ANTALYA BİLİM ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULU
AŞÇILIK PROGRAMI DERS BİLGİ PAKETİ
1.Programın Dili
Türkçe.
2.Programın Süresi (Yıl)
2 (iki) yıl.
3.Programın Azami Süresi (Yıl)
Öğrenciler, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği yarıyıldan başlamak üzere, her yarıyıl için kayıt yaptırmak için kayıt yaptırılıp yaptırılmasına kadar maksimum 4 (dört) yıl içinde programlamayı sürdürmek zorundaydı.
4.Bölüm Başkanı
Öğr. Gör. Nihal ÜSTÜNKAYA BAYINDIR.
5. Tarihçe
Program, 2018-2019 öğretim yılı güz döneminde eğitime başlamıştır. 2019-2020 öğretim yılı bahar döneminin sonunda ilk mezun olduklarını belirttiler.
6.Kazanılan Derece
Aşçılık Programı ön lisans diploması.
7.Kabul ve Kayıt Koşulları
Öğrencilerin eşçilik birleştirmeleri, ÖSYM'nin her yıl oluşturduğu üniversiteye giriş sınavları kapsamında TYT puan türlerinin bir önceki yılın taban puanları esasen seçim yapmak suretiyle kabul edilmektedir.
8. Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar
ÖSYM tarafından yapılan merkezî yerleştirme, başarı dağıtımı ile yurtiçi ve yurtdışı yerler arası Aşırı geçiş, merkezî dağıtım puanı ile kurumlar arası ve kurum içi Aşırı geçiş ile programımıza öğrenci kabul edilmektedir
Aşçılık Programına kabul edilen talep, kayıt kayıttan önce kayıtlı olanlar lisans veya ön lisans programlarından başarılı oldukları derslern programımız ders müfredatına intibak ettirilebilirliği talep edilebilirler. Bu form, ayrıntıları içeren kapsamlı akademik yılın başında Meslek Yüksek Okulu'na yazılacağı bir dilekçe ile yapılır. Talepte bulunan öğrencinin, dilekçesine devam etmesi için bir döküm (transkript) belgesinin aslını eklemesi gereklidir. İntibak işlemi, Meslek Yüksek Okulu Yönetim Kurulunun ve görevlendirileceği komisyonların geniş esaslar kapsamının sona ermesi. İntibak oranları ders içerikleri ve AKTS yükü gözetilir.
9.Sınavlar, ölçümler ve değerlendirme
Üniversitemizde sınavlar, ara sınav, final sınavı, mazeret sınavı, muafiyet sınavı, ek sınav ve tek ders sınavından oluşur. Sınavlar Meslek Yüksek Okulunuz tarafından hazırlanır ve ilan edilen programa göre yapılır. Sınavlara girmek için öğrenci kimlik kartlarının ibrazı zorunludur. Üniversitemizde bütünleme sınav uygulaması bulunmayıp, yaz okulu programı mevcuttur.
Harf Notu |
A+ |
A |
A- |
B+ |
B |
B- |
C+ |
C |
C- |
D+ |
D |
F |
Değer |
4.00 |
4.00 |
3.70 |
3.30 |
3.00 |
2,70 |
2.40 |
2.20 |
2.00 |
1.70 |
1.50 |
0,00 |
Toplam Puan |
- |
95-100 |
85-94 |
80-84 |
75-79 |
65-74 |
60-64 |
55-59 |
50-54 |
45-49 |
40-44 |
0-39 |
Ara sınav, Meslek Yüksek Okulunuz ön lisans programı paketinde bulunan bir öğrencinin okuduğu yarıyıl içinde yapılan sınavdır. Her konunun bir yarıyılda en az bir ara sınavı yapılır veya ders içerisinde yapılan ödev, proje ve benzeri çalışmalar, öğrencinin öğretim üyesinin takdirinde, bir ara sınav yerine kullanılabilir. Final sınavı ise, konunun okunduğu yarıyıl sonunda akademik takvimde belirtilen tarihler içinde yapılan sınavdır. Final sınavlarına katılabilmek için derslere %70 devam zorunluluğunun olması gerekmektedir. Akışkanlıklardan başarılı sayılmaları için dinlenmeyen aralıkları aşağıdaki şekildedir:
Öğrencilerimizin akademik yeterlilikleri her yarıyıl sonunda notları hesaplanarak belirlenir. İkinci yarıyılın sonundan itibaren genel olarak ayrılmayan 2,00 ve üzerindeki gelişmelerin durumu başarılı; 1,99 ve sonlarındaki durum ise akademik olarak yetersiz kabul edilir. Program müfredatında bulunan bir dersten başarılı olan öğrenildi, ilk yarıyılda derse tekrar katılmak kullanıldı. Başarısız olunan derslerin tamamlanmasından geri kalan tüm mezuniyet koşulları gerçekleşmiş olsa da öğrenci mezuniyete hak kazanamaz.
10.Mezuniyet Koşulları
Üniversitemiz Lisans ve Ön lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nin 40'ıncı belgesinin silinmesi, ilgili öğrencinin, kayıtlı olduğu program müfredatında yer alan tüm derslerin başarı ile tamamlanması, genel olarak kayıtlı olmayanın 4,00 üzerinden en az 2,00 ve tamamladığı toplam kredinin en az 120 AKTS sahibi öğrenci, ilgili programdan ön lisans diploması almaya hak kazanır.
11.Çift Ana Dal
Çift ana dal uygulaması mevcut değil.
12.Yan Dal
Yan dal uygulaması mevcut değil.
13.Mezun İstihdam Olanakları
Programımızdan mezun olanların devamı, yiyecek-içecek işletmeleri ve ağırlama sektörünün çeşitli faaliyet alanlarında, makarnacılık sektöründe, turistik tesislerde, özel veya resmî yönetilen mutfaklarında, toplu eğitim yapan tüm işletmelerde, Aşçılık eğitimi veren kurumlarda çalışma teknolojileri bulabilmektedirler.
14. Üst Derece Programlara Geçiş
Programımızdan mezun olanların Dikey Geçiş Sınavı ile ilgili alanlarıki lisans programlarına geçiş hakları vardır.
15. Program Yeterlilikleri (Çıktıları)
PÇ1 |
Aşçılık alanındaki kavramlar, teknikler ve yenilikler ile ürün bilgisi konusunda kapsamlı bilgi sahibidir. |
PÇ2 |
Yiyeceklerin görsel sunumunun tasarlanması ve görsel olarak belgelenmesi konusunda yetkinlik sahibidir. |
PÇ3 |
Temel beslenme ilkeleri konularında bilgi sahibidir ve alanında uygular |
PÇ4 |
Gıda hijyeni ve güvenliği konusunda standartları bilir ve uygular |
PÇ5 |
Üretim aşamasından sunum aşamasına kadar yiyecek-içecek üretimi ile ilgili tüm süreçleri bilir. |
PÇ6 |
Alanı ile ilgili fiziksel ortamı tasarlar, araç-gereç ve teknolojileri bilir ve kullanır; gerektiğinde bu çerçevede yeniliklerin oluşmasında rol alır |
PÇ7 |
Ulusal ve uluslararası mutfaklar hakkında bilgi sahibi olur. Bu çerçevede temel pişirme tekniklerini bilir, uygular ve geliştirir. |
PÇ8 |
Alkollü ve alkolsüz içeceklerin tarihi, coğrafi ve kültürel altyapısı ve üretim aşamaları konusunda bilgi sahibidir. Yiyecek üretiminde ve menü planlamasında bu bilgiyi kullanır. |
PÇ9 |
Gıda alanındaki ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri, mesleki standartları ve meslek etiğini bilir ve uygular. |
PÇ10 |
Menü planlama ilkeleri doğrultusunda; yiyecek-içecek maliyet analizi, kontrolü, fiyatlandırması yapar ve çeşitli menüler geliştirir |
PÇ11 |
Başkaları ile ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
PÇ12 |
Pasta ve diğer hamur işleri, ekmekler, pandispanya ve diğer pasta tabanı hamurları, kremalı soslar, meyve sosları ve jöle yapımı; sıcak ve soğuk tatlılar, dondurmalar ve sorbeler, süslemeler, dekorasyon ve sunum konusunda yetkindir. |
16. Program Yeterlilikleri - TYYÇ Matrisi
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik | |||||||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||||||||||||||||||
Bilgi | 1 | 1 | Bilgi | ||||||||||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||||
Beceriler | 1 | 1 | Beceriler | ||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlikler | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 1 | 1 | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yetkinlikler | ||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||||||||
Alana Özgü Yetkinlik | 1 | 1 | Alana Özgü Yetkinlik | ||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||||||||
Form No: ÜY-FR-1102 Yayın Tarihi:07.10.2024 Değ. No: 0 Değ. Tarihi: - |
17. Alan-Program Yeterlilik İlişkisi
Bulunmamaktadır.
18. Ders-Program Yeterlilikleri İlişkisi
1. Sınıf Güz Dönemi | ||||||||||||||||||
Dersler | Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||
Dersin Kodu | Dersin Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
ASC 111 | BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ | |||||||||||||||||
ASC 105 | GIDA GÜVENLİĞİ HİJYEN VE SANİTASYON |
|||||||||||||||||
ASC 103 | BESLENMENİN TEMEL İLKELERİ | |||||||||||||||||
ASC 101 | MUTFAK TEMEL TEKNİKLERİ GİRİŞ | |||||||||||||||||
ASC 109 | YİYECEK İÇECEK İŞLETMECİLİĞİ | |||||||||||||||||
1. Sınıf Bahar Dönemi | ||||||||||||||||||
Dersler | Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||
Dersin Kodu | Dersin Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
ASC 102 | TEMEL MUTFAK TEKNİKLERİ I | |||||||||||||||||
ASC 104 | TEMEL PASTACILIK TEKNİKLERİ | |||||||||||||||||
ASC 108 | GIDALAR VE ÖZELLİKLERİ | |||||||||||||||||
ASC 110 | TÜRK MUTFAĞINDA TATLILAR VE HAMUR İŞLERİ | |||||||||||||||||
ASC 190 | STAJ I | |||||||||||||||||
2. Sınıf Güz Dönemi | ||||||||||||||||||
Dersler | Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||
Dersin Kodu | Dersin Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
ASC 221 | TEMEL MUTFAK TEKNİKLERİ II | |||||||||||||||||
ASC 203 | YÖRESEL MUTFAKLAR | |||||||||||||||||
ASC 205 | MENÜ PLANLAMA | |||||||||||||||||
ASC 223 | YİYECEK İÇECEK MALİYET KONTROLÜ |
|||||||||||||||||
ASC 209 | İÇECEKLER | |||||||||||||||||
ASC 225 | MESLEKİ İNGİLİZCE | |||||||||||||||||
2. Sınıf Bahar Dönemi | ||||||||||||||||||
Dersler | Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||
Dersin Kodu | Dersin Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
ASC 202 | TEMEL MUTFAK TEKNİKLERİ III | |||||||||||||||||
ASC 204 | OSMANLI MUTFAĞI | |||||||||||||||||
ASC 216 | DÜNYA MUTFAĞI | |||||||||||||||||
ASC 208 | CATERİNG VE ZİYAFET HİZMETLERİ | |||||||||||||||||
ASC 200 | STAJ II | |||||||||||||||||
Alan İçi Seçmeli Dersler | ||||||||||||||||||
Dersler | Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||
Dersin Kodu | Dersin Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
ASC 227 | YEMEK TARİHİ | |||||||||||||||||
ASC 229 | YİYECEK VE İÇECEK İŞLETMELERİNDE İŞ GÜVENLİĞİ VE İŞÇİ SAĞLIĞI |
|||||||||||||||||
ASC 231 | ÇİKOLATA | |||||||||||||||||
ASC 233 | EKMEKÇİLİK | |||||||||||||||||
ASC 220 | VEJETARYEN MUTFAK | |||||||||||||||||
ASC 222 | YEMEK STİLİSTLİĞİ VE FOTOĞRAFÇILIK |
|||||||||||||||||
ASC 224 | GIDA KORUMA TEKNİKLERİ | |||||||||||||||||
ASC 234 | YÖRESEL EKMEKLER | |||||||||||||||||
ASC 235 | GİRİŞİMCİLİK VE İŞLETME YÖNETİMİ |
|||||||||||||||||
Alan Dışı Seçmeli Dersler | ||||||||||||||||||
Dersler | Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||
Dersin Kodu | Dersin Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
Form No: ÜY-FR-1104 Yayın Tarihi:18.10.2024 Değ. No: 0 Değ. Tarihi: - |
1.YIL |
|||||||||
1 Güz Dönemi |
|
|
|
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
Ön / Yan Koşul |
|
|
|
|
2 |
0 |
2 |
2 |
|
||
|
2 |
0 |
2 |
2 |
|
||||
|
|
|
3 |
0 |
3 |
4 |
|
||
|
|
1 |
1 |
1.5 |
2 |
|
|||
|
3 |
0 |
3 |
5 |
|
||||
|
|
3 |
0 |
3 |
5 |
|
|||
|
|
1 |
2 |
2 |
6 |
|
|||
|
|
2 |
1 |
2.5 |
4 |
|
|||
TOPLAM |
17 |
4 |
19 |
30 |
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 Bahar Dönemi |
|
|
|
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
Ön / Yan Koşul |
|
|
|
|
2 |
0 |
2 |
2 |
|
||
|
2 |
0 |
2 |
2 |
|
||||
|
|
|
3 |
0 |
3 |
4 |
|
||
|
|
2 |
2 |
3 |
5 |
ASC105/ASC101 |
|||
|
|
2 |
2 |
3 |
5 |
ASC105 |
|||
|
|
3 |
0 |
3 |
3 |
|
|||
2 |
2 |
3 |
4 |
ASC105 |
|||||
|
|
|
0 |
2 |
1 |
5 |
|
||
TOPLAM |
16 |
8 |
19 |
30 |
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DERSLER |
DERS SAYISI |
KREDİ |
AKTS |
|
|||||
TEMEL DERSLER |
10 |
25 |
44 |
|
|||||
GENEL DERSLER |
6 |
14 |
16 |
|
|||||
ALAN SEÇMELİ DERSLER |
0 |
0 |
0 |
|
|||||
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERSLER |
0 |
0 |
0 |
|
|||||
1.YIL TOPLAM |
16 |
39 |
60 |
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.YIL |
|||||||||
3 Güz Dönemi |
|
|
|
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
Ön / Yan Koşul |
|
|
|
2 |
2 |
3 |
5 |
ASC105/ASC102 |
|||
|
|
2 |
2 |
3 |
3 |
ASC105 |
|||
|
|
|
2 |
0 |
2 |
4 |
|
||
|
|
3 |
0 |
3 |
3 |
|
|||
|
|
|
2 |
1 |
2.5 |
3 |
|
||
|
|
2 |
0 |
2 |
2 |
|
|||
|
ALAN İÇİ SEÇMELİ DERS |
|
|
3 |
0 |
3 |
5 |
|
|
|
ALAN İÇİ SEÇMELİ DERS |
|
|
2 |
2 |
3 |
5 |
|
|
TOPLAM |
18 |
7 |
21.5 |
30 |
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 Bahar Dönemi |
|
|
|
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
Ön / Yan Koşul |
|
|
|
2 |
2 |
3 |
5 |
ASC105/ASC221 |
|||
|
|
2 |
2 |
3 |
4 |
ASC105 |
|||
|
|
|
2 |
2 |
3 |
4 |
ASC105 |
||
|
|
2 |
0 |
2 |
2 |
|
|||
|
SEÇMELİ DERS |
|
|
|
3 |
0 |
3 |
3 |
|
|
ALAN SEÇMELİ DERS |
|
|
2 |
2 |
3 |
5 |
|
|
KPL101 |
KARİYER PLANLAMA |
|
|
2 |
0 |
2 |
2 |
|
|
|
|
|
0 |
2 |
1 |
5 |
|
||
|
TOPLAM |
15 |
10 |
20 |
30 |
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DERSLER |
DERS SAYISI |
KREDİ |
AKTS |
|
|||||
TEMEL DERSLER |
11 |
27.5 |
40 |
|
|||||
GENEL DERSLER |
1 |
2 |
2 |
|
|||||
ALAN SEÇMELİ DERSLER |
3 |
9 |
15 |
|
|||||
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERSLER |
1 |
3 |
3 |
|
|||||
2.YIL TOPLAM |
16 |
41.5 |
60 |
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ALAN SEÇMELİ DERSLER |
|
|
Teorik |
Uygulama |
Kredi |
AKTS |
|
||
|
|
|
3 |
0 |
3 |
5 |
|
||
YİYECEK VE İÇECEK İŞLETMELERİNDE |
3 |
0 |
3 |
5 |
|
||||
|
|
|
2 |
2 |
3 |
5 |
|
||
|
|
|
2 |
2 |
3 |
5 |
|
||
|
|
2 |
2 |
3 |
5 |
|
|||
|
|
2 |
2 |
3 |
5 |
|
|||
|
|
2 |
2 |
3 |
5 |
|
|||
ASC 234 |
YÖRESEL EKMEKLER |
|
|
|
2 |
2 |
3 |
5 |
|
ASC 235 |
GİRİŞİMCİLİK VE İŞLETME YÖNETİMİ |
|
|
|
3 |
0 |
3 |
5 |
|
ASC 228 |
BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER |
3 |
0 |
3 |
5 |
||||
ASC 230 |
SOSYAL VE KİŞİSEL GELİŞİM UYGULAMALARI |
3 |
0 |
3 |
5 |
20. Ders İçerikleri
ASC101 |
MUTFAK TEMEL TEKNİKLERİNE GİRİŞ |
Catering ve gıda üretim sistemlerine giriş. Temel mutfak teknikleri, ekipman kullanımı, kesim teknikleri ve teorik dersler ile tamamlayıcı laboratuvar uygulamaları. |
ASC102 |
TEMEL MUTFAK TEKNİKLERİ I |
Herhangi bir çorba veya sos bakımınızı detaylandırmak için malzeme ve sosların özelliklerini içerir, dersler ve laboratuvar uygulamaları gibi konular yer almaktadır. |
ASC103 |
BESLENME İLKELERİ |
Bu dersler, yeterli ve dengeli beslenmenin temel ilkeleri, makro ve mikro besin öğelerinin özellikleri, kaynakları ve günlük miktar miktarları konularını sunar. Öğrencilere, beslenme ve sağlık beyanlarını içeren bilgilerin etiketlenmesi gibi kavramların anlaşılmasını sağlar. Yiyecek içecek sektöründe bir işletmede, bilgilerin özel beslenmesini anlama, sağlıklı menü oluşturmak için pişirme teknikleri ve menü uyarlama gibi konular yer almaktadır. |
ASC104 |
TEMEL PASTACILIK TEKNİKLERİ |
Makarnacılığın temel teknik çalışma prensiplerini ve temel depolama uluslararası örneklerini, tatlı dekorasyonu ve yardımcı öğrenmeyi öğrenir. |
ASC105 |
GIDA GÜVENLİĞİ HİJYEN VE SANİTASYON |
Bu ders, yiyecek ve içecek servisinin sanitasyon, hijyen ve iş güvenliği ile ilgili miktarının tanıtılması ve aynı zamanda gıda güvenliği ve hijyen kayıtlarını incelemelerini sağlamaktadır. Derslerdeki özetler el yıkama gibi temel işleyişin, gıdaların oluştuğu, mikrobiyolojisine, bulaşmaya, gıda güvenliği yönetim sistemlerine (HACCP) ve gıda üretim ve servis ekipmanlarının bakımı ve kişisel hijyeni gibi daha karmaşık bir şekilde öğretilir. Özellikle satın alma, hazırlama, işleme, pişirme, bekletme, saklama ve servis gibi yiyecek verileri sırasında doğabilecek potansiyel riskler ve bunların kontrol önlemleri de örnek olay ayrıntıları ayrıntılı bir şekilde verilmektedir. Çalışanlara karşı tehlike oluşturabilecek belirli riskler (kesikler, yanıklar, kayma ve düşme, elektrik şoku vb.) iş güvenliği kapsamında ele alınmaktadır. |
ASC 111 |
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ |
Bu derslerin temel bilgisayar okuryazarılığı kazandırılacaktır. Bu ders bilgisayar ve bilgi kavramlarına genel bir bakış sunacaktır. Öğrenciler e-posta, MS Word, MS Excel, MS PowerPoint ve Windows işletim sistemi gibi bilgisayarın çalıştırıldığı temel olan uygulamaları öğreneceklerdir. Dersin kapsamlı olarak içeriği akademik çevrede etkili bir şekilde bilgisayar kullanmaya hazırlayan pratik becerilerin amacına yöneliktir. |
ASC 108 |
GIDALAR VE ÖZELLİKLERİ |
Bu ders, gıdaların fiziksel ve kimyasal özellikleri, gıda muhafazası, konuları daha detaylı olarak anlatılmaktadır. Gıdanın hazırlanması, farklı pişirme yöntemleri ve saklama sırasındaki gıda özelliklerinde ortaya çıkan değişiklikler üzerinde durulmaktadır. |
ASC221 |
TEMEL MUTFAK TEKNİKLERİ II |
Dört (14) haftalık eğitim boyunca sistemli olarak verilen teorik ve pratik bilgilerle, gastronomi ve profesyonel mutfak uygulamalarında temelden kurtarılan, genel hijyen yaklaşımının ve gastronomi mutfak jargonunu öğreniyor. Bu ders dağıtım tarifi düzgün bir şekilde takip etme özelliği kazandırır. |
ASC202 |
TEMEL MUTFAK TEKNİKLERİ III |
Ders alanında dört (14) haftalık eğitim sistemi boyunca verilen teorik ve pratik bilgilerle gastronomi ve profesyonel mutfaktaki temel dersler temel alınarak, ana mutfağın depolanmasının 'Saucier, Rotisseur, Grillardin ve Poissonier uygulamalarının kavranması. Bu bilgi ve tecrübenin ileri sağlık hizmetleri için sağlıklı ve sağlam bir temel ve profesyonelliğe sosyo-ekonomik sistemli bir bakış açısı oluşturması. |
ASC203 |
YÖRESEL MUTFAKLAR |
Klasik ve teorik Türk mutfağının teorik ve uygulamalı çalışmaları, Türk mutfağında temel pişirme teknikleri, eski mutfağı modern şekilde yorumlayan reçeteler, günümüz Türkiye mutfağının çeşitliliği uygulamalı çalışmalar yer almaktadır. |
ASC204 |
OSMANLI MUTFAĞI |
Klasik Osmanlı kroniklerini kapsamlı bir şekilde genişleterek, daha basit bir biçimde yazılmış ve daha çok sayıda Türkçe sözcüklerden oluşan, daha önceki dönem hikayelerine temel olarak odaklanılır. |
ASC205 |
MENÜ PLANLAMA |
Her tür hizmet ve kurulum için menü gösteriminin açıklamasını düzenlenir. Öğrenciler seçme, geliştirme, fiyat yapısı ve restoran tarzı da dahil olmak üzere menü düzenini anlamaya çalışırlar. Bu ders menüsü, lokasyon ve beklenen müşteri birimini içeren gıda hizmeti tasarım konseptini içermektedir. Öğrencilerin, gıdaların uygun bir şekilde sunulmaları ve spesifikasyonları da dahil olmak üzere, satın almalarına tabi olacaklardır. Bu ders konferansı, gösteri ve yemek hazırlama konularını içermektedir. |
ASC216 |
DÜNYA MUTFAKLARI |
Avrupa, Afrika, Asya ve Amerika kıtalarında coğrafya, tarih ve farklı kültürlerin oluşturduğu mutfaklar ve özellikler öğretiliyor. |
ASC223 |
YİYECEK İÇECEK MALİYET KONTROLÜ |
Bu ders öğrencilerinin çeşitli gıda servis sistemlerinde gıda servis yönetiminin ürünlerini değerlendirmesini sağlayabilmesini sağlar. öğrenciler, maliyet ve satış kavramlarını ve bunların karla olan ilişkilerini; maliyet ve karları nasıl hesaplayacağını ve yiyecek, içecek ve işgören kontrolü için kontrol özelliklerinin özelliklerini nasıl uygulayacağını öğrenecektir. |
ASC 109 |
YİYECEK İÇECEK İŞLETMECİLİĞİ |
İşletmede, endüstride ve sağlıkla ilgili kuruluşlarda yemek hizmetinin sağlanmasının açıklanması ve tahlil edilmesi. Yemek hizmeti organizasyonu dağıtım sunumu ve analizi, iş tanımları, iç kontrol, iç sistem tasarımı, özel yemek hizmeti araçlarının düşünülmesi. Oteller, çeşidi yemekçiliği, diğer ulaşım araçları yemekçiliği ve eğitim kuralları ve sözleşmeli yemek hizmetinin yönetimi gibi alanlardaki serbest analizi. Adı geçiş işlemleri için saha ziyaretleri. |
ASC 208 |
CATERING VE ZİYAFET HİZMETLERİ |
Ders yiyecek-içecek etkinlikleri, yemek festivalleri, iç mekan / dış mekan ikram organizasyonları, yemek yarışmaları, ulusal ve uluslararası mutfakların sergilenmesi aşamalarını kapsamaktadır. Öğrencilerin mutfak etkinliklerine yönelik yeni süreçleri ve öğrenmelerini öğrenirler. Bu dersin takip edilerek sözleşme, yönetim, yönlendirme, sunum, servis ve özel organizasyonların ayrıntılarını anlar ve iletişimin nasıl yürütüleceğini öğrenirler. |
ASC209 |
İÇECEKLER |
İçeceklerin ekonomik gelişimi ve kültürle iletişimi, ayrıştırılması ve alkolsüz içeceklerin üretimi ve ayrılması, yiyecek ve içecekler arasındaki uyum incelenir. |
ASC220 |
VEJETARYAN MUTFAK |
Vejetaryen ve bu çerçeve altında, bitkisel beslenme türlerinin çıkış noktası, tarihi anlatılır. Farklı bitki türlerinin sorunları tartışılır (pesketeryan, fruteryan gibi). Veganlığın beslenme alışkanlığından öte bir yaşam felsefesi olması nedeniyle, vegan felsefesi tartışılır. Bitkisel desteğin sürdürülebilir çevre açısından önemi, sağlığın üzerindeki olumlu ve olumsuz etkiler, bu konuda söz sahibi toplumsal binalarda ayrıntılı içerikler yer almaktadır. |
ASC227 |
YEMEK TARİHİ |
Tarih öncesi çağlardan Orta Çağ dönemine kadar dünyada yiyecek üretimi ve tüketiminin ekonomik, sosyal, politik ve kültürel açılardan gelişimi, gelişimi içindeki sürecin incelenmesidir. |
ASC222 |
YEMEK STİLİSTLİĞİ |
Bu bölümdeki içerik görsel, yazılı, sosyal medya alanında ve dekoratif depolamada kullanılan çalışma parçalarını sağlamak amacıyla ihtiyaç duyulacak teknik bilgiler ve yer alan örnekleri hakkında bilgilerden oluşur. Öğrencilerin yemek ve gıda pazarlama pazarlama ve iletişim alanı başta olmak üzere biçim, doku, denge, renk, hareket, bütünlük gibi temel tasarım kavramları ve sunum tabağı olacak tasarımı hakkında bilgi sahipleridir. |
ASC225 |
MESLEKİ İNGİLİZCE |
Mesleki yabancı dil yeterliklerine temel teşkil edecek İngilizce şartlarının öğretilmesini sağlar. |
ASC 229 |
YİYEECEK VE İÇECEK İŞLETMELERİNDE İŞ GÜVENLIĞI VE İŞÇI SAĞLIĞI |
Kaza ve iş kazası kavramları. İş kazalarının sınıflandırılması. Kazaların oluşumunda etkili olan faktörler. İş kazalarının nedenleri. İş kazasına neden olan maddi ve manevi kayıplar var. İş kazalarının sınıflandırılması. İş kazası istatistikleri. Kaza sırasında düzenlenecek belgeler ve kaza bildirimi. Kazanın incelenmesi/tahkikatı, rapor ve istatistik düzenlenmesi. İlk ve acil yardım uygulamaları ve vaka bazında kaza analizi örnek vaka, Sektör bazında kaza analizi örnek vaka, Ülke bazında kaza analizi örnek vaka. İlgili mevzuat. |
ASC231 |
ÇİKOLATA |
Çikolatanın ve tatlıların geçmişi, kökenleri ve coğrafyaları tartışılacaktır. Çikolataya dayalı ürünler ve farklı tatlı algılamalarıyla oluşan ürünler araştırılacak ve makarna mutfağında üretilecek ve tadılacaktır. |
ASC224 |
GIDA KORUMA TEKNİKLERİ |
Gıdalarda görülen bozulmama şekillerinin nedenlerinin anlaşılması ve geçmişteki çürük koruma tekniklerinin ortaya çıkması. Uygun yöntemlerin mutfak alanında kullanılabilir örneklerini sunmak. |
ASC233 |
EKMEKÇİLİK |
Ders alanında dört (14) haftalık eğitim boyunca sistemli olarak verilen teorik bilgiler yardımlarıyla gastronomi ve profesyonel mutfak uygulamalarında: temel sınırlın, mutfakta genel hijyen yaklaşımının ve dünya mutfak teknolojisinin ve jargonunu; bu bilgi ve tecrübenin ileri sağlık hizmetleri için sağlıklı ve sağlam bir temel ve profesyonelliğe sosyo-ekonomik sistemli bir bakış açısı oluşturmasını; HACCP Sistemini; temel gastronomi terminolojisini; ana özelliklerin bazılarında ürün yazılımının tanıtılması; temel ekmek hamuru tekniklerini, ekmekçiliğin temel esaslarını, malzeme ve ekipman bilgilerini; kültürün kültürel tarihi geçmişi ve kültürlere göre literatürde ekmek türlerini; ayrıntılı şekillerdeki ekmek hamuruna hakimiyet kazanma ve karakteristik özellikleri tanımayı; ekşi mayalı ekmeğin günlük hayatta kalmanın önemi ve özellikleri; dünya fırıncılık sektöründe kullanılan fırıncılık ekipmanlarını ve düzenlenmesinde kullanılan yardımcı ekipmanların eğitimi ve kullanım pratiklerini; ön mayalama, doğrudan ve dolaylı hamur oluşturmayı; fırınları ve özellikleriyle birlikte kullanımlarını, ekmek uygulamalarının sık sık sorunları dene-sonuç ilişkilerini kurarak çözüm üretecekleri öğreneceklerdir |
ASC235 |
GİRİŞİMCİLİK VE İŞLETME YÖNETİMİ |
Bir bireyin sahip olduğu tüm imkanları en iyi şekilde değerlendirebilme ve riskleri kabullenerek bir organizasyonu başarıya götürebilmek ile ilgili kavram ve süreçlerin anlatıldğı derstir. |