Letter Grade |
A+ |
A |
A- |
B+ |
B |
B- |
C+ |
C |
C- |
D+ |
D |
F |
Value |
4.00 |
4.00 |
3.70 |
3.30 |
3.00 |
2.70 |
2.40 |
2.20 |
2.00 |
1.70 |
1.50 |
0.00 |
Total Points |
- |
95-100 |
85-94 |
80-84 |
75-79 |
65-74 |
60-64 |
55-59 |
50-54 |
45-49 |
40-44 |
0-39 |
PÇ1 |
Türkçe sözlü, yazılı ve görsel yöntemlerle etkin iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi. |
PÇ2 |
Hem bireysel hem de disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. |
PÇ3 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
PÇ4 |
Proje yönetimi, risk yönetimi, yenilikçilik ve değişiklik yönetimi, girişimcilik hakkında bilgi sahibi olma. |
PÇ5 |
Sektörler hakkında farkındalık ve iş planı hazırlama becerisi. |
PÇ6 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve etik ilkelerine uygun davranma. |
1.YIL |
|||||||||
1 Güz Dönemi |
|
|
|
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
Ön / Yan Koşul |
|
TURK 101 |
TÜRK DİLİ I |
|
|
|
2 |
0 |
2 |
2 |
|
HIST 101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
|
2 |
0 |
2 |
2 |
|
||
ING 101 |
İNGİLİZCE I |
|
|
|
3 |
0 |
3 |
4 |
|
ASC 111 |
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ |
|
|
1 |
1 |
1.5 |
2 |
|
|
ASC 105 |
GIDA GÜVENLİĞİ HİJYEN VE SANİTASYON |
|
3 |
0 |
3 |
5 |
|
||
ASC 103 |
BESLENMENİN TEMEL İLKELERİ |
|
|
3 |
0 |
3 |
5 |
|
|
ASC 101 |
MUTFAK TEMEL TEKNİKLERİ GİRİŞ |
|
|
1 |
2 |
2 |
6 |
|
|
ASC 109 |
YİYECEK İÇECEK İŞLETMECİLİĞİ |
|
|
2 |
1 |
2.5 |
4 |
|
|
TOPLAM |
17 |
4 |
19 |
30 |
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 Bahar Dönemi |
|
|
|
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
Ön / Yan Koşul |
|
TURK 102 |
TÜRK DİLİ II |
|
|
|
2 |
0 |
2 |
2 |
|
HIST 102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
|
2 |
0 |
2 |
2 |
|
||
ING 102 |
İNGİLİZCE II |
|
|
|
3 |
0 |
3 |
4 |
|
ASC 102 |
TEMEL MUTFAK TEKNİKLERİ I |
|
|
2 |
2 |
3 |
5 |
ASC 105/ASC 101 |
|
ASC 104 |
TEMEL PASTACILIK TEKNİKLERİ |
|
|
2 |
2 |
3 |
5 |
ASC 105 |
|
ASC 108 |
GIDALAR VE ÖZELLİKLERİ |
|
|
3 |
0 |
3 |
3 |
|
|
ASC 110 |
TÜRK MUTFAĞINDA TATLILAR VE HAMUR İŞLERİ |
2 |
2 |
3 |
4 |
ASC 105 |
|||
ASC 190 |
STAJ I |
|
|
|
0 |
2 |
1 |
5 |
|
TOPLAM |
16 |
8 |
19 |
30 |
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DERSLER |
DERS SAYISI |
KREDİ |
AKTS |
|
|||||
TEMEL DERSLER |
10 |
25 |
44 |
|
|||||
GENEL DERSLER |
6 |
14 |
16 |
|
|||||
ALAN SEÇMELİ DERSLER |
0 |
0 |
0 |
|
|||||
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERSLER |
0 |
0 |
0 |
|
|||||
1.YIL TOPLAM |
16 |
39 |
60 |
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.YIL |
|||||||||
3 Güz Dönemi |
|
|
|
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
Ön / Yan Koşul |
|
ASC 221 |
TEMEL MUTFAK TEKNİKLERİ II |
|
|
2 |
2 |
3 |
5 |
ASC 105/ASC 102 |
|
ASC 203 |
YÖRESEL MUTFAKLAR |
|
|
2 |
2 |
3 |
3 |
ASC 105 |
|
ASC 205 |
MENÜ PLANLAMA |
|
|
|
2 |
0 |
2 |
4 |
|
ASC 223 |
YİYECEK İÇECEK MALİYET KONTROLÜ |
|
|
3 |
0 |
3 |
3 |
|
|
ASC 209 |
İÇECEKLER |
|
|
|
2 |
1 |
2.5 |
3 |
|
ASC 225 |
MESLEKİ İNGİLİZCE |
|
|
2 |
0 |
2 |
2 |
|
|
|
ALAN İÇİ SEÇMELİ DERS |
|
|
3 |
0 |
3 |
5 |
|
|
|
ALAN İÇİ SEÇMELİ DERS |
|
|
2 |
2 |
3 |
5 |
|
|
TOPLAM |
18 |
7 |
21.5 |
30 |
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 Bahar Dönemi |
|
|
|
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
Ön / Yan Koşul |
|
ASC 202 |
TEMEL MUTFAK TEKNİKLERİ III |
|
|
2 |
2 |
3 |
5 |
ASC 105/ASC 221 |
|
ASC 204 |
OSMANLI MUTFAĞI |
|
|
2 |
2 |
3 |
4 |
ASC 105 |
|
ASC 216 |
DÜNYA MUTFAĞI |
|
|
|
2 |
2 |
3 |
4 |
ASC 105 |
ACC 208 |
CATERİNG VE ZİYAFET HİZMETLERİ |
|
|
2 |
0 |
2 |
2 |
|
|
ADS 2XX |
SEÇMELİ DERS |
|
|
|
3 |
0 |
3 |
3 |
|
|
ALAN SEÇMELİ DERS |
|
|
2 |
2 |
3 |
5 |
|
|
KPL 101 |
KARİYER PLANLAMA |
|
|
2 |
0 |
2 |
2 |
|
|
ASC 200 |
STAJ II |
|
|
|
0 |
2 |
1 |
5 |
|
|
TOPLAM |
15 |
10 |
20 |
30 |
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DERSLER |
DERS SAYISI |
KREDİ |
AKTS |
|
|||||
TEMEL DERSLER |
11 |
27.5 |
40 |
|
|||||
GENEL DERSLER |
1 |
2 |
2 |
|
|||||
ALAN SEÇMELİ DERSLER |
3 |
9 |
15 |
|
|||||
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERSLER |
1 |
3 |
3 |
|
|||||
2.YIL TOPLAM |
16 |
41.5 |
60 |
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ALAN SEÇMELİ DERSLER |
|
|
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
|
||
|
GRUP-1 |
|
|
|
|
|
|||
ASC 227 |
YEMEK TARİHİ |
|
|
|
3 |
0 |
3 |
5 |
|
ASC 229 |
YİYECEK VE İÇECEK İŞLETMELERİNDE
|
3 |
0 |
3 |
5 |
|
|||
ASC 231 |
ÇİKOLATA |
|
|
|
2 |
2 |
3 |
5 |
|
ASC 233 |
EKMEKÇİLİK |
|
|
|
2 |
2 |
3 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GRUP-2 |
|
|
|
|
|
|||
ASC 220 |
VEJETARYEN MUTFAK |
|
|
2 |
2 |
3 |
5 |
|
|
ASC 222 |
YEMEK STİLİSTLİĞİ VE FOTOĞRAFÇILIK |
|
|
2 |
2 |
3 |
5 |
|
|
ASC 224 |
GIDA KORUMA TEKNİKLERİ |
|
|
2 |
2 |
3 |
5 |
|
|
|
GRUP-3 |
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ASC 101 |
MUTFAK TEMEL TEKNİKLERİNE GİRİŞ |
Catering ve gıda üretim sistemlerine giriş. Temel mutfak teknikleri, ekipman kullanımı, kesim teknikleri ve teorik dersler ile tamamlayıcı laboratuvar uygulamaları. |
ASC 102 |
TEMEL MUTFAK TEKNİKLERİ I |
Herhangi bir çorba veya sos türevlerini detaylandırmak için malzemelerin ve sosların özelliklerini uygulamak, dersler ve laboratuvar uygulamaları gibi konuları yer almaktadır. |
ASC 103 |
BESLENME İLKELERİ |
Bu ders, yeterli ve dengeli beslenmenin temel prensipleri, makro ve mikro besin öğelerinin özellikleri, kaynakları ve günlük gereksinim miktarları konularını sunar. Öğrencilere, beslenme ve sağlık beyanlarını da içeren beslenme yönünden etiketleme gibi kavramların anlaşılmasını sağlar. Yiyecek içecek sektöründe bir işletmede, müşterilerin özel beslenme taleplerini anlama, sağlıklı menü oluşturmak için pişirme teknikleri ve menü uyarlama gibi konuları yer almaktadır. |
ASC 104 |
TEMEL PASTACILIK TEKNİKLERİ |
Pastacılığa dair temel teknik çalışma prensiplerini ve temel uygulamalarını uluslararası örneklerini, tatlı dekorasyonu ve yardımcı ürünlerini öğrenir. |
ASC 105 |
GIDA GÜVENLİĞİ HİJYEN VE SANİTASYON |
Bu ders, öğrencilere, yiyecek ve içecek servisinin sanitasyon, hijyen ve iş güvenliği ile ilgili kısmı tanıtmakta ve aynı zamanda öğrencilerin gıda güvenliği ve hijyen uygulamalarını incelemelerini sağlamaktadır. Derslerde öğrencilere el yıkama gibi temel konulardan, gıda kaynaklı hastalıklara, gıda mikrobiyolojisine, bulaşmaya, gıda güvenliği yönetim sistemlerine (HACCP) ve gıda üretim ve servis ekipmanlarının temizliği ve bakımı ve personel hijyeni gibi daha karmaşık konulara kadar öğretilir. Özellikle satın alma, hazırlama, işleme, pişirme, bekletme, saklama ve servis gibi yiyecek akışı sırasında doğabilecek potansiyel riskler ve bunların kontrol önlemleri de örnek olay çalışmalarının yardımıyla detaylı bir şekilde verilmektedir. Çalışanlara karşı tehlike oluşturabilecek belirli riskler (kesikler, yanıklar, kayma ve düşme, elektrik şoku vb.) iş güvenliği kapsamında ele alınmaktadır. |
ASC 111 |
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ |
Bu ders öğrencilere temel bilgisayar okuryazarlığı becerileri kazandıracaktır. Bu ders bilgisayar ve bilgi kavramlarına genel bir bakış sunacaktır. Öğrenciler e-posta, MS Word, MS Excel, MS PowerPoint ve Windows işletim sistemi gibi bilgisayarın çalışmasında temel olan uygulamaları öğreneceklerdir. Dersin ağırlıklı olarak içeriği öğrencileri akademik çevrede etkili bir şekilde bilgisayar kullanmaya hazırlayan pratik beceriler geliştirmeye yöneliktir. |
ASC 108 |
GIDALAR VE ÖZELLİKLERİ |
Bu ders, gıdaların fiziksel ve kimyasal özellikleri, gıda muhafazası, konuları daha detaylı kapsar. Gıdanın hazırlanması, farklı pişirme yöntemleri ve saklama sırasında gıda özelliklerinde meydana gelen değişiklikler üzerinde de durulmaktadır. |
ASC 221 |
TEMEL MUTFAK TEKNİKLERİ II |
On dört (14) haftalık eğitim boyunca sistemli olarak verilen teorik ve pratik bilgilerin yardımlarıyla gastronomi ve profesyonel mutfak uygulamalarındaki temel işleyişin, genel hijyen yaklaşımının ve gastronomik mutfak jargonunu öğrenir. Bu ders öğrencilere tarifi düzgün bir şekilde takip etmeleri özelliğini kazandırır. |
ASC 202 |
TEMEL MUTFAK TEKNİKLERİ III |
Dersi alan öğrencilerin on dört (14) haftalık eğitim boyunca sistemli olarak verilen teorik ve pratik bilgilerin yardımlarıyla gastronomi ve profesyonel mutfaktaki temel akışı temel alarak, ana mutfağın bölümlerinden ‘Saucier, Rotisseur, Grillardin ve Poissonier uygulamalarının kavranması. Bu bilgi ve tecrübelerin ileri mutfak uygulamaları için sağlıklı ve sağlam bir temel ve profesyonelliğe sosyo-ekonomik sistemli bir bakış açısı oluşturması. |
ASC 203 |
YÖRESEL MUTFAKLAR |
Klasik ve bölgesel Türk mutfağının teorik ve uygulamalı çalışmaları, Türk mutfağında temel pişirme teknikleri, eski mutfağı modern şekilde yorumlayan reçeteler, günümüz Türkiye mutfağının özelliklerinin uygulamalı çalışmaları yer almaktadır |
ASC 204 |
OSMANLI MUTFAĞI |
Öğrenciler Klasik Osmanlı kroniklerini dersin sonuna doğru okumayı amaçlayarak, daha basit bir tarzda yazılmış ve çoğunlukla Türkçe kelimelerden oluşan daha önceki dönem tarihsel belgelerine temel olarak odaklanılır. |
ASC 205 |
MENÜ PLANLAMA |
Her tür hizmet ve tesis için menü planlamasının açıklamasını içerecektir. Öğrenciler seçme, geliştirme, fiyat yapısı ve restoran tarzı da dahil olmak üzere menü düzenini anlamaya çalışacaklardır. Bu ders menü, lokasyon ve beklenen müşteri türünü içeren gıda hizmeti dizayn konseptini içermektedir. Öğrenciler, gıdaların uygun bir şekilde taşınması ve depolanması spesifikasyonları da dahil olmak üzere, satın alma prosedürlerine tabi tutulacaklardır. Bu ders konferans, gösteri ve yemek hazırlama konularını içermektedir. |
ASC 216 |
DÜNYA MUTFAKLARI |
Avrupa, Afrika, Asya ve Amerika kıtalarında coğrafya, tarih ve farklı kültürlerin etkisiyle oluşan mutfakları ve özelliklerini öğretir. |
ASC 223 |
YİYECEK İÇECEK MALİYET KONTROLÜ |
Bu ders öğrencinin çeşitli gıda servis sistemlerinde gıda servis yönetiminin bileşenlerinideğerlendirebilmesini sağlayacaktır. Öğrenciler, maliyet ve satış kavramlarını ve bunların karla olan ilişkisini; maliyet ve karları nasıl hesaplayacağını ve yiyecek, içecek ve işgören kontrolü için kontrol kavramı faktörlerini nasıl uygulayacağını öğrenecektir. |
ASC 109 |
YİYECEK İÇECEK İŞLETMECİLİĞİ |
İşletmede, endüstride ve sağlıkla ilgili tesislerde yemek hizmetinin işleyişinin açıklanması ve tahlil edilmesi. Yemek hizmeti organizasyon yapısının sunumu ve analizi, iş tanımları, iç kontrol, iç sistem dizaynı, özel yemek hizmeti araçlarının düşünülmesi. Oteller, havayolu yemekçiliği, diğer ulaşım araçları yemekçiliği ve eğitim kurumları ve sözleşmeli yemek hizmetinin yönetimi gibi alanlardaki faktörlerin analizi. Adı geçen işlemler için saha ziyaretleri. |
ACC 208 |
CATERİNG VE ZİYAFET HİZMETLERİ |
Ders yiyecek-içecek etkinlikleri, yemek festivalleri, iç mekan / dış mekan ikram organizasyonları, yemek yarışmaları, ulusal ve uluslararası mutfakların sergilenmesi aşamalarını kapsar. Öğrenciler mutfak etkinliklerine yönelik yeni eğilimleri ve tüketici ihtiyaçlarını öğrenir. Bu dersi takip ederek sözleşme, yönetim, yönlendirme, sunum, servis ve özel organizasyonların arkasındaki mekanizmaları anlar ve iletişim süreçlerinin nasıl yürütüleceğini öğrenirler. |
ASC 209 |
İÇECEKLER |
İçeceklerin tarihsel gelişimi ve kültürle etkileşimi, alkollü ve alkolsüz içeceklerin üretimi ve depolanması, yiyecek ve içecekler arasındaki uyum incelenir. |
ASC 220 |
VEJETARYAN MUTFAK |
Vejetaryen ve bu çerçeve altında, bitki temelli beslenme türlerinin çıkış noktası, tarihi anlatılır. Farklı bitki temelli beslenme alışkanlıkları tartışılır (pesketeryan, fruteryan gibi). Veganlığın beslenme alışkanlığından öte bir yaşam felsefesi olması sebebiyle, vegan felsefe tartışılır. Bitki temelli beslenmenin sürdürülebilir çevre açısından önemi, sağlık üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri, bu konuda söz sahibi sivil toplum örgütleri de dersin içeriği arasındadır. |
ASC 227 |
YEMEK TARİHİ |
Tarih öncesi çağlardan Orta Çağ dönemine kadar dünyada yiyecek üretimi ve tüketiminin ekonomik, sosyal, politik ve kültürel açılardan tarihsel gelişim süreci içinde incelenmesidir. |
ASC 222 |
YEMEK STİLİSTLİĞİ |
Bu dersin içeriği görsel, yazılı, sosyal medya alanında ve sanatsal uygulamaların yer alacağı çalışma alanlarında uzmanlık sağlamak üzere ihtiyaç duyulacak teknik bilgiler ve uygulamada yer alan örnekler hakkında bilgilerden oluşacaktır. Öğrenciler yemek ve gıda endüstrisinde pazarlama ve iletişim alanı başta olmak üzere biçim, doku, denge, renk, hareket, bütünlük gibi temel tasarım kavramları ve sunum tabağı tasarımı hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
ASC 225 |
MESLEKİ İNGİLİZCE |
Mesleki yabancı dil yeterliklerine temel teşkil edecek İngilizce terimlerin öğretilmesini amaçlamaktadır. |
ASC 229 |
YIYECEK VE İÇECEK İŞLETMELERINDE İŞ GÜVENLIĞI VE İŞÇI SAĞLIĞI |
Kaza ve iş kazası kavramları. İş kazalarının sınıflandırılması. Kazaların oluşumunda etkili olan faktörler. İş kazalarının nedenleri. İş kazası nedenli maddi ve manevi kayıplar. İş kazalarının sınıflandırılması. İş kazası istatistikleri. Kaza sonrası düzenlenecek belgeler ve kaza bildirimi. Kazanın incelenmesi/tahkikatı, rapor ve istatistik düzenlenmesi. İlk ve acil yardım uygulamaları ve vaka bazında kaza analizi örnek vaka, Sektör bazında kaza analizi örnek vaka, Ülke bazında kaza analizi örnek vaka. İlgili mevzuat. |
ASC 231 |
ÇİKOLATA |
Çikolatanın ve tatlıların geçmişi, kökenleri ve coğrafyaları tartışılacaktır. Çikolataya dayalı ürünler ve dünyadaki farklı tatlı algılamalarıyla oluşan ürünler araştırılacak ve pasta mutfağında üretilecek ve tadılacaktır. |
ASC 224 |
GIDA KORUMA TEKNİKLERİ |
Gıdalarda görülen bozulmama şekillerinin nedenlerini anlama ve geçmişten günümüze koruma tekniklerini sınıflandırma. Uygun yöntemlerin mutfak alanında kullanılabilir örneklerini sunma. |
ASC 233 |
EKMEKÇİLİK |
Dersi alan öğrencilerin on dört (14) haftalık eğitim boyunca sistemli olarak verilen teorik bilgilerin yardımlarıyla gastronomi ve profesyonel mutfak uygulamalarındaki: temel işleyişin, mutfakta genel hijyen yaklaşımının ve dünya mutfak hiyerarşisinin ve jargonunu; bu bilgi ve tecrübelerin ileri mutfak uygulamaları için sağlıklı ve sağlam bir temel ve profesyonelliğe sosyo- ekonomik sistemli bir bakış açısı oluşturmasını; HACCP Sistemini; temel gastronomi terminolojisini; ana malzemeler bazında ürün özelliklerinin tanıtılmasını; temel ekmek hamuru tekniklerini, ekmekçiliğin temel esaslarını, malzeme ve ekipman bilgisini; ekmeğin kültürel tarihi geçmişi ve kültürlere göre literatürde karşılaşılan ekmek türlerini; değişik kombinasyonlardaki ekmek hamuruna hakimiyet kazanma ve karakteristik özelliklerini tanımayı; ekşi mayalı ekmeklerin günlük hayattaki önemi ve özelliklerini; dünya fırıncılık sektöründe kullanılan fırıncılık ekipmanlarını ve şekillendirmede kullanılan yardımcı ekipmanları tanımak ve kullanım pratiklerini; pre-ferment, direct ve indirekt hamur oluşturmayı; fırınları ve özellikleriyle beraber kullanımlarını, ekmek uygulamalarında sıklıkla karşılaşılan sorunlara dene-sonuç ilişkisi kurarak çözüm üretmeyi öğreneceklerdir |