ANTALYA BİLİM ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
ANESTEZİ PROGRAMI DERS BİLGİ PAKETİ
1. Programın Dili
Türkçe.
2. Programın Süresi (Yıl)
2 (İki) yıl.
3. Programın Azami Süresi (Yıl)
Öğrenciler, kaydolduğu programa ilişkin derslerin verildiği yarıyıldan başlamak üzere, her yarıyıl için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın azami 4 (dört) yıl içinde programı tamamlamak zorundadır.
4. Bölüm Başkanı
5. Tarihçe
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu bünyesinde kurulan Anestezi Programı, 2019-2020 akademik yılından bu yana öğrenci kabul etmektedir. Programımız ilk mezunlarını 2021 yılında vermiştir.
6. Kazanılan Derece
Anestezi Programı ön lisans diploması.
7. Kabul ve Kayıt Koşulları
Öğrenciler Anestezi Programına, ÖSYM’nin her yıl düzenlediği üniversiteye giriş sınavları kapsamında TYT puan türünden bir önceki yılın taban puanları esas alınarak tercih yapmak suretiyle kabul edilmektedir.
8. Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar
ÖSYM tarafından yapılan merkezî yerleştirme, başarı koşulu ile yurtiçi ve yurtdışı kurumlar arası yatay geçiş, merkezî yerleştirme puanı ile kurumlar arası ve kurum içi yatay geçiş ile programımıza öğrenci kabul edilmektedir.
Anestezi Programına kabul edilen öğrenciler, kayıt yaptırmadan önce kayıtlı oldukları lisans veya ön lisans programlarından başarılı oldukları derslerin programımız ders müfredatına intibak ettirilmesini talep edebilirler. Bu talep, öğrencinin öğrenim görmeye başlayacağı akademik yılın başında Sağlık Meslek Yüksek Okulu’na yazacağı bir dilekçe ile yapılır. Talepte bulunan öğrencinin, dilekçesine onaylı bir not döküm (transkript) belgesinin aslını eklemesi gereklidir. İntibak işlemi, Sağlık Meslek Yüksek Okulu Yönetim Kurulunun ve görevlendireceği komisyonların belirlediği esaslar çerçevesinde gerçekleştirilir. İntibak işlemlerinde ders içerikleri ve AKTS yükü gözetilir
9. Sınavlar, ölçme ve değerlendirme
Üniversitemizde sınavlar, ara sınav, final sınavı, mazeret sınavı, muafiyet sınavı, ek sınav ve tek ders sınavından oluşur. Sınavlar Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu tarafından hazırlanan ve ilan edilen programa göre yapılır. Sınavlara girmek için öğrenci kimlik kartlarının ibrazı zorunludur. Üniversitemizde bütünleme sınavı uygulaması bulunmayıp, yaz okulu programı mevcuttur.
Ara sınav, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulunun ön lisans programı müfredatında bulunan bir dersin verildiği yarıyıl içinde yapılan sınavdır. Her dersin bir yarıyılda en az bir ara sınavı yapılır veya ders içerisinde yapılan ödev, proje ve benzeri çalışmalar, dersin öğretim üyesi takdirinde, bir ara sınav yerine kullanılabilir. Final sınavı ise, dersin okutulduğu yarıyıl sonunda akademik takvimde belirtilen tarihler içinde yapılan sınavdır. Final sınavlarına katılabilmek için derslere %70 devam mecburiyetinin tamamlanması gerekmektedir. Öğrencilerin dersten başarılı sayılmaları için belirlenen not aralıkları aşağıdaki şekildedir:
Letter Grade |
A+ |
A |
A- |
B+ |
B |
B- |
C+ |
C |
C- |
D+ |
D |
F |
Value |
4.00 |
4.00 |
3.70 |
3.30 |
3.00 |
2.70 |
2.40 |
2.20 |
2.00 |
1.70 |
1.50 |
0.00 |
Total Points |
- |
95-100 |
85-94 |
80-84 |
75-79 |
65-74 |
60-64 |
55-59 |
50-54 |
45-49 |
40-44 |
0-39 |
Öğrencilerimizin akademik yeterliği her yarıyıl sonunda not ortalamaları hesaplanarak belirlenir. İkinci yarıyılın sonundan itibaren genel not ortalaması 2,00 ve üzeri olan öğrencilerin durumu başarılı; 1,99 ve altındaki öğrencilerin durumu ise akademik olarak yetersiz kabul edilir. Program müfredatında bulunan bir dersten başarısız olan öğrenciler bu dersin verildiği ilk yarıyılda dersi tekrar almak zorundadır. Başarısız olunan dersler tamamlanmadan geri kalan tüm mezuniyet koşulları gerçekleşmiş olsa da öğrenci mezuniyete hak kazanamaz.
10. Mezuniyet Koşulları
Üniversitemiz Lisans ve Ön lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin 40’ıncı maddesi uyarınca, ilgili öğrencinin, kayıtlı olduğu programın müfredatında yer alan tüm dersleri başarı ile tamamlaması, genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 ve tamamladığı toplam kredinin en az 120 AKTS olması durumunda öğrenci, ilgili programdan ön lisans diploması almaya hak kazanır.
11. Çift Ana Dal
Çift ana dal öğrenimine ilişkin usul ve esaslar YÖK’ün “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Ana Dal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümlerine göre ve “Antalya Bilim Üniversitesi Çift Ana Dal ve Yan Dal Yönergesi” çerçevesinde yapılır.
Ağız ve Diş Sağlığı Programı ÇAP Müfredatı için tıklayınız.
Ameliyathane Hizmetleri Programı ÇAP Müfredatı için tıklayınız.
Diyaliz Programı ÇAP Müfredatı için tıklayınız.
Fizyoterapi Programı ÇAP Müfredatı için tıklayınız.
İlk ve Acil Yardım Programı ÇAP Müfredatı için tıklayınız.
Optisyenlik Programı ÇAP Müfredatı için tıklayınız.
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı ÇAP Müfredatı için tıklayınız.
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı ÇAP Müfredatı için tıklayınız.
12. Yan Dal
Yan dal öğrenimine ilişkin usul ve esaslar YÖK’ün “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Ana Dal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümlerine göre ve “Antalya Bilim Üniversitesi Çift Ana Dal ve Yan Dal Yönergesi” çerçevesinde yapılır.
13. Mezun İstihdam Olanakları
Anestezi programı mezunlarımızın ameliyat yapılan her türlü sağlık kurumunda (devlet hastanesi, özel hastane, doğumevi, üniversite hastaneleri, özel klinikler, vb.) istihdam olanakları bulunmaktadır.
14. Üst Derece Programlara Geçiş
Anestezi Programından mezun olan öğrencilerin dikey geçiş sınavı ile ÖSYM tarafından duyurulan lisans programlarına geçiş yapabilme imkanları bulunmaktadır.
15. Program Yeterlilikleri (Çıktıları)
16. Program Yeterlilikleri - TYYÇ Matrisi
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | |||||||||||||||||||||||
Bilgi | 1 | 1 | Bilgi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Beceriler | 1 | 1 | Beceriler | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlikler | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 1 | 1 | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yetkinlikler | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alana Özgü Yetkinlik | 1 | 1 | Alana Özgü Yetkinlik | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Form No: ÜY-FR-1102 Yayın Tarihi:07.10.2024 Değ. No: 0 Değ. Tarihi: - |
17. Alan - Program Yeterlilik İlişkileri
Alan Yeterlilikleri | Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | |||
Bilgi | 1 | ||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||
Beceriler | 1 | ||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||
Yetkinlikler | 1 | ||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||
Form No: SH-FR-0021 Yayın Tarihi:14.10.2024 Değ. No:0 Değ. Tarihi: |
18. Ders Program Yeterlilikleri İlişkisi
|
ANESTEZİ PROGRAMI | ||||||
BİRİNCİ SINIF DÖNEM I. | ||||||
GÜZ DÖNEMİ | ||||||
DERSİN KODU | DERSİN ADI | Z/S | T | U/L | YK | AKTS |
TAF101 | Temel Anatomi ve Fizyoloji | Z | 3 | 0 | 3 | 4 |
ANZ111 | Farmakolojiye Giriş | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
ANZ103 | Mesleki Uygulamalar | Z | 2 | 2 | 3 | 7 |
ANZ115 | Genel Biyokimya | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
ANZ117 | Anestezide Tıbbi Terminoloji | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
KPL101 | Kariyer Planlama | Z | 1 | 0 | 1 | 2 |
TURK101 | Türk Dili-I | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
INGO101 | İngilizce-I | Z | 3 | 0 | 3 | 4 |
HIST101 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-I | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
TOPLAM | 19 | 2 | 20 | 30 | ||
BİRİNCİ SINIF DÖNEM II. | ||||||
BAHAR DÖNEMİ | ||||||
DERSİN KODU | DERSİN ADI | Z/S | T | U/L | YK | AKTS |
ANZ112 | Sistem Hastalıkları-I | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
ANZ104 | Anestezi Uygulamaları-I | Z | 2 | 2 | 3 | 5 |
ANZ116 | Reanimasyon-I | Z | 2 | 1 | 3 | 5 |
BTG102 | Biyomedikal Teknolojisine Giriş | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHTB102 | Temel Bilgi Teknolojileri | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHIS102 | İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
TURK102 | Türk Dili-II | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
INGO102 | İngilizce-II | Z | 3 | 0 | 3 | 4 |
HIST102 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-II | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
TOPLAM | 19 | 3 | 21 | 30 | ||
İKİNCİ SINIF DÖNEM III. | ||||||
GÜZ DÖNEMİ | ||||||
DERSİN KODU | DERSİN ADI | Z/S | T | U/L | YK | AKTS |
ANZ201 | Sistem Hastalıkları-II | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
ANZ213 | Anestezi Uygulamaları-II | Z | 2 | 4 | 4 | 7 |
ANZ215 | Reanimasyon-II | Z | 2 | 2 | 3 | 4 |
ANZS200 | Yaz Stajı | Z | 0 | 0 | 0 | 7 |
USD 100 | Alan Dışı Seçmeli Ders | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
ANZI 201 | Alan İçi Seçmeli Ders-I | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
ANZI 203 | Alan İçi Seçmeli Ders-II | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
TOPLAM | 12 | 6 | 15 | 30 | ||
İKİNCİ SINIF DÖNEM IV. | ||||||
BAHAR DÖNEMİ | ||||||
DERSİN KODU | DERSİN ADI | Z/S | T | U/L | YK | AKTS |
ANZ212 | Anestezik Farmakoloji | Z | 3 | 0 | 3 | 5 |
ANZ214 | Klinik Anestezi | Z | 2 | 8 | 6 | 12 |
HSG202 | Hasta Güvenliği | Z | 2 | 0 | 2 | 4 |
USD 100 | Alan Dışı Seçmeli Ders | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
ANZI 202 | Alan İçi Seçmeli Ders-I | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
ANZI 204 | Alan İçi Seçmeli Ders-II | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
TOPLAM | 13 | 8 | 17 | 30 | ||
SEÇMELİ DERSLER | ||||||
Alan Dışı Seçmeli Ders Listesi | ||||||
İkinci Sınıf III. ve IV. Dönem Alan Dışı Seçmeli Ders Listesi | ||||||
DERSİN KODU | DERSİN ADI | Z/S | T | U/L | YK | AKTS |
SHS200 | Meslek Etiği | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS210 | Sağlık Hizmetlerinde İletişim | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS220 | Sağlık Hukuku | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS230 | İşaret Dili | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS240 | Sağlıklı Beslenme | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS250 | İklim Değişikliği ve Küresel Ekoloji | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS252 | Sağlık Hizmetlerinde Kriz Yönetimi ve Öfke Kontrolü | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS254 | Etkili Sunum Yapma Teknikleri | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS256 | Girişimcilik | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS270 | Teknoloji Bağımlılığı | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS280 | Nanotıp ve Uygulamaları | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS290 | Nanoboyut ve Nanoteknoloji | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
Alan İçi Seçmeli Dersler | ||||||
İkinci Sınıf III. ve IV. Dönem Alan İçi Seçmeli Ders Listesi | ||||||
DERSİN KODU | DERSİN ADI | Z/S | T | U/L | YK | AKTS |
TOKS210 | Toksikoloji | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
POBS210 | Post Operatif Bakım | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
PATS210 | Patoloji | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
GSS210 | Genel Sağlık Bilgisi | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
CHS210 | Cerrahi Hastalıklara Giriş | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
ACS210 | Anestezi Cihaz ve Ekipmanları | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
IYS210 | İlk Yardım | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
EKGS210 | Elektrokardiyografi Analizi | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
EHS210 | Enfeksiyon Hastalıklarına Giriş | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
NBT210 | Nanobiyoteknoloji ve Uygulamaları | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
NİH210 | Nanoteknolojik İlaç Hedefleme Metotları ve Uygulamaları | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
TFU210 | Tıbbi Fizik | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
NMY210 | Nanomanyetik ve Nanomultiferroik Yapılar ve Uygulamaları | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
KBN210 | Kanser Biyofiziği ve Nanoteknolojisi | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
MİN210 | Anestezide Mesleki İngilizce | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
20. Ders İçerikleri
BİRİNCİ SINIF DÖNEM I. |
||||
GÜZ DÖNEMİ |
||||
DERS |
T |
U/L |
YK |
AKTS |
TAF101 Temel Anatomi ve Fizyoloji (3+0 3 AKTS 4) |
3 |
0 |
3 |
4 |
Anatomiye ve Fizyolojiye giriş ve kısa terminoloji, Eksenler, düzlemler, Yer ve yön bildiren terimler; genel bilgiler, Hücre Kuramı, Yapısal özellikleri, Hücre organelleri, Hücre bölünmesi; Madde alış-verişi, Metabolizma Lokomotor Sistem Anatomi ve Fizyolojisi- Osteoloji, Lokomotor Sistem; Artroloji; Genel bilgiler, eklem tipleri, hareketleri. Myoloji; Anatomisi, Kasılma mekanizması, Çizgili kaslar, kalp kası, düz kaslar fizyolojisi.Solunum sistemi Anatomi ve Fizyolojisi. Burun, Paranasalsınuslar, Larynx, trachea, Akciğerler. Solumun Fizyolojisi, ventilasyon, difüzyon, Perfüzyon, Solunum Regülasyonu. Kalp-Dolaşım sistemi Anatomi ve Fizyolojisi. Kan: görevleri, bileşenleri, kanın şekilli elemanları, Kan grupları. Kalbin metabolizması, kalp sesleri. Kalp boşlukları, Damarları. Sindirim sistemi Anatomi ve Fizyolojisi I. Ağız anatomisi, Çiğneme kasları, Pharynx, Oesophagus, Mide, İnce-kalınbarsaklar, Safra kesesi, Pankreas, Sindirim bezleri. Sindirim Sistemi II. Ağızda sindirim, Mide, ince- kalın bağırsaklarda sindirim. KC. İşlevleri, CHO sindirimi, Yağ-proteinlerin sindirimi. Vitamin-Mineral- Elektrolit işlevleri. Üriner Sistem Anatomi ve Fizyolojisi. Böbreklerin işlevi, nefron, urin oluşumu, sıvı - elektrolit dengesi. Organizmada suyun dağılımı, Elektrolitler- aşıt-baz dengesi. Renin-anjiotensin sistemi. Genital organlar-üreme fizyolojisi. Kadın ve erkek genital organları. Üreme sisteminin hormonal kontrolü, hipothalamus, hipofiz, gonodotrop hormonlar. Ovaryum hormonları, üreme siklusu. Endokrin sistem anatomi ve fizyolojisi. İç salgı bezleri, işlevleri. Hormonların fizyolojik işlevleri, sınıflandırılması. Hormonlar ve hedef hücreler. Sinir sistemi Anatomi ve Fizyolojisi. Sinir dokusunun gelişimi, neuron, neuron tipleri, fonksiyonları, sinaps, nöroglia hücreleri. SSS ve PSS. Duyu organları, Anatomi ve Fizyolojisi. Görme yolları, işitme ve denge yolları. |
||||
ANZ111 Farmakolojiye Giriş (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
Farmakolojiye giriş ve temel kavramlar, farmakokinetik, farmakodinamik, farmasötik şekiller ve ilaç uygulama yolları, ilaç etkileşimleri, sistemler üzerinde kullanılan ilaçları ve bu ilaçların sistemler üzerindeki etkileri. |
||||
ANZ103 Mesleki Uygulamalar (2+2 3 AKTS 7) |
2 |
2 |
3 |
7 |
Ameliyathanelerde enfeksiyon kontrol programları, Kullanılan materyallerin sterilizasyon ve dezenfeksiyonu, Standart ameliyathane donanımı ve iş organizasyonu, Ameliyat öncesi hazırlık dönemi, Anestezi kayıtlarının tutulması ve gerekliliği, Monitorizasyon parametreleri, Havayolu kontrolü ve zor havayolu yönetimi, Normoterminin sağlanması, Damar yolu kontrolü, Kan ve kan ürünleri uygulamaları, Hasarlardan korunma, Postoperatif hasta bakımı, Çalışan güvenliği ve Acil kodların tanıtımı. |
||||
ANZ115 Genel Biyokimya (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
Hücre, Amino Asitler, Peptidler, Proteinler, Enzimler, Nükleik Asidler, Karbohidratlar, Lipidler ve Membranlar, Yağlar, Vitaminler |
||||
ANZ117 Anestezide Tıbbi Terminoloji (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
Tıbbi Terminolojiye Giriş; İnsanın Yapısına İlişkin Temel Tanım ve Terimler, Tıbbi Terimleri okuma kuralları, Kaynaştırma harfleri, Tıbbi terimleri meydana getiren öğeler; ön ek, son ek, kök yapıları, kaynaştırma harfleri, Tıbbi Kısaltmalar, Kan ve Kan Yapıcı Organlar, Lenf ve İmmün Sisteme İlişkin Terimler, Kardiyovasküler Sisteme İlişkin Terimler, Solunum Sistemine İlişkin Terimler, Sindirim sistemine İlişkin Terimler, Göze İlişkin Terimler, Üriner Sisteme İlişkin Terimler, Genital Sisteme İlişkin Terimler, Kulağa İlişkin Terimler Eponimler, Sinonimler, Sinir Sistemi ve Psikiyatrik Hastalıklar, İç Salgı ve Metabolizma Bozuklukları ve Hareket Sistemine ilişkin terimler. |
||||
KPL101 Kariyer Planlama (1+0 1 AKTS 2) |
1 |
0 |
1 |
2 |
Bu ders öğrencilerin; ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanmalarını sağlayarak gelecek hedefleri ile uyumlu bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktadır. Bu kapsamda, kariyer merkezlerinin ve faaliyetlerinin tanınması, öz farkındalığın artırılması, kariyer seçeneklerinin keşfedilmesi, kariyer planlamasına katkı sağlamak için yapılabilecek faaliyetlerin keşfedilmesi, kamu ve özel sektör çalışanları ile akademi çalışılanlarının kariyerlerinden örnekler verilmesi, uluslararası değişim programlarının tanınması, yetenek kapısının tanınması gibi konuları içermektedir. |
||||
TURK101 Türk Dili-I (2+0 2 AKTS 2) |
2 |
0 |
2 |
2 |
İmla, noktalama ve kompozisyon (noktalama işaretleri, diğer işaretler) , imla, yazım kuralları (büyük harflerin imlası, sayıların yazılışı, kısaltmaların imlası, alıntı kelimelerin yazılışı), kompozisyon (kompozisyonun amacı, kompozisyon yazmada yöntem), kompozisyonda plan, giriş, gelişme, sonuç, anlatım özellikleri, anlatımda duruluk, anlatımda sadelik, anlatımda açıklık içtenlik, anlatım bozuklukları (eş anlamlı kelimelerin cümle içinde kullanılışı), deyimlerin yanlış kullanılışı, anlatım biçimleri (açıklama, hikâye, özlü anlatım, tasvir, hiciv, portre, kanıtlama, konuşma, manzum anlatım çeşitleri) , sözlü anlatım çeşitleri (günlük ve hazırlıksız konuşma, hazırlıklı konuşma, açıkoturum, münazara, panel), yazılı anlatım türleri (mektup, telgraf, tebrik, davetiye, edebi mektup), iş mektupları, resmi mektup, dilekçe, rapor, tutanak, karar, ilan, reklam, sohbet, eleştiri, anı, gezi yazısı, röportaj, anket, otobiyografi, biyografi, roman, hikâye, masal, fabl, tiyatro, trajedi, dram, senaryo) ile ilgili konular aktarılır. |
||||
INGO101 İngilizce-I (3+0 3 AKTS 4) |
3 |
0 |
3 |
4 |
Belirteçler; Ön hal Edatlar: Yer, Zaman, Hareket; Tekil ve Çoğul İsimler: Sayılabilir ve Sayılamayan isimler; Zamanlar: Geniş zaman, Şimdiki zaman, Geçmiş zaman yapıları; Kipler: Will, Should, Should not, Must, Must not, Can; Karşılaştırmalı yapılar; Adıllar: Kişi adılları, İyelik adılları; Sıfatlar; Olumlu cümle, Olumsuz cümle ve Soru cümleleri; Bağlaçlar: ve Fakat -ken, Çünkü. |
||||
HIST101 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-I (2+0 2 AKTS 2) |
2 |
0 |
2 |
2 |
Siyasi alanda yapılan devrimler, siyasi partiler ve çok partili siyasi hayata geçiş denemeleri, hukuk alanında yapılan devrimler, toplumsal yaşayışın düzenlenmesi, ekonomik alanda yapılan yenilikler, 1923-1938 Döneminde Türk dış politikası, Atatürk sonrası Türk dış politikası, Türk Devriminin İlkeleri: (Cumhuriyetçilik, Halkçılık, Laiklik, Devrimcilik, Devletçilik, Milliyetçilik) . Bütünleyici İlkeler ile ilgili konular aktarılır. |
BİRİNCİ SINIF DÖNEM II. |
|||||
BAHAR DÖNEMİ |
|||||
DERS |
T |
U/L |
YK |
AKTS |
|
ANZ112 Sistem Hastalıkları-I (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
|
Genel Hastalık Bilgisi, Dolaşım Sistemi Hastalıkları, Solunum Sistemi Hastalıkları, Enfeksiyon Hastalıkları, Kan Hastalıkları, Ürogenital Sistem Hastalıkları, Genetik Hastalıklar. |
|||||
ANZ104 Anestezi Uygulamaları-I (2+2 3 AKTS 5) |
2 |
2 |
3 |
5 |
|
Anestezi pratiği kazanmak, Anestezide kullanılan ilaçlara, alet ve ekipmanlara hakim olunması kapsamında anestezi öncesi hastayı hazırlama ve değerlendirme, hasta pozisyonları, hava yolu açıklığı, endotrakeal entübasyon, alternatif hava yolu yöntemleri, santral kateterizsyon, genel anestezinin idamesi ve sonlandırılması, anestezi sırasında ve sonrasında gelişebilecek komplikasyonlar. |
|||||
ANZ116 Reanimasyon-I (2+1 3 AKTS 5) |
2 |
1 |
3 |
5 |
|
Kardiyopulmoner resüsitasyon algoritmalarının belirlenmesi, Erişkin Temel Yaşam Desteği, Elektriksel Tedaviler (Otomatik Eksternal Defibrilatör, Defibrilasyon, Kardiyoversiyon), Pacing, KPR Teknikleri ve Aletleri, Erişkin İleri Kardiyak Yaşam Desteği, Kardiyak Arrest Sonrası Bakım, Akut Koroner Sendromlar, Erişkinde İnme, Özel Durumlarda Kardiyak Arrest, Çocuk Temel Yaşam Desteği, Çocuk İleri Yaşam Desteği, Yenidoğan Resüsitasyonu, Eğitim, Uygulama ve Ekipler. |
|||||
BTG102 Biyomedikal Teknolojisine Giriş (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
|
Biyomedikal Teknolojisine Giriş, Temeller, Biyomedikal Etik, Biyomekanik (Kas ve İskelet Sisteminin Mekanik Özellikleri), Biyomekanik (Solunum Sistemi ve Dolaşım Sistemin Mekanik Özellikleri), Biyoelektronik, Bioelektriksel Olaylar ve Biyosinyaller (EEG, ECG, EMG), Biyomedikal Ölçme ve Enstrümantasyon, Fizyolojik Sistemlerin Modellenmesi, Biyomedikal Cihaz Türleri ve Özellikleri, Biyomedikal Cihaz Türleri ve Özellikleri, Biyomedikal Cihazlar Kalite ve Güvenlik Standartlar, Biyomedikal Cihazların Kullanımı ve Bakımı, Biyomateryaller, Biyoinformatik Teknolojiler ve Klinik Mühendisliği Uygulamaları. |
|||||
SHTB102 Temel Bilgi Teknolojileri (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
|
Temel Donanım Bilgisi, Temel Seviye İşletim Sistemi Bilgisi, İşletim Sistemi Ayarlarının Yapılandırılması, İnternet Kullanımı ve Mail Yönetimi, MS Office Word, MS Office PowerPoint ve MS Office Excel. |
|||||
SHIS 102 İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
|
İş sağlığı ve güvenliği terminolojisi. İş güvenliğiyle ilgili riskler. Kaza Sebeplendirme Yöntemleri ve Kaza Teorileri. İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları. İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı. İş Güvenliği ile ilgili Kurumlar. İş Güvenliği Uygulamaları. Süreç Tehlike Analizi. Risk Analizi ve Değerlendirilmesi. İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemleri. |
|||||
TURK102 Türk Dili-II (2+0 2 AKTS 2) |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
Anadilini doğru kullanma becerisini kazandırmak; bu beceriyi kazanarak üniversiteye gelmiş olan öğrencilerin de bu alandaki yeteneklerini geliştirmek amacıyla düşünce üretme ve düşündüğünü yazmanın esas olduğu derste, noktalama işaretleri ve imla kuralları, kompozisyon kuralları, yazı türleri örneklerle ele alınmakta ve bunlarla ilgili yazma çalışmaları yapılmaktadır. Ayrıca çeşitli romanlar, şiir kitapları ve tiyatro eserleri okunmakta ve incelenmektedir. Sınıfta okuma tiyatrosu yapılarak, çeşitli diksiyon teknikleri ile uygulamalı vurgu ve tonlama dersleri yapılmaktadır. |
|||||
INGO102 İngilizce-II (3+0 3 AKTS 4) |
3 |
0 |
3 |
4 |
|
Zamanlar: Şimdiki zaman, Geniş zaman, Geçmiş zaman, Gelecek zaman yapıları; Kipler: Might, Could, Can, Must, May; Zarflar: Yer, Yön, Amaç, Hal zarfları; Sıfatlar: Sıfatların sırası, Karşılaştırma, Üstünlük belirten yapılar; Edilgen Yapı: Şimdiki, Geniş, Geçmiş, Gelecek zamanda edilgen yapı; Şart Cümlecikleri, Sıfat Tümceleri; Aktarım Cümleleri; Fiil Yapıları: TO, -ING; İsim Cümlecikleri; Zarf Cümlecikleri |
|||||
HIST102 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-II (2+0 2 AKTS 2) |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
Osmanlı Toplum ve Devlet Düzeninin Geri Kalması ve Yapılan Reform Hareketleri; Osmanlı Devletinin Parçalanması ve Ulusal Mücadelenin Başlaması; Mustafa Kemal Paşa'nın Anadolu'da Ulusal Mücadeleyi Örgütlemesi; Birinci T.B.M.M.'nin Açılması; 1920-1922 Arası Askeri ve Siyasal Gelişmeler; Devrimler ve Karşı Tepkiler; Anayasal Sistemin Kurulması; Cumhuriyet Döneminde İç ve Dış Siyaset; Türk Devriminin Temel Özellikleri ve Etkilendiği Düşünce Akımları; Hukuk, Eğitim, Ekonomi ve Toplumsal Yaşayışta Yapılan Yenilikler; Atatürk İlkeleri ve Bu İlkelerin Genel Nitelikleri; İdeolojik Açıdan Atatürkçülüğün Değerlendirilmesi |
İKİNCİ SINIF DÖNEM III. |
||||
GÜZ DÖNEMİ |
||||
DERS |
T |
U/L |
YK |
AKTS |
ANZ201 Sistem Hastalıkları-II (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
Endokrin sistem hastalıkları, Üriner sistem hastalıkları, Genital sistem hastalıkları, Sinir sistemi hastalıkları, Kas-iskelet sistemi hastalıkları, KBB hastalıkları, Göz hastalıkları. |
||||
ANZ213 Anestezi Uygulamaları-II (2+4 6 AKTS 7) |
2 |
4 |
6 |
7 |
Genel anestezi öncesi hastayı değerlendirmesi, malzeme ve hasta hazırlığı, hasta pozisyonları monitörizasyonu, anestezi indiksiyonu, hava yolu açıklığı, endotrakeal entübasyon, alternatif hava yolu yöntemleri, santral kateterizasyon, genel anestezinin idamesi, monitörörizasyon izlemi, genel anestezi uygulamasını sonlandırma, anestezi sırasında ve sonrasında gelişebilecek komplikasyonlar. |
||||
ANZ215 Reanimasyon-II (2+2 3 AKTS 4) |
2 |
2 |
3 |
4 |
Kas gevşemesi, sedo-analjezikler, hipoksi, oksijen tedavisi, şok, emboli, aspirasyonpnömonisi, travmalar, zehirlenmeler, akut böbrek yetmezlikleri, koma ve ölüm. |
||||
ANZS200 Yaz Stajı (0+0 0 AKTS 7) |
0 |
0 |
0 |
7 |
Stajın amacı, teorik ve uygulamalı derslerde görülen konuların ve anestezi alanındaki rutin uygulamaların, uygun kurum veya kuruluşlarda kurum staj sorumlularının denetiminde yerinde pratik yaparak, mesleki beceri ve deneyim kazandırmaktır. |
İKİNCİ SINIF DÖNEM IV. |
|||||
BAHAR DÖNEMİ |
|||||
DERS |
T |
U/L |
YK |
AKTS |
|
ANZ212 Anestezik Farmakoloji (3+0 3 AKTS 5) |
3 |
|
3 |
5 |
|
Merkezi sinir sistemi ilaçları, otonom sinir sistemi ilaçları, kardiyovasküler sistem ilaçları, analjezikler, anti-inflamatuarlar, genel anestezikler, lokal anestezikler ve preanestezik medikasyon. |
|||||
ANZ214 Klinik Anestezi (2+8 6 AKTS 12) |
2 |
8 |
6 |
12 |
|
Kardiyovasküler sistem hastalıklarında anestezi uygulamaları, Solunum sistemi hastalıklarında anestezi uygulamaları, Santral sinir sistemi hastalıklarında anestezi uygulamaları, Kadın-doğum hastalıklarında anestezi uygulamaları, Endokrin sistem hastalıklarında anestezi uygulamaları, Renal sistem hastalıklarında anestezi uygulamaları, Ürogenital sistem hastalıklarında anestezi uygulamaları, Ortopedik hastalıklarda anestezi uygulamaları, KVC ameliyatlarında anestezi uygulamaları, Acil hastalarda anestezi uygulamaları, Çocuk hastalarda anestezi uygulamaları, Kan hastalıklarında anestezi uygulamaları, Kas-iskelet sistemi hastalıklarında anestezi uygulamaları, Nadir görülen hastalıklarda anestezi uygulamaları. |
|||||
HSG202 Hasta Güvenliği (2+0 2 AKTS 4) |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
Hasta güvenliği, Cerrahi kaynaklı hataların önlenmesi, Cerrahi kaynaklı hataların önlenmesi, Enfeksiyon hatalarının önlenmesi, İlaç hatalarının önlenmesi, Düşmelerin önlenmesi, Kan ve kan transfüzyonu hatlarının önlenmesi, Bebek/çocuk kaçırmaların önlenmesi, Kısıtlamalara bağlı ciddi yaralanma ve ölümlerin önlenmesi, İntiharların önlenmesi, SBAR tekniği ile hataların önlenmesi, Tedavilerin ertelenmesine bağlı hataların önlenmesi, Hasta güvenliğinde olay bildirimi ve Örnek olay çalışması. |
|||||
II. SINIF III. VE IV. DÖNEM |
||||
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERS LİSTESİ |
||||
II. SINIF III. VE IV. DÖNEM ALAN DIŞI SEÇMELİ DERS LİSTESİ |
||||
SEÇMELİ DERS (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
SHS200 Meslek Etiği |
||||
Etik Nedir? / Etik Kuramlara Bir Bakış / Temel Kavramlar: Sorumluluk, Hesap verebilirlik ve Yükümlülük / Etik Analiz; Toplum ve Bilişim Etiği: Toplum ve Teknoloji Arasındaki İki Yönlü İlişki Bilişim Teknolojilerinin Etkileri; İyimser, Kötümser, Bağlamcı Sağlık Sorunları, İşsizlik, Sosyal İlişkiler. Güvenlik, Kötüye Kullanım ve Siber Suçlar; İnsan hakları ve Hasta hakları, Hastane etik kurulları; Tıp meslek etiği ilkeleri ve deontoloji, Tıp meslek etiği ilkeleri ve deontoloji; Etik vaka analizi; Biyoetik; Etik sorunlar ve etik karar verme süreci, tıbbi etik ikilemler; Etik davranış ilkeleri; Mahremiyet; Vaka tartışması. |
||||
SHS210 Sağlık Hizmetlerinde İletişim |
||||
İletişimin tanımı, önemi ve tarihçesi, İletişimin boyutları, türleri, özellikleri, Sözsüz iletişim, Etkili iletişim yöntemleri (dinleme/ empati), Sözlü iletişim, Örgütsel iletişim (yatay ilişki/ dikey ilişki), Duygusal Zekâ, Kendini Tanıma ve Farkındalık, Başkalarını Tanıma ve Empati, İletişim Becerileri, Motivasyon ve Planlama, Sorun Çözme Becerileri, Öfke, Saldırganlık ve Şiddet, İlişki Yönetimi, Sebatkârlık, Sağlıklı Karar Verme, Uzlaşmacılık, Öfkeli hastaya yaklaşım ve yakını ölen bireye yaklaşım, Engelli hastaya yaklaşım, Çocuk ve yaşlı hastayla yaklaşım, Geri bildirim ve istekte bulunma, İletişim çatışmaları ve çözümleri. |
||||
SHS220 Sağlık Hukuku |
||||
Sağlık Hukukuna Giriş, Sağlık Hukukunun Temel Kavramları ve Kurumları, Hasta Hakları Ve Kavramları, Hekim Hakları Ve Kavramları, Tıbbı Müdahalelerde Mahremiyet, Aydınlatma ve Rıza, Tıbbı Müdahalenin Hukuka Aykırılığı, Tıbbı Endikasyon Olmaksızın Yapılan Müdahaleler, Hastane ve Hasta Arasındaki İlişkiler İle Hukuksal Niteliği, Özel Hastaneler İle Hasta Arasındaki İlişkinin Hukuksal Niteliği, Kamu Hastaneleri ile Hasta Arasındaki İlişkinin Hukuksal Niteliği, Hatalı Tıbbı Uygulamalar ve Tazminat Sorunları |
||||
SHS230 İşaret Dili |
||||
Türk İşaret Dili'nin (TİD) Tanımı, El ve parmak şekilleri, ellerin vücuda göre konumu, mimiklerin fonksiyonu, Tek ve çift el kullanımı, işaretlerin Türkçe ile ilişkisi, İşaret anlamlandırma, özgün anlatım biçimi, El-beden uyumu, yüz ifadesi-mesaj uyumu, Selamlaşma, hal-hatır sorma, TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma, Duygu ve düşünceleri aktarma, Egzersiz: İşaret dili ile müzik çalışması |
||||
SHS240 Sağlıklı Beslenme |
||||
Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki, yeterli ve dengeli beslenmenin tanımı, Besin ögeleri: karbonhidratlar, yağlar, proteinler, Besin ögeleri: vitaminler, Besin ögeleri: su ve mineraller, Fonksiyonel Gıdalar ve Probiyotik, Beden ağırlığı dengesizliği, şişmanlık ve zayıflık tanımı, oluşum nedenleri, düzeltilmesi, diyet değişikliği, İnsülin tanımı ve etkinliği, diyabet tanı kriterleri, tanı testleri, komplikasyonları, Diabetes Mellitus tanımı, epidemiyolojisi, hastalığın sınıflandırılması, Diabetes Mellitus oluşum nedenleri ve mekanizmaları ile tedavisi, Özel durumlarda beslenme, Hastalıklara göre beslenme-Kanser hastalarında beslenme, Enfeksiyon hastalıklarında beslenme, Hastalıklara göre beslenme-Sinir sistemi hastalıklarında beslenme, Sindirim sistemi hastalıklarında beslenme, Hastalıklara göre beslenme-Kalp damar hastalıklarında beslenme, Böbrek hastalıklarında beslenme-Solunum sistemi hastalıklarında beslenme, Ülkemizde ve Dünya’da görülen beslenme sorunları ve epidemiyolojisi, Ulusal besin ve beslenme plan ve politikalar. |
||||
SHS250 İklim Değişikliği ve Küresel Ekoloji |
||||
Bu ders iklim değişikliği kavramı ile sebep ve sonuçlarına genel bakış, iklimi oluşturan faktörler, iklim tipleri ve iklim simülasyonları, ekoloji kavramı ve ekolojinin bileşenleri, biyosfer kavramı ve küresel döngüler, ekosistem kavramı, ekosistemde madde döngüleri ve ekosistem hizmetleri, iklim değişikliğinin sebepleri ve sonuçları ile iklim değişikliği ile küresel, toplumsal ve bireysel mücadele konularını içermektedir. |
||||
SHS252 Sağlık Hizmetlerinde Kriz Yönetimi ve Öfke Kontrolü |
||||
Kriz, öfke kontrolü ve stres gibi faktörlerin nedenlerini anlayıp stresle başa çıkmanın yollarını açıklamak, stres durumlarında öfke kontrolünü sağlamak. |
||||
SHS254 Etkili Sunum Yapma Teknikleri |
||||
Ders kapsamında, başarılı bir sunumun gerçekleştirilmesinde önem taşıyan unsurlar ele alınacaktır. Genel sunum planının hazırlanması, dinleyicilerin analizi, sunumda sesi doğru ve etkili kullanabilme, beden dilinin etkin kullanımı, sunum korkusunun yenilmesine yönelik tedbirler incelenecektir. |
||||
SHS256 Girişimcilik |
||||
Girişimciliğin Temel Fonksiyonları, KOBİ’lerin Ekonomiye ve Sosyal Hayata Katkıları. KOBİ’lerin Zayıf Yönleri ve Türkiye’de KOBİ’lere Destek Sağlayan Kuruluşlar. Franchising Sistemi ve Yatırımcıya Sağlayacağı Faydalar. Pazarlama ve Tutundurma Stratejileri. İş Planı ve Bölümleri analiz etme |
||||
SHS270 Teknoloji Bağımlılığı |
||||
Teknolojinin tarihçesi ve tanımı, teknoloji bağımlılığının türleri, kişisel ve toplum zararları, bağımlılıkla mücadele ve teknoloji bağımlılığının tedavisi |
||||
SHS280 Nanotıp ve Uygulamaları |
||||
Nanoteknoloji ve nanotıp alanının temelleri, bu alanda son yıllarda yapılan çalışmalar. |
||||
SHS290 Nanoboyut ve Nanoteknoloji |
||||
Nano boyutlu malzemeler; kimyasal, fiziksel ve biyolojik yöntemler ile nanomalzeme sentezi nanomalzemelerin karakterizasyonu; nanoteknolojide disiplinler arası yaklaşım; nano boyutta üretim; medikal alanında nanoteknoloji; nano boyutta kimyasal davranışlar; nanomalzeme endüstrisini kapsar. |
II. SINIF III. VE IV. DÖNEM |
|||||
ALAN İÇİ SEÇMELİ DERS LİSTESİ |
|||||
II. SINIF III. VE IV. DÖNEM ALAN İÇİ SEÇMELİ DERS LİSTESİ |
|||||
SEÇMELİ DERS (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
|
TOKS210 Toksikoloji |
|||||
Toksikolojinin tanımı ve önemi, Zehir ve zehirlenme kavramı, Zehirlerin giriş yolları, etki mekanizması, Pestisitler, Zehirli gazlar ve buharlar, Organik çözücüler, metalik zehirler, Radyasyon ve radyoizotoplar, Mikotoksinler, Gıda zehirlenmeleri, Bakteri toksinler, Bitkisel zehirler ve hayvansal zehirler bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
|||||
POBS210 Post Operatif Bakım |
|||||
Bu ders hastanın operasyon sonrası, anestezi sonrası bakım ünitesine (PACU) transferi, bakım ünitesine kabulü, bakım ünitesinde yapılması gerekenler, çıkarılma kriterleri ve postoperatif komplikasyonlarla tedavileri içermektedir. |
|||||
PATS210 Patoloji |
|||||
Bu ders Genel Patoloji ve patoloji bölümleri, hücresel adaptasyon, Hücre zedelenmesi ve hücre ölümü, inflamasyon, akut ve kronik inflamasyon, Onarım ve Tamir, Hemodinamik bozukluklar, Tromboembolik hastalıklar ve şok, Genetik hastalıklar, İmmün sistem, İmmün sistem bozuklukları, Neoplazi, Tümör biyolojisi, Çevresel patoloji konularını içermektedir. |
|||||
GSS210 Genel Sağlık Bilgisi |
|
|
|
|
|
Genel Tanımlar, Hastalıklardan korunma, İnfeksiyonlardan Korunma (Asepsi, antisepsi, sterilizasyon, dezenfeksiyon), Toplumda Sık Görülen İnfeksiyon Hastalıkları (Tbc, hepatit, AIDS, akut infeksiyonlar), Toplumda Sık Görülen Kronik Hastalıklar (Diabet, astım, kanser, hipertansiyon, kronik kalp hastalıkları), Kadın Sağlığı, Aile Planlaması, Çocuk Sağlığı, Ruh Sağlığı ve Stresle Mücadele, Gençlik ve Uyuşturucu, Alkol Bağımlılığı, Kazalardan Korunma. |
|||||
CHS210 Cerrahi Hastalıklara Giriş |
|
|
|
|
|
Cerrahiye Giriş (Cerrahinin Tarihçesi, Cerrahi Gerektiren Durumlar, Cerrahinin Sınıflandırılması, Cerrahinin Hasta Üzerine Etkisi), Cerrahide Temel Teorik Kavramlar (homeostasis, ağrı, anksiyete, cerrahi asepsi), Travmaya Karşı Bedenin Tepkileri (İnflamasyon, Yara/ yaraçeşitleri, İnsizyon/ İnsizyonçeşitleri, Yara iyileşmesi, Yara iyileşmesini etkileyen faktörler), Ameliyat Öncesi (Preoperatif) Dönem, Ameliyat Sırası (İntraoperatif) Dönem, Ameliyat Sonrası (Postoperatif) Dönem, Gastrointestinal Sistem (GİS), Meme Hastalıkları ve Cerrahi tedavisi, Endokrin Hastalıkları ve Cerrahi tedavisi, Doku ve Organ Tranplantasyonu, Kas- İskelet Sistemi Hastalıkları ve Cerrahi tedavisi, Sinir sistemi hastalıkları ve Cerrahi tedavisi, Plastik cerrahi ve yanıklar, solunum sistemi hastalıkları, kulak burun boğaz hastalıkları ve tedavisi. |
|||||
ACS210 Anestezi Cihaz ve Ekipmanları |
|
|
|
|
|
Anestezi Cihazı ve bölümleri, Cihazın kontrolü ve kullanımı, airway, yüz maskesi, laringoskop hazırlığı, ETT, LMA, kombi tüp hazırlığı, infüzyon pompası, kan pompası hazırlama fiberoptik malzemeleri, PCA hazırlama anestezi cihazı parçalarının bakımı. Mekanik ventilasyon modları. Monitörizasyon ve peremetrelerin takibi. Aspiratörün çalıştırılması. Cihazda kullanılan gazlar ve özellikleri.
|
|||||
IYS210 İlk Yardım |
|
|
|
|
|
Genel İlk Yardım Bilgileri, İnsan Vücudu, Hasta/Yaralı ve Olay Yeri Değerlendirmesi, Temel Yaşam Desteği, Solunum Yolu Tıkanıklıkları, Kanamalar ve Şok, Yaralanmalar, Yanıklar, Donmalar, Sıcak Çarpması, Bilinç Bozuklukları (Bilinç Kayıplar, Havale, Kan Şekeri Düşüklüğü, Göğüs Ağrısı), Zehirlenmeler, Hayvan Isırmaları, Göze-Kulağa-Buruna Yabacı Cisim Kaçması, Boğulmalar, Kırıklar, Çıkıklar, Burkulmalar, Taşıma Teknikleri. |
|||||
EKGS210 Elektrokardiyografi Analizi |
|
|
|
|
|
Bu ders kapsamında; Elektrokradiyografi (EKG)’nin tanımı, amacı, çekim tekniği, kalp hastalıklarının tanı ve tedavisindeki yeri ve gerekliliği incelenmektedir. EKG tarihinden başlanarak, EKG cihazları, çekim sırasında dikkat edilmesi gereken konular, EKG kağıdının özellikleri, EKG değerlendirilirken dikkat edilmesi gereken noktalar, normal EKG verileri, normal EKG’nin tanınması, ritim bozuklukları, ileti bozuklukları, koroner kalp hastalıklarında gözlenen EKG değişiklikleri, diğer kalp hastalıklarında gözlenen EKG değişiklikleri, EKG bozukluklarının nedenleri, acil tedavi yaklaşımları, işlenecektir. |
|||||
EHS210 Enfeksiyon Hastalıklarına Giriş |
|
|
|
|
|
Enfeksiyon hastalıkları epidemiyolojisi ve Enfeksiyon hastalıklarında genel epidemiyolojik prensipler Enfeksiyon hastalıklarının nedenleri Mikroorganizmalar ve virulans faktörleri Konak savunma mekanizmaları Bulaşıcı hastalıklarla savaş yöntemleri Hastane enfeksiyonları ve hastane enfeksiyonlarından korunma Sağlık personeli ve el yıkama Üst solunum yolu enfeksiyonları Pnömoniler Akut ishaller Üriner sistem enfeksiyonları A gurubu beta-hemolitik streptokok (AGBHS) enfeksiyonları Akciğer ve akciğer dışı organ tüberkülozu Viral hepatitler Cinsel yolla bulaşan hastalıklar Acquired immunodeficiency syndrome (AIDS) ve korunma Kan ve kan ürünleri transfüzyonunun enfeksiyöz komplikasyonları Kan ile bulaşan enfeksiyonlar ve sağlık personeli |
|||||
NBT210 Nanobiyoteknoloji ve Uygulamaları |
|||||
Nanobiyoteknoloji'nin Temelleri, Uygulama Alanları, İlaç Hedefleme ve Taşıma Sistemleri, Protez ve İmplantlar, In-vitro Uygulamalar, Nanobiyosensörler, Diyagnostikler, Kontrast Arttırıcı Uygulamalar, Radyofarmasötikler. |
|||||
NİH210 Nanotenolojik İlaç Hedefleme Metotları ve Uygulamaları |
|||||
İlaç hedefleme yöntemlerinin tarihsel süreci, amacı, temelleri, hedeflendirme yöntemleri ve farklılıkları, literatür örnekleri, uygulama metotları ve alanları |
|||||
TFU210 Tıbbi Fizik |
|||||
Fiziğin alt bilim dallarının temel kavramlarının, ilkelerinin ve yasalarının işlenmesi, tıbbi ve biyolojik sistemlerle bu kavramların, ilkelerin ve yasaların ilişkisinin anlatılması ve yeni multidisipliner tıbbi bilim dalları bağlamında fiziğin konumunun ve öneminin vurgulanması. |
|||||
NMY210 Nanomanyetik ve Nanomultiferroik Yapılar ve Uygulamaları |
|||||
Manyetik moment kavramı, manyetik dizilim, temel manyetizasyon terimleri ve parametreleri, manyetizma çeşitleri, manyetik momentler ve etkileşimler, nano boyutta manyetizma kavramı, multiferroik yapılar, manyeto-elektrik özellik, parçacıklar arası etkileşimler, manyetik ve multiferroik nano yapıların uygulama alanları |
|||||
KBN210 Kanser Biyofiziği ve Nanoteknolojisi |
|||||
Kanser biyofiziği, kanser nanoteknolojisi, kanserin teşhis ve tedavisinde kullanılan nanoteknolojik yöntemler, kanserli bölgeye hedeflenebilen ilaç taşıma mekanizmaları, hedefleme yöntemleri, nanoterapötikler, nanoteknolojik sistemlerin kanserli hücrelerle biyofiziksel etkileşimi |
|||||
MİN210 Anestezide Mesleki İngilizce |
|||||
Bu ders İngilizce temel dil yapısı ve zaman kavramları ile İngilizce metin okuma ve pratikte konuşma alıştırmaları ve teknik çeviri uygulamlarını içermektedir. |