı psikoterapi süpervizyonu II