ANTALYA BİLİM ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
KÜRESEL SİYASET TEZSİZ TÜRKÇE YÜKSEK LİSANS PROGRAMI DERS BİLGİ PAKETİ
1.Program Dili
Türkçe
2.Program Süresi
En az 2 yarıyıl.
3.Program Azami Süresi
En çok 3 yarıyıl.
4.Ana Bilim Dalı Başkanı
Doç.Dr.Nermin AYDEMİR
5.Tarihçe
Küresel Siyaset ve Uluslararası İlişkiler Tezsiz (Türkçe) Yüksek Lisans Programı 14.06.2017 tarihinde kurulmuştur. Küresel Siyaset ve Uluslararası İlişkiler Tezsiz Yüksek Lisans Programı katılımcılara günümüzde önemi giderek artan küresel siyaset ve dünya politikasını anlama ve analiz etme becerilerini kazandırma amacı taşımaktadır. Tezsiz yüksek lisans programları özellikle iş dünyasında yer alan, akademik kariyer hedefleri bulunmasa da, alanlarında uzmanlaşmak isteyen profesyoneller (bürokrat, asker, polis) tarafından tercih edilmektedir. İş dünyasında, dünya politikasını ve ekonomisini anlayıp analiz edebilen kalifiye elemanlara ihtiyaç duyulmaktadır. Bu program, bu alanlarla ilgili ve kendisini geliştirmek isteyen özel sektör çalışanları için de uygundur. Program, ülkemizdeki insan kaynaklarının geliştirilmesi, iş gücünün uzmanlık kazanması ve nitelikli hale gelmesine katkıda bulunmayı hedefler.
6.Kazanılan Derece
Tezsiz Yüksek Lisans (Türkçe) Diploması
7.Kabul ve Kayıt Koşulları
Lisans mezuniyet genel not ortalaması en az 2.25 / 4.00 olmalıdır.
Kabul Sıralaması: Lisans mezuniyet ortalamasına göre hesaplanır.
8.Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar
Öğrencinin daha önce eğitim gördüğü kurumda aldığı derslerin ders içeriklerinin, Üniversitemiz Küresel Siyaset ve Uluslararası İlişkiler tezsiz yüksek lisans programı müfredatında bulunan derslerle karşılaştırılarak Ana Bilim Dalı Başkanlığı’nca değerlendirilmesini takiben intibak edilmesidir. İntibak işlemlerinde ders içerikleri ve AKTS yükü gözetilir.
9.Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Tezsiz yüksek lisans programı 60 AKTS’den az olmamak kaydıyla en az 10 ders ve bir dönem projesi olmak üzere toplam 90 AKTS kredisinden oluşur. Bu 10 dersten bir tanesi bilimsel araştırma yöntemleri ve etiği konularını içeren bir ders olmak zorundadır. Öğrenci, dönem projesi dersinin alındığı yarıyılda dönem projesi dersine kayıt yaptırmak ve yarıyıl sonunda yazılı proje ve/veya rapor vermek zorundadır. Dönem projesi dersi başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir.
Sınav ve başarı değerlendirme esasları, Antalya Bilim Üniversitesi Sınav Ve Başarı Değerlendirme Yönergesi’nde belirtilmiştir:
Bir ders için yarıyıl/yıl içi değerlendirme araçları ara sınav, ödev, proje, laboratuvar, uygulama ve diğer çalışmalardan oluşur. Yarıyıl/yılsonu sınavı 100 puan üzerinden notlandırılır.
Başarı notu; yarıyıl/yıl içi değerlendirmesi ve yarıyıl/yılsonu sınavı notlarından hesaplanır. Bu hesaplamada, kayıt yenileme döneminden önce ilan edilen ders izleme programı esas alınarak öğrencinin her bir değerlendirme aracından aldığı not, ilgili değerlendirme aracının başarı notuna katkı oranı (ağırlığı) ile çarpılarak toplanır ve hesaplama sonucu tamsayıya yuvarlanır.
Enstitülerin tezli veya tezsiz yüksek lisans programları için A+, A, A-, B+, B ve B- notları başarılı; C+ ve C notu “Geçer”; S “Yeterli”; C-, D+, D, F, FX ve U başarısız harf notlarıdır. Belirlenen not aralıkları aşağıdaki şekildedir:
Harf Notu |
A+ |
A |
A- |
B+ |
B |
B- |
C+ |
C |
C- |
D+ |
D |
F |
Not |
4.00 |
4.00 |
3.70 |
3.30 |
3.00 |
2.70 |
2.40 |
2.20 |
2.00 |
1.70 |
1.50 |
0.00 |
Toplam Puan |
- |
95-100 |
85-94 |
80-84 |
75-79 |
65-74 |
60-64 |
55-59 |
50-54 |
45-49 |
40-44 |
0-39 |
10. Mezuniyet Koşulları
Lisansüstü programlar için mezuniyet koşulları 11.01.2021 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan Antalya Bilim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtilmiştir:
Kredili derslerini ve dönem projesini başarıyla tamamlayan öğrenciye tezsiz yüksek lisans diploması verilir.
Tezsiz yüksek lisans diploması üzerinde öğrencinin kayıtlı olduğu Enstitü Anabilim/Anasanat Dalındaki programın YÖK tarafından onaylanmış adı bulunur.
11. Çift Ana Dal
Bulunmamaktadır.
12. Yan Dal
Bulunmamaktadır.
13. Mezun İstihdam Olanakları
Tezsiz yüksek lisans programı, öğrenciye mesleki konularda bilgi kazandırarak mevcut
bilginin uygulamada nasıl kullanılacağını gösterir. Lisansüstü programını tamamlayan öğrenciler, kamu kurum ve kuruluşlarının yanı sıra özel sektörde istihdam olanaklarına sahiptir.
14. Üst Derece Programlara Geçiş
Tezsiz yüksek lisans programlarından üst derece programlara geçiş olanağı bulunmamaktadır.
15. Program Yeterlilikleri ( Çıktıları)
Lisansüstü eğitimleri süresince ve mezun olduklarında öğrencilerin aşağıdaki becerileri kazanması beklenir:
PÇ-1 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerin felsefi ve kuramsal temelleri üzerine araştırma yapacak beceriye sahip olur.
PÇ-2 Akademik etik ve uygulamaları bilir.
PÇ-3 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında güncel trendler ve tartışmaların farkındadır.
PÇ-4 Güncel küresel siyaset konularını Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler teorileri ile ilişkilendirir.
PÇ-5 İleri niteliksel ve niceliksel sosyal bilim yöntemlerini kullanarak araştırma yapma becerisine sahip olur.
PÇ-6 Küresel siyasetin güncel sorunlarına eleştirel ve yapıcı yaklaşımlar geliştirir.
PÇ-7 Ülkeler arası ilişkiler ve siyasi sitemleri küresel düzeyde analiz eder.
PÇ-8 Küresel siyasetin temel dinamiklarini, süreçlerini ve aktörlerini analiz eder.
PÇ-9 Küresel siyasete yön veren önemli güçlerin siyasi, ekonomik ve güvenlik stratejilerini karşılaştırmalı olarak analiz eder.
PÇ-10 Siyasi sistemlerin oluşumunda siyasi kültür ve siyasi tarihin etkilerini değerlendirir.
PÇ-11 Yerel ve ulusal siyasi olayları takip eder ve eleştirel şekilde analiz eder.
16. Program Yeterlilikleri – TYÇÇ Matrisi
Temel Alan |
|
Ulusal Yeterlilik |
|||||||||||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
||||||||||||||||||
Bilgi |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Bilgi |
||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
Beceriler |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Beceriler |
||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Yetkinlikler |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
||||
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
||||
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
||||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
Alana Özgü Yetkinlik |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Alana Özgü Yetkinlik |
||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
Form No: ÜY-FR-1102 Yayın Tarihi:07.10.2024 Değ. No: 0 Değ. Tarihi: - |
17. Alan-Program Yeterlilik İlişkisi
Küresel Siyaset ve Uluslararası İlişkiler Alan-Program Yeterlilik İlişkisi Matrisi |
|
|
|
|
|
|
|||||||
0: Desteklemiyor 1: Alt seviyede destekliyor 2: Orta seviyede destekliyor 3: Üst seviyede destekliyor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NO |
Alan Yeterlilikleri |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
1 |
Bir iş veya öğrenme alanında fikirlerin oluşturulmasına veya alana özgü mesleki süreçlerin geliştirilmesine temel teşkil edebilecek uzmanlık bilgisine sahiptir |
1 |
1 |
2 |
1 |
2 |
1 |
1 |
1 |
0 |
1 |
0 |
1 |
2 |
Bir öğrenme alanı ve bunun etkileşim içinde olduğu diğer alanlara ait bilgileri eleştirebilecek düzeyde farkındalığa sahiptir. |
2 |
0 |
2 |
2 |
2 |
1 |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
1 |
3 |
Farklı alanlardaki bilgileri bütünleştirerek bir iş veya öğrenme alanına özgü proje yapma becerilerine sahiptir. |
1 |
0 |
2 |
1 |
3 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
1 |
4 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
0 |
1 |
0 |
1 |
1 |
0 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
5 |
Belirlenen stratejik hedeflere ulaşılmasını temin etmek üzere içinde yer aldığı ekiplerin, meslekı̂bilgi ve uygulama becerilerinin geliştirilmesi için katkı verir. |
1 |
2 |
0 |
0 |
1 |
0 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
6 |
Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahiptir. |
2 |
0 |
2 |
1 |
1 |
2 |
1 |
0 |
0 |
2 |
1 |
1 |
7 |
Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanır. |
2 |
0 |
3 |
3 |
2 |
3 |
2 |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
8 |
Alanına özgü bilişim teknolojilerini ileri üstü düzeyde kullanır |
1 |
0 |
1 |
1 |
2 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
0 |
1 |
9 |
Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri ve çalışmaları, nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak alanda uzman veya uzman olmayan gruplara sistemli bir biçimde aktarır. |
1 |
0 |
2 |
2 |
3 |
3 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
10 |
Alanıyla ilgili verilerin toplanması, analiz edilmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında bilimsel, toplumsal ve etik ilke ve değerlere uygun davranır. |
2 |
3 |
1 |
1 |
0 |
2 |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
1 |
11 |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle sosyal ilişkileri ve bu ilişkilerle ilgili normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler. |
3 |
1 |
3 |
3 |
1 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
12 |
Temel insan hakları, kültürel ve evrensel değerler, sosyal adalet ve çevre konularında toplumun bilinçlenmesi için sorumluluk alır. |
3 |
2 |
2 |
2 |
1 |
3 |
3 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
13 |
Sağlıklı yaşam için gerekli tutum ve davranışlarına sahiptir |
2 |
3 |
1 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
14 |
Ülkesinin sahip olduğu ve içinde yaşadığı toplumun itibar ettiği değerleri benimseyerek sosyal ilişkilerini düzenler. |
3 |
3 |
1 |
0 |
0 |
3 |
1 |
1 |
0 |
3 |
2 |
0 |
15 |
Ülkesinin stratejik önceliklerini göz önünde tutarak sosyal ve ekonomik sorunlara çözüm getirecek ileri üstü düzeyde bilgi, beceri, tutum ve davranışlara sahiptir. |
3 |
1 |
3 |
3 |
0 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
2 |
3 |
16 |
Tutum ve davranışlarında toplumun örf ve adetlerini, kendine özgü özelliklerini ve milli kültürünü önceler. |
2 |
3 |
1 |
3 |
0 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
1 |
2 |
18. Ders-Program Yeterlilikleri İlişkisi
1. Dönemi |
||||||||||||||||||
Dersler |
Program Yeterlilikleri |
|||||||||||||||||
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
POLS 753 |
Araştırma Yöntemleri |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Dönem |
||||||||||||||||||
Dersler |
Program Yeterlilikleri |
|||||||||||||||||
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Dönem |
||||||||||||||||||
Dersler |
Program Yeterlilikleri |
|||||||||||||||||
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
POLS 789 |
DÖNEM PROJESİ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Seçmeli Dersler |
||||||||||||||||||
Dersler |
Program Yeterlilikleri |
|||||||||||||||||
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
POLS 776 |
Karşılaştırmalı Popülizm |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
POLS 780 |
İnsan Hakları ve Politika |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
POLS 764 |
Siyasal İletişim |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
POLS 763 |
Göç Politikasi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
POLS 782 |
İmparatorluktan Cumhuriyet'e: Türk Milliyetçiliği ve Ulus-Devlet: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
POLS 765 |
Karşılaştırmalı Siysette İleri Okumalar |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
POLS 775 |
Türkiye'de Göç ve İltica |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
POLS 767 |
Türk Politikası /Tarihi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
POLS 769 |
Kutup Çalışmaları |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|