ANTALYA BİLİM ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ANESTEZİ PROGRAMI DERS BİLGİ PAKETİ
1. Programın Dili
Türkçe
2. Programın Süresi (Yıl)
2 (iki) yıl.
3.Programın Azami Süresi (Yıl)
Öğrenciler, kaydolduğu programa ilişkin derslerin verildiği yarıyıldan başlamak üzere, her yarıyıl için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın azami 4 (dört) yıl içinde programı tamamlamak zorundadır.
4. Bölüm Başkanı
Dr. Öğr. Üyesi Bekir KABASAKAL
5. Tarihçe
T.C. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı'nın 14.04.2021 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu Toplantısı'nda, 2547 Sayılı Kanun'un 2880 Sayılı Kanun'la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca, Meslek Yüksekokulu bünyesinde Optisyenlik Programı'nın kurulması uygun görülmüştür.
6. Kazanılan Derece
Optisyenlik Programı ön lisans diploması.
7. Kabul ve Kayıt Koşulları
Öğrenciler Anestezi Programına, ÖSYM’nin her yıl düzenlediği üniversiteye giriş sınavları kapsamında TYT puan türünden bir önceki yılın taban puanları esas alınarak tercih yapmak suretiyle kabul edilmektedir.
8. Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar
ÖSYM tarafından yapılan merkezî yerleştirme, başarı koşulu ile yurtiçi ve yurtdışı kurumlar arası yatay geçiş, merkezî yerleştirme puanı ile kurumlar arası ve kurum içi yatay geçiş ile programımıza öğrenci kabul edilmektedir.
Optisyenlik Programına kabul edilen öğrenciler, kayıt yaptırmadan önce kayıtlı oldukları lisans veya ön lisans programlarından başarılı oldukları derslerin programımız ders müfredatına intibak ettirilmesini talep edebilirler. Bu talep, öğrencinin öğrenim görmeye başlayacağı akademik yılın başında Sağlık Meslek Yüksek Okulu’na yazacağı bir dilekçe ile yapılır. Talepte bulunan öğrencinin, dilekçesine onaylı bir not döküm (transkript) belgesinin aslını eklemesi gereklidir. İntibak işlemi, Sağlık Meslek Yüksek Okulu Yönetim Kurulunun ve görevlendireceği komisyonların belirlediği esaslar çerçevesinde gerçekleştirilir. İntibak işlemlerinde ders içerikleri ve AKTS yükü gözetilir
9. Sınavlar, ölçme ve değerlendirme
Üniversitemizde sınavlar, ara sınav, final sınavı, mazeret sınavı, muafiyet sınavı, ek sınav ve tek ders sınavından oluşur. Sınavlar Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu tarafından hazırlanan ve ilan edilen programa göre yapılır. Sınavlara girmek için öğrenci kimlik kartlarının ibrazı zorunludur. Üniversitemizde bütünleme sınavı uygulaması bulunmayıp, yaz okulu programı mevcuttur.
Ara sınav, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulunun ön lisans programı müfredatında bulunan bir dersin verildiği yarıyıl içinde yapılan sınavdır. Her dersin bir yarıyılda en az bir ara sınavı yapılır veya ders içerisinde yapılan ödev, proje ve benzeri çalışmalar, dersin öğretim üyesi takdirinde, bir ara sınav yerine kullanılabilir. Final sınavı ise, dersin okutulduğu yarıyıl sonunda akademik takvimde belirtilen tarihler içinde yapılan sınavdır. Final sınavlarına katılabilmek için derslere %70 devam mecburiyetinin tamamlanması gerekmektedir. Öğrencilerin dersten başarılı sayılmaları için belirlenen not aralıkları aşağıdaki şekildedir:
Letter Grade |
A+ |
A |
A- |
B+ |
B |
B- |
C+ |
C |
C- |
D+ |
D |
F |
Value |
4.00 |
4.00 |
3.70 |
3.30 |
3.00 |
2.70 |
2.40 |
2.20 |
2.00 |
1.70 |
1.50 |
0.00 |
Total Points |
- |
95-100 |
85-94 |
80-84 |
75-79 |
65-74 |
60-64 |
55-59 |
50-54 |
45-49 |
40-44 |
0-39 |
Öğrencilerimizin akademik yeterliği her yarıyıl sonunda not ortalamaları hesaplanarak belirlenir. İkinci yarıyılın sonundan itibaren genel not ortalaması 2,00 ve üzeri olan öğrencilerin durumu başarılı; 1,99 ve altındaki öğrencilerin durumu ise akademik olarak yetersiz kabul edilir. Program müfredatında bulunan bir dersten başarısız olan öğrenciler bu dersin verildiği ilk yarıyılda dersi tekrar almak zorundadır. Başarısız olunan dersler tamamlanmadan geri kalan tüm mezuniyet koşulları gerçekleşmiş olsa da öğrenci mezuniyete hak kazanamaz.
10. Mezuniyet Koşulları
Üniversitemiz Lisans ve Ön lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin 40’ıncı maddesi uyarınca, ilgili öğrencinin, kayıtlı olduğu programın müfredatında yer alan tüm dersleri başarı ile tamamlaması, genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 ve tamamladığı toplam kredinin en az 120 AKTS olması durumunda öğrenci, ilgili programdan ön lisans diploması almaya hak kazanır.
11.Çift Anadal
Çift ana dal öğrenimine ilişkin usul ve esaslar YÖK’ün “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Ana Dal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümlerine göre ve “Antalya Bilim Üniversitesi Çift Ana Dal ve Yan Dal Yönergesi” çerçevesinde yapılır.
12.Yandal
Optisyenlik programında yandal programı yoktur.
13.Mezun İstihdam Olanakları
Mezun öğrencilerimiz, optisyenlik ile ilgili kamu ve özel kurumlarda tekniker veya mesul müdür olarak görev yapabilecekleri gibi serbest gözlük mağazası açıp işletebilirler.
14. Üst Derece Programlara Geçiş
Optisyenlik Programından mezun olan öğrencilerin dikey geçiş sınavı ile ÖSYM tarafından duyurulan lisans programlarına geçiş yapabilme imkanları bulunmaktadır.
15. Program Yeterlilikleri (Çıktıları)
16. Program Yeterlilikleri - TYYÇ Matrisi
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | ||||||||||||||||||||||
Bilgi | 1 | 1 | Bilgi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Beceriler | 1 | 1 | Beceriler | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlikler | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 1 | 1 | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yetkinlikler | ||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alana Özgü Yetkinlik | 1 | 1 | Alana Özgü Yetkinlik | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Form No: ÜY-FR-1102 Yayın Tarihi:07.10.2024 Değ. No: 0 Değ. Tarihi: - |
17. Alan - Program Yeterlilik İlişkileri
Alan Yeterlilikleri | Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | |||
Bilgi | 1 | |||||||||||||||||
2 | ||||||||||||||||||
Beceriler | 1 | |||||||||||||||||
2 | ||||||||||||||||||
3 | ||||||||||||||||||
Yetkinlikler | 1 | |||||||||||||||||
2 | ||||||||||||||||||
3 | ||||||||||||||||||
4 | ||||||||||||||||||
5 | ||||||||||||||||||
Form No: SH-FR-0021 Yayın Tarihi:14.10.2024 Değ. No:0 Değ. Tarihi: |
18. Ders Program Yeterlilikleri İlişkisi
19. Müfredat
OPTİSYENLİK PROGRAMI | ||||||
BİRİNCİ SINIF DÖNEM I. | ||||||
GÜZ DÖNEMİ | ||||||
DERSİN KODU | DERSİN ADI | Z/S | T | U/L | YK | AKTS |
TAF101 | Temel Anatomi ve Fizyoloji | Z | 3 | 0 | 3 | 4 |
FZK111 | Temel Fizik | Z | 3 | 0 | 3 | 5 |
OPT101 | Optisyenlikte Tıbbi Terminoloji | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
OPT103 | Optisyenlik-I | Z | 4 | 0 | 4 | 6 |
MAT101 | Matematik-I | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
KPL101 | Kariyer Planlama | Z | 1 | 0 | 1 | 2 |
TURK101 | Türk Dili-I | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
INGO101 | İngilizce - I | Z | 3 | 0 | 3 | 4 |
HIST101 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-I | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
TOPLAM | 22 | 0 | 22 | 30 | ||
BİRİNCİ SINIF DÖNEM II. | ||||||
BAHAR DÖNEMİ | ||||||
DERSİN KODU | DERSİN ADI | Z/S | T | U/L | YK | AKTS |
OPT102 | Optisyenlik-II | Z | 2 | 2 | 3 | 3 |
OPT104 | Optisyenlik Fiziği | Z | 3 | 0 | 3 | 5 |
OPT106 | Gözlük Cam Teknolojileri | Z | 3 | 0 | 3 | 5 |
OPT108 | Kontakt Lens | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHTB102 | Temel Bilgi Teknolojileri | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHIS102 | İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
TURK102 | Türk Dili-II | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
INGO102 | İngilizce-II | Z | 3 | 0 | 3 | 4 |
HIST102 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-II | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
TOPLAM | 21 | 2 | 22 | 30 | ||
İKİNCİ SINIF DÖNEM III. | ||||||
GÜZ DÖNEMİ | ||||||
DERSİN KODU | DERSİN ADI | Z/S | T | U/L | YK | AKTS |
OPT201 | Optisyenlik-III | Z | 2 | 4 | 4 | 9 |
OPT203 | Göz Hastalıkları-I | Z | 3 | 0 | 3 | 5 |
OPT200 | Yaz Stajı | Z | 0 | 0 | 0 | 7 |
USD 100 | Alan Dışı Seçmeli Ders | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
OPTI 201 | Alan İçi Seçmeli Ders-I | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
OPTI 203 | Alan İçi Seçmeli Ders-II | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
TOPLAM | 11 | 4 | 13 | 30 | ||
İKİNCİ SINIF DÖNEM IV. | ||||||
BAHAR DÖNEMİ | ||||||
DERSİN KODU | DERSİN ADI | Z/S | T | U/L | YK | AKTS |
OPT202 | Optisyenlik-IV | Z | 2 | 1 | 3 | 6 |
OPT204 | Göz Hastalıkları-II | Z | 3 | 0 | 3 | 5 |
OPT206 | Optisyenlik Uygulamaları | Z | 2 | 6 | 5 | 10 |
USD 100 | Alan Dışı Seçmeli Ders | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
OPTI 202 | Alan İçi Seçmeli Ders-I | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
OPTI 204 | Alan İçi Seçmeli Ders-II | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
TOPLAM | 13 | 7 | 17 | 30 | ||
SEÇMELİ DERSLER | ||||||
Alan Dışı Seçmeli Ders Listesi | ||||||
İkinci Sınıf III. ve IV. Dönem Alan Dışı Seçmeli Ders Listesi | ||||||
DERSİN KODU | DERSİN ADI | Z/S | T | U/L | YK | AKTS |
SHS200 | Meslek Etiği | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS210 | Sağlık Hizmetlerinde İletişim | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS220 | Sağlık Hukuku | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS230 | İşaret Dili | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS240 | Sağlıklı Beslenme | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS250 | İklim Değişikliği ve Küresel Ekoloji | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS252 | Sağlık Hizmetlerinde Kriz Yönetimi ve Öfke Kontrolü | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS254 | Etkili Sunum Yapma Teknikleri | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS256 | Girişimcilik | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS270 | Teknoloji Bağımlılığı | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS280 | Nanotıp ve Uygulamaları | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS290 | Nanoboyut ve Nanoteknoloji | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
Alan İçi Seçmeli Dersler | ||||||
İkinci Sınıf III. ve IV. Dönem Alan İçi Seçmeli Ders Listesi | ||||||
IYS210 | İlk Yardım | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
GSS210 | Genel Sağlık Bilgisi | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
OMBS210 | Optik Aletler ve Malzeme Bilgisi | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
BYFS210 | Biyofizik | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
OPTS210 | Satış Teknikleri ve Pazarlama | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
HSS210 | Halk Sağlığı | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
NBT210 | Nanobiyoteknoloji ve Uygulamaları | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
NİH210 | Nanoteknolojik İlaç Hedefleme Metotları ve Uygulamaları | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
TFU210 | Tıbbi Fizik | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
NMY210 | Nanomanyetik ve Nanomultiferroik Yapılar ve Uygulamaları | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
GOS210 | Görme Optiği | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
20. Ders İçerikleri
BİRİNCİ SINIF DÖNEM I. |
||||
GÜZ DÖNEMİ |
||||
DERS |
T |
U/L |
YK |
AKTS |
TAF101 Temel Anatomi ve Fizyoloji (3+0 3 AKTS 4) |
3 |
0 |
3 |
4 |
Anatomiye ve Fizyolojiye giriş ve kısa terminoloji, Eksenler, düzlemler, Yer ve yön bildiren terimler; genel bilgiler, Hücre Kuramı, Yapısal özellikleri, Hücre organelleri, Hücre bölünmesi; Madde alış-verişi, Metabolizma LokomotorSistem Anatomi ve Fizyolojisi- Osteoloji, LokomotorSistem; Artroloji; Genel bilgiler, eklem tipleri, hareketleri. Myoloji; Anatomisi, Kasılma mekanizması, Çizgili kaslar, kalp kası, düz kaslar fizyolojisi.Solunum sistemi Anatomi ve Fizyolojisi. Burun, Paranasalsınuslar, Larynx, trachea, Akciğerler. Solumun Fizyolojisi, ventilasyon, difüzyon, Perfüzyon, Solunum Regülasyonu. Kalp-Dolaşım sistemi Anatomi ve Fizyolojisi. Kan: görevleri, bileşenleri, kanın şekilli elemanları, Kan grupları. Kalbin metabolizması, kalp sesleri. Kalp boşlukları, Damarları.Sindirim sistemi Anatomi ve Fizyolojisi I. Ağız anatomisi, Çiğneme kasları, Pharynx, Oesophagus, Mide, İnce-kalınbarsaklar, Kc. Safra kesesi, Pankreas, Sindirim bezleri. Sindirim Sistemi II. Ağızda sindirim, Mide, ince- kalınbarsaklarda sindirim. KC. İşlevleri, CHO sindirimi, Yağ-proteinlerin sindirimi. Vitamin-Mineral- Elektrolit işlevleri.Üriner Sistem Anatomi ve Fizyolojisi. Böbreklerin işlevi, nefron, urin oluşumu, sıvı - elektrolit dengesi. Organizmada suyun dağılımı, Elektrolitler- aşıt-baz dengesi. Renin-anjiotensinsistemi.Genital organlar-üreme fizyolojisi. Kadın ve erkek genital organları. Üreme sisteminin hormonal kontrolü, hipothalamus, hipofiz, gonodotrop hormonlar. Ovaryum hormonları, üreme siklusu.Endokrin sistem anatomi ve fizyolojisi. İç salgı bezleri, işlevleri. Hormonların fizyolojik işlevleri, sınıflandırılması. Hormonlar ve hedef hücreler. Sinir sistemi Anatomi ve Fizyolojisi. Sinir dokusunun gelişimi, neuron, neuron tipleri, fonksiyonları, sinaps, nöroglia hücreleri. SSS ve PSS. Duyu organları, Anatomi ve Fizyolojisi. Görme yolları, işitme ve denge yolları. |
||||
FZK111 Temel Fizik (3+0 3 AKTS 5) |
3 |
0 |
3 |
5 |
Madde; maddenin özellikleri, katı cisimlerin denge koşulları, ağırlık merkezi, hareket, Newton kanunları, momentum-denge, uzunluk, ölçme ve birimleri, vektörler, mekanik; statik, kinetik, dinamik, akışkanlar dinamiği, iş, güç, enerji kavramı, termodinamik; sıcaklık, ısı, optik; ışığın doğası, yansıma ve kırılma yasaları, fiber-optik dalga hareketi ve ses; mekanik dalgalar, sinüzoidal dalga, elektrik akımları |
||||
OPT101 Optisyenlikte Tıbbi Terminoloji (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
Tıbbi terminolojiye giriş, sözcüklerin temel yapısı, latince telaffuz ve vurgu, önekler- sonekler, terim çeşitleri, vücudun düzlemleri ve sistemler, kardiyovasküler sistem, solunum sistemi, sindirim sistemi, ürogenital sistem, sinir sistemi tıbbi terimleri, ilaç bilimi, hastalık sınıflaması ve analjezi ile ilgili terimler.
|
||||
OPT103 Optisyenlik-I (4+0 4 AKTS 6)
|
4 |
0 |
4 |
6 |
Optisyenlik mesleği, optisyenin görev ve sorumlulukları, Türkiye'de optisyenlik mesleğinin tarihi gelişimi, Optisyenlik ve Optometri eğitiminin Dünyadaki durumu, Mesleki örgütler, Sivil toplum kuruluşları, Teminolojik terimler, mesleki tanımlar, optik bilimleri, görme kusurları, reçete bilgileri, gözlük cam ve çerçeve terimleri, Optik cam çeşitleri, gözlük camları, camın şekillendirilmesi ve sertleştirilmesi süreçleri, Optik camın kompozisyonu, camın optik özellikleri, camın termal özellikleri, camın fiziki özellikleri, camın kimyasal özellikleri, Gözlük çerçevelerinin özellikleri, çerçevelerin rimlerine göre sınıflandırılması, çerçevelerin hammaddelerine göre sınıflandırılması, gözlük kısımları, Refraksiyon kusurları, Görme gereçleri standartları, optalmik lenslerin prensipleri, Reçete yazılışları ve reçete okuma
|
||||
KPL101 Kariyer Planlama (2+0 2 AKTS 2) |
2 |
0 |
2 |
2 |
Bu ders öğrencilerin; ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanmalarını sağlayarak gelecek hedefleri ile uyumlu bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktadır. Bu kapsamda, kariyer merkezlerinin ve faaliyetlerinin tanınması, öz farkındalığın artırılması, kariyer seçeneklerinin keşfedilmesi, kariyer planlamasına katkı sağlamak için yapılabilecek faaliyetlerin keşfedilmesi, kamu ve özel sektör çalışanları ile akademi çalışılanlarının kariyerlerinden örnekler verilmesi, uluslararası değişim programlarının tanınması, yetenek kapısının tanınması gibi konuları içermektedir.
|
||||
MAT101 Matematik-I (2+0 2 AKTS 2) |
2 |
0 |
2 |
2 |
Sayılar; Sayıların sınıflandırılması, Üslü İfadedeler ve köklü ifadeler, Rasyonel ifadeler, Faktöriyel, Oran-Orantı, Denklemler (Birinci Dereceden Denklemler), İkinci Dereceden Denklemler, Eşitsizlikler, Fonksiyonlar, Açılar ve Trigonometri, Trigonometrik Oranlar, Kompleks Sayılar |
||||
INGO101 İngilizce-I (3+0 3 AKTS 4) |
3 |
0 |
3 |
4 |
Belirteçler; Ön hal Edatlar: Yer, Zaman, Hareket; Tekil ve Çoğul İsimler: Sayılabilir ve Sayılamayan isimler; Zamanlar: Geniş zaman, Şimdiki zaman, Geçmiş zaman yapıları; Kipler: Will, Should, Should not, Must, Must not, Can; Karşılaştırmalı yapılar; Adıllar: Kişi adılları, İyelik adılları; Sıfatlar; Olumlu cümle, Olumsuz cümle ve Soru cümleleri; Bağlaçlar: ve Fakat -ken, Çünkü. |
||||
HIST101 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-I (2+0 2 AKTS 2) |
2 |
0 |
2 |
2 |
Siyasi alanda yapılan devrimler, siyasi partiler ve çok partili siyasi hayata geçiş denemeleri, hukuk alanında yapılan devrimler, toplumsal yaşayışın düzenlenmesi, ekonomik alanda yapılan yenilikler, 1923-1938 Döneminde Türk dış politikası, Atatürk sonrası Türk dış politikası, Türk Devriminin İlkeleri: (Cumhuriyetçilik, Halkçılık, Laiklik, Devrimcilik, Devletçilik, Milliyetçilik) . Bütünleyici İlkeler ile ilgili konular aktarılır. |
||||
TURK101 Türk Dili-I (2+0 2 AKTS 2) |
2 |
0 |
2 |
2 |
İmla, noktalama ve kompozisyon (noktalama işaretleri, diğer işaretler) , İmla, yazım kuralları (büyük harflerin imlası, sayıların yazılışı, kısaltmaların imlası, alıntı kelimelerin yazılışı) , Kompozisyon (kompozisyonun amacı, kompozisyon yazmada yöntem) , kompozisyonda plan, giriş, gelişme, sonuç, Anlatım özellikleri, anlatımda duruluk, anlatımda sadelik, anlatımda açıklık içtenlik, Anlatım bozuklukları ( eş anlamlı kelimelerin cümle içinde kullanılışı) , Deyimlerin yanlış kullanılışı, Anlatım biçimleri (açıklama, hikâye, özlü anlatım, tasvir, hiciv, portre, kanıtlama, konuşma, manzum anlatım çeşitleri) , Sözlü anlatım çeşitleri (günlük ve hazırlıksız konuşma, hazırlıklı konuşma, açıkoturum, münazara, panel) , Yazılı anlatım türleri (mektup, telgraf, tebrik, davetiye, edebi mektup) , iş mektupları, resmi mektup, dilekçe, rapor, tutanak, karar, ilan, reklam, sohbet, eleştiri, anı, gezi yazısı, röportaj, anket, Otobiyografi, biyografi, roman, hikâye, masal, fabl, tiyatro, trajedi, dram, senaryo) ile ilgili konular aktarılır. |
BİRİNCİ SINIF DÖNEM II. |
||||
BAHAR DÖNEMİ |
||||
DERS |
T |
U/L |
YK |
AKTS |
OPT102 Optisyenlik-II (2+2 3 AKTS 3) |
2 |
2 |
3 |
3 |
Cam yapısı, tarihçesi, kullanım alanları ve özellikleri, Organik ve mineral gözlük camları özellikleri, avantaj ve dezavantajları, karşılaştırılması, Porlorize ve fotokromik camların özellikleri ve kullanım alanları .Asferik cam ve özellikleri, Değişik yöntemlerle hazırlanmış optik reçetelerin tanınması, işaret ve kısaltmaları, Gözlük çerçeveleri ve tarihçesi, Gözlük kısımları, yapıları çeşitleri ve kullanım amaçları, Reçeteye uygun çerçeve seçimi, Yüz yapısına, yaşa ve özel durumlara uygun çerçeve seçimi, Merceklerin yapısı, çeşitleri ve özellikleri, İnce ve kalın kenarlı mercekler, Pantoskopik Açı - Retroskopik Açı, Bİfokal Lensler, Trifokal Lensler, Varilux Lensler. |
||||
OPT104 Optisyenlik Fiziği (3+0 3 AKTS 5) |
3 |
0 |
3 |
5 |
Işığın doğası, Madde Ortamında Işık, Elektromanyetik Spektrum, Işık ve Enerji, Aydınlanma-Gölge, Işığın Kırılması-Kırılma Kanunları-Prizmalar, Görünür Derinlik-Sınır Açısı-küresel Ortamlarda Kırılma, Beyaz Işığın Renklere Ayrılması-Renk Filtreleri, Yansıma Kanunları-Düzlem Aynalar, Küresel Aynalar Mercekler, Işık Modelleri, Optik Aletler |
||||
OPT106 Gözlük Cam Teknolojileri (3+0 3 AKTS 5) |
3 |
0 |
3 |
5 |
Optik sektöründe cam çeşitlerin tanımı Sferik ve Asferik gözlük camları, Organık camlar, Mineral camlar, Astigmatik gözlük camları ve bunların avantajları, dezavantajları arasındaki farklılıklar, Prizma camlar (Fresnel). Mercek aberasyonları Organik camların üretimin mevcut yöntemleri. Oftalmik mercek malzemesi ve tasarımı, Özel tip camlar, Spor gözlük camları, Bifokal gözkük camları, Lentiküler camlar. |
||||
OPT108 Kontakt Lens (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
Kontakt lensin tanımı, uygulandığı kornea ile ilişkisi Kontakt lensler için gerekli muayeneler ve Kontakt lenslerin optik özellik ve prensipleri, Kontakt lenslerin kullanım amaçları, Kontakt lenslerde istenilen aranılan özellikler, Kontakt lenslerle gözlüğün kıyaslanması, sert Kontakt lensler, sert gaz geçirgen Kontakt lensler, yumuşak Kontakt lensler, hidrojel lensler, silikon lensler, hibrid Kontakt lensler, disposbl Kontakt lensler, teropatik Kontakt lensler,afakik Kontakt lensler,pediatrik oftalmolojide Kontakt lensler, temizleme solüsyonları,durulama solüsyonları içerikleri kullanım alanları, dezenfektanlar, ıslatma solüsyonları, lens kapları ve diğer malzemeler içerikleri kullanım alanları, kozmetikler ve Kontakt lenslerle kullanımı, adaptasyon semptomları, Kontakt lenslerin toksikenfeksiyöz-allerjik ve diğer komplikasyonları, Kontakt lens konusunda uyulması gereken kurallar, Kontakt lenslerin manüplasyonu
|
||||
SHTB102 Temel Bilgi Teknolojileri (2+0 2 AKTS 3)
|
2 |
0 |
2 |
3 |
Temel Donanım Bilgisi, Temel Seviye İşletim Sistemi Bilgisi, İşletim Sistemi Ayarlarının Yapılandırılması, İnternet Kullanımı ve Mail Yönetimi, MS Office Word, MS Office Powerpoint ve MS Office Excel |
||||
SHIS102 İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
İş sağlığı ve güvenliği terminolojisi. İş güvenliğiyle ilgili riskler. Kaza Sebeplendirme Yöntemleri ve Kaza Teorileri. İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları. İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı. İş Güvenliği ile ilgili Kurumlar. İş Güvenliği Uygulamaları. Süreç Tehlike Analizi. Risk Analizi ve Değerlendirilmesi. İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemleri. |
||||
TURK102 Türk Dili-II (2+0 2 AKTS 2) |
2 |
0 |
2 |
2 |
Anadilini doğru kullanma becerisini kazandırmak; bu beceriyi kazanarak üniversiteye gelmiş olan öğrencilerin de bu alandaki yeteneklerini geliştirmek amacıyla düşünce üretme ve düşündüğünü yazmanın esas olduğu derste, noktalama işaretleri ve imla kuralları, kompozisyon kuralları, yazı türleri örneklerle ele alınmakta ve bunlarla ilgili yazmaçalışmaları yapılmaktadır. Ayrıca çeşitli romanlar, şiir kitapları ve tiyatro eserleri okunmakta ve incelenmektedir. Sınıfta okuma tiyatrosu yapılarak, çeşitli diksiyon teknikleri ile uygulamalı vurgu ve tonlama dersleri yapılmaktadır. |
||||
INGO102 İngilizce-II (3+03 AKTS 4) |
3 |
0 |
3 |
4 |
Zamanlar: Şimdiki zaman, Geniş zaman, Geçmiş zaman, Gelecek zaman yapıları; Kipler: Might, Could, Can, Must, May; Zarflar: Yer, Yön, Amaç, Hal zarfları; Sıfatlar: Sıfatların sırası, Karşılaştırma, Üstünlük belirten yapılar; Edilgen Yapı: Şimdiki, Geniş, Geçmiş, Gelecek zamanda edilgen yapı; Şart Cümlecikleri; Sıfat Tümceleri; Aktarım Cümleleri; Fiil Yapıları: TO, -ING; İsim Cümlecikleri; Zarf Cümlecikleri |
||||
HIST102 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi-II (2+0 2 AKTS 2) |
2 |
0 |
2 |
2 |
Osmanlı Toplum ve Devlet Düzeninin Geri Kalması ve Yapılan Reform Hareketleri; Osmanlı Devletinin Parçalanması ve Ulusal Mücadelenin Başlaması; Mustafa Kemal Paşa'nın Anadolu'da Ulusal Mücadeleyi Örgütlemesi; Birinci T.B.M.M.'nin Açılması; 1920-1922 Arası Askeri ve Siyasal Gelişmeler; Devrimler ve Karşı Tepkiler; Anayasal Sistemin Kurulması; Cumhuriyet Döneminde İç ve Dış Siyaset; Türk Devriminin Temel Özellikleri ve Etkilendiği Düşünce Akımları; Hukuk, Eğitim, Ekonomi ve Toplumsal Yaşayışta Yapılan Yenilikler; Atatürk İlkeleri ve Bu İlkelerin Genel Nitelikleri; İdeolojik Açıdan Atatürkçülüğün Değerlendirilmesi.
|
İKİNCİ SINIF DÖNEM III. |
||||
GÜZ DÖNEMİ |
||||
DERS |
T |
U/L |
YK |
AKTS |
OPT201 Optisyenlik-III (2+4 4 AKTS 9)
|
2 |
4 |
4 |
9 |
Gözlük camlarının çerçeveye takılması, gözlük camı biçimleri, gözlük camlarındaki kenar formları, reçete yazım kuralları ve adisyon kavramı, reçetenin doğrulanması ve veri kontrolü, reçete verileri doğrultusunda gözlük camı ve çerçevesi seçimi, gözlük cam ve çerçevelerinin fiyatlandırılması, gözlük ve cam çerçevelerine ilişkin standartlar, santrasyon ve desantrasyon. Tek odalı merceklerin gözlük çerçevesine montajı ve gözlük yapımı, Silindirik merceklerin gözlük çerçevesine montajı ve aks tayini, Gözlük çerçevelerinin insan yüzüne ayarlanması, Gözün görme ekseninin gözlük çerçevesi üzerine düşen izdüşümünün vertikal ve horizantal eksende işaretlenmesi, odak noktası alma usulleri, Tek ve çok odaklı mercekler için gözden odak noktası alma usulleri, pupilla mesafesinin ölçüm şekilleri, Bifocal merceklerin çeşitleri, üretim aşamaları, segment yapısı, visible ve invesible tip bifocal mercekler, Bifocal, trifocal ve progresive merceklerin tanımı ve montajı, bifocal, trifocal ve progresivve merceklerin yapısal özellikleri, Merceklerin yüzeysel işlemleri, işaretleme, blokaj, genaratörleme, düzgünleştirme, polisaj ve temizleme, Merceklerin kenar formları ve biçimleri, gözlük cam ve çerçevelerinin çeşitlerine göre kullanım alanları, Merceklerin verteks güçleri ve foküs mesafesi ve yüzeysel dioptri güçleri, Mercek traşlama disklerinin yapısı, özellikleri ve çeşitleri, Çeşitli hammaddelerden yapılmış çerçevelere mercek montaj usulleri, Merceklerin geometrik ve optik merkezleri. |
||||
OPT203 Göz Hastalıkları-I (3+0 3 AKTS 5)
|
3 |
0 |
3 |
5 |
Göz anatomisi ve fizyolojisi, Oftolmolojide muayene yöntemleri ve gözün refraktif durumu, kapak, konjuktiva ve sklera hastalıkları, glokom ve optik sinir hastalıkları, lens ve göz içi cerrahisi, Vitreus, Retina ve Makula hastalıkları, Oftalmolojide lazer
|
||||
OPT200 Yaz Stajı (0+0 0 AKTS 7)
|
0 |
0 |
0 |
7 |
Stajın amacı, teorik ve uygulamalı derslerde görülen konuların ve ilgili alandaki rutin uygulamaların, uygun kurum veya kuruluşlarda kurum staj sorumlularının denetiminde yerinde pratik yaparak, mesleki beceri ve deneyim kazandırmaktır. |
İKİNCİ SINIF DÖNEM IV. |
||||
BAHAR DÖNEMİ |
||||
DERS |
T |
U/L |
YK |
AKTS |
OPT202 Optisyenlik-IV (2+1 3 AKTS 6) |
2 |
1 |
3 |
6 |
Çok odaklı ve prizmatik merceklerde fokometre ile odak noktası tayini ve marküllenmesi. Oftalmik prizmalar, prizmatik etki, prizma yönünün ve miktarının hesaplanması, prizma kullanım ilkeleri, alanları. Teleskobik gözlüklerin tanınması. Tek ve çok odaklı merceklerin çeşitli materyallerdeki çerçevelere montaj çalışmaları. Kontakt lensler hakkında genel bilgi. Transpoze işlemleri ve addisyon değerinin hesaplanması, gözlük reçetesinin yazılımı ve uygulamasında yapılan hatalar. Düşük görme araçları, özel amaçlı çerçeveler, gözlük tamiratı, şablon çıkarma ve merkezleme yapılması. Merceklerin nylor ve glazan gözlüklere montajı hakkında bilgi verme. Merceklerdeki yansımalar ve kaplamalar, yansımanın önlenmesi ve faydaları, absorbisyon, polerizan gözlük camları ve montajı - Sağ miktarının ve merceklerin kenar ve merkez kalınlıklarının hesaplanması, merceklerin nominal ve gerçek dioptrik güçlerinin bulunması, verteks mesafesinin camın diyoptrik gücüne etkisi, Yüksek diyoptrili ve lentiküler mercekler, afak lensler, Gözlük camlarına ait standartlar, gözlük mağazasının resmi kurum ve kuruluşlarla ilişkileri ve gözlükçülük kanunun hakında bilgi |
||||
OPT204 Göz Hastalıkları-II (3+0 3 AKTS 5)
|
3 |
0 |
3 |
5 |
Göz hastalıklarında hikaye alma ve semptomlar, gelişim onomalileri, kapak, gözyaşı sistemi, konjuktiva, üveit, kornea hastalıkları, uvea, retina hastalıkları, optik sinir ve orbita hastalıkları, katarakt, glokom, şaşılık, sistemik hastalıklar ve göz. Göze lokal uygulanan ilaçların sistemik emilimi ve görme üzerine etkileri |
||||
OPT206 Optisyenlik Uygulamaları (2+6 5 AKTS 10) |
2 |
6 |
5 |
10 |
Makinelerin tanıtılması, Mesleki uygulama sırasında kullanılan el aletlerinin tanıtılması, Gözlük çerçevelerinin üretiminde kullanılan hammaddeler ve özellikleri. Metal çerçeve, organik cam işlenmesi, Gözlük çerçevelerinin düşey ve yatay eksende denge konumuna getirilmesi ve insan yüzüne göre ayarlanması. Diyoptrik değerlerine göre lensler, Gözlük çerçevelerinin ölçümleri, kısımları, yüze göre seçimi, Hammadde ve fiziki yapılarına göre lenslerin tanınması, Merceklerin diyoptrik güçleri, fokus noktası ve fokus mesafeleri, merceklerin genel sınıflandırılması, Fokometre kullanarak diyoptri ölçümü, Mineral ve organik merceklerin tanınması, Metal çerçeve - organik cam işçiliği, Mercek çeşitleri, merceklerin termal, fiziksel ve kimyasal özellikleri. Konveks ve Konkav merceklerin özellikleri, kullanım alanları, sferik (küresel) ve silindirik merceklerin özellikleri ve çeşitleri, Fokometrede okunuşlar ve hesaplamalar Reaksiyon kusurlarına göre merceklerin kullanıldığı yerler. Merceklerin marküllenmesi, çizilmesi, tıraşlanması ve kesme çalışmaları, merceklere kenar tıraşlanmasının yapılması ve gözlük çerçevelerine montaj aşamaları. Fokometrenin tanınması ve kullanımı, merceklerin diyoptrik güçlerinin bulunması, optik merkez tayini, Reçeteye uygun lens tanımlamaları, Optik lens gruplandırmaları, Metal çerçeveye mineral lens takılması, Temel becerilerin pekiştirilmesi, Gözlük mağazalarındaki işleyiş, gözlükçülük mesleği kuralları ve ahlakı. Otomatik cam traşlama makinelerinin tanınması, mağaza ziyaretlerinde bu makinelerin işleyişini görme gözlük cam ve çerçeve imalatçılarıyla mağaza ziyaretleri, Bifokal Lenslerin manuel ve dijital fokometrelerde ölçümü, yüz ölçülerine göre kapalı çerçeveye montajı, Bifokal Lenslerin fokometrelerde ölçümü, yüz ölçülerine göre kapalı çerçeveye montajı, Progressiv Lenslerin manuel ve dijital fokometrelerde ölçümü, yüz ölçülerine göre kapalı çerçeveye montajı, Progressiv lenslerin fokometrelerde ölçümü, yüz ölçülerine göre linör çerçeveye montajı, Prizmatik lenslerin dijital fokometrelerde ölçümü ve montaj yöntemleri, Fresnel prizmasının montaj yöntemleri, Az görenlere yardımcı gereçlerin montaj yöntemleri ve bölümleri, Resmi reçete işlem basamaklarının örnekler üzerinde uygulanması - Seminer ve Hazırlanan Satış uygulamasının sunulması, Yüz ölçülerine göre faset çerçeveye organik cam montajı
|
İKİNCİ SINIF III. VE IV. DÖNEM |
||||
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERS LİSTESİ |
||||
İKİNCİ SINIF III. VE IV. DÖNEM ALAN DIŞI SEÇMELİ DERS LİSTESİ |
||||
SEÇMELİ DERS (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
SHS200 Meslek Etiği |
||||
Etik Nedir? / Etik Kuramlara Bir Bakış / Temel Kavramlar: Sorumluluk, Hesap verebilirlik ve Yükümlülük / Etik Analiz; Toplum ve Bilişim Etiği: Toplum ve Teknoloji Arasındaki İki Yönlü İlişki Bilişim Teknolojilerinin Etkileri; İyimser, Kötümser, Bağlamcı Sağlık Sorunları, İşsizlik, Sosyal İlişkiler. Güvenlik, Kötüye Kullanım ve Siber Suçlar; İnsan hakları ve Hasta hakları, Hastane etik kurulları; Tıp meslek etiği ilkeleri ve deontoloji, Tıp meslek etiği ilkeleri ve deontoloji; Etik vaka analizi; Biyoetik; Etik sorunlar ve etik karar verme süreci, tıbbi etik ikilemler; Etik davranış ilkeleri; Mahremiyet; Vaka tartışması. |
||||
SHS210 Sağlık Hizmetlerinde İletişim |
||||
İletişimin tanımı, önemi ve tarihçesi, İletişimin boyutları, türleri, özellikleri, Sözsüz iletişim, Etkili iletişim yöntemleri (dinleme/ empati), Sözlü iletişim, Örgütsel iletişim (yatay ilişki/ dikey ilişki), Duygusal Zekâ, Kendini Tanıma ve Farkındalık, Başkalarını Tanıma ve Empati, İletişim Becerileri, Motivasyon ve Planlama, Sorun Çözme Becerileri, Öfke, Saldırganlık ve Şiddet, İlişki Yönetimi, Sebatkârlık, Sağlıklı Karar Verme, Uzlaşmacılık, Öfkeli hastaya yaklaşım ve yakını ölen bireye yaklaşım, Engelli hastaya yaklaşım, Çocuk ve yaşlı hastayla yaklaşım, Geri bildirim ve istekte bulunma, İletişim çatışmaları ve çözümleri. |
||||
SHS220 Sağlık Hukuku |
||||
Sağlık Hukukuna Giriş, Sağlık Hukukunun Temel Kavramları ve Kurumları, Hasta Hakları Ve Kavramları, Hekim Hakları Ve Kavramları, Tıbbı Müdahalelerde Mahremiyet, Aydınlatma ve Rıza, Tıbbı Müdahalenin Hukuka Aykırılığı, Tıbbı Endikasyon Olmaksızın Yapılan Müdahaleler, Hastane ve Hasta Arasındaki İlişkiler İle Hukuksal Niteliği, Özel Hastaneler İle Hasta Arasındaki İlişkinin Hukuksal Niteliği, Kamu Hastanleri İle Hasta Arasındaki İlişkinin Hukuksal Niteliği, Hatalı Tıbbı Uygulamalar ve Tazminat Sorunları |
||||
SHS230 İşaret Dili |
||||
Türk İşaret Dili'nin (TİD) Tanımı, El ve parmak şekilleri, ellerin vücuda göre konumu, mimiklerin fonksiyonu, Tek ve çift el kullanımı, işaretlerin Türkçe ile ilişkisi, İşaret anlamlandırma, özgün anlatım biçimi, El-beden uyumu, yüz ifadesi-mesaj uyumu, Selamlaşma, hal-hatır sorma, TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma, Duygu ve düşünceleri aktarma, Egzersiz: İşaret dili ile müzik çalışması |
||||
SHS240 Sağlıklı Beslenme |
||||
Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki, yeterli ve dengeli beslenmenin tanımı, Besin ögeleri: karbonhidratlar, yağlar, proteinler, Besin ögeleri: vitaminler, Besin ögeleri: su ve mineraller, Fonksiyonel Gıdalar ve Probiyotik, Beden ağırlığı dengesizliği, şişmanlık ve zayıflık tanımı, oluşum nedenleri, düzeltilmesi, diyet değişikliği, İnsülin tanımı ve etkinliği, diyabet tanı kriterleri, tanı testleri, komplikasyonları, Diabetes Mellitus tanımı, epidemiyolojisi, hastalığın sınıflandırılması, Diabetes Mellitus oluşum nedenleri ve mekanizmaları ile tedavisi, Özel durumlarda beslenme, Hastalıklara göre beslenme-Kanser hastalarında beslenme, Enfeksiyon hastalıklarında beslenme, Hastalıklara göre beslenme-Sinir sistemi hastalıklarında beslenme, Sindirim sistemi hastalıklarında beslenme, Hastalıklara göre beslenme-Kalp damar hastalıklarında beslenme, Böbrek hastalıklarında beslenme-Solunum sistemi hastalıklarında beslenme, Ülkemizde ve Dünya’da görülen beslenme sorunları ve epidemiyolojisi, Ulusal besin ve beslenme plan ve politikalar. |
||||
SHS250 İklim Değişikliği ve Küresel Ekoloji |
||||
Bu ders iklim değişikliği kavramı ile sebep ve sonuçlarına genel bakış, iklimi oluşturan faktörler, iklim tipleri ve iklim simülasyonları, ekoloji kavramı ve ekolojinin bileşenleri, biyosfer kavramı ve küresel döngüler, ekosistem kavramı, ekosistemde madde döngüleri ve ekosistem hizmetleri, iklim değişikliğinin sebepleri ve sonuçları ile iklim değişikliği ile küresel, toplumsal ve bireysel mücadele konularını içermektedir. |
||||
SHS252 Sağlık Hizmetlerinde Kriz Yönetimi ve Öfke Kontrolü |
||||
Kriz, öfke kontrolü ve stres gibi faktörlerin nedenlerini anlayıp stresle başa çıkmanın yollarını açıklamak, stres durumlarında öfke kontrolünü sağlamak. |
||||
SHS254 Etkili Sunum Yapma Teknikleri |
||||
Ders kapsamında, başarılı bir sunumun gerçekleştirilmesinde önem taşıyan unsurlar ele alınacaktır. Genel sunum planının hazırlanması, dinleyicilerin analizi, sunumda sesi doğru ve etkili kullanabilme, beden dilinin etkin kullanımı, sunum korkusunun yenilmesine yönelik tedbirler incelenecektir. |
||||
SHS256 Girişimcilik |
||||
Girişimciliğin Temel Fonksiyonları, KOBİ’lerin Ekonomiye ve Sosyal Hayata Katkıları. KOBİ’lerin Zayıf Yönleri ve Türkiye’de KOBİ’lere Destek Sağlayan Kuruluşlar. Franchising Sistemi ve Yatırımcıya Sağlayacağı Faydalar. Pazarlama ve Tutundurma Stratejileri. İş Planı ve Bölümleri analiz etme |
||||
SHS270 Teknoloji Bağımlılığı |
||||
Teknolojinin tarihçesi ve tanımı, teknoloji bağımlılığının türleri, kişisel ve toplum zararları, bağımlılıkla mücadele ve teknoloji bağımlılığının tedavisi |
||||
SHS280 Nanotıp ve Uygulamaları |
||||
Nanoteknoloji ve nanotıp alanının temelleri, bu alanda son yıllarda yapılan çalışmalar. |
||||
SHS290 Nanoboyut ve Nanoteknoloji |
||||
Nano boyutlu malzemeler; kimyasal, fiziksel ve biyolojik yöntemler ile nanomalzeme sentezi nanomalzemelerin karakterizasyonu; nanoteknolojide disiplinler arası yaklaşım; nano boyutta üretim; medikal alanında nanoteknoloji; nano boyutta kimyasal davranışlar; nanomalzeme endüstrisini kapsar. |
İKİNCİ SINIF III. VE IV. DÖNEM |
|||||
ALAN İÇİ SEÇMELİ DERS LİSTESİ |
|||||
İKİNCİ SINIF III. VE IV. DÖNEM ALAN İÇİ SEÇMELİ DERS LİSTESİ |
|||||
SEÇMELİ DERS (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
|
IYS210 İlk Yardım |
|||||
Genel İlk Yardım Bilgileri, İnsan Vücudu, Hasta/Yaralı ve Olay Yeri Değerlendirmesi, Temel Yaşam Desteği, Solunum Yolu Tıkanıklıkları, Kanamalar ve Şok, Yaralanmalar, Yanıklar, Donmalar, Sıcak Çarpması, Bilinç Bozuklukları (Bilinç Kayıplar, Havale, Kan Şekeri Düşüklüğü, Göğüs Ağrısı), Zehirlenmeler, Hayvan Isırmaları, Göze-Kulağa-Buruna Yabacı Cisim Kaçması, Boğulmalar, Kırıklar, Çıkıklar, Burkulmalar, Taşıma Teknikleri. |
|||||
GSS210 Genel Sağlık Bilgisi |
|||||
Genel Tanımlar, Hastalıklardan korunma, İnfeksiyonlardan Korunma (Asepsi, antisepsi, sterilizasyon, dezenfeksiyon), Toplumda Sık Görülen İnfeksiyon Hastalıkları (Tbc, hepatit, AIDS, akut infeksiyonlar), Toplumda Sık Görülen Kronik Hastalıklar (Diabet, astım, kanser, hipertansiyon, kronik kalp hastalıkları), Kadın Sağlığı, Aile Planlaması, Çocuk Sağlığı, Ruh Sağlığı ve Stresle Mücadele, Gençlik ve Uyuşturucu, Alkol Bağımlılığı, Kazalardan Korunma |
|||||
OPTS210 Satış Teknikleri ve Pazarlama |
|||||
Pazarlama tanımı, Pazarlamanın temel kavramları, Pazarlamanın amacı ve önemi, Pazarlama yönetimi, Pazarlamanın kapsamı, Pazarlama karması, Pazarlamada hedef kitlenin önemi, Satış kavramı, Satış ve pazarlama karması elemanları arasındaki ilişki, Satış süreci ve hedef kitle ilişkisi, Satış teknikleri |
|||||
BYFS210 Biyofizik |
|
|
|
|
|
Biyofiziğin tanımı, Biyomekanik; Stres, strain ve elastiklik modülüsü, Hücre zarının elektriksel özellikleri, Dinlenim zar potansiyeli, Yerel potansiyeller ve aksiyon potansiyeli, Sinaptik ileti ve ileti hızını etkileyen faktörler, Dipol kavramı ve EKG, Dolaşım dinamiği, Yüzey gerilimi ve alveollerin işlevi, Kompliyans ve solunum direnci, Radyasyona Giriş, Elektromanyetik dalgaların biyolojik etkileri |
|||||
OMBS210 Optik Aletler ve Malzeme Bilgisi |
|
|
|
|
|
Temel kavram ve tanımlar, Optik aletlerin temel elemanları ve karakteristikleri, Lensometre, pupillametre, büyüteçler, dürbün, mikroskop, teleskop, kamera, oftalmik aletler, Az Görme ve Rehabilitasyon aletleri, Göz muayenesinde kullanılan optik araç gereç ve esasları, Oftalmoskop, retinoskop, refraktometre, Fundus kameraları, tonometre, yarık lambaları, ameliyat mikroskop çeşitleri, fotoğraf koyulaştırıcılar, Optik camlarda transpoze ve gruplama, Lensometre tanımı, bölümleri, çalışma prensibi ve çeşitleri , Merceklerin fokometre görüntüleri ve diyoptrik değerlerinin belirlenmesi, Manuel ve dijital fokometrede ölçüm çalışmaları, Pupillametre kullanımı ve manuel odak alma çalışmaları |
|||||
HSS210 Halk Sağlığı |
|
|
|
|
|
Halk sağlığında temel kavramlar, Temel sağlık hizmetleri, Türkiye'de sağlık örgütlenmesi. Sağlıkta dönüşüm projesi, Ana-çocuk sağlığı, Aile planlaması, İş ve işçi sağlığı, Yaşlı sağlığı, Sosyal ve bulaşıcı hastalıklar, Enfeksiyon hastalıklarının önlenmesi ve Kontrolü, Sağlık eğitimi, Sağlığın geliştirilmesi ve sağlıklı yaşam, Toplum ruh sağlığı, Yeterli ve dengeli beslenme, Çevre sağlığı |
|||||
NBT210 Nanobiyoteknoloji ve Uygulamaları |
|||||
Nanobiyoteknoloji'nin Temelleri, Uygulama Alanları, İlaç Hedefleme ve Taşıma Sistemleri, Protez ve İmplantlar, In-vitro Uygulamalar, Nanobiyosensörler, Diyagnostikler, Kontrast Arttırıcı Uygulamalar, Radyofarmasötikler. |
|||||
NİH210 Nanotenolojik İlaç Hedefleme Metotları ve Uygulamaları |
|||||
İlaç hedefleme yöntemlerinin tarihsel süreci, amacı, temelleri, hedeflendirme yöntemleri ve farklılıkları, literatür örnekleri, uygulama metotları ve alanları |
|||||
TFU210 Tıbbi Fizik |
|||||
Fiziğin alt bilim dallarının temel kavramlarının, ilkelerinin ve yasalarının işlenmesi, tıbbi ve biyolojik sistemlerle bu kavramların, ilkelerin ve yasaların ilişkisinin anlatılması ve yeni multidisipliner tıbbi bilim dalları bağlamında fiziğin konumunun ve öneminin vurgulanması. |
|||||
NMY210 Nanomanyetik ve Nanomultiferroik Yapılar ve Uygulamaları |
|||||
Manyetik moment kavramı, manyetik dizilim, temel manyetizasyon terimleri ve parametreleri, manyetizma çeşitleri, manyetik momentler ve etkileşimler, nano boyutta manyetizma kavramı, multiferroik yapılar, manyeto-elektrik özellik, parçacıklar arası etkileşimler, manyetik ve multiferroik nano yapıların uygulama alanları |
|||||
GOS210 Görme Optiği |
|||||
Gözdeki kırıcı ortamları kavratmak, pupilla ve görevleri aynı zamanda anomalileri hakkında bilgi vermek, görme mekanizması hakkında bilgi vermek, görmenin duyu organı olan gözden beyine aktarımı beyinden göze aktarımı hakkında bilgi vermek, tek gözde ve iki gözde görme kalitelerini saptamak, uzak nokta, yakın nokta ve nodal nokta kavramlarının tanıtılması, gözdeki kırma kusurlarının anlatılması, anormal gözde uzak nokta, yakın nokta ve nodal nokta kavramlarının tanıtılması, insan gözünde görülebilen ve görülemiyen alanların tanıtılması ile ilgili teorik bilgilerin kavratılmasıdır. |