ANTALYA BİLİM ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU TIBBİ HİZMETLER VE TEKNİKLER BÖLÜMÜ TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ PROGRAMI DERS BİLGİ PAKETİ
1. Programın Dili
Türkçe.
2. Programın Süresi (Yıl)
2 (İki) yıl.
3. Programın Azami Süresi (Yıl)
Öğrenciler, kaydolduğu programa ilişkin derslerin verildiği yarıyıldan başlamak üzere, her yarıyıl için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın azami 4 (dört) yıl içinde programı tamamlamak zorundadır.
4. Bölüm Başkanı
Dr. Öğr. Üyesi Bekir KABASAKAL
5. Tarihçe
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu bünyesinde kurulan Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı, 2019-2020 akademik yılından bu yana öğrenci kabul etmektedir. Programımız ilk mezunlarını 2021 yılında vermiştir.
6. Kazanılan Derece
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı ön lisans diploması.
7. Kabul ve Kayıt Koşulları
Öğrenciler Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programına, ÖSYM’nin her yıl düzenlediği üniversiteye giriş sınavları kapsamında TYT puan türünden bir önceki yılın taban puanları esas alınarak tercih yapmak suretiyle kabul edilmektedir.
8. Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar
ÖSYM tarafından yapılan merkezî yerleştirme, başarı koşulu ile yurtiçi ve yurtdışı kurumlar arası yatay geçiş, merkezî yerleştirme puanı ile kurumlar arası ve kurum içi yatay geçiş ile programımıza öğrenci kabul edilmektedir.
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programına kabul edilen öğrenciler, kayıt yaptırmadan önce kayıtlı oldukları lisans veya ön lisans programlarından başarılı oldukları derslerin programımız ders müfredatına intibak ettirilmesini talep edebilirler. Bu talep, öğrencinin öğrenim görmeye başlayacağı akademik yılın başında Sağlık Meslek Yüksek Okulu’na yazacağı bir dilekçe ile yapılır. Talepte bulunan öğrencinin, dilekçesine onaylı bir not döküm (transkript) belgesinin aslını eklemesi gereklidir. İntibak işlemi, Sağlık Meslek Yüksek Okulu Yönetim Kurulunun ve görevlendireceği komisyonların belirlediği esaslar çerçevesinde gerçekleştirilir. İntibak işlemlerinde ders içerikleri ve AKTS yükü gözetilir
9. Sınavlar, ölçme ve değerlendirme
Üniversitemizde sınavlar, ara sınav, final sınavı, mazeret sınavı, muafiyet sınavı, ek sınav ve tek ders sınavından oluşur. Sınavlar Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu tarafından hazırlanan ve ilan edilen programa göre yapılır. Sınavlara girmek için öğrenci kimlik kartlarının ibrazı zorunludur. Üniversitemizde bütünleme sınavı uygulaması bulunmayıp, yaz okulu programı mevcuttur.
Ara sınav, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulunun ön lisans programı müfredatında bulunan bir dersin verildiği yarıyıl içinde yapılan sınavdır. Her dersin bir yarıyılda en az bir ara sınavı yapılır veya ders içerisinde yapılan ödev, proje ve benzeri çalışmalar, dersin öğretim üyesi takdirinde, bir ara sınav yerine kullanılabilir. Final sınavı ise, dersin okutulduğu yarıyıl sonunda akademik takvimde belirtilen tarihler içinde yapılan sınavdır. Final sınavlarına katılabilmek için derslere %70 devam mecburiyetinin tamamlanması gerekmektedir. Öğrencilerin dersten başarılı sayılmaları için belirlenen not aralıkları aşağıdaki şekildedir:
Letter Grade |
A+ |
A |
A- |
B+ |
B |
B- |
C+ |
C |
C- |
D+ |
D |
F |
Value |
4.00 |
4.00 |
3.70 |
3.30 |
3.00 |
2.70 |
2.40 |
2.20 |
2.00 |
1.70 |
1.50 |
0.00 |
Total Points |
- |
95-100 |
85-94 |
80-84 |
75-79 |
65-74 |
60-64 |
55-59 |
50-54 |
45-49 |
40-44 |
0-39 |
Öğrencilerimizin akademik yeterliği her yarıyıl sonunda not ortalamaları hesaplanarak belirlenir. İkinci yarıyılın sonundan itibaren genel not ortalaması 2,00 ve üzeri olan öğrencilerin durumu başarılı; 1,99 ve altındaki öğrencilerin durumu ise akademik olarak yetersiz kabul edilir. Program müfredatında bulunan bir dersten başarısız olan öğrenciler bu dersin verildiği ilk yarıyılda dersi tekrar almak zorundadır. Başarısız olunan dersler tamamlanmadan geri kalan tüm mezuniyet koşulları gerçekleşmiş olsa da öğrenci mezuniyete hak kazanamaz.
10. Mezuniyet Koşulları
Üniversitemiz Lisans ve Ön lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin 40’ıncı maddesi uyarınca, ilgili öğrencinin, kayıtlı olduğu programın müfredatında yer alan tüm dersleri başarı ile tamamlaması, genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 ve tamamladığı toplam kredinin en az 120 AKTS olması durumunda öğrenci, ilgili programdan ön lisans diploması almaya hak kazanır.
11. Çift Anadal Programı
Çift ana dal öğrenimine ilişkin usul ve esaslar YÖK’ün “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Ana Dal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümlerine göre ve “Antalya Bilim Üniversitesi Çift Ana Dal ve Yan Dal Yönergesi” çerçevesinde yapılır.
12.Yandal
13. Mezun İstihdam Olanakları
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri mezunlarımızın devlet, üniversite, özel hastaneler ve tıp merkezlerinin tıbbi laboratuvar ve polikliniklerinde istihdam olanakları bulunmaktadır.
14. Üst Derece Programlara Geçiş
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programından mezun olan öğrencilerin dikey geçiş sınavı ile ÖSYM tarafından duyurulan lisans programlarına geçiş yapabilme imkanları bulunmaktadır.
15. Program Yeterlilikleri (Çıktıları)
16. Program Yeterlilikleri - TYYÇ Matrisi
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik | |||||||||||||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | |||||||||||||||||||||
Bilgi | 1 | 1 | Bilgi | ||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Beceriler | 1 | 1 | Beceriler | ||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlikler | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 1 | 1 | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yetkinlikler | ||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alana Özgü Yetkinlik | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
7 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Form No: ÜY-FR-1102 Yayın Tarihi:07.10.2024 Değ. No: 0 Değ. Tarihi: - |
17. Alan - Program Yeterlilik İlişkileri
Alan Yeterlilikleri | Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | |||
Bilgi | 1 | ||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||
Beceriler | 1 | ||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | 1 | ||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||
Form No: SH-FR-0021 Yayın Tarihi:14.10.2024 Değ. No:0 Değ. Tarihi: |
18. Ders Program Yeterlilikleri İlişkisi
19. Müfredat
TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ PROGRAMI | ||||||
BİRİNCİ SINIF DÖNEM I. | ||||||
GÜZ DÖNEMİ | ||||||
DERSİN KODU | DERSİN ADI | Z/S | T | U/L | YK | AKTS |
ANT101 | Temel Anatomi | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
FIZ101 | Fizyoloji | Z | 2 | 0 | 2 | 4 |
TLT101 | Genel Patoloji | Z | 2 | 0 | 2 | 4 |
TLT113 | Genel Biyoloji | Z | 2 | 0 | 2 | 4 |
TLT115 | Tıbbi Terminoloji Bilgisi | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
KPL101 | Kariyer Planlama | Z | 1 | 0 | 1 | 2 |
MAT101 | Matematik-I | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
TURK101 | Türk Dili-I | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
INGO101 | İngilizce-I | Z | 3 | 0 | 3 | 4 |
HIST101 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-I | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
TOPLAM | 20 | 0 | 20 | 30 | ||
BİRİNCİ SINIF DÖNEM II. | ||||||
BAHAR DÖNEMİ | ||||||
DERSİN KODU | DERSİN ADI | Z/S | T | U/L | YK | AKTS |
TLT112 | Biyokimya | Z | 2 | 0 | 2 | 5 |
TLT114 | Tıbbi Biyoloji ve Genetik | Z | 3 | 0 | 2 | 5 |
TLT116 | Mikrobiyoloji | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
MAT112 | Matematik-II | Z | 3 | 0 | 3 | 3 |
SHTB102 | Temel Bilgi Teknolojileri | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHIS102 | İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
TURK102 | Türk Dili-II | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
INGO102 | İngilizce-II | Z | 3 | 0 | 3 | 4 |
HIST 102 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-II | Z | 2 | 0 | 2 | 2 |
TOPLAM | 21 | 0 | 20 | 30 | ||
İKİNCİ SINIF DÖNEM III. | ||||||
GÜZ DÖNEMİ | ||||||
DERSİN KODU | DERSİN ADI | Z/S | T | U/L | YK | AKTS |
TLT211 | Temel Laboratuvar Uygulamaları-I | Z | 3 | 2 | 4 | 6 |
TLT213 | Klinik Mikrobiyoloji-I | Z | 2 | 2 | 3 | 5 |
TLT215 | Hematolojiye Giriş | Z | 2 | 0 | 2 | 3 |
TLT200 | Yaz Stajı | Z | 0 | 0 | 0 | 7 |
USD 100 | Alan Dışı Seçmeli Ders | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
TLTI 201 | Alan İçi Seçmeli Ders-I | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
TLTI 203 | Alan İçi Seçmeli Ders-II | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
TOPLAM | 13 | 4 | 15 | 30 | ||
İKİNCİ SINIF DÖNEM IV. | ||||||
BAHAR DÖNEMİ | ||||||
DERSİN KODU | DERSİN ADI | Z/S | T | U/L | YK | AKTS |
TLT212 | Parazitoloji | Z | 2 | 0 | 2 | 5 |
TLT224 | Temel Laboratuvar Uygulamaları-II | Z | 4 | 3 | 5 | 6 |
TLT216 | Klinik Mikrobiyoloji-II | Z | 2 | 2 | 3 | 5 |
TLT218 | Klinik Biyokimya | Z | 3 | 2 | 4 | 5 |
USD100 | Alan Dışı Seçmeli Ders | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
TLTI 202 | Alan İçi Seçmeli Ders-I | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
TLTI 204 | Alan İçi Seçmeli Ders-II | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
TOPLAM | 17 | 7 | 20 | 30 | ||
SEÇMELİ DERSLER | ||||||
Alan Dışı Seçmeli Ders Listesi | ||||||
İkinci Sınıf III. ve IV. Dönem Alan Dışı Seçmeli Ders Listesi | ||||||
DERSİN KODU | DERSİN ADI | Z/S | T | U/L | YK | AKTS |
SHS200 | Meslek Etiği | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS210 | Sağlık Hizmetlerinde İletişim | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS220 | Sağlık Hukuku | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS230 | İşaret Dili | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS240 | Sağlıklı Beslenme | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS250 | İklim Değişikliği ve Küresel Ekoloji | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS252 | Sağlık Hizmetlerinde Kriz Yönetimi ve Öfke Kontrolü | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS254 | Etkili Sunum Yapma Teknikleri | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS256 | Girişimcilik | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS270 | Teknoloji Bağımlılığı | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS280 | Nanotıp ve Uygulamaları | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
SHS290 | Nanoboyut ve Nanoteknoloji | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
Alan İçi Seçmeli Ders Listesi | ||||||
İkinci Sınıf III. ve IV. Dönem Alan İçi Seçmeli Ders Listesi | ||||||
DERSİN KODU | DERSİN ADI | Z/S | T | U/L | YK | AKTS |
IYS210 | İlk Yardım | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
GSS210 | Genel Sağlık Bilgisi | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
BHS210 | Bulaşıcı Hastalıklar | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
CHS210 | Cerrahi Hastalıklara Giriş | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
LGS210 | Laboratuvar Teknikleri ve Güvenliği | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
TIS210 | Temel İmmünoloji | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
NBT210 | Nanobiyoteknoloji ve Uygulamaları | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
NİH210 | Nanoteknolojik İlaç Hedefleme Metotları ve Uygulamaları | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
TFU210 | Tıbbi Fizik | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
NMY210 | Nanomanyetik ve Nanomultiferroik Yapılar ve Uygulamaları | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
BİY210 | Biyoteknoloji | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
TLİ210 | Tıbbi Laboratuvar Tekniklerinde Mesleki İngilizce | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
KBN210 | Kanser Biyofiziği ve Nanoteknolojisi | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
TOKS210 | Toksikoloji | S | 2 | 0 | 2 | 3 |
20. Ders İçerikleri
BİRİNCİ SINIF DÖNEM I. |
||||
GÜZ DÖNEMİ |
||||
DERS |
T |
U/L |
YK |
AKTS |
ANT101 Temel Anatomi (2+0+2) AKTS: 3 |
2 |
0 |
2 |
3 |
Anatomiye giriş. Eksenler, düzlemler, genel bilgiler, Kemikler, Eklemler, Kaslar, Solunum sistemi, Kalp-Dolaşım sistemi, Sindirim sistemi, Sindirim Sistemi, Üriner sistem, Kadın Genital organları, Erkek genital organları, Sinir Sistemi, Sinir sistemi, Duyu organları, Endokrin sistem |
||||
FIZ101 Fizyoloji (2+0+2) AKTS: 4 |
2 |
0 |
2 |
4 |
Fizyolojiye Giriş ve Homeostazis, Hücre fizyolojisi, Kan fizyolojisi, Uyarılabilir Dokular, Kas-İskelet Sistemi fizyolojisi, Kardiyovasküler Sistem fizyolojisi, Solunum Sistemi fizyolojisi, Sindirim Sistemi fizyolojisi, Üriner Sistem fizyolojisi, Asit Baz Dengesi, Sinir Sistemi fizyolojisi, Endokrin Sistem fizyolojisi, Üreme Sistemi fizyolojisi, Duyu Sistemi fizyolojisi |
||||
TLT101 Genel Patoloji (2+0+2) AKTS: 4 |
2 |
0 |
2 |
4 |
Patolojinin tanımı, tarihçesi ve Patoloji laboratuvarının özellikleri; Patolojik laboratuvarına gelen materyaller ve doku takibi; Hücre zedelenmesi; İltihap ve İyileşme; Patolojide Etiyoloji; Vücut sıvıları ve kan dolaşımını ilgilendiren hastalıklar; Neoplaziler; İmmunoloji ve İmmunopatoloji |
||||
TLT113 Genel Biyoloji (2+0+2) AKTS: 4 |
2 |
0 |
2 |
4 |
Canlıların sınıflandırılması, Hücre ve Organalleri, Nükleik asitler, Prokaryot ve Ökaryotlarda Protein sentezi ve hücre metobolizması |
||||
TLT115 Tıbbi Terminoloji Bilgisi (2+0 2) AKTS:3 |
2 |
0 |
2 |
3 |
Tıbbi Terminolojiye Giriş; İnsanın Yapısına İlişkin Temel Tanım ve Terimler, Tıbbi Terimleri okuma kuralları, Kaynaştırma harfleri, Tıbbi terimleri meydana getiren öğeler; ön ek, son ek, kök yapıları, kaynaştırma harfleri, Tıbbi Kısaltmalar, Kan ve Kan Yapıcı Organlar, Lenf ve İmmün Sisteme İlişkin Terimler, Kardiyovasküler Sisteme İlişkin Terimler, Solunum Sistemine İlişkin Terimler, Sindirim sistemine İlişkin Terimler, Göze İlişkin Terimler, Üriner Sisteme İlişkin Terimler, Genital Sisteme İlişkin Terimler, Kulağa İlişkin Terimler Eponimler, Sinonimler, Sinir Sistemi ve Psikiyatrik Hastalıklar, İç Salgı ve Metabolizma Bozuklukları ve Hareket Sistemine ilişkin terimler. |
||||
KPL101 Kariyer Planlama (1+0 1 AKTS 2) |
1 |
0 |
1 |
2 |
Bu ders öğrencilerin; ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanmalarını sağlayarak gelecek hedefleri ile uyumlu bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktadır. Bu kapsamda, kariyer merkezlerinin ve faaliyetlerinin tanınması, öz farkındalığın artırılması, kariyer seçeneklerinin keşfedilmesi, kariyer planlamasına katkı sağlamak için yapılabilecek faaliyetlerin keşfedilmesi, kamu ve özel sektör çalışanları ile akademi çalışılanlarının kariyerlerinden örnekler verilmesi, uluslararası değişim programlarının tanınması, yetenek kapısının tanınması gibi konuları içermektedir. |
||||
MAT101 Matematik-I (2+0 2) AKTS: 2 |
2 |
0 |
2 |
2 |
Sayılar; Sayıların sınıflandırılması, Üslü İfadedeler ve köklü ifadeler, Rasyonel ifadeler, Faktöriyel, Oran-Orantı, Denklemler (Birinci Dereceden Denklemler), İkinci Dereceden Denklemler, Eşitsizlikler, Fonksiyonlar, Açılar ve Trigonometri, Trigonometrik Oranlar, Kompleks Sayılar |
||||
TURK101 Türk Dili-I (2+0 2) AKTS: 2 |
2 |
0 |
2 |
2 |
İmla, noktalama ve kompozisyon (noktalama işaretleri, diğer işaretler) , İmla, yazım kuralları (büyük harflerin imlası, sayıların yazılışı, kısaltmaların imlası, alıntı kelimelerin yazılışı) , Kompozisyon (kompozisyonun amacı, kompozisyon yazmada yöntem) , kompozisyonda plan, giriş, gelişme, sonuç, Anlatım özellikleri, anlatımda duruluk, anlatımda sadelik, anlatımda açıklık içtenlik, Anlatım bozuklukları (eş anlamlı kelimelerin cümle içinde kullanılışı) , Deyimlerin yanlış kullanılışı, Anlatım biçimleri (açıklama, hikâye, özlü anlatım, tasvir, hiciv, portre, kanıtlama, konuşma, manzum anlatım çeşitleri) , Sözlü anlatım çeşitleri (günlük ve hazırlıksız konuşma, hazırlıklı konuşma, açıkoturum, münazara, panel) , Yazılı anlatım türleri (mektup, telgraf, tebrik, davetiye, edebi mektup) , iş mektupları, resmi mektup, dilekçe, rapor, tutanak, karar, ilan, reklam, sohbet, eleştiri, anı, gezi yazısı, röportaj, anket, Otobiyografi, biyografi, roman, hikâye, masal, fabl, tiyatro, trajedi, dram, senaryo) |
||||
INGO101 İngilizce-I (3+0 3) AKTS: 4 |
3 |
0 |
3 |
4 |
Belirteçler; Ön hal Edatlar: Yer, Zaman, Hareket; Tekil ve Çoğul İsimler: Sayılabilir ve Sayılamayan isimler; Zamanlar: Geniş zaman, Şimdiki zaman, Geçmiş zaman yapıları; Kipler: Will, Should, Should not, Must, Must not, Can; Karşılaştırmalı yapılar; Adıllar: Kişi adılları, İyelik adılları; Sıfatlar; Olumlu cümle, Olumsuz cümle ve Soru cümleleri; Bağlaçlar: ve Fakat -ken, Çünkü. |
||||
HIST101 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-I (2+0 2) AKTS: 2 |
2 |
0 |
2 |
2 |
Siyasi alanda yapılan devrimler, siyasi partiler ve çok partili siyasi hayata geçiş denemeleri, hukuk alanında yapılan devrimler, toplumsal yaşayışın düzenlenmesi, ekonomik alanda yapılan yenilikler, 1923-1938 Döneminde Türk dış politikası, Atatürk sonrası Türk dış politikası, Türk Devriminin İlkeleri: (Cumhuriyetçilik, Halkçılık, Laiklik, Devrimcilik, Devletçilik, Milliyetçilik) . Bütünleyici İlkeler |
BİRİNCİ SINIF DÖNEM II. |
||||
BAHAR DÖNEMİ |
||||
DERS |
T |
U/L |
YK |
AKTS |
TLT112 Biyokimya (2+0 2) AKTS: 5 |
2 |
0 |
2 |
5 |
Hücre, Amino Asitler, Peptidler, Proteinler, Enzimler, Nükleik Asidler, Karbohidratlar, Lipidler ve Membranlar, Yağlar, Vitaminler |
||||
TLT116 Tıbbi Biyoloji ve Genetik (3+0 2) AKTS:5 |
3 |
0 |
2 |
5 |
Mendel genetiği, genel genetik, moleküler genetik ve insan genetiği hakkında bilgi sahibi olmaktır. Biyolojiye giriş; Canlılığın başlangıcı; Hücrenin fiziksel yapısı; Hücre uyarı sistemleri; Hücrenin kimyasal yapısı; Hücrenin genel özellikleri ve organeller; Hücre bölünmesi; Genetik materyalin yapısı; Genetik etkenleri inceleme yöntemleri; Mendel genetiği ve sitogenetik; Kromozom anomalileri; Genetik hastalıklar ve genetik danışma; Kromozom analizi ve gen tedavisi. |
||||
TLT116 Mikrobiyoloji (2+0 2) AKTS: 3 |
2 |
0 |
2 |
3 |
Mikrobiyolojinin tarihçesi. Mikroorganizmaların sınıflandırılması ve yapısı. Bakterilerin çoğalması ve metabolizması. Mikroorganizmalar arası, mikroorganizma çevre ve organizma ilişkileri, Kalıcı flora, geçici flora kavramları ve önemi. Vücudun normal florası (deri, üst solunum yolları, alt solunum yolları, GIS, genitoüriner sistem, vb). Dış ortamın mikroorganizmalar üzerine etkisi, sterilizasyon, dezenfeksiyon, antisepsi tanımı ve Sterilizasyon yöntemleri ve kullanımı, sterilitenin denetlenmesi. Bakterilerde mutasyon ve modifikasyon. Bakteri yapısı, fizyolojisi ve genetiği. Tıbbi önemi olan bakteriyel hastalıklar. Mantar, parazit ve virüslerin genetik yapısı. Mikroorganizmalara karşı organizmanın direnci. Bağışık yanıt. Antimikrobiyal ilaçlar ve aşılar. Antimikrobiyal direnç. Hastane enfeksiyonları |
||||
SHTB102 Temel Bilgi Teknolojileri (2+0 2) AKTS:3 |
2 |
0 |
2 |
3 |
Temel Donanım Bilgisi, Temel Seviye İşletim Sistemi Bilgisi, İşletim Sistemi Ayarlarının Yapılandırılması, İnternet Kullanımı ve Mail Yönetimi, MS Office Word, MS Office PowerPoint ve MS Office Excel. |
||||
MAT112 Matematik-II (3+0+3) AKTS: 3 |
3 |
0 |
3 |
3 |
Öğrenciye mesleği için gerekli olan matematik bilgi ve becerilerini işinde uygulayabilme yeteneğini ve cebirsel işlem yapabilme becerisini kazandırmaktır. |
||||
SHIS102 İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği (2+2 2) AKTS: 3 |
2 |
0 |
2 |
3 |
İş sağlığı ve güvenliği terminolojisi. İş güvenliğiyle ilgili riskler. Kaza Sebeplendirme Yöntemleri ve Kaza Teorileri. İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları. İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı. İş Güvenliği ile ilgili Kurumlar. İş Güvenliği Uygulamaları. Süreç Tehlike Analizi. Risk Analizi ve Değerlendirilmesi. İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemleri. |
||||
TURK102 Türk Dili-II (2+0 2) AKTS: 2 |
2 |
0 |
2 |
2 |
Anadilini doğru kullanma becerisini kazandırmak; bu beceriyi kazanarak üniversiteye gelmiş olan öğrencilerin de bu alandaki yeteneklerini geliştirmek amacıyla düşünce üretme ve düşündüğünü yazmanın esas olduğu derste, noktalama işaretleri ve imla kuralları, kompozisyon kuralları, yazı türleri örneklerle ele alınmakta ve bunlarla ilgili yazmaçalışmaları yapılmaktadır. Ayrıca çeşitli romanlar, şiir kitapları ve tiyatro eserleri okunmakta ve incelenmektedir. Sınıfta okuma tiyatrosu yapılarak, çeşitli diksiyon teknikleri ile uygulamalı vurgu ve tonlama dersleri yapılmaktadır. |
||||
INGO102 İngilizce- II (3+0 3) AKTS: 4 |
3 |
0 |
3 |
4 |
Zamanlar: Şimdiki zaman, Geniş zaman, Geçmiş zaman, Gelecek zaman yapıları; Kipler: Might, Could, Can, Must, May; Zarflar: Yer, Yön, Amaç, Hal zarfları; Sıfatlar: Sıfatların sırası, Karşılaştırma, Üstünlük belirten yapılar; Edilgen Yapı: Şimdiki, Geniş, Geçmiş, Gelecek zamanda edilgen yapı; Şart Cümlecikleri; Sıfat Tümceleri; Aktarım Cümleleri; Fiil Yapıları: TO, -ING; İsim Cümlecikleri; Zarf Cümlecikleri |
||||
HIST102 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-II (2+0 2) AKTS: 2 |
2 |
0 |
2 |
2 |
Osmanlı Toplum ve Devlet Düzeninin Geri Kalması ve Yapılan Reform Hareketleri; Osmanlı Devletinin Parçalanması ve Ulusal Mücadelenin Başlaması; Mustafa Kemal Paşa'nın Anadolu'da Ulusal Mücadeleyi Örgütlemesi; Birinci T.B.M.M.'nin Açılması; 1920-1922 Arası Askeri ve Siyasal Gelişmeler; Devrimler ve Karşı Tepkiler; Anayasal Sistemin Kurulması; Cumhuriyet Döneminde İç ve Dış Siyaset; Türk Devriminin Temel Özellikleri ve Etkilendiği Düşünce Akımları; Hukuk, Eğitim, Ekonomi ve Toplumsal Yaşayışta Yapılan Yenilikler; Atatürk İlkeleri ve Bu İlkelerin Genel Nitelikleri; İdeolojik Açıdan Atatürkçülüğün Değerlendirilmesi. |
İKİNCİ SINIF DÖNEM III. |
||||
GÜZ DÖNEMİ |
||||
DERS |
T |
U/L |
YK |
AKTS |
TLT211 Temel Laboratuvar Uygulamaları-I (3+2 4) AKTS:6 |
3 |
2 |
4 |
6 |
Hasta kaydı yapılması, Örnek toplama kuralları, Örnek toplama ve işleme, preanalitik hatalar nelerdir?, Kan sayımı yöntemleri (manuel), Kan sayımı yöntemleri (otomasyon), İdrar analizi (manuel ve otomasyon), protein ve kreatinin tayinleri, idrar sediment analizi (mikroskopi), Biyokimya otoanalizörü çalışmaları, Türbidimetrik yöntemler (pıhtı ölçme vb.), Nefelometrik ölçümler (Apo A ve Apo B vb.), HPLC yöntemleri (HbA1c vb.), Radyoimmunassay yöntemler, Kemiluminesans yöntemler (hormon analizleri, ilaç düzeyleri analizleri) |
||||
TLT213 Klinik Mikrobiyoloji-I (2+2 3) AKTS:5 |
2 |
2 |
3 |
5 |
Tıbbi mikrobiyolojiye giriş, Mikrobiyolojinin tanımı, tarihi ve önemi; Mikroorganizma türleri; İnsanlarda kommensal ve patojen mikrobiyal flora. Bakteri genetiği; Bakteriyolojiye giriş. Stafilokoklar ve ilişkili gram pozitif koklar. Streptokoklar. Gram negatif koklar. Enterik gram negatif çomaklar ve diğer gram pozitif çomaklar. Diğer gram negatif çomaklar. Anaerobik gram negatif bakteriler. Anaerobik, sporsuz, gram pozitif bakteriler. Mycobacterium, Clostridium, Bacillus, Legionella. Sterilizasyon, dezenfeksiyon; İmmünolojiye giriş; İmmun sistem ve immünolojik reaksiyonlar; Mikrobik hastalıklar; Enfeksiyonların epidemiyolojisi; Mikrobik hastalıklar; Bakteriler ve bakteriyel hastalıklar; Virüsler ve viral hastalıklar; Mantarlar ve mantar hastalıkları |
||||
TLT215 Hematolojiye Giriş (2+0 2) AKTS:3 |
2 |
0 |
2 |
3 |
Hematolojili hastaya yaklaşım, Eritrosit hastalıkları, kan grupları ve kan tranfüzyonu, Lökositler ve hastalıklarını, Trombositler ve trombosit hastalıkları, Hematolojik testler ve önemi, Kan hücrelerini periferik yayma, Kemik iliği aspirasyonu ve kemik iliği transplantasyonu |
||||
TLT200 Yaz Stajı (0+0 0) AKTS: 7 |
0 |
0 |
0 |
7 |
Stajın amacı, teorik ve uygulamalı derslerde görülen konuların ve ilgili alandaki rutin uygulamaların, uygun kurum veya kuruluşlarda kurum staj sorumlularının denetiminde yerinde pratik yaparak, mesleki beceri ve deneyim kazandırmaktır. |
İKİNCİ SINIF DÖNEM IV. |
||||
BAHAR DÖNEMİ |
||||
DERS |
T |
U/L |
YK |
AKTS |
TLT212 Parazitoloji (2+0 2) AKTS:5 |
2 |
0 |
2 |
5 |
Parazit-Konak ve Parazitlikle ilgili tanımlamalar. Protozoonlar ve genel özellikleri. Kamçılı protozoonlar ve laboratuvar tanıları. Amipler ve laboratuvar tanıları Sporozoonlar ve laboratuvar tanıları. Toxoplasma gondii, İsospora belli ve laboratuvar tanıları. Kirpikli protozoonlar ve laboratuvar tanıları. Helmintler ve genel özellikleri. Sestodlar ve laboratuvar tanıları. Trematodlar ve laboratuvar tanıları. Kan örneklerinin parazitolojik olarak incelenmesi. BOS, idrar ve diğer vücut sıvılarının parazitolojik olarak incelenmesi. Kan örneklerinin parazitolojik olarak incelenmesi. Kan örneklerinin parazitolojik olarak incelenmesi. |
||||
TLT224 Temel Laboratuvar Uygulamaları-II (4+3 5) AKTS:6 |
4 |
3 |
5 |
6 |
Hasta kaydı yapılması, Örnek toplama kuralları, Örnek toplama ve işleme, preanalitik hatalar nelerdir?, Kan sayımı yöntemleri (manuel), Kan sayımı yöntemleri (otomasyon), İdrar analizi (manuel ve otomasyon), protein ve kreatinin tayinleri, idrar sediment analizi (mikroskopi), Biyokimya otoanalizörü çalışmaları, Türbidimetrik yöntemler (pıhtı ölçme vb.), Nefelometrik ölçümler (Apo A ve Apo B vb.), HPLC yöntemleri (HbA1c vb.), Radyoimmunassay yöntemler, Kemiluminesans yöntemler (hormon analizleri, ilaç düzeyleri analizleri) |
||||
TLT216 Klinik Mikrobiyoloji-II (2+2 3) AKTS:5 |
2 |
2 |
3 |
5 |
Tıbbi Mikrobiyoloji laboratuvarının tanıtımı ve biyogüvenlik kuralları, mikrobiyoloji laboratuvarında kullanılan araç gereçler, mikrobiyoloji laboratuvarında kullanılan araç gereçlerin temizliği, mikrobiyoloji laboratuvarında örnek alınması ve nakli, mikrobiyoloji laboratuvarı klinik örnek türleri, Bakterilerin yapısı ve bakteriyolojide kullanılan boyama yöntemleri, Dilüsyon yöntemleri ve preparat hazırlama, mikroskobi yöntemleri, Bakteriyolojide kullanılan besiyerleri sınıflandırılması, çeşitleri ve besiyeri hazırlama, mikrobiyolojide kültür yöntemleri, Bakteriyolojide kullanılan identifikasyon testleri, biyokimyasal testler, Antimikrobiyal duyarlılık deneyleri, serolojik testler, Bakterilerin laboratuvar teşhisi, Mantarların yapısı ve mikolojide kullanılan boyama yöntemleri ve mikroskobi, Mikolojide kullanılan besiyerleri ve kültür yöntemleri, Mikolojide kullanılan identifikasyon testleri,Parazitlerin yapısı ve parazitolojide kullanılan tanı yöntemleri |
||||
TLT218 Klinik Biyokimya (3+2 4) AKTS:5 |
3 |
2 |
4 |
5 |
Klinik biyokimyaya giriş ve laboratuvar işleri; Numunelerin toplanması ve yapılan işlemler; Enzimlerin klinik tanıda önemi; Karbonhidrat metabolizma bozuklukları; Plazma proteinlerinin klinik tanıda önemi; Plazma lipidleri ve ateroskleroz; Klinik biyokimya laboratuvarında kalite kontrol ve standardizasyon; Akut miyokart infaktüsünün diagnostik laboratuvar belirleyicileri; Karaciğer fonksiyon testleri; Bilirubin metabolizması ve sarılıklar; Böbrek fonksiyon testleri; Böbrek fonksiyon testleri; Endokrinoloji; Mineraller ve elektrolit metabolizması; Tümör belirteçlerinin klinik tanıda önemi; Beyin omurilik sıvısı (BOS) Biyokimyası; Biyokimyada hata kaynakları |
İKİNCİ. SINIF III. VE IV. DÖNEM |
||||
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERS LİSTESİ |
||||
İKİNCİ. SINIF III. VE IV. DÖNEM ALAN DIŞI SEÇMELİ DERS LİSTESİ |
||||
SEÇMELİ DERS (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
SHS200 Meslek Etiği |
||||
Etik Nedir? / Etik Kuramlara Bir Bakış / Temel Kavramlar: Sorumluluk, Hesap verebilirlik ve Yükümlülük / Etik Analiz; Toplum ve Bilişim Etiği: Toplum ve Teknoloji Arasındaki İki Yönlü İlişki Bilişim Teknolojilerinin Etkileri; İyimser, Kötümser, Bağlamcı Sağlık Sorunları, İşsizlik, Sosyal İlişkiler. Güvenlik, Kötüye Kullanım ve Siber Suçlar; İnsan hakları ve Hasta hakları, Hastane etik kurulları; Tıp meslek etiği ilkeleri ve deontoloji, Tıp meslek etiği ilkeleri ve deontoloji; Etik vaka analizi; Biyoetik; Etik sorunlar ve etik karar verme süreci, tıbbi etik ikilemler; Etik davranış ilkeleri; Mahremiyet; Vaka tartışması. |
||||
SHS210 Sağlık Hizmetlerinde İletişim |
||||
İletişimin tanımı, önemi ve tarihçesi, İletişimin boyutları, türleri, özellikleri, Sözsüz iletişim, Etkili iletişim yöntemleri (dinleme/ empati), Sözlü iletişim, Örgütsel iletişim (yatay ilişki/ dikey ilişki), Duygusal Zekâ, Kendini Tanıma ve Farkındalık, Başkalarını Tanıma ve Empati, İletişim Becerileri, Motivasyon ve Planlama, Sorun Çözme Becerileri, Öfke, Saldırganlık ve Şiddet, İlişki Yönetimi, Sebatkârlık, Sağlıklı Karar Verme, Uzlaşmacılık, Öfkeli hastaya yaklaşım ve yakını ölen bireye yaklaşım, Engelli hastaya yaklaşım, Çocuk ve yaşlı hastayla yaklaşım, Geri bildirim ve istekte bulunma, İletişim çatışmaları ve çözümleri. |
||||
SHS220 Sağlık Hukuku |
||||
Sağlık Hukukuna Giriş. Sağlık Hukukunun Temel Kavramları ve Kurumları. Hasta Hakları Ve Kavramları, Hekim Hakları Ve Kavramları. Tıbbı Müdahalelerde Mahremiyet. Aydınlatma ve Rıza. Tıbbı Müdahalenin Hukuka Aykırılığı. Tıbbı Endikasyon Olmaksızın Yapılan Müdahaleler. Hastane ve Hasta Arasındaki İlişkiler İle Hukuksal Niteliği. Özel Hastaneler İle Hasta Arasındaki İlişkinin Hukuksal Niteliği. Kamu Hastanleri İle Hasta Arasındaki İlişkinin Hukuksal Niteliği. Hatalı Tıbbı Uygulamalar ve Tazminat Sorunları |
||||
SHS230 İşaret Dili |
||||
Türk İşaret Dili'nin (TİD) Tanımı, El ve parmak şekilleri, ellerin vücuda göre konumu, mimiklerin fonksiyonu, Tek ve çift el kullanımı, işaretlerin Türkçe ile ilişkisi, İşaret anlamlandırma, özgün anlatım biçimi, El-beden uyumu, yüz ifadesi-mesaj uyumu, Selamlaşma, hal-hatır sorma, TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma, Duygu ve düşünceleri aktarma, Egzersiz: İşaret dili ile müzik çalışması |
||||
SHS240 Sağlıklı Beslenme |
||||
Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki, yeterli ve dengeli beslenmenin tanımı, Besin ögeleri: karbonhidratlar, yağlar, proteinler, Besin ögeleri: vitaminler, Besin ögeleri: su ve mineraller, Fonksiyonel Gıdalar ve Probiyotik, Beden ağırlığı dengesizliği, şişmanlık ve zayıflık tanımı, oluşum nedenleri, düzeltilmesi, diyet değişikliği, İnsülin tanımı ve etkinliği, diyabet tanı kriterleri, tanı testleri, komplikasyonları, Diabetes Mellitus tanımı, epidemiyolojisi, hastalığın sınıflandırılması, Diabetes Mellitus oluşum nedenleri ve mekanizmaları ile tedavisi, Özel durumlarda beslenme, Hastalıklara göre beslenme-Kanser hastalarında beslenme, Enfeksiyon hastalıklarında beslenme, Hastalıklara göre beslenme-Sinir sistemi hastalıklarında beslenme, Sindirim sistemi hastalıklarında beslenme, Hastalıklara göre beslenme-Kalp damar hastalıklarında beslenme, Böbrek hastalıklarında beslenme-Solunum sistemi hastalıklarında beslenme, Ülkemizde ve Dünya’da görülen beslenme sorunları ve epidemiyolojisi, Ulusal besin ve beslenme plan ve politikalar. |
||||
SHS250 İklim Değişikliği ve Küresel Ekoloji |
||||
Bu ders iklim değişikliği kavramı ile sebep ve sonuçlarına genel bakış, iklimi oluşturan faktörler, iklim tipleri ve iklim simülasyonları, ekoloji kavramı ve ekolojinin bileşenleri, biyosfer kavramı ve küresel döngüler, ekosistem kavramı, ekosistemde madde döngüleri ve ekosistem hizmetleri, iklim değişikliğinin sebepleri ve sonuçları ile iklim değişikliği ile küresel, toplumsal ve bireysel mücadele konularını içermektedir. |
||||
SHS252 Sağlık Hizmetlerinde Kriz Yönetimi ve Öfke Kontrolü |
||||
Kriz, öfke kontrolü ve stres gibi faktörlerin nedenlerini anlayıp stresle başa çıkmanın yollarını açıklamak, stres durumlarında öfke kontrolünü sağlamak. |
||||
SHS254 Etkili Sunum Yapma Teknikleri |
||||
Ders kapsamında, başarılı bir sunumun gerçekleştirilmesinde önem taşıyan unsurlar ele alınacaktır. Genel sunum planının hazırlanması, dinleyicilerin analizi, sunumda sesi doğru ve etkili kullanabilme, beden dilinin etkin kullanımı, sunum korkusunun yenilmesine yönelik tedbirler incelenecektir. |
||||
SHS256 Girişimcilik |
||||
Girişimciliğin Temel Fonksiyonları, KOBİ’lerin Ekonomiye ve Sosyal Hayata Katkıları. KOBİ’lerin Zayıf Yönleri ve Türkiye’de KOBİ’lere Destek Sağlayan Kuruluşlar. Franchising Sistemi ve Yatırımcıya Sağlayacağı Faydalar. Pazarlama ve Tutundurma Stratejileri. İş Planı ve Bölümleri analiz etme |
||||
SHS270 Teknoloji Bağımlılığı |
||||
Teknolojinin tarihçesi ve tanımı, teknoloji bağımlılığının türleri, kişisel ve toplum zararları, bağımlılıkla mücadele ve teknoloji bağımlılığının tedavisi |
||||
SHS280 Nanotıp ve Uygulamaları |
||||
Nanoteknoloji ve nanotıp alanının temelleri, bu alanda son yıllarda yapılan çalışmalar. |
||||
SHS290 Nanoboyut ve Nanoteknoloji |
||||
Nano boyutlu malzemeler; kimyasal, fiziksel ve biyolojik yöntemler ile nanomalzeme sentezi nanomalzemelerin karakterizasyonu; nanoteknolojide disiplinler arası yaklaşım; nano boyutta üretim; medikal alanında nanoteknoloji; nano boyutta kimyasal davranışlar; nanomalzeme endüstrisini kapsar. |
İKİNCİ SINIF III. VE IV. DÖNEM |
||||
ALAN İÇİ SEÇMELİ DERS LİSTESİ |
||||
İKİNCİ SINIF III. VE IV. DÖNEM ALAN İÇİ SEÇMELİ DERS LİSTESİ |
||||
SEÇMELİ DERS (2+0 2 AKTS 3) |
2 |
0 |
2 |
3 |
IYS210 İlk Yardım |
||||
Genel İlk Yardım Bilgileri, İnsan Vücudu, Hasta/Yaralı ve Olay Yeri Değerlendirmesi, Temel Yaşam Desteği, Solunum Yolu Tıkanıklıkları, Kanamalar ve Şok, Yaralanmalar, Yanıklar, Donmalar, Sıcak Çarpması, Bilinç Bozuklukları (Bilinç Kayıplar, Havale, Kan Şekeri Düşüklüğü, Göğüs Ağrısı), Zehirlenmeler, Hayvan Isırmaları, Göze-Kulağa-Buruna Yabacı Cisim Kaçması, Boğulmalar, Kırıklar, Çıkıklar, Burkulmalar, Taşıma Teknikleri. |
||||
GSS210 Genel Sağlık Bilgisi |
||||
Genel Tanımlar, Hastalıklardan korunma, İnfeksiyonlardan Korunma (Asepsi, antisepsi, sterilizasyon, dezenfeksiyon), Toplumda Sık Görülen İnfeksiyon Hastalıkları (Tbc, hepatit, AIDS, akut infeksiyonlar), Toplumda Sık Görülen Kronik Hastalıklar (Diabet, astım, kanser, hipertansiyon, kronik kalp hastalıkları), Kadın Sağlığı, Aile Planlaması, Çocuk Sağlığı, Ruh Sağlığı ve Stresle Mücadele, Gençlik ve Uyuşturucu, Alkol Bağımlılığı, Kazalardan Korunma
|
||||
BHS210 Bulaşıcı Hastalıklar |
||||
Dünyada ve Türkiyede bulaşıcı hastalıkların tarihsel gelişimi, Enfeksiyon gelişim dönemleri Bulaşıcı hastalıklar ve bulaşıcı hastalıkların görülmesini etkileyen faktörler, Enfeksiyon etkeni mikroorganizmalar ve bulaşma yolları, Enfeksiyon süreci döngüsü ve önemi Enfeksiyona karşı vücudun savunma düzeni ve vücut savunmasını etkileyen faktörler, Enfeksiyon gelişim dönemleri Bulaşıcı hastalıklar ve bulaşıcı hastalıkların görülmesini etkileyen faktörler, Çocukluk çağı enfeksiyon hastalıkları Hava yoluyla bulaşan hastalıklar ve korunma yolları, Kan, vücut sıvı ve salgılarına temasla bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve korunma yolları, Zoonaslarla bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve korunma yolları Bildirimi zorunlu hastalıklar, Toplum bağışıklığı ve epidemileri önleme yolları, Hastane enfeksiyonları ve önemi, enfeksiyon kontrol önlemleri, el yıkama ve el antisepsisi, Bulaşıcı hastalıkların kontrolünde izolasyonun önemi İzolasyon tipleri ve alınacak önlemler, Çapraz enfeksiyonların önlenmesinde uyulması gereken önlemler |
||||
CHS210 Cerrahi Hastalıklara Giriş |
||||
Cerrahiye Giriş (Cerrahinin Tarihçesi, Cerrahi Gerektiren Durumlar, Cerrahinin Sınıflandırılması, Cerrahinin Hasta Üzerine Etkisi), Cerrahide Temel Teorik Kavramlar (homeostasis, ağrı, anksiyete, cerrahi asepsi), Travmaya Karşı Bedenin Tepkileri (İnflamasyon, Yara/ yaraçeşitleri, İnsizyon/ İnsizyonçeşitleri, Yara iyileşmesi, Yara iyileşmesini etkileyen faktörler), Ameliyat Öncesi (Preoperatif) Dönem, Ameliyat Sırası (İntraoperatif) Dönem, Ameliyat Sonrası (Postoperatif) Dönem, Gastrointestinal Sistem (GİS), Meme Hastalıkları ve Cerrahi tedavisi, Endokrin Hastalıkları ve Cerrahi tedavisi, Doku ve Organ Tranplantasyonu, Kas- İskelet Sistemi Hastalıkları ve Cerrahi tedavisi, Sinir sistemi hastalıkları ve Cerrahi tedavisi, Plastik cerrahi ve yanıklar, solunum sistemi hastalıkları, kulak burun boğaz hastalıkları ve tedavisi. |
||||
TIS210 Temel İmmünoloji |
||||
İmmün sistemn yapısı hakkında genel bilgi,İmmün sistemle ilgili organlar,Primer lenfoid organlar, sekonder lenfoid organlar,İmmün sistemle ilgili hücreler(lenfositler,makrofajlar, monositler, nötrofiller, eozinofiller, bazofiller, NK Naturel Killer hücreler),İmmunglobulinler (yapısı ile ilgili genel bilgiler, izotipler, allotipler, idyotipler, İgG, İgA, İgM, İgD, İgE hakkında genel bilgiler),Serolojik reaksiyonlar, Presipitasyon,İmmün-Elektroforez, Aglütinasyon, Eritrositlerin yer aldığıAglütinasyon,Heterofil antikor deneyleri ,İnhibisyon Hemadsorbsion ve Hemadsorbsiyon-İnhibisyon deneyi ,Kan grupları ve İmmün sistemn yapısı hakkında genel bilgi,Nükleik asitler (DNA-RNA) ve Nükleik asit çoğaltma yönrtemleri,Moleküler biyolojinin bakteriyoloji parazitoloji ve virolojid kullanımı,Blotlama teknikleri ve mikrobiyolojide kullanımı,Moleküler epidemiyolojinin prensipleri |
||||
LGS210 Laboratuvar Teknikleri ve Güvenliği |
||||
Laboratuarda çalışırken dikkat edilmesi gereken kurallar; Laboratuvar çalışma ilkeleri, Laboratuvar güvenliği, Kimyasal maddelerle çalışırken uyulması gerekenler, Laboratuvarda kullanılan cam ve plastik malzemeler; Laboratuarda malzeme temizliği; Cam malzemelerle çalışırken uyulması gerekenler, Cam malzemelerin temizlenmesi ve kurutma teknikleri. Laboratuvar gereçleri ve ekipmanları, Ölçme ve ölçü birimleri; Saf su sistemleri; Dezenfeksiyon ve Sterilizasyon, Etüv, sterilizatör, otoklav, su banyosu tanıtımı ve kullanımı; Laboratuarda kullanılan karıştırıcılar, ısıtıcı ve soğutucu sistemler; Santrifüj ve santrifügasyon; Terazi çeşitleri ve kullanımı; Ph kavramı ve ölçümü; Mikroskop çeşitleri ve özellikleri; Klasik ışık mikroskobu ve kullanımı. Çözeltiler, Kimyasal atıkların imhası ve dikkat edilecek hususlar, Laboratuvar kazaları ve ilk yardım, Kimyasal maddelerin taşınması ve depolanması, İnsan sağlığına zararlı kimyasallar ve güvenlik önlemleri, Bir deneyin planlanması, düzeneklerin kurulması, deney defteri tutma
|
||||
NBT210 Nanobiyoteknoloji ve Uygulamaları |
||||
Nanobiyoteknoloji'nin Temelleri, Uygulama Alanları, İlaç Hedefleme ve Taşıma Sistemleri, Protez ve İmplantlar, In-vitro Uygulamalar, Nanobiyosensörler, Diyagnostikler, Kontrast Arttırıcı Uygulamalar, Radyofarmasötikler. |
||||
NİH210 Nanotenolojik İlaç Hedefleme Metotları ve Uygulamaları |
||||
İlaç hedefleme yöntemlerinin tarihsel süreci, amacı, temelleri, hedeflendirme yöntemleri ve farklılıkları, literatür örnekleri, uygulama metotları ve alanları |
||||
TFU210 Tıbbi Fizik |
||||
Fiziğin alt bilim dallarının temel kavramlarının, ilkelerinin ve yasalarının işlenmesi, tıbbi ve biyolojik sistemlerle bu kavramların, ilkelerin ve yasaların ilişkisinin anlatılması ve yeni multidisipliner tıbbi bilim dalları bağlamında fiziğin konumunun ve öneminin vurgulanması. |
||||
NMY210 Nanomanyetik ve Nanomultiferroik Yapılar ve Uygulamaları |
||||
Manyetik moment kavramı, manyetik dizilim, temel manyetizasyon terimleri ve parametreleri, manyetizma çeşitleri, manyetik momentler ve etkileşimler, nano boyutta manyetizma kavramı, multiferroik yapılar, manyeto-elektrik özellik, parçacıklar arası etkileşimler, manyetik ve multiferroik nano yapıların uygulama alanları |
||||
KBN210 Kanser Biyofiziği ve Nanoteknolojisi |
||||
Kanser biyofiziği, kanser nanoteknolojisi, kanserin teşhis ve tedavisinde kullanılan nanoteknolojik yöntemler, kanserli bölgeye hedeflenebilen ilaç taşıma mekanizmaları, hedefleme yöntemleri, nanoterapötikler, nanoteknolojik sistemlerin kanserli hücrelerle biyofiziksel etkileşimi |
||||
BİY210 Biyoteknoloji |
||||
Bu ders geleneksel ve modern biyoteknoloji uygulamalarını ve Gen, Genom ve Epigenom kavramları ile Biyoinformatik, Rekombinant DNA teknolojisi, Mikrobiyal biyoteknoloji, Bitki ve hayvan biyoteknolojisi ve Tıbbi biyoteknoloji konularını içermektedir. |
||||
TLİ210 Tıbbi Laboratuvar Tekniklerinde Mesleki İngilizce |
||||
Bu ders İngilizce temel dil yapısı ve zaman kavramları ile İngilizce metin okuma ve pratikte konuşma alıştırmaları ve teknik çeviri uygulamlarını içermektedir. |
||||
TOKS210 Toksikoloji |
||||
Toksikolojinin tanımı ve önemi, Zehir ve zehirlenme kavramı, Zehirlerin giriş yolları, etki mekanizması, Pestisitler, Zehirli gazlar ve buharlar, Organik çözücüler, metalik zehirler, Radyasyon ve radyoizotoplar, Mikotoksinler, Gıda zehirlenmeleri, Bakteri toksinler, Bitkisel zehirler ve hayvansal zehirler bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |